آشنایی با انواع کمپین های گوگل ادز

Home » بلاگ » مقالات » گوگل ادز » آشنایی با انواع کمپین های گوگل ادز

کمپین گوگل ادز

اکثر مردم انواع تبلیغات گوگل را بدون اینکه متوجه شوند دیده‌اند. شاید هنگام مطالعه در مورد کاهش وزن، تبلیغ یک برنامه رژیم غذایی مشاهده کرده باشند. یا شاید به دنبال خرید کفش‌های کتانی بوده‌اید، و تخفیف موجود در نتایج جستجوی گوگل شما را به خرید یک جفت کفش سوق داده است. اینها تبلیغات گوگل بودند!

کمپین‌های گوگل ادز ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسند، اما مانند همه چیزهای به ظاهر دشوار، کمپین گوگل ادز هم با شکسته شدن مرحله به مرحله بسیار آسان‌تر می‌شود. در این مقاله، ما دقیقاً همین کار را انجام می‌دهیم.

انواع مختلف تبلیغات گوگل

نحوه استفاده از فرمت‌های تبلیغاتی مختلف برای افزایش فروش

همه به زبانی آسان و قابل درک.

چند نوع کمپین گوگل ادز وجود دارد؟

۸ نوع مختلف کمپین گوگل ادز وجود دارد:

  • جستجو – تبلیغات متنی در نتایج جستجوی گوگل
  • نمایشی – تبلیغات تصویری در وب سایت‌ها یا در جیمیل
  • ویدئویی – تبلیغات ویدئویی در یوتیوب
  • خرید – لیست محصولات در گوگل
  • برنامه یا اپلیکیشن – تبلیغ برنامه شما در بسیاری از کانال‌ها
  • هوشمند – تبلیغات خودکار ساده شده در گوگل و در سراسر وب
  • محلی – مشتریان را به یک مکان فیزیکی هدایت می‌کند
  • اکتشافی – هنگامی که فیدهای گوگل باز هستند تبلیغات را در سراسر آن اجرا می‌کند

در این مقاله، 5 نوع از مهم‌ترین کمپین‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم: یعنی کمپین‌ جستجو، کمپین نمایشی، کمپین خرید، کمپین ویدیویی و کمپین اپلیکیشن. توصیه می‌کنیم با این‌ها شروع کنید، و بعداً، در صورت نیاز، می‌توانید کمپین‌های بیشتری مانند تبلیغات اکتشافی را هم برنامه‌ریزی کنید.

اصطلاحات اصلی گوگل ادز

قبل از اینکه به انواع کمپین گوگل و بهترین شیوه‌های آن بپردازیم، اجازه دهید به سرعت به اصطلاحات اصلی که برای درک نحوه عملکرد تبلیغات گوگل باید بدانید، می‌پردازیم.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز

گوگل ادز که قبلا با نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد، یک سرویس تبلیغاتی است که توسط گوگل ایجاد شده است که به افراد امکان می‌دهد کسب و کار خود را با تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل و شبکه آن تبلیغ کنند. این یک راه حل تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) است که در آن تبلیغ کنندگان به ازای هر کلیک یا نمایش روی یک تبلیغ پرداخت می‌کنند.

تبلیغات گوگل مانند یک حراج عمل می‌کند. اگر می‌خواهید در Google تبلیغ کنید، باید حداکثر مقدار پولی (پیشنهاد خود) را انتخاب کنید که مایلید برای یک اقدام خاص در تبلیغ خود بپردازید. به طور طبیعی، پیشنهادهای بالاتر، تبلیغات بهتری را دریافت می‌کنند.

CPC (هزینه به ازای هر کلیک) – مبلغی که برای یک کلیک روی تبلیغ خود پرداخت می‌کنید.

CPM (هزینه در هر میلیون) – مبلغی که برای ۱۰۰۰ نمایش تبلیغات خود پرداخت می‌کنید (مقابله که تبلیغ شما به مردم نشان داده می‌شود).

کمپین تبلیغاتی : مجموعه‌ای از تبلیغات که دارای بودجه، مکان‌یابی و سایر تنظیمات مشابه هستند.

کلمات کلیدی در گوگل ادز

عبارات یا کلماتی که محصول یا خدمات شما را توصیف می‌کنند. کلمات کلیدی تعیین می‌کنند که تبلیغات شما چه زمانی و کجا نمایش داده شود، بنابراین کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با هدف جستجوی مشتریان ایده آل شما مطابقت داشته باشد.

نرخ تبدیل

زمانی که کاربر اقدام مورد نظر شما را انجام می‌دهد (خرید می‌کند، در خبرنامه شما ثبت نام می‌کند و غیره).

وقتی اولین کمپین‌های تبلیغاتی خود را شروع می‌کنید، اصطلاحات بیشتری را یاد خواهید گرفت، اما در حال حاضر، برای دنبال کردن این مقاله کافی است.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل و بهترین شیوه‌های آن‌ها

اکنون که با اصول اولیه گوگل ادز آشنا شدید، بیایید به پنج نوع کمپین تبلیغاتی گوگل بپردازیم و ببینیم چگونه می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

1- تبلیغات جستجوی گوگل ادز

جذب افرادی که به دنبال محصولات شما هستند جستجوی گوگل ادز، تبلیغات متنی هستند که در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) مشاهده می‌کنید. تبلیغات جستجوی شما می‌تواند در بالای نتایج جستجوی ارگانیک یا در پایین صفحه ظاهر شود.

تبلیغات جستجوی گوگل ادز

بهترین استفاده برای: قرار گرفتن در مقابل افرادی که آماده خرید هستند.

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با هدف خریدار، می‌توانید زمانی که خریداران در جستجوی محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید، به خریداران دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در فروشگاه آنلاین خود تخت برای سگ می‌فروشید، کلمات کلیدی مانند «تخت سگ ارزان» را انتخاب کنید و افرادی را که به دنبال خرید تخت سگ هستند جذب خواهید کرد.

اینکه کمپین تبلیغاتی شما در بالا یا پایین نتایج جستجو در  SERPها نمایش می‌دهد که به رقم پیشنهادی کمپین شما بستگی دارد. هرچه بیشتر پیشنهاد دهید، دید بهتری خواهید داشت.

بهترین روش‌های تبلیغات جستجوی گوگل ادز

در اینجا لیستی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات جستجوی گوگل ادز آمده است که به شما کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشید.

1- یک متن تبلیغاتی جذاب بنویسید

به یاد داشته باشید، تبلیغات جستجو، تبلیغات متنی هستند، هیچ تصویر بصری ضمیمه نمی‌شود، بنابراین اثربخشی آن‌ها بستگی به نحوه نوشتن آن‌ها دارد.

متن تبلیغ شما باید بر ویژگی‌های محصولات شما تمرکز نداشته باشد، بلکه باید بر مزایای کاربر متمرکز شود. به نیازها و احساسات خریدار بالقوه خود متوسل شوید.

همچنین، فضای تبلیغاتی شما محدود است – مطمئن شوید که مهمترین چیز (ها) را به طور خلاصه ذکر کرده‌اید. از عبارات عمومی خودداری کنید و از فراخوان‌های ویژه برای اقدام (CTA) استفاده کنید.

متن تبلیغاتی جذاب
2- کمپین‌های جستجوی برند دار ایجاد کنید

پیشنهاد می‌شود که بر اساس شرایط برند خود پیشنهاد دهید، به خصوص اگر کسب‌وکار شما جدید است و هنوز رتبه ارگانیک ندارید. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه شما اگر بخواهند شما را بررسی کنند، به راحتی شما را پیدا خواهند کرد.

و حتی اگر قبلاً به صورت ارگانیک در گوگل رتبه گرفته‌اید، اجرای یک آگهی جستجوی برند دار همچنان سودمند است.  برند Grammarly این کار را انجام می‌دهد حتی اگر یک برند قوی و جاافتاده باشد.

grammarly search ad example

با پیشنهاد برند خود، فضای بسیار بیشتری را در SERPها اشغال می‌کنید و شانس خود را برای دریافت ترافیک افزایش می‌دهید. باهوش باشید، مانند گرامرلی باشید!

اجرای یک کمپین جستجوی برند دار می‌تواند به شما کمک کند تا تغییرات مختلفی را در نحوه جستجوی مخاطبان شما در گوگل کشف کنید. ممکن است با اشتباهات املایی یا تغییرات کلیدواژه‌های طولانی مانند «گرامری نوشتن فنی» مواجه شوید که می‌تواند به شما ایده‌هایی در مورد نحوه بازاریابی خود بدهد.

نکته تبلیغات گوگل برای عملکرد بهتر تبلیغات

فقط بر روی نام دقیق برند خود پیشنهاد قیمت ندهید، برای محصولات خاصی که می‌فروشید نیز پیشنهاد قیمت بدهید، به خصوص اگر آن‌ها برند اصلی باشند و از سایر محصولات مشابه در جایگاه خود متمایز باشند.

3- کمپین‌های جستجوی رقبا را بررسی و کپی کنید

راه دیگر برای استفاده از تبلیغات متنی، هدف قرار دادن شرایط برند رقبا است.

برای این کار احساس بدی نداشته باشید – این یک عمل بسیار رایج است. این احتمال وجود دارد که افرادی که به دنبال رقبای شما هستند به محصولات شما نیز علاقه‌مند شوند، بنابراین از این فرصت برای افزایش فروش خود استفاده کنید. بعلاوه، اگر قبلاً در جایگاه خود محبوب بودید، به احتمال زیاد رقبای شما قبلاً با شرایط برند تجاری شما پیشنهاد می‌دهند.

4- ایجاد تبلیغات جستجوی داینامیک

طبق گفته گوگل، ۱۵ درصد از جستجوهای گوگل هر روز کاملا جدید هستند. در حالی که این امر به بازاریابان باهوش راه‌های بیشتری را برای حضور در مقابل مخاطبان هدف خود می‌دهد، در عین حال پیگیری همه کلمات کلیدی مرتبط با برند شما را دشوارتر می‌کند.

برای صرفه جویی در زمان و تسهیل مدیریت فهرست کلمات کلیدی، تبلیغات جستجوی پویا را اجرا کنید. آن‌ها ساده‌ترین راه را برای دسترسی به افرادی که محصولات و خدمات شما را در گوگل جستجو می‌کنند ارائه می‌دهند.

تبلیغات جستجوی پویا از محتوای فروشگاه آنلاین شما برای هدف قرار دادن تبلیغات شما استفاده می‌کنند.

با تبلیغات جستجوی پویا، نیازی به مدیریت لیست‌های طاقت فرسای کلمات کلیدی ندارید، و می‌توانید شکاف‌های گمشده کمپین‌های مبتنی بر کلمه کلیدی معمول خود را پر کنید.

تبلیغات جستجوی داینامیک

چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت:

اگر وب سایت شما اغلب تغییر می‌کند (به عنوان مثال، آن را با معاملات روزانه به روز می‌کنید) تبلیغات جستجوی پویا خیلی خوب کار نمی‌کنند.

تبلیغات جستجوی پویا برای وب سایت‌هایی با ساختار واضح بهترین کار را دارد. مطمئن شوید که عناوین HTML و سایر بخش‌های محتوای وب شما کاملاً مدنظر قرار گرفته‌اند، زیرا Google از آن‌ها برای ایجاد سرفصل برای تبلیغات شما و مطابقت با سؤالات جستجوگران استفاده می‌کند.

صفحات محصول و صفحه اصلی شما باید برای کمک به گوگل در شناسایی مضامین و اصطلاحات در وب سایت شما بهینه شوند. اگر فروشگاه آنلاین شما محتوای متغییر زیادی دارد، یا اگر افراد برای دیدن محتوای سایت شما نیاز به ورود به سیستم دارند، نمی‌توانید تبلیغات جستجوی پویا موفقی را اجرا کنید.

بررسی کنید که آیا وب سایت شما توسط Googlebot کرال می‌شود یا خیر. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که گوگل می‌تواند محتوای وب سایت شما را ببیند.

5- تبلیغات جستجوی واکنشگرا ایجاد کنید

تبلیغات جستجوی واکنشگرا با تبلیغات جستجوی پویا متفاوت است.  با تبلیغات پویا، محتوا از وب سایت شما خارج می‌شود و به طور خودکار برای ایجاد تبلیغات شما تنظیم می‌شود.  در حالی که با تبلیغات ریسپانسیو، تبلیغ‌کننده باید فهرستی از سرفصل‌ها و توضیحات متعدد تبلیغاتی را برای یک آگهی آماده کند. سپس، گوگل ادز به طور خودکار آن‌ها را ترکیب و مطابقت می‌دهد تا بهترین ترکیب‌ها را پیدا کند.

تبلیغات جستجوی واکنشگرا

تبلیغات جستجوی واکنشگرا به شما امکان می‌دهد بهترین راه را برای مطابقت با هدف جستجوی کاربر و بهبود عملکرد کمپین خود بیابید. همچنین به شما این امکان را می‌دهند که متن آگهی خود را بر اساس موقعیت مکانی مشتریان خود تنظیم کنید و به شما کمک می‌کنند افراد بیشتری را جذب کنید.

2- کمپین نمایشی گوگل ادز – ایجاد آگاهی از برند

تبلیغات جستجو بر اساس متن به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید، تبلیغات نمایشی مبتنی بر تصویر به شما امکان می‌دهند افرادی را که احتمالاً به محصولات شما علاقه‌مند هستند اما هنوز به دنبال آن‌ها نیستند، هدف قرار دهید.

معمولاً هنگام مرور وب سایت‌های مورد علاقه خود می‌توانید کمپین‌های نمایشی را مشاهده کنید. با این حال، آن‌ها می‌توانند در حساب جیمیل، برنامه‌ها یا ویدیوهای شما ظاهر شوند.

کمپین نمایشی گوگل ادز

بهترین کاربرد: در اوایل چرخه خرید به مشتریان بالقوه خود برسید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

تبلیغات نمایشی می‌تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به مخاطبان هدف خاصی که احتمالاً به آنچه می‌فروشید علاقه‌مند هستند، معرفی کنید. به این ترتیب، در مقایسه با استفاده از تبلیغات جستجو، می‌توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

شبکه نمایش گوگل

برای نمایش کمپین‌های نمایش خود به افراد مرتبط، گوگل از شبکه نمایش گوگل (GDN) استفاده می‌کند.

این شبکه‌ای از بیش از ۲ میلیون وب‌سایت، برنامه و ویدیو است که تبلیغات گوگل شما می‌تواند در آن دیده شود. این به شما امکان می‌دهد مکان یا زمان نمایش آگهی‌هایتان را بر اساس ویژگی‌های مخاطب ایده‌آل خود، مانند سن، جنسیت، یا علایق تعیین کنید.

با استفاده از شبکه نمایش گوگل، می‌توانید به بیش از ۹۰ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی داشته باشید.

بهترین روش‌های کمپین شبکه نمایش گوگل ادز

در اینجا فهرستی از بهترین روش‌ها برای کمپین شبکه نمایش گوگل ادز وجود دارد که به شما کمک می‌کند آگاهی از برند خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را وارد قیف بازاریابی خود کنید.

قیف بازاریابی کمپین نمایشی گوگل ادز
1- تبلیغات نمایشی واکنشگرا را در اولویت قرار دهید

شما می‌توانید بین سه نوع تبلیغات نمایشی یکی را انتخاب کنید: تبلیغات نمایشی واکنشگرا، تبلیغات جیمیل و تبلیغات تصویری آپلود شده. هر سه قالب تبلیغاتی موثر هستند و می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی مختلفی را ارائه دهند، گوگل می‌گوید که تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا بیشترین دسترسی را از همه نوع دارند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم بودجه بیشتری برای آن‌ها اختصاص دهید.

تبلیغات نمایشی واکنشگرا به طور خودکار از نظر ظاهر، اندازه و قالب تنظیم می‌شوند تا بتوانند با همه مکان‌های موجود در کمپین شبکه نمایش گوگل ادز مطابقت داشته باشند.

تبلیغات جستجوی واکنشگرا درکمپین نمایشی گوگل ادز
2- کاربران جدید را با مخاطبان بازاریابی مجدد قاطی نکنید

تبلیغات نمایشی امکان بازاریابی مجدد را فراهم می‌کند، که راهی عالی برای یادآوری محصولات شما به بازدیدکنندگان وب سایت شما است. با این حال، مطمئن شوید که افرادی را که قبلاً به فروشگاه آنلاین شما رفته‌اند یا یکی از ویدیوهای YouTube شما را تماشا کرده‌اند را از بین مخاطبان جدید خود حذف کرده‌اید. آن‌ها از قبل با نام تجاری شما آشنا هستند و احتمالاً به نوع متفاوتی از پیام‌رسانی نسبت به افرادی که هرگز نام شما را نشنیده‌اند نیاز دارند.

3- افرادی شبیه به بازدیدکنندگان با ارزش خود را جذب کنید

می‌توانید از مخاطبان بازاریابی مجدد خود که از بازدیدکنندگان قبلی‌تان ساخته شده‌اند، برای گسترش مخاطبان برتر خود (افرادی که هنوز درباره شما نمی‌دانند) استفاده کنید. می‌توانید بازدیدکنندگان با ارزش خود را بگیرید و از آن‌ها برای یافتن افراد مشابهی که احتمالاً مشتری شما می‌شوند استفاده کنید.

برای انجام این کار، از یک گزینه هدف‌گذاری به نام «مخاطب مشابه» استفاده کنید. به شما این امکان را می‌دهد که در مقابل مشتریان بالقوه‌ای قرار بگیرید که رفتارهای وب مشابهی با افراد کمپین بازاریابی مجدد شما دارند.

3- تبلیغات ویدیویی – در مقابل مخاطبان هدف قرار بگیرید

از آنجایی که YouTube متعلق به گوگل است و همچنین مانند یک موتور جستجو عمل می‌کند – فقط برای ویدیوها – می‌توانید مشتریان بالقوه خود را در YouTube بر اساس آنچه که تماشا می‌کنند هدف قرار دهید. و با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان، شما مخاطبان زیادی برای هدف دارید!

کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی شما قبل، در حین یا بعد از ویدیوهای YouTube و در نتایج جستجو قرار می‌گیرند.

بهترین استفاده برای: ارائه محصول یا خدمات خود در مقابل مخاطبان مرتبط.

با تبلیغات ویدیویی، می‌توانید از هدف گیری جمعیت شناختی استفاده کنید و بر اساس سن، جنسیت و علایق به مخاطبان ایده آل خود برسید.

تبلیغات ویدیویی درون فیلم دارای یک تایمر ۵ ثانیه‌ای هستند تا افراد بتوانند به ویدیوی مورد نظر خود تغییر یا آگهی را در تمام مدت تماشا کنند. در هر دو صورت شما زمان زیادی برای رساندن پیام خود دارید.

برای حداکثر تأثیر، از این قالب تبلیغاتی همراه با تبلیغات نمایشی استفاده کنید.

بهترین روش‌های تبلیغات ویدیوی گوگل

در اینجا لیستی از بهترین روش‌ها برای اجرای کمپین تبلیغات ویدیویی در گوگل ادز آمده است که به شما کمک می‌کند آگاهی از برند خود را افزایش دهید و سرنخ‌های بیشتری کسب کنید.

1- مخاطبان محدودی ایجاد کنید

به یاد داشته باشید، اگر برای همه تبلیغ می‌کنید، برای هیچ کس تبلیغ نمی‌کنید. برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی موفق، تبلیغات ویدیویی جداگانه ایجاد کنید که کلمات کلیدی، موضوعات یا جمعیت‌شناسی فوق‌العاده خاص را هدف قرار می‌دهند. به این ترتیب، تبلیغاتی خواهید داشت که واقعاً با مخاطبان هدف شما مرتبط هستند و احتمال ورود آن‌ها به قیف بازاریابی شما بیشتر است.

2- آگهی خود را کوتاه نگه دارید

نرخ پخش آگهی پس از ۴۵ ثانیه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، بنابراین مطمئن شوید که مهم‌ترین پیام‌های خود را در اوایل ویدیو ارسال می‌کنید.

3- پیام مستقیم بدهید

از آنجایی که تبلیغ ویدیویی شما ممکن است تنها ارتباط شما با بینندگان YouTube باشد، در مورد آنچه کسب و کارتان ارائه می‌دهد مستقیم صحبت کنید. گام‌های بعدی واضحی را که باید پس از تماشای ویدیو انجام دهند به مخاطبان هدف خود ارائه دهید. به عنوان مثال، می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید که خرید کنند یا برای اطلاعات بیشتر از وب سایت خود بازدید کنند.

4- از تنظیمات کمپین پیشرفته استفاده کنید

تبلیغات ویدیویی خود را با تنظیمات کمپین پیشرفته بهینه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که در ساعات یا روزهای خاصی از هفته که به احتمال بیشتر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، اجرا شوند. همچنین می‌توانید یک سقف فرکانس برای محدود کردن تعداد دفعات نمایش آگهی‌هایتان در YouTube یا شرکا در شبکه نمایش گوگل تعیین کنید تا از خستگی آگهی جلوگیری کنید.

نمونه ای از تبلیغات ویدیویی گوگل
نمونه ای از تبلیغات ویدیویی گوگل

4- کمپین تبلیغات خرید – برای خریداران آماده برای خرید تبلیغ کنید

تبلیغات خرید گوگل تبلیغاتی مبتنی بر محصول هستند. آن‌ها به طور خاص برای جستجوی محصول در گوگل نمایش داده می‌شوند.

برخلاف تبلیغات جستجوی معمولی، تبلیغات خرید تصویری از یک محصول را همراه با عنوان محصول، قیمت، نام فروشگاه و نظرات آن نشان می‌دهد. در اصل، آن‌ها حتی قبل از بازدید از یک فروشگاه آنلاین، اطلاعات مهم محصول را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

بهترین استفاده برای: افزایش ترافیک فروشگاه تجارت الکترونیک خود و افزایش فروش.

سه نوع کمپین خرید وجود دارد:

1- آگهی خرید محصول اینها با استفاده از داده‌های محصول ارائه شده در حساب Google Merchant Center شما ایجاد می‌شوند.

2- ویترین تبلیغات خرید. اینها را می‌توان با گروه‌بندی انواع محصولات مشابه در کنار هم ساخت. مشتریان می‌توانند تعدادی از محصولات شما را با هم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنند. این به افراد امکان می‌دهد تا موجودی شما را حتی بدون مراجعه به فروشگاه شما کشف کنند.

تبلیغات محصول گوگل

3- آگهی خرید موجودی محلی. اگر فروشگاه فیزیکی دارید، این نوع تبلیغات برای شما مفید است. آن‌ها از داده‌های فید محصول از موجودی محلی شما برای نمایش محصولات شما از یک فروشگاه فیزیکی به خریداران Google در اطراف استفاده می‌کنند.

بهترین روش‌های تبلیغات خرید گوگل

در اینجا لیستی از بهترین روش‌ها برای اجرای کمپین تبلیغات خرید گوگل برای افزایش فروش آمده است.

1- جزئیات محصول شما باید حاوی کلمات کلیدی باشد

گوگل از داده‌های محصول شما استفاده می‌کند تا تعیین کند آیا محصولات شما با عبارت جستجوی یک خریدار بالقوه مطابقت دارند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات محصول شما حاوی کلمات کلیدی است که محصولات شما را به بهترین شکل توصیف می‌کند.

2- همیشه اطلاعات محصول خود را دوباره بررسی کنید

اگر قیمت‌های شما ۱۰۰٪ دقیق نباشد، گوگل تبلیغات محصول شما را نشان نمی‌دهد، به خصوص اگر ارزهای بین‌المللی متفاوتی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که برای به‌روزرسانی اطلاعات محصول، تغییر قیمت و در دسترس بودن، فرآیندی بدون خطا دارید.

نمونه ای از تبلیغات محصول گوگل
نمونه ای از تبلیغات محصول گوگل
3- از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

تصاویر محصول می‌توانند عامل اصلی موفقیت کمپین تبلیغاتی شما باشند، بنابراین به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. آن‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند و در یک پس زمینه واضح گرفته شوند.

5- کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشن – نصب برنامه خود را افزایش دهید

آیا یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود دارید؟ با  گوگل ادز، می‌توانید آن را با کمپین‌های برنامه در بزرگترین دارایی‌هایی گوگل، از جمله Google Play، YouTube، Search، و Google Display Network تبلیغ کنید.

تبلیغات اپلیکیشن گوگل

بهترین استفاده برای: ایجاد تبلیغات برای ترویج نصب برنامه یا انجام یک اقدام خاص در آن.

برخلاف سایر انواع تبلیغات در Google Ads، نیازی به ایجاد تبلیغات فردی برای کمپین‌های برنامه ندارید. در عوض، تبلیغات شما به طور خودکار برای شما طراحی می‌شود!

مقداری متن، پیشنهاد اولیه، و بودجه، و همچنین زبان‌ها و مکان‌های کمپین خود را ارائه دهید. همچنین می‌توانید برخی از دارایی‌های HTML5 را در صورت مرتبط بودن با کسب‌وکارتان اضافه کنید. سپس، گوگل ادز این اطلاعات را برای طیف وسیعی از تبلیغات در قالب‌ها و شبکه‌های مختلف تطبیق می‌دهد.

کمپین‌ تبلیغاتی اپلیکیشن

بهترین شیوه‌های کمپین‌های تبلیغاتی  Google App

در اینجا لیستی از بهترین روش‌ها برای اجرای کمپین‌های Google App برای جذب مشتریان بالقوه بیشتر آمده است.

1- به گوگل زمان بدهید تا تبلیغات شما را بهینه کند

وقتی کمپین‌های تبلیغاتی شما نتایجی را که انتظارش را داشتید به دنبال نمی‌آورد، ممکن است وسوسه شوید که بودجه را کم کنید یا تبلیغات را متوقف کنید. با این حال، اگر تبلیغات شما فقط چند روز است که اجرا می‌شود، در تصمیم گیری عجله نکنید. به گوگل ادز اجازه دهید کمپین شما را حداقل به مدت ۷ روز اجرا کند تا قبل از هر تصمیمی، خلاقیت‌ها، مکان‌ها و پیشنهادات تبلیغاتی شما را بهینه کند.

اگر نیاز به ایجاد برخی تغییرات دارید، مطمئن شوید که آنقدر کوچک هستند که یادگیری ماشین گوگل را بازنشانی نکنید.

2- تصاویرو ویدئوهای متنوع بارگذاری کنید

گوگل حداقل یک تصویر افقی، یک ویدیوی پرتره و یک ویدیوی منظره را پیشنهاد می‌کند. سپس ترکیب‌های مختلف تصاویر و ویدیو را آزمایش می‌کنند و تبلیغاتی را اجرا می‌کنند که بهترین عملکرد را دارند.

چگونه یک کمپین گوگل ادز برای فروشگاه آنلاین خود راه‌اندازی کنیم؟

اگر فروشگاه آنلاین دارید، دو راه برای راه‌اندازی کمپین گوگل ادز خود دارید: معمولی و آسان است. بیایید هر دو را مرور کنیم.


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

اولین کمپین تبلیغاتی خود را خودتان ایجاد کنید

ابتدا باید حساب گوگل ادز خود را ایجاد کنید. دستورالعمل‌های این صفحه را دنبال کنید و پس از اتمام کار برگردید.

حساب کاربری خود را آماده کردید؟ خوب! اکنون، بیایید ببینیم چگونه اولین کمپین خود را ایجاد کنیم:

  • به حساب Google Ads خود بروید.
  • روی Campaigns کلیک کنید (در منوی سمت چپ است).
  • یک دکمه مثبت را مشاهده خواهید کرد – روی آن کلیک کرده و کمپین جدید را انتخاب کنید.
  • سپس، یک هدف برای کمپین خود انتخاب کنید. اگر هیچ یک از اهداف مناسب نیست، می‌توانید بدون آن نیز کمپین ایجاد کنید.
  • نوع کمپین خود را انتخاب کنید.
  • در صورت وجود، یک زیرمجموعه کمپین انتخاب کنید.
  • شما باید تنظیمات خود را انتخاب کنید، گروه‌های تبلیغاتی را راه اندازی کنید و تبلیغات خود را ایجاد کنید. برای دریافت دستورالعمل برای هر نوع تبلیغ، این صفحه را بررسی کنید.
  • گوگل ادز را در حالت Autopilot اجرا کنید

تبریک – شما همه آنچه را که برای اجرای اولین کمپین تبلیغاتی خود باید در مورد گوگل بدانید را خوانده اید! با انواع مختلف کمپین موجود، باید بتوانید قالب تبلیغاتی مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کند اولین تبلیغ خود را ایجاد کنید:

  • وب سایت شما باید توسط گوگل قابل خزیدن باشد. صفحات فرود شما باید عناوین و توضیحات محصول مناسبی داشته باشند تا Googlebot بتواند اطلاعات صحیح را برای ایجاد آگهی دریافت کند.
  • اگر زمان زیادی ندارید، تبلیغات جستجوی پویا گزینه عالی هستند – آن‌ها مدیریت لیست کلمات کلیدی را بسیار آسان‌تر می‌کنند.
  • تبلیغات نمایشی واکنشگرا بیشترین دسترسی را در بین انواع تبلیغات دارند.
  • تبلیغات خرید موثر هستند، اما ممکن است کمی گران باشند. ممکن است قبل از اینکه بتوانید محصولاتی را بیابید که به اندازه کافی خوب عمل کنند که هزینه تبلیغات آن‌ها ارزشش را داشته باشد، نیاز به ویرایش زیادی داشته باشید.
  • کلمات کلیدی که انتهای قیف فروش شما را هدف قرار می‌دهند بهترین نتایج را دارند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی مانند «کفش ورزشی» کلمه کلیدی خوبی نیست – بسیار گسترده است و قصد خریدار مشخصی ندارد. اما کلمه کلیدی مانند «چاک تیلور آل استار ۷۰» فروش شما را به دنبال می‌آورد زیرا افرادی را هدف قرار می‌دهد که دقیقاً می‌دانند به دنبال چه نوع کفش ورزشی هستند.
  • در نهایت، بسیار توصیه می‌شود که از Google Analytics برای مشاهده عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید.

سوالات متداول

5/5 - (33 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.