رعایت 5 نکته کلیدی سئو سایت خبری به پیشنهاد گوگل

سئو سایت خبری

اگر خبرنگار یا صاحب یک سایت خبری هستید باید یاد بگیرید که چگونه وب سایت خبری خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. این کار به شما کمک می‌کند رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک بیشتری را جذب کنید.

وب‌سایت‌های خبری دارای مزایای جریان مداوم محتوای تازه و ویژگی‌های خاص گوگل مانند داستان‌های برتر هستند. اما ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که سئو سایت خبری را منحصر به فرد کند.

صرف انتشار محتوای خبری در جهان، تضمینی برای رتبه‌بندی آن در گوگل یا جذب ترافیک به سایت شما نیست. در این مقاله، با پنج نکته کلیدی که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی سئو برای یک وب سایت خبری به خاطر داشته باشید، آشنا خواهید شد و سپس نظرات جان مولر از مدیران گوگل برای سئو سایت خبری را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید در رقابت سئو سایت خبری پیشرو بمانید.

پنج نکته کلیدی سئو سایت خبری

۱- محتوای همیشه سبز در مقالات خود بسازید

به عنوان یک سایت خبری، مدل اصلی کسب و کار شما نوشتن در مورد موضوعات به لحظه است.

اما نود و نه درصد مواقع، وقتی در مورد موضوعات به موقع می‌نویسید، مقالات شما به طور اجتناب ناپذیری عمر کوتاهی خواهند داشت. شما یک افزایش اولیه ترافیک به مقاله خود خواهید دید و با گذشت زمان، آن مطلب ترافیک کمتر و کمتری دریافت خواهد کرد.

نگران نباشید این ماهیت اخبار است؛ شما همیشه در معرض بالا و پائین رفتن هستید. و برای اینکه به طور مداوم سطوح بالای ترافیک را هدایت کنید، باید اخبار بیشتری را منتشر کنید.

اما اگر بتوانید مدل اصلی اخبار را دست نخورده نگه دارید و جریان‌های ثابت‌تری از ترافیک را به وب سایت اضافه کنید، چه؟ اگر محتوای همیشه سبز بسازید، این نتیجه را به دنبال خواهد داشت.

محتوای همیشه سبز به محتوای مرتبط و مفید برای مدت طولانی اشاره دارد. یکی از نمونه‌های سایت خبری که این کار را به خوبی انجام داده است Bankrate است:

ahrefs

با استفاده از گزارش صفحات ارگانیک برتر Ahrefs، می‌بینید که ۱۰ صفحه برتر بالای صفحه‌های مرکز دسته‌بندی قیف مخاطبان همیشه سبز هستند. سپس اخبار خود را در زیر آن بخش هاب قرار می‌دهند و یک تجربه قدرتمند و مرتبط ایجاد می‌کنند.

آن‌ها سهم زیادی از ترافیک خود را از مقالات خبری واقعی دریافت می‌کنند، و توانستند فرصت‌های همیشه سبز ایجاد کنند تا جریان ترافیک ثابت‌تری را به آن‌ها بدهند.

۲- مطمئن شوید که محتوای شما در Google News نمایش داده می‌شود

گنجاندن محتوای در Google News برای سایت‌های خبری ضروری است.

با بررسی دستورالعمل‌های محتوا گوگل شروع کنید تا مطمئن شوید که سایت شما مطابق با استانداردهای گوگل است. اکثر منابع خبری معتبر در حال حاضر از این دستورالعمل‌ها پیروی می‌کنند.

در مرحله بعد، دستورالعمل‌های فنی را بررسی کنید تا مطمئن شوید گوگل می‌تواند سایت شما را کرال کند و متوجه شود که مقالات خبری کدام یک از صفحات شما هستند.

هنگامی که همه چیز درست به نظر برسد، سایت خود را برای تایید گوگل ارسال کنید. سایت شما معمولاً ظرف ۳ هفته پذیرفته یا رد می‌شود.

هنگامی که سایت شما پذیرفته شد، به تولید محتوای قوی ادامه دهید.

Google News بر اساس بسیاری از اصول اولیه سئو مانند جستجوی ارگانیک عمل می‌کند. معتبر بودن صنعت، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، منحصربه‌فرد بودن و اشتراک‌گذاری‌های در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند رتبه بهتری کسب کنید و بازدیدهای بیشتری از Google News داشته باشید.

مقالات مرتبط

۳- روی معماری سایت تمرکز کنید

سایت‌های خبری می‌توانند چالشی برای رشد سئو باشند، زیرا طبیعتاً بزرگ هستند و دائماً در حال رشد هستند.

معماری سایت از نظر حفظ سایت شما برای خوانندگان و کرال آسان برای موتورهای جستجو ضروری است. سازماندهی در درجه اول اهمیت قرار دارد. به برچسب‌ها و دسته‌هایی که در سایت خود استفاده می‌کنید نگاهی بیندازید و از خود بپرسید که آیا آن‌ها برای شما کار می‌کنند یا خیر.

شما به برچسب‌ها و دسته‌بندی‌های کافی نیاز دارید تا خوانندگان بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، اما آیا آن‌هایی که استفاده می‌کنید ارزشمند هستند؟

اگر چندین برچسب دارید که هر کدام فقط چند مقاله دارند، ممکن است ادغام موارد در تعداد کمتری از صفحات با محتوای بیشتر مفیدتر باشد.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم ساختار سایت، عمق آن است. به عبارت دیگر، چند کلیک طول می‌کشد تا از صفحه اصلی شما به هر صفحه دیگری در سایت برود؟ این عدد را تا حد امکان پایین نگه دارید.

موتورهای جستجو با دنبال کردن لینک‌ها از یک صفحه به صفحه دیگر، سایت شما را می‌خزند و هر چه سایت شما «کم‌تر» عمق داشته باشد، احتمال ایندکس شدن هر صفحه بیشتر است. منظم نگه داشتن سیستم برچسب‌گذاری به این امر کمک می‌کند.

کار دیگری که می‌توانید برای بهبود ساختار سایت خود انجام دهید این است که به جای استفاده از دکمه‌های «بعدی» و «قبلی»، صفحه‌بندی را به پایین هر صفحه اضافه کنید. این کار پرش به صفحات خاص را بدون رد شدن در صفحات دیگر و بی‌ربط در ابتدا آسان‌تر می‌کند.

۴- قابلیت استفاده در موبایل بسیار مهم است

امروزه قابلیت استفاده از تلفن همراه برای هر وب سایتی مهم است، اما برای سایت‌های خبری مهم‌تر است. اکثر افراد اخبار را از طریق تلفن همراه مصرف می‌کنند.

حداقل، سایت شما باید با استفاده از طراحی ریسپانسیو ساخته شود، که قالب‌بندی شما را با هر اندازه صفحه نمایشی که بیننده استفاده می‌کند، متناسب باشد.

همچنین ممکن است بخواهید از AMP استفاده کنید، AMP نوعی از فناوری انتشار که قالب‌بندی را حذف می‌کند و باعث می‌شود صفحات خیلی سریع برای کاربران تلفن همراه بارگیری شوند.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

5. سایت را برای افزایش سرعت کرال بهینه کنید

وقتی نوبت به اخبار فوری می‌رسد، می‌خواهید صفحات شما به سرعت توسط گوگل خزیده و ایندکس شوند. مردم نیز برای بارگذاری در یک سایت کند منتظر نخواهند بود – به خصوص زمانی که گزینه‌های زیادی برای اخبار دارند.

خوشبختانه، چندین فاکتور سئو وجود دارد که می‌تواند به سرعت کرال کمک کند، از جمله سرعت سایت، عملکرد میزبانی و نقشه سایت XML. با این حال، نمی‌توانید با نقشه‌های سایت خبری مانند سایر نقشه‌های سایت رفتار کنید. گوگل چند دستورالعمل مهم برای نقشه سایت در اخبار ارائه کرده است.

اول، شما باید فقط ۱۰۰۰ URL یا کمتر را در نقشه سایت خود قرار دهید. البته، می‌توانید با شکستن URLها به چندین نقشه سایت، موارد بیشتری را وارد کنید، اما مطمئن شوید که در فایل فهرست نقشه سایت خود از ۵۰۰۰۰ نقشه سایت تجاوز نکنید.

همچنین باید به طور مداوم نقشه سایت خبری خود را در حین انتشار با مقالات جدید به روز کنید تا Googlebot را علاقه‌مند نگه دارید.

اما زمانی که URL‌های مقاله جدید را پست می‌کنید، نقشه سایت خبری برای هر کدام ایجاد نکنید. در عوض نقشه سایت موجود خود را به روز کنید. نقشه سایت خبری شما فقط حاوی اخبار دو روز گذشته خواهد بود و همه مقالات به مدت ۳۰ روز در فهرست اخبار باقی خواهند ماند.

در نهایت، وقتی می‌خواهید نقشه سایت خود را بسازید، از افزونه‌های غیر گوگل استفاده کنید.

Google Sitemap Generator

اگر از Google Sitemap Generator استفاده می‌کنید، نشانی‌های اینترنتی را شامل می‌شود که با مقالات خبری خاص شما مطابقت ندارند. فراوانی انتشار در سایت شما نیز بر سرعت خزیدن تأثیر مثبت خواهد داشت و منطقی است.

به هر حال، اگر Googlebot به طور مداوم با هر خزیدن محتوای جدیدی در وب سایت شما پیدا کند، بیشتر به سایت شما می‌آید.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که کمیت همیشه با کیفیت برابری نمی‌کند.

مطمئن شوید که محتوای شما دارای ارزش است. اگر بیش از حد پست می‌کنید یا محتوای غیر ضروری منتشر می‌کنید، Googlebot بودجه کرال خود را در آن صفحات کم ارزش هدر می‌دهد، به این معنی که محتوای خوب شما ممکن است دیده نشود.

به عنوان یک قاعده کلی، همیشه از تولید محتوای تکراری خودداری کنید و صفحات ناخواسته را با متای robots یا فایل robots.txt مسدود کنید تا از سرعت خزیدن بهینه اطمینان حاصل کنید.

سئو سایت خبری

نظر جان مولر در مورد سئو سایت خبری

جان مولر از اعضای گوگل در خصوص بهترین روش برای سئو سایت خبری که در آنها مقالات کوتاه منتشر می‌شود مطالبی را ارائه کرده است.

جان مولر در آخرین مصاحبه خود به سوالات مربوط به بهترین روش‎‌های جستجوگرها برای سئو وب سایت‌های خبری خصوصاً در رابطه با انتشار مقالات کوتاه توضیحاتی ارائه داده است.

مولر می گوید، سایت‌های خبری نباید مقالات بیش از حد طولانی انتشار دهند، زیرا مقالات کوتاه برای مخاطبان‌شان مناسب تر است.

این مورد در جلسه Google Central SEO در 19 فوریه 2021 مورد بحث قرار گرفت.

سئوکاران نگران این موضوع هستند که گوگل در زمان بررسی مقالات کوتاه آنها را نبیند که این موضوع می‌تواند برای پاراگراف‌های طولانی هم اتفاق بیافتد و یا حتی به سایت در رتبه بندی جستجو آسیب بزند.

نگرانی‌های افراد در مورد محتوای کوتاه به جاست، زیرا گوگل محتوای کوتاه را به عنوان محتوای کم ارزش می‌شناسد.

جان مولر در مورد مقالات کوتاه خبری می گوید:

از آنجا که قرار دادن برچسب noindex بر روی مقالات کوتاه اختیاری است. این تصمیم با صاحب سایت است که می‌خواهد صفحات او ایندکس شود یا نه.

جان مولر

مولر می گوید فکر نمی کند فقط به دلیل کوتاه بودن مقاله، به برچسب noindex نیاز باشد، زیرا گاهی اوقات مطالب و داستان‌های کوچکتر می توانند خوب باشند.

اگر نمی خواهید مقالات کوتاه شما در جستجو ظاهر شوند، می توانید از نوایندکس استفاده کنید، اما من فکر نمی کنم که شما نیازی به noindex کردن مطلبی داشته باشید و آن هم فقط به دلیل اینکه این یک مقاله کوتاه خبری است.

بعضی اوقات مقالات کوتاه کاملا خوب هستند. ما زیاد به طولانی شدن مقاله نمی پردازیم، بلکه این شما هستید که انتخاب می‌کنید می خواهید ایندکس شود یا نه؟

سئوکاران می‌گویند که می‌خواهند همه مقالات آنها در جستجوی گوگل ایندکس شود، اما نگران ارسال سیگنال‌های منفی برای محتوای کوتاه هستند.

در ادامه اصول سئو سایت خبری مولر می‌گوید

سعی می کنیم با گفتن اینکه گوگل به طولانی بودن مطلب اهمیت نمی‌دهد ، به سئوکاران اطمینان دهیم و عنوان می‌کند:

برای جستجوی وب ، گوگل به طولانی بودن مقاله اهمیت نمی دهد. درباره Google News و خط مشی آن مطالعه کنید.

به خصوص اگر اشاره کرده باشید که این مورد در یک وب سایت خبری وجود دارد – من به طور مبهم برخی از خطاهایی را که در ابتدای راه Search Console داشتیم به یاد می آورم که نشان می داد این مقاله خبری بسیار طولانی یا خیلی کوتاه است.

شاید این موضوعی باشد که در رابطه با محتوای اخبار نقش دارد. در این صورت ، می‌توانید با استفاده از متاتگ اخبار Googlebot به طور خاص آن را برای اخبار گوگل مسدود کنید. با این کار می‌توانید آن را در جستجو نشان داده و فقط برای اخبار گوگل مسدود کنید.

محتوای کوتاه به طور خودکار به عنوان محتوای ضعیف مشاهده نمی‌شود. Google ارزش محتوا را فقط براساس طول آن ارزیابی نمی‌کند.

در صورت پر بودن محتوا از هرزنامه، یا در صورت عدم کمک به چیزهای منحصر به فرد در وب، مقالات طولانی با یکسان خطر مواجه شدن با محتوای ضعیف را دارند.

محتوایی که از منابع دیگر کپی یا برداشت شده و هیچ اطلاعات جدیدی به آن اضافه نشده است، اشکال دیگر محتوای ضعیف است.

اگر مقاله جدید و مفیدی مانند به روزرسانی اخبار فوری که سایت‌های دیگر ندارند در وب به وجود بیاورد، یک مقاله کوتاه می‌تواند ارزش ایجاد کند.

اگر محتوای کوتاه به نیاز کاربر پاسخ دهد، می تواند خوب هم باشد. گوگل بهترین نتایج را برای هر جستجو ارائه می‌دهد، نه طولانی ترین را.

نکته مهم

عملکرد سایت‌های خبری کمی متفاوت از بسیاری از انواع دیگر سایت‌ها است. بیشتر بازدیدکنندگان با اخبار فوری با تاریخ انقضا کوتاه به سایت‌های خبری جذب می‌شوند.

اگر این دستورالعمل‌ها را در نظر داشته باشید، یک سایت خبری بهینه‌تر خواهید داشت و در نتیجه از ترافیک و خوانندگان بیشتری برخوردار خواهید شد.

5/5 - (90 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟