قیمت هر کلیک در نتایج گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟

Home » بلاگ » مقالات » گوگل ادز » قیمت هر کلیک در نتایج گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت هر کلیک در گوگل ادز

در مقاله‌های قبلی با گوگل ادز و نحوه راه‌اندازی حساب کاربری در آن آشنا شدیم. در این مقاله می‌خواهیم شما را با هزینه کمپین و بطور کلی قیمت هر کلیک در گوگل ادز آشنا کنیم.

واژه‌های به کار گرفته در این مقاله:

هزینه به ازای کلیک (CPC)

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

هزینه به ازای کلیک (CPC) به قیمت واقعی شما برای هر کلیک در کمپین های بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC) اشاره دارد.

تعریف دقیق هزینه به ازای هر کلیک

میانگین مبلغی که برای یک کلیک روی تبلیغ از شما دریافت می‌گردد، هزینه هر کلیک (متوسط CPC) نامیده می‌شود. میانگین هزینه هر کلیک (متوسط CPC) با تقسیم کل هزینه کلیک های شما بر تعداد کل کلیک ها محاسبه می شود.

توجه داشته باشید که میانگین CPC شما ممکن است با حداکثر هزینه هر کلیک (حداکثر CPC) متفاوت باشد، حداکثر CPC بالاترین مبلغی است که مایلید برای یک کلیک بپردازید.

در اینجا یک مثال از نحوه محاسبه میانگین CPC برایتان نوشته‌ایم. فرض کنید تبلیغ شما دو کلیک دریافت می کند، یکی به قیمت 0.20 دلار و دیگری به قیمت 0.40 دلار، برای کل هزینه 0.60 دلار است. شما باید 0.60 دلار (هزینه کل شما) را بر 2 (تعداد کل کلیک های خود) تقسیم کنید تا میانگین CPC 0.30 دلار به دست می‌آید.

می‌توانید هزینه متوسط CPC خود را در ستون «متوسط CPC» در بخش Campaigns ببینید.

گاهی اوقات ممکن است در تبلیغات، میانگین CPC بالاتر از حداکثر باشد.

اگر تازه کار هستید و می خواهید ایده ای از میانگین مبلغی که ممکن است برای یک کلیک از شما دریافت شود، داشته باشید؟ می‌توانید از Keyword Planner گوگل برای دریافت میانگین CPC در کمپین‌های شبکه جستجوی خود استفاده کنید.

چرا CPC برای کمپین های PPC مهم است؟

چگونه با حفظ (یا حتی بهبود) سطح ترافیک و تبدیل، هزینه هر کلیک خود را کاهش دهید.

یک «کلیک» بر روی یکی از تبلیغات متنی PPC یا تبلیغات بنری نمایشی نشان دهنده بازدید یا تعامل با محصول یا خدمات شرکت شما است. هر کلیک در کمپین PPC نشان دهنده توجه شخصی است که به دنبال چیزی است که شما ارائه می دهید. این توجه همان چیزی است که شما به عنوان یک تبلیغ‌کننده می‌خرید، بنابراین توجه به دو عامل مهم است:

  • به دنبال چه نوع توجهی هستید
  • چقدر برای آن هزینه می کنید


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

هزینه هر کلیک چگونه محاسبه می شود؟

فرمول واقعی هزینه به ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل این است:

فرمول هزینه هر کلیک

به عنوان یک تبلیغ کننده، هزینه به ازای هر کلیک شما همیشه کمتر یا برابر با حداکثر پیشنهاد شما خواهد بود، زیرا میانگین پیشنهادات در برابر یک سری از رقبا در یک دوره زمانی مشخص است. به دلیل نحوه عملکرد مزایده تبلیغات گوگل، هزینه واقعی هر کلیک شما به شدت تحت تاثیر رتبه تبلیغ، حداکثر پیشنهاد و امتیاز کیفیت شما و نزدیکترین رقیب شما قرار می گیرد.

فرمول محاسبه هزینه هر کلیک در گوگل ادز
فرمول محاسبه هزینه هر کلیک در گوگل ادز

حراج تبلیغات گوگل

حراج تبلیغات گوگل: حداکثر قیمت پیشنهادی، امتیاز کیفیت و رتبه آگهی همگی بر CPC تأثیر می گذارند

میانگین هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل چقدر است؟

CPC بسته به صنعت و نوع کسب و کار بسیار متفاوت است، اما میانگین CPC در همه صنایع حدود 2 دلار است. در شکل زیر می توانید معیارهای میانگین CPC را برای 20 صنعت رایج در جستجو و نمایش در گوگل ادورز را ببینید:

معیارهای میانگین CPC برای 20 صنعت رایج
معیارهای میانگین CPC برای 20 صنعت رایج در جستجو

اگر میانگین هزینه هر کلیک شما بالاتر از این معیارها باشد، احتمالاً هزینه زیادی پرداخت می کنید. CPC خود را در ابزار رایگان محاسبه CPC وارد کنید تا به سرعت ببینید در مقایسه با سایر تبلیغ‌کنندگان در صنعت خود در چه جایگاهی قرار دارید.

اهمیت هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادز

عدد هزینه به ازای هر کلیک بسیار مهم است زیرا این عدد موفقیت مالی کمپین‌های جستجوی پولی شما را تعیین و مشخص می‌کند تبلیغات گوگل چقدر برای شما هزینه خواهد داشت.

میزان بازگشت سرمایه شما، صرف نظر از اینکه برای هر اقدامی بیش از حد یا کمتر پرداخت می‌کنید، با توجه به میزانی که برای کلیک‌ها پرداخت می‌کنید و کیفیتی که برای آن سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنید تعیین می‌شود.

از آنجایی که ROI کلی کمپین‌های شما بر اساس میزان پرداختی که برای کلیک‌ها و کیفیت ترافیکی که آن‌ها وارد می‌کنند تعیین می‌شود، مهم است که در مورد هزینه هر کلیک از نظر هزینه و ارزش ، درست برنامه ریزی کنید. شما می‌خواهید کلیک هایی را که هم ارزان و هم ارزشمند هستند شناسایی و هدف قرار دهید.

کاهش CPC با حفظ ارزش

بنابراین چگونه می‌توانید قیمتی را که برای هر کلیک می‌پردازید کاهش دهید و در عین حال ارزش بازدیدهای خود را حفظ کنید (یا حتی آن را بهبود ببخشید؟) دو مسیر کلیدی وعملی را به شما آموزش می‌دهیم:

مقالات مرتبط

امتیاز کیفیت خود را افزایش دهید

گوگل یک سیستم خودکار ایجاد کرده است که تخفیف های قیمتی را برای کمپین های PPC با مدیریت خوب با امتیازهای کیفیت بالا ارائه می دهد. در حال حاضر، حساب‌هایی با امتیاز کیفی 6 یا بالاتر کاهش 16 تا 50 درصدی در CPC دارند، در حالی که حساب‌هایی با امتیاز کیفی 4 یا پایین‌تر شاهد افزایش 25 تا 400 درصدی در CPC هستند!

امتیاز کیفیت و هزینه به ازای هر کلیک

امتیاز کیفیت بالاتر = CPC کمتر، CPA پایین تر

با رعایت بهترین شیوه های امتیاز کیفیت، شانس خود را برای کاهش شدید هزینه به ازای هر کلیک افزایش دهید. یعنی:

  • با ایجاد تبلیغات جذاب و مرتبط، نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید.
  • گروه های تبلیغاتی نزدیک به هم بسازید.
  • بهینه سازی متن آگهی و صفحات فرود که با هدف جستجوی فردی ایجاد می‌شوند.

استفاده از کلمات کلیدی در متن تبلیغ

با دستیابی به کلیک های جدید، مرتبط و ارزشمند، توزیع بودجه شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد. برای انجام این کار، باید کلمات کلیدی جدید PPC و فرصت های تبلیغاتی بهتر را جستجو کنید. اما نمی‌توانید فقط بدون حذف کار را توسعه دهید – باید به طور همزمان کلیک‌های نامربوط یا گران‌قیمت را از کمپین‌های خود حذف کنید.

مرتبط بودن کلمه کلیدی با محتوای سایت

تعیین مداوم کلمات کلیدی منفی در حساب Google Ads به کنترل میانگین CPC خود با فیلتر کردن ترافیک جستجوگرانی که احتمال تبدیل آنها بسیار کم است کمک می کند. بنابراین همانطور که کلمات کلیدی جدیدی را به حساب تبلیغات گوگل خود اضافه می کنید، حتما کلمات ضعیف و نامرتبط را حذف کنید.

استراتژی انتخابی و هزینه کلیک ست شده برای هر کلمه کلیدی

هنگامی که فقط کلمات کلیدی که عملکرد خوبی دارند و به تجارت شما مرتبط هستند، را هدف قرار می دهید باعث تضمین موارد زیر می‌شود:

هزینه های شما کنترل شود

اگر برای کلیک های نامربوط قیمت های پایینی می پردازید، استراتژی کاهش هزینه به ازای هر کلیک مفید نیست. کلمات کلیدی منفی به کمپین های PPC شما می گویند که کدام عبارات را هدف قرار ندهند، بنابراین بودجه خود را فقط برای عبارات مرتبط هزینه کنید.

امتیاز کیفیت شما بهبود می یابد

اگر کلمات کلیدی شما به وضوح با متن آگهی، صفحات فرود و پیشنهاد شما مرتبط باشد، نرخ کلیک شما و سایر عوامل امتیاز کیفیت تأثیر مثبتی خواهد داشت. با این کار کلیک‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری (به یاد داشته باشید، تا ۵۰٪ کاهش در CPC!) و عبارت‌های جستجویی که احتمال تبدیل آن‌ها بیشتر است، برای شما به ارمغان می‌آورد.

هزینه پایین برای هر کلیک کلید موفقیت PPC است زیرا در نهایت به هزینه هر تبدیل شما تبدیل می شود.

آیا نیاز به کاهش هزینه به ازای هر کلیک آماده اید؟ با کارشناسان eBgroup در بخش کمپین گوگل ادز تماس بگیرید.

سوالات متداول

4.9/5 - (30 امتیاز)
اشتراک گذاری:
یک دیدگاه درباره
  1. من تا حالا برای سایت خودم گوگل ادز کار نکردم و هیچ اطلاعاتی ندارم ولی سئو برای سایتم انجام شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.