یک پروژه سئو چقدر طول می کشد؟

پروژه سئو

این سوال را تقریبا تمام مشتریان از ما می پرسند که یک پروژه سئو چقدر طول می کشد یا بهتر بگویم چقدر طول می کشد سئو جواب بدهد؟ پاسخ “بستگی دارد” هم بدترین جواب این سوال است.

به طور متوسط، می توانید انتظار داشته باشید که اولین نتایج سئو پس از 3-4 ماه برای وب سایت هایی که قبلاً دارای اعتبار بوده اند، مشاهده شود. برای وب‌سایت‌های جدید هم معمولاً باید حداقل 6 تا 12 ماه منتظر بمانند تا تأثیرات معنی‌دار سئو را ببینند.

اما آیا همیشه اینطور است؟ نه واقعا. این دو مورد محبوب ترین سناریوهای موجود هستند.

با این حال، تجربه ما در سئو نشان می دهد که حداقل 20 متغیر مهم وجود دارد که تعیین می کند پروژه سئو چقدر طول می کشد تا کار کند و نتایج جدی به همراه داشته باشد.

در این مقاله می خواهیم هر متغیر را با هم مرور و بررسی کنیم که این متغییرها چگونه می توانند بر زمان لازم پروژه سئو تأثیر بگذارند.

پروژه سئو چقدر طول می کشد کار کند و چه زمانی جواب می دهد؟

ابتدا چند موضوع اصلی که باید در مورد نتایج سئو، موفقیت سئو و مدت زمانی که پروژه سئو طول می کشد را باید بدانیم:

متخصصان سئو عموماً موافقند که اگر سایت در حال رشد باشد و در موتورهای جستجو دیده شود، سئو جواب داده است.

اما هیچ تضمینی در سئو وجود ندارد. فقط به این دلیل که یک سایت بعد از 6 ماه محبوبیت پیدا کرد به این معنی نیست که سایت شما دقیقاً به همان مقدار زمان نیاز دارد.

این سؤال که سئو چقدر طول می کشد تا کار کند معمولاً این است که چقدر زمان لازم است تا فعالیت ها و کمپین های سئو شروع به ارائه نتایج رضایت بخش برای مشتری و متخصص سئو کنند.

حتی اگر دقیقاً همان کارها را انجام دهید، نمی‌توان پیشرفت سئوی افراد را 1:1 تکرار کرد.

هر پروژه سئو متفاوت است و تحت تأثیر متغیرها و عوامل مختلفی قرار می گیرد.

با این گفته ها، بیایید عمیقاً به عوامل مؤثر در مدت زمانی که برای جواب دادن یک پروژه سئو نیاز است بپردازیم.

20 عامل موثر بر مدت زمان کارکرد پروژه سئو

تجربه چندین ساله ما در سئو نشان می دهد که این 20 عامل بیشترین تأثیر را بر روی مدت زمان مورد نیاز یک پروژه سئوی استاندارد در نتایج قابل توجه در موتورهای جستجو، دارند.

توجه داشته باشید که این عوامل می توانند به طور مثبت یا منفی بر یکدیگر تأثیر بگذارند، بنابراین نمی توانید آنها را به صورت مجزا نگاه کنید یا آنها را حقایق مطلق در نظر بگیرید. اما تقریباً همه چیز در سئو کار می کند.

فاکتور شماره 1: تاریخچه وب سایت

آنچه که سایت در گذشته درگیر آن بوده است می تواند تاثیر زیادی بر آینده سئو آن داشته باشد.

سایتی که تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین می‌سازد یا تعداد زیادی پست مهمان را می‌پذیرد که هیچ ارزشی برای بازدیدکنندگانش ایجاد نمی‌کند، به وضوح مزیت سئو ندارد.

اگر سایتی پس از تغییرات هسته ای یا به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل، تعداد زیادی دید را از دست داده باشد، بدتر خواهد بود.

البته گوگل می گوید پس از تغییرات بزرگ در سایت، تنها در صورتی مشکل به جود خواهد آمد که سایت از مسیر خود برای بهبود و بازیابی خارج شود.

❗ Semrush یکی از بهترین ابزارهای سئوی همه کاره است که می توانید از آن برای بررسی نمایانی سایت و نحوه عملکرد آن در جستجوی ارگانیک استفاده کنید.

در اینجا می توانید تاریخچه ترافیک ارگانیک یک وب سایت در Semrush را مشاهده کنید:

این نمای ارگانیک سایت من در سمروش از سال گذشته است.

خوشبختانه، بازگشت به گذشته و بررسی تاریخچه یک سایت بسیار آسان است. می توانید این کار را با استفاده از گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل و ماشین Wayback (برای بررسی نحوه ظاهر سایت) انجام دهید.

در اینجا گزارش عملکرد کنسول جستجوی گوگل برای یکی از سایت های ما است.

همچنین می‌توانید از ابزار سئو مانند Semrush یا Ahrefs استفاده کنید تا روند ترافیک سایت، موقعیت کلمات کلیدی، لینک‌ها و موارد دیگر را بررسی کنید.

مطالب مرتبط

فاکتور شماره 2: تاریخچه دامنه ی سایت

تاریخچه دامنه (به خصوص اگر خیلی بد باشد) می تواند بر آینده سئو سایت تأثیر منفی بگذارد.

سابقه دامنه در موارد زیر می تواند تأثیر منفی بر سایت بگذارد:

  • مالک قبلی از دامنه به عنوان بخشی از PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) خود استفاده می کرد که توسط گوگل جریمه شد.
  • دامنه قبلاً دارای محتوای افراد بزرگسال بوده است.
  • دامنه مورد استفاده حاوی هرزنامه خالص یا محتوای مخرب بوده است.
  • دامنه یک تغیرات هسته ای ناخواسته داشت.
  • میلیون ها لینک هرزنامه به دامنه اشاره کنند.

سابقه دامنه نیز می تواند در موارد زیر مثبت باشد:

  • قبلاً یک وب سایت با اعتبار بالا روی دامنه میزبانی می شد.
  • تعداد زیادی لینک با کیفیت بسیار بالا وجود دارد که به دامنه اشاره می کنند.

Wayback Machine بهترین راه برای بررسی ظاهر سایت در گذشته از محتوای موجود در آن است.

این یکی از بررسی های گذشته وب‌سایت های ما طبق ماشین Wayback:

همچنین می توانید به راحتی تاریخچه دامنه را با کمک ابزارهایی مانند Semrush، Ahrefs یا Serpstat بررسی کنید.

فاکتور شماره 3: سن وب سایت

به طور کلی، هر چه سایت قدیمی تر (و معتبرتر) باشد، اثرات سئو آن سریعتر و بزرگتر خواهد بود.

وب سایت های جدید همیشه از این نظر یک نقطه ضعف دارند و همیشه برای دیدن اثرات سئو به زمان بیشتری نیاز دارند.

با فرض اینکه هیچ عامل دیگری مانع سئو سایت نیست و سایت در حال ایجاد محتوای جدید با کیفیت بالا است، این ها سناریوهای محبوب هستند:

  • یک سایت جدید معمولاً به ۶ تا ۸ ماه زمان نیاز دارد تا اولین نتایج سئو را ببیند.
  • یک سایت جدید معمولاً به 2-3 سال زمان نیاز دارد تا جذب واقعی شود.
  • یک سایت فعال (که حداقل 2-3 سال سن دارد)، می تواند اولین نتایج را بعد از 3-4 ماه مشاهده کند.
  • یک سایت فعال با مقداری اعتبار و محتوای خوب پس از حدود یک سال فعالیت فشرده سئو می تواند شروع به کار کند.

یک پروژه سئو ما 6 ماهه است. ما از صفر شروع کردیم و در حال حاضر (پس از آن 6 ماه) برخی کشش های سئو را دیده ایم.

ترافیک گوگل آنالیتیکس

مروری بر ترافیک این سایت از زمان شروع به کار آن

سئو به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد، اما اگر آن را داشته باشید می تواند به خوبی جواب دهد.

فاکتور شماره 4: فعالیت های سئو قبلی

هرگونه کمپین سئو قبلی یا فقدان آن می تواند تأثیر زیادی بر میزان سرعت نتایج پروژه سئوی سایت داشته باشد.

اگر وب‌سایت هرگز برای سئو بهینه نشده است، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که پس از انجام برخی بهینه‌سازی‌های اولیه سئو، شاهد پیشرفت‌های سریعی باشید.

چنانچه فعالیت‌های سئوی انجام‌شده تا کنون بیشتر جنبه کلاه سیاه داشته باشد، می‌تواند بر پیشرفت آینده سایت تأثیر منفی بگذارد.

اگر متخصص یا شرکت قبلی سئو امتیاز بالایی در سئو گرفته باشد، لازم است در کمپین سئوی خود بسیار خلاق باشید تا به نتایج شگفت انگیزی برسید.

همیشه باید تمام تلاش خود را بکنید تا همه چیز را در مورد کمپین های سئوی قبلی انجام شده برای سایت و تأثیرات آنها بیاموزید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

فاکتور شماره 5: محتوای وب سایت

چه بخواهید یا نه، محتوا همچنان پادشاه است و آنچه در حال حاضر در وب سایت است می تواند رشد سئوی را بهبود بخشد یا مانع از آن شود.

در اینجا هم مقدار و هم کیفیت محتوا اهمیت زیادی دارد.

اگر وب سایت فقط چند صفحه اطلاعات داشته باشد و هیچ بخش وبلاگ با مقاله یا راهنما نداشته باشد، اساساً از ابتدا باید شروع شود. این سایت به تعداد زیادی مقاله جدید با کیفیت بالا در طول حداقل 6 تا 12 ماه نیاز دارد. 2-3 مقاله جدید در هفته حداقل کار است.

اگر سایت دارای صدها محتوای قدیمی و بی کیفیت باشد، ممکن است تا زمانی که سئو محتوا انجام نشود، هیچ اثر سئوی را مشاهده نکند.

سایتی که در حال حاضر حدود 50 تا 100 مقاله با کیفیت بالا دارد که ترافیک ارگانیک را به ارمغان می آورد، نسبت به سایتی که بخش وبلاگ ندارد مزیت سئوی بیشتری دارد. در این صورت، می توانید انتظار داشته باشید که سایت پس از ۲ تا ۳ ماه اولین نتایج سئو را ببیند.

با کار تمام وقت به عنوان متخصص سئو، موفق به ایجاد 35 مقاله تخصصی سئو با کیفیت بالا شدیم. من معتقدم که اگر 100 مقاله یا بیشتر ایجاد کرده بودیم، پیشرفت می توانست خیلی بهتر باشد.

بنابراین، بله، هم محتوای موجود و هم محتوای آینده روی مدت زمان سئو تاثیر می‌گذارد.

چیزی است که گوگل در مورد محتوا در اسناد خود در مورد سئو می گوید:

⚡ محتوا احتمالاً یکی از مهمترین عناصر سئو داخل صفحه یا on-page است، اما تعداد بیشتری از عوامل وجود دارد! برای کسب اطلاعات بیشتر، چک لیست سئوی درون صفحه ما را بررسی کنید.

فاکتور شماره 6: دیده شدن وب سایت

مشابه محتوای سایت، دیده شدن سایت در موتورهای جستجو نیز می تواند تعیین کند که سئو چقدر طول می کشد تا کار کند.

حتی اگر سایت چند سال قدمت داشته باشد و از نظر هر گونه تکنیک سئوی اسپم تمیز باشد، در صورت عدم مشاهده سایت، به زمان بسیار بیشتری برای رشد نیاز دارد.

سایتی که دید سئو ندارد کمی شبیه یک سایت کاملاً جدید است که هنوز اعتبار خود را در گوگل ایجاد نکرده است. در این صورت، می توانید انتظار داشته باشید که نتایج سئو 6 تا 12 ماه طول بکشد.

سایتی با دیده شدن و رتبه های نسبتاً خوب مطمئناً سئو را با سرعت بیشتری پیشرفت می کند. در چنین حالتی، می توانید انتظار داشته باشید که اولین نتایج سئو را بعد از 2-3 ماه مشاهده کنید.

در اینجا مشاهده وضعیت فعلی یکی از سایت های ما است (پس از 6 ماه و افزودن 30 مقاله تخصصی سئو با کیفیت بالا):

دیده شدن وب سایت و سئو

این نمای کلی از قابلیت مشاهده سایت من در Ahrefs است.

❗ شما می توانید با استفاده از ابزار SEO مانند Semrush یا Ahrefs قابلیت مشاهده وب سایت را بررسی کنید. اما کنسول جستجوی گوگل دقیق ترین داده ها را در اختیار شما قرار می دهد.

فاکتور شماره 7: وضعیت  بک لینک های وب سایت

بک لینک ها بر سئو تاثیر می گذارند و یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند.

معمولاً سه سناریوی موردی در رابطه با نمایه بک لینک وب سایت و تأثیر آن بر روی مدت زمان نیاز سایت برای مشاهده نتایج (مثبت) سئو وجود دارد.

  1. اگر سایت مطلقاً هیچ بک لینکی ندارد، می توانید انتظار داشته باشید که مانند یک وب سایت کاملاً جدید رشد کند که هنوز اعتبار و اعتماد خود را ایجاد نکرده است.
  2. اگر سایت دارای هزاران بک لینک اسپم باشد، ممکن است رشد سئوی آن تا زمانی که کمی انکار و پاکسازی انجام دهید، مانع شود.
  3. وب سایتی که در حال حاضر تعداد زیادی لینک معتبر با کیفیت بالا داشته باشد، مزیت سئوی واضحی دارد.

❗ شما می توانید پروفایل بک لینک یک سایت را با استفاده از ابزاری مانند Semrush یا Ahrefts بررسی کنید. شما همچنین می توانید آن را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید.

برای بررسی لینک‌ها در کنسول جستجوی Google به ابزارها و گزارش‌های قدیمی > لینک‌ها بروید.

پروفایل بک لینک و اثرات سئو

این گزارش لینک‌ها در کنسول جستجوی گوگل است.

Semrush هم می تواند یک نمای کلی از بک لینک ها را به شما ارائه می دهد. به خصوص اگر به کنسول جستجوی گوگل دسترسی ندارید، حتما از آن استفاده کنید.

سئو چقدر طول می کشد؟ پیوندها

اینجا مروری بر بک لینک ها در Semrush است.

حتما از حداقل دو ابزار برای بررسی بک لینک ها استفاده کنید تا تصویر بهتری داشته باشید.

گوگل اعتراف می کند که بک لینک ها تأثیر واقعی بر نحوه رتبه بندی وب سایت ها دارند، بنابراین این عاملی است که شما مطلقاً نمی توانید نادیده بگیرید. به معنای واقعی کلمه می تواند یک سایت را بسازد یا خراب کند.

فاکتور شماره 8: سئو فنی

سئو فنی یک اقدام اساسی است. بدون بهینه‌سازی فنی ، سایت نمی‌تواند تمام پتانسیل خود را عملی کند.

هدف اصلی از سئو فنی این است که سایت را هم برای کاربران و هم برای ربات های موتورهای جستجو در دسترس قرار دهد.

در صورتی که سایت دارای برخی اشتباهات فنی مهم یا فقدان کامل بهینه سازی فنی سئو باشد، ممکن است نتواند دیده شود.

به همین دلیل است که یک آنالیز فنی عمیق سئو همیشه باید اولین گام در هر پروژه سئو باشد.

آنالیز سئو و تاثیر آن بر نتایج سئو

انجام آنالیز فنی سئو یکی از مهمترین وظایف متخصص سئو است.

⚡ آنالیز فنی سئو تخصص ما است، بنابراین از شما دعوت می کنم تا راهنمای چک لیست سئو فنی را مطالعه کنید تا نحوه بررسی یک سایت از نظر فنی را بیاموزید.

مطالب مرتبط

فاکتور شماره 9: سرعت و عملکرد وب سایت

سرعت یک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است که می تواند بر پیشرفت سئو وب سایت تاثیر بگذارد.

در اینجا چند مورد ساده وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  • سرعت و عملکرد سایت بر تجربه کاربران آن تأثیر می گذارد.
  • گوگل توجه زیادی به تجربه کاربری دارد و از سایت ها می خواهد که بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه دهند.
  • با به‌روزرسانی جدید Core Web Vitals، می‌توان فرض کرد که سرعت و عملکرد مهم‌تر از همیشه خواهد بود.
  • تقریباً واضح است که اگر سایت از نظر سرعت و عملکرد بسیار بدتر از رقبای خود باشد، تأثیر منفی خواهد داشت.
  • اگر سایتی دارای امتیاز PageSpeed گوگل 12/100 باشد و تمامی رقبای آن بیش از 90 امتیاز داشته باشند، این سایت دچار مشکل می شود.

از طرف دیگر، اگر سایت دارای امتیاز 80/100 باشد و سایت های رقیب امتیازات مشابهی داشته باشند، ممکن است بهتر باشد که به طور کامل روی جنبه های مختلف سئو تمرکز کنید.

بنابراین، اگر می خواهید سایت با سرعت بیشتری نتایج سئو را به ارمغان بیاورد، باید در همان ابتدا به هر یک از مشکلات سرعت و عملکرد آن بپردازید.

من عمدتاً به لطف WP Rocket موفق به بهبود عملکرد و سرعت سایت وردپرس خود شدم.

❗ نکته حرفه ای: سایت های وردپرسی اغلب می توانند امتیازات سرعت خود را با استفاده از افزونه WP Rocket به طور چشمگیری بهبود بخشند.

فاکتور شماره 10: تجربه صفحه گوگل

سیگنال های تجربه صفحه گوگل (Google Page Experience) پنج معیار هستند که توسط گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت ها در نظر گرفته می شوند.

این سیگنال‌ها در حال حاضر شامل Core Web Vitals، سازگاری با تلفن همراه، HTTPS و دستورالعمل‌های بینابینی نفوذی هستند. Core Web Vitals هنوز یک فاکتور رتبه‌بندی رسمی نیست، اما در به زودی یکی از معیارها خواهد شد.

سیگنال های تجربه صفحه گوگل

معیارهای کنونی Core Web Vitals :

  1. مدت زمانی که سئو برای یک وب سایت خاص کار می کند مستقیماً به این بستگی دارد که آیا سایت با سیگنال های تجربه صفحه Google مطابقت دارد یا خیر.
  2. اگر سایت سیگنال های تجربه صفحه را برآورده نکند، ممکن است تا زمانی که این مشکلات حل نشده باشد، نتواند پیشرفتی در سئو داشته باشد.
  3. اگر می‌خواهید سرعت نتایج سئوی سایت را افزایش دهید، مطمئن شوید که تمام سیگنال‌های تجربه صفحه Google را پاس می‌کند.

❗ حتماً آنالیز Core Web Vitals ما را نیز بررسی کنید تا نحوه بهینه سازی سایت را برای پاس کردن معیارهای Core Web Vitals یاد بگیرید.

فاکتور شماره 11: E-A-T

E-A-T (تخصص، اقتدار، و اعتماد) سه جزء یک سایت با کیفیت بالا هستند که توسط گوگل در راهنمای ارزیابی کیفیت جستجوی آنها تعریف شده است.

اگر وب سایت E-A-T زیادی داشته باشد، می توانید انتظار داشته باشید تا 3 ماه شاهد پیشرفت های مثبت سئو خواهد بود. از طرف دیگر، سایتی که E-A-T ندارد، احتمالاً در ابتدا نیاز به کسب کمی تخصص، قدرت و اعتماد دارد تا بتواند اثرات سئو را ببیند. این کمی شبیه به وضعیتی است که یک سایت کاملاً جدید در آن قرار دارد. 6 ماه یا بیشتر زمان لازم است.

E-A-T به ویژه برای وب سایت های Your Money Your Life (YML) که ممکن است بدون حداقل سطح E-A-T نتوانند پیشرفتی داشته باشند بسیار مهم است.

فاکتور شماره 12: متخصص سئو

مشاور سئو، متخصص سئو یا یک شرکت سئو که پروژه سئو سایت را انجام می دهد یکی از مهم ترین عواملی است که بر مدت زمان سئو و تأثیرات آن تأثیر می گذارد.

سایت تا زمانی که متخصص سئوی روی آن کار می کند، سریعتر رشد می کند و از پتانسیل خود استفاده می کند، چون:

  • می داند دارد چه می کند
  • دارای تجربه کافی (حداقل 3-5 سال)
  • واقعاً به سئو علاقه مند است
  • یک برنامه و استراتژی واضح سئو ارائه کرده است

فاکتور شماره 13: بودجه سئو

هر چه یک سایت بخواهد به نتایج سئو بزرگ‌تر و سریع‌تری دست یابد، باید پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری در سئو داشته باشد.

با این حال، قبل از سرمایه گذاری در سئو (و مخصوصاً پول کلان)، باید مطمئن باشید که واقعاً می توانید به متخصص سئو یا شرکت سئوی که می خواهید استخدام کنید برای انجام پروژه سئو اعتماد کنید.

در بیشتر موارد، بهترین سرمایه گذاری پول روی محتوای جدید با کیفیت بالا است.

اگر یک وب سایت بتواند 10 هزار دلار (100 میلیون تومان( در ماه برای سئو و مواردی مانند تولید محتوای جدید، روابط عمومی یا ایجاد لینک صرف کند، می تواند انتظار رشد بسیار سریعی داشته باشد.

از طرف دیگر، اگر سایتی فقط 500 دلار (5 میلیون تومان) در ماه بودجه داشته باشد، ممکن است نتواند از پتانسیل ها به طور کامل استفاده کند.

اگر بودجه زیادی دارید، می توانید افراد بیشتری را استخدام کنید تا 10 برابر بیشتر در همان مدت زمان انجام دهند.

فاکتور شماره 14: رسیدگی فنی سئو

انجام ممیزی فنی سئو سایت بسیار مهم است. این مهم ترین و اساسی ترین مرحله در هر پروژه سئو است.

هدف از ممیزی فنی سئو این است:

  • برای بررسی سایت از نظر سئو، قابل مشاهده بودن آن در موتورهای جستجو و پتانسیل آن،
  • برای شناسایی هر گونه مشکل فنی و مسائلی که ممکن است مانع رشد سایت شود،
  • برای پیشنهاد راه حل ها و رفع،
  • برای اولویت بندی وظایف سئو،
  • و سایر موارد.

❗ Semrush ابزار خوبی است که می توانید از آن برای انجام ممیزی فنی سئو استفاده کنید.

ممیزی فنی سئو

در اینجا نحوه انجام ممیزی سایت در Semrush آمده است.

فاکتور شماره 15: اجرای اصلاحات فنی

ممیزی فنی سئو تنها در صورتی کار خواهد کرد که اصلاحاتی که توصیه می کند اجرا شوند.

ممکن است بهترین ممیزی فنی سئو سایت در جهان را انجام دهید، اما اگر مشتری توصیه های ارائه شده در آن را اجرا نکند، تاثیری نخواهد داشت.

این یک مورد بسیار رایج است، به خصوص در مورد وب سایت های بزرگ که هر تغییر کوچکی نیاز به مجوز و پذیرش توسط مدیریت دارد.

انجام یک ممیزی عمیق سئو حرفه ای به اندازه اجرای تمام اصلاحات و توصیه های پیشنهاد شده در آن مهم است.

سایت پیشرفت کمی خواهد داشت یا هیچ پیشرفتی نخواهد داشت مگر اینکه تمام اصلاحات فنی و بهینه سازی ها اجرا شوند.

بسیاری از متخصصان سئو پیشرفته می توانند توصیه ها را خودشان اجرا کنند یا به یک توسعه دهنده وب آموزش دهند که چگونه این کار را انجام دهد.

هرچه رفع سریعتر اجرا شود، اثرات سئو سریعتر خواهد بود.

فاکتور شماره 16: کیفیت و کمیت محتوای جدید

افزودن محتوای جدید بهترین راه برای رشد سریع یک وب سایت و جلب توجه سئو است.

هرچه محتوای با کیفیت بیشتری به وب سایت اضافه شود، سئو سایت سریعتر پیشرفت خواهد کرد.

وب‌سایتی که هر روز چند مقاله جدید منتشر می‌کند، نسبت به سایتی که چند مقاله در ماه منتشر می‌کند، تأثیرات سئوی بزرگ‌تر و سریع‌تری خواهد داشت. اولی می تواند بعد از 2 تا 3 ماه انتظار اثرات سئو را داشته باشد. دومی ممکن است چندین ماه طول بکشد.

البته این به همان اندازه که به کمیت مربوط می شود به کیفیت هم مربوط می شود. بهتر است به جای ایجاد ده ها مقاله مزخرف که هیچکس علاقه ای به خواندن آن ها نداشته باشد، چند مقاله با کیفیت در ماه منتشر کنید.

اضافه کردن تعداد زیادی محتوای بی کیفیت فقط به خاطر اضافه کردن محتوا، ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد.

رشد و دیده شدن یک سایت عملا غیرممکن است مگر اینکه محتوای جدیدی به آن اضافه شود.

اجرای توصیه های سئو محتوا

بهینه سازی عناصر متا یک صفحه وب یکی از عناصر مهم سئو در صفحه است.

فاکتور شماره 17: محدوده فعالیت های سئو

اینکه چه مدت طول می کشد تا پروژه سئو کار کند نیز به شدت به دامنه فعالیت های سئو که باید انجام شود بستگی دارد.

هنگام استخدام یک متخصص یا آژانس سئو برای انجام سئو برای شما باید بسیار مراقب باشید. همیشه مطمئن شوید که دقیقاً می دانید که قرارداد سئو شامل چه نوع فعالیت هایی است.

  • اگر استراتژی سئو فقط بر روی لینک بیلدینگ (کیفیت پایین) تمرکز کند، سایت پیشرفت چندانی نخواهد داشت.
  • اگر استراتژی سئو به گونه‌ای متنوع باشد که شامل ایجاد محتوای جدید، ایجاد لینک، سئو فنی و روابط عمومی باشد، احتمالاً سایت پیشرفت سریع‌تری خواهد داشت.
  • استراتژی سئو باید در 90 تا 80 درصد شامل فعالیت هایی باشد که در واقع می توانند سایت را حرکت دهند.
  • استراتژی سئو و تاثیر آن بر مدت زمان سئو
  • هرچه دامنه فعالیت های سئو گسترده تر باشد، اثرات سئو بهتری خواهد داشت.

اگر در مورد استراتژی سئوی خود متقاعد نشده اید، ایده خوبی است که با شخص دیگری مشورت کنید. هر موقع خواستید با ما تماس بگیرید.

فاکتور شماره 18: جایگاه وب سایت

جایگاه یک وب سایت تأثیر زیادی بر سرعت یا کندی رشد سایت از نظر سئو دارد.

هرچه جایگاه رقابتی تر باشد، معمولا سئو بیشتر طول می کشد و به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.

اگر سایتی در یک جایگاه بسیار رقابتی مانند امور مالی یا حقوقی قرار دارد، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها برای دیدن نتایج نیاز داشته باشد (به خصوص اگر یک وب سایت کاملاً جدید باشد).

متغیر مهم دیگر تمرکز سایت است. هر چه سایت روی یک موضوع تمرکز بیشتری داشته باشد، سریعتر می تواند برای این موضوع جذابیت پیدا کند.

اگر سایت کوچکتری دارید که کاملاً در یک موضوع تخصص دارد، می‌توانید از سایت‌های بسیار معتبر پیشی بگیرید.

سایت های عظیم با اعتبار بالا معمولاً طیف وسیعی از موضوعات عمومی تر را پوشش می دهند. اگر تمام صحبت های سایت شما در مورد سئوی موبایل است، در این صورت نسبت به مجله بزرگ که ممکن است فقط مجموعه ای از مقالات در مورد سئو داشته باشد، مزیت بیشتری خواهید داشت.

تنها راه برای سرعت بخشیدن به رشد یک سایت در یک جایگاه بسیار رقابتی، سرمایه گذاری مقدار زیادی پول (یا زمان) در محتوا، روابط عمومی و ایجاد لینک است.

اگر جایگاه سایت شما خیلی کوچک است و علاقه چندانی به آن وجود ندارد، ممکن است سایت شما رشد نکند حتی اگر همه کارها را «با کتاب» انجام دهید.

درست مانند همه عواملی که من در اینجا در مورد آنها صحبت می کنیم، جایگاه یک سایت می تواند تأثیرات سئوی سایت را که می خواهد به دست آورد یا از بین ببرد.

فاکتور شماره 19: مطابقت با دستورالعمل های سئو گوگل

سایت هایی که از دستورالعمل های سئوی گوگل پیروی می کنند معمولاً بیشترین شانس را برای دستیابی به نتایج عالی سئو و رشد مداوم در دراز مدت دارند.

سایتی که همه کارها را به روش سئو کلاه سفید انجام می دهد ممکن است به سرعت سایتی که یک “ترفند” سئو پیدا کرده است که به نظر می رسد معجزه می کند رشد نکند.

سایتی که درگیر تکنیک سئوی منفی نیست ممکن است پیشرفت کندتر اما ثابتی داشته باشد.

اثرات استراتژی سئو که با دستورالعمل های گوگل مطابقت دارد دیر یا زود گلوله برفی خواهد داشت.

نتایج عالی پروژه سئو که در نتیجه برخی از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه و هرزنامه به دست می‌آیند همیشه کوتاه مدت هستند و ممکن است در هر زمان به طور کامل از بین بروند.

اگر می خواهید سایت در گوگل قابل مشاهده باشد، باید به دستورالعمل ها و توصیه های گوگل احترام گذاشته و از آنها پیروی کنید. خوشبختانه، گوگل تعداد زیادی اسناد و منابع مفید در مورد نحوه شفاف ماندن ارائه می دهد.

فاکتور شماره 20: به روز رسانی الگوریتم هسته گوگل

به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی گوگل همیشه برنده و بازنده دارند و شما نمی‌توانید به طور کامل کنترل کنید که یک سایت پس از به‌روزرسانی اصلی بعدی در کدام گروه قرار می‌گیرد.

گوگل در مورد اینکه چه چیزهایی ارزش قائل است و به دنبال چه چیزی در وب سایت ها است کاملاً واضح است.

شما می توانید دامنه کمپین سئوی خود را کنترل کنید، اما نمی توانید به طور کامل کنترل کنید که چگونه یک به روز رسانی الگوریتم اصلی بر سایت تأثیر می گذارد.

در بیشتر موارد، سایت‌هایی که از به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل رنج می‌برند، واقعاً شایسته آن هستند. آنها یا در بهینه سازی سئو زیاده روی کردند یا ارتباط خود را از دست دادند.

با این حال، داستان‌های زیادی از سایت‌هایی وجود دارد که ادعا می‌کنند 100٪ با دستورالعمل‌های گوگل مطابقت دارند، اما پس از به‌روزرسانی اصلی رتبه‌بندی خود را از دست داده‌اند.

هیچ کس نمی تواند تضمین کند که به روز رسانی اصلی بعدی سایت را دست نخورده باقی می گذارد.

شما به عنوان یک متخصص سئو باید بدانید که نتایج کمپین های سئوی شما می تواند یک شبه به طور کامل از بین برود یا چندین برابر شود.

هر سئوی مناسب باید این عامل سئو بسیار غیرقابل پیش بینی را هنگام انجام هر گونه پیش بینی یا تخمین در نظر بگیرد.

نکته پایانی

پروژه سئو چقدر طول می کشد تا کار کند؟

اینها سوالاتی هستند که همیشه از شما می پرسند.

اینها سوالاتی هستند که همیشه باید هنگام تجزیه و تحلیل سایت و محتوای آن از خود بپرسید.

من مطمئن هستم که اکنون تصویر واضحی از مدت زمان کارکرد سئو و تعداد متغیرهای موجود در آن دارید.

اگر همه آنها را حساب کنید، تصمیمات هوشمندانه تری برای سئو می گیرید و شانس موفقیت سئو سایت را افزایش می دهید.

5/5 - (17 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

خطر کپی کردن سئو رقبا

8 خطر کپی کردن سئو رقبا

وقتی سعی کنید با تکنیک های سئو سایت های رقیب که با آن رتبه گرفته اند حرکت کنید، همیشه خطر کپی کردن سئو رقبا شما را تهدید می کند. یک استراتژی موفق سئو شامل اجزا و بخش‌های مختلفی مانند بهترین شیوه های سئو، تمرکز و ارتباط مناسب با مخاطبان هدف

پرفورمنس مکس گوگل ادز

چگونه با پرفورمنس مکس گوگل ادز بازدهی کمپین را به حداکثر برسانیم؟

بازنگری در تنظیم کمپین تبلیغاتی گوگل به شما امکان می دهد از رقبا متمایز شوید. در این مقاله نکاتی برای استفاده حداکثری از پرفورمنس مکس گوگل ادز در کمپین های فروشگاهی را باهم بررسی خواهیم کرد. مقدمه پرفورمنس مکس (Performance Max) نوعی کمپین است که توسط گوگل جایگزین خرید هوشمند

درآمد آنلاین

چطور درآمد آنلاین داشته باشیم؟

تا چندسال پیش برای بسیاری از افراد ، کسب درآمد آنلاین یک رویای مطلق است. اما اکنون اگر آنها بتوانند راهی برای کسب درآمد با یک وب سایت یا پلتفرم‌های آنلاین پیدا کنند، می‌توانند از شغل خود خارج شوند و روی کارآفرینی متمرکز شوند، تا زمان بیشتری را با خانواده

خدمات سئو

6 روشی که متخصصان سئو می توانند از ChatGPT استفاده کنند

شاید شما هم شنیده باشید که با اومدن ChatGPT، گوگل و سئو از بین می روند. در حالی که این چت بات شرکت OpenAI یک رقیب مستقیم برای گوگل نیست، اما در حال تغییر روش انجام جستجوها است. و این موضوع به طور چشمگیری شکل بهینه سازی موتورهای جستجو را

بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟