پادکست (podcast) چیست؟ + بهترین نرم افزارهای تولید پادکست

پادکست چیست

در این مقاله، ما همه مواردی را که باید در مورد پادکست بدانید را پوشش خواهیم داد. در ابتدا از پادکست (podcast) چیست شروع می‌کنیم و در آخر، به چندین سوال متداول در مورد رسانه‌ صوتی مورد علاقه‌ ما یعنی همان پادکست در سال 2022 پاسخ خواهیم داد.

پادکست (Podcast) چیست؟

محتوای پادکست پاسخ عصر پخش به رادیو است. یعنی پادکست نوعی محتوای رسانه‌ای است که از سال 2004، زمانی که آدام کری، جوکی سابق ام‌تی‌وی و دیو وینر، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، «iPodder» را رمزگذاری کردند. iPodder برنامه‌ای بود که به کاربر اجازه می‌داد پخش‌های رادیویی اینترنتی را در iPod خود دانلود کند.

امروزه پادکست ها یک شکل بسیار محبوب از سرگرمی‌های صوتی هستند. هر پادکست مجموعه‌ای است که توسط میزبان ایجاد می‌شود و سپس اپیزود به اپیزود به صورت آنلاین منتشر می‌شود، جایی که مشترکین می‌توانند پس از انتشار هر قسمت را دانلود کرده و به آن گوش دهند.

برخلاف روش‌های سنتی تولید محتوا مانند نمایش‌های تلویزیونی و رادیویی، پادکست‌ها راهی در دسترس برای سازندگان محتوا برای ارتباط با مخاطبان هستند. به این معنی که برای انتشار محتوای پادکست (podcast) نیازی به مجوز پخش ندارید. هر کسی که تجهیزات پادکست مانند میکروفون، نرم افزار ضبط، و عضویت در یک پلت فرم میزبانی را داشته باشد، می‌تواند پادکست خود را ایجاد کند.

کسب درآمد از یک podcast نیز به لطف حمایت های مالی برند، بازاریابی وابسته، اشتراک ها و محتوای پولی، به روشی مطمئن برای کسب درآمد جانبی یا تمام وقت تبدیل شده است.

هدف از تولید پادکست چیست؟

یک پادکست (podcast) می تواند اهداف زیادی داشته باشد، اما اصلی ترین آنها سرگرم کردن مخاطبان است. شنوندگان پادکست ممکن است یکی از چندین دلیل زیر را برای اشتراک شدن در پادکست داشته باشند:

  • شنیدن اطلاعات به روز و تفکیک رویدادهای جاری
  • آموزش در مورد یک موضوع یا صنعت جدید
  • گوش کردن به شوخی‌ها
  • شنیدن مصاحبه با مهمانان محبوب یا معروف
  • یک درام صوتی یا داستان سرایی
مقالات مرتبط

اما پشت هر یک از این دلایل میل به سرگرم شدن وجود دارد. چه شنوندگان بخواهند چیز جدیدی یاد بگیرند یا صرفاً چیزی داشته باشند که ذهنشان را از یک کار پیش پا افتاده دور کند، آنها می‌خواهند از تجربه گوش دادن به یک پادکست لذت ببرند.

اگر از پادکست لذت نبرند، باز نمی گردند.

انواع پادکست

با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 850000 پادکست فعال برای دانلود وجود دارد، متوجه می‌شوید که بازار برای شما کمی شلوغ به نظر می‌رسد. اگر پادکست های زیادی وجود دارد، پس چگونه قرار است در رسانه مشخص شوید؟

اگرچه تعداد پادکست ها همیشه در حال افزایش است، اما به این معنی نیست که باید با همه آنها رقابت کنید. با استراتژی مناسب، شما می‌توانید یک مخاطب خاص پیدا کنید که مشتاق محتوای شما باشد.

اولین قدم برای ایجاد پادکستی که برای مخاطب ایده آل شما جذاب باشد، انتخاب قالب پادکست مناسب است. همیشه جا برای قرار دادن چرخش منحصر به فرد خود در این 8 نوع اصلی پادکست وجود دارد:

انواع پادکست

1. پادکست مصاحبه

پادکست (podcast) مصاحبه معمولا شامل یک یا دو مجری است که در هر قسمت با یک یا چند مهمان صحبت می‌کنند. در این قالب، مهمان تخصص یا دانش منحصر به فردی را در مورد یک موضوع، صنعت یا موضوع خاص ارائه می‌دهد. در واقع می‌توانید این قالب را به دو سبک پادکست تقسیم کنید:

مصاحبه‌های تخصصی: در این نوع پادکست‌ها، مصاحبه‌کننده روی موضوع خاصی تمرکز می‌کند که در آن مصاحبه‌شونده یک رهبر فکری در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از مخاطبان به این نوع پادکست گوش می‌دهند تا درباره یک صنعت خاص بیشتر بیاموزند یا بینشی به دست آورند که به آنها در حرفه خود کمک کند.

مصاحبه‌های سرگرمی: پادکست‌های سرگرمی از مهمانان دعوت می‌کنند تا داستان های جالبی در مورد زندگی خود به اشتراک بگذارند. این برنامه ها اغلب توسط کمدین ها یا روزنامه نگاران سرگرمی میزبانی می‌شوند.

پادکست‌های به سبک مصاحبه می‌توانند به کمی تحقیق نیاز داشته باشند. در عین حال، میزبان پادکست به مهارت‌های مناسب برای ترسیم داستان‌های جالب از مهمانان نیاز دارد. این قالب یک راه عالی برای ارائه طیف وسیعی از نظرات و دیدگاه ها است.

2. پادکست مکالمه

پادکست‌های مکالمه و میزبانی مشترک بسیار شبیه برنامه‌های رادیویی سنتی هستند. در این قالب، دو میزبان پادکست گفتگوهای سرگرم کننده‌ای در مورد موضوعات و موضوعات خاص دارند. اغلب، مجریان مشترک در مورد داستان‌های خبری پرطرفدار بحث می‌کنند و تفسیری روشنگر – یا طنز – ارائه می‌دهند.

پادکست‌های مکالمه ممکن است شامل مهمانان نیز باشد. این نوع پادکست نیاز به سطح بالایی از راحتی و آشنایی بین میزبان دارد. اگر مجری‌ها همدیگر را خوب نشناسند یا با هم کنار بیایند، مخاطب می‌تواند راحت باشد. از آنجایی که شما نمی‌توانید یک مکالمه را از قبل بنویسید، این قالب برای میزبان‌هایی که می‌توانند در محل بداهه نویسی کنند، بهترین است.

پادکست مکالمه ممکن است چالش‌های فنی منحصر به فردی را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر میزبان‌ها در شهرهای جداگانه زندگی می‌کنند، به نرم افزار خاصی برای ضبط اصوات به طور مستقل و سپس اتصال آنها به یکدیگر نیاز دارید.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

3. پادکست های مونولوگ

در سبک مونولوگ پادکست، یک مجری برای همه قسمت‌ها صحبت می کند. این پادکست ها معمولا توسط شخصی که در زمینه خاصی متخصص است میزبانی می‌شود. اعضای مخاطب برای یادگیری در مورد یک موضوع خاص یا دریافت نظر آگاهانه در مورد رویدادهای اخیر استفاده می‌کنند.

این سبک از پادکست (podcast) را می توان برای هر موضوعی اعمال کرد؛ اما میزبان‌ها باید تجربه و تخصص کافی برای پر کردن قسمت‌های زیادی داشته باشند. با این حال، می توان یک پادکست محدود تولید کرد که یک موضوع یا موضوع واحد را پوشش می‌دهد، شبیه به یک کتاب صوتی سریالی.

قالب مونولوگ مزیت عدم وابستگی به افراد دیگر را فراهم می‌کند. میزبان نیازی به رزرو مهمان یا پیکربندی برنامه با میزبان دیگری ندارد. با این حال، این سبک به مقدار زیادی تحقیق نیاز دارد.

4. پادکست داستان سرایی / پادکست تحقیقی

شنوندگان podcast از داستان سرایی و پادکست‌های تحقیقی برای تجربیات همه‌جانبه خود لذت می‌برند. در این قالب، یک یا چند میزبان از هر قسمت پادکست برای بیان یک داستان کامل یا یک فصل از یک داستان در حال انجام استفاده می‌کنند.

نمونه‌های مختلفی از پادکست‌های غیرداستانی مبتنی بر داستان وجود دارد. پادکست های غیرداستانی می توانند به منابع زیادی نیاز داشته باشند. پادکست‌هایی که در این قالب عالی هستند، مهارت‌های تحقیقاتی عالی را با نگاهی دقیق به ارزش سرگرمی ترکیب می‌کنند.

5. پادکست های میزگرد

پادکست‌های میزگرد، یا نمایش‌های پانل، شامل یک گروه ثابت یا چرخشی از میزبان‌ها می‌شود که در مورد موضوعات خاص نظرات و گفتگو ارائه می‌کنند. اغلب، یک میزبان اصلی وجود دارد که هر قسمت را میزبانی می‌کند در عین حال مجریان مشترک نقش‌های خاصی را ایفا می‌کنند. به عنوان مثال، برخی از مجریان مشترک ممکن است تفسیر کمدی بیشتری ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر تخصص عمیقی ارائه می دهند.

پادکست میزگرد

نمایش‌های پنل اغلب سعی می‌کنند به مخاطبان خود این احساس را دهند که بخشی از یک باشگاه خصوصی هستند. به عنوان مثال، شنوندگان طولانی مدت بیشتر از کسی که برای اولین بار گوش می‌کند، متوجه شوخی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی می‌شوند.

پادکست های میزگرد با تقسیم حجم کاری بین تعدادی از افراد مختلف، استرس یک نفر را از بین می‌برند.

6. پادکست های نمایشی یا تئاتری

پادکست‌های نمایشی طی سال ها روند رو به رشدی داشته‌اند. برخی از پادکست‌های نمایشی شامل یک مجری است که داستانی را به شیوه‌ای شبیه به کتاب صوتی روایت می‌کند. پادکست های دیگر در این قالب از کل گروه بازیگران و مهندسان صدا برای ایجاد تجربیات فراگیرتر استفاده می‌کنند.

در این قالب، میزبانان podcast تلاش می‌کنند تا جهان های تخیلی ایجاد کنند که شنوندگان خود را سرگرم کند. این نیاز به سطحی از خلاقیت و تجربه دارد تا شنوندگان را درگیر خود نگه دارد. در حالی که این فرمت به اندازه سایرین در این لیست به تحقیق نیاز ندارد، اما کارهای زیادی را شامل می‌شود. یعنی رقابت بالا است. نه تنها این پادکست ها با یکدیگر رقابت می‌کنند، بلکه با دیگر اشکال سرگرمی مانند برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌های صوتی و فیلم ها نیز رقابت می‌کنند.

7. پادکست های محتوایی تغییر کاربری داده شده

فرآیند استفاده مجدد از محتوای موجود چندین مزیت را به همراه دارد، از افزایش تعامل مخاطب تا پاسخگویی به نیازهای مختلف در طول قیف فروش. به‌علاوه، استفاده مجدد از محتوا می‌تواند فضای تنفسی لازم برای ایجاد محتوای تازه و جالب را در اختیار شما قرار دهد.

برنامه های خبری از رایج ترین برنامه های این دسته هستند. همین داستان می‌تواند در چاپ، ویدئو و صدا ظاهر شود. این قالب برای برندهایی که در حال حاضر محتوای زیادی را برای وب تولید می‌کنند، به خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما دارای حجم زیادی از محتوای وبلاگ است، می‌توانید هر پست را به قسمت پادکست خود تبدیل کنید. این به طور موثر حجم محتوا را دو برابر می‌کند و به شما امکان می‌دهد به بخشی از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید که محتوای صوتی را به فرمت نوشتاری ترجیح می‌دهند.

8. پادکست های ترکیبی

پادکست‌ها رسانه ای بسیار انعطاف پذیر هستند. برای ایجاد سبک خود می‌توانید فرمت‌های اصلی را از این لیست ترکیب و مطابقت دهید. به عنوان مثال، یک پادکست با تخصص در یک موضوع خاص ممکن است میزبان یک پادکست به سبک مونولوگ باشد و گهگاه با مهمانان مصاحبه کند. به همین ترتیب، نمایش پانل ممکن است هر قسمت را به بخش‌هایی تقسیم کند، از جمله فضایی برای میزبان اصلی برای ارائه یک مونولوگ.

یا، ممکن است یک قالب پادکست پیدا کنید که هیچ چیز دیگری در این لیست ندارد! این یکی از نکات مفید در مورد پادکست است. حتی گزینه‌های میزبانی رایگانی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد قسمت‌ها را ضبط کنید و آنها را به کانال‌های توزیع اصلی ارسال کنید، یعنی همگی مستقیماً از تلفن هوشمند خودتان ارسال شود.

نکات لازم برای شروع یک پادکست

آیا برای شروع پادکست آماده شده‌اید؟ در اینجا چند نکته سریع برای شروع بهتر در اختیار شما قرار می‌دهیم:

برای شروع یک پادکست به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

حداقل برای شروع ضبط پادکست به یک گوشی هوشمند نیاز دارید. تلفن شما دارای یک میکروفون و یک اتصال اینترنت است که برای ضبط و توزیع پادکست خود به آن نیاز دارید. با این حال، پادکست‌های ضبط‌شده در دستگاه‌های تلفن همراه می‌توانند بسیار کوچک و غیرحرفه‌ای به نظر برسند.

تجهیزات بعدی به همین اندازه راحت است: یک کامپیوتر و یک میکروفون. شما می‌توانید از یک نرم افزار رایگان – یا بسیار مقرون به صرفه – برای نظارت بر سطوح صدای خود و تولید نمایشی که تقریباً حرفه‌ای به نظر می‌رسد استفاده کنید.

اگر می‌خواهید تجربه بهتری را داشته باشید، باید کمی بیشتر روی تجهیزات حرفه‌ای هزینه کنید، از جمله:

  • میکروفون های ایستاده
  • فوم آکوستیک.
  • میکسرهای صوتی
  • فیلترهای پاپ
  • نرم افزار ویرایش.

البته، شما به جایی برای ضبط هم نیاز دارید. یک فضای اداری آرام معمولا مکان خوبی برای شروع است.

برای شروع یک پادکست چقدر پول لازم است؟

هزینه تولید یک پادکست بسته به عوامل مختلفی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر قصد دارید یک پادکست انفرادی با حداقل تجهیزات ایجاد کنید، هزینه می‌تواند صفر باشد. با این حال، اکثر پادکست ها برای میزبانی وب سایت و پادکست هزینه می‌پردازند. شبکه‌های توزیع مانند Spotify و Apple Podcasts میزبان فایل‌های پادکست واقعی شما نیستند. برای این کار باید از سرویسی مانند Buzzsprout، Anchor، SoundCloud یا Captivate استفاده کنید.

هزینه انجام پادکست

اگر یک پادکست را از ابتدا و بدون هیچ تجهیزاتی شروع می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که از 1 تا 10 میلیون برای راه‌اندازی هزینه کنید. اما به یاد داشته باشید، بسیاری از مردم پادکست های موفقی را با چیزی مانند یک گوشی هوشمند و یک ایده شروع کرده‌اند.

نحوه انتخاب نرم افزار پادکست

هنگامی که به دنبال انتخاب یک نرم افزار خوب برای ضبط پادکست هستید، چه ویژگی‌هایی باید در لیست شما رتبه بالایی داشته باشند؟ نرم افزار پادکست با قابلیت ویرایش مناسب، سطح پشتیبانی فنی مورد نیاز و توانایی ذخیره فایل‌ها به صورت محلی را در نظر بگیرید. همچنین باید محدوده قیمت خود را در نظر بگیرید، زیرا همه بهترین نرم افزارهای ویرایش صدا رایگان نیستند.

ویژگی های ویرایش

ضبط پادکست و ویرایش پادکست شما دو فرآیند مجزا هستند که گاهی به نرم افزار ضبط و ویرایشگر جداگانه نیاز دارند. اما برخی از نرم افزارهای ضبط دارای قابلیت ویرایش هستند تا فرآیند را بدون مشکل انجام دهند. اگر یک پادکست کار آماتور هستید، به دنبال نرم افزار پادکست با ویژگی های ویرایش باشید.

پشتیبانی خوب

نرم افزار باید منابعی داشته باشد که بتوانید در صورت بروز مشکل به آنها مراجعه کنید.

فایل ها را ذخیره کند

شما به جایی نیاز دارید که فایل های صوتی خود را برای پادکست ذخیره کنید، از جمله موارد ضبط شده خام و نسخه‌های ویرایش شده. یک نرم افزار ضبط پادکست باید بتواند فایل های ضبط شده شما را به صورت محلی در رایانه شما ذخیره کند. اگر چندین نفر در podcast شما شرکت دارند، باید به دنبال یک عملکرد ضبط تراک تقسیم شده باشید. ضبط تک تراک به شما امکان می‌دهد یک فایل صوتی جداگانه از هر شرکت کننده پادکست را ذخیره کنید، بنابراین می توانید آنها را پاک کنید و کیفیت صدای پادکست خود را بدون توجه به اینکه چه کسی صحبت می‌کند، ثابت کنید.

ذخیره فایل های پادکست

قیمت

برخی از ابزارهای خوب وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان دریافت کنید، اما مانند بسیاری از نرم افزارها، اگر بالاترین کیفیت را بخواهید، باید هزینه کنید.

10 نمونه از بهترین نرم افزارهای ضبط پادکست

1. Adobe Audition

Adobe Audition یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای حرفه‌ای ضبط و ویرایش پادکست است. دارای ویژگی هایی است که ویرایش پادکست شما را آسان می‌کند و صدای عالی می‌دهد. با این حال، این نوع کیفیت بدون هزینه به دست نمی‌آید.

ویژگی ها:

  • پنل صدای ضروری برای صدای با کیفیت حرفه ای
  • دارای تنظیمات پیش‌فرض داخلی برای کمک به پادکست‌های جدید برای شروع
  • ضبط تک آهنگ و چند آهنگ
  • قابلیت کاهش نویز و فشرده سازی پیشرفته
  • پردازش دسته ای به شما امکان می دهد افکت ها را روی یک فایل اعمال کنید و آن تنظیمات را ذخیره کنید تا بتوانید آنها را روی دسته دیگری از فایل ها اعمال کنید

سازگاری: macOS، Windows

➕ جوانب مثبت:

  • Adobe یک برند معتبر است، بنابراین می توانید آموزش های زیادی را به صورت آنلاین پیدا کنید
  • ویژگی هایی برای پادکست سازی
  • ویژگی های صوتی حرفه ای

➖ معایب:

گران

نرم افزار Adobe Audition

2. GarageBand

GarageBand  رایگان اپل برای دستگاه های iOS و macOS است. هدف این برنامه بیشتر نوازندگان است تا پادکست‌ها، اما می‌توانید یک میکروفون خارجی بگیرید و iPhone یا iPad خود را به نرم‌افزار پادکست تبدیل کنید که ضبط و ویرایش می‌کند. همچنین در دستگاه‌های اپل شما همگام‌سازی می‌شود، بنابراین می‌توانید در هر زمان و مکانی روی ضبط پادکست خود کار کنید.

ویژگی ها:

  • برای ایجاد صفحه دوم با برنامه Logic Remote کار می‌کند
  • پشتیبان گیری iCloud
  • جلوه هایی مانند یکسان سازی بصری و فشرده سازی برای افزایش کیفیت ضبط شما

سازگاری: macOS، iOS

➕ جوانب مثبت:

  • ابزار قابل حمل ضبط و ویرایش پادکست
  • رایگان
  • رابط کاربری تمیز

➖ معایب:

  • فقط مک
  • برای چند شرکت کننده در پادکست، ضبط تک تراک وجود ندارد
  • فاقد ویژگی های پیشرفته
نرم افزار garage

3. Logic Pro

Logic Pro یک نرم افزار قدرتمند تولید موسیقی و ویرایش صدا است. این برنامه بیشتر برای مهندسان موسیقی طراحی شده است تا پادکسترها، بنابراین تعداد زیادی از ویژگی ها ممکن است بسیار زیاد باشد. اگر به دنبال ابزاری باکیفیت هستید که یکپارچه کار کند و اتفاقاً تولید کننده موسیقی و همچنین پادکست هستید، Logic Pro انتخاب خوبی برای شماست. این یک قدم بالاتر از GarageBand است و فایل‌های GarageBand در Logic Pro بارگیری می‌شوند.

ویژگی ها:

  • برنامه Logic Remote برای iOS
  • پشتیبانی از ضبط صدا 24 بیت/192 کیلوهرتز
  • اگر پادکست شما دارای موسیقی باشد، ابزار ویرایش موسیقی قوی
  • کتابخانه ای از پلاگین ها و صداهای آماده برای استفاده

سازگاری: macOS

➕ جوانب مثبت:

  • ضبط و ویرایش صدا با کیفیت حرفه ای
  • اپلیکیشن دستگاه های iOS را به صفحه نمایش دوم تبدیل می‌کند
  • با فایل های GarageBand کار می کند
  • هزینه یکباره 200 دلاری، بدون نیاز به اشتراک ماهانه

➖ معایب:

  • گران
  • فقط مک
  • بیشتر ویژگی ها برای تولید موسیقی طراحی شده اند، نه پادکست
نرم افزار logic

4. آوفونیک

Auphonic نرم افزار ویرایش پادکست برای افرادی است که دوست ندارند ویرایش کنند. می‌توانید ضبط های خود را آپلود کنید (Auphonic ضبط نمی کند)، و نرم افزار آنها را با سطح صدا و کاهش نویز تجزیه و تحلیل و بهبود می‌بخشد. Auphonic یک نسخه رایگان دارد که به شما امکان می‌دهد حداکثر دو ساعت صدا در ماه آپلود کنید. برای 9 ساعت صدا، باید 11 دلار در ماه بپردازید.

ویژگی ها:

کپی به بیش از 80 زبان

  • به YouTube، Dropbox، Google Drive و SoundCloud ارسال می‌شود
  • خروجی خودکار صدا و گیت نویز و حذف متقابل صدا
  • متادیتا و علائم فصل را به پادکست ها و فایل های صوتی اضافه می کند
  • برنامه های دسکتاپ و موبایل

سازگاری: مبتنی بر وب، ویندوز، macOS، اندروید، iOS

➕ جوانب مثبت:

  • نوشتن صوتی تشخیص گفتار
  • مقرون به صرفه
  • خروجی به سیستم های ذخیره سازی ابری رایج

➖ معایب:

  • بدون ضبط
  • همه ویژگی ها در نسخه دسکتاپ موجود نیستند
  • هنوز برای برخی ویرایش‌ها به نرم افزار پادکست نیاز داریم

5. Audacity

Audacity یک نرم افزار رایگان، در دسترس و منبع باز ضبط و ویرایش صدا است که بسیاری از پادکست ها با آن شروع می‌کنند. این همه ویژگی‌های اساسی را دارد که برای ویرایش آهنگ‌هایتان و تمیز کردن ضبط‌تان نیاز دارید. پس از اتمام ویرایش، می‌توانید به چندین فرمت فایل نیز صادر کنید.

ویژگی ها:

  • EQ قابل ذخیره و محو شدن
  • روی هر سیستم عاملی اجرا می‌شود
  • بین ضبط های 16 بیتی، 24 بیتی یا 32 بیتی انتخاب کنید
  • کتابخانه جلوه های صوتی

سازگاری: macOS، Windows، Linux

➕ جوانب مثبت:

  • ویژگی های خوب ضبط و ویرایش به صورت رایگان
  • از متداول ترین فرمت های فایل پشتیبانی می کند
  • به طور گسترده استفاده می‌شود، بنابراین آموزش های آنلاین زیادی وجود دارد
  • متن باز

➖ معایب:

  • رابط کاربری قدیمی است
  • بدون قابلیت ضبط چند تراک

6. QuickTime

اگر سیستم مک دارید و قصد دارید با آن پادکست تولید کنید، می‌توانید از برنامه پیش‌فرض ویرایش ویدیو و صدا اپل یعنی QuickTime استفاده کنید. این برنامه رایگان است و می‌توانید فایل‌های صوتی را ضبط و ویرایش کنید، سپس پس از اتمام کار، از آن خروجی بگیرید.

ویژگی ها:

  • برش فایل های صوتی
  • چندین فایل صوتی را با قابلیت کشیدن و رها کردن ترکیب کنید
  • از مک خود به عنوان دستگاه ضبط پادکست استفاده کنید

سازگاری: macOS

➕ جوانب مثبت:

  • رایگان در هر مک
  • ساده برای استفاده

➖ معایب:

  • ویژگی های محدود
  • فقط مک
  • بیشتر به سمت ویرایش ویدیو می‌رود تا ویرایش صدا

7. Hindenburg Journalist

Hindenburg Journalist برای پخش‌کنندگان رادیویی و پادکست‌هایی است که کلیپ‌ها و مصاحبه‌های متعددی را در کنار هم دارند. این نرم افزار ارزش تولید بالایی را ارائه می‌دهد –

ویژگی ها:

  • به طور خودکار سطوح را بر اساس بلندی صدا تنظیم می‌کند
  • پادکست تمام شده را مستقیماً در SoundCloud یا Libsyn آپلود کنید
  • با کلیپ بورد کلیپ های صوتی را برای بعد ذخیره کنید
  • برنامه Hindenburg Field Recorder برای ضبط تلفن همراه (فقط iOS)

سازگاری: macOS، Windows

➕ جوانب مثبت:

  • پشتیبانی از انواع فایل های صوتی
  • برای پادکسترها و روزنامه نگاران طراحی شده است
  • ارزش تولید بالا

➖ معایب:

  • 95 دلار پایین ترین قیمت است
  • شما فقط می توانید ویژگی های کامل را در نسخه Pro دریافت کنید
  • قابلیت ضبط داخلی اسکایپ قیمت را به 375 دلار افزایش می دهد

8. Reaper

Reaper با بیشترین امکانات برای کمترین قیمت است. برنامه تولید صدای دیجیتال به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های صوتی و MIDI را ضبط، ویرایش، پردازش و ترکیب کنید. این نرم افزار به گزینه “سبک ” معروف است زیرا می‌توانید آن را از طریق USB نصب و اجرا کنید، به این معنی که نیازی به نصب برنامه روی هارد دیسک رایانه خود ندارید.

ویژگی ها:

  • پردازش صوتی داخلی 64 بیتی
  • پشتیبانی از افزونه ها و افزونه های شخص ثالث (برای جلوه های صوتی اضافه شده)
  • پوسته و چیدمان قابل تنظیم
  • مسیریابی صدا و MIDI با پشتیبانی چند کاناله

سازگاری: macOS، Windows، Linux

➕ جوانب مثبت:

  • آزمایش رایگان 60 روزه و هزینه مجوز با تخفیف فقط 60 دلار
  • راه اندازی سریع
  • UI/UX قابل تنظیم

➖ معایب:

  • یکپارچه سازی پلاگین تا حدودی بد
  • بدون اپلیکیشن موبایل
  • آموزش های آنلاین/منابع کمک کمتری نسبت به سایر نرم افزارهای محبوب
نرم افزار reapper

9. Alitu

Alitu به طور خاص برای پادکسترهای مبتدی طراحی شده است. عملکرد اصلی آن ضبط و ویرایش پادکست ها است و کاربران برای شروع به دانش فنی زیادی نیاز ندارند. با فرآیند ویرایش که تقریباً کاملاً خودکار است، 28 دلار در ماه ممکن است برای مبتدیان ارزش آن را داشته باشد. اگرچه Alitu ویرایش پادکست‌ها را آسان می‌کند، اما کیفیت صدا در حد استانداردهای دیگر نرم‌افزارهای موجود در لیست نیست.

ویژگی ها:

  • پاکسازی خودکار صدا
  • ابزارهای ویرایش را بکشید و رها کنید
  • آپلود فایل های صوتی از هر نوع
  • مستقیماً در ارائه دهنده میزبانی پادکست منتشر کنید

سازگاری: مبتنی بر وب

➕ جوانب مثبت:

  • برنامه مبتنی بر وب برای استفاده در هر مکان
  • منحنی یادگیری بسیار آسان

➖ معایب:

  • مبتنی بر وب به این معنی است که برای ضبط های طولانی تر کارایی کمتری دارد
  • کیفیت صدا نسبت به سایر نرام افزارهای سطح ابتدایی پایین تر است
  • بدون اپلیکیشن موبایل

10. Anchor

Anchor یک نرم افزار ضبط پادکست نیست، بلکه یک برنامه ساخت پادکست است. تفاوت در چیست؟ Anchor فقط به پادکست ها اختصاص داده شده است. همچنین یک پلت فرم میزبانی پادکست است، بنابراین می‌توانید پادکست خود را در همان برنامه ضبط، ویرایش و منتشر کنید. ابزار جدید Record With Friends Anchor به شما امکان می‌دهد تا تماس‌های پادکست خود را با حداکثر پنج مهمان ضبط کنید. Anchor انتخاب خوبی برای پادکست‌های سرگرمی است که می‌خواهند یک ابزار همه‌جانبه داشته باشند، اما کسب‌وکارهایی که سعی در راه‌اندازی پادکست برای برندهای خود دارند ممکن است با قابلیت‌های محدود آن مشکل داشته باشند.

ویژگی ها:

  • پادکست های آپلود شده را مستقیماً به Spotify و Apple Podcasts منتقل می‌کند
  • گزینه های کسب درآمد در پلتفرم Anchor
  • هاست نامحدود رایگان
  • تجزیه و تحلیل از Spotify

سازگاری: اندروید، iOS، مبتنی بر وب

➕ جوانب مثبت:

  • رایگان
  • آسان برای یادگیری
  • میزبانی پادکست نامحدود
  • ابزار همه کاره

➖ معایب:

  • آپلود خودکار در پادکست اپل آن را در حساب Anchor قرار می دهد، بنابراین باید به هر حال به صورت دستی آپلود کنید
  • محدودیت حجم فایل 250 مگابایت

سوالات متداول

5/5 - (68 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟