4 ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاوران املاک

Home » بلاگ » مقالات » دیجیتال مارکتینگ » 4 ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاوران املاک

ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاوران املاک

در این مقاله چندین نکته و استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای مشاوران املاک را خواهیم گفت که به شما کمک می‌کند، سرنخ‌های بهتری ایجاد کنید و دفتر مشاور املاک خود را به سطح بعدی رشد دیجیتال ببرید.

در عصر دیجیتال امروزی، ما تقریباً برای همه جنبه‌های زندگی‌مان به «اینترنت» تکیه می‌کنیم، از بررسی آب و هوا گرفته تا خرید ملک، این نیاز با آمدن همه‌گیری کرونا افزایش هم پیدا کرده است. بر اساس گزارش رسمی انجمن ملی مشاوران املاک، 97 درصد از خریداران خانه در سال 2020 از اینترنت برای جستجوی خانه استفاده کردند. اخیراً نیز، در اروپا و آمریکا خریداران تشویق به ارسال امضای الکترونیکی و امضای قراردادهای الکترونیکی می‌شوند.

همچنین تمام فرم‌ها، برنامه ریزی جلسات مجازی و تکمیل سایر وظایف مرتبط مشاوران، فروشندگان و خریداران به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد. مدل جدید خرید و فروش املاک و مستغلات به همین شکل باقی می‌ماند، و این مشاوران املاک هستند که باید خود را با آنها تطبیق دهند. این یعنی ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی که دید مشتریان را افزایش و لیست فروش را در زمان مناسب در مقابل خریداران مناسب قرار می‌دهد.

4 ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاوران املاک

1. ژئوفنسینگ

مکان، مکان، مکان. شما این واژه را به خوبی می‌شناسید. چرا که در فروش املاک و مستغلات بسیار مهم است و می‌تواند برای جلب توجه مخاطبان هدف به کار رود. طبق گزارش انجمن ملی مشاوران املاک، 76 درصد از خریداران خانه از دستگاه تلفن همراه برای جستجوی خانه استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که ژئوفنسینگ (geofencing) یک استراتژی جدید و موثر برای هدف قرار دادن یک مخاطب ایده آل با ارائه یک پیام مرتبط و تاثیرگذار است.

این اصطلاح به تعریف یک شعاع دقیق و هدفمند در اطراف یک مکان خاص اشاره دارد که هدف قرار دادن مخاطبان گوشی‌های هوشمند را پس از ورود به آن منطقه تعریف شده ممکن می‌کند. هنگامی که افراد این کار را انجام دهند، بر اساس علایق خود، یک اعلان فشاری در دستگاه تلفن همراه خود دریافت خواهند کرد. بسته به محله خاصی که به بازار عرضه می‌شود، می‌توانید مراکز خرید، فضاهای اداری و پارک‌های مجاور را تحت پوشش قرار دهید.

2. استراتژی سئوی محلی

از آنجایی که موقعیت مکانی یک عامل کلیدی در فروش است، سرمایه گذاری در سئوی محلی را مهم در نظر بگیرید. هدف از چنین استراتژی، رتبه بندی برای عبارات جستجوی محلی مانند “بهترین مشاور املاک” یا “خانه های فروشی در نزدیکی من” است.

چند ایده برای شروع:

  • پروفایل کسب و کار Google خود را ایجاد و بهینه کنید.
  • به طور مداوم محتوا را از طریق آن پروفایل منتشر کنید.
  • با به دست آوردن لینک از دایرکتوری‌های حرفه‌ای و عمومی، بک لینک بسازید.
  • نظرات مثبت را در Google، Facebook و غیره دریافت کنید.
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو محلی را انجام دهید.

3. تبلیغات کلیکی

سئو یک تاکتیک عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت و افزایش دید در جستجوگرها است. اما برای به دست آوردن سرنخ ها فقط به ترافیک ارگانیک تکیه نکنید. گزینه دیگر ایجاد یک کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC) است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات هدفمند و مرتبط را به افرادی که احتمال خرید از شما دارند، ارائه دهید. تبلیغات PPC در بازاریابی املاک و مستغلات بسیار موثر است زیرا به شما امکان می‌دهد افرادی را که اکنون به طور فعال در جستجوی خانه هستند هدف قرار دهید.

قرار دادن تبلیغات در مقابل افراد مناسب در زمان مناسب به آنها نیز کمک می‌کند – آنها را به اطلاعات یا خدمات دقیقی که به دنبال آن هستند هدایت می‌کند. همچنین به این معنی است که آنها بیشتر به مشتریان واقعی تبدیل می‌شوند و در نهایت با استفاده از خدمات شما خانه می‌خرند.

برای شروع کار با PPC، باید:

  • مخاطبان هدف خود را برای کمک به انتخاب عبارات کلیدی مناسب برای کمپین بهتر بشناسید.
  • حداکثر هزینه هر کلیک (CPC) را درست تنظیم کنید – یعنی چقدر حاضرید برای هر کلیک برای یک کلمه کلیدی خاص بپردازید.
  • تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم تبلیغاتی برای کمپین PPC شما بهتر است (Google Ads، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و غیره).
  • قالب مناسب را انتخاب کنید (اعم از تبلیغات جستجو، تبلیغات خرید، تبلیغات نمایشی و غیره).

4. شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی با میلیاردها کاربر فعال ماهانه، معدن طلایی برای تولید سرنخ در املاک و مستغلات هستند. این امر به ویژه در مورد نسل هزاره که نماینده بزرگترین نسل خریداران خانه در سال های اخیر بوده‌اند، بهتر دیده شده است. بر اساس گزارش انجمن ملی مشاوران املاک در سال 2021، 37 درصد از خریداران خانه از گروه نسل Z بوده‌اند. جای تعجب نیست که طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو، افراد 18 تا 29 ساله (میلنیوم و نسل Z) فعال ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای پیشرفته هستند. بنابراین، با استفاده از قدرت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به مخاطبانی دست پیدا کنید که در حال حاضر بر بازار املاک و مستغلات تسلط دارند.

چند نکته و ترفند برای کمک به موفقیت:

  • از هشتگ های مناسب املاک برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید.
  • به خریداران آموزش دهید.
  • با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید.
  • به نظرات پاسخ دهید.
  • محله/شهرک را تبلیغ کنید، نه فقط خانه.
  • داستان های موفقیت املاک را به اشتراک بگذارید.
  • ویدئو را به بخشی از استراتژی تبدیل کنید.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

املاک و مستغلات در دنیای دیجیتال

سال‌ها پیش، دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی خوب برای متخصصان و مشاوران املاک و مستغلات بود، اما امروزه دیجیتال مارکتینگ برای مشاوران املاک یک امر ضروری است. اگر از این اهرم استفاده نکنید، خطر عقب افتادن از رقبا و نرسیدن کسب و کار شما به پتانسیل کامل خود وجود دارد. همانطور که تکنولوژی به پیشرفت و تکامل ادامه می‌دهد، اتکا به آن فقط رشد خواهد کرد.

چه یک خریدار خانه یک تور خانه مجازی را مشاهده کند یا روی لینک کلیک کند تا شخصاً یک تور را بارگذاری کند، آنها از فناوری برای تکمیل یک هدف نهایی استفاده می‌کنند، پس چرا آنها را در نیمه راه رها کنیم و در کانال هایی که بیشترین استفاده را دارند به آنها دسترسی پیدا نکنیم؟

با توجه به اینکه مردم بیش از هر زمان دیگری به فناوری متکی هستند، زمان آن است که کسب و کار املاک و مستغلات خود را به گونه ای بازاریابی کنید که بهتر به خریدارانی که از فناوری آگاه هستند دسترسی پیدا کنید.

5/5 - (25 امتیاز)
اشتراک گذاری:
یک دیدگاه درباره
  1. مشاوران املاک آینده بین خیلی خوب تو فضای دیجیتال مارکتینگ ورود کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.