همه چیز درباره امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز

Home » بلاگ » مقالات » گوگل ادز » همه چیز درباره امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز

امتیاز کیفی (Quality Score)

این راهنما به شما کمک می‌کند تا انواع مختلف امتیاز کیفی (Quality Score)، چرایی اهمیت آن‌ها، تصورات نادرست در مورد امتیاز کیفی (Quality Score) را درک، و فهرستی از اقداماتی را که می‌توانید برای کمک به افزایش امتیاز کیفی (Quality Score) انجام شود، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فهرست مطالب
  1. امتیاز کیفی (Quality Score) چیست؟
  2. انواع امتیاز کیفی (Quality Score)
  3. چند توصیه برای افزایش کیفیت تبلیغات گوگل
  4. چرا امتیاز کیفی (Quality Score) مهم است؟
  5. باورهای غلط در مورد امتیاز کیفی (Quality Score)
  6. حذف یا بازسازی عناصر QS پایین، تاریخچه آنها را پاک می کند

امتیاز کیفی (Quality Score) چیست؟

امتیاز کیفیت رتبه‌بندی Google از تجربه کلی کاربر است که تبلیغات و صفحات فرود شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی شما توسط کاربران ارائه می‌شود. این در مقیاس 1-10 نشان داده می شود که 1 کمترین و 10 بالاترین است. شما می توانید امتیاز کیفیت خود را با مشاهده گزارش کلمات کلیدی خود بررسی کنید.

(امتیاز کیفی قابل مشاهده در سطح کلمه کلیدی است). اغلب اوقات، نمی‌توان مشکل امتیاز کیفی (Quality Score) را فقط با QS سطح کلمه کلیدی که در رابط Google Ads در دسترس شما قرار دارد، حل کنید. موارد زیادی برای بررسی وجود دارد و ممکن است برای حل مشکل کلی نیاز به کمی کند و کاو از طرف شما باشد.

انواع امتیاز کیفی (Quality Score)

امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح حساب

امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح حساب نتیجه عملکرد گذشته همه کلمات کلیدی و تبلیغات در یک حساب است. گوگل وجود این امتیاز کیفی (Quality Score) را تایید نمی کند، اما به طور کلی پذیرفته شده است که سطوح مختلفی از امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح کلمه کلیدی وجود دارد.

اگر تعداد زیادی کلمات کلیدی QS کم و تبلیغات با نرخ کلیک پایین (CTR) با عملکرد ضعیف در حساب خود داشته باشید، امتیاز کیفی کل حساب شما را پایین می‌آورند و معرفی کلمات کلیدی بیشتر را دشوارتر می‌کنند.

امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح حساب همچنین جایی است که می‌توانیم در مورد علاقه Google برای حساب‌های قدیمی‌تر در مقابل حساب‌های جدید مورد بحث باشد. یک حساب کاربری با سابقه طولانی و عملکرد خوب بهتر از یک حساب جدید عمل می‌کند. پس از تلاش برای بهبود امتیاز کیفی (Quality Score) ، ممکن است ماه ها طول بکشد تا شاهد بهبود در حسابی با عملکرد ضعیف باشیم، و ممکن است برای شما وسوسه انگیز باشد که با یک حساب کاملاً جدید شروع کنید. با این حال، شروع مجدد برخلاف خط‌مشی Google Ads است، بنابراین باید با تغییر ساختار و پیروی از دستورالعمل‌های مربوط به کلمه کلیدی، آگهی و صفحه فرود، در حساب موجود (از نو شروع کنید).

کارشناسان گوگل ادز در مورد نحوه مدیریت کلمات کلیدی با امتیاز کیفی کم، نظرات متفاوتی دارند.

برخی می‌گویند به محض اینکه مشخص شد عملکرد خوبی ندارند باید آنها را حذف کنید. و برخی دیگر بر این باورند که باید آنها را متوقف کنید.

امتیاز کیفی (Quality Score) گروه تبلیغات

امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح گروه تبلیغات راهی برای تعیین این است در یک کمپین باید روی کدام حوزه ها کار کنید. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی QS در یک گروه تبلیغاتی پایین دارید، اما میانگین کلی شما 7 است، در مقابل یک گروه تبلیغاتی با میانگین 4، تصویر واضحی از جایی که باید ابتدا تمرکز کنید به دست می‌آورید. کار بر روی کمترین میانگین مناطق QS ابتدا به شما کمک می‌کند تا به بازگشت سرمایه بهتری برسید.

شما باید به دنبال راه هایی برای بازسازی کمپین ها و گروه های تبلیغاتی خود باشید و تبلیغات CTR پایین را برای تقویت QS گروه تبلیغاتی ویرایش کنید. تغییر ساختار گروه های تبلیغاتی راه خوبی برای بهبود ساختار حساب شما است. وقتی موارد را جابه جا می‌کنید، سابقه قابل مشاهده شما پاک می‌شود، اما سابقه محاسبه امتیاز کیفی (Quality Score) شما حفظ می‌شود.

توجه: امتیاز کیفی (Quality Score) گروه تبلیغات در یک حساب در برگه «گروه‌های آگهی» قابل مشاهده نیست، بلکه میانگین امتیاز کیفی (Quality Score) کلمه کلیدی در آن گروه تبلیغاتی خاص است.

مقالات مرتبط

امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح کلمه کلیدی

این نوع امتیاز کیفی (Quality Score) است که گوگل کلمات کلیدی شما را نمایش می‌دهد و در رابط گوگل ادز قابل مشاهده است. امتیاز کیفی (Quality Score) کلمه کلیدی در مقیاس 1 تا 10 با 1 ضعیف و 10 عالی است. امتیاز سطح کلمه کلیدی شما با عملکرد جستجوهایی که دقیقاً با کلمه کلیدی شما مطابقت دارند محاسبه می‌شود. بنابراین، Quality Score شما برای یک کلمه کلیدی، صرف نظر از نوع تطابق، یکسان خواهد بود.

توجه به این نکته مهم است که QS یک کلمه کلیدی بر اساس عملکرد گذشته آنها در Google.com است تا زمانی که تعداد قابل توجهی از نمایش ها در حساب شما به دست بیاید (معنای قابل توجهی به معنای عدد بالا، در مضرب هزاران). از این روش به عنوان آستانه برداشت یاد می‌شود. هنگامی که کلمه کلیدی تأثیرات قابل توجهی دریافت کرد، QS آن شروع به منعکس کردن نحوه عملکرد آن در حساب شما می‌کند و عملکرد تاریخی عامل کمتری خواهد بود.

هنگام بررسی کلمه کلیدی QS در حساب کاربری خود، می‌توانید موارد زیر را مشاهده کنید.

  • امتیاز کیفی (Quality Score)  – کلمه کلیدی، تبلیغات و صفحه‌ی فرود چقدر به کسانی که آگهی را مشاهده می‌کنند مرتبط است.
  • ارتباط تبلیغات – کلمات کلیدی چقدر با متن تبلیغات مرتبط هستند.
  • تجربه صفحه فرود – صفحه فرود چقدر برای کاربرانی که صفحه را مشاهده می‌کنند مفید است.
  • CTR مورد انتظار – بر اساس عملکرد گذشته، احتمال اینکه یک تبلیغ در هنگام نمایش کلیک شود، وجود دارد.
  • امتیاز کیفی (Quality Score) (گذشته) – آخرین امتیاز کیفی (Quality Score) شناخته شده در بازه زمانی گزارش.
  • ارتباط آگهی (گذشته) – آخرین ارتباط آگهی شناخته شده در بازه زمانی گزارش.
  • تجربه صفحه فرود (گذشته) – آخرین امتیاز تجربه صفحه فرود شناخته شده در بازه زمانی گزارش.
  • CTR مورد انتظار (گذشته) – آخرین نرخ کلیک مورد انتظار شناخته شده در بازه زمانی گزارش.
امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح کلمه کلیدی

چند توصیه برای افزایش کیفیت تبلیغات گوگل

تجزیه و تحلیل داده های سهم برداشت یا سهم نمایش نشان‌دهنده، درصد دفعاتی است که تبلیغات شما از مجموع نمایش‌های موجود نشان داده می‌شود که آگهی‌های شما برای نمایش واجد شرایط بودند. اگر سهم برداشت شما کم باشد، می‌توانید با افزایش بودجه روزانه یا افزایش پیشنهادات برای رتبه بندی در موقعیت های بالاتر، عملکرد را بهبود بخشید.

انواع تطابق محدود را منعطف کنید یا کلمات کلیدی تطابق گسترده را اضافه کنید. اجرای کلمات کلیدی فقط در عبارت و تطابق دقیق منجر به رشد آهسته برداشت و افزایش زمان رپ آپ از نظر QS می‌شود. برای گسترش استراتژیک، با گروه‌های تبلیغاتی یا کلمات کلیدی که بالاترین نرخ کلیک (CTR) را دارند، شروع کنید.

مضامین را منعطف کنید تا کلمات کلیدی چندان مهم نباشند. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی خیلی خاص نیستند تا کسی آنها را جستجو نکند. برگه فرصت‌ها در رابط گوگل ادز مکان خوبی برای یافتن کلمات کلیدی جدید مرتبط برای افزودن به گروه‌های تبلیغاتی فعلی شما است.

برای کمپین هایی که کلمات کلیدی آنها تاثیر قابل توجهی داشته اند، به CTR به عنوان شاخص عملکرد نگاه کنید. اگر CTR کلمه کلیدی و همچنین CTR تبلیغات پایین باشد (کمتر از 1.5٪)، این نشان آن است که کاربران آگهی مربوط به درخواست خود را پیدا نمی‌کنند و تبلیغ می‌تواند بیشتر به موضوع گروه تبلیغات اختصاص یابد.

امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح آگهی

تبلیغاتی که در هر یک از گروه‌های تبلیغاتی خود اجرا می‌کنید، نرخ کلیک متفاوتی دارند، که عاملی است که به تعیین امتیاز کیفی (Quality Score)  کمک می‌کند. اگر تعداد زیادی تبلیغات CTR پایین در گروه‌های تبلیغاتی خود دارید، می‌توانند به امتیاز کیفی پایین کمک کنند زیرا Google Ads هنگام محاسبه امتیازات شما، همه تبلیغات شما را در نظر می‌گیرد.

یک راه افزایش طبیعی CTR، درج کلمه کلیدی پویا (DKI) برای کمپین‌های شبکه جستجوی شما است. تبلیغات DKI عبارت جستجوی دقیق کاربر را در آگهی نشان می‌دهد، مشروط بر اینکه از محدودیت‌های کاراکتر آگهی تجاوز نکند. در حالی که باید در استفاده از این تبلیغات بسیار مراقب باشید، احتمال اینکه تبلیغ DKI شما یک کلیک دریافت کند بیشتر از تبلیغات غیر DKI است، زیرا به نظر می‌رسد که با جستجوی کاربر مرتبط‌تر است.

با این حال، باید مراقب باشید که به دنبال تبلیغاتی بگردید که علیرغم CTR بالا تبدیل نمی‌شوند تا ROI خود را خراب نکنید. می‌توانید تبلیغات ضعیف را بدون آسیب رساندن به امتیاز کیفی (Quality Score)  خود متوقف کنید، اما ویرایش آگهی موجود، سابقه آن را حذف می‌کند.

خیر. موقعیت اول لزوماً نباید هدف شما برای همه تبلیغات باشد، زیرا اغلب اوقات، سودآورترین مکان نیست، اما اگر می‌خواهید از افزونه‌هایی مانند لینک‌های سایت برای کمک به نرخ کلیک خود استفاده کنید، شما باید یک پیشنهاد رقابتی و امتیاز کیفی (Quality Score) خوب داشته باشید. گوگل اخیراً آزمایش اضافه کردن دامنه را در خط اول آگهی آغاز کرده است، اما یک تبلیغ برای واجد شرایط شدن باید به جایگاه برتر برسد.


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

امتیاز کیفی (Quality Score) صفحه فرود

گوگل همیشه سه فاکتور بزرگ کیفیت صفحه فرود خود را اعلام می‌کند: محتوای مرتبط و اصلی، شفافیت و قابلیت ناوبری. گوگل می‌خواهد تبلیغ‌کنندگان را مجبور کند تا وب‌سایت‌هایی با کیفیت بسازند که کاربران گوگل آن را مفید و مرتبط بدانند، به همین دلیل است که آنها برترین موتور جستجو هستند. کیفیت صفحه فرود نه تنها برای گوگل مهم است، بلکه باید برای تبلیغ کنندگان نیز مهم باشد.

هنگامی که ماوس را روی حباب گفتار برای Quality Score کلمه کلیدی نگه دارید، رابط به شما میگوید که آیا صفحات فرود شما مشکلی دارد یا خیر. گوگل آشکارا اعلام نمیکند که امتیاز کیفی (Quality Score) صفحه فرود وجود دارد، اما کیفیت صفحه فرود عاملی در امتیاز کیفی (Quality Score) کلمه کلیدی شما است. علاوه بر پیروی از دستورالعمل های صفحه فرود گوگل، به یاد داشته باشید که صفحات فرود شما نیز توسط یک شخص واقعی ارزیابی می‌شود و این فرآیند بیش از یک بار اتفاق می‌افتد. بنابراین، همیشه فرصت دیگری برای بهبود وجود دارد و داشتن قابلیت استفاده عالی و زمان بارگذاری سریع بسیار مهم است.

امتیاز کیفی (Quality Score) شبکه نمایش

امتیاز کیفی (Quality Score) در Google Display Network کمی متفاوت از شبکه جستجو کار می‌کند. Google Ads عملکرد گذشته تبلیغ شما را با سایت های مشابه در نظر می‌گیرد. ارتباط تبلیغات و کلمه کلیدی با سایت مهم است، همانطور که کیفیت صفحه فرود شما مهم است.

Display Network گزینه‌های پیشنهادی متفاوتی دارد و عواملی که در Quality Score شما نقش دارند به انتخاب شما بستگی دارد. اگر کمپین از مدل CPM استفاده می‌کند، QS بر اساس کیفیت صفحه فرود شما است، اما اگر از پیشنهاد قیمت CPC استفاده می‌کند، CTR تاریخی آگهی و کیفیت صفحه فرود عواملی هستند که در نظر گرفته می‌شوند.

آزمایش انواع مختلف تبلیغات می‌تواند به شما در بهبود امتیاز کیفی (Quality Score)  نمایش کمک کند. ممکن است متوجه شوید که تبلیغات تصویری در سایت‌های خاص بهتر از تبلیغات واکنش‌گرا هستند، و در صورتی که سایت اجازه عکس‌های منفرد را نمی‌دهد، بهتر است هر دو پایه را پوشش دهید. هرچه گزینه‌های بیشتری داشته باشید و تست های بیشتری انجام دهید به بهبود CTR شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید: شبکه نمایش یک فضای کاملاً متفاوت است، و شما باید تبلیغات خود را با ابزارهای موجود در سایت‌ها و اطلاعات جمعیتی مناسب هدف قرار دهید. همچنین توصیه می کنیم کمپین های شبکه جستجوی خود را از کمپین‌های شبکه نمایش خود جدا کنید تا بتوانید آنها را بهتر مدیریت کنید.

نرخ کلیک نسبی

راه دیگر برای بهبود Quality Score بررسی نرخ کلیک نسبی است. ارزیابی این معیار به شما کمک می‌کند تا درک کنید که تبلیغات شما در برابر دیگران در همان وب سایت ها چگونه عمل می‌کند. گوگل ادز یک ستون اختیاری برای برگه های کمپین و گروه آگهی برای این معیار دارد. CTR نسبی یک محاسبه ساده از CTR کمپین GDN بر CTR سایر تبلیغاتی است که در همان مکان‌ها اجرا می‌شوند. CTR نسبی پایین می‌تواند به امتیاز کیفی (Quality Score) GDN شما آسیب برساند. اگر تبلیغات شما نیاز به بهبود دارد، با بررسی استثناهای احتمالی، استفاده از حذف سایت‌ها و دسته بندی ها، اصلاح تبلیغات خود، از جمله کلمات کلیدی منفی، و استفاده از هدف گذاری متنی، شروع کنید.

امتیاز کیفی (Quality Score) موبایل

برای موبایل، گوگل می‌گوید که امتیاز کیفی (Quality Score) به همان روش محاسبه می‌شود، صرف نظر از اینکه کدام پلتفرم دستگاه را انتخاب می‌کنید (کامپیوتر، iPad و گوشی‌های هوشمند و غیره). با این حال، سیستم در صورت وجود، فاصله بین کاربر و مکان کسب‌وکار را برای امتیاز کیفی (Quality Score) تبلیغات تلفن همراه با استفاده از داده‌های مکان دستگاه و پسوند مکان در نظر می‌گیرد.

دستگاه‌های تلفن همراه با مرورگرهای کامل اینترنت و رایانه‌ها، از نظر محاسبه Quality Score، با تبلیغات یکسان برخورد می‌کنند، اما آگهی شما QS متفاوتی برای همتایان تلفن همراه و دسکتاپ خود خواهد داشت. اگر یک کمپین ترکیبی (هدف شده برای همه دستگاه‌ها از جمله رایانه، تلفن همراه و تبلت) را جدا کنید تا تلفن همراه از دسکتاپ جدا باشد (ساختار توصیه‌شده از طرف Google)، ممکن است پس از انتقال، در هر کمپین افزایش یا کاهش در امتیاز کیفی (Quality Score) خود مشاهده کنید؛ اما در واقع چیزی تغییر نکرده است. کمپین ترکیبی شما ترکیبی از امتیازهای کیفی برای پلتفرم‌های مختلف بود، و پس از اینکه آنها را به کمپین‌های جداگانه جدا کردید، خواهید دید که هر Quality Score واقعاً چه بوده است.

چرا امتیاز کیفی (Quality Score) مهم است؟

از دیدگاه گوگل، امتیاز کیفی (Quality Score) مهم است زیرا نشان دهنده ارتباط تبلیغات شما با جستارهای جستجوی کاربران است. گوگل موتور جستجوی برتر است و آنها می‌خواهند آن را به همین شکل حفظ کنند، و Quality Score به آنها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغاتی که کاربران می‌بینند با عبارت‌های جستجوی آنها مرتبط است.

از دیدگاه تبلیغ‌کنندگان، امتیاز کیفی (Quality Score) به دلایل زیادی بسیار مهم است. این معیار تعیین می‌کند که آیا یک کلمه کلیدی واجد شرایط ورود به یک حراجی است و بنابراین، آیا تبلیغ شما برای درخواست کاربر در شبکه جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود یا خیر. علاوه بر این، Quality Score، همراه با قیمت پیشنهادی CPC، رتبه آگهی را تعیین می‌کند، و این بسیار مهم است – به ویژه برای تبلیغ کنندگان با بودجه محدود.

فرمول رتبه بندی تبلیغات

فرمول رتبه بندی تبلیغات برای شبکه جستجوی گوگل

فرمول رتبه بندی تبلیغات برای شبکه جستجوی گوگل به شرح زیر است:

رتبه آگهی = قیمت پیشنهادی × امتیاز کیفی (Quality Score)

با امتیاز کیفی (Quality Score) به عنوان عاملی در تعیین رتبه تبلیغات، تبلیغ‌کنندگان با بودجه‌های کم می‌توانند برای بهینه‌سازی حساب‌های خود سخت کار کنند و می‌توانند در جایگاه‌های برتر تبلیغات قرار بگیرند، حتی اگر پیشنهاد آنها از پیشنهاد رقبا با امتیاز کیفی (Quality Score) پایین‌تر باشد. امتیاز کیفی (Quality Score) نیز بر قرار دادن تبلیغات در شبکه نمایش گوگل تأثیر می‌گذارد.

فرمول رتبه بندی تبلیغات برای تبلیغات با هدف کلیدواژه

فرمول رتبه بندی تبلیغات برای تبلیغات با هدف کلیدواژه به شرح زیر است:

رتبه آگهی = پیشنهاد شبکه نمایش × امتیاز کیفی (Quality Score)

برای تبلیغات با هدف قرار دادن در GDN، گوگل پیشنهاد شما را، چه برای گروه تبلیغاتی یا برای مکان‌های جداگانه، و امتیاز کیفی (Quality Score) گروه آگهی شما را در نظر می‌گیرد.

فرمول رتبه بندی تبلیغات برای تبلیغات با هدف قرار دادن در شبکه نمایش گوگل

فرمول رتبه بندی تبلیغات برای تبلیغات با هدف قرار دادن در شبکه نمایش گوگل به شرح زیر است:

رتبه آگهی = پیشنهاد قیمت × امتیاز کیفی (Quality Score)

در نهایت، امتیاز کیفی (Quality Score) بر سلامت و موفقیت حساب شما تأثیر می‌گذارد. اگر Quality Score در سطح کلمه کلیدی شما خیلی پایین باشد، ممکن است کلمه کلیدی شما حتی نتواند وارد حراجی شود، به این معنی که تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود و برای کسب و کار جستجوگر رقابت نمی‌کند. اگر امتیاز کیفی (Quality Score) شما پایین باشد، رتبه تبلیغ شما پایین خواهد بود، که احتمالاً به معنای ترافیک کمتر به سایت شما و بازگشت سرمایه کمتر است.

باورهای غلط در مورد امتیاز کیفی (Quality Score)

ما انواع مختلف امتیاز کیفی (Quality Score) گوگل ادز و چرایی اهمیت امتیاز کیفی در یک حساب را معرفی کردیم. موضوع بعدی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، باورهای غلط امتیاز کیفی (Quality Score) است.

تغییر انواع رقابت امتیاز کیفی (Quality Score) را تغییر می‌دهد

گوگل اساسا امتیاز کیفی (Quality Score) را بدون در نظر گرفتن نوع تطابق کلمه کلیدی اندازه گیری می‌کند. بنابراین، اگر تطابق گسترده، عبارتی و دقیقی با یک کلمه کلیدی در حساب خود داشته باشید، هر سه Quality Score یکسانی خواهند داشت. گوگل QS یک کلمه کلیدی را بر اساس مطابقت دقیق با یک پرس و جو تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال، کلمه کلیدی منطبق برای دمپایی صورتی در رابطه با عبارت جستجوی دمپایی صورتی همان امتیاز کیفی را خواهد داشت که در صورت تطابق دقیق با آن باشد. بنابراین، تغییر نوع مطابقت یک کلمه کلیدی به طور مستقیم امتیاز کیفی (Quality Score) در سطح کلمه کلیدی را تغییر نمی‌دهد.

هنگامی که تبلیغات یا کلمات کلیدی متوقف می شوند، امتیاز کیفی متضرر می شود

توقف موقت تبلیغات یا کلمات کلیدی بر Quality Score تأثیر نمی‌گذارد زیرا بر اساس عملکرد کلمات کلیدی و تبلیغات شما است. اگر آنها فعال نباشند، بنابراین وارد حراج یا نمایش داده نمی‌شوند، پس امتیاز کیفی (Quality Score) برای جمع آوری وجود ندارد.

نمایش و امتیاز کیفی (Quality Score) جستجو بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند

همانطور که قبلاً در راهنما توضیح داده شد، این امتیازات دارای کیفیت مجزا هستند و روی یکدیگر تأثیری ندارند. اول اینکه معیارهای تعیین این امتیازات کیفی متفاوت است. دوم، شبکه های جستجو و نمایش آنقدر متفاوت هستند که برای گوگل تقریبا غیرممکن است که روی یکدیگر تأثیر بگذارند. عملکرد شما روی یکی تاثیری روی عملکرد شما روی دیگری نخواهد داشت.

موقعیت های بالاتر به نفع امتیاز کیفی (Quality Score) شماست

در ظاهر، به نظر می رسد که این درست باشد، اما امتیاز کیفی (Quality Score) در واقع برای جبران تفاوت‌های موقعیت تبلیغات تنظیم شده است. گوگل این واقعیت را در نظر می‌گیرد که موقعیت‌های بالاتر به طور طبیعی CTR بالاتری نسبت به موقعیت‌های پایین‌تر ایجاد می‌کنند، بنابراین آنها با تنظیم فرمول برای از بین بردن ماهیت خود، آن را جبران می‌کنند.

حذف یا بازسازی عناصر QS پایین، تاریخچه آنها را پاک می کند

این درست نیست. به گفته گوگل، چه یک عنصر حساب را مکث، حذف یا بازسازی کنید، عملکرد گذشته آن همچنان بر تاریخچه حساب شما تأثیر می‌گذارد. اگرچه تنظیم این موارد باعث پاک شدن سابقه حساب نمی‌شود، گوگل همچنان توصیه می‌کند کلمات کلیدی و تبلیغات ضعیف را حذف کنید، زیرا از تأثیر منفی بیشتر آنها بر تاریخچه حساب شما در آینده جلوگیری می‌کند. همانطور که داده های عملکرد بیشتری در طول زمان جمع آوری می‌شود، تأثیرات منفی این عناصر با عملکرد ضعیف کاهش می‌یابد – اما آنها هرگز به طور کامل از بین نخواهند رفت.

آیا امتیاز کیفی (Quality Score) شما مخفی می‌ماند؟

در زیر برخی از مقصران بالقوه امتیاز کیفی پایین آورده شده است. هنگام تلاش برای افزایش Quality Score خود، حتما این چک لیست را مرور کنید:

  • URL های مقصد خود را بررسی کنید. آیا تغییرات اخیر در صفحات فرود خود ایجاد کرده‌اید؟ در URL های مقصد خرابی وجود دارد؟ آیا همه آنها منجر به صفحات فرود می‌شوند؟ در زیر لیستی از نمادهایی وجود دارد که می‌توانند نشانی‌های اینترنتی مقصد شما را بشکنند و آن چیزی که می‌توانید آنها را جایگزین کنید:
  1. اسلش (/) و بک اسلش (\)؛ آنها را با یک فضای خالی یا یک خط تیره جایگزین کنید
  2. کاما آنها را با یک فضای خالی یا خط تیره جایگزین کنید
  3. آپستروف ها آنها را با هیچ چیز جایگزین کنید
  4. پرانتز؛ آنها را با هیچ چیز جایگزین کنید
  5. آمپرساندها آنها را با یک فضای خالی یا خط تیره جایگزین کنید
  • سرعت سایت خود را در Webmaster Tools یا Google Analytics بررسی کنید. گوگل زمان بارگذاری کند را میانگین منطقه ای به اضافه سه ثانیه در نظر می‌گیرد و اگر زمان بارگذاری صفحه شما بیش از این آستانه باشد، می‌تواند بر امتیاز کیفی (Quality Score) شما تأثیر منفی بگذارد.
  • با افزونه کروم و فایرفاکس سرعت صفحه را بررسی کنید.
  • تبلیغات با نرخ کلیک پایین را بازنویسی کنید. گوگل CTR پایین را کمتر از 1.5 درصد در نظر می‌گیرد.
  • مطمئن شوید که حداقل 3 آگهی متنی گسترده در هر گروه تبلیغاتی دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی با عملکرد بالا در تبلیغات شما وجود دارد.
  • برای افزایش CTR، تبلیغات درج کلمه کلیدی پویا (DKI) را در نظر بگیرید.
  • ممیزی حساب را انجام دهید و در صورت نیاز بازسازی کنید.

ادامه چک لیست

6. مکث کلمات کلیدی با CTR کمتر از 1.5٪ را با تعداد کم یا بدون تبدیل در نظر بگیرید.

7. گروه‌های تبلیغاتی کوچکتر و با مضمون دقیق تر ایجاد کنید.

8. مطمئن شوید که صفحات فرود برای هر گروه تبلیغاتی بسیار مرتبط هستند.

اگر کلمات کلیدی را ندارید، کلمات کلیدی تطابق گسترده را اضافه کنید. هنگامی که کلمات کلیدی جدیدی را به حساب خود اضافه می کنید، بر اساس سابقه حساب به آنها امتیاز کیفی (Quality Score) پایه داده می‌شود. یک کلمه کلیدی جدید فقط زمانی شروع به نشان دادن امتیاز کیفی (Quality Score) می‌کند که منحصراً مختص خودش است. بنابراین، اگر فقط با عبارت و/یا مطابقت دقیق اجرا می‌کنید، برای کمک به کلمات کلیدی برای رسیدن به آستانه نمایش، آن را در تطابق گسترده اضافه کنید. آنها می‌توانند شروع به جمع آوری امتیاز کیفی (Quality Score)  منحصر به فرد خود کنند.

5/5 - (22 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.