یک متخصص سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) وب سایت را ،بررسی، تجزیه و تحلیل و تغییر میدهد تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ رتبه بالاتری کسب کند.
یک متخصص سئو صفحات سایت را به گونهای بهینه سازی میکند که با نتایج جستجو مرتبط باشد و تجربه کاربری مثبتی ایجاد کند تا ترافیک وب سایت رشد و حجم ورود و آگاهی از برند زیاد شود. به عبارت دیگر، یک متخصص سئو هیچ تفاوتی با سایر اعضای حرفهای در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی سنتی ندارد، چرا که آنها در نهایت تلاش میکنند فروش بیشتری را برای کسب و کار ایجاد کنند.
با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای سئو مانند گوگل آنالیتیکس، یک متخصص سئو میتواند دید وب سایت را در گوگل افزایش دهد که این به نوبه خود مزایای عمده ای برای هر کسب و کار به دنبال میآورد. برخی ممکن است برای توسعه ابتکارات جدید یا مدیریت بهتر حسابهای شبکههای اجتماعی، افزایش تعامل و ترافیک کاربران، با سایر اعضای تیم بازاریابی همکاری نزدیک داشته باشند.
وظایف متخصص سئو چیست؟
وظایف متخصص سئو بر اساس اینکه فرد در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یا در بخش بازاریابی یک شرکت یا فریلنسر باشد، متفاوت است. اما شرح شغل اکثریت قریب به اتفاق پستهای متخصص سئو شامل همه یا بیشتر موارد زیر میشود:
- استراتژیهای بهینه سازی سایت را توسعه دهد تا رتبه بندی نتایج وب سایت در موتورهای جستجو افزایش یابد.
- هنگام انجام کمپینهای پولی، متخصص سئو باید تستها را اجرا و داده ها و نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند، تا ترندها و اطلاعات برای دستیابی به حداکثر بازگشت سرمایه شناسایی شوند.
- مدیریت هزینهی کمپینهای سئو، حفظ بودجه، برآورد هزینهی ماهانه و تطبیق تفاوتها
- با تیم توسعه وب همکاری نزدیک داشته باشد تا بهترین شیوههای سئو به درستی در محتوای وب سایت دنبال اعمال شود.
- با تیمهای تحریریه و بازاریابی برای هدایت سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا همکاری کند.
- مسئولیت بهینه سازی صفحه برای بازاریابی موتورهای جستجو را بر عهده دارد.
- انجام تحقیقات مداوم، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی جدید سئو و استفاده در وب سایت شرکت و کمپینهای بازاریابی
- تحقیق و اجرای روشهای بهینه سازی موتور جستجو
- ایجاد و اجرای استراتژی لینک سازی
- تغییر معماری وب سایت، محتوا، لینک و سایر عوامل برای بهبود موقعیت سئو برای کلمات کلیدی هدف
- اهداف قابل اندازه گیری که نشان دهنده بهبود در تلاشهای بازاریابی باشد را ایجاد کند.
- معیارهای عملکرد روزانه را با ابزارهای سئو مانند تجزیه و تحلیل گوگل برای درک عملکرد استراتژی سئو بررسی کند.
- برای مدیریت استراتژی سئو با سایرین در بخش بازاریابی همکاری کند.
- محتوای وب سایت قانع کننده و با کیفیت، از جمله پستهای وبلاگی و توضیحات صفحه را برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت بنویسد.
چگونه میتوان یک متخصص سئو شد؟
اکثر متخصصان سئو و کارشناسان بهینهسازی موتورهای جستجو، قبل از اینکه روی مهارتهای فنی خود کار کنند و مهارتهای قابل انتقال و سوابق تحصیلی خود را برای فعالیت در سئو کسب کنند، کار خود را در زمینه دیگری آغاز میکنند.
هیچ مدرک دانشگاهی مستقیماً با سئو مرتبط نیست و مطمئناً هیچ برنامه بازاریابی چهارسالهای مهارتهای فنی خاصی را که برای پیشرفت در زمینه سئو به شما ارائه نمیدهد.
اکثر کارشناسان سئو که دوره هایی میگذارنند تا به کارفرمایان نشان دهند که مهارتهای خاص مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال را دارند. و میتوانند ترافیک موتور جستجوی را افزایش دهند. دورههایی مانند دورههای تخصصی سئو به شما این امکان را میدهد تا تحت آموزش یک متخصص سئو که میداند کارفرمایان به دنبال چه چیزی هستند آموزش ببینید.
حتی اگر مدرک مرتبط هم داشته باشید، برای اثبات اینکه شما در بطن سئو و دنیای همیشه در حال تغییر آن هستید، نیاز به ارتقاء مهارت با دورههای حضوری و یا آنلاین دارید.
مهارتهای لازم برای یک متخصص سئو موفق
در اینجا برخی از ویژگیهای کلیدی که متخصصان سئو موفق باید در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینهسازی موتور جستجو داشته باشند، آورده شده است:
1. درک سه سطح سئو
سه سطح برای سئو و بهینهسازی موتورهای جستجو وجود دارد که هر متخصص سئوی خوب باید در توسعه استراتژی بازاریابی هر سه را در نظر داشته باشد:
سطح فنی سئو یا سئو تکنیکال به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژیهایی برای بهبود ساختار و پایه اول وب سایت است. بخشی از این سطح شامل انجام تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است. این کار میتواند فرصتهایی را برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با تلفن همراه، خزیدن و معماری وب سایت بوجود آورد. سئو تکنیکال باید خوانایی یک وب سایت را بهبود دهد. و به دنبال آن تجربه کاربر بهبود مییابد و به موتورهای جستجو نشان میدهد که وب سایت چقدر خوب است.
خدمات سئو
سرویس خدمات سئو یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.
سئو داخلی به محتوای وب سایت و بهینهسازی آن برای کمک به موتورهای جستجو در درک موضوع محتوا و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط میشود. سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگها، لینکهای داخلی و تگهای عنوان HTML به روشهایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک میکند تا در بالای نتایج گوگل قرار گیرد.
بهینهسازی خارج از صفحه در مورد ایجاد یک رابطه قویتر بین وب سایت شما و سایر وب سایتها از طریق انواع تاکتیکهای لینکسازی است. همچنین سئو خارجی (off page) شامل استراتژیهایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که این وب سایت منبع قابل اعتمادی است و باید در بالاترین سطح رتبهبندی در موتورهای جستجو قرار گیرد.
کارشناسان سئو باید بدانند که چگونه تمام سطوح بهینهسازی موتور جستجو در رتبهبندی وب سایت در بین نتایج جستجوی گوگل نقش دارند.
2. ذهنی باهوش برای بازاریابی
جنبههای فنی سئو بخش بزرگی از کار است. یعنی درک مسائلی که میتواند باعث شود گوگل وب سایت شما را در نتایج جستجو قرار دهد، بسیار مهم است. اما هنگامی که این سطح را گذراندید، متوجه میشوید که کسب و کارها در صنعت سئو، شباهتهای زیادی با سایر فرآیندهای بازاریابی دیجیتال یا حتی بازاریابی سنتی دارند. یعنی در نهایت، باید محتوا را به گونهای ایجاد کنید که منافع مصرف کننده را مشخص کند تا به فروش نزدیکتر شوید.
بخش دشوار، ایجاد محتوایی است که هم برای افراد آن طرف موتور جستجو قانع کننده باشد و هم الگوریتم گوگل را خوشحال کند، که این نیتز به تجربه دارد.
تخصص مورد نیاز برای ارتباطِ عنوان یک متخصص سئو و حرفهی بازاریابی دیجیتال بسیار عمیقتر است. برای موفقیت واقعی در نقش متخصص سئو، همیشه باید بازاریابی محتوا را در سطح عمیقتری از جمله روانشناسی مصرفکننده و مخاطبان هدفی که برای آنها بازاریابی میکنید، بررسی کنید. یعنی چشمانداز شبکههای اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژیهای بازاریابی ویروسی، و اهداف کلی کسب و کار که به افزایش آگاهی و تبدیل برند کمک میکند، را در نظر بگیرید.
3. توانایی تفکر بزرگ
همانطور که پیداست، سئو همه چیز را تحت تاثیر قرار میدهد. و چون وب سایت شرکتها بسیار مهم هستند، سئو را نمیتوان از بقیه ملاحظات دیجیتال مارکتینگ جدا کرد.
به عنوان یک متخصص سئو، هدف شما باید این باشد که روی رتبهبندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک، افزایش آگاهی از برند یا نرخ تبدیل (تبدیل شخصی که از وب سایت شما بازدید میکند به مشتری) تمرکز کنید.
تعریف این اهداف و سپس حفظ اهداف بزرگتر سازمان در هنگام اجرای استراتژی سئو، متخصص سئو را برای موفقیت آماده میکند.
4. مهارتهای ارتباطی درجه یک و روحیه همکاری
یک متخصص سئو با طیف گستردهای از بخشهای یک کسب و کار، از جمله فروش، خدمات مشتری، توسعه وب، تجزیه و تحلیل، فناوری اطلاعات، بازاریابی و موارد دیگر، ارتباط خواهد داشت. و توضیح اینکه چرا ایجاد تغییرات در یک وب سایت باعث افزایش سئو و در نهایت منجر به ترافیک و تبدیل بیشتر میشود، همیشه آسان نیست. اینجاست که مهارتهای ارتباطی شما وارد عمل میشوند.
متخصصان سئو باید بدانند چگونه برای آنها توضیح دهند که چرا تغییرات خاص ضروری است و این تغییرات برای وب سایت و شرکت مفید هستند. علاوه بر این، بخشی از کار شما این است که این کار را با تیمهایی با زمینهها و دیدگاههای مختلف در وب سایت انجام دهید.
نه تنها این، بلکه باید در تولید محتوای خاصی که برای سایت در حال ایجاد و توسعه است نیز مشارکت داشته باشید. بنابراین باید مطمئن شوید که مهارتهای نوشتاری شما برای تخصص سئو عالی است.
5. کنجکاوی و سازگاری
گوگل الگوریتمهای خود را برای رتبهبندی دائمی نتایج موتورهای جستجو مدام تغییر میدهد. این بسته به دیدگاه شما میتواند خوب یا هیجانانگیز باشد – اما یک متخصص خوب سئو این چالشها را با اشتیاق انجام میدهد.
برای پیشرفت در فضای سئو باید چابک باشید. بسیاری از متخصصان از یادگیری مستمر سود میبرند، اما یک متخصص سئو برای متخصص ماندن به آن نیاز دارد. بعلاوه، اگر شما مسئول وب سایت یک شرکت باشید نمیتوانید به اطلاعات قبلی خود اکتفا کنید. و به عنوان یک متخصص سئو، وظیفه شما این است که به طور مداوم محتوای آن را بررسی تا ببینید آیا با سئوی همیشه در حال تغییر مطابقت دارد یا خیر؟
برخی از توضیحات شغلی مرتبط با متخصص سئو
شرح شغلهای رایج متخصص سئو نزدیک است:
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM):
اغلب اوقات، بهینهسازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) با هم ترکیب میشوند، اما در واقعیت، بسیار متفاوت هستند. SEM بازاریابی موتورهای جستجو بسیار گستردهتر است و در واقع SEO را در خود جای داده است. بازاریابی موتورهای جستجو مستلزم مهارتهایی از جمله بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات و برخی مدیریت ارتباط با مشتری است. متخصصان بازاریابی موتورهای جستجو فقط در جستجوی پولی تخصص دارند، برخی هم بازاریابی موتورهای جستجو و هم SEO را انجام میدهند. تسلط بر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و سئو مانند گوگل ادوردز، بینگ ادوردز و گوگل آنالیتیکس یک پیش نیاز است.
مشاور بازاریابی کسب و کار:
متخصصان سئو دانشی دارند که تقاضای زیادی دارد. برای کسب عنوان مشاور بازاریابی کسب و کار، باید بتوانید سابقه اثبات شده موفقیت مرتبط با سئو را نشان دهید. زیرا این موقعیت شما را ملزم به همکاری با مشتریان برای ارائه راه حلها و برنامه ریزی و کمک در اجرای آنها میکند. سئو و سایر ابتکارات بازاریابی، اثربخشی استراتژیهای بازاریابی موجود و همچنین استراتژیهایی را که به کار میگیرید را اندازهگیری کنید، و برای ایجاد ارزش برای آن شرکتها، استراتژی بلندمدتی ارائه دهید.
مدیر بازاریابی دیجیتال:
دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو به طور ذاتی به هم مرتبط هستند. بازاریابان دیجیتال معمولاً انواع بازاریابی آنلاین از جمله SEO، SEM، PPC و شبکههای اجتماعی را مدیریت میکنند. متخصصان دیجیتال مارکتینگ استراتژیهای بازاریابی را ایجاد و اجرا میکنند. و برای تقویت سئو، مدیریت محتوا و استفاده از رسانههای اجتماعی تا حداکثر اثربخشی برای افزایش ترافیک، آگاهی از برند و فروش تلاش میکنند.
مدیر شبکههای اجتماعی:
شرح شغل مدیر شبکههای اجتماعی، ایجاد محتوای مناسب شبکههای اجتماعی است که در هر پلتفرم کار کند و در زمانها و در قالبهای مناسب منتشر شود تا بیشترین میزان ممکن را در بین مخاطبان هدف شرکت ایجاد کند. مانند یک متخصص سئو، بخشی از مسئولیت مدیر شبکههای اجتماعی هدایت ترافیک به وب سایت شرکت است. و در عین حال به طور مستقیم با مصرف کنندگان و کاربران از طریق حسابهای شبکههای اجتماعی آنها در تعامل است.
خدمات شبکه های اجتماعی
سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبههای بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.
متخصص بازاریابی ایمیلی:
متخصصان بازاریابی ایمیلی با قرار گرفتن در جایگاه عمیقتری در بازاریابی دیجیتال، دقیقاً میدانند چگونه محتوای قانعکنندهای برای کمپینهای ایمییل ایجاد کنند تا مشتریان را به کلیک کردن ترغیب کند. ایمیل همچنان یکی از قویترین روشها برای دستیابی به یک مخاطب هدف است. بازاریابی ایمیلی در درجه اول یک فعالیت منجر به تولید است، بنابراین بازاریابی ایمیلی همیشه بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر خواهد بود.
متخصصان سئو با چه کسانی کار میکنند؟
اکثر متخصصان سئو مستقیماً به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی یا بازاریابی دیجیتال بزرگتر کار میکنند، بنابراین با تیمهای بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازاریابان موتورهای جستجو و تیمهای بازاریابی ایمیلی کار میکنند.
سئو تقریباً تمام بخشهای وبسایت شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد، به این معنی که تقریباً بر همه بخشهای یک شرکت تأثیر میگذارد. در نتیجه، یک متخصص سئو میتواند انتظار داشته باشد که با تیمهای توسعه، طراحی، فروش، فناوری اطلاعات و خدمات مشتری و غیره کار کند.
دلایل تبدیل شدن به یک متخصص سئو
دلایل قانع کننده زیادی برای انتخاب شغل متخصص SEO وجود دارد، این زمینه به سرعت در حال رشد است و در بسیاری از حوزههای دیگر بازاریابی دیجیتال و فضاهای ارتباطات کاربرد دارد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است به دنبال تبدیل شدن به یک متخصص سئو باشید را آوردهایم:
1. تولید محتوای خوب
گاهی فراموش میکنیم که خوب نوشتن اساس سئو است. یک متخصص سئو باید بداند که چگونه به طور واضح و مختصر بنویسد در حالی که محتوای متمرکز بر هدف کاربر ایجاد میکند. علاوه بر این، از دیدن اینکه چگونه تغییرات کوچک در انتخاب کلمات و ساختار، بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی، منجر به افزایش سئوی شما میشود، لذت میبرید. برقراری ارتباط همزمان با افراد و موتورهای جستجو و در عین حال ایجاد محتوایی که برای هر دو قانع کننده تلقی شود، کار آسانی نیست. بنابراین مهارتهای نوشتاری شما راه طولانی در پیش دارد.
2. تعداد کمی از زمینهها به عنوان پویا هستند
اگر از آن دسته افرادی هستید که عطش بیپایان برای اطلاعات دارید – و از همه چیزهای دیجیتال استفاده میکنید – کار در سئو مناسب شما خواهد بود. یک متخصص سئو میداند که مطالعه مداوم اصلاحات در الگوریتم گوگل و تنظیم بر اساس آن، بخش مهمی از افزایش ترافیک موتورهای جستجو و موثر ماندن به عنوان یک متخصص سئو است. یک متخصص سئو باید گوش به زنگ بماند زیرا هرگز نمیدانید چه تغییراتی میتواند در گوشه و کنار اتفاق میافتد. اگر این کار برای شما هیجانانگیز است، شغل سئو برای شما بسیار مناسب خواهد بود.
3. امنیت شغلی قوی
کسبوکارها اخیراً به فکر سرمایهگذاری بیشتر در بهینهسازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو افتادهاند. طبق یکی از گزارشهای اخیر، شرکتهایی که سالانه رقم زیادی برای بازاریابی هزینه میکنند، گزارش دادند که بازاریابی موتورهای جستجو و سئو بهترین بازده سرمایهگذاری را دارد.
دو سوم آنها از SEM و SEO را به عنوان اولویت بسیار بالا نسبت به بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی شبکههای اجتماعی در آینده ذکر کردهاند. شرکتها در حال حاضر پول بیشتری را نسبت به قبل به سمت بازاریابی دیجیتال هدایت میکنند – از آنجایی که سئو بخش بیشتری از این کیک را به خود اختصاص میدهد و همچنان به ارائه ارزش بیشتر ادامه میدهد، باید مشاغل بیشتری را برای افرادی که دارای مجموعه مهارتهای SEO هستند ایجاد شود.
4. طراحی سایت را تغییر دهد
یک متخصص سئو نه تنها ساختار، بلکه باید کل وب سایت مشتری یا شرکت که شامل تجربه کاربر، ظاهر و احساس کلی است را نیز در نظر بگیرد. بنابراین، کار یک متخصص سئو فقط شامل نوشتن محتوای جذاب نیست، آنها باید بدانند که چگونه چشم خود را برای زیباییشناسی و طراحی وب به کار گیرند. مشاغل زیادی وجود ندارند که به شما این امکان را بدهد تا به عنوان یک متخصص سئو، خلاقیت بسیاری را به کار بگیرید، و این یک چشمانداز جذاب برای بسیاری است.
5. مهارتهای SEO قابل انتقال هستند
هنگامی که مهارت سئو دارید و بر ابزارهای سئو تسلط دارید، کاندیدای جذابی برای تعدادی شغل دیگر در صنایع و مشاغل مختلف خواهید بود. به شرح شغل غیر متخصص سئو نگاهی بیندازید. به احتمال زیاد تخصص سئو را مجموعهای از مشاغل در زمینههایی از جمله ارتباطات، مدیریت محتوا، بازاریابی، شبکههای اجتماعی و بلاگری پیدا خواهید کرد.
بهترین منابع یادگیری سئو
۱- سایت MOZ
این سایت را میتوان تحت عنوان معروفترین و معتبرترین سایت مرجع سئو دنیا در نظر گرفت. تمام کارشناسان و متخصصان برتر سئو، با استفاده از مطالب این سایت دانش خود را افزایش میدهند.
۲- سایت searchenginejournal (SEJ)
سایتهایی با نامهای مشابه به این سایت وجود دارند. اما searchenginejournal که تحت عنوان SEJ هم شناخته میشود، یکی از بهترین منابع برای یادگیری سئو و مطلع شدن از آخرین اخبار مربوط به سئو و الگوریتمهای گوگل میباشد.
۳- سایت hubspot
این سایت صرفا بر سئو متمرکز نیست. اما بخشی تحت عنوان آکادمی سئو دارد که در آن محتوایهای آموزشی بسیار ارزشمند و با کیفیتی ارائه میشود و میتوان از آن به عنوان یکی از بهترین گزینههای مرجع آموزش سئو یاد کرد.
۴- سایت neilpatel
این سایت، یک سایت شخصی میباشد. Neil Patel نام موسس و مدیر این سایت است که در زمینه سئو دارای اطلاعات ارزشمندی است. او مطالب مهم زیادی را در سایت خود برای کاربران قرار میدهد.شما نیز میتوانید با مطالعه مقالات موجود در این سایت دانش خود را افزایش دهید.
سوالات متداول
یک متخصص سئو وب سایت را، بررسی، تجزیه و تحلیل و تغییر میدهد تا برای موتورهای جستجو بهینه شود تا متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کند.
اکثر کارشناسان سئو که در این زمینه کار میکنند نوعی دوره گذرانده تا به کارفرمایان نشان دهند که مهارتهای خاص مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را دارند و میتوانند ترافیک موتور جستجوی را افزایش دهند. دورههایی مانند دورههای تخصصی سئو به شما این امکان را میدهد تا تحت آموزش یک متخصص سئو که میداند کارفرمایان به دنبال چه چیزی هستند آموزش ببینید.
میزان کار متخصصان سئو با کدنویسی تا حدی به ماهیت محل کار آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر برای یک شرکت بزرگ با یک تیم توسعه اختصاصی یا بخش فناوری اطلاعات دارند، کار میکنید، نیاز به دانستن کدنویسی ندارید و ابزارهای دیجیتالی که از قبل در اختیار شما هستند، کافی خواهند بود.
متخصص سئو از مهارت ها و دانش خود برای کمک به بهینه سازی محتوای آنلاین و وب سایت کسب و کار استفاده می کند و یافتن آن را برای مشتریان آسان تر می کند. آنها به کسب و کارها کمک می کنند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و از بینش برای کمک به سایر استراتژی های بازاریابی استفاده کنند.
متخصص سئو بیشتر کارهای خود را در داخل یک دفتر انجام خواهد داد. متخصصان سئو می توانند به عنوان بخشی از یک شرکت بازاریابی بزرگتر یا در داخل برای یک کسب و کار فعالیت کنند.
سعی کنید و تجربه کاری در زمینه بازاریابی، تجارت یا فناوری اطلاعات کسب کنید. این به شما کمک میکند مهارتهای ارزشمندی مانند ارتباطات، مهارتهای بین فردی و سواد رایانه را تقویت کنید.
ببینید آیا می توانید با یک متخصص سئو یا شخصی که در زمینه بازاریابی کار می کند صحبت کنید و بدانید که این شغل چگونه است. حتی می توانید شروع به ساخت شبکه ها و اتصالات برای آینده کنید.
وارد فضای بینظیر رسانههای اجتماعی و وبسایتها شوید و حتی ببینید آیا میتوانید با موفقیت صفحه یا محتوای خود را راهاندازی و بازاریابی کنید.
6 دیدگاه دربارهٔ «متخصص سئو کیست؟»
سلام ممنون توضیحاتی که دادید بسیار خوب بود مچکرممم
متخصص سئو باید خیلی ریز بین باشه و هیچ مواردی رو دسته کم نگیره.
سئو رو باید به شرکت کار بلد سپرد چون هم هزینه میکنی هم زمان رو از دست میدی اگر به جای درست ندی کار انجام بشه چون یکی ازدوستان من با این مشکل رو برو شده بود.
سلام
مننون از شما، بله موافقیم که باید سوابق شرکت بررسی شود
الان که همه متخصص سئو شدند. اما واقعا کارشناس سئو خیلی کمه.
سلام
ممنون از نظر شما
در عمل مشخص میشود که چه کسی کارشناس سئو است.