تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

تقویم محتوایی اینستاگرام

اینستاگرام می‌تواند یک ابزار بازاریابی عالی برای کسب و کار باشد و یک تقویم محتوایی اینستاگرام می‌تواند به شما در استفاده درست و موفق از اینستاگرام کمک کند. بوسیله اینستاگرام شما می‌توانید آگاهی از برند ایجاد کنید، فالوورهای خود را افزایش دهید، یک پایگاه هواداران وفادار ایجاد کنید و مردم را در مورد محصول یا خدمات خود به وجد آورید.

اما برای اینکه در همه این موارد موفق باشید، باید به طور مداوم پست کنید. هنگامی که استراتژی اینستاگرام خود را ایجاد می‌کنید، باید تعیین کنید که واژه «به طور مداوم» برای شما چه معنایی دارد. اگر تمایل به ارسال پست روزانه دارید، عالی است – این کار را انجام دهید! اما اگر فقط سه بار در هفته می‌توانید پست در فید خود قرار دهید، باید به آن متعهد باشید.

ایجاد یک تقویم محتوایی اینستاگرام، به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و بتوانید پست‌های بیشتری را ارسال کنید. با برنامه ریزی پست‌های خود، می‌توانید از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و همچنان به طور مکرر در اینستاگرام حضور داشته باشید.

دلایل اهمیت برنامه ریزی برای اینستاگرام

داشتن یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خود را در این پلتفرم کنترل کنید و برای کنترل آن آماده باشید. همچنین به شما امکان می‌دهد محتوای را مطابق با موضوع خود سازماندهی کنید. با یک تقویم محتوایی اینستاگرام، می‌توانید از تقلا برای ارسال محتوای باکیفیت در هر کجا جلوگیری کند.

همچنین در وقت شما صرفه جویی می‌کند و به شما امکان می‌دهد از راحتی پست خودکار استفاده کنید. با استفاده از برنامه‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی، می‌توانید به طور کامل شبکه‌های اجتماعی خود را از قبل تنظیم کنید. اگر از یکی از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید در بهینه‌ترین زمان برای مخاطبان خود پست ارسال کنید. شاید فالوورهای شما در ساعت ۷ بعد از ظهر بیشترین فعالیت را داشته باشند، اما شما آن زمان نمی‌تواهید برای ارسال پست وارد حساب اینستاگرام خود شوید. داشتن یک برنامه ریز محتوای اینستاگرام و برنامه ریزی از قبل می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

مزایای تهیه تقویم محتوایی در اینستاگرام

هنگامی که یک تقویم محتوایی اینستاگرام ایجاد می‌کنید، می‌توانید یک یا دو بار پست‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات موجود در آن‌ها دقیق هستند. در نهایت، همانطور که اشاره کردیم، داشتن یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام باعث می‌شود که پست‌های ثابتی داشته باشید، مهم نیست که «به طور مداوم» برای شما چه معنایی دارد.

راهنمای عملیاتی ساخت تقویم و زمان‌بندی محتوا در اینستاگرام

باور کنید یا نه، ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. مهم است که توجه داشته باشید تا جایی که می‌شود پست‌ها را از قبل در تقویم برنامه ریزی کنید. برخی از افراد دوست دارند هر یک ربع برنامه‌ریزی کنند، برخی دیگر هم محتوای اینستاگرام خود را هر هفته برنامه ریزی می‌کنند. برخی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند یک برنامه محتوای کلی یک‌ساله ایجاد کنند و سپس پست‌های اینستاگرام را با گذشت زمان پر کنند. هیچ راه درست یا غلطی برای تنظیم برنامه‌ریز محتوای اینستاگرام شما وجود ندارد، اما زمانی که با آن پیش می‌روید باید با آن تعامل کنید.

مراحل ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام

ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام پنج مرحله دارد:

1- استراتژی شبکه‌های اجتماعی را تعیین کنید

اگر استراتژی کلی خود را برای شبکه‌های اجتماعی نمی‌دانید، برای ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود گیج خواهید شد. این یکی از مراحلی است که واقعاً باید یک بار انجام دهید، مگر اینکه در حال کار بر روی ایجاد تغییرات در استراتژی باشید. برای کمک به شما در این زمینه، در اینجا شش تا از بهترین سوالاتی که باید هنگام ایجاد استراتژی شبکه‌های اجتماعی بپرسید، مشخص شده است.

  • هدف کلی حساب اینستاگرام من چیست؟
  • چند وقت یکبار می‌خواهم در روز/هفته پست بگذارم؟
  • آیا حساب من یک موضوع را دنبال می‌کند؟
  • چه زمانی از روز برای منطقه زمانی و صنعت من بهترین زمان ارسال پست است؟
  • چه نوع محتوایی را باید پست کنم؟
  • حفظ و برنامه‌ریزی پست‌ها برای این حساب به عهده چه کسی خواهد بود؟

تقویم محتوای اینستاگرام

۲- آنالیز اینستاگرام را انجام دهید

اگر مدت طولانی هست که در اینستاگرام پست می‌گذارید، قبل از شروع ساختن تقویم محتوایی اینستاگرام، باید یک آنالیز کامل از اینستاگرام انجام دهید. آنالیز اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا ببینید چه محتوایی خوب عمل می‌کند و چه چیزی باید تغییر کند. انجام ممیزی از محتوای دشوار نیست، و می‌تواند به اطلاع‌رسانی نوع محتوایی که در تقویم محتوای اینستاگرام خود برنامه ریزی خواهید داشت، کمک کند.

شش مرحله اصلی برای اجرای آنالیز اینستاگرام بشرح زیر است:

اهداف خود را تعیین کنید

با این کار، قبل از شروع ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام، می‌توانید مشخص کنید که کدام محتوا با مخاطبان شما ارتباط خواهد داشت و کدام یک علامت را از دست داده‌اید. همچنین می‌توانید هدفی تعیین کنید که چقدر و در چه مدت می‌خواهید اینستاگرام خود را رشد دهید.

حسابرسی فالوورها

شما باید مطمئن شوید که فالوورهای شما، فالوورهای واقعی هستند. تقریباً ۱۰٪ از فالوورهای شما ممکن است جعلی باشند، که می‌تواند داده‌های شما را مخدوش کند و نرخ تعامل شما را کاهش دهد. می‌توانید در میان فالوورهای خود جستجو کنید تا ببینید کدام حساب‌ها واقعی هستند و کدام‌ها واقعی نیستند، ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

ابزارهایی مانند FakeCheck.co و Social Audit Pro می‌توانند تعداد فالوورهای جعلی را مشخص و به شما در حذف آن‌ها کمک کنند.

محتوای خود را حسابرسی کنید

این مهم‌ترین مرحله برای شما قبل از ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام است. باید محتوایی را که قبلاً برای مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید به‌طور کامل بررسی کنید و عملکرد آن را در برنامه ببینید. می‌توانید با نگاهی به تحلیل‌های داخلی اینستاگرام شروع کنید، اما می‌توانید از ابزاری مانند Sprout Social یا Hootsuite نیز برای دریافت تجزیه و تحلیل عمیق استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند به شما در ارزیابی برداشت‌ها، دسترسی، تعامل و موارد دیگر کمک کنند. همچنین می‌توانید هشتگ‌ها و کپشن‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از زبان جذاب (و دعوت به اقدام) درست استفاده می‌کنید.

پروفایل خود را تجزیه و تحلیل کنید

بله، این کار هم مهم است. وقتی افراد جدیدی از صفحه شما بازدید می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند شما را دنبال کنند یا نه، به پروفایل نگاه می‌کنند. مطمئن شوید که عکس پروفایل، نام کاربری، عنوان، بیو اینستاگرام، لینک و نکات برجسته شما به روز هستند. هرچه بتوانید پروفایل خود را منسجم‌تر کنید، برای فالوورهای بالقوه جذاب‌تر خواهد بود.

وقتی پست می‌گذارید کنترل کنید

آیا در زمان‌های مناسب پست می‌گذارید؟ باور کنید یا نه، زمانی که در اینستاگرام پست می‌گذارید می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد خوب پست‌های شما داشته باشد و می‌توانید این را در برنامه ریز محتوای اینستاگرام خود یادداشت کنید. ابزار زمان‌بندی شما (اگر از آن استفاده می‌کنید)، اغلب اوقات پیشنهاداتی دارد، اما مطمئن شوید که عادات مخاطبان خود را نیز می‌شناسید.

تعاملات را بررسی کنید

نرخ تعامل شما یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که می‌توانید در اینستاگرام ردیابی کنید. در طول ممیزی اینستاگرام، باید تعامل برند خود را با دیگران در پلتفرم تجزیه و تحلیل کنید. مثلاً به نظرات و DMها پاسخ می‌دهید؟ آیا در صفحات فالوورهای خود نظر می‌گذارید؟ آیا با اینفلوئنسرها درگیر هستید یا در اینفلوئنسر مارکتینگ می‌کنید؟ با تعامل با دیگران، اغلب می‌توانید تعامل خود را هم بهبود ببخشید.

شما می‌توانید در هر مقطع زمانی یک ممیزی از حساب خود انجام دهید، و همیشه اطلاعات ارزشمندی در مورد نوع محتوایی که با مخاطبان شما ارتباط برقرار خواهد کرد، به شما می‌دهد. ایده خوبی است که این کار را به طور نیمه منظم انجام دهید، زیرا گرایش‌ها و نظرات مخاطبان همیشه در حال تغییر هستند. بررسی تعاملات همیشه می‌تواند بر آنچه در برنامه ریز محتوای اینستاگرام خود دارید تأثیر بگذارد – و می‌توانید در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.

3. ذخیره سازی محتوا

باور کنید یا نه، ایجاد یک فرآیند برای ذخیره سازی محتوا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید هنگام ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود انجام دهید. هر حساب متفاوت است و به روش‌های مختلف عمل می‌کند. برخی انتخاب می‌کنند که کپشن‌ها و هشتگ‌های خود را ایجاد کنند و سپس عکس‌ها را در هفته‌ای که قرار است پست کنند، مطابق آن قرار دهند. برخی مدیران شبکه‌های اجتماعی هم تمام محتوای خود را در Dropbox یا Google Drive ذخیره کنند تا زمانی که زمان انتشار فرا می‌رسد در دسترس باشند.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

مهم نیست که ترجیح شما چیست، ایده خوب این است که یک سیستم ذخیره سازی محتوا آماده راه اندازی داشته باشید تا بتوانید هنگام شروع برنامه ریزی محتوا از آن استفاده کنید. تنظیم یک پوشه در Dropbox یا Google Drive آسان است. به سادگی وارد حساب مورد نظر خود شوید و “ایجاد پوشه جدید” را انتخاب کنید.

4. یک الگوی تقویم محتوای اینستاگرام را انتخاب کنید

الان تقریباً آماده شروع برنامه‌ریزی محتوا هستیم، و وقت آن رسیده که شما را برای موفقیت آماده کنیم. قالب‌های متنوعی برای تقویم محتوای اینستاگرام وجود دارد، ما چهار مورد از محبوب‌ترین آنها را ارزیابی می‌کنیم تا مجبور نباشید این کار را دوباره انجام دهید.

مقالات مرتبط

هوت سوئیت

Hootsuite یک قالب تقویم محتوا رایگان ارائه می دهد. آن را می‌توان به شکل یک فایل Google Sheets تبدیل کرد. این قالب شامل هفته اول، با نقاطی برای پست‌ها در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین است که انواع محتوا و همچنین مکان‌هایی را برای پر کردن کپی، افزودن پیوندها و پست های خود برنامه ریزی کرده‌اند را شامل می‌شود.

Hootsuite
نمونه تقویم محتوای Hootsuite

مزایا: آسان برای استفاده و درک.

معایب: تقویم در قالب صفحه گسترده است که گاهی بررسی آن دشوارتر است.

ترلو

Trello یک برنامه لیست سازی مبتنی بر تابلو است که می‌‎توانید به عنوان برنامه ریز محتوای اینستاگرام از آن استفاده کنید. می‌توانید از آن در نمای ستونی همراه با فهرست‌ها استفاده کنید، یا می‌توانید «پاور بالا» را اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد تابلوهای خود را به تقویم تبدیل کنید.

می‌توانید کارت‌هایتان را در «تاریخ‌های سررسید» آن‌ها – به نام روزی که می‌خواهید منتشر شوند، نمایش دهید.

مزایا: نمای تقویم یک نگاه اجمالی به برنامه محتوای شما ارائه می دهد.

معایب: گاهی اوقات می‌تواند با عادت کردن به آن منحنی، در یادگیری مشکل ایجاد کند.

Trello
Trello

HubSpot

Hubspot سند تقویم محتوای خود را به شکل رایگان ارائه می دهد. این تقویم ترکیبی از Hootsuite و Trello است: صفحه‌گسترده‌ای است که به شکل تقویم طراحی شده است. این سند به‌عنوان یک برگه اکسل ارائه می‌شود و دارای برگه‌های مختلفی است که شامل اطلاعات متفاوتی است. هر پلتفرم شبکه اجتماعی برگه مخصوص به خود را دارد و یک نمای کلی تقویم ماهانه نیز در آن وجود دارد.

Hubspot
HubSpot

مزایا: استفاده از صفحات گسترده بصری است و نمای تقویم امکان تجسم را فراهم می کند.

معایب: کار بر روی چندین برگه خسته کننده است.

Google Sheets

آیا می دانستید که با Google Sheets می‌توانید تقویم محتوای اینستاگرام خود را بسازید؟ شما می‌توانید از Google Sheets برای هماهنگی رنگ و برنامه‌ریزی پست‌های خود برای اینستاگرام استفاده کنید. رنگ پست را برای ردیابی وضعیت تغییر دهید تا مطمئن شوید همه چیز به موقع پست می‌شود. این کار را به تقویم Google نیز گسترش دهید تا بتوانید طرح کلی محتوای خود را در یک نگاه مشاهده کنید.

مزایا: محصولات Google Suite به راحتی با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود و قابل تنظیم است.

معایب: این یک صفحه خالی است، از ابتدا باید خودتان طراحی کنید.

هنگامی که قالب تقویم محتوای اینستاگرام خود را انتخاب و تنظیم کردید، زمان آن رسیده است که محتوای خود را برنامه ریزی کنید. تعطیلات مهم، روزهای مهم برای کسب‌وکارتان، یا روزهای مهم شخصی (اگر برای یک برند شخصی پست می‌فرستید) را پر کنید و سپس در مورد محتوای کلی و برنامه تبلیغاتی خود برای کسب‌وکارتان فکر کنید. این کار به شما کمک می کند بقیه پست‌های خود را پر کنید. اگر هنوز احساس سردرگمی می‌کنید، نگران نباشید – ما چند ایده برای ارسال پست داریم که به شما کمک می‌کند.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

5. محتوای خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید

اکنون که یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کرده‌اید، می‌توانید پست‌ها را برای انتشار خودکار برنامه ریزی کنید! به این فکر کنید که چقدر خوب است که تمام پست‌های اینستاگرام را برای هفته یا ماه آینده بدون نیاز به انجام کار دیگری آماده کنید. شما نمی‌توانید ارسال پست‌ها را مستقیماً در اینستاگرام زمان‌بندی کنید، بنابراین باید از نرم افزارهای رابط استفاده کنید. ما برخی از این ابزارها را معرفی می‌کنیم که محتوای شما را طبق تقویم منتشر می‌کنند.

  • Loomly
  • Sprout Social
  • Hootsuite
  • Planoly
  • AgoraPulse

به یاد داشته باشید که وقتی مخاطبان در مورد پست‌های شما نظر می‌دهند یا برای شما پیام می‌فرستند، همیشه با آنها درگیر باشید. آنها از شما حمایت می‌کنند، بنابراین همیشه خوب است که به آنها نشان دهید که به آنها گوش می‌دهید.

5/5 - (61 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟