چگونه به یک کپی رایتر حرفه ای تبدیل شویم؟

کپی رایتینگ
کپی رایتینگ

یک کپی رایتر با هدف ترغیب و تأثیرگذاری بر مخاطب و مشتری برای خرید کالا یا خدمات می‌نویسد. کپی رایترها درکی ذاتی از انگیزه و دانش انسانی برای تغییر تصمیم گیری با استفاده از کلمات و پیشنهادات دارند. اگر از نوشتن لذت می‌برید، می‌توانید مهارت‌های خود را در این شغل به کار ببندید.

در این مقاله، بررسی می‌کنیم که یک کپی‌رایتر حرفه‌ای چه می‌کند و چگونه می‌توان یک کپی رایتر شد.

کپی رایتر کیست؟

نویسنده یا کپی رایتر شخصی است که محتوای نوشتاری متقاعدکننده‌ای را برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین یا چاپی می‌نویسد. کپی رایترها محتوا می‌نویسند و اطلاعات مربوط به یک سرویس یا محصول خاص را در اختیار مصرف کنندگان و مشتریان آن قرار می‌دهند. سه نوع اصلی شغل کپی رایترها عبارت است از:

1.  کپی رایترهای آژانس تبلیغاتی

آژانس‌های تبلیغاتی به مشتریان متعدد خدمات ارائه می‌دهند، کپی رایترهای آژانس تبلیغاتی، موقعیتی شغلی است که معمولاً تمام وقت است. اغلب باید پروژه‌هایی را تکمیل کنید که می‌توانند چالشی باشند و برای کمک به مشتریان در ایجاد هویت برند به خلاقیت زیاد نیاز دارند.

2. کپی رایترهای شرکتی

کپی رایترهای شرکتی ثبات شغلی بیشتری دارند و فقط برای محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکتی که برای آن کار می‌کنند می‌نویسند. این موقعیت‌ها معمولاً از نظر موضوع سازگارتر هستند و به خلاقیت کمتری نیاز دارند.

3. کپی رایترهای فریلنسری

نویسنده یا کپی رایتر آزاد (فریلنسری) که به آنها فریلنسر هم گفته می‌شود، بیشترین میزان آزاد بودن را از نظر موضوع، نوع پروژه و تعهد زمانی دارند. کپی رایترهای فریلنسری (آزاد) می‌توانند تا آنجا که ممکن است کارهای مختلفی انجام دهند.

اساساً یک کپی رایتر چه کار می‌کند؟

کار کپی رایترها نوشتن محتوای جذاب برای توزیع در رسانه‌های مختلف است. کپی رایتینگ شکلی از نوشتن متقاعد کننده است که هدف آن آموزش، درگیر کردن و ترغیب مخاطب به خرید کالا یا خدمات فوری یا خرید در آینده است.

یک کپی رایتر برنامه تبلیغاتی مشتری را می‌گیرد و ایده‌هایی را برای جلب توجه مخاطب هدف ایجاد می‌کند. اگر یک کپی رایتر هستید، باید به جزئیات و انتخاب کلمه یا فرهنگ لغات توجه و اطلاعات زیادی داشته باشید. هنگام نوشتن محتوای کپی رایتینگ، هر قطعه هدفمند است و هر کلمه کارکردی دارد.

از کپی‌رایترها انتظار می‌رود محتوای بدون خطا تولید کنند تا به بازاریابی و ساده‌سازی برندینگ محصول در ایجاد هویت برند مؤثر، کمک کنند. کپی رایترها معمولاً روی چندین پروژه مختلف به طور همزمان کار می‌کنند و باید در انجام چند کار ماهر باشند.

برخی از وظایف مازاد کپی رایترینگ ممکن است شامل نوشتن محتوا برای موارد زیر باشد:

  • ایمیل‌ها
  • یک پست بلاگ
  • کمپین‌ها و کاتالوگ‌های رسانه‌ای
  • بیانیه‌های مطبوعاتی
  • بیلبوردها
  • تراکت‌های تبلیغاتی
  • تبلیغات رادیو و تلویزیون
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
وظایف کپی رایتر

میانگین درآمد یک کپی رایتر

حقوق بالقوه یک کپی رایتر می‌تواند بر اساس تعهد زمانی، در دسترس بودن، تجربه، سابقه تحصیلی و تقاضاها و جدول زمانی مورد نیاز پروژه متفاوت باشد. یک کپی رایتر با سابقه به طور بالقوه می‌تواند درآمد زیادی داشته باشد. متوسط درآمد یک کپی رایتر که تمام وقت کار می‌کند بیش از 150 میلیون تومان در سال است. برخی از حقوق‌ها از 100 تا 200 میلیون در سال متغیر است.

مهارت‌های کپی رایتر

چه یک کپی رایتر در آژانس، شرکت یا فریلنسر باشید، باید این ویژگی‌ها را در حرفه خود داشته باشید و از آن استفاده کنید:

مهارت‌های نوشتاری

عمل نوشتن کپی رایتینگ یک فرآیند بازگشتی است. برای شروع نیازی نیست که یک نویسنده ماهر باشید، اما تمرین روزانه به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتاری خود را اصلاح و در طول زمان پیشرفت کنید.

طبیعت کنجکاو

نوشتن موثر نیاز به تحقیق در زمینه‌ی موضوع و تمرکز بر مخاطب دارد. داشتن یک ذهن کنجکاو طبیعی و تمایل به یادگیری چیزهای جدید می‌تواند این حرفه را به یک انتخاب چالش برانگیز و هیجان‌انگیز تبدیل کند.

جزئیات محور

یک کپی رایتر باید بتواند کار خود را از منظر عینی ارزیابی کند. برای تضمین یک قطعه متن با کیفیت، باید کار خود را برای ویرایش بازنویسی کنید، سپس با دستور زبان، املا و نقطه‌گذاری صحیح و آن را اصلاح کنید.

مهارت‌های ارتباطی

کپی رایترها از این مهارت‌ برای درک واضح و کامل افراد استفاده می‌کنند. این مهارت‌ها کمک می‌کنند تا خود را اثبات و به عنوان یک مرجع در نوشتن کپی رایتینگ نشان دهید. گوش دادنِ با دقت به مشتریان، تفسیر دیدگاه آن‌ها و نوشتن برای هدف مورد نظر، همگی نیازمند مهارت‌های ارتباطی کلامی و نوشتاری عالی است.

خلاقیت

توانایی دیدن چیزها از منظری جدید یک مهارت منحصر به فرد است که نیاز به خلاقیت دارد.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

نکاتی برای کپی رایتینگ

هم کپی رایترهای حرفه‌ای و هم مبتدی در چیدمان و تنظیم کلمات و تصاویر برای به دست آوردن دیدگاه صحیح و احساسات مخاطب برای اهداف متقاعدکننده حرکت می‌کنند. چند نکته کپی رایتینگ که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • یک محدودیت کلمه تعیین کنید و پاراگراف‌های کوتاه بنویسید. مختصر نگه داشتن اطلاعات و تقسیم آن به بخش به جذب روشمند خواننده کمک می‌کند و حفظ اطلاعات را بهبود بخشد.
  • جملات مختصر و مستقیم بنویسید. استفاده از صدای فعال با افعال قوی به جریان نوشتار و افزایش روان خواندن برای مخاطبان شما کمک می‌کند.
  • از عناوین فرعی استفاده کنید. استفاده از عناوین فرعی با ایجاد جذابیت بصری و آسان اطلاعات، خوانایی را بهبود می‌بخشد. این کار به خواننده کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت و به راحتی پیدا کند.  اطلاعات آماری و قابل سنجش به نوشته شما شما جذابیت منطقی می‌بخشد.
  • فونت‌ها را با هدف انتخاب کنید. اگر می‌خواهید که فونت‌ها به راحتی قابل درک و دیدن باشند، اما جذابیت زیبایی‌شناختی را نیز به خلق شما اضافه کنند. باید به صورت بصری آنچه را که قطعه در حالت شفاهی می‌رساند، به اشتراک بگذارد. هر تصمیمی که یک کپی رایتر می‌گیرد یک هدف دارد و باید در جهت یک هدف کلی و منسجم کار کند.
  • از زبان و اصطلاحات روزمره استفاده کنید. استفاده از زبان و اصطلاحات روزمره همه چیز را شامل می‌شود و اطلاعات را در دسترس مخاطبان بیشتری نگه می‌دارد. هر چه تعداد افرادی که پیام متن شما می‌گیرند بیشتر باشد، علایق مشتری شما بهتر برآورده می‌شود.

الزامات یک کپی رایتر حرفه‌ای

کپی رایتینگ مهارتی است که با تمرین و زمان تقویت می‌شود. اگرچه الزامات مهارت یک کپی رایتر از موقعیتی به موقعیت دیگر بسیار متفاوت است، اما چند مهارت اصلی وجود دارد که باید در نظر شود :

  • مهارت‌های نوشتن، خواندن، ویرایش و تصحیح
  • مهارت‌های پژوهشی موثر
  • توانایی قوی در مدیریت زمان و سازماندهی
  • آگاهی از محتوای آنلاین و استراتژی‌های مختلف بازاریابی
  • تجربه بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • مدرک نویسندگی، ادبیات (دانستن هر زبان یک مهارت است)، بازاریابی، مدیریت بازرگانی یا رشته‌های مرتبط

چگونه یک کپی رایتر حرفه‌ای شوم

مانند هر شغل دیگری، هیچ مسیر خاصی برای رسیدن به تجربه و تخصص وجود ندارد، با این حال، چند اصل اساسی برای موفقیت هست که باید بدانیم. کپی رایتینگ نیازی به مدرک ندارد، اما سابقه تحصیلی در روزنامه‌نگاری، بازاریابی، تحقیقات بازاریابی یا نویسندگی می‌تواند به شما کمک کند که اصطلاحاً بازاری‌تر شوید.

چند نکته برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه‌ای

  • اصول کپی رایتینگ را بدانید.
  • مطلع باشید که چرا صنایع از کپی رایترها استفاده می‌کنند.
  • جایگاه خود را شناسایی و ثابت کنید.
  • انتظارات واقع بینانه داشته باشید.
  • خود را بیش از آنچه مهارت دارید نشان ندهید.
  • یک نمونه کار داشته باشید و آماده‌ی نوشتن یک نمونه کار باشید.
  • تا می‌توانید مطالعه کنید.
  • بازار را بشناسید و بدانید که چگونه برندسازی کنید
  • موضوع، محصول یا خدماتی که درباره آن می‌نویسید را بشناسید.
  • مشتریان هدف خود را بشناسید
کپی رایتر
تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه‌ای

توضیح برخی از الزامات مهم

1. اصول کپی رایتینگ را بدانید

یک کپی‌رایتر خوب چیزی فراتر از دستورالعمل‌های اولیه یا نوشتن روان است. کپی رایتینگ مستلزم درک عمیق نیازهای مشتری و روانشناسی انسانی است. این امر مستلزم توانایی جلب توجه سریع و مؤثر مخاطب در حین چیدمان کلمات، تصاویر و عناصر دعوت به اقدام (Call to Action) به شیوه‌ای جذاب است.

2. مطلع باشید که چرا صنایع از کپی رایترها استفاده می‌کنند

بخشی از یک برنامه بازاریابی موثر، شناخت مخاطبان هدف شماست. درک دلایلی که صنایع کپی‌رایترها را استخدام می‌کنند، به شما اجازه می‌دهد تا در سطح پایه برای آن نیازها تبلیغ کنید. شرکت‌ها، کسب‌وکارها و سایر سازمان‌ها موظفند حجم زیادی از محتوای اصلی را برای برانگیختن علایق مشتریان ایجاد کنند.

3. جایگاه خود را شناسایی و ثابت کنید

جایگاه خود را برای مشتریان تثبیت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اعتبارتان را به عنوان یک کپی رایتر در یک منطقه خاص نشان دهید . به عنوان مثال، اگر از سفر لذت می‌برید، می‌توانید بر روی وبلاگ‌ نویسی سفر یا نشریات مشابه تمرکز کنید.

4. یک نمونه کار داشته باشید

یک نمونه کار کپی رایتینگ، که به عنوان ” نمونه کار کوچک  (MVP)” نیز شناخته می‌شود، شامل نمونه کارهایی است که در جهت منافع مشتری هدف قرار می‌گیرد. MVP یک نمونه نوشتاری از کار شما است که به دقت کار شده است، باید حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلمه باشد، و نمایش دقیقی از کیفیت نوشتاری تان را که به مشتریان می‌دهید، ارائه دهد.

5. بازار را بشناسید و بدانید که چگونه برندسازی کنید

یکی از اهداف کپی رایتینگ توانایی حفظ، جذب و به دست آوردن مشتریان جدید برای مشتریان خودتان از طریق زبان، قرار دادن تصویر و متقاعدسازی است. یک کپی رایتر برای تبلیغ و جذب مشتریان باید اصول تبلیغات را بداند.

استراتژی‌های بازاریابی، قرار دادن محصول، مخاطبان هدف، هویت برند و نام تجاری برای شما به عنوان یک کپی رایتر باید در اولویت تا مشتریانی را که به دنبال مهارت‌های شما هستند به دست آورید.

نحوه جذب مشتری

برای کپی رایترهای مبتدی و با تجربه، جلب توجه مشتری یک موضوع تمرکزی است. در اینجا چهار روش جذب مشتری را برای شما عنوان می‌کنیم:

1.  مقدمه جذاب

مقدمه سرد یک ایمیل یا مجموعه‌ای از ایمیل‌ها برای مخاطبان هدف از بین مشتریان بالقوه است که آن‌ها را متقاعد می‌کند تا خدمات شما را در نظر بگیرند. شما می‌توانید خود را معرفی کنید، خدمات خود را توضیح دهید و یا جزئیاتی را شرح دهید که چگونه می‌توان به شرکت یا سازمان آن‌ها کمک کرد.

در نهایت، می‌توانید از طریق تماس با شما یا با لینک دادن به برخی از کارهای خود، آن‌ها را دعوت به انجام اقدام کنید. این روش جایی است که می‌توانید نمونه کارهایتان را نشان دهید. قرار دادن مقدمه سرد روشی مستقیم برای تماس با مشتریان بالقوه است و می‌تواند به برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان بالقوه شما کمک کند.

2. نمونه کارها

بسیاری از نمونه کارها هر دقیقه به روز می‌شوند و این روشی موثر برای دریافت تعداد زیادی فرصت شغلی است. این روش به شما امکان می‌دهد فرصت‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سرنخ‌های امیدوارکننده‌ای را به دست آورید.

3. ارجاع یا معرفی دهان به دهان

ارجاع این یک تاکتیک بازاریابی رشد قوی است. هنگامی که کاری را به پایان رساندید، از مشتریان خود بخواهید که شما را به دیگران ارجاع یا معرفی کنند یا حتی فقط برای شما و کارتان نظری بنویسند. این شکل از بازاریابی دهان به دهان در جذب مشتریان جدید بسیار موثر است.

4. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ خدمات در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی یک راه سریع برای به دست آوردن مشتری و قرار گرفتن در معرض دید بیشتر است. اطلاعات ثابتی ارائه دهید و مطمئن شوید که آنچه ارائه می‌دهید اطلاعات مفیدی است و نه تبلیغاتی که ممکن است افراد آن را نگاه نکنند. شما می‌خواهید توجهات را به خود جلب کنید، پس مهارت‌های خود را نشان دهید و خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید.

سوالات متداول

5/5 - (82 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه به یک کپی رایتر حرفه ای تبدیل شویم؟»

  1. الان خیلی کپی رایتر زیاد شده اما من فقط یکی دو تا کپی رایتر حرفه ای می شناسم که کارشون حرف نداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟