تولید محتوا چیست؟

منظور از تولید محتوا چیست؟

واقعاً تولید محتوا چیست؟ محتوا همان چیزی است که هر شخصی به نوعی تولید می‌کند یعنی وقتی شما از خودتان عکس می‌گیرید یا یک خط نامه می‌نویسید محتوا تولید کرده‌اید.

در دنیای مدرن بازاریابی، تولید محتوا پایه و اساس تمام تکنیک‌های بازاریابی است. تولید محتوا را می‌توان بصورت یک فرآیندِ انجام تحقیقات، تولید ایده‌های استراتژیک، تبدیل ایده‌های با ارزش و سپس تبلیغ آن برای مخاطبان هدف تعریف کرد.

تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ

هدف اصلی تولید محتوا جذب مشتریان جدید و بازگشت مشتریان قبل است. استراتژی‌های بازاریابی ورودی، رسانه‌‌های دیجیتال با ارزش را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. محتوا رهبری فکری برند شما را تثبیت می‌کند و در عین حال اطلاعاتی را که مشتریان برای تصمیم گیری خرید نیاز دارند در اختیار آنها قرار می‌دهد.

برندها در هر مرحله از قیف بازاریابی از انواع مختلفی از محتوا استفاده می‌کنند. در بالای قیف، وبلاگ‌های بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO) به طور ارگانیک بازدیدکنندگان جدید را جذب می‌کنند. صفحات فرود میان قیف، خوانندگان را درگیر خود نگه می‌دارند و محتوای بسیار دقیق مانند کاغذهای سفید (نوشته‌ای که مشکل را حل کند) و کتاب‌های الکترونیکی باعث ایجاد تبدیل می‌شوند.

اهمیت تولید محتوا (چرا باید تولید محتوا را جدی بگیریم)

هر روز میلیون‌ها قطعه محتوا به صورت آنلاین منتشر می‌شود. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر مشتریان (و مشتریان بالقوه)، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها باید به خوبی نوشته و طراحی شود، بلکه با توجه به نیازهای مخاطبان شما نیز توسعه یافته باشد. تفاوت بین محتوای باکیفیت و بی‌کیفیت فاحش است – محتوای عالی در جستجوگرها نمایش داده می‌شود در حالی که محتوای ضعیف در فضای نامتنهاهی اینترنت ناپدید می‌شود.

میزان تلاشی که برای محتوای برند خود انجام می‌دهید، با ارزشی که از آن به دست می‌آورید، نسبت مستقیم دارد. محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می‌کند تا :

  • به عنوان یک رهبر فکری معتبر در صنعت خود شناخته شوید.
  • مشترکین و لیست ایمیل خود را افزایش دهید.
  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • مشتریان خود را درگیر نگه دارید.
  • پول درآوردید.

انواع محتوا

محتوا در هر شکل و اندازه‌ای موجود است. این می‌تواند یک قطعه نوشته، صدا، ویدئو یا یک تصویر باشد. برخی از انواع محتوایی که در بازاریابی پیدا خواهید کرد عبارتند از:

  • محتوای نوشتاری: محتوا وبلاگ ها، مقالات  سئو سایت، مقالات سفید، کتاب‌های الکترونیکی، ایمیل ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی.
  • تصاویر: اینفوگرافیک، بنرهای تبلیغاتی.
  • صدا: پادکست، کتاب صوتی.
  • ویدئو: انیمیشن‌ها، موشن‌ها وبینارها.

ما نگاهی عمیق‌تر اشکال زیادی از بازاریابی محتوا را خواهیم داشت، اما ابتدا باید بفهمیم سئو چگونه در تولید محتوا نقش دارد.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

سئو محتوا چیست و چه تاثیری بر تولید محتوا دارد؟ (تولید محتوا برای سئو سایت)

وقتی محتوایی ایجاد می‌کنید، همیشه آن را برای دو مخاطب بسازید: مشتریان و الگوریتم‌های جستجو. دومی یک فناوری پیچیده است که اطلاعات را بازیابی می‌کند و الگوها را مطابقت می‌دهد. موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل بسیار پیچیده هستند. در ابتدای کار گوگل، سازندگان و تولیدکنندگان محتوا می‌توانستند وب‌سایت‌های خود را با کلمات کلیدی پر کنند تا به راحتی صفحات را به بالای صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو (SERP) برسانند.

تولید محتوا بر اساس پرسونای خریدار

این روزها، قرار گرفتن در رتبه‌بندهای بالا چندان ساده نیست – به خصوص برای کلمات کلیدی پرسود که نشان دهنده قصد خرید هستند. به عنوان مثال، یک عبارت کلیدی مانند «تحویل پیتزا در نزدیکی من» نشان می‌دهد که جستجوگر در حال تلاش برای یافتن منبع پیتزای خوشمزه در نزدیکی من است. الگوریتم جستجوی گوگل با در نظر گرفتن پرسونای خریدار، موقعیت کاربر و همچنین عوامل مختلف دیگری را برای تعیین اینکه کدام صفحات وب ابتدا نمایش داده شود را اول در نظر می‌گیرد.

این فرآیند زمانی پیچیده‌تر می‌شود که فروش ما B2B باشد، جایی که جستجوگر احتمالاً بر اساس چیزی بیش از مجاورت نزدیک‌ترین فروشنده تصمیم می‌گیرد. در این صورت، به محتوایی نیاز دارید که برای هر مرحله از سفر خریدار طراحی شده باشد، که با جستجوی آنلاین اولیه آن‌ها شروع می‌شود. محتوای برتر مانند پست‌های وبلاگ و ویدیوها باید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شوند تا کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

پس هنگام تولید محتوا، سوالات زیر را از خود بپرسید تا به شما کمک کند روی هدف جستجوی خاصی تمرکز کنید:

  • کدام اطلاعات برای مخاطب هدف من ارزشمندتر است؟
  • چه چیزی برند من را از رقبا متمایز می‌کند؟
  • چه چیزی مخاطبان من را برای خرید امروز متقاعد می‌کند؟
  • چگونه می‌توانم به مخاطبانم کمک کنم تا به مرحله بعدی فرآیند تصمیم گیری برسند؟

موتورهای جستجوی مدرن به اندازه کافی پیچیده هستند تا هدف محتوای شما را تشخیص دهند، به همین دلیل شما باید از تاکتیک‌های دیگر روی صفحه برای افزایش رتبه خود استفاده کنید. هنگام نوشتن و تولید محتوای برای وب، مانند وبلاگ و توضیحات محصول، نحوه ساختار محتوای خود را بصورت HTML در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از تگ‌های عنوان (H1، H2، H3 و غیره) به الگوریتم‌های جستجو برای شناسایی موضوعات اصلی و فرعی کمک می‌کند.

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

پست‌های شبکه‌های اجتماعی طول عمر بسیار کمتری نسبت به سایر انواع محتوا دارند، اما بسیار ارزشمند هستند. در واقع، بیش از نیمی از بازاریابان معتقدند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند باعث جذب مشتری و افزایش فروش شوند.

به علاوه، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تلاش‌های مختلف بازاریابی محتوای شما را ارتقاء دهند. به عنوان مثال، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را تبلیغ کند یا بخش‌های بزرگ‌تری مانند کتاب‌های الکترونیکی را نمایش دهد. برای برندهای B2C ، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی معمولاً اولین جایی هستند که مشتریان جدید درباره محصولات اطلاعات کسب می‌کنند و کمپین شما را موفق می‌کند.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام ایجاد محتوای شبکه‌های اجتماعی به خاطر بسپارید این است که زمان بسیار کمی برای جلب توجه خواننده در اختیار دارید. به این فکر کنید که چقدر طول می‌کشد تا در فید خبری خود بالا بیایید و این تمام زمانی است که باید تأثیر بگذارید. از هشتگ‌های مرتبط و تصاویر چشم نواز برای جذب فالوورها قبل از حرکت استفاده کنید.

تولید محتوای وب سایت

هنگام تولید محتوا برای وب سایت، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما چگونه تصمیم می‌گیرند و چه نوع محتوایی بیشتر برای آن‌ها جذابیت دارد.

تولید محتوا براساس تکیه کردن بر سفر خریدار

تمام محتوای وب سایت شما باید به صورت استراتژیک با هم کار کنند تا یک موتور تولید سرنخ را تشکیل دهند. این بدان معناست که باید وب سایتی ایجاد کنید که به درستی ایندکس شود و بصورت حداکثری در معرض دید موتورهای جستجو قرار گیرد. علاوه بر این، به محتوای با کیفیتی نیاز دارید که ارزش اولیه را برای خریداران و تصمیم گیرندگان فراهم کند.

پروموت کردن محتوا

یک وب‌سایت به تنهایی نمی‌تواند برند شما را تبلیغ کند. باید محتوای خود را از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها و ایمیل‌ها تبلیغ کنید. این فعالیت‌ها، علاوه بر سئوی عالی، مشتریان جدید و بازگشت را به سایت شما هدایت می‌کند، یعنی جایی که وبلاگ‌ها و صفحات فرود شما، آن‌ها را در قیف فروش نگه می‌دارند.

فرمت‌های محتوا

همانطور که در بالا ذکر کردیم، محتوا یک اصطلاح گسترده است که می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به علاوه، اشکال جدیدی از محتوا در کنار فناوری‌های جدید پدید می‌آیند. به عنوان مثال، اولین وبلاگ در سال ۱۹۹۴ نوشته شد، در حالی که اولین سایت شبکه‌های اجتماعی در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد. برنامه‌هایی مانند TikTok به بازاریابان نشان داده‌اند که در هنگام ایجاد محتوا هنوز فضایی برای نوآوری وجود دارد.

انتخاب فرمت مناسب محتوا

برای تبلیغ برندها، برخی از مؤثرترین قالب‌های محتوا عبارتند از:

اینفوگرافیک

بهترین برای تجسم فرآیندها یا نمایش آمار است. اینفوگرافیک‌ها محتوای با ارزش بالایی هستند که اطلاعات سریع و عملی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند.


خدمات طراحی گرافیک

سرویس طراحی گرافیک یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای طراحی اینفوگرافیک، طراحی رابط کاربری وب، طراحی بازاریابی و تبلیغات چند مورد از خدمات طراحی گرافیک ebgroup است.

وبلاگ نویسی

وبلاگ‌ها و مقالات اغلب قلب کمپین‌های بازاریابی محتوا را تشکیل می‌دهند، زیرا به اندازه کافی دقیق هستند که خوانندگان بتوانند در یک بازدید از آن بهره ببرند و در عین حال زمان را برای فرو رفتن عمیق در یک موضوع خاص فراهم می‌کنند.

پادکست

فرمت‌های صوتی مانند پادکست‌ها به برندها امکان می‌دهند تا یک لمس شخصی به حضور وب خود اضافه کنند. بعلاوه، آن‌ها برای استفاده مجدد از محتوای نوشتاری عالی هستند.

ویدیو

انیمیشن ها، مصاحبه‌ها و سایر محتواهای ویدیویی برای مشتریان B2C و B2B بسیار جذاب است.

نظرات و تحقیقات موردی

مطالعات موردی با ارائه شواهد شخص ثالث از ارزش برند شما، اطلاعات مفیدی را در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می‌دهد.

وبینارها

این نوع محتوای بصری اطلاعات دقیقی را در مورد یک موضوع به مخاطب ارائه می‌دهد و در عین حال به بینندگان این فرصت را می‌دهد که سوال بپرسند و مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.

کاغذهای سفید

شکل دیگری از محتوای مکتوب است، کاغذهای سفید معمولاً تحقیقات بیشتری را نسبت به یک مقاله متوسط وبلاگ انجام می‌دهد.

تحقیق کلمات کلیدی

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکی از بهترین راه‌ها برای درک واقعی و شناخت نوع محتوایی است که برای مخاطبان هدف شما جذاب است. در واقع، تحقیق کلمات کلیدی معمولاً یکی از اولین گام‌ها در ایجاد محتوایی است که تبدیل به مشتری می‌شود. چرا؟ زیرا وقتی می‌دانید که مخاطبان شما چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، می‌توانید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که متداول‌ترین اهداف جستجو را برآورده کند.

در بدترین حالت، تحقیقات کلمات کلیدی آنچه را که قبلاً در مورد مخاطبان خود می‌دانستید را تأیید می‌کند. در بهترین حالت، می‌تواند به اطلاعاتی منجر شود که تعامل مشتری و تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد. ابزارهای محبوبی مانند Google Ads Keyword Planner می‌توانند به شما کمک کنند تا عبارات، موضوعات و سوالات مفیدی را که مشتریان شما به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، پیدا کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید تا برای مخاطبانتان جذاب باشد.

اگر تحقیق کلمات کلیدی را انجام ندهید، واقعاً نمی‌توانید بفهمید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی در فضای آنلاین هستند. موفقیت برند خود را به غریزه خود بسپارید. راهنمای ما را در زیر برای یک رویکرد علمی گام به گام برای تحقیق کلمات کلیدی بررسی کنید.

eBgroup

استفاده از تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی محتوا ( سئو محتوا)

اینترنت ممکن است زنده نباشد، اما همیشه در حال تکامل است. الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائماً به‌روزرسانی می‌شوند، و تغییر می‌یابند تا بفهمند کدام صفحه‌ها در SERPها رفتار ترجیحی دارند. نظارت و بهینه‌سازی محتوای شما کمی شبیه ورزش کردن در باشگاه است. نمی‌توانید فقط ۱۰ حرکت کششی انجام دهید و تمرین را تمام کنید. اگر می‌خواهید قوی‌تر شوید، باید به کار خود ادامه دهید.

به طور خلاصه، بهینه‌سازی محتوای وب سایت شامل تغییرات و به روزرسانی صفحات شما برای جذاب‌تر کردن آن برای مشتریان و الگوریتم‌های جستجو است. به عنوان مثال، فرض کنید یک پست وبلاگ دارید که به خوبی نوشته شده است، اما آنطور که می‌خواهید کارایی ندارد. تحقیقات شکاف کلمات کلیدی می‌تواند به شما نشان دهد که کدام موضوعات از دست رفته است تا بتوانید کلمات را به آن اضافه کنید.

فرآیند تولید محتوای با کیفیت

هیچ راه استانداردی برای ایجاد محتوا وجود ندارد، اما روش‌های آزمایش شده‌ای وجود دارند که موفقیت‌آمیز بودنشان را ثابت کرده‌اند. یک فرآیند خلق بهینه، فضایی برای خلاقیت در اختیار سازندگان قرار می‌دهد و همزمان به بهترین شیوه‌های ذکر شده در بالا پایبند هستند. در نهایت، یک فرآیند تولید محتوای ایده‌آل باعث می‌شود که محتوا به موقع حرکت کند و یک محصول نهایی تولید کند که به نتیجه برسد.

چگونه فرآیند تولید محتوای خود را بهینه کنیم (انتخاب اهداف تولید محتوا)

قبل از اینکه وارد فرآیند گام به گام تولید محتوای عالی شویم، اجازه دهید باید یک نمای کلی سطح بالا از این فرآیند داشته باشیم. اولین قدم در توسعه و اجرای فرآیندی که متناسب با نیازهای برند شما باشد، در نظر گرفتن اهدافتان است. یعنی فهرستی از اهداف تجاری که استراتژی بازاریابی محتوای شما از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، تهیه کنید.

نمونه‌هایی از اهداف مشترک کسب‌وکارها عبارتند از:

  • تولید علاقه‌مندی
  • افزایش تبدیل
  • بهبود شهرت برند
  • افزایش آگاهی از برند

این فهرست را در دسترس داشته باشید و مطمئن شوید که تمام تولیدکنندگان محتوای شما آن را درک کرده‌اند. در هر مرحله از فرآیند ایجاد، می‌توانید به لیست خود نگاه کنید تا تأییدی باشد که در مسیر درستی هستید. اگر یک قسمت از محتوا یا فرآیند آن به اهداف شما نمی‌رسد، این نشانه‌ی نیاز به بازدید مجدد است.

گردش کار گام به گام برای ایجاد محتوای موثر (ممیزی کردن محتوا)

در نهایت، گردش کار ایجاد محتوای شما باید با تجارت منحصر به فرد شما هماهنگ باشد. با این مراحل شروع کنید و آن‌ها را برای خود بسازید:

اهداف خود را مرور کنید. همیشه از اهداف تجاری خود برای چارچوب دادن به فرآیند ایده‌پردازی محتوای خود استفاده کنید. در طول فرآیند به طور مکرر به آن‌ها بازگردید.

تعیین کنید که محتوای شما در کجای سفر خریدار قرار می‌گیرد. به سفر خریدار خود نگاه کنید و به این فکر کنید که محتوای شما باید کجا باشد. محتوای بالای قیف باید به دنبال پاسخ دادن به سوالات و نشان دادن رهبری فکری شما باشد. محتوای پایین قیف با جزئیات بیشتر و تمرکز بیشتری بر تسهیل تصمیم خرید خواهد بود.

ایده‌های موضوعی ایجاد کنید. گاهی اوقات اولین ایده، ایده اصلی است – اما همیشه اینطور نیست. تعدادی ایده را طوفان فکری کنید و مزایا و چالش‌های هر کدام را در نظر بگیرید. در صورت امکان، ایده‌های خود را از همکاران خود منصرف کنید تا دیدگاه جدیدی به دست آورید.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق انجام دهید. با یک ایده اولیه از محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، تحقیقات اولیه را انجام دهید. این شامل استفاده از ابزارهای سئو برای شناسایی شکاف‌های کلمات کلیدی و سوالات متداول باشد. بسته به موضوع خود، ممکن است نیاز به انجام مصاحبه با متخصص موضوع (SME) داشته باشید.

یک قالب را انتخاب و محتوا را ایجاد کنید. آیا یک وبلاگ نویس هستید، یک اینفوگرافیک ایجاد می‌کنید یا یک پادکست ضبط می‌کنید؟ به این فکر کنید که مشتریان شما چگونه ترجیح می‌دهند محتوا را مصرف کنند تا به بهترین نحو اطلاعات خود را ارائه دهید. البته باید در طول فرآیند ایجاد تحقیقات بیشتری انجام دهید.

محتوای خود را منتشر و تبلیغ کنید. هنگامی که محتوای خود را منتشر می‌کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مشتریان شما آن را پیدا سریع پیدا کنند. از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و ایمیل برای انتشار این محتوا و جذب مشتریان جدید و بازگشتی به محتوای خود استفاده کنید.

عملکرد محتوای خود را بررسی کنید. از ابزارهای تحلیلی برای سنجش میزان موفقیت محتوای خود استفاده کنید. برای مقالات وبلاگ و صفحات فرود، ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنید، بنابراین صبور باشید.

محتوای خود را اصلاح و بهینه کنید. اگر محتوای شما مطابق انتظارات شما عمل نمی‌کند، تجزیه و تحلیلی انجام دهید تا مشخص شود برای بهبود آن چه کاری باید انجام دهید. ممکن است لازم باشد به سوالات بیشتری پاسخ دهید، موضوعات بیشتری را پوشش دهید یا از کلمات کلیدی مرتبط‌تری استفاده کنید.

اگر به نظر رسید که خلاقیت شما در حال کمک شدن است، برخی از محتواهای قدیمی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک سری مقالات قدیمی را از وبلاگ‌ها بردارید، محتوا را در صورت نیاز به روز کنید، و محتوا را به عنوان کتاب الکترونیکی منتشر کنید.

eBgroup

چگونه تقویم محتوای خود را تنظیم و برنامه ریزی کنید (برنامه ریزی و استراتژی محتوا)

ثبات، کلید هر استراتژی بازاریابی محتوا است. میزان انتشار محتوا به برند و انتظارات مخاطبان شما بستگی دارد. اگر تازه شروع کرده اید، بهتر است با آهنگی کم شروع کنید که به طور منطقی به آن پایبند باشید – همیشه وقت هست تعداد محتوا را افزایش دهید. اگر با سرعتی سریع شروع کنید، مانند انتشار پنج محتوای وبلاگ در روز، ممکن است به سرعت هم از بین بروید.

هنگامی که سرعتی را تعیین کردید، باید یک تقویم مقاله ایجاد کنید. تقویم محتوا به شما کمک می‌کند تا برنامه خود را تجسم کنید و بتوانید هر مرحله از فرآیند تولید محتوای خود را به طور دقیق برنامه ریزی کنید. در یک نگاه، تقویم شما باید اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار دهد، مانند:

  • عناوین مطالب
  • انواع محتوا
  • تاریخ‌های انتشار
  • وضعیت‌ها

ایده خوبی است که ترکیبی از محتوای همیشه سبز و به موقع داشته باشید تا همیشه در تلاش برای همگام شدن با چرخه اخبار باشید. می‌توانید از قبل محتوای همیشه سبز ایجاد کنید و مثلاً بعداً آن را منتشر کنید.

هنگام تنظیم تقویم محتوا، از اهداف بازاریابی خود به عنوان راهنما استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر سه هدف اصلی دارید، ممکن است برنامه زمان‌بندی انتشار خود را تغییر دهید تا از هر هدف به طور مساوی پشتیبانی کنید.

تولید محتوا
برنامه ریزی و استراتژی محتوا

چگونه به ایده‌ خاص برای تولید محتوای جدید دست پیدا کنیم؟

طوفان فکری ایده‌های محتوای خلاقانه همیشه کار ساده‌ای نیست. مطمئناً، وقتی در مورد پروژه خود مشتاق هستید، ممکن است متوجه شوید که ایده‌ها سریع‌تر از آن‌چه بتوانید از آن‌ها استفاده کنید، جریان می‌یابند. در کسب‌وکار نیز شما باید با همان سرعت اجرا کنید، حتی زمانی که احساس می‌کنید از خلاقیت تخلیه شده‌اید.

برای مواقعی که نیاز به تولید ایده‌های محتوا دارید، اما آن را احساس نمی‌کنید، به یک روش برای ایده‌پردازی موضوع نیاز دارید. مراقب باشید – خستگی می‌تواند منجر به بی‌تفاوتی تولیدکننده محتوا شود، وضعیتی خطرناک که در آن محتوای کم ارزشی را صرفاً برای پر کردن تقویم محتوای تحریریه خود تولید می‌کند. شما باید به هر قیمتی از این امر اجتناب کنید، چراکه مخاطبان هدف شما ممکن است فکر کنند که برند شما در حال سقوط است.

مثل همیشه، فهرست اهداف کسب و کار خود را در دسترس داشته باشید. محتوای تازه به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب سایت شما فعال و مفید است و ایده‌های جدید خوانندگان شما را علاقه‌مند نگه می‌دارد. از هر ابزار و کانالی که در دسترس است استفاده کنید تا راه‌های جدیدی برای خلق ایده‌هایی پیدا کنید که برند شما را به سطح بالاتری برساند.

و زمانی که واقعاً در تلاش برای ادامه کار هستید، به توصیه‌های دیگر تولیدکنندگان محتوای موفق گوش فرا دهید. گاهی اوقات شما فقط باید از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و قدم بزنید. انجام یک فعالیت غیرمرتبط می‌تواند به ذهن ناخودآگاه شما کمک کند تا کار را از زاویه جدیدی تنظیم کند و به آن نزدیک شود.

الگوها و ابزارهای تولید محتوا

سازندگان و تولیدکنندگان محتوا فقط به اندازه ایده‌ها و ابزارهایشان خوب هستند. شما نیز با منابع مناسب، می‌توانید تحقیقات بهتری انجام دهید و محتوای با کیفیت بالاتری تولید کنید. علاوه بر این، قالب‌های محتوا می‌توانند روند ایجاد شما را سرعت بخشند و به شما این امکان را می‌دهند که زمان بیشتری را صرف نوآوری کنید.

چندین دسته از ابزارهای تحقیق و تولید محتوا وجود دارن که یک تولید محتواکار بهتر است (باید) از آنها استفاده کند:

  • ابزارهای تحقیق محتوا (ترندهای گوگل، BuzzSumo و غیره)
  • سایت ابزارهای سئو محتوا  (MarketMuse، SEMrush و غیره)
  • ابزارهای برنامه ریزی و مدیریت محتوا (AirTable، HubSpot و غیره)
  • ابزار تجزیه و تحلیل محتوا  (Google Analytics، Kissmetrics و غیره)
  • ابزارهای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی (BuzzSumo، HootSuite و غیره)
  • سایت تولید محتوای نوشتاری (Google Docs، Unicheck و غیره)
  • نرم افزارهای تولید محتوای تصویری (Adobe Photoshop، Shutterstock و غیره)
  • نرم افزار تولید محتوای طراحی (Adobe Illustrator، Venngage و غیره)
  • ابزارهای تولید محتوای ویدئویی (Adobe Premiere، Magisto و غیره)
  • ابزارهای تولید محتوا و بازاریابی ایمیلی (Mailchimp، Pardot و غیره)
ابزارهای تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین راه‌ها برای رشد کسب و کار شما است. در عین حال، سازندگان محتوا با یک میدان رقابتی فوق العاده روبرو هستند.

مطمئناً می‌توانید یک استراتژی محتوا را بدون ابزار برنامه ریزی مدیریت کنید، اما باید زمان بیشتری را به صورت دستی برای برنامه ریزی و ارسال محتوای خود صرف کنید. به همین ترتیب، لزوماً به نرم‌افزار طراحی سطح بالا نیاز ندارید، اما برای اینکه جلوه‌های بصری خود را افزایش دهید، به مهارت‌های طراحی سطح بالایی نیاز دارید.

حتی اگر یک استراتژی برنده داشته باشید، رقیبی با ابزارهای بهتر همچنان می‌تواند شما را شکست دهد. آن‌ها می‌توانند سریعتر حرکت کنند و با تلاش کمتر نتایج بهتری بگیرند. البته، ابزارهای دیجیتال ممکن است پرهزینه باشند – اگرچه گزینه‌های رایگان آنها نیز موجود هستند. فرآیند تولید محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و بزرگترین موانع خود را شناسایی کنید.

محتوای ایده آل چیست؟ آیا شبیه یک تیم است؟

برخی از برندها بر روی شانه‌های یک ارتش تک نفره ساخته شده‌اند که می‌توانند محتوا، استراتژی، تجزیه و تحلیل و تأثیرگذاری داشته باشند. با این حال، اکثر برندها توسط تیم‌ها ساخته می‌شوند. اجرای یک کمپین بازاریابی محتوای موثر نیازمند تلاش و انرژی زیادی است. و همزمان که بازاریابان محتوا از روش‌های زیادی استفاده می‌کنند، داشتن تیمی که بتواند بارها و بارها تولید محتوای موثر را به طور مساوی انجام دهد، ایده آل خواهد بود.

بنابراین به چه کسانی در تیم محتوای خود نیاز دارید؟ با نقش‌های اصلی شروع می‌کنیم:

  1. استراتژیست ها: استراتژی‌های محتوا را بر اساس اهداف تجاری و روند بازار ایجاد و توسعه دهند.
  2. نویسندگان/ویراستاران: متن را تهیه کنند، تحقیق در مورد موضوع انجام دهند و ایده ایجاد کنند.
  3. طراحان گرافیک/تصویرگران: طراحی کنند، تصاویر ایجاد کنند و سبک‌های برند را توسعه دهند.
  4. مدیران شبکه‌های اجتماعی: محتوای شبکه‌اجتماعی ایجاد کنند، پست‌ها را برنامه ریزی کنند و نتایج را رصد کنند.
  5. فیلمبرداران: فیلم‌هایی را از فیلم‌های سفارشی و استوک تولید کنند و انیمیشن‌ها را توسعه دهند.
  6. مدیران پروژه: پروژه‌ها را با مدیریت ضرب الاجل‌ها و شناسایی موانع موفقیت، رو به جلو نگه دارند.
  7. متخصصان فروش: مطمئن شوند که تلاش‌های بازاریابی با اهداف فروش هماهنگ است، امتیازدهی به سرنخ را انجام و شخصیت‌های خریدار را توسعه دهند.
  8. اینفلوئنسرها: به برندها اعتبار بدهند، با مشتریان ارتباط برقرار کنند و رهبری فکری را ارائه دهند.

چگونه می‌فهمید که محتوای شما کار می‌کند؟

اگر موفقیت خود را نسنجید، تمام این صحبت‌ها در مورد تولید محتوا بیهوده است. شما باید از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای اندازه‌گیری اثربخشی هر قسمت از محتوایی که در اینترنت منتشر می‌کنید استفاده کنید. این کار نه تنها به شما نشان می‌دهد که چه کاری را درست انجام می‌دهید، بلکه فرصت‌های بهبود را نیز نمایان می‌کند. همیشه می‌توانید تا زمانی که محتوای شما مطابق انتظار عمل کند، آن را بازبینی و بهینه‌سازی کنید.

بازاریابان در جهانی محتوا محور زندگی می‌کنند. اکنون زمان آن است که گوشه‌ای از آن را ایجاد کنید. به دنبال کمک برای بازاریابی و تولید محتوا هستید؟ برخی از خدمات ارائه شده توسط ما را بررسی کنید:

سوالات متداول

5/5 - (134 امتیاز)

اشتراک گذاری

4 دیدگاه دربارهٔ «تولید محتوا چیست؟»

  1. سلام روز خوبی داشته باشید برای سئو فقط باید تولید محتوای متنی انجام بشه یا نه؟

    1. سلام

      ممنون از شما

      خیر انواع محتوا در سئو موثر است. همچنین موارد دیگری که توضیح داده شده نیز باید اعمال شود

    1. Afshin Riahi

      سلام
      ممنون از نظر شما
      بله قاعدتاً تولید محتوا کلید کسب رتبه در موتورهای جستجو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟