پیش نیاز یادگیری سئو چیست؟

پیش نیاز یادگیری سئو

سئو یک مهارت سرگرم کننده و مفید است، اما در عین حال می‌تواند چالش برانگیز باشد. کارشناسان سئو معتقدند شکاف مهارتی بزرگی در این صنعت وجود دارد. افرادی هستند که با خواندن یک کتاب در مورد سئو خود را کارشناس می‌نامند، و در مقابل هستند افرادی که سرگرمی و اوقات فراغت خود را هم روی بررسی الگوریتم گوگل و تحقیقات سئو قرار می‌دهند. در اصل برای شروع یادگیری سئو نیازی به تسلط بر همه موارد نیست، اما توصیه می‌شود که روی مهارت‌هایی که اشاره خواهد شد و بعنوان پیش نیاز یادگیری سئو از آنها یاد می‌شود، درک درستی داشته باشید.

پیش نیازهای اولیه سئو

دانش کامپیوتر

این مهارت ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما باور نمی‌کنید که افرادی هستند هنوز دانش اولیه کامپیوتر را ندارند. پس بعنوان اولین پیش نیاز یادگیری سئو در این حد باید بلد باشید:

  • ایجاد یک پوشه جدید
  • انتقال فایل از یک پوشه به پوشه دیگر
  • تغییر نام یک پوشه
  • مشاهده ویژگی‌های یک برنامه
  • حذف نصب یک برنامه
  • ویرایشگرهای متن

این دانش کمک می‌کند تا در زمان انتقال فایل از طریق FTP به مشکل نخورید.

انتقال فایل با FTP

همه سئوکاران این موضوع را به خوبی می‌دانند که نحوه انتقال فایل از کامپیوتر به سرور هاست از طریق نرم افزارهای انتقال دهنده و یا بصورت مستقیم چقدر مهم است.

آشنایی با مرورگرهای وب

این مورد هم کاملاً بعنوان پیش نیاز یادگیری سئو یک ضرورت است که شامل دانش:

  • مدیریت برگه‌های مرورگر
  • پنجره‌های خصوصی / ناشناس
  • تفاوت فایرفاکس / کروم / سافاری و سایر مرورگرها
  • افزونه‌های مرورگر

شناخت دستگاه‌های موبایل

شما باید در مورد سیستم‌های اندروید و آیفون حداقل اصول اولیه را بدانید. چرا این موضوع مهم است؟ چیزی در حدود نیمی از ترافیک وب این روزها مختص تلفن همراه است، بنابراین اینکه بدانیم مردم چگونه با وب در دستگاه‌های تلفن همراه ارتباط برقرار می‌کنند بسیار مهم است. این شناخت شامل:

  • رزولوشن های مختلف در دستگاه‌های مختلف (صفحه نمایش بزرگ iPad در مقابل یک اندروید کوچک)
  • مرورگرهای وب موبایل
  • برنامه Google Now
  • سیری / Google Voice
  • چگونه عکس بگیرید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  • اپلیکیشن موبایل FTP


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

دانش پایه HTML

یکی دیگر از پیش نیازهای اصلی یادگیری سئو این است که حداقل شما باید بتوانید کدهای HTML را بخوانید و در حالت ایده آل، باید بتوانید کد HTML را بخوانید، آن را از ابتدا بنویسید، و یا HTML موجود را ویرایش کنید.

  • تگ‌های بولد، ایتالیک و زیر خط دار
  • تگ‌های h1-h6
  • عنوان و متا تگ‌ها اصلی‌ترین راهنماهای سئو داخلی هستند
  • برچسب «a» (آنچه صفحات و سایت‌ها را به هم پیوند می‌دهد)
  • تگ div
  • تگ‌های «p» و «br».

می‌توانید از منابعی مانند Codecademy یا Udemy برای یادگیری HTML استفاده کنید، اما روش‌های زیادی برای یادگیری رایگان هم وجود دارد.

تجربه کار با CSS و جاوا اسکریپت

CSS چیزی است که HTML را زیبا می‌کند. لازم نیست در CSS متخصص باشید، اما توصیه می‌کنیم موارد زیر را یاد بگیرید:

  • کلاس‌ها
  • شناسنامه‌ها
  • و نحو اولیه

هنگامی که کلاس ها، شناسه‌ها و نحو اولیه را یاد گرفتید، هر چیز دیگری را که می‌توانید جستجو کنید. برای جاوا اسکریپت، توصیه می‌شود حداقل بدانید که چگونه می‌توان زمان استفاده از جاوا اسکریپت در یک سند، فراخوانی JS انجام داد.

دانش لینوکس

Googlebot تمام روز را به خزیدن در سرورهای لینوکس می‌گذراند، بنابراین باید شما نکاتی را در مورد لینوکس یاد بگیرید.

  • نحوه خواندن گزارش سرور
  • مشاهده فایل‌ها در لینوکس
  • نحوه ویرایش فایل‌ها در لینوکس
  • مسیر ورود به سرور از طریق SSH
  • نحوه جابجایی فایل‌ها در لینوکس

یادگیری لینوکس حتی در حد اندک هم بسیار کمک می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که اگر در حال انجام دادن فایل‌های SSH هستید، واقعاً می‌دانید چه کار می‌کنید. اگر رویکرد ساختاریافته‌تری را ترجیح می‌دهید، udemi یا Codecademy را توصیه می‌کنم.

کار با CMS

بعنوان پیش نیاز یادگیری سئو بهتر است که با یک CMS آشنا باشید؛ که با توجه محبوبیتی که امروزه وردپرس دارد توصیه ما به شما این است که یک آشنایی نسبی با وردپرس بهتر است که داشته باشید. یادگیری وردپرس بسیار آسان است، اما تسلط بر آن ممکن است سال‌ها طول بکشد. پس حداقل موارد زیر را بهتر است با آن آشنا باشید:

  • یک پست وبلاگ و صفحه جدید چگونه ایجاد می‌شود
  • ویرایش و کار با ویجت‌ها
  • جذب کاربران جدید ایجاد کنید
  • نظرات کاربران
  • اضافه کردن و ویرایش تصاویر

ویرایش تصاویر

ممکن است برخی در این مورد بگویند نیاز نیست، اما ما واقعاً فکر می‌کنیم که بلد بودن نحوه ویرایش یک تصویر در فتوشاپ برای سئو ضروری است. اگر در کار ویرایش وب سایت‌ها هستید و نیاز به تغییر اندازه یک تصویر دارید، داشتن دانش کمی از فتوشاپ کمک کننده است. موارد سریع مانند:

  • ویرایش لوگو
  • تغییر رنگ پس زمینه تصویر
  • ویرایش‌های فوری عکاسی
  • ساختن تصویر ویژه برای وبلاگ

دانش کار با پنل های هاست

داشتن دانش در مورد cPanel ، پلسک و سایر رابط‌های هاست محبوب واقعاً نیاز است. مواردی مانند:

  • تغییر رمز عبور
  • ایجاد یک ایمیل «info@example.com».
  • تغییر مناطق DNS
  • مشاهده گزارش‌های وب سرور
  • گرفتن نسخه پشتیبان از سایت شما
  • اضافه کردن زیر دامنه‌ها

آشنایی با DNS

دانش DNS حیاتی است. هنگامی که یک نام دامنه را در Namecheap یا Godaddy ثبت می‌کنید، باید در جایی «مشخص» شود. می‌توانید این کار را با تغییر سرورهای نام یا ویرایش رکورد «A» در ورودی منطقه DNS انجام دهید تا ثبت کننده دامنه بداند هاست را به کجا هدایت کند .

ساده‌ترین راه برای یادگیری اصول اولیه DNS این است که یک دامنه جدید ثبت کنید و یاد بگیرید که چگونه آن را به هاست خود نشان دهید. سعی کنید این کار را به هر دو صورت یا از طریق Name Server یا از طریق IP رکورد انجام دهید.

دیگر پیش نیازهای اولیه یادگیری سئو هم شامل موارد زیر است:

  • گرامر قوی / درک خوب زبان انگلیسی یا هر زبانی که با آن کار می‌کنید
  • ریاضی پایه
  • مهارت‌های تایپ خوب (ممکن است لازم باشد تعدادی محتوا بنویسید)
  • مهارت‌های ارتباطی با افراد
  • آشنایی با Excel یا Google Sheets

پیش نیازهای اصلی یادگیری سئو

بعد از اینکه پیش نیازهای اولیه یادگیری سئو را بدست آوردید، باید از تکنیک های سئو برای بهبود و ارتقای رتبه سایت در موتور جستجو استفاده کنند. حالا باید به سراغ پیش نیازهای اصلی سئو برویم، به خصوص اگر در حال طراحی یک وب سایت جدید هستید. موارد زیر پیش نیازهای فنی و غیر فنی یک کارشناس سئو را مشخص می‌کند که باید در وب سایت برای افزایش رتبه و کسب ترافیک وب پیاده سازی کند.

پیش نیازهای فنی برای سئو

  1. شناخت مشخصات یک هاست خوب، سرویس میزبانی وب (هاست) یک سرویس میزبانی اینترنتی است که از طریق آن افراد و سازمان ها می توانند به وب سایت های مختلف دسترسی داشته باشند. انواع هاست (هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست کلود) وجود دارد که یک باید آنها را بشناسید.
  2. نگاشت تغییر مسیر Ad Hoc 301 یک نگرانی فنی است. بسیاری از ابزارهای وب مستر این تغییر مسیر را پیشنهاد می‌دهند که شما برای داشتن یک رابط کاربری عالی باید آن را اعمال کنید.
  3. شناخت فایل Robots.txt ضروری است و باید با ویژگی‌های کنترل مجوزهای سطح دسترسی فایل تکمیل شود.
  4. شناخت نقشه سایت (سایت مپ)، شاید ضروری نباشد اما یک نقشه سایت پیشرفته XML می‌تواند با نمایش صحیح URL ها به افزایش تعامل کاربر در پلتفرم‌های مختلف کمک کند.
  5. محتوای عالی (که نشان دهنده محتوای وب سایت شما است) مهمترین بخش سایت است. محتوای کیفیت پایین = عدم کسب رتبه، به همین سادگی است.
  6. بک لینک‌های با کیفیت (نشان دهنده لینک‌هایی است که اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد). شما می‌توانید محتوای عالی و یک وب‌سایت کاملاً بهینه‌سازی شده داشته باشید، اما در نهایت، باید با دریافت بک لینک‌های باکیفیت، قدرت به دست آورید.

پیش نیازهای غیر فنی برای سئو

  • زمان آپلود سرور نباید بیشتر از 300 میلی ثانیه باشد. هر وب‌سایتی که بارگذاری آن بیش از 300 میلی‌ثانیه طول می‌کشد، به ازای هر 1 میلی‌ثانیه، یک بازدیدکننده را از دست می‌دهد.
  • سرور انتخاب شده باید دارای ویژگی فشرده سازی فایل باشد و از کش مرور پشتیبانی کند.
  • صفحه آرایی باید به گونه ای انجام شود که متون هم در دسته و هم در زیر مجموعه هر محصول یا خدمات ارائه شده توسط وب سایت وجود داشته باشد.
  • سعی کنید مسیر راهنما را در وب سایت قرار دهید.
  • تگ‌ها باید به هر صفحه اضافه شوند.
  • فراموش نکنید که دکمه اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی را در هر صفحه از وب سایت خود قرار دهید.

آشنایی با مفاهیم سئو

اگر می‌خواهید به یک کارشناس سئو تبدیل شوید باید لغات و کلمات تخصصی سئو را بشناسید. چرا این کار پیش نیاز یادگیری سئو است؟ چون به محض شروع جستجو و یادگیری سئو، با مفاهیم زایدی روبرو می‌شوید که جنبه ها یا رویکردهای مختلف آن را مشخص می‌کنند. این لغات شامل:

  • گوگل
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • on-page seo یا سئو داخلی
  • off-page seo یا سئو خارجی
  • Technical seo یا سئو تکنیکال
  • هدف جستجوگر
  • سئو محلی
  • اشتباهات رایج سئو
  • عناصر صفحه نتایج جستجوی گوگل
  • اسنیپت
  • سئو بین المللی
  • سیگنال های رتبه بندی
  • عبارت جستجو
  • تجربه کاربری (UX) و تاثیر آن روی سئو
  • دسترس‌پذیری
  • نرخ تبدیل
  • سرعت سایت
  • بررسی سرعت سایت
  • سیگنال‌های کاربر
  • ساختار سایت
  • اسلگ چیست؟
  • مسیر راهنما یا برد کرامب
  • برچسب‌ها و دسته‌ها
  • لینک سازی داخلی
  • محتوا
  • کپی رایتینگ
  • استفاده از تحلیل خوانایی
  • کلمه کلیدی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • کلمات کلیدی دم بلند
  • محتوای یتیم
  • محتوای نازک
  • بازاریابی محتوا
  • محتوای سنگ بنا (پیلار کلاستر)
  • محتوای تکراری
  • پست وبلاگ مناسب سئو
  • مخاطب
  • بهینه سازی تصویر
  • متا تگ ها
  • برندسازی
  • سئوی فراگیر
  • لینک بیلدینگ
  • انکر تکست
  • سئوی موبایل
  • AMP
  • سئو فنی
  • HTTPS
  • HTTP/2
  • URL
  • شبکه تحویل محتوا (CDN)
  • ریدایرکت
  • Googlebot
  • خزیدن یا کرال سایت
  • خطاهای خزیدن
  • Noindex
  • ایندکس صفحات Index
  • ریچ اسنیپت ها
  • تجزیه و تحلیل
  • ردیابی سئو با گوگل آنالیتیکس
  • نرخ پرش
  • گوگل تگ منیجر
  • کنسول جستجوی گوگل
  • شبکه اجتماعی
  • روش سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه

چک لیست یک سئو کار

  • یک استراتژی سئو جامع را تعریف کنید
  • بررسی کنید که آیا دسترسی وب سایت من خوب است یا خیر
  • سرعت سایت را بررسی کنید و سعی کنید آن را بهبود بخشید
  • ساختار سایت را دوباره ارزیابی کنید
  • مسیر راهنما را در وب سایت پیاده سازی کنید
  • استراتژی کلمه کلیدی را تعریف کنید
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
  • محتوای موجود را برای سئو بهینه کنید
  • محتوای عالی برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مناسب بنویسید
  • سعی کنید از سایت های دیگر به سایت خود لینک بسازید
  • مجدداً ارزیابی کنید که آیا وب سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر
  • با توسعه دهنده و میزبان وب سایت خود تماس بگیرید تا سئوی فنی خود را به بهترین نحو ممکن کنید
  • کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید و روی توصیه های آن کار کنید
  • روی صفحه(های) شبکه‌های اجتماعی خود کار کنید

خلاصه

سئو این قدرت را دارد که کسب و کار آنلاین شما را به بالاترین سطح و بالاتر از رقبا برساند. پیش نیازهای یادگیری سئو که در بالا ذکر شد به شما کمک می کنند سئو را یاد بگیرید، اما کافی نیست، شما باید در سئو متخصص شوید تا برای همیشه رقبا را کنار بزنید.

سوالات متداول

5/5 - (63 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟