8 سایت دایرکتوری که هنوز برای سئو امتیاز کسب می‌کنند

سایت دایرکتوری

متخصصان سئو معمولاً در مورد استفاده از سایت‌ های دایرکتوری دست دست می‌کنند. با این حال، برخی از سایت‌های مهمی وجود دارند که می‌توانند به شما در ایجاد بک لینک و ترافیک بازگشتی کمک کنند. نکته کلیدی این است که بدانید کدام دایرکتوری‌ها هنوز قانونی در نظر گرفته می‌شوند. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌های موجود، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک متناسب با بودجه شما است و مزایای مورد نظر شما را فراهم می‌کند.

در این پست توضیح خواهیم داد که سایت دایرکتوری چیست، نقش آن‌ها در سئو سایت چیست، و سپس لیستی از هشت سایت دایرکتوری را در اختیار شما قرار می‌دهیم که همچنان می‌توانید در سال ۲۰۲۲ برای سئو از آن‌ها استفاده کنید.

سایت دایرکتوری (سایت‌های دایرکتوری) چیست؟

سایت دایرکتوری، سایتی است که لینک‌های سایت‌های دیگر را جمع آوری کرده و آن‌ها را بر اساس موضوع دسته‌بندی می‌کند. سایت‌های دایرکتوری اغلب سلسله مراتبی هستند و کلی‌ترین موضوعات در بالا و موضوعات خاص در زیر قرار دارند. می‌توانید از آن‌ها برای یافتن اطلاعات تقریباً در مورد همه موضوعات قابل تصور استفاده کنید.

دو نوع سایت دایرکتوری وجود دارد:

  • دایرکتوری‌های ویرایش شده توسط انسان، توسط افرادی ویرایش می‌شوند که هر سایت را قبل از قرار دادن آن بررسی می‌کنند.
  • دایرکتوری‌های خودکار از الگوریتم‌های رایانه‌ای برای اضافه کردن خودکار وب سایت‌ها بر اساس محتوای درک شده آن‌ها استفاده می‌کنند.

در روزهای اولیه اینترنت، استفاده از سایت دایرکتوری تنها راه یافتن وب سایت‌ها بود. گوگل و سایر موتورهای جستجو هنوز وجود نداشتند. با توسعه موتورهای جستجو، سایت‌های دایرکتوری محبوبیت خود را از دست دادند.

امروزه موتورهای جست و جو بهترین مکان برای یافتن اطلاعات آنلاین هستند. با این حال، دایرکتوری‌ها هنوز برای مکان‌یابی وب سایت‌های خاص ارزشمند هستند و گاهی اوقات حتی به عنوان اولین نتایج در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) ظاهر می‌شوند.

سایت‌ های دایرکتوری

علاوه بر این، برخی از مردم معتقد بودند (و هنوز هم هستند) که سایت‌های دایرکتوری قابل اعتمادتر از موتورهای جستجو هستند، زیرا انسان‌ها لیست‌های آن‌ها را بررسی کرده اند.

آیا سایت دایرکتوری به سئو کمک می‌کند؟

بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که سایت‌های دایرکتوری به اندازه گذشته مهم نیستند. استفاده از (برخی از) آن‌ها حتی می‌تواند به رتبه‌بندی موتور جستجوی وب سایت آسیب برساند زیرا گوگل و همتایانش آن‌ها را به عنوان هرزنامه و/یا بک لینک اسپم می‌بینند. به همین دلیل است که بسیاری از سایت‌های دایرکتوری به اندازه سایر وب سایت‌ها توسط موتورهای جستجو فهرست‌بندی نشده اند.

بنابراین، گنجاندن یک وب سایت در سایت دایرکتوری ممکن است تأثیر قابل توجهی بر روی دید آن نداشته باشد. علاوه بر این، برخی از فهرست‌های وب شامل سایت‌هایی با کیفیت پایین هستند که می‌تواند به اعتبار سایر وب‌سایت‌های درون فهرست آسیب برساند.

همانطور که گفته شد، راه‌هایی وجود دارد که سایت‌های دایرکتوری می‌توانند به سئو کمک کنند. به عنوان مثال، گنجاندن یک وب سایت در یک سایت دایرکتوری با کیفیت خوب می‌تواند به آن کمک کند تا لینک‌های بیشتری دریافت کند و رتبه آن را در SERPها بهبود بخشد.

به علاوه، برخی از سایت‌های دایرکتوری به خوبی توسط موتورهای جستجو فهرست‌بندی می‌شوند. بنابراین، گنجاندن یک وب سایت در یکی از این دایرکتوری‌ها می‌تواند به آن کمک کند تا از طریق بک لینک‌ها دید بهتری داشته باشد.

بک لینک‌ها، لینک‌هایی از وب سایت‌های خارجی هستند که به سایت دیگری اشاره می‌کنند. آن‌ها برای سئو مهم هستند زیرا به یک وب سایت کمک می‌کنند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. هر چه یک وب سایت بک لینک بیشتری داشته باشد، معمولاً رتبه بهتری خواهد داشت.

علاوه بر این، بسیاری از سایت‌های دایرکتوری واقعی شامل توضیحات کوتاهی از وب سایت شما می‌شوند که به شما کمک می‌کند دید و جذابیت سایت خود را برای مشتریان بالقوه بهبود بخشید.

مقالات مرتبط

چگونه تشخیص دهیم که یک سایت دایرکتوری قانونی است؟

شما اغلب می‌توانید با نگاه کردن به نام دامنه آن، مشروعیت سایت دایرکتوری را تعیین کنید. نام دامنه باید یک دامنه com ،.net. یا org. باشد.

علاوه بر این، می‌توانید بررسی کنید که تعداد وب سایت‌ها در سایت دایرکتوری گنجانده شده است. یک دایرکتوری با کیفیت خوب، سایت‌های زیادی را فهرست می‌کند.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا موتورهای جستجو سایت دایرکتوری را فهرست می‌کنند یا خیر. یک سایت دایرکتوری با نمایه‌سازی خوب در SERPها در رتبه بالایی قرار می‌گیرد و شما باید با اجرای یک جستجوی ساده آن را پیدا کنید. اگر گوگل همچنان آن را نشان دهد، می‌توانید استفاده مناسبی از آن بکنید.

در نهایت، می‌توانید به رتبه صفحه یک دایرکتوری نگاه کنید. پیج رنک اهمیت و کیفیت یک وب سایت را اندازه گیری می‌کند. بنابراین، دایرکتوری با رتبه صفحه بالا به احتمال زیاد ارزش بیشتری نسبت به دایرکتوری با رتبه صفحه پایین دارد.

۸ تا از بهترین سایت های دایرکتوری در سال ۲۰۲۲

با در نظر گرفتن همه این موارد در مورد سایت‌های دایرکتوری و نقش آن‌ها در سئو، بیایید به برخی از گزینه‌های قانونی برای در نظر گرفتن آنها استفاده نگاه کنیم. در زیر هشت مورد از بهترین فهرست‌های وب برای سال ۲۰۲۲ آورده شده است.

توجه داشته باشید که ما این لیست را با در نظر گرفتن چند عامل جمع آوری کردیم. علاوه بر اطمینان از اینکه دایرکتوری‌ها پلتفرم‌های قابل اعتماد و معتبری هستند، قیمت و ویژگی‌های آن‌ها را نیز در نظر گرفتیم تا لیست کاملی از گزینه‌ها را به شما ارائه دهیم.

1. بهترین‌های وب (BOTW)

BOTW.org یک دایرکتوری راهنمای ویرایش شده توسط انسان است که از سال ۱۹۹۴ در وب‌سایت‌های باکیفیت تخصص دارد. این دایرکتوری به خوبی سازمان‌دهی شده و استفاده از آن، با دسته‌بندی‌های واضح و طرح‌بندی بصری آسان است.

botw

ویژگی‌های کلیدی BOTW

  • سایت‌ها را با دقت بررسی کنید
  • لینک  عمیق و لینک های dofollow
  • اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی
  • انتخاب سر دبیر
  • کوپن ویژه
  • بارگذاری رسانه‌ها
  • سوالات متداول
  • یک سایت دایرکتوری با رابط کاربری تمیز و بصری
  • مدیریت برند و تولید سرنخ

قیمت‌گذاری BOTW

BOTW به شما امکان می‌دهد رایگان شروع کنید. شما می‌توانید یک پروفایل تجاری ایجاد کنید. برای انتخاب چندین دسته و افزودن ویژگی‌های دیگر مانند نشان اعتماد، به یک طرح پولی نیاز دارید که از ۲۴.۹۵ دلار در ماه شروع می‌شود.

2. فیس بوک بیزینس

فیس بوک (یا همانطور که اکنون به آن متا می‌گویند) یکی از محبوب‌ترین کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است. با این حال، به عنوان یک دایرکتوری کسب و کار نیز عمل می‌کند، همراه با صفحات تجاری فیس بوک که توسط گوگل ایندکس می‌شوند.

facebook business

می‌توانید یک صفحه کسب و کار فیس بوک برای نمایش ساعات کار، اطلاعات تماس، موقعیت مکانی، نظرات و غیره ایجاد کنید. ایجاد حضور در فیس بوک می‌تواند ارتباط مشتریان را با شما آسان‌تر کند. این پلتفرم همچنین می‌تواند به جلب توجه مخاطبان جدید و هدایت ترافیک به وب سایت شما کمک کند.

ویژگی‌های کلیدی فیس بوک

  • نظرات مشتریان
  • اطلاعات تماس کسب و کار
  • تصاویر و فیلم‌ها
  • ویژگی‌های پیام‌رسانی
  • ابزارهای بازاریابی برای هدایت ترافیک به سایت شما
  • اجرای تبلیغات پولی را در کانال رسانه‌های اجتماعی اجرا کنید.
  • عکس‌ها و Call To Action (CTA) برای فهرست‌های سایت دایرکتوری

قیمت‌گذاری فیس بوک

می‌توانید یک صفحه کسب و کار فیس بوک را به صورت رایگان راه اندازی کنید. شما همچنین می‌توانید برای خدمات اضافی مانند تبلیغات پرداخت داشته باشید.

3. پروفایل کسب و کار گوگل یا گوگل مای بیزینس

بسیاری از موتورهای جستجو سایت‌های دایرکتوری خود را دارند. پروفایل کسب‌ و کار Google، که قبلاً با نام (Google my Business) شناخته می‌شد، سایت دایرکتوری Google است. می‌تواند به ویژه برای سئوی محلی مفید باشد.

پروفایل کسب و کار Google بسیار قدرتمند است زیرا بیشتر از سایت دایرکتوری استاندارد سرویس می‌دهد. به نقشه‌های گوگل و جستجوی گوگل متصل می‌شود که به نوبه خود می‌تواند سئوی شما را تقویت کند.

google business profile

علاوه بر موقعیت مکانی و جزئیات کسب و کار، کاربران شما می‌توانند نظرات مشتریان و اطلاعات تماس را نیز مشاهده کنند. به علاوه، نتایج Google Business اغلب در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می‌شوند.

ویژگی‌های کلیدی برای پروفایل کسب و کار گوگل

  • ادغام با نقشه‌های گوگل و جستجو
  • تصویر، ساعت کاری، اطلاعات تماس و غیره
  • نظرات مشتریان
  • لینک های فالو
  • پیام‌رسانی مستقیم
  • بینش و تحلیل
  • مناسب کسب و کار محلی
  • دنبال کردن تعاملات و بررسی‌ها

قیمت‌گذاری نمایه کسب‌ و کار گوگل

می‌توانید یک حساب Google Business Profile به صورت رایگان ایجاد کنید.

4. Yelp

Yelp یکی از محبوب‌ترین دایرکتوری‌ها است که هر ماه میلیون‌ها بازدیدکننده منحصر به فرد را دریافت می‌کند. اگر یک کسب و کار محلی را اداره می‌کنید و می‌خواهید نظرات مشتریان را به نمایش بگذارید، یک پلت فرم عالی است.

yelp

طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌های تجاری را ارائه می‌دهد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند رتبه‌بندی‌ها و عکس‌ها را به اشتراک بگذارند. دایرکتوری‌های Yelp نقشه‌هایی را در خود جای داده‌اند که یافتن مکان فیزیکی فروشگاه شما را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر می‌کند. به طور کلی، یک رتبه خوب Yelp می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و سئوی شما را افزایش دهد.

ویژگی‌های کلیدی Yelp

  • بیش از ۹۰ میلیون بازدید کننده ماهانه
  • بررسی‌ها و پیام‌های سفارشی
  • URL کسب و کار، عکس ها، اطلاعات تماس و غیره
  • ادغام نقشه
  • تبلیغات پولی

Yelp برای شما مناسب است اگر

  • شما یک رستوران یا صاحب کسب و کار محلی هستید.
  • می‌خواهید سئوی محلی خود را تقویت کنید.
  • علاقه‌مند به اجرای تبلیغات پولی هستید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

قیمت Yelp

این دایرکتوری به شما امکان می‌دهد یک لیست رایگان ایجاد کنید، با گزینه ارتقاء به یک بسته پولی (قیمت متفاوت است).

5.  The Better Business Bureau (BBB)

وب سایت BBB که می‌تواند برای فهرست‌های وب سایت استفاده شود.

The Better Business Bureau (BBB) یک سایت دایرکتوری است که برای کمک به افراد برای یافتن مشاغل قابل اعتماد طراحی شده است. به عنوان یکی از معتبرترین منابع برای کاربران آنلاین، دایرکتوری شرکت شما در BBB می‌تواند مشروعیت شما را افزایش دهد و اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کند.

better business bureau

همچنین شایان ذکر است که گوگل هنگام رتبه‌بندی سایت‌ها از احساسات کاربران BBB استفاده می‌کند. با این حال، بر خلاف سایر فهرست‌های وب موجود در این فهرست، برای نمایش در BBB باید درخواست اعتبار و تأیید کنید.

ویژگی‌های کلیدی BBB

  • اعتبار تجاری
  • حل اختلاف مشتری
  • مهر BBB مورد اعتماد برای وب سایت شما
  • افزایش اعتماد مشتریان بالقوه

قیمت‌گذاری BBB

شما می‌توانید یک پروفایل BBB رایگان ایجاد کنید، اما باید برای اعتبار تایید شود.

6.  سایت اتاق بازرگانی هر کشور

سایت اتاق بازرگانی نسخه دیجیتال چاپی اتاق بازرگانی محلی است. لیست گسترده‌ای از مشاغل کوچک آنلاین را ارائه می‌دهد. علاوه بر مقالات و منابع آموزشی، هم لیست‌های رایگان و هم تبلیغات پولی را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی اتاق بازرگانی

  • اطلاعات تماس، نظرات، مکان‌ها و توضیحات کسب‌وکار
  • میلیون‌ها بازدید کننده در سال
  • ابزارهایی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید
  • ابزارهای رشد و مدیریت کسب و کار
  • حذف آگهی از پروفایل
  • گزینه مخالفت با نظرات منفی
  • لیست‌های دسته‌بندی چندگانه
  • کیت‌های تکمیل عضویت

7.  Business.com

Business.Com یک گزینه با کیفیت است که ارزش توجه دارد و یکی از بهترین فهرست‌های وب برای مشاغل آنلاین است. این سایت می‌تواند هدف قرار دادن مخاطبان و هدایت ترافیک به وب سایت شما از طریق بک لینک را آسان‌تر کند.

Business. com که در سال ۱۹۹۹ ایجاد شد، یکی از بزرگترین دایرکتوری‌های پولی است. نتایج فهرست شامل لینک های حمایت شده و همچنین صفحات وب مطابق متن است.

ویژگی‌های کلیدی Business.com

  • لینک‌های حمایت شده
  • بررسی‌های عملی در بیش از ۲۰۰ دسته
  • ترافیک واجد شرایط

8. بلوگاراما

در آخر، Blogarama یکی از بهترین دایرکتوری‌ها برای وبلاگ نویسان است. برخلاف بسیاری از دایرکتوری‌های دیگر لیست شده در این پست، این وب سایت به طور خاص برای وبلاگ‌ها به جای وب سایت‌های تجاری عمومی ساخته شده است.

blogarama

قدیمی‌ترین دایرکتوری اختصاص داده شده به وبلاگ ها، Blogarama هرساله میلیون‌ها بازدید کننده را جذب می‌کند. این می‌تواند به جذب ترافیک به سایت شما و افزایش خوانندگان شما کمک کند.

ویژگی‌های کلیدی Blogarama

  • صدها هزار مشترک
  • پست رایگان
  • تبلیغات رایگان

قیمت‌گذاری Blogarama

می‌توانید وبلاگ خود را به صورت رایگان به Blogarama پست کنید. با این حال، بسته‌های Business و Premium نیز موجود است که از ۴۹ دلار در سال شروع می‌شود.

صحبت پایانی در مورد سایت های دایرکتوری

ارسال وب سایت به سایت‌های دایرکتوری می‌تواند تلاش‌های سئوی شما را افزایش دهد. با این حال، مهم است که دایرکتوری‌های آنلاین مناسب را انتخاب کنید تا بیشترین استفاده را از مطالب ارسالی خود ببرید.

همانطور که در این مقاله بحث کردیم، چندین سایت دایرکتوری مختلف وجود دارد که می‌توانید بسته به بودجه و ویژگی‌هایی که نیاز دارید در آن‌ها پست کنید. به طور خلاصه، برخی از محبوب‌ترین و قانونی‌ترین گزینه‌ها عبارتند از  BOTW ،Google Business Profile و Facebook Business.

آیا در مورد استفاده از فهرست‌های وب سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر از ما بپرسید!

5/5 - (23 امتیاز)

اشتراک گذاری

4 دیدگاه دربارهٔ «8 سایت دایرکتوری که هنوز برای سئو امتیاز کسب می‌کنند»

  1. خیلی جالب بود. ممنونم.بعضی از سایت ها رو تازه توی این مطلب دیدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟