راهنمای جامع بازاریابی در توییتر

بازاریابی در توئیتر

توییتر یک ابزار شبکه اجتماعی قدرتمند و حتی موتور جستجویی است که معمولاً می‌توانید آخرین اطلاعات را در مورد هر موضوعی پیدا کنید. این شامل به‌روزرسانی‌های شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی است که ما به آن‌ها اهمیت می‌دهیم.

حتی کسب‌ و کارهایی مانند HubSpot هم می‌توانند در توییتر بازاریابی کنند تا کاربران و فالوورها را درگیر کنند، آگاهی از برند را افزایش دهند، نرخ تبدیل‌ها را افزایش دهند. توییتر توزیع محتوا را آسان می‌کند. و با بیش از ۳۲۶ میلیون کاربر میانگین ماهانه‌ی توییتر در سراسر جهان می‌توانید محتوا را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

فکر دستیابی به صدها میلیون سرنخ مشتری از طریق یک پلتفرم شبکه اجتماعی رایگان جذاب به نظر می‌رسد، درست است؟ اما باید مطمئن شوید که محتوای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنید تا افراد بخواهند با آن تعامل داشته باشند.

در این راهنما، ما به این سوال همراه با برخی سوالات دیگر پاسخ خواهیم داد، از جمله اینکه استراتژی بازاریابی توییتر چیست، چگونه می‌توانید از توییتر برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، و چه نکات و ترفندهایی را می‌توانید برای کمک به بهبود تلاش‌های بازاریابی خود در پلتفرم به کار ببرید.

استراتژی بازاریابی توییتر چیست؟

استراتژی بازاریابی توییتر طرحی است که حول محور ایجاد، انتشار و توزیع محتوا برای شخصیت‌های خریدار، مخاطبان و دنبال‌کنندگان (فالوور) شما از طریق پلتفرم شبکه‌های اجتماعی است. هدف این نوع استراتژی جذب فالوورها و سرنخ‌های جدید، افزایش تبدیل، بهبود شناخت برند و افزایش فروش است.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی توییتری مستلزم آن است که همان مراحلی را که در صورت ایجاد هر استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی دیگری انجام می‌دادید، دنبال کنید.

  • درباره شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار خود تحقیق کنید
  • محتوای منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنید
  • برنامه‌ای برای پست‌های خود سازماندهی کنید
  • تاثیر و نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

بنابراین، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی توییتر را منحصر به فرد می‌کند. چرا واقعاً بخواهیم برای ایجاد یک پروفایل و محتوا برای پلتفرم وقت بگذارید؟

مزایای استفاده از توئیتر

توییتر به دلایل مختلفی یک ابزار بازاریابی عالی است.

  • برای استفاده رایگان است.
  • به شما امکان می‌دهد محتوای برند را در چند ثانیه به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید.
  • دامنه دسترسی شما را افزایش می‌دهد.
  • به شما امکان می‌دهد خدمات و پشتیبانی سریع به مشتریان ارائه دهید.
  • به عنوان یک ابزار موتور جستجو برای شما کار می‌کند تا رقبای خود و محتوای بازاریابی آن‌ها را جستجو کنید تا ببینید از کدام تاکتیک‌ها استفاده می‌کنند.
  • می‌تواند به عنوان یک ابزار موتور جستجو برای مشتریان احتمالی برای یافتن و کسب اطلاعات درباره شرکت شما استفاده شود.
  • به شما امکان می‌دهد با دنبال کنندگان خود صحبت کنید، آخرین به روزرسانی‌های شرکت خود را به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را مورد خطاب قرار دهید.

اکنون که می‌دانید استراتژی بازاریابی توییتر چیست و چه چیزی این پلتفرم را منحصربفرد می‌کند، بیایید روش‌هایی را که می‌توانید از توییتر برای کسب‌وکارتان استفاده کنید، توضیح دهیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل‌ها را افزایش دهید، روابط پایداری با فالوورهای خود ایجاد کنید و آگاهی از برند را بهبود بخشید.

نحوه استفاده از توییتر برای کسب و کار

همانطور که شروع به استفاده از توییتر برای کسب و کار خود می‌کنید، مراحلی وجود دارد که باید برای اطمینان از دستیابی به مخاطبان هدف خود انجام دهید. بسته به اهداف، اندازه شرکت و صنعت خود، ممکن است تصمیم بگیرید که در هر یک از مراحل زیر کار کنید یا نخواهید (یا ممکن است برخی از آن‌ها را قبلاً انجام داده باشید)، بنابراین آن‌ها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

  • پروفایل خود را سفارشی و برند کنید
  • لیست‌های توییتر را ایجاد کنید
  • میزبانی یک چت توییتر
  • در توییتر تبلیغ کنید
  • ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید
  • از لحظات توییتر استفاده کنید
  • در توییتر تأیید شوید
  • روی افزایش تعداد فالوورهای خود تمرکز کنید

یاد بگیرید که چگونه از توییتر برای کسب و کار برای اشتراک گذاری، تعامل و بازاریابی بهتر در پلتفرم استفاده کنید.

1. پروفایل خود را سفارشی و برند کنید

وقتی شخصی به پرفایل توییتر شرکت شما نگاه می‌کند، می‌خواهید به طور خودکار بفهمد که مال شماست. به این معنی که باید پروفایل توییتر خود را با لوگو، رنگ‌ها و هر جزئیات قابل تشخیص و به یاد ماندنی دیگری که می‌خواهید ترکیب کنید، سفارشی کنید و برند کنید. چند مکان وجود دارد که می‌توانید پروفایل خود را در آن‌ها سفارشی کنید.

سفارشی کردن پروفایل توئیتر

Handle

راهنمای توییتر شما نام کاربری شما است (به عنوان مثال، @ebgroup.ir). این باید شامل نام شرکت شما باشد تا دنبال کنندگان، مشتریان و طرفداران بتوانند به راحتی شما را در پلتفرم جستجو و پیدا کنند. هنگام ثبت نام برای یک حساب کاربری، دسته توییتر خود را ایجاد می‌کنید.

هدر

هدر پروفایل توییتر شما تصویر پس زمینه شماست. ممکن است یک تصویر منحصر به فرد برای هدر خود ایجاد کنید، از لوگوی خود یا تصویر برند دیگری استفاده کنید.

تصویر پروفایل

تصویر پروفایل توییتر شما نشان دهنده هر حرکت، تعامل، پست و توییت شرکت شما در پلتفرم است. این تصویری است که بالای بیو شما قرار دارد و ممکن است تصویری از لوگو، حروف اول شرکت یا مدیر عامل شما باشد.

بیو

بیو توییتر به هر کسی که از پروفایل شما بازدید می‌کند، خلاصه‌ای از آنچه را که قرار است در ۱۶۰ کاراکتر یا کمتر ببیند، ارائه می‌دهد. ممکن است شامل بیانیه ماموریت شما، توضیحی در مورد کاری که شرکت شما انجام می‌دهد یا چیزی طنز و جذاب باشد.

نشانی وبسایت

در زیر تصویر پروفایل و بیوگرافی شما، مکانی وجود دارد که می‌توانید URL خود را برای هدایت ترافیک مستقیماً به وب سایت خود وارد کنید.

تاریخ تولد

در همان مکان URL خود، می‌توانید تاریخ تولد یا روز تاسیس شرکت را درج کنید تا مخاطبان شما کسب و کار شما را در سطح شخصی‌تری بشناسند.

2. لیست‌های توییتر را ایجاد کنید

فهرست توییتر (که هر کاربری توانایی ایجاد و مشاهده آن را دارد) یک گروه سازمان‌یافته از حساب‌های توییتر است که شما انتخاب کرده‌اید و در دسته‌های خاصی قرار داده‌اید. به عنوان مثال در زیر، لیست‌هایی شامل  Leadership Experts، Top Marketing Experts، Top Business Podcasters و غیره است. وقتی یک لیست توییتر را باز می‌کنید، فقط توییت‌های ارسال شده توسط حساب‌های موجود در لیست را مشاهده می‌کنید.

لیست‌های توییتر

اگر می‌خواهید فقط حساب‌های خاصی را دنبال کنید، فهرست‌های توییتر عالی هستند. شما ممکن است لیست‌های خود را به گروه‌هایی مانند الهام بخش کسب و کار، رقبا و مخاطبان هدف تقسیم کنید تا بتوانید به راحتی پست ها، تعاملات و محتوای آن‌ها را بررسی کنید.

3. یک چت توییتر ایجاد کنید

می‌توانید یک چت توییتر (اصطلاحاً توئیت) را برنامه‌ریزی کرده و ایجاد کنید تا دنبال‌کنندگان خود را درگیر کنید. درباره یک موضوع بحث کنید، حسی از جامعه ایجاد کنید، و از مخاطبان خود نظر یا نظرشان را درباره چیزی که روی آن کار می‌کنید بپرسید.

برای میزبانی یک چت توییتر (یا توییت چت)، باید موضوعی را انتخاب کنید، زمان و تاریخ برگزاری چت را تعیین کنید و یک هشتگ برای چت ایجاد کنید. می‌توانید این اطلاعات را در یک توییت، در وب‌سایت، در بیو توییتر و هرجای دیگری که انتخاب کنید، با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

توئیتر چت

هرکسی که می‌خواهد در چت توییتر شرکت کند، باید بتواند تمام پاسخ‌ها، سؤالات و نظرات مربوط به موضوع انتخابی خود را با جستجوی هشتگ منحصربه‌فرد خود مشاهده کند و همچنین نظرات و افکار خود را با افزودن هشتگ به توییت‌های خود به اشتراک بگذارد.

چت‌های توییتر تعامل را در پروفایل شما گسترش می‌هند و باعث می‌شوند مردم درباره برند شما صحبت کنند. همچنین تجربه شخصی‌تری بین مخاطبین و کسب و کار شما ایجاد می‌کند.

4. در توییتر تبلیغ کنید

تبلیغات از طریق توییتر راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شماست. این کار باعث می‌شود توییت‌های شما به راحتی توسط هزاران نفر قابل دیدن باشد و به شما کمک کند نفوذ و فالوور خود را افزایش دهید. می‌توانید این کار را از طریق توییت‌های تبلیغاتی یا تبلیغات توییتر انجام دهید.

توییت‌های تبلیغ شده

توییت‌های تبلیغاتی باعث می‌شوند توییت‌های شما در جریان‌های توییتر یا نتایج جستجوی توییتر کاربران خاص ظاهر شوند. این مدل یک گزینه عالی برای هر کسی است که به دنبال جذب افراد بیشتری در یک صفحه وب خاص است. تا زمانی که یک توییت را تبلیغ می‌کنید، کسب و کار شما ماهانه هزینه پرداخت می‌کند.

توییتر، توییت‌های تبلیغ شده شما را در یک کمپین روزانه با هدف قرار دادن نوع مخاطبی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، همانطور که قبلاً در تنظیمات نشان داده شده است، قرار می‌دهد. همه کاربران توییتر توانایی تعامل و ارتباط با تبلیغات توییتر را دارند به همان روشی که با محتوای ارگانیک شما انجام می‌دهند.

تبلیغات توییتر

اگر از انواع مختلف توییت برای دستیابی به یک هدف برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، تبلیغات توییتر یک گزینه عالی است. اگر به دنبال افزایش چشمگیر پایه فالوورها و آگاهی از برند خود از طریق پلتفرم هستید، ایده آل است.

کسب‌وکار شما می‌تواند در مورد تبلیغات توییتر شما، از جمله نصب برنامه، بازدید از ویدیو، تبدیل وبسایت و همچنین هدف‌گیری مخاطب برای کمپین‌های شما، بین اهداف مختلف گزینه بدهد. این گزینه‌ها بر قیمتی که برای اجرای تبلیغ خود باید بپردازید، تأثیر خواهد گذاشت.

5. ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید

توییتر می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید – راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید URL وب‌سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید و همچنین لینک‌هایی را به صفحات وب و وبلاگ‌های خود در توییت‌های خود اضافه کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید از این پلتفرم برای هدایت ترافیک به وب سایت خود برای کمک به افزایش تبدیل و فروش خود استفاده کنید.

  • آدرس وب سایت خود را در زیر بیو خود در پروفایل توییتر خود اضافه کنید.
  • لینک‌های وب سایت خود را در توییت‌های خود بگنجانید.
  • هر محتوایی که شامل لینک‌های مستقیم به وب‌سایت و/یا وبلاگ‌هایی است که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند، بازتوییت کنید.
  • توییت‌ها را با خط زمانی توییتر در وب سایت خود جاسازی کنید.
  • تبلیغات توییتر را طوری تنظیم کنید تا کاربران را به یک صفحه فرود خاص در سایت خود هدایت کنید.

6. از لحظات توییتر استفاده کنید

لحظات توییتر یا توئیتر مومنت مجموعه‌ای از توییت‌ها درباره یک موضوع یا رویداد خاص هستند. آن‌ها مانند مجموعه «بهترین» توییت‌ها در مورد موضوع انتخابی شما هستند. بخش لحظات توییتر شامل «امروز»، «اخبار»، «سرگرمی» و «سرگرمی» است.

شما همچنین می‌توانید بخش لحظه‌های خود را برای فالوورهای خود ایجاد کنید تا در پروفایل شما مشاهده کنند.

توئیتر لحظه‌ها

می‌توانید لحظات توییتر خود را در گروه‌هایی از توییت‌ها سازماندهی کنید تا به شما در بازاریابی رویدادها و کمپین‌های کسب‌وکار یا اخبار مربوط به صنعت کمک کنید. آن‌ها همچنین به تاکتیک‌های بازاریابی شما کمک می‌کنند و با ارائه روشی جذاب برای ترویج بحث درباره موضوعات خاص و/یا رویدادهایی که برای شرکت شما مهم هستند، به شما کمک می‌کنند تا تصویر برند خود را با اعضای مخاطب به اشتراک بگذارید.

7. در توییتر تأیید شوید

ممکن است بسته به اندازه شرکت و صنعت خود، برای تأیید پروفایل توییتر خود درخواست دهید. توییتر اعلام می‌کند که آن‌ها معمولاً فقط درخواست‌های تأیید حساب را در صورتی می‌پذیرند که «موسیقی، بازیگری، مد، دولت، سیاست، مذهب، روزنامه‌نگاری، شبکه، ورزش، تجارت و سایر حوزه‌های مورد علاقه کلیدی» باشید. اگر توییتر درخواست شما را بپذیرد و پروفایل شما را تأیید کند، یک نشان با علامت آبی در داخل آن در کنار دسته شما ظاهر می‌شود. این نماد یک حساب معتبر است.

تایید در توییتر

تایید شدن از دنبال کردن و سردرگم شدن اعضای مخاطب شما توسط حساب‌های جعلی یا حساب‌های دارای محتوا، نام‌های کاربری و دسته‌های مشابه با شما جلوگیری می‌کند. یک حساب تأیید شده باعث می‌شود کسب‌وکار شما قانونی‌تر و قابل اعتمادتر به نظر برسد.

8. روی افزایش تعداد فالوورهای خود تمرکز کنید

نیازی به گفتن نیست که هر چه تعداد فالوورهای توییتر بیشتر باشد، افراد بیشتری به محتوای شما نگاه می‌کنند و با آن تعامل دارند. وقتی تعداد فالوورهای خود را در توییتر ایجاد می‌کنید، شانس بیشتری برای بهبود آگاهی از برند و هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود خواهید داشت.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تعداد فالوورهای خود را در توییتر افزایش دهید – در اینجا برخی از آن‌ها را برای شروع کار می‌گوئیم:

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما قابل اشتراک‌گذاری است.
  • از هشتگ‌های منحصر به فرد استفاده کنید.
  • محتوای جذاب ایجاد کنید (هدایا، مسابقه، سوال، نظرسنجی).
  • از اینفلوئنسرهای توییتر (شبکه‌های اجتماعی) کمک بگیرید.
  • لینک‌هایی به پروفایل توییتر خود را در وب سایت قرار دهید.

با فالوورهای فعلی خود تعامل داشته باشید و محتوای آن‌ها را بازتوییت کنید تا آنها هم همین کار را برای شما انجام دهند.

اکنون که نحوه استفاده از توییتر برای کسب و کار را بررسی کردیم، اجازه دهید نکات و ترفندهایی را که می‌توانید در پروفایل خود اعمال کنید تا تلاش‌های بازاریابی خود را در پلتفرم بهبود ببخشید، بیان کنیم.

۱۳ نکته بازاریابی توییتر

  • از هدف‌گذاری کلمات کلیدی در تبلیغات توییتر خود استفاده کنید
  • هشتگ‌ها را پیاده‌سازی کنید
  • یک برنامه به اشتراک‌گذاری محتوا راه‌اندازی کنید
  • یک کمپین توییتر ایجاد کنید
  • یک بیوگرافی پروفایل قوی بنویسید
  • از تصاویر و فیلم‌ها استفاده کنید
  • با فالوورهای خود تعامل داشته باشید
  • نام شبکه‌ها را به اشتراک بگذارید
  • مراقب حساب‌های توییتر رقبای خود باشید
  • هنگام ایجاد محتوا بر علایق و نیازهای دنبال کنندگان تمرکز کنید
  • رویدادهای خود را تبلیغ کنید
  • پیام‌های مستقیم خود را به طور منظم بررسی کنید
  • آنالیز صفحه خود را پیگیری کنید

نکات بازاریابی توییتر زیر استاندارد جهانی هستند، به این معنی که برای هر نوع کسب و کاری، در هر صنعتی در هر جای دنیا قابل اجرا هستند.

1. از هدف‌گذاری کلمات کلیدی در تبلیغات توییتر خود استفاده کنید

هدف‌گذاری کلمات کلیدی در توییتر جزء تبلیغات توییتر است. هدف‌گذاری کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد که کاربران توییتر را از طریق کلمات و عبارات مختلفی که در محتوای خود قرار داده‌اید و آن‌ها در پلتفرم جستجو کرده‌اند درگیر کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید دقیقاً در زمانی که کسب و کار، محتوا و خدمات شما بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارد، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

در توییتر، دو نوع هدف‌گذاری کلمات کلیدی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید: جستجو و جدول زمانی.

جستجوی کلمه کلیدی هدف‌گذاری

هدف‌گذاری کلمات کلیدی جستجو به شما این امکان را می‌دهد که توییت‌های خود را برای کاربرانی که به دنبال موضوعاتی هستند که شما تعیین کرده‌اید مربوط به کسب و کار شما است، نشان دهد. به عنوان مثال، اگر کلوچه‌های بدون گلوتن می‌فروشید، می‌توانید کاربرانی را که توییت‌هایی درباره شیرینی‌پزی، کوکی‌ها، عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک جستجو می‌کنند، هدف قرار دهید.

جدول زمانی هدف‌گذاری کلمات کلیدی

هدف‌گذاری کلمه کلیدی خط زمانی به شما امکان می‌دهد تا بر اساس احساسات، افکار، اعمال و احساسات خاص کاربران که در مورد آن‌ها توییت کرده اند، عمل کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت تجهیزات ورزش دو هستید، ممکن است کلمات کلیدی و عباراتی را که کاربران درباره آن‌ها توییت می‌کنند، هدف بگیرید، مانند «مسابقه دو»، «نکات روز مسابقه» یا «تمرین برای ماراتن».

2. هشتگ‌ها را پیاده‌سازی کنید

آیا می‌دانستید توییت‌های دارای هشتگ دو برابر بیشتر از توییت‌های بدون آن تعامل دارند؟

افزودن هشتگ به توییت‌های خود یک راه عالی برای گسترش نفوذ شما در توییتر است. اما، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید هنگام استفاده از هشتگ‌ها به آن‌ها پایبند باشید تا مطمئن شوید که به بیشترین تعداد ممکن دسترسی دارید.

  • یک هشتگ منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا دنبال کنندگان و مخاطبان هدف شما به راحتی بتوانند شما و محتوای شما را پیدا کنند.
  • هشتگ‌های مرتبط و خاطره‌انگیز برای گروه‌های دیگر توییت‌ها مانند موارد مرتبط با کمپین خاصی که در حال اجرا هستید ایجاد کنید.
  • از Twitter Analytics برای بررسی موفق‌ترین هشتگ‌های خود استفاده کنید تا بتوانید از آن‌ها در توییت‌های آینده استفاده کنید.
  • بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده نکنید. این ممکن است برای مخاطبان شما اسپم به نظر برسد (البته از نظر زیبایی‌شناسی هم خوشایند نیست). همچنین، توییت‌هایی که بیش از دو هشتگ دارند، ۱۷ درصد کاهش تعامل را نسبت به آن‌هایی که یک یا دو هشتگ دارند، دریافت می‌کنند.

3. یک برنامه به اشتراک‌گذاری محتوا ایجاد کنید

همانطور که پایگاه فالوورهای خود را افزایش می‌دهید، باید به طور منظم پست بگذارید تا مطمئن شوید که آن‌ها با کسب و کار و محتوای شما درگیر هستند. نه تنها باید به طور منظم توییت کنید، بلکه باید در زمان مناسب روز نیز توییت کنید. در اینجا جزئیاتی در مورد بهترین زمان‌ها (به طور متوسط) برای کسب‌وکارها برای اشتراک‌گذاری محتوای توییتر وجود دارد:

  • بین ۸ تا ۱۰ صبح و ۶ تا ۹ بعد از ظهر (در ارتباط با برنامه‌های رفت و آمد) در روزهای هفته
  • حوالی ظهر یا بین ساعت ۵ تا ۶ بعد از ظهر در هر روز هفته
  • برای شرکت‌های B2C، بهترین روزها برای توییت کردن، آخر هفته‌ها هستند
  • برای شرکت‌های B2B، بهترین روزها برای توییت کردن، روزهای هفته است

از نظر اینکه چند وقت یکبار باید محتوای خود را در توییتر پست کنید، هیچ قانون واقعی وجود ندارد. بیشتر در مورد اطمینان از داشتن هدف و معنی محتوایی است که به اشتراک می‌گذارید. همچنین می‌توانید تجزیه و تحلیل توییتر را بررسی کنید تا در روزهایی که محتوای کم و زیاد پست می‌کنید، تعاملتان را بررسی کنید تا مشخص شود چه چیزی برای مخاطب خاص شما خوب است.

هنگامی که تعیین کردید چه زمانی و چند وقت یکبار محتوای خود را پست کنید، می‌توانید از مدیریت شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. این به شما امکان می‌دهد هم توییت‌های خود را ایجاد کنید و هم آن‌ها را از قبل برنامه ریزی کنید تا بتوانید روی کارهای دیگری که باید انجام دهید تمرکز کنید.

ابزارهای برنامه ریزی شبکه‌های اجتماعی

در اینجا چند نمونه از ابزارهای برنامه ریزی شبکه‌های اجتماعی محبوب را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای استراتژی بازاریابی توییتر خود از آن‌ها استفاده کنید:

Sprout Social

طیف وسیعی از ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما کمک کند از طریق توییتر به مخاطبان هدف و شخصیت‌های خریدار دست یابید، از جمله تجزیه و تحلیل پلتفرم، ابزارهای تعامل، قابلیت‌های زمان‌بندی و جزئیات مربوط به نوع محتوای مورد نظر مخاطبان.

Twitter Analytics

به شما امکان می‌دهد توییت‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید، بفهمید کدام محتوا به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند و درباره فالوورهای خود اطلاعات کسب کنید.

HubSpot

یک ابزار شبکه اجتماعی دارد که به شما امکان می‌دهد پست‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کنید، مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و درک کنید که چگونه تعاملات توییتر شما به نتیجه نهایی کسب و کار شما کمک می‌کند.

4. یک کمپین توئیتر ایجاد کنید

کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از هر نوعی که باشند، راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت شما هستند. شما می‌توانید یک کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به طور خاص برای توییتر ایجاد کنید تا کاربران را هدف قرار داده و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید و در عین حال آگاهی از برند خود را از طریق پلت فرم بالا ببرید.

برای ایجاد یک کمپین بازاریابی توییتر، باید همان مراحلی را که با هر نوع کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید، دنبال کنید.

  • در مورد رقابت خود تحقیق کنید
  • تعیین کنید که چگونه برای مخاطبان هدف خود جذاب خواهید بود
  • نوع محتوایی را که ایجاد می‌کنید انتخاب کنید
  • محتوای خود را به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید
  • نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

5. یک بیوگرافی پروفایل قوی بنویسید

نوشتن یک بیوگرافی قوی و به یاد ماندنی برای پروفایل توئیتر شما بسیار مهم است. به این دلیل است که بیوگرافی توییتر شما اولین چیزی است که یک بازدیدکننده پروفایل درباره شرکت شما می‌خواند. این مقدمه مکتوب شما است و باید به طور خلاصه توضیح دهد که بازدیدکنندگان از صفحه و محتوای شما چه انتظاراتی دارند. شما فقط ۱۶۰ کاراکتر برای انجام این کار دارید، بنابراین کلمات خود را درست انتخاب کنید تا مطمئن شوید که بیوگرافی شما با موفقیت نشان دهنده برند شما است و نشان دهنده شخصیت شما به عنوان یک شرکت است.

6. از تصاویر و ویدئوها استفاده کنید

در صورت امکان، سعی کنید ویدیوها و عکس‌های با کیفیت را در توییت‌های خود قرار دهید. ثابت شده است که توییت‌های دارای تصویر بهتر از توییت‌هایی هستند که فقط از متن ساخته شده‌اند. هنگامی که کاربران توییتر در فیدهای خود پیمایش می‌کنند، عکس‌ها و تصاویر عنصری چشم نواز و جذاب در محتوای شما ایجاد می‌کنند. ثابت شده است که ویدیوها در واقع عملکرد بهتری از توییت‌ها با تصاویر دارند. در واقع، توییت‌هایی که ویدیو دارند به طور متوسط شش برابر بیشتر از توییت‌های بدون آن‌ها تعامل دارند.

ویدئوها و تصاویر راهی عالی برای نشان دادن توان شما به مخاطبان شما یا نحوه استفاده از کالایی که می‌فروشید و همچنین شخصی‌سازی محتوای شما هستند. به علاوه، ثابت شده است که تصاویر و ویدیوهای موجود در توییت‌ها به شما کمک می‌کنند تا تعامل خود را افزایش دهید.

7. با فالوورهای خود تعامل داشته باشید

به یاد داشته باشید که با رشد کسب و کارتان و افزایش تعداد فالوورهای توییتر، با فالوورهای خود بیشتر درگیر شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا تجربیاتی برای دنبال کنندگان و مخاطبان خود ایجاد کنید که احساس شخصی کنند و آن‌ها را به پروفایل شما بازگرداند و در عین حال حس وفاداری به برند را تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر شخصی پست شما را بازتوییت کند یا روی توییت شما نظر دهد، می‌توانید تعامل آن شخص را «لایک» کنید یا حتی با پاسخ به او توییت کنید.

8. اشاره‌های شبکه‌ای را به اشتراک بگذارید

اگر کسب و کار شما در شبکه‌های دیگر تگ یا ذکر شده است، مقاله، ویدئو، URL یا تصویر آن را در توییتر به اشتراک بگذارید. این باعث می‌شود که کسب‌وکار شما برای هر کسی که پروفایل شما را بررسی می‌کند، مشروع‌تر باشد و همچنین به دنبال‌کنندگان احتمالی نشان می‌دهد که چه تعداد از افراد دیگر قبلاً درباره شرکت شما می‌دانند و از محصولات و خدمات شما لذت می‌برند.

این یک راه هیجان‌انگیز برای پخش موفقیت شما برای مخاطبان است. همچنین راهی برای اضافه کردن بک لینک‌ها در توییت‌های خود در اختیار شما قرار می‌دهد که با کلیک روی آن، مخاطبان شما را به منبع اصلی ذکر می‌برد. به این معنی که شما ترافیک را به وب‌سایت شبکه‌ای که از شما نام برده است هدایت خواهید کرد و احتمالاً تعداد فالوورها و یا شناسایی برند آنها را افزایش می‌دهد. این به طور بالقوه می‌تواند به شما کمک کند که در آینده دوباره در یکی از محتوای آنها نام برده، به اشتراک گذاشته یا برجسته شوید.

9. مراقب حساب‌های توییتر رقبای خود باشید

توییتر راهی عالی برای زیر نظر گرفتن تلاش‌های بازاریابی رقبای خود است. می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید یا به سادگی آن‌ها را جستجو کنید تا ببینید چه چیزی پست می‌کنند. شما همچنین می‌توانید جزئیات اولیه در مورد تعامل آن‌ها مانند تعداد بازتوییت ها، نظرات و پاسخ‌های آن‌ها را مشاهده کنید. این یک راه ساده برای دیدن برخی از استراتژی‌های بازاریابی توییتر است که رقبای شما اجرا می‌کنند و اینکه آیا آن‌ها کار می‌کنند یا خیر.

10. هنگام ایجاد محتوا بر علایق و نیازهای دنبال کنندگان تمرکز کنید

اگر می‌خواهید به اعضای مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با آنها طنین‌انداز می‌شود، باید بر علایق و نیازهای آن‌ها تمرکز کنید. خواه این در رابطه با نحوه اشتراک‌گذاری محتوا، آنچه به اشتراک می‌گذارید یا نحوه ارائه آن باشد.

هنگامی که نیازهای مخاطبان هدف و شخصیت‌های خریدار خود را برآورده می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که به دنبال کردن و تعامل با شرکت شما ادامه دهند. همانطور که شخصیت‌های خریدار و مخاطبان هدف خود را مطالعه می‌کنید، می‌توانید نوع محتوایی را که احتمالاً به دنبال شما برای اشتراک‌گذاری هستند، تعیین کنید. علاوه بر این، همیشه می‌توانید سؤالات توییت کنید، نظرسنجی بفرستید، بازخورد بخواهید یا حتی یک چت توییتر ایجاد کنید تا ایده‌های بیشتری در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند از کسب و کار و پروفایل توییتر خود دریافت کنید.

11. رویدادهای خود را تبلیغ کنید

توییتر یک راه عالی برای تبلیغ رویدادهای کسب و کار شما است. مشابه روشی که برای کمپین توییتر انجام می‌دهید، می‌توانید یک هشتگ منحصربفرد برای رویدادهای مختلف (مانند جشن‌های راه اندازی، هدایا و مسابقات) ایجاد کنید یا انواع توییت‌ها را (با استفاده از یکی از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود) برای تبلیغ هر کدام برنامه ریزی کنید. مناسبت ویژه‌ای که شرکت شما میزبانی می‌کند. به این ترتیب، مخاطبان (خواه آنها دنبال کنندگان شما باشند یا نباشند) این فرصت را خواهند داشت که در مورد رویداد شما اطلاعات کسب کنند و تمام جزئیات مورد نیاز برای ثبت نام، حضور یا شرکت را دریافت کنند.

12. پیام‌های مستقیم خود را به طور منظم بررسی کنید

مانند سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، توییتر یک صندوق ورودی پیام مستقیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در آن می‌توانند در یک پیام خصوصی در مورد هرگونه سؤال، نگرانی یا نظری که دارند با شما تماس بگیرند. بنابراین، حتما صندوق ورودی خود را به طور مرتب چک کنید زیرا این می‌تواند به نوع خدمات مشتری و حمایت از کسب و کار شما و همچنین نوع مراقبتی که به دنبال کنندگان و مشتریان خود ارائه می‌دهید کمک کند.

twitter direct messages

13. آنالیز خود را بررسی کنید

با تمام کارهایی که برای بازاریابی توییتر کسب و کار خود انجام می‌دهید، باید اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های شما در دستیابی به اهدافتان موفقیت‌آمیز است، خواه در ارتباط با هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت ، افزایش تبدیل، یا بهبود آگاهی از برند شما باشد. .

شما می‌توانید موفقیت بازاریابی توییتر خود را در این زمینه‌ها (و بسیاری موارد دیگر) با تجزیه و تحلیل کار خود تعیین کنید. برای انجام این کار، باید در نظر بگیرید که کدام معیارها (KPI) برای شما مهم هستند و سپس تعیین کنید که چگونه آن‌ها را ردیابی می‌کنید.

کدام معیارها را در توییتر دنبال کنیم؟

با توجه به منحصربفرد بودن هر کسب و کاری و داشتن اهداف متفاوت، ممکن است علاقه‌ای به ردیابی تمام معیارهای توییتر را نداشته باشید (یا ممکن است به دنبال ردیابی معیارهای بیشتری باشید). با این حال، ما فهرست زیر از معیارهای ممکن را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا برای شروع کار در نظر بگیرید.

تعامل: به تعداد بازتوییت‌ها، فالوها، پاسخ‌ها، موارد دلخواه و کلیک‌هایی که توییت‌های شما دریافت می‌کنند (شامل همه هشتگ‌ها و لینک‌هایی که شامل می‌شوند) نگاه کنید.

برداشت‌ها: تعداد دفعاتی که توییت‌های شما در جدول زمانی یکی از مخاطبان ظاهر شده‌اند را مرور کنید (خواه آنها واقعاً شما را دنبال می‌کنند یا نه).

هشتگ ها: ببینید کدام یک از هشتگ‌های شما بیشتر توسط مخاطبان و دنبال کنندگان شما استفاده می‌شود.

توییت‌های برتر: توییت‌های خود را با بیشترین میزان تعامل مرور کنید.

مشارکت‌کنندگان: از میزان موفقیتی که هر یک از مشارکت‌کنندگان خود (افرادی که در حسابتان به آنها دسترسی ادمین می‌دهید) در توییت‌های خود دارند تا بتوانید برخی از تاکتیک‌های آن‌ها را به‌طور منظم‌تر اجرا کنید یا به طور کامل حذف کنید.

نحوه بررسی آنالیز توییتر

تعدادی از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند  Sprout Social، HubSpot و Hootsuite با ویژگی‌های تجزیه و تحلیل به طور خودکار وجود دارد. این برای کسانی که قبلاً قصد انتخاب یک ابزار مدیریتی برای کمک به برنامه ریزی خود را دارید راحت است. نوشته ها. با این حال، یکی از رایج‌ترین ابزارهای تحلیلی برای توییتر، ابزاری است که به طور خاص برای این پلتفرم ایجاد شده است: Twitter Analytics.

تجزیه و تحلیل توئیتر

Twitter Analytics به شما کمک می‌کند بفهمید محتوای شما چگونه بر مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد و روش‌هایی که فعالیت شما در پلتفرم می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند را نشان دهد. این ابزار رایگان است، برای همه کاربران قابل دسترسی است و شامل اطلاعاتی در مورد میزان مشارکت توییتر، برداشت‌ها، فعالیت توییت‌ها و اطلاعاتی درباره فالوورهای شما است.

بسته به نیازهای کسب‌وکارتان، می‌توانید داده‌های تبلیغات توئیتر (در صورت پرداخت هزینه) را در تحلیل توییتر نیز بگنجانید. در نهایت، تعدادی منبع و برنامه شخص ثالث دیگر وجود دارد که می‌توانید همراه با Twitter Analytics دانلود و استفاده کنید تا نگاهی عمیق‌تر به انواع خاصی از داده‌ها مانند اطلاعات دقیق عملکرد هشتگ یا نحوه عملکرد سایر بخش‌های توییتر در صنعت خود بیندازید.

بازاریابی را در توئیتر شروع کنید

توییتر یک ابزار بازاریابی قدرتمند و پلتفرم شبکه اجتماعی است که هر کسب و کاری می‌تواند از آن استفاده کند. این توانایی به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، آگاهی از برند را بهبود بخشید، مخاطبان خود را درگیر کنید، روابط شخصی با دنبال کنندگان و مشتریان خود ایجاد کنید، تبدیل‌ها را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. بنابراین، توییتر را برای تاکتیک‌های تجاری و همچنین نکات و ترفندهای بازاریابی ذکر شده در بالا در نظر بگیرید و شروع به اشتراک‌گذاری محتوا در توییتر کنید تا به شما در رشد کسب و کار امروز کمک کند.

5/5 - (30 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟