سئو خارجی (off page seo) چیست؟

Home » بلاگ » مقالات » سئو سایت » سئو خارجی (off page seo) چیست؟

سئو خارجی (off page seo) چیست؟

سئو خارجی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک استراتژی سئو است. اگر می‌خواهید سایت‌تان از موتورهای جستجو رتبه بگیرد و دید برند و ترافیک جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهید، باید از سایت خود خارج شوید.

در این راهنما، قصد داریم به شکل دقیق سئوی خارجی را برای شما شرح دهیم و کمک کنیم اهمیت آن را درک کنید، و تاکتیک‌هایی را که با آن در موتورهای جستجو رتبه کسب کرده و رشد را افزایش می‌دهد را به شما معرفی کنیم.

سئو خارجی چیست؟

به طور خلاصه، سئوی خارجی، تمام تاکتیک‌های سئو را که خارج از وب سایت انجام می‌شود، پوشش می‌دهد.

اغلب تصور می‌شود که این فقط لینک‌سازی خارجی است، اما در واقعیت، تاکتیک‌های سئو خارج از صفحه بسیار زیادی وجود دارد که اگر می‌خواهید مزیت رقابتی به دست آورید، باید از آن‌ها استفاده کنید.

تاکتیک‌هایی مانند برندسازی، مستندسازی، بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر، همگی نقش مهمی در یک استراتژی جامع سئو دارند.

اما به عنوان یک توضیح ساده در مورد سئوی خارجی، هر تاکتیکی که شامل ایجاد تغییرات در وب‌سایت یا انتشار محتوا در سایت شما نمی‌شود را پوشش می‌دهد.

سیگنال‌های سئو خارجی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کند تا درکی از اعتبار سایت شما به دست آورند و به عنوان عوامل کلیدی اعتماد و ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

می‌توانید اینگونه تصور کنید:

وب سایت شما = سئو داخلی

سایت یا پلتفرم‌های دیگر = سئوی خارجی

اما برای سئوی سایت و کسب رتبه در موتورهای جستجو به سئو تکنیکال (فنی) هم نیاز دارید. برای کمک به روشن شدن تفاوت‌های بین این موارد، اجازه دهید ابتدا این سه رویکرد اصلی سئو را با هم مقایسه کنیم.

تقریباً تمام تاکتیک‌های سئو را می‌توان در یکی از سه سطح طبقه‌بندی کرد:

تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی و سئو تکنیکال

خیلی ساده می‌توانیم این رویکردها را به صورت زیر تعریف کنیم:

سئوی درون صفحه تاکتیک‌هایی را پوشش می‌دهد که در سایت خود استفاده می‌کنید و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و رتبه‌بندی کنند. از ایجاد محتوای عالی در سایت، بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، متا تگ ها، و تگ‌های H گرفته تا لینک‌های داخلی، بهینه‌سازی تصویر و موارد دیگر – همه اینها تحت سئوی درون صفحه قرار می‌گیرند.

مقالات مرتبط

سئوی فنی مواردی را پوشش می‌دهد که مستقیماً بر نمایه‌سازی (اسکیما و سایت مپ) و خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. برخی می‌گویند که این موضوع در ردیف سئوی داخلی صفحه قرار می‌گیرد. اما برخی این فرآیندها را به عنوان یک رشته در نظر می‌گیرند که شامل: بهینه‌سازی سرعت سایت، داده‌های ساختاریافته، متعارف سازی، hreflang و موارد دیگر که همه به عنوان سئوی فنی طبقه‌بندی می‌شوند.

اهمیت سئو خارجی

بدون سئوی خارجی، شما برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی پر رقابت دچار مشکل خواهید شد.

در مورد سئوی خارج از صفحه به شکل ایجاد اعتبار سایت خود فکر کنید، و بدون این، سایت شما از آن‌هایی که قبلاً دارای اعتبار بالاتری هستند بالاتر نخواهد رفت. و معمولاً اینطور است که محتوای وب سایت‌های معتبر بالاتر از وب سایت‌هایی با اعتبار پایین‌تر رتبه‌بندی می‌شود.

لینک‌ها به هیچ وجه تنها سیگنال‌های سئو خارج از صفحه نیستند که الگوریتم گوگل بخواهد از آن‌ها برای رتبه‌بندی یک وب سایت استفاده می‌کند، اما شاید مهمترین آن‌ها باشند.

یک استراتژی سئو خارج از صفحه که شامل لینک‌سازی نشود، بعید است نتایج مورد نیاز را به دست آورد. اما اینکه فکر کنید فقط می‌توانید روی لینک‌سازی تمرکز کنید یک اشتباه محض است. تکنیک‌ها و تاکتیک‌های دیگری از سئوی خارجی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کنید. .

تاکتیک‌های سئو خارجی

ما در اینجا ۱۳ تاکتیک جدید سئو خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد. بیایید نگاهی به تاکتیک‌های مختلف سئو خارج از صفحه بیندازیم تا برای رشد برند و ترافیک جستجوی ارگانیک سایت شما مثمر به ثمر واقع شود:

  1. لینک بیلدینگ
  2. برندینگ یا برندسازی
  3. بازاریابی محتوا
  4. روابط عمومی
  5. سئوی محلی (GMB و نظرات)
  6. شبکه‌های اجتماعی
  7. انجمن‌ها
  8. اینفلوئنسر مارکتینگ
  9. مناسبت‌ها
  10. پست مهمان
  11. پادکست‌ها
  12. بررسی‌ها
  13. سازماندهی محتوا

1- ایجاد لینک یا لینک‌سازی

لینک بیلدینگ را باید ستون فقرات هر استراتژی سئوی خارج از صفحه دانست، با توجه به وزن لینک‌ها در الگوریتم گوگل، مهم است که بدانید چگونه باید به ساخت لینک به عنوان یک تاکتیک سئو خارجی نزدیک شوید.

یکی از اهداف کلیدی سئوی خارج از صفحه، ایجاد اقتدار کسب و کار شما است. لینک‌های وب‌سایت‌های معتبر به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را به عنوان یک مرجع معرفی کنید – آن‌ها یک رأی اعتماد از یک سایت به سایت دیگر هستند.

هدف شماره یک لینک‌سازی باید کسب لینک‌های با کیفیت از سایت‌های معتبر باشد. همیشه باید کیفیت بر کمیت برتری داشته باشد. مهم است که بفهمید شکاف پیوند بین سایت شما و رقبای شما چگونه است.

اما برای ایجاد لینک به عنوان یک تاکتیک سئو خارج از صفحه، کمی بیشتر از هدف قرار دادن سایت‌های معتبر نیاز به کار دارید (توجه داشته باشید: به راحتی نمی‌توان سایت‌های معتبر را به سایت دیگری لینک داد، اما با رویکرد درست، ممکن است).

لینک سازی

2- ساخت برند (برندینگ)

گوگل به برندها پاداش می‌دهد. به همین دلیل فعالیت‌های برند باید نه تنها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی و سئو گسترده شما باشد، بلکه باید بخشی از رویکرد شما در سئوی خارج از صفحه را نیز شامل شود. و بار دیگر، همه اینها برای ایجاد اقتدار آنلاین شما هم در بین کاربران و هم برای موتورهای جستجو، خواهد بود.

ساخت برند

3- بازاریابی محتوا

وقتی به بازاریابی محتوا فکر می‌کنیم، فکر می‌کنیم آن را تنها به عنوان یک تاکتیک سئوی درون صفحه باید در نظر بگیریم – یعنی ایجاد و انتشار محتوایی در وب سایت.

اما، با نگاهی کلی تر، بازاریابی محتوا شامل تاکتیک‌های سئو داخلی و خارجی می‌شود. انتشار محتوای خوب در سایت تنها بخشی از بازاریابی محتوا است. هر محتوایی که در هر نقطه از وب ایجاد و منتشر می‌کنید، تحت بازاریابی محتوا قرار می‌گیرد.

اما اگر جلوتر بروید و یک پست مهمان بنویسید، این کار بازاریابی محتوا است. یک اینفوگرافیک منتشر کنید که از یک روزنامه سطح بالا به آن لینک داده شود؟ یعنی بازاریابی محتوا.

جذابیت استفاده از بازاریابی محتوا به‌عنوان یک تاکتیک این است که ایجاد محتوای جذاب، تمرکز بر عوامل خارج از صفحه را آسان‌تر می‌کند. تاکتیک‌های رایج بازاریابی محتوا که به خوبی برای ایجاد سیگنال‌های خارج از صفحه کار می‌کنند عبارتند از:

  • پست‌های وبلاگ
  • اینفوگرافیک
  • نظرسنجی، مطالعات و مقالات تحقیقاتی
  • کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی

بازاریابی محتوا، به عنوان یک تاکتیک، ارتباط نزدیکی با لینک سازی، شبکه‌های اجتماعی و روابط عمومی دارد و همچنین به ساخت برند شما کمک می‌کند.

می‌توانید از راهنمای بازاریابی محتوای eBgroup استفاده کنید تا به شما کمک کند نه تنها موضوعات محبوبی را که به صورت آنلاین مورد توجه قرار می‌گیرند، پیدا کنید، بلکه مرتبط‌ترین شبکه‌های صنعتی را برای تبلیغ محتوای خود نیز بیابید.

4- روابط عمومی

برای مدت طولانی، روابط عمومی و سئو به عنوان دو رشته بازاریابی کاملاً متفاوت در نظر گرفته می‌شدند، اما در سال‌های اخیر، این خطوط محو شده‌اند و این دو در کنار هم قرار گرفته اند.

روابط عمومی دیجیتال در حال حاضر تاکتیک انتخاب لینک‌سازی برای بسیاری از سئوکاران است. می‌توانید از تاکتیک‌های روابط عمومی برای تبلیغ یک داستان عالی و دارایی‌های قابل لینک مرتبط استفاده کنید و در نتیجه می‌توانید حجم قابل توجهی از لینک‌ها را به دست آورید.

روابط عمومی از راه‌های زیادی به جذب سیگنال‌های سئوی خارج از صفحه کمک می‌کند. یک کمپین روابط عمومی عالی همچنین می‌تواند:

  • افزایش آگاهی از برند و نتایج جستجوی برند را به دنبال بیاورد.
  • کسب و کار شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار دهد و باعث شود که آن‌ها در مورد شما صحبت کنند.
  • ترافیک ارجاعی را هدایت کند.
  • شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود قرار معرفی و به ایجاد سیگنال‌های اعتماد کمک کند.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

5- سئوی محلی (GMB و نظرات)

در حالی که سئوی محلی به خودی خود یک تکنیک کامل از سئو است، عناصر خاصی وجود دارد که تاکتیک‌های کلیدی سئوی خارج از صفحه هستند – دو مورد آن Google My Business و نقل قول‌ها هستند.

Google My Business نقشی حیاتی در حضور آنلاین تقریباً هر کسب‌وکار محلی ایفا می‌کند، و به راحتی می‌توان گفت که بهینه‌سازی صفحه شما و رتبه‌بندی آن در نقشه در واقع سئوی خارج از صفحه است.

GMB وب سایت شما نیست، و فراموش نکنیم که هر تلاشی که بر روی هر چیزی به جز سایت شما متمرکز باشد به عنوان خارج از صفحه حساب می‌شود.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که ۴۶٪ از کل جستجوهای گوگل به دنبال اطلاعات محلی هستند و از هر ۵ مصرف کننده ۴ نفر از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می‌کنند.

6- شبکه‌های اجتماعی

ما در یک دنیای اجتماعی زندگی می‌کنیم. در واقع، ۹۷ درصد از مصرف کنندگان دیجیتال در سال از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی در نحوه استفاده ما به عنوان مصرف کننده از وب و جستجوی پاسخ سوالات خود دارند. به این موضوع فکر کنید، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک نوع موتور جستجو استفاده شوند.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان موتورهای جستجو و پلتفرم‌های اکتشاف تلقی کنید و بدانید که حضور شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کمک کند تا در مقابل مشتریان بالقوه‌ای قرار بگیرید که به دنبال پاسخ برای سؤالات خود هستند یا به دنبال تعامل با برندهای مناسب در شبکه‌های اجتماعی هستند.

مشتری می‌خواهد با برند شما صحبت کند و یک سوال مطرح کند؟ اکثر مشتریان شما به عنوان اولین درگاه تماس با شبکه‌های اجتماعی شما ارتباط برقرار می‌کنند.

مهم است که در آنجا حضوری قوی داشته باشید، به صورت حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید و شبکه اجتماعی را به عنوان کانال برند دیگرتان در نظر بگیرید، کانالی که هم مشتریان فعلی و هم مشتریان بالقوه در بخشی از سفر فروش خود آن را می‌بینند.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

7- انجمن‌ها

ممکن است از دیدن انجمن‌ها به عنوان یک تاکتیک سئوی خارج از صفحه شگفت زده شوید. زیرا برای سال‌ها، سئوکاران انجمن‌ها، نظرات و سایر پلتفرم‌های UGC را به عنوان راهی برای ایجاد لینک استفاده می‌کردند.

هنگامی که به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده از انجمن‌ها استفاده شود، می‌توانند ارزش واقعی را به بازاریابی شما اضافه کنند. به استفاده از انجمن‌ها به عنوان راهی برای درگیر شدن مستقیم در گفتگوهایی که به تخصص شما مربوط می‌شود، برای قرار دادن خود به عنوان یک متخصص نگاه کنید.

8- اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های گذشته به اشکال مختلف ارائه شد. اگر چند سال به عقب برگردید، می‌بینید تاکتیک این بود که وبلاگ نویسان پست‌های حمایت شده از شما می‌نوشتند. اما امروز، همه چیز در اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک است.

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان راهی برای لینک‌سازی انجام ندهید. لینک‌های موجود در محتوای حمایت‌شده، دستورالعمل‌های وب‌مستر Google را نقض می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند راهی فوق العاده برای ساختن برند شما، تقویت محتوای شما و دستیابی به مخاطبان جدید باشد. همچنین اینفلوئنسرها می‌توانند کمک زیادی به حضور شما به عنوان یک کسب و کار مهم در پلتفرم‌ها بکنند.

9- رویدادها

رویدادها یا ایونت‌ها به استراتژی‌های بازاریابی باز می‌گردند. اما آن‌ها می‌توانند به استراتژی سئوی خارج از صفحه شما هم کمک کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، تعداد رویدادهای آنلاین مانند وبینارها زیاد شده است و آن‌ها می‌توانند کمک زیادی به ساخت برند شما کنند.

آن‌ها نه تنها می‌توانند به جذب مخاطبان شما کمک کنند، بلکه از سر و صدای واقعی در اطراف کسب و کار نیز بهره‌مند خواهید شد که باعث ایجاد تعامل اجتماعی و حتی لینک‌سازی شود.

10- پست مهمان

پست کردن بعنوان مهمان، زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند کمک بیشتری به استراتژی بازاریابی شما داشته باشد و فقط به عنوان راهی برای ایجاد لینک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمی‌توان انکار کرد که یکی از رایج‌ترین تاکتیک‌های ساخت لینک همین پست مهمان است و به عنوان مؤثرترین استراتژی در مطالعه سال ۲۰۱۹ ما روی ۸۵۰ پروژه سئو است.

پست مهمان

11- پادکست

پادکست‌ها در حال حاضر بسیار محبوب شده‌اند و هر ماه شنوندگان بیشتری را به دست می‌آورند. در واقع، ۴۴ درصد از کاربران حداقل یک بار در زندگی خود به پادکست گوش داده اند. پادکست یک فرصت بزرگ است و اگر از آن‌ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده نکنید، ممکن است فرصت‌های بزرگی را از دست بدهید.

بیایید به مزایای پادکست نگاه کنیم:

  • بیشتر کسب‌وکارها هنوز از پادکست‌ها به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده نمی‌کنند، و آن‌ها نمی‌دانند که این یک راه عالی برای به دست آوردن مزیت رقابتی است.
  • پادکست یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید، به اشتراک گذاشتن تخصص شما، و برای به دست آوردن دید در موتورهای جستجویی مانند گوگل هستند.
  • پادکست‌های اپل یک موتور جستجو است – موتوری که به شما امکان می‌دهد پادکست‌های مرتبط با کلمات کلیدی را پیدا کنید.
  • Google Podcasts نیز مانند Listen Notes یکی دیگر از این موارد است.

کسب‌ و کارهایی که تشخیص می‌دهند سئو را باید بیشتر از فضای موتورهای جستجو پوشش داد، آن‌هایی هستند که موفق به ایجاد یک برند می‌شوند و راه‌هایی برای هدف قرار دادن مخاطبان بالقوه خود از هر پلتفرمی که انتخاب می‌کنند، پیدا می‌کنند.

12- نظرات

آیا می‌دانستید که ۹۳ درصد از مردم می‌گویند بررسی‌های آنلاین بر تصمیمات خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟ بررسی‌ها یک تاکتیک بزرگ سئوی خارج از صفحه است که بسیار دست کم گرفته می‌شود، اما مدیریت شهرت و برند آنلاین چیزی است که هیچ کسب و کاری نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

اینجا بار دیگر، به صحبت در مورد سیگنال‌های برند بازگشته ایم. سئوی خارجی، زمانی که به اصول اولیه باز می‌گردد، همه به ساختن برند شما و ایجاد سیگنال‌هایی بازمی گردد که شما را به عنوان یکی از مراجعی که شایسته رتبه‌بندی در بالای SERP‌ها هستند، نشان می‌دهد.

کسب‌وکاری که در پلتفرم‌های دیگر نقدهای خوبی جمع‌آوری کرده است، خود را به عنوان یک برند معرفی می‌کند. بررسی و نظرات مثبت به افزایش تبدیل‌ها و بار دیگر اعتماد کمک می‌کند.

13- لینک و سازماندهی محتوا

گاهی اوقات، یک وبلاگ به دنبال انتشار محتوایی از منابع دیگر برای تکمیل مقالات اصلی خود است. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند زیرا راحت‌تر از تولید محتوای تازه است.

یاهو یکی از بزرگترین پلتفرم‌هایی است که معمولاً محتوا را از منابع دیگر پخش می‌کند. همچنین ممکن است در نظر بخواهید که محتوای خود را برای انتشارات دیگر به اشتراک بگذارید تا دسترسی و خوانندگان خود را افزایش دهید.

اما چگونه این یک تاکتیک سئوی خارج از صفحه است؟

بیایید نگاهی به آنچه گوگل می‌گوید بیاندازیم:

محتوای لینک‌دار اغلب به دلایل واضحی که مربوط به تکراری بودن آن است توسط گوگل ایندکس نمی‌شود، اما این بدان معنا نیست که همیشه باید از این کار اجتناب کرد.

پخش محتوا می‌تواند به تقویت محتوای شما کمک کند، و توجه بیشتر به آثار منتشر شده شما می‌تواند تأثیر مثبتی بر سیگنال‌های برند داشته باشد.

مقالات مرتبط

سخن پایانی

شما باید از سئوی خارج از صفحه به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید. ابتدا به برند فکر کنید تا با ذهنیت مناسب وارد سئوی خارج از صفحه شوید و به نتایجی دست یابید که واقعاً تفاوت واقعی در حضور آنلاین برند شما را رقم می‌زند.

5/5 - (30 امتیاز)
اشتراک گذاری:
یک دیدگاه درباره
  1. سئو خارج از صفحه رو فقط با رپورتاژآگهی و سیگنال شبکه اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.