راهنمای انتخاب دامنه و هاست

راهنمای انتخاب دامنه و هاست
راهنمای انتخاب دامنه و هاست

انتخاب دامنه و هاست مناسب برای راه اندازی یک وب سایت برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است. اگر نام دامنه اشتباهی و یا هاست ضعیف انتخاب کنید، تغییر آن بعداً بدون آسیب رساندن به برند و رتبه بندی جستجو، مشکل ساز خواهد بود.

به همین دلیل بسیار مهم است که از ابتدا بهترین نام دامنه و هاست را انتخاب کنید.

وقتی برای اولین بار شروع به کار کردید، پیدا کردن ایده های جذاب برای نام تجاری با یک نام دامنه و همچنین یک هاست معتبر می‌تواند دشوار باشد. در این مقاله می‌خواهیم با این دو موضوع مهم بیشتر آشنا شویم و اطلاعات خوبی را برای انتخاب درست شما فراهم کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
  1. نام دامنه چیست؟
  2. انواع نام دامنه
  3. 14 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه
  4. بهترین مکان ها برای خرید نام دامنه
  5. هاست چیست؟
  6. چگونه بهترین هاست وب را برای سایت خود انتخاب کنید
  7. میزبانی وب یا هاست چیست و چرا به آن نیاز دارید؟
  8. چگونه بهترین سرویس هاستینگ یا میزبانی وب را برای سایت خود انتخاب کنید

نام دامنه چیست؟

نام دامنه، که اغلب به عنوان “آدرس سایت” شناخته می‌شود، آدرسی است که افراد برای یافتن وب سایت شما در نوار آدرس مرورگر تایپ می‌کنند. یک نام دامنه ثبت شده منحصر به فرد است و هیچ کس نمی‌تواند از آن استفاده کند، زیرا در اینترنت به روشی مشابه مانند آدرس خیابان در دنیای فیزیکی عمل می‌کند.

انواع نام دامنه

دامنه سطح بالا (TLD) به پسوند یا آخرین قسمت یک نام دامنه اشاره دارد. لیست زیر از بهترین پسوندهای از پیش تعریف شده است که شامل:

  • com – تجارت تجاری (متداول ترین TLD)
  • org – سازمان‌ها (معمولاً غیرانتفاعی)
  • gov – سازمان های دولتی
  • edu – موسسات آموزشی
  • net – سازمان های شبکه‌ای
  • mil – نظامی

TLD ها به دو دسته کلی طبقه بندی می شوند: دامنه های سطح بالای عمومی (gTLD) و دامنه های سطح بالای کد کشور (ccTLD).

دامنه سطح بالای عمومی (gTLDs) یک نام دامنه سطح بالای عمومی است که کلاس دامنه‌ای را که با آن مرتبط است مشخص می‌کند (com، org، edu، و غیره).

دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) یک پسوند دامنه دو حرفی است، مانند uk یا ir که به یک کشور، موقعیت جغرافیایی یا قلمرو اختصاص داده شده است.

nTLD به نام‌های دامنه سطح بالا اشاره دارد که برای سازمان‌ها و خدمات برندها طراحی شده‌اند، زیرا سفارشی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و مرتبط‌تر هستند. نمونه هایی از nTLD ها عبارتند از: “agency” “app”، “ninja”، “cool”، و غیره.

انواع دامنه سایت

14 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه

برای آسان‌تر کردن فرآیند، ما یک چارچوب ساده چند مرحله‌ای داریم که می‌توانید از آن برای انتخاب بهترین نام دامنه برای وب‌سایت خود استفاده کنید.

1. به دامنه com بچسبید

امروزه تعداد زیادی پسوند نام دامنه جدید، از com، net و org اصلی گرفته تا پسوندهای خاص مانند .pizza، .photography، و حتی .blog موجود هستند.

ما همیشه انتخاب یک نام دامنه com را توصیه می‌کنیم.

در حالی که پیدا کردن نام‌های هوشمندانه وبلاگ با استفاده از پسوندهای جدید می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما com هنوز هم معتبرترین پسوند نام دامنه است.

به نظر ما، افزونه‌های دامنه جدیدتر مانند ninja، .photography، و موارد دیگر می‌توانند کسب و کار شما را کمتر قابل اعتماد نشان دهند.

دامنه های Dot-com به یاد ماندنی ترین هستند. بسیاری از کاربران، به‌ویژه آنهایی که به فناوری آشنایی ندارند، بدون اینکه به آن فکر کنند، به‌طور خودکار در انتهای هر دامنه «com» را تایپ می‌کنند.

2. بهتراست از کلمات کلیدی در نام دامنه خود استفاده کنید

کلمات کلیدی نقش مهمی در یک دامنه دارند. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه خود، به موتورهای جستجو می‌گویید که وب سایت شما در مورد چیست. در کنار محتوای باکیفیت و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی در دامنه شما می‌توانند به شما کمک کنند تا رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.

پیدا کردن یک دامنه خوب با کلمات کلیدی هدف بسیار دشوار است. شما باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با کلمات دیگر ترکیب کنید تا دامنه خود را متمایز کنید.

3. نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید

کلمات کلیدی مهم هستند، اما در مورد طول دامنه زیاده روی نکنید. بهتر است یک نام دامنه کوتاه و به یاد ماندنی داشته باشید.

توصیه می کنیم نام دامنه خود را کمتر از 15 کاراکتر نگه دارید. به خاطر سپردن دامنه‌های طولانی تر برای کاربران سخت تر است.

ناگفته نماند، کاربران مستعد وارد کردن اشتباهات تایپی با نام دامنه طولانی تر هستند که می‌تواند منجر به از دست دادن ترافیک شود.

به همین دلیل ایده خوبی است که طول دامنه خود را کوتاه نگه دارید.


خدمات طراحی سایت

سرویس طراحی سایت یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی می‌شود.

4. تلفظ و املای نام دامنه خود را آسان کنید

شما باید بتوانید به راحتی نام دامنه خود را هنگام صحبت کردن و همچنین نوشتن به اشتراک بگذارید. اگر قصد دارید از نام دامنه خود برای ایجاد یک آدرس ایمیل کسب و کار حرفه‌ای استفاده کنید، قطعا باید درک و املای آن برای هر شنونده‌ای آسان است.

5. نام دامنه را منحصر به فرد و قابل برند شدن نگه دارید

نام دامنه سایت شما باید منحصر به فرد باشد تا بتوانید در ذهن مخاطبان خود متمایز شوید. در مورد وب سایت های دیگر تحقیق کنید و ببینید از چه نام های دامنه‌ای استفاده می‌کنند.

شما نباید به طور تصادفی از نام علامت تجاری استفاده کنید یا متهم به کپی برداری از شخص دیگری شوید.

همچنین می توانید نام دامنه ای را انتخاب کنید که قابل برندتر باشد.

نام های دامنه قابل برند منحصر به فرد، جذاب و به یاد ماندنی هستند. به عنوان مثال، “Amazon.com” کیفیت برند بسیار بیشتری نسبت به “BuyBooksOnline.com” دارد.

6. از قراردادن خط تیره در نام دامنه اجتناب کنید

هرگز یک نام دامنه با خط تیره ایجاد نکنید. خط تیره می‌تواند نشانه ای از دامنه‌های اسپم باشد که نمی‌خواهید با آنها مرتبط شوید.

دامنه های خط دار نیز مستعد اشتباهات تایپی هستند. اگر نام دامنه‌ای را با خط تیره انتخاب کنید زیرا دامنه مورد نظر شما قبلاً گرفته شده است، کاربران شما در صورتی که فراموش کنند خط فاصله را تایپ کنند به سایت رقیب شما می‌روند.

7. از حروف دوتایی اجتناب کنید

از دامنه‌هایی که از 2 کلمه تشکیل شده خودداری کنید، زیرا احتمال از دست دادن ترافیک به دلیل اشتباهات تایپی را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، دامنه‌ای مانند Presssetup.com بیشتر مستعد اشتباهات تایپی است و منجر به از دست رفتن ترافیک می‌شود.

8. دامنه خود را محدود نکنید

انتخاب نام دامنه ای که به صنعت / جایگاه شما مرتبط باشد هوشمندانه است زیرا به کاربران ایده ای از موضوع وب سایت شما می‌دهد. اما شما نباید در دراز مدت خود را خیلی محدود کنید.

به عنوان مثال، یک گلفروش ممکن است نام دامنه‌ی orchidblog.com را انتخاب کند، اما ممکن است بعداً بخواهد در کنار گل ارکیده درباره گل های دیگر وبلاگ نویسی کند. در این صورت، دامنه از جذب خوانندگان علاقه مند به گل های دیگر جلوگیری می‌کند.

انتقال صحیح سایت شما به یک دامنه جدید می‌تواند یک فرآیند خسته کننده باشد، و اگر این کار را به درستی انجام ندهید، می‌تواند رتبه موتورهای جستجو را از دست بدهید. به همین دلیل مهم است که از ابتدا یک نام دامنه انعطاف پذیر انتخاب کنید.

9. در مورد نام دامنه خود تحقیق کنید

قبل از ثبت نام دامنه، سعی کنید بفهمید که آیا قبلاً یک کسب و کار با این نام ثبت شده یا خیر. همچنین می توانید از جستجوی گوگل استفاده کنید و در دسترس بودن نام را در وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برتر مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و غیره بررسی کنید.

نام مشابه نه تنها باعث سردرگمی می‌شود، بلکه می‌تواند پیامدهای حقوقی شدیدی نیز داشته باشد که ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد.

هنگامی که وب‌سایت خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید درباره نحوه ثبت علائم تجاری و کپی رایت نام و لوگوی وب‌سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مقالات مرتبط

10. از مولدهای نام دامنه برای ایده‌های هوشمندانه استفاده کنید

در حال حاضر، بیش از 360 میلیون نام دامنه ثبت شده وجود دارد. این باعث می‌شود بسیاری از مردم بگویند که همه دامنه‌های خوب قبلاً گرفته شده اند.

جستجوی دستی نام دامنه فردی می تواند بسیار وقت گیر باشد.

اینجاست که تولیدکنندگان نام دامنه وارد می‌شوند. ابزارهای رایگان به طور خودکار کلمات کلیدی تعریف شده شما را جستجو می‌کنند تا صدها ایده هوشمندانه برای نام دامنه پیدا کنند.

توصیه می کنیم از Nameboy استفاده کنید، که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ابزار تولید نام دامنه آنلاین است. همچنین می‌توانید از ابزار رایگان تولید نام تجاری WPBeginner یا تولیدکننده دامنه IsItWP برای یافتن ایده‌های بیشتر برای نام دامنه استفاده کنید.

11. قبل از اینکه شخص دیگری آن را بگیرد، سریع عمل کنید

هر روز هزاران نام دامنه جدید از تمام نقاط جهان ثبت می‌شود. اگر نام دامنه ای را پیدا کرده‌اید که دوست دارید، پس زیاد منتظر نمانید.

نام های دامنه مانند املاک و مستغلات هستند. هزاران نفر به طور فعال به دنبال نام‌های دامنه قابل برند خوب هستند که بتوانند برای نرخ‌های بهتر در آینده ثبت کنند.

اگر سریع عمل نکنید، ممکن است کسی پیش برود و ایده دامنه شما را ثبت کند.

از آنجایی که نام دامنه نسبتاً ارزان است، ما همیشه به خوانندگان خود توصیه می‌کنیم که سریع عمل کنند. اگر بعداً نظر خود را تغییر دهید، می توانید به سادگی اجازه دهید منقضی شود.

بهترین مکان ها برای خرید نام دامنه

نحوه ثبت نام دامنه و نحوه دریافت آن به صورت رایگان

صدها سایت و مرکز ثبت کننده دامنه در وب وجود دارد. مهم است که با دقت انتخاب کنید زیرا ممکن است بعداً انتقال دامنه شما دشوار باشد.

قیمت ثبت دامنه بین المللی از 9 تا 24 دلار متفاوت است. همچنین قیمت ثبت دامنه ir الان 16 هزار تومان است که توسط وب سایت irnic قابل ثبت است.

ثبت دامنه با میزبانی وب

اکثر شرکت های میزبانی وب نیز ثبت دامنه را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. برخی از این شرکت ها ثبت دامنه رایگان را با حساب های میزبانی جدید ارائه می دهند.

هاست چیست؟

هر وب سایت در اینترنت – یا “میزبان” – در یک سرور (نوعی کامپیوتر) ذخیره می‌شود. اینگونه است که به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. هنگامی که شخصی URL یک وب سایت را در مرورگر خود تایپ می‌کند، مرورگر از آن آدرس برای تعیین محل ذخیره سایت استفاده می‌کند.

سپس مرورگر اطلاعات مربوط به وب سایت را از سرور درخواست می‌کند. سرور تمام داده های لازم را ارائه می‌دهد و صفحه وب در مرورگر ظاهر می‌شود. پس از آن، کاربر می تواند با رفتن به صفحات دیگر، کلیک بر روی لینک ها، پر کردن فرم ها و غیره با سایت تعامل داشته باشد.

هاست اختصاصی چیست؟

هاست اختصاصی یک گزینه میزبانی اینترنتی است که در آن یک سرور فیزیکی (یا سرورها) به یک مشتری تجاری اختصاص داده شده است. مشتری کنترل کاملی بر دستگاه دارد، بنابراین می تواند آن را برای نیازهای منحصر به فرد خود، از جمله عملکرد و امنیت، بهینه کند. ارائه دهنده هاست سرور فیزیکی و محیط، خدمات مرتبط و پشتیبانی فنی را تامین می کند.

هاست اختصاصی مترادف با سرویس هاست اختصاصی، سرویس میزبانی مدیریت شده و سرور اختصاصی است.

هاست اشتراکی چیست ؟

راز درک میزبانی مشترک دقیقاً در نام آن نهفته است. با این نوع هاست، سایت شما یک سرور فیزیکی را با یک یا چند وب سایت دیگر مشترکاً استفاده می‌کند.

در هاست اشتراکی، یک سرور همه فایل‌ها را برای چندین سایت به طور همزمان ذخیره می‌کند و مسئول ارائه اطلاعات مربوط به آنها است. این برخلاف یک سرور اختصاصی است – سروری که فقط یک وب سایت خاص را میزبانی می کند.

از آنجایی که سایت‌های روی یک سرور میزبانی اشتراکی منابع کمتری را نسبت به سرورهای اختصاصی اشغال می‌کنند، برنامه‌های میزبانی مشترک بسیار ارزان‌تر هستند. میزبانی که صاحب سرور است نیز مسئولیت نگهداری آن را بر عهده می گیرد که به معنای کار کمتر برای شماست. با این حال، معایبی نیز وجود دارد، زیرا سایت‌ها می‌توانند اساساً برای منابع رقابت کنند.

با این حال، برنامه های میزبانی مشترک یک انتخاب محبوب برای مبتدیانی است که به دنبال میزبانی اولین سایت های خود هستند و دلیل خوبی هم دارد. سرمایه گذاری اندک پولی و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری، این نوع میزبانی را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است.

هاست ابری چیست؟

به جای میزبانی وب سایت یا برنامه خود بر روی یک دستگاه، هاست ابری به شما امکان می‎‌دهد داده‌های خود را در چندین سرور به هم پیوسته، واقع در یک منطقه جغرافیایی وسیع، پخش کنید. این سرورها فقط در یک محیط مجازی وجود دارند – از این رو به نام هاست ابری نامیده می‌شوند.

این واقعیت که میزبانی ابری از قدرت محاسباتی ماشین‌های متعدد استفاده می‌کند به این معنی است که نه تنها پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به میزبانی سنتی دارید، بلکه به خدماتی که این ماشین‌ها ارائه می‌دهند نیز دسترسی دارید. اینجاست که چیزها شروع به جالب شدن می‌کنند.

هاست ابری

چگونه بهترین هاست وب را برای سایت خود انتخاب کنید

هاست یا میزبانی وب بخش اساسی هر وب سایتی است. انتخاب شرکت هاستینگ و طرحی که برای سایت شما مناسب است، باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. همه هاست‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند، و شما باید مطمئن شوید که تمام ویژگی‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید.

در ادامه مقاله، ما به بررسی 15 معیار اساسی می پردازیم که می‌توانید از آنها برای انتخاب بهترین سرویس میزبانی وب برای سایت خود استفاده کنید:

میزبانی وب یا هاست چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

صرف نظر از اینکه این اولین یا پنجاهمین وب سایت شما باشد، بسیار مهم است که بدانید هنگام خرید یک برنامه میزبانی چه چیزی خواهید داشت. اساسا، هست شما مکانی را برای شما فراهم می‌کند تا تمام فایل‌ها و داده‌های ضروری وب سایت خود را آنجا ذخیره کنید. به‌علاوه، از ارائه آن داده‌ها به افرادی که از سایت شما از طریق مرورگرهایشان بازدید می‌کنند، مراقبت می‌کند.

اطلاعات ذخیره شده ممکن است شامل تصاویر، ویدئوها، فایل‌های نشانه‌گذاری فرامتن (HTML) و حتی برگه‌های CSS باشد که به سایت شما می‌گوید چگونه رفتار کند. اگر آدرس وب سایت یا نام دامنه خود را به عنوان یک آدرس خیابان در نظر می‌گیرید، می‌توانید هاست را به عنوان خانه واقعی تصور کنید.

هنگامی که افراد سعی می کنند از سایت شما بازدید کنند، مرورگرهای آنها از این اطلاعات برای یافتن میزبان وب و دسترسی به محتوای وب سایت شما استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، بدون هاست، وب سایت شما به اینترنت متصل نمی‌شود.

نه تنها میزبانی وب یک عنصر ضروری برای راه اندازی هر وب سایتی است، بلکه می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما نیز داشته باشد. این به این دلیل است که هاست شما بر سرعت، امنیت و موارد دیگر سایت شما تأثیر می‌گذارد.

چگونه بهترین سرویس هاستینگ یا میزبانی وب را برای سایت خود انتخاب کنید

اکنون که کمی بیشتر در مورد آنچه که یک شرکت هاست ارائه می‌دهد می دانید، می‌توانیم به شما در ارزیابی گزینه ها کمک کنیم. اگر می‌خواهید از همان ابتدا به موفقیت سایت خود کمک کنید، باید معیارهای زیر را برای انتخاب هاست خود در نظر بگیرید.

1. بدانید نیازهای وب سایت شما چیست

برای شروع، بنشینید و لیستی از نیازهای خود تهیه کنید. پس از آن، با مقایسه لیست خود با آنچه که هر هاست ارائه می‌دهد، می‌توانید به راحتی آنها را اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما دارای جایگاه خاصی است، باید آن را در نظر بگیرید. اگر در حال ساخت یک وب سایت عکاسی هستید، ممکن است لازم باشد ویژگی های سرعت و ذخیره سازی را در اولویت قرار دهید. علاوه بر این، برخی از میزبان ها گزینه های شبکه تحویل محتوا (CDN) را نیز برای سایت های پر محتوا ارائه می‌دهند.

از طرف دیگر، وب سایت های تجارت الکترونیک ممکن است بخواهند روی پهنای باند و امنیت تمرکز کنند. در واقع، برخی از هاست‌ها برنامه های مخصوص به فروشگاه اینترنتی را ارائه می‌دهند.

در آخر، به سیستم مدیریت محتوایی که می خواهید برای سایت خود استفاده کنید فکر کنید. وردپرس بیش از 60 درصد از بازار CMS را به خود اختصاص داده است، بنابراین بسیاری از شرکت های میزبانی وب خدماتی را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای این پلتفرم طراحی شده اند.

2. دوره اشتراک قراردادهای میزبانی

بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب مجموعه‌ای از گزینه‌های انعطاف‌پذیر را در مورد طول قرارداد ارائه می‌دهند. پلن‌های ماهانه و سالانه و همچنین نرخ های تخفیف دار برای قراردادهای چند ساله پیدا خواهید کرد.

علاوه بر مدت قرارداد، قبل از ثبت نام، شرایط یک طرح را دوباره بررسی کنید. برخی از هاست ها به شما اجازه می‌دهند بین مدت قرارداد و پلن‌ها حرکت کنید.

3. قابلیت اطمینان سرور و ضمانت‌های Uptime را بررسی کنید

یکی دیگر از خدمات حیاتی که باید بررسی کنید این است که هاست شما از نظر زمان کار تضمین ارائه می دهد. این بر میزان قابل اعتماد بودن خدمات میزبانی وب تأثیر می‌گذارد.

“Uptime” به درصد زمانی اشاره دارد که وب سایت شما آنلاین است و بدون هیچ مشکلی در دسترس کاربران اینترنت است. به طور طبیعی، شما باید بخواهید که سایت شما تا حد امکان زنده باشد و میزبان شما باید چیزی نزدیک به 100٪ آپتایم را تضمین کند.

البته، هر ارائه دهنده میزبانی وب، آپ تایم را دقیقاً به یک شکل تعریف نمی کند. بنابراین، شما باید خط‌مشی شرکت میزبانی بالقوه خود را به دقت بررسی کنید تا ببینید واقعا چه چیزی را تضمین می‌کند.

4. خط مشی بازپرداخت و ضمانت های هاست را مطالعه کنید

شما هرگز نمی‌دانید زمانی که شروع به ساخت وب سایت خود می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد. پس عاقلانه است که سیاست بازپرداخت میزبان وب خود را به طور کامل بررسی کنید. اگر از میزبان خود راضی نیستید یا کلاً نظر خود را در مورد سایت تغییر دادید، لازم است گزینه‌هایی داشته باشید.

علاوه بر اطمینان از اینکه می‌توانید طرح خود را لغو کنید و بازپرداخت دریافت کنید، باید بدانید میزبان چه چیزی را تضمین می‌کند و مسئولیت چه چیزی را بر عهده نمی‌گیرد.

5. گزینه های ارتقا را بشناسید

هر زمان که قراردادی را امضا می‌کنید، «خواندن نوشته های ظریف» یک حرکت هوشمندانه است. این امر در مورد خدمات آنلاین دوچندان صدق می‌کند. قبل از اینکه برای یک برنامه میزبانی ثبت نام کنید، مطمئن شوید که بعداً برای ارتقاء آن هزینه پرداخت نمی‌کنید.

6. ویژگی های اولیه هاست را بررسی کنید

قبلاً اشاره کردیم که انواع مختلفی از هاست وجود دارد. اگر از قبل مشخص کرده‌اید که چه چیزی از میزبان وب خود انتظار دارید، بهتر می توانید این مرحله خاص را طی کنید. برخی از هاست ها خدمات بسیار عمومی ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ویژگی های خاصی را ارائه دهند که می تواند کار شما را بسیار آسان کند.

7. محصولات و خدمات افزودنی موجود را ارزیابی کنید

هنگامی که وب سایت شما راه اندازی و اجرا می‌شود، ممکن است با موقعیت هایی مواجه شوید که بخواهید ویژگی های جدیدی اضافه کنید. با توجه به آنچه گفته شد، بررسی آنچه میزبان شما از نظر “مازاد” ارائه می‌دهد در این مرحله ارزشمند است.

اگر می‌خواهید کار کوچکی را شروع کنید و با رشد سایت‌تان راه خود را ارتقا دهید، باید مطمئن شوید که می‌توانید عملکردهای جدیدی را بدون نیاز به جابه‌جایی کل وب‌سایت خود به طور مؤثری دریافت کنید.

این لیست علاقه مندی ها ممکن است شامل مواردی مانند گواهی SSL یا آدرس های ایمیل سفارشی باشد که بعداً به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. از طرف دیگر، ممکن است بتوانید بدون تغییر برنامه پایه خود، فضای ذخیره سازی و سایر منابع اضافه کنید. در هر صورت، تعیین آنچه که از قبل ممکن است می‌تواند به شما در جلوگیری از غافلگیری ناخواسته در آینده کمک کند.

8. مشخص کنید که آیا میزبان از تجارت الکترونیک پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

اگر در حال ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه اینترنتی هستید، بسیار مهم است که مطمئن شوید میزبان وب شما همه چیزهایی را که برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید، دارد. این ممکن است شامل ابزارهای تجارت الکترونیک داخلی، نصب با یک کلیک برنامه های کاربردی مفید و حتی اقدامات امنیتی اضافی برای تراکنش های آنلاین باشد.

9. بررسی هر گونه تفاوت در قیمت های ثبت نام در مقابل قیمت های تمدید

هنگامی که برای یک برنامه میزبانی ثبت نام می‌کنید، اغلب بر اساس پرداخت ماهانه یا سالانه تخفیف دریافت خواهید کرد. گاهی اوقات، حتی می‌توانید چندین سال به طور همزمان پرداخت کنید تا تخفیف بیشتری دریافت کنید.

بسیاری از میزبان‌ها تخفیف تمدید نیز ارائه می‌دهند. از جنبه مثبت، اگر یک سازمان غیرانتفاعی هستید، شایان ذکر است که برخی از میزبان ها تخفیف هایی را متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهند.

10. بفهمید که به چه نوع کنترل پنل دسترسی خواهید داشت

هاست گاهی اوقات می تواند فنی ترین بخش اجرای وب سایت شما باشد. با این حال، نترسید. اکثر هاست‌ها یک کنترل پنل یا داشبورد کاربرپسند ارائه می‌دهند. اینجاست که می‌توانید بخش‌های مختلف راه اندازی و نرم افزار وب سایت خود را پیکربندی کنید.

رایج ترین کنترل پنلی که با آن مواجه می شوید سی پنل نام دارد. با این حال، برخی از هاست‌ها از پلسک یا داشبوردهای سفارشی هم استفاده می‌کنند.

11. محدودیت های حساب را بشناسید

اگر در حال ساخت یک وب سایت کاملاً جدید هستید، ممکن است ندانید که با چه سطحی از ترافیک مواجه خواهید شد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم به طور کامل بررسی کنید که آیا سرویس میزبانی احتمالی شما محدودیتی برای حساب شما ایجاد می‌کند یا خیر.

این بدان معناست که شما باید درک اولیه ای از پهنای باند داشته باشید. این اصطلاح برای در بر گرفتن مقدار داده و ترافیکی است که از طریق سرور شما جریان دارد. به عنوان مثال، اگر ویدیوهای زیادی روی سرور خود دارید، ممکن است پهنای باند زیادی را مصرف کنید زیرا چندین بازدیدکننده به طور همزمان آنها را تماشا می‌کنند.

حتی وقتی با میزبانی مواجه می‌شوید که ترافیک نامحدود ارائه می‌دهد، باز هم باید در مورد سیاست های آن تحقیق کنید. گاهی اوقات برنامه های “نامحدود” هنوز محدودیت هایی دارند که باید از آنها آگاه باشید.

12. تحقیق کنید که آیا میزبانی ایمیل در حساب شما گنجانده شده است یا خیر

ممکن است عادت داشته باشید که ایمیل شخصی شما از طریق Google یا سرویس دیگری مدیریت شود. به همین دلیل است که ایمیل اغلب در مورد کسب و کار و وب سایت شما یک فکر بعدی است.

اگر می خواهید ایمیل شما با نام تجاری کسب و کار و نام وب سایت شما مطابقت داشته باشد، برای آن سرویس نیز به یک هاست نیاز دارید. گاهی اوقات یک آدرس ایمیل با استفاده محدود در برنامه میزبانی شما گنجانده می‌شود. با این حال، به خصوص اگر قصد دارید از بازاریابی ایمیلی برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید، تحقیق در گزینه های میزبانی ایمیل هم توصیه می‌شود.

ترکیب میزبان ایمیل و میزبان وب شما دارای مزایا و معایبی است. مگر اینکه میزبان شما مقرراتی برای محافظت از یکی یا دیگری داشته باشد. این بدان معناست که اگر هاست وب شما خراب شود، ایمیل شما هم از کار خواهد افتاد.

از طرف دیگر، نگه داشتن هر دو سرویس در یک مکان می‌تواند کار شما را ساده کند و یک میزبان قابل اعتماد باید بتواند از بروز مشکلات جلوگیری کند.

13. خدمات پشتیبان گیری وب سایت هاست را بررسی کنید

اگر در حال ساخت یک وب سایت وردپرسی هستید، گزینه های زیادی برای ایجاد پشتیبان گیری برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود دارید. یکی از راه حل های محبوب و با رتبه بالا UpdraftPlus است.

با این حال، ببینید میزبان شما در این زمینه چه چیزی ارائه می‌دهد. بسته به نوع میزبانی که خریداری می‌کنید، ممکن است به پشتیبان گیری روزانه وب سایت خود دسترسی داشته باشید. این به ویژه در صورتی مفید است که سایت شما هک شود یا فایلی خراب شود.

هنگامی که خدمات پشتیبان ارائه شده توسط یک ارائه دهنده هاست را ارزیابی می کنید، به دنبال اطلاعاتی در مورد مدت زمان ذخیره نسخه پشتیبان و تعداد دفعات ایجاد آنها باشید. همچنین، مطمئن شوید که نحوه دسترسی به پشتیبان‌گیری‌های خود را در صورت نیاز می‌دانید. اگر سایت شما هک شود، اگر میزبان شما یک سرویس بازیابی کاربر پسند ارائه دهد، بسیار سودمندتر است.

14. مطمئن شوید که پشتیبانی لازم را دریافت خواهید کرد

همراه با پشتیبان‌گیری و خدمات بازیابی سایت، پشتیبانی فنی قابل اعتماد هم مهم است. اگر برنامه نویسان داخلی و کارکنان فنی دارید، ممکن است به این سطح از خدمات نیاز نداشته باشید.

با این حال، اگر نه، پشتیبانی جامع از سرویس میزبانی شما می‌تواند ارزشمند باشد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک منابع یا دانش لازم برای مقابله با مشکلات غیر منتظره، حملات و غیره را ندارند.

بنابراین بررسی گزینه‌های پشتیبانی مشتری که هر هاست ارائه می دهد بسیار مهم است.

15. پاسخگویی سرور میزبان را تست کنید

هنگامی که هاست انتخابی خود را در مراحل کار قرار دادید و همه موارد قبلی بررسی کردید، یک عنصر مهم دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به‌جای اینکه ادعاها و بررسی‌ها را به صورت واقعی انجام دهید، می‌توانید پاسخگویی میزبان را برای خودتان آزمایش کنید.

تست پاسخ سرور در سایتی که از قبل راه اندازی کرده اید کمی راحت تر است. بنابراین اگر برای طرحی ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید از ابزاری مانند Pingdom برای دریافت ایده اولیه از عملکردی که انتظار دارید استفاده کنید.

انتخاب نام دامنه و هاست تصمیمی نیست که ساده گرفته شود. اگر نکات و معیارهای ضروری ما را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که چه مواردی باید در نظر گرفته شود.

5/5 - (27 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟