6 استراتژی لینک سازی در سئو

لینک سازی

لینک سازی برای سئوی بسیار مهم است. بنابراین ، ایجاد لینک قطعاً باید بخشی از استراتژی سئو شما باشد.

اما مهمتر از همه، لینک سازی باید بخشی از استراتژی رشد شما باشد. زیرا می تواند به شما در ایجاد ترافیک بیشتر و جذب مخاطبان جدید به وب سایت شما کمک کند.

از کارهای تکنیک های هک استفاده نکنید اگرچه وسوسه انگیز هستند ، اما فقط به رتبه شما آسیب می رسانند.

در این پست ، ما 6 مرحله در ایجاد یک استراتژی موفق لینک سازی را مطرح خواهیم کرد. استراتژی هایی که لینک ها و مخاطبان مناسبی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.

لینک سازی به عنوان بخشی از استراتژی رشد شما

اساساً ، لینک سازی منجر به این می شود که وب سایت های دیگر به صفحه شما پیوند شوند. اگر لینک سازی درست انجام شود ، از دیدگاه جامع سئو ، این پیوندها کمک می کنند تا صفحات شما در نتایج جستجوی Google بالاتر قرار بگیرند.

با این حال ، این تنها کاری نیست که لینک سازی انجام می دهند:

  • پیوند خوب ، در درجه اول ، بازدیدکنندگان را به سایت شما سوق می دهد.
  • لینک‌های خوب به بازدید بیشتر (ارجاع) به سایت شما کمک می کند.

هنگامی که استراتژی لینک سازی خود را برنامه ریزی می‌کنید سعی کنید به خاطر داشته باشید که لینک‌ها برای ارجاع خوانندگان از صفحه ای که در حال حاضر مشاهده می کنند به صفحات دیگری که ممکن است از آن لذت ببرند درست شده است.

به همین دلیل است که شما باید از ایجاد لینک به عنوان یک استراتژی برای جلب مخاطب مناسب و تمرکز بر گرفتن پیوند از سایت‌هایی که در واقع باعث ایجاد ترافیک به سایت خودتان می شوند ، استفاده کنید.

6 مرحله از یک استراتژی لینک سازی موفق

1- مخاطبان خود را بشناسید

اگر می خواهید افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید ، باید دو چیز را بدانید: مخاطب شما در حال حاضر کیست و مخاطب ایده آل شما چگونه است.

این شناخت به شما کمک می کند مخاطبان فعلی خود را حفظ کرده و گسترش دهید و به مخاطبان جدیدی که به آنچه شما ارائه می دهید و علاقه مند هستند ، دسترسی پیدا کنید.

برای شناخت مخاطبان خود تحقیق کنید.

این کار نه تنها به شما در درک بهتر مخاطبان کمک می کند ، بلکه امکان تعیین مخاطبان مورد نظر شما را نیز فراهم می کند.

2- لیستی از سایت‌هایی که مخاطبان شما را جذب می‌کنند تهیه کنید

وقتی می دانید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند ، وقت آن است که لیستی از وب سایت هایی تهیه کنید که می توانند به شما در دستیابی به آنها کمک کنند.

وب سایت هایی را پیدا کنید که از قبل مورد توجه این مخاطبان قرار گرفته اند.

لینک‌های این وب سایت ها به شما کمک می کند تا به افرادی که ممکن است به وب سایت شما علاقه مند باشند دسترسی پیدا کنید اما هنوز در مورد آن اطلاعی ندارید.

توجه داشته باشید که از هر وب سایتی که وجود دارد لینک نمی خواهید. لینکی از یک وب سایت ناخواسته یا وب سایتی که کاملاً ارتباطی با جایگاه خاص شما ندارد ، اصلاً ارزشمند نیست.

در برخی موارد ، حتی می تواند نتیجه معکوس دهد و به رتبه بندی شما آسیب برساند.

از پرداخت هزینه برای لینک سازی ، از وب سایت های ناخواسته دوری کنید. ایجاد لینک فقط یک ترفند نیست. دریافت این لینک‌ها باید مانند یک بازاریابی عادی و بخشی از یک سئو جامع باشد.


بیشتر بدانید: آشنایی با چند نکته برای سئو هوشمندانه در سال ۲۰۲۱


3- محتوای عالی بنویسید

برای اینکه وب سایت های دیگر بتوانند به محتوای شما لینک دهند ، باید محتوایی داشته باشید که در واقع آنها را وادار به لینک به صفحه شما کند.

یعنی شما نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت دارید.

به این فکر کنید که چه چیزی مخاطبان شما را مجذوب خود می کند ، چه چیز آنها می خواهند بدانند و چه دیدگاه منحصر به فردی را ارائه می دهید.

اگر کالاها یا خدمات می فروشید ، فقط در مورد چرایی عالی بودن آن ننویسید و اینکه قطعاً باید آن را بخرند.

محتوایی ایجاد کنید که به سوالاتی که مخاطب شما دارد پاسخ دهد یا مشکلی را که با آن روبرو هستند حل کند. اطلاعاتی را که به دنبال آنها هستند ارائه دهید.

حالا نه تنها اعتماد را جلب خواهید کرد ، بلکه لینک‌های بیشتری به صفحه خود خواهید گرفت زیرا سایر وب سایت‌ها ارزش محتوای شما را می بینند.

علاوه بر این ، شما باید خوانایی محتوای خود را در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که صفحات و مقالات شما از ساختار خوبی برخوردار بوده و به خوبی نوشته شده اند.


بیشتر بدانید: تولید محتوای اختصاصی چیست؟


4- مطابقت مطالب با وب سایت ها

هنگامی که از محتوایی که نوشتید راضی هستید ، وقت آن است که در لیست وب سایت هایی که در مرحله 2 ایجاد کرده اید ، وارد شوید.

کدام وب سایت ها می توانند به محتوایی که شما ایجاد کرده اید لینک دهند؟

ممکن است تمایل داشته باشید فقط هر آنچه را که ایجاد کرده اید برای هر سایت در لیست خود ارسال کنید ، اما این احتمالاً به شانس شما برای لینک افراد به محتوای شما آسیب می زند.

مردم وقت ندارند 5 پست وبلاگ را بخوانند و تصمیم بگیرند کدام یک را دوست دارند ، به علاوه شما ممکن است به عنوان نامه ناخواسته (Spammy) روبرو شوید.

عاقلانه انتخاب کنید و سعی کنید وب سایت هایی را پیدا کنید که با موضوع خاص پست یا صفحه وبلاگ شما متناسب باشند.

این وب سایت ها هم احتمالاً تمایل بیشتری به لینک دارند ، زیرا پست وبلاگ شما متناسب با محتوای آنها است.

از همه مهمتر ، بازدیدکنندگانی که به دنبال آن پیوند به وب سایت شما می آیند واقعاً به مطالب شما علاقه مند می شوند (ایجاد شانس تبدیل و بازدیدهای مکرر بسیار بیشتر).

همچنین بهتر است بدانید: اگر رویکرد کلمه کلیدی بلند داشته باشید (نوشتن در مورد موضوعات کوچک و خوب) ، تعداد وب سایت هایی که مناسب خواهند بود کم خواهد بود.

این لزوما چیز بدی نیست ، زیرا محتوای بسیار خاص می تواند به این معنی باشد که این چند وب سایت تمایل بیشتری برای لینک دادن به محتوای شما دارند.

خدمات طراحی سایت

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خدمات طراحی سایت مراجعه نمائید.

5- دست دراز کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید با کدام وب سایت (ها) لینک سازی کنید ، وقت آن است که با آنها تماس بگیرید. می توانید ایمیل ارسال کنید ، اما رسانه های اجتماعی نیز راهی خوبی برای تماس با مردم هستند.

برای افزایش شانس خود برای دریافت این بک لینک ها ، باید وب سایت و مخاطبانی را که برای آنها فراهم می شود بشناسید. هرگز ایمیل یا پیام مستقیم به صورت خودکار ارسال نکنید.

برای آنها یک ایمیل مودبانه ارسال کنید تا در آن مطالب خود را به آنها بگویید و از آنها بخواهید لینکی به محتوای شما بگذارند.

توجه داشته باشید که غالباً به هیچ وجه پاسخی دریافت نخواهید کرد.

برای بهبود شانس دریافت لینک به صفحه خود ، باید دلیل بی نظیر بودن محتوای خود را توضیح دهید.

6- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید!

تماس با افراد یا وب سایت های خاص یکی از راه های دریافت لینک به محتوای شماست.

یکی دیگر از راه های عالی برای دریافت پیوندها ، و همزمان جلب مخاطبان جدید ، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

مطمئن شوید که مطالب جدید خود را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. حتی برای افراد خاصی که ممکن است مقاله شما را دوست داشته باشند چند پیام ارسال کنید.

وقتی افراد محتوای شما را در شبکه های اجتماعی دوست دارند ، به اشتراک می گذارند و درباره آن صحبت می‌کنند، حتماً لینک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

خدمات شبکه های اجتماعی

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خدمات شبکه های اجتماعی مراجعه نمائید.

منبع: Yoast

5/5 - (79 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «6 استراتژی لینک سازی در سئو»

  1. سلام سارا هستم تازه کارم ولی فکر می کنم لینک سازی از بخش های مهم در سئو سایت باشه ممنون از مطالب خوبی که گذاشتید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟