چگونه سئو را با تبلیغات کلیکی ترکیب کنیم؟

Home » بلاگ » مقالات » چگونه سئو را با تبلیغات کلیکی ترکیب کنیم؟

سئو و تبلیغات کلیکی

چگونه سئو و تبلیغات کلیکی را ترکیب کنیم تا به موفقیت بیشتری در بازاریابی دیجیتال دست یابیم؟

آیا بین انتخاب سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی (PPC) بعنوان استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود مشکل دارید؟

اغلب صاحبان کسب و کار بر این باورند که باید وب سایت خود را با استفاده از یکی از این تاکتیک های بازاریابی دیجیتال جلو ببرند. اما ما بعنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما می‌گوئیم به جای انتخاب بین سئو و تبلیغات کلیکی، از هر دو استفاده کنید.

سئو و تبلیغات کلیکی یک رابطه هم افزایی دارند که در صورت ترکیب درست می توانند به شما در دستیابی به موفقیت در بازاریابی دیجیتال کمک کنند.

از متن تبلیغاتی کلیکی در توضیحات متا استفاده کنید.

می توانید توضیحات متا (Meta Description) را برای وب سایت خود با استفاده از فرمت مشابه با تبلیغات PPC خود ساختاربندی کنید. می‌‍‌دانیم که موتورهای جستجو برای تعیین نحوه نمایش صفحات وب در نتایج جستجو به توضیحات متا نگاه می کنند. اگر توضیحات متا را به صفحه وب سایت اضافه کنید، موتورهای جستجو از آن برای ایجاد توضیحات در لیست های نتایج ارگانیک صفحه استفاده می کنند.

شما همیشه می‌توانید فرمت‌های مختلف متا دسکریپشن را آزمایش کنید، اما کمپین‌های PPC داده‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها برای شناسایی و انتخاب توضیحات متای مؤثر برای وب‌سایت خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، هنگام اجرای یک کمپین  PPC، اطلاعاتی در مورد اینکه کدام نسخه تبلیغاتی بیشترین کلیک را جذب می کند، به دست خواهید آورد. اگر یک تبلیغ PPC دارای نرخ کلیک (CTR) به طور قابل توجهی بالاتر از سایر تبلیغات PPC بود، ممکن است بخواهید از آن نسخه تبلیغاتی برای توضیحات متا در وب سایت خود استفاده کنید.

توضیحات متا باید بسیار مرتبط با صفحات وبی که در آنها استفاده می شود نوشته شود. می توانید تبلیغات PPC خود را برای تعیین بهترین راه قالب بندی توضیحات متا تجزیه و تحلیل کنید. تبلیغات PPC با CTR بالا دارای متن تبلیغاتی قانع کننده ای هستند که کاربران را تشویق می کند روی آنها کلیک کنند. هنگامی که برای توضیحات متا یک صفحه وب استفاده شود، نسخه تبلیغاتی با جذب کلیک ها و در نتیجه افزایش CTR ارگانیک صفحه، در حالت ایده آل اثر مشابهی خواهد داشت.

داده های کلیدواژه سئو وتبلیغات کلیکی را به اشتراک بگذارید.

سئو و تبلیغات کلیکی داده های کلمه کلیدی خوبی تولید می کنند. با سئو، می توانید از کنسول جستجوی گوگل و وب مستر بینگ برای شناسایی کلمات کلیدی که کاربران برای پیداکردن وب سایت شما جستجو کرده اند، استفاده کنید. با تبلیغات کلیکی، می‌توانید از گوگل ادز یا تبلیغات بینگ برای شناسایی کلمات کلیدی که باعث نمایش بیشتر تبلیغات و کلیک‌های تبلیغاتی می‌شوند، استفاده کنید.

در اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثرتر، می توانید داده های کلمه کلیدی را بین کمپین های سئو وتبلیغات خود به اشتراک بگذارید. هنگام انجام سئو، به حساب های گوگل ادز و بینگ ادز خود وارد شوید و گزارش عبارات جستجو را در هر دو پلتفرم را بررسی کنید. همانطور که این گزارش ها را مرور می کنید، به کلمات کلیدی کوتاه یا بلند مرتبط با وب سایت خود توجه داشته باشید. با فرض اینکه قبلاً آنها را هدف قرار نداده اید، ممکن است بخواهید این کلمات کلیدی را در کمپین سئو خود بگنجانید.

هنگام اجرای تبلیغات کلیکی، می‌توانید به تحقیق کلمات کلیدی در سئوی خود سری بزنید. کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید و آن را در کمپین خود قرار دهید. در Google Search Console و Bing Webmaster Tools، خواهید دید که کدام کلمات کلیدی باعث نمایش و کلیک بیشتر در جستجوهای ارگانیک وب سایت شما شده اند. با مرور این اطلاعات کلمه کلیدی، ممکن است کلمات کلیدی جدیدی را برای گنجاندن در کمپین تبلیغات کلیکی خود پیدا کنید.

برای جستجوی برند رقبا در رتبه بالاتر قرار بگیرید.

اگر نمی‌توانید از وب‌سایت رقبا پیشی بگیرید، یک کمپین تبلیغات کلیکی ایجاد کنید که به طور خاص نام تجاری رقبا را هدف قرار دهد. هنگامی که شخصی برند رقیب را در گوگل یا بینگ جستجو می کند، تبلیغ شما را می بیند که باید بالای فهرست جسجوی ارگانیک ظاهر شود.

برخی از وب مسترها و مارکترها در پیشنهاد برند رقبا در کمپین‌هایتبلیغات کلیکی بعنوان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مردد هستند. آنها معتقدند که این کار برخلاف شرایط و ضوابط گوگل یا بینگ است. در گذشته، گوگل تبلیغ کنندگان را از پیشنهاد برای کلمات کلیدی برند منع می کرد. در سال 2008، شرکت Mountain View این محدودیت را نادیده گرفت. تا زمانی که از کلمات کلیدی برند رقبا در نسخه متن تبلیغاتی خود استفاده نکنید، می توانید آنها را در کمپین های تبلیغات کلیکی خود هدف قرار دهید.

وب سایت خود را روی کلمات کلیدی گران در تبلیغات کلیکی، بهینه کنید.

برخی از کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی برای ارائه پیشنهاد و انتخاب بسیار گران هستند. اگر یک کلمه کلیدی دارای ارزش تجاری بالا و رقابت بالا باشد، ممکن است مجبور باشید حداکثر قیمت هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را 5 دلار یا بیشتر برای ایجاد نمایش و کلیک قرار دهید.

اجازه ندهید کلمات کلیدی گران قیمت باعث کاهش بازگشت سرمایه (ROI) شما شوند. انتخاب آنها را متوقف کنید و در عوض، وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا برای آنها رتبه بالایی کسب کند.

با تبلیغات بازاریابی مجدد، بازدیدکنندگان قبلی وب سایت را هدف قرار دهید.

تبلیغات بازاریابی مجدد راهی ارزان و موثر برای بازگرداندن بازدیدکنندگان به وب سایت شما ارائه می دهد. این مدل تبلیغات در گوگل ادز و بینگ ادز وجود دارند. و برای دسترسی به کاربرانی طراحی شده اند که در گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند یا با آن تعامل داشته اند. برای ایجاد تبلیغات بازاریابی مجدد، باید تگ بازاریابی مجدد گوگل یا بینگ را به وب سایت خود اضافه کنید. پس از اضافه شدن، کد بازاریابی مجدد لیستی از کاربرانی را ایجاد می کند که می توانید آنها را هدف قرار دهید.

از آنجایی که آنها فقط بازدیدکنندگان قبلی را هدف قرار می دهند، تبلیغات بازاریابی مجدد زمانی بهترین عملکرد را دارند که در کنار سایر تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ از جمله سئو استفاده شوند. با افزایش رتبه جستجوی وب سایت شما، ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می کند. هر کاربری که وب سایت شما را با کلیک بر روی نتایج جستجوی ارگانیک کشف و از آن بازدید کند، به لیست بازاریابی مجدد شما اضافه می شود. سپس می توانید این بازدیدکنندگان گذشته را با تبلیغات بازاریابی مجدد بسیار مرتبط هدف قرار دهید.

افزونه های لینک سایت را در تبلیغات کلیکی فعال کنید.

علاوه بر بازاریابی مجدد تبلیغات، یکی دیگر از ویژگی های تبلیغاتی کلیکی که می تواند مکمل تلاش های سئوی شما باشد، افزونه های لینک سایت است. این ویژگی در گوگل ادز و بینگ ادز موجود است. این ویژگی به شما امکان می دهد چندین لینک را در تبلیغات کلیکی خود قرار دهید.

تبلیغات استاندارد کلیکی فقط از یک لینک پشتیبانی می کند. با افزونه‌های لینک سایت، می‌توانید تا هفت لینک اصلی و همچنین دو تا شش لینک سایت را وارد کنید. لینک‌های اضافی تبلیغات کلیکی شما را بیشتر نمایش می‌دهد و کاربران را بیشتر تشویق می کند که روی آنها کلیک کنند. به گفته مایکروسافت، تبلیغات کلیکی با پسوند لینک سایت دارای میانگین CTR 30٪ بالاتر از تبلیغات کلیکی استاندارد است. همچنین می توانید از لینک‌های سایت برای هدایت ترافیک به صفحات فرعی کمتر شناخته شده در وب سایت خود استفاده کنید. در غیر این صورت توسط بازدیدکنندگان مورد توجه قرار نمی گیرند.

جمع بندی

تبلیغ وب سایت با تبلیغات کلیکی باعث بهبود رتبه بندی جستجوی آن نمی شود. همچنین، بهینه سازی وب سایت برای رتبه بندی جستجوی ارگانیک، عملکرد تبلیغات کلیکی آن را بهبود نمی بخشد. اما ترکیب سئو و تبلیغات کلیکی به شما کمک می کند تا به موفقیت بیشتری در بازاریابی دیجیتال برسید. شما می توانید توضیحات متاd وب سایت خود را با استفاده از متن تبلیغات کلیکی ساختار دهید. داده های سئو و کلمات کلیدی تبلیغات کلیدی را به اشتراک بگذارید. نام تجاری رقبا را پیشنهاد دهید و موارد دیگر که در این مقاله ذکر شد را به کار ببندید.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *