راهنمای جامع انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز

Home » بلاگ » مقالات » گوگل ادز » راهنمای جامع انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز

انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادز

سنگ بنای هر کمپین موفق PPC، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. یعنی انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تبدیل بیشتر نرخ کلیک در تبلیغات کلیکی به خصوص گوگل ادز. تبلیغات گوگل ادز (که قبلاً AdWords نامیده می‌شد) ابزار ارزشمندی برای جلب توجه افراد به تمرین شما و در مناسب ترین زمان باشد.

استفاده از ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی و درک مشتریان و پیش بینی عباراتی که آنها جستجو خواهند کرد، بهترین راه برای انتخاب درست کلمات و اطمینان از نمایش تبلیغات شما در زمان و مکان مناسب است:

در این راهنما، مجموعه‌ای از روش‌ها را می‌آموزید که به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی PPC (گوگل ادز) خود را پیدا کنید، اصلاح کنید و آنها را سازمان‌دهی کنید.

انواع کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را می‌توان به طور کلی به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

شرایط برند – هر کلمه کلیدی حاوی برند و عبارات علامت تجاری شما می‌شود.

اصطلاحات عمومی – اصطلاحات مربوط به محصولات (کلمات کلیدی تجارت الکترونیک) یا خدمات ارائه شده.

اصطلاحات مرتبط – عباراتی که مستقیماً به چیزی که می‌فروشید مربوط نمی‌شود، اما کاربرانی که محصولات یا خدمات شما را می‌خواهند ممکن است در جستجوی آن باشند.

شرایط رقیب – برند رقبایی که محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند.

انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز

برای اینکه کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز خود را تا حد ممکن موثر کنید، ابتدا باید انواع مختلف تطابق را که می‌توانید به کلمات کلیدی خود اختصاص دهید، بشناسید. به زبان ساده‌تر، یک نوع تطبیق پارامترهایی را برای هر کلمه کلیدی اختصاص دهید تا کنترل کند که جستجوی کاربر اینترنت چقدر باید مرتبط باشد تا گوگل تبلیغ شما را در نتایج نشان دهد.

برای هر کلمه کلیدی که به حساب Google Ads شما اضافه می‌شود، می‌توانید یکی از پنج نوع مختلف را انتخاب کنید:

  1. دقیق
  2. عبارت
  3. گسترده
  4. اصلاح کننده تطابق گسترده
  5. منفی

بسته به نوع انتخاب شما، زمانی که شخصی جستجویی را انجام می‌دهد که با کلمه کلیدی شما مرتبط است، تبلیغ شما در نتایج گوگل ظاهر می‌شود.

به عبارت دیگر، هرچه تطابق کلمات کلیدی شما هدفمندتر باشد، جستجوهای کمتری انجام می‌شود (و مخاطبان کمتری دارند). برعکس، هرچه نوع مطابقت شما هدفمند باشد، جستجوهای بیشتری اعمال خواهند شد (و دسترسی به شما بیشتر خواهد شد).

1. تطابق دقیق (Exact Match)

تطابق دقیق از همه خاص‌تر  است. هنگامی که این مورد اعمال شود، تبلیغ شما فقط در صورتی نشان داده می‌شود که شخص در جستجوی کلمه کلیدی دقیق شما، یا گونه‌ای نزدیک از آن، مانند غلط املایی، اَشکال مفرد و جمع، ریشه‌ها، کلمات اختصاری و اختصارات باشد.

مثال : جراح پلاستیک، جراحان پلاستیک


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

2. تطبیق عبارت (Phrase Match)

تطبیق عبارت انعطاف پذیرتر از تطابق دقیق است، اما همچنان بسیار هدفمند است. هنگامی که این تنظیمات برای یک تبلیغ اعمال شود، شخص اگر عبارتی که کلمه کلیدی شما یا یک تغییر نزدیک به آن را جستجو کند، خواهد دید. کلمات اضافی در جستجو را می‌توان قبل یا بعد از کلمه کلیدی شما قرار داد.

مثال جراح پلاستیک: جراح پلاستیک در تهران، جراحان پلاستیک محلی

3. تطابق گسترده (Broad Match)

تطابق گسترده بیشترین دسترسی را با کمترین ارتباط ارائه می‌دهد. کلمه کلیدی شما با عباراتی جستجو می‌شود که یا نوعی از آن هستند یا توسط گوگل ادز مرتبط تلقی می‌شوند. این یعنی که کل کلمه کلیدی شما لازم نیست در جستجو نوشته شود. در نتیجه، تطابق گسترده گاهی اوقات می‌تواند بودجه گوگل ادز را هدر دهد. به همین دلیل است که باید از آن کم و یا همراه با کلمات کلیدی منفی استفاده شود. اگر غیر از این را انتخاب نکنید، تطابق گسترده، تنظیم پیش‌فرض برای کلمه کلیدی شما است.

مثال جراحی پلاستیک: جراح زیبایی، جراحی بینی

4. اصلاح کننده تطابق گسترده (Broad Match Modifier)

تعدیل کننده تطابق گسترده شبیه به تطابق گسترده می‌ماند اما دقیق تر است. این مدل شامل قرار دادن یک علامت مثبت (+) قبل از هر عبارتی در کلمه کلیدی است که می‌خواهید در جست‌وجوی یک شخص باشد. در نتیجه، آگهی تنها در صورتی نشان داده می‌شود که +[کلید واژه] در جستجو گنجانده شود.

مثال برای +جراح +پلاستیک: جراح پلاستیک و ترمیمی، جراحان برتر در جراحی پلاستیک

5. تطابق منفی (Negative Match)

تطابق منفی یا کلمات کلیدی منفی برای جلوگیری از نمایش آگهی برای جستجوهای نامربوط که ممکن است مشابه به نظر برسند استفاده می‌شود. با قرار دادن علامت منفی (-) قبل از عباراتی که می‌خواهید از آن جلوگیری کنید، می‌توانید جستجوگران خاصی را جذب کنید و به بازگشت سرمایه خود کمک کنید.

مثال برای اعمال جراحی پلاستیک: -ارزان، -ارزانترین، -تبلیغات، -استخدام -حقوق

negative keyword
کلمات کلیدی منفی (negative keyword)

نحوه انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز

طوفان فکری برای فهرست کلمات کلیدی گوگل ادز

نقطه شروع برای تحقیق کلمات کلیدی باید صفحه(های) فرود وب سایتی باشد که تبلیغات شما به آن لینک می‌شود. با بررسی هر صفحه و برداشت کلمات کلیدی مرتبط از متن شروع کنید. با فرض اینکه شما یک وب سایت با متن خوب و مرتبط دارید. یعنی باید مطالب کافی برای جمع آوری یک لیست نسبتاً جامع از کلمات کلیدی که مستقیماً به محصولات یا خدمات شما مربوط می‌شود، داشته باشید.

چند نکته برای مرحله طوفان فکری کلمه کلیدی

خودتان را به جای مشتریانتان بگذارید. چه نوع کلمات و سوالاتی را باید در کادر جستجو تایپ کنند؟

با کلمات کلیدی عمومی شروع کنید و به سمت خاص حرکت کنید. مثلا:

پیراهن -> پیراهن زنانه -> پیراهن آستین بلند زنانه -> پیراهن آستین بلند مشکی زنانه

تغییرات و مترادف ها را در لیست کلمات کلیدی خود قرار دهید. موتورهای جستجو می‌توانند بین عبارات ارتباط برقرار کنند (مانند فهمیدن اینکه “کفش های کتانی” و “کفش های دویدن” یک محصول هستند).

با برداشتن کلمه کلیدی “پیراهن های آستین بلند زنانه” از بالا، احتمالاً تغییراتی مانند زیر را یادداشت می‌کنیم:

  • پیراهن آستین بلند زنانه
  • تی شرت آستین بلند زنانه
  • تیشرت آستین بلند زنانه
  • تیشرت زنانه آستین بلند
  • پیراهن آستین بلند زنانه
مقالات مرتبط

فهرست خود را با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی گسترش داده و اصلاح کنید

با داشتن فهرست مناسبی از شرایط پیشنهادی، گام بعدی استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که در اختیار دارید تا تعیین کنید کدام کلمات کلیدی را نگه دارید و کدام را حذف کنید. ابزارهای تحقیق کلیدواژه به شما کمک می‌کنند تا عباراتی را که مردم واقعاً در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، ببینید.

هر ابزار کلمه کلیدی کمی متفاوت است، اما آمار کلیدی که به دنبال آن هستید حجم جستجو است. هر چه حجم جستجو بیشتر باشد، افراد بیشتری در ماه آن عبارت را جستجو می کنند. برخی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:

مرتب سازی و سازماندهی کلمات کلیدی گوگل ادز

حالا بعد از یافتن کلمات کلیدی، شما باید یک لیست بسیار بلند و چشمگیر داشته باشید. اکنون زمان آن رسیده است که لیست خود را به گروه‌های کوچک و هدفمند از کلمات کلیدی که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، مرتب کنید. این گروه‌بندی ها با گروه‌های تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل مطابقت دارند.

اگر لیست ساده‌ای از محصولات یا خدمات دارید، یک قانون خوب این است که از گروه‌های تبلیغاتی ساختار وب سایت شما تقلید کنند. برای مثال، اگر غذای سگ می‌فروشید، کمپین شما باید چیزی شبیه به این باشد:

  • برند شما – غذای سگ (برند)
  • برند غذای سگ – غذای سگ
  • برند غذای سگ – غذای سگ – مرغ
  • برند غذای سگ – غذای سگ – گوشت گاو
  • برند غذای سگ – غذای توله سگ

هرچه گروه‌های تبلیغاتی شما فشرده‌تر و متمرکزتر باشند، کار تبلیغات آسان‌تر خواهد بود:

  • عملکرد هر کلمه کلیدی را اندازه گیری کنید
  • در صورت لزوم فهرست های خود را کمتر کرده یا بیشتر کنید
  • تبلیغات بسیار خاص و مرتبط ایجاد کنید

این نکته آخر به ویژه بسیار مهم است. گروه‌های تبلیغاتی کوچک و کاملاً سازمان‌دهی‌شده تأثیرات مفیدی بر حساب شما دارند. کمپین‌های خوب سازماندهی شده ارتباط بیشتری دارند و ارتباط بالاتر منجر به امتیازهای کیفی بالاتر می‌شوند. و به طور همزمان رتبه بندی تبلیغات شما را افزایش می دهد و هزینه ای را که برای هر کلیک و هر تبدیل می‌پردازید را کاهش می‌دهد.

اگر در انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز و سایر تبلیغات کلیکی خود مشکل دارید می‌توانید با کارشناسان eBgroup تماس بگیرید و کمپین گوگل ادز خود را با خیال آسوده به آنها بسپارید.

5/5 - (50 امتیاز)
اشتراک گذاری:
یک دیدگاه درباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.