7 روش اصلاح محتوا برای سئوی بهتر

سئو محتوا
سئو محتوا

از هر دیجیتال مارکتری که بپرسید به شما خواهد گفت تولید محتوای با کیفیت بالا کار ساده ای نیست و دریافت بازدید از صفحه، اشتراک گذاری و بالا بردن نرخ تبدیل کاری سخت تر است. پس با این دیدگاه شما باید سئو محتوا را در اولیت تولید محتوا قرار دهید.

اما محتوای مفید، جذاب و آسان برای خواندن راهبردهای دیجیتالی بسیار مهم دارد. تعریف محتوای با کیفیت بالا در این فضا اساساً مربوط به دو چیز است: خود هنر نوشتن و رویکرد بهینه سازی محتوا.

برای سئو محتوا، هر قسمت از محتوای تولید شده برای وب سایت باید قبل از انتشار با یک نگاه سئو خوانده شود.

استفاده از نگاه سئو و جستجوگر در بالای استراتژی تولید محتوای شما کمک می‌کند تا محتوایی که تولید می‌کنید نه تنها از سفر مشتری (نقطه شروع استراتژی محتوای شما) پشتیبانی کند، بلکه هزینه شما را نیز بهبود ببخشد.

چگونه؟

تمرکز بر سئوی محتوا از همان ابتدا می تواند بهبود نمرات گوگل را به دنبال بیاورد. به عنوان مثال، منجر به کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در بازاریابی کلیکی می شود. و صرفه جویی در هزینه چیزی است که همیشه دوست دارید.

در این مقاله، ما هفت نکته را به شما خواهیم آموخت که کمک می‌کند تا محتوای خود را اصلاح و از محتوای خود نهایت استفاده را ببرید.

1. از محتوا و ساختار عالی آن مطمئن شوید

به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزی می خواهد بداند، و در کجا هستید. سپس، تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید بگویید، و مشتریان شما کجا، چه زمانی و چگونه درگیر خواهند شد. در آخر برای سئو محتوا، نقشه کلمات کلیدی خود را ترسیم کنید.

تقویم محتوا راه بسیار خوبی برای سازماندهی تولید محتوا است. هنگامی که تقویم محتوایی داشته باشید که نیازهای شما را مشخص می کند، نویسندگان خود را برای نوشتن آماده می‌کنید.

محتوای مفصل که هدف یا درخواست کاربر مورد نظر شما را مشخص می‌کند، یک روش استاندارد خوب است. به طور خلاصه، مطمئن شوید که برنامه‌ای برای انتشار دارید که به افراد شما اجازه می‌دهد بهترین کار را انجام دهند.

محتوا اشکال مختلفی دارد و تولید محتوا در قالب‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

جدا از فرمت، ساختار شما باید ساده و شهودی باشد. یک مقدمه به دنبال آن یک بدنه و یک نتیجه گیری استاندارد اصول یک محتوا است.

یک راه ساده برای فکر کردن رویکرد خبری به محتوا: آنچه را که قرار است بگویید (مقدمه)، بگویید (بدنه) و آنچه را که گفتید (نتیجه‌گیری) است.

2. به طرح خود کمی علاقه نشان دهید.

شما قبلاً به ساختار محتوا فکر کرده اید، اما آیا تجربه بصری را هم در نظر گرفته اید؟

تنوع بصری جزء کلیدی ارتباطات با کیفیت بالا در پلتفرم‌ها و کانال‌ها است.

از چیدمان متن و استفاده از فضای خالی گرفته تا سرفصل ها، پاراگراف ها و تصاویر، مطمئن شوید که به تجربه بصری مشتری خود نیز فکر می کنید.

پاراگراف ها و عناوین با چیدمان تمیز به خوانندگان کمک می کنند تا متن را بررسی کنند و استفاده از عنوان های فرعی در سرتاسر، حرکت را برای خواننده شما ساده تر می کند.

یک چیدمان تمیز خوب، ساختار بصری را که قبلاً برنامه ریزی کرده اید تکمیل می کند.

یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد، یا یک نمودار ساده، نمودار فرآیند، یک نقل قول همه اهمیت ویژه ای برخوردارند.

به طور خلاصه، از تصاویر در هر جایی که به ساده‌سازی موضوعات کمک می‌کنند و به‌عنوان یک راه خوب برای جدا کردن محتوای متن سنگین است، استفاده کنید.

هر زمان که از تصاویر استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها را بهینه کنید. این چند نکته ساده را در نظر بگیرید:

افزودن متن جایگزین (alt text): برای مشتریانی که از صفحه‌خوان‌های کمکی استفاده می‌کنند، متن جایگزین به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را شناسایی کنند.

منطق را در نام تصاویر خود اعمال کنید: نام فایل های تصویری باید خوانا و ساده باشند. آنها می توانند به عنوان متن جایگزین استفاده شوند.

اندازه مهم است: شما می خواهید سایت خود را ساده و سریع نگه دارید تا مطمئن شوید صفحات شما به سرعت بارگذاری می شوند. تصاویر خود را کمتر از 500 کیلوبایت و اندازه صفحه را کمتر از 5 مگابایت نگه دارید.

3. درون محتوا را درست بهینه کنید

تصاویر تنها بخشی از صفحه شما هستند که نیاز به بهینه سازی دارند.

ساختار و طرح‌بندی که قبلاً مشخص شده است، جای خود را به بسیاری از گزینه‌های بهینه‌سازی و انواع مناسب می‌دهد.

در سال 2011، گوگل آپدیت پاندا را با هدف حذف تاکتیک های سئو کلاه سیاه راه اندازی کرد.

خلاصه الگوریتم پاندا این بود که تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه، تاکتیک‌هایی هستند که با نقض دستورالعمل‌های موتورهای جستجو، هدفشان افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو است (برای مثال ساده به ترفندهای کثیفی مانند متن نامرئی).

انواع مناسب بهینه سازی به اندازه کافی ساده هستند، بنابراین نیازی به حیله گری نیست.

وقتی روی بهینه سازی اطلاعات سایت خود تمرکز کردید (به عنوان سایت، توضیحات سایت، توضیحات صفحه و قالب های صفحه و عنوان فکر کنید)، در مسیر درستی می‌گیرید.

شما باید همه چیز را واضح و مختصر نگه دارید. 50 تا 300 کاراکتر باید با استفاده از اصطلاحات ساده و مرتبط، توضیحات قابل خواندن مرتبطی از محتوای سایت و هر یک از صفحات ارائه دهد.

طول یکی دیگر از ملاحظات کلیدی برای بهینه سازی و سئو محتوا است.

گوگل مقالات طولانی را دوست دارد، اما به یاد داشته باشید، مشتری شما باید در مرکز استراتژی شما باشد، بنابراین به نیازهای آنها فکر کنید و از آنجا بروید.

ما حداقل 300 کلمه را برای یک موضوع پیشنهاد می کنیم، که می تواند یک مقاله 1000 کلمه ای را به راحتی تولید کند. آنچه شما نمی خواهید چیزی است که برای مدت طولانی خوانندگان را می ترساند.

هیچ کس نمی خواهد 2000 کلمه پر از کلید واژه بخواند (و گوگل هم از شما بابت آن تشکر نخواهد کرد). محتوای شما باید برای خواننده ارزش داشته باشد و باید برای هدف شما مناسب باشد.

4. از کلمات کلیدی مناسب و اتحاد موضوعی در محتوا استفاده کنید

دانش سئو بهترین مسیر را نشان می دهد، بنابراین قبل از شروع به نوشتن تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است.

کاربران به دلایل مختلف جستجو می کنند.

با فهمیدن اینکه مخاطبان شما چه عباراتی را جستجو می کنند و هدف پشت جستجوی آنها چیست، می توانید محتوای خود را برای تقویت نتایج جستجوی خود سفارشی کنید.

شما باید مطمئن شوید که از ترکیبی از کلمات کلیدی دم بلند و همچنین اصطلاحات اصلی استفاده می کنید.

کلمات کلیدی دم بلند هدف جستجوگر را نشان می دهند در حالی که تمایل به داشتن حجم جستجوی کم، رقابت کم مرتبط و تبدیل بالا دارند.

برعکس، عبارات تیتر، کلمات جستجوی محبوبی هستند که یک موضوع گسترده را نشان می دهند. استفاده از کلمات کلیدی متمرکز همراه با جایگزین‌های ساده و اصطلاحات مرتبط، یک راه آسان است.

الگوریتم‌های موتور جستجو موضوع محتوا را با تشخیص کلمات کلیدی شما، مترادف‌های مرتبط با آن‌ها و عبارات مرتبط ارزیابی می‌کنند .


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

شما می توانید این را به عنوان لیست مواد تشکیل دهنده غذا در مقابل یک دستور پخت غذا مقایسه کنید. فهرست مواد تشکیل دهنده شما ممکن است تمام کلمات کلیدی جستجوی مورد نیاز شما باشد. اما غذا بدون دستورالعمل های مرتبط تهیه نمی شود. دستور گام به گام شما محتوایی است که ارزش واقعی را برای خواننده فراهم می کند و زمینه بسیار مورد نیاز را به ارمغان می آورد.

یک یادآوری سریع: هدف جستجو همه چیز در مورد تمرکز بر چرایی (اطلاعاتی، ناوبری، تجاری یا معاملاتی) است.

بنابراین، ابتدا به طور گسترده در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و سپس به دنبال درک اینکه محتوایی که توسعه می دهید چگونه نیازهای کاربر شما را برآورده می کند، موقعیت بهتری برای به حداکثر رساندن ارزش خواهید داشت.

درک هدف و ترکیب آن دانش با سایر معیارهای کلیدواژه مانند حجم جستجو، CPC و دشواری به شما امکان می دهد محتوای مناسب را در زمان های مناسب ارائه دهید.

چگونه؟

ویژگی‌های صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را بر اساس کلمه کلیدی یادداشت کنید، و از آنجا، محتوای خود را برای رقابت با بهترین‌ها مطابقت دهید.

5. کپی رایتینگ توضیحات متا

توضیحات متا که در زیر عنوان صفحه در SERP ها نمایش داده می شوند، مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند، اما آنها یک بخش کلیدی برای بهینه سازی نرخ کلیک هستند.

مطمئن شوید که از محتوای شما برای توصیف دقیق و واضح و مختصر محتوای صفحه شما استفاده می شود و آنها را جذاب می کند. توضیحات متا خود را به عنوان کپی رایتینگ در نظر بگیرید، درست مانند کپی تبلیغاتی.

اگر توضیحات متا به خوبی نوشته شود می تواند مخاطبان را به کلیک بر روی لیست شما نسبت به سایر موارد که ممکن است چندان جالب نباشند ترغیب کند و در نتیجه نرخ کلیک را بهبود بخشد.

اما با در نظر گرفتن بهینه سازی توضیحات متا که ماهیت کوتاهی دارند و بین 156 تا 165 کاراکتر توصیه می شود.

حال برای توضیحات متا این هفت نکته را در نظر داشته باشید:

  • بدانید که رقبای شما چه می کنند.
  • سفر مشتری خود را ترسیم کنید.
  • از صدای برند خود استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی مناسب را وارد کنید.
  • از ترندها استفاده کنید.
  • اهداف خاص را هدف قرار دهید
  • کپی خود را بازخوانی کنید.

6. مطمئن شوید که محتوای شما مرتبط است

با بحث در مورد کلمات کلیدی و مترادف‌ها، و همچنین هدف جستجو، قبلاً به ارتباط آن پرداخته‌ایم، اما بیائید عمیق‌تر بررسی کنیم.

موتورهای جستجو محتوای وب را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا مشخص شود که آیا یک صفحه خاص حاوی اطلاعاتی است که بر اساس عبارت جستجو شده به کاربر مرتبط می‌شود یا خیر.

هنگامی که آن عبارت ساده را به عنوان مبنای مورد استفاده در نظر گرفتیم، باید خود را در ذهن کاربران و نیازهای آنها قرار دهیم.

برای انجام کارآمدتر، یک موتور جستجو باید عبارت جستجوی کاربر را بر اساس عوامل کلیدی خاصی ارزیابی کند.

به‌طور کلی، فاکتورهای رتبه‌بندی کلیدی که توسط Google به اشتراک گذاشته می‌شوند. اینها شامل معنای پرس و جو (نیت فکر، تعیین با استفاده از مدل‌سازی زبان)، کیفیت محتوا و قابلیت استفاده، و همچنین زمینه و تنظیمات است.

اما به طور کلی، اجازه دهید بگوییم که شما باید در مورد محتوای خود و ارتباط آن به همان روشی فکر کنید که می خواهید نتایج جستجوی شما به افراد پاسخ دهد.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

یعنی هوش مصنوعی خودت باش، محیط را ارزیابی کن و سپس به مکان‌هایی که بیشتر مرتبط هستید تکیه کنید تا بازده بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید.

سیستم های رتبه بندی به گونه ای طراحی شده اند که تمام محتوای موجود را مرتب کنند و مفیدترین آنها را برای جستجوگر ارائه دهند. موتورهای جستجو یک الگوریتم واحد نیستند، بلکه از مجموعه ای کامل از الگوریتم ها تشکیل شده اند.

سیستم های رتبه بندی علاوه بر جستجوی عبارات مورد استفاده در ورودی جستجوی شما، تخصص منبع را ارزیابی می کنند و موقعیت جغرافیایی را در نظر می گیرند.

اطلاعات مکان به عنوان یک معیار اصلی ارتباط، فرصتی باورنکردنی برای کسب‌وکارهای خاص با محتوای عالی برای به حداکثر رساندن ROI فراهم می‌کند.

با ایجاد یک سایت به عنوان یک منبع قابل اعتماد در یک منطقه خاص، یک رهبر فکری معتبر در فضای خود با محتوای وبلاگ مناسب ، یک سازمان می تواند توسعه محتوا را بر روی یک هدف متمرکز کند.

7. از لینک‌های خود استفاده کنید

بیایید قبول کنیم که می‌توان بدون بک‌لینک در SERP عملکرد خوبی داشت، حتی جان مولر از گوگل هم خودش این را می‌گوید.

اعتبار دامنه (که پیش بینی می کند چقدر احتمال دارد یک وب سایت در SERP رتبه بندی شود) تحت تأثیر اعتبار اعطا شده به محتوای شما توسط سایر منابع معتبر مرتبط با آن قرار می گیرد.

شما می توانید Domain Authority خود را با ابزارهای سئو مانند Moz و Ahrefs اندازه گیری کنید.

ما در مورد سئو خارجی صحبت کرده ایم، اما اهمیت لینک‌های داخلی را نیز فراموش نکنیم.

نه تنها از منظر سئو، بلکه از دیدگاه تجربه مشتری باید یک سایت با ساختار مناسب به کاربران این امکان را بدهد تا مطابق با نیاز اطلاعاتی خود، روی سایت کلیک کنند.

نتیجه

محتوای عالی، کلید اصلی و فهرستی از استراتژی‌های تجربه مشتری در حال رشد است.

از استراتژی‌های بازاریابی گسترده گرفته تا جذب مشتری هدفمند و برنامه‌های روابط عمومی، جستجو در بخش‌ها و تخصص‌ها، سئو محتوا در استراتژی دیجیتالی هر کسب‌وکاری نقش دارد.

برای اینکه محتوای شما به رتبه های بالاتری دست یابد، باید هر حوزه ای از بهینه سازی را در نظر بگیرید.

اگر فقط بر روی متن و نوشته بدنه تمرکز می کنید، از دست می دهید.

برنامه ریزی، تولید محتوای مشتری محور بهتری را به همراه خواهد داشت. می توانید مطمئن باشید که انجام تفکر پیرامون بهینه سازی سئو نیز ارزشی برای بودجه دیجیتال شما ایجاد می کند.

با گذشت زمان، و از طریق تلاش و هماهنگی زیاد، پیروی از نکات بهینه‌سازی آزمایش‌شده، محتوای جدید (سئو محتوا) شما ممکن است در صفحه اول جستجوی جدیدترین مشتریان شما ظاهر شود.

5/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟