نرخ کلیک (CTR) چیست؟

نرخ کلیک (CTR) چیست
نرخ کلیک (CTR) چیست

اگر قصد دارید که نسبت به رقبا از جایگاه بهتری برخوردار شوید باید در تبلیغات دیجیتال به نرخ کلیک (CTR) توجه ویژه‌ای کنید. در واقع شما باید بتوانید کاربران را متقاعد کنید که بر روی سایت شما کلیک کنند؛ بدین صورت CTR سایت شما افزایش پیدا می‌کند و شما هم به هدف خود که افزایش CTR است می‌رسید.

در این مقاله در ابتدا با نرخ کلیک (CTR) چیست؛ سپس با اهمیت آن و چگونگی افزایش نرخ کلیک (CTR) آشنا می‌شویم.

تعریف نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک (CTR) نسبت کلیک به نمایش در یک کمپین تبلیغاتی است. CTR با در نظر گرفتن تعداد کلیک‌های یک کمپین تبلیغاتی، تقسیم آن بر نمایش کلی و سپس بیان رقم حاصل بر حسب درصد محاسبه می‌شود.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی موبایلی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 کلیک به اپ استور ایجاد کند، CTR آن کمپین 5٪ خواهد بود.

چرا CTR مهم است؟

CTRها روشی ارزشمند برای درک عملکرد تبلیغات هستند. با قرار دادن CTR یک کمپین در برابر کمپین های دیگر، ارزیابی عملکرد کمپین انجام می شود و چندین راه برای انجام آن وجود دارد.  

CTR را می توان برای مقایسه عملکرد مشابه خلاقیت تبلیغاتی در تست A/B استفاده کرد و به تشخیص اینکه آیا ویژگی‌های خلاق خاص باعث افزایش تعاملات می شود یا خیر کمک می کند.

از CTR می توان برای مقایسه عملکرد کانال های تبلیغاتی مختلف استفاده کرد. مقایسه CTRها برای بنرها، مطالب بینابینی، ویدئو و سایر انواع کمپین به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا اثربخشی آنها را بررسی کند و به تعیین محل سرمایه‌گذاری عمده عملکرد تبلیغات کمک کند.

CTRها همچنین می‌توانند برای بررسی کیفیت کاربر تا حدی در قیف بازاریابی گسترده تر استفاده شوند. با گره زدن عملکرد کمپین به رفتار درون برنامه‌ای، یک تبلیغ‌کننده می‌تواند کشف کرد که آیا CTR بالا لزوماً با افزایش ارزش کاربر مطابقت دارد یا خیر. این می‌تواند به تبلیغ‌کنندگانی که توسط کانال‌هایی که CTRهای بالایی ارائه می‌دهند وسوسه می‌شوند کمک کند تا تشخیص دهند که آیا ترافیک باکیفیت ارائه می‌دهند – یا صرفاً حجم بالایی از کاربران – و بر این اساس سرمایه‌گذاری تبلیغاتی را تنظیم کنند.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، CTR بالا همیشه با نرخ تبدیل مطابقت ندارد، بنابراین مهم است که KPI خود را تعریف کنید. به عنوان مثال، فرض کنید یک اپلیکیشن فروشگاهی دارید و مهم ترین تبدیل شما انجام خرید است. ممکن است در تجزیه و تحلیل خود متوجه شوید که شبکه A دارای CTR 10٪ است در حالی که شبکه B فقط CTR 7٪ دارد. با این حال، شبکه A دارای نرخ تبدیل 5٪ است، در حالی که شبکه B دارای نرخ تبدیل 20٪ است. در این حالت، شبکه B علیرغم داشتن CTR کمتر، ROI بهتری دارد.

مقالات مرتبط

نرخ کلیک و پیاده سازی

CTR یک کمپین تبلیغاتی به تنهایی معنی ندارد. یک CTR به خودی خود چیزی در مورد تأثیر خلاقیت، کانال، کیفیت کاربر و سایر عوامل (مانند زمان تبلیغات) به تبلیغ کنندگان نمی گوید. ضروری است که CTR ها را با نگاه کردن به مجموعه داده های گسترده تر، زمینه سازی کنیم. مقایسه کمپین‌های متعدد در چندین کانال به ارائه یک مطالعه مؤثرتر در مورد CTR (خوب) یا (بد) کمک می‌کند و مانع از تصمیم‌گیری تبلیغ‌کنندگان بر اساس شواهد محدود می‌شود.

نرخ کلیک (CTR) در تبلیغات PPC

گفتیم در بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)، CTR مخفف نرخ کلیک است: معیاری که تعداد کلیک‌هایی را که تبلیغ‌کنندگان بر روی تبلیغات خود به ازای تعداد نمایش دریافت می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند.

دستیابی به CTR بالا برای موفقیت PPC یا پرداخت به ازای کلیک ضروری است، زیرا مستقیماً بر امتیاز کیفیت شما و میزان پرداختی هر بار که شخصی روی تبلیغ جستجوی شما کلیک می کند تأثیر می گذارد.

ما می‌خواهیم به شما بگوئیم :

دقیقاً چگونه نرخ کلیک (CTR) محاسبه می شود.

چرا CTR برای حساب بازاریابی پرداخت به ازای کلیک شما مهم است.

نرخ کلیک خوب برای Google Ads PPC چیست و چگونه می توانید آن را دریافت کنید.

فرمول CTR (نرخ کلیک)

نرخ کلیک در PPC نرخی است که بر روی تبلیغات PPC شما کلیک می شود. این عدد درصد افرادی است که آگهی شما را مشاهده می‌کنند (نمایش‌ها) و سپس در واقع روی تبلیغ کلیک می‌کنند (کلیک‌ها). فرمول CTR به شکل زیر است:

(مجموع کلیک روی آگهی) / (تعداد کلی) = نرخ کلیک (CTR)

به طور کلی، می توانید نرخ کلیک خود را در داشبورد حساب PPC خود مشاهده کنید. CTR بالا به این معنی است که درصد بالایی از افرادی که تبلیغ شما را می بینند روی آن کلیک می کنند.

از طریق نرخ کلیک کنید

تبلیغات گوگل (گوگل ادز) و سایر پلتفرم های بازاریابی جستجو، تخفیف های قیمتی برای تبلیغاتی ارائه می دهند که ارتباط بالایی دارند. یکی از راه‌های انجام این کار، ارائه امتیازهای کیفیت بالاتر به تبلیغاتی با نرخ کلیک بالای Google Ads است:

  • CTR بالا منجر به نمرات کیفیت بالا می شود.
  • امتیازهای کیفیت بالا به شما این امکان را می دهد که موقعیت تبلیغات را برای هزینه های کمتر بهبود یا حفظ کنید.

به‌علاوه، اگر در حال تبلیغ بر روی درخواست‌های مرتبط هستید، دستیابی به نرخ کلیک بالا به این معنی است که بیشترین تعداد ممکن از افراد را به سمت پیشنهاد خود سوق می‌دهید.


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

نرخ کلیک یا CTR “خوب” چیست؟

پاسخ صادقانه به این سوال این است که “بستگی دارد.” CTR به طور طبیعی از یک کمپین به کمپین دیگر و حتی از کلمه کلیدی به کلمه کلیدی دیگر متفاوت است. هر چیزی که در نحوه نمایش تبلیغ شما دخیل است، از متن آگهی شما گرفته تا رتبه بندی آگهی در صفحه نتایج، نقش دارد.

بنابراین اگر می خواهید نرخ کلیک «بالا» داشته باشید، باید بدانید واقعاً هیچ عدد جادویی وجود ندارد. میانگین نرخ کلیک برحسب صنعت متفاوت خواهد بود و CTR مورد انتظار شما از جمله عوامل دیگر به موقعیت تبلیغ شما بستگی دارد.

در زیر معیارهایی برای میانگین نرخ کلیک در Google Ads در 20 صنعت رایج مشاهده خواهید کرد.

میانگین CTR در تبلیغات گوگل 1.91 درصد برای جستجو و 0.35 درصد برای نمایش است. اما میانگین فقط همین است: متوسط. بنابراین، به عنوان یک قانون سرانگشتی، نرخ کلیک خوب گوگل ادز 4-5%+ در شبکه جستجو یا 0.5-1%+ در شبکه نمایش است.

CTR بالا واقعاً برای تجارت مضر است

اگر یک کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما نیست یا قرار نیست فروش، سرنخ، سود برندسازی و غیره ایجاد کند، نرخ کلیک بالا برای آن عبارت در واقع برای تجارت بد است. دلیل این امر کاملاً روشن است:

  • شما برای هر کلیک پول پرداخت می کنید.
  • تعداد زیادی کلیک هزینه تبلیغات زیادی را ایجاد می کند.
  • گاهی اوقات روی کلیدواژه‌هایی کلیک می‌کنید که قیمت‌شان خیلی بالاست و حتی اگر تبدیل به آن‌ها شود، سودی به همراه نخواهد داشت.
  • شرایط و کلیک های نامربوط صرفاً صرف هزینه بدون ایجاد تجارت اضافی است.

بنابراین شما همیشه نمی‌خواهید نرخ کلیک بالاتری داشته باشید: آنچه می‌خواهید CTR بالا در کلمات کلیدی است که عبارتند از:

  • مرتبط – باید به متن آگهی، صفحه فرود و پیشنهاد شما مربوط باشد.
  • مقرون به صرفه – کلمات کلیدی که سودآور نیستند.

بنابراین، به طور خلاصه، یک CTR خوب به این معنی است که ابتدا کلمات مناسب را هدف قرار دهید، سپس تا آنجایی که می توانید افراد بیشتری را برای کلیک روی آن تبلیغات جذب کنید.

دستیابی به CTR قوی برای تبلیغات شما

دستیابی به نرخ کلیک قوی در PPC به موارد زیر بستگی دارد:

  • کلمات کلیدی هدفمند
  • کلیک های مقرون به صرفه
  • ابزارها و روش‌شناسی برای ادغام دقیق کلمات کلیدی با متن آگهی و صفحات فرود.
  • توانایی تقسیم سریع و کارآمد گروه های کلیدواژه برای ایجاد هدف گذاری دقیق تر.

به یاد داشته باشید، هرچه CTR شما بیشتر باشد، احتمالاً امتیازات کیفی شما بهتر خواهد بود و امتیازات کیفیت بالا یکی از بهترین پیش بینی کننده های موفقیت در PPC است.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه نرخ کلیک خود را در چند مرحله ساده افزایش دهید؟ با ما تماس بگیرید.

5/5 - (15 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟