چک لیست نهایی سئو (سال 2022)

چک لیست سئو
چک لیست سئو

اگر به فکر چگونگی افزایش ترافیک و رتبه سایت خود در گوگل هستید، یک چک لیست جدید از موارد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آماده کرده‌ایم که در آن 101 روش برای بهبود سئو سایت در سال 2022 گنجانده شده است. صاحبان کسب و کار و دیجیتال مارکترها در هر صنعتی می‌توانند از این روش‌های سئو استفاده کنند.

اما قبل از شروع چک لیست، بیایید عناصر اصلی سئو را دوباره بررسی کنیم. اینها به عنوان اجزای کلیدی برای بهینه‌سازی وب سایت شما در جستجوگرها عمل می‌کنند:

یادآوری تعریف سئو: به فرآیند بهبود سایت برای افزایش دید آن هنگام جستجوی خدمات یا محصولات شما توسط افراد دیگر در موتورهای جستجو می‌پردازد.

فهرست مطالب
  1. ساختار URL
  2. توضیحات متا
  3. برچسب‌های H1
  4. عنوان صفحه
  5. مبانی سئو
  6. تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی
  7. سئو درون صفحه (On-Page)
  8. سئو فنی
  9. عامل کاربر
  10. سئو خارجی (Off-Page)
  11. برندینگ (نام تجاری)
  12. بک لینک ها
  13. محتوا
  14. چک لیست عمومی
  15. تاکتیک ها و نکات سئو پیشرفته

چه کسی می‌گوید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دشوار است؟ با چک لیستی که ما در اختیار شما قرار داده‌ایم، فقط آن را با وب‌سایت خود مطابقت دهید و در ادامه بررسی کنید کدامیک برای شما کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند.

ساختار URL

URL به عنوان آدرس یک منبع منحصر به فرد در اینترنت تعریف می‌شود. این ساختار باید در سراسر سایت ثابت باشد و مسیری را که بازدیدکنندگان وب سایت باید طی کنند تا به یک صفحه خاص برسند، منعکس کند.

توضیحات متا

این توضیحات پاراگراف‌های کوتاهی هستند که در زیرعنوان صفحه و لینک URL در زمان جستجو ظاهر می‌شوند. خواندن آنها باید آسان باشد و جستجوگر را ترغیب کند تا روی آنها کلیک کند.

برچسب‌های H1

تگ‌های H1 که در کد وب‌سایت قرار دارند، توسط موتورهای جستجو برای شناخت و تمایز موضوع هر صفحه استفاده می‌شوند.

عنوان صفحه

عنوان صفحه شرح مختصری از یک صفحه وب است و در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و در بالای پنجره مرورگر نشان داده می‌شود. عناوین صفحات باید در تمام صفحات وب سایت شما به یک شکل ساختاربندی شوند.

کلمه کلیدی و متن جایگزین که اطلاعات بیشتر در مورد این دو عبارت را در چک لیست گفته‌ایم.

حالا، بیایید بررسی چک لیست سئو را شروع کنیم که برای درک بهتر شما، آنها را به دسته‌های زیر تقسیم کرده‌ایم:

مبانی سئو

ابتدا بیایید با اصول سئو شروع کنیم. در این بخش باید در مورد افزونه‌ها و ابزارهایی که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو نیاز دارید بدانید:

1- راه اندازی سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل یک ابزار رایگان فوق العاده است که باید برای بهبود سئوی از آن باید استفاده کنید. آن را تنظیم کنید و عملکرد وب سایت خود را در جستجوی گوگل دنبال کنید.

گوگل سرچ کنسول
گوگل سرچ کنسول

2- راه اندازی گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) این امکان را می‌دهد تا ببینید افراد چگونه وب سایت شما را پیدا کرده و از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید میزان ترافیکی که از Google دریافت می‌کنید، صفحاتی که بیشترین ترافیک را می‌آورند، متوسط نرخ پرش و بسیاری موارد دیگر را بشناسید.

3- نصب افزونه Yoast SEO (وردپرس)

Yoast مشهورترین افزونه سئو در جهان است که بهینه سازی وب سایت وردپرسی را برای موتورهای جستجو بسیار آسان می‌کند.

تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی که پایه سئو نامیده می‌شود، یک تکنیک سئو است و در آن عباراتی را که جستجوگران برای جستجوی اطلاعات در وب استفاده می‌کنند، پیدا، تجزیه و تحلیل و به کار می‌گیرد.

شما باید بدانید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند.

4- کلمات کلیدی را از Google Keyword Planner پیدا کنید

ابزار رسمی تحقیق کلمات کلیدی گوگل، برنامه ریز کلمات کلیدی (Google Keyword Planner) است. این ابزار منبع عالی دریافت ایده‌ی کلیدواژه است.

5- کلمات کلیدی دم بلند (Long-Til) جستجو کنید

استفاده از Google Suggest یک مسیر درست برای یافتن کلمات کلیدی طولانی است. به این صورت که یک کلمه کلیدی در گوگل سرچ کنید. حالا در پائین صفحه به کلمات کلیدی که گوگل به شما نشان می‌دهد توجه کنید.

اینها بهترین نوع کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت هستند، زیرا مردم آنها را جستجو کرده‌اند (به همین دلیل گوگل آنها را به شما پیشنهاد کرده است!).

6- کلمات کلیدی سوالی برای پاسخ به عموم

کلمات کلیدی سوالی برای مقالات و پست های وبلاگ ایده آل هستند. تقریباً در کمترین زمان می توانید آنها را در Answer the Public (ATP)  پیدا کنید.

به عنوان مثال، ATP را باز کنید و این سوال را وارد کنید – “چگونه چای نعناع درست کنیم؟”

این ابزار رایگان سوالاتی را که افراد در اینترنت جستجو می‌کنند را به شما نمایش می‌دهد.

تصویر

7-  از UberSuggest برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

UberSuggest هنگامی که یک کلمه کلیدی را وارد می کنید تعدادی کلیدواژه مرتبط را به شما نشان می دهد. به راحتی می‌توانید بر اساس نوع رسانه (فیلم، تصویر، اخبار و غیره) و موقعیت جغرافیایی فیلتر کنید.

8- کلمه کلیدی خود را در URL قرار دهید

سعی کنید کلمه کلیدی مورد نظر را در URL یک صفحه وب سایت یا یک پست وبلاگ قرار دهید زیرا به Google کمک می‌کند تا بفهمد صفحه در مورد چیست.

9- کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود وارد کنید

کلمه کلیدی خود را حداقل یک یا دو بار در توضیحات متا وارد کنید. مطمئن شوید توضیحات متای جذاب می‌نویسید. انجام این مراحل به شما در بهبود سئو کمک می کند.

10. کلمات کلیدی کم رقابت را با KWFinder پیدا کنید

هنگامی که یک کلمه کلیدی را در ابزار KWFinder وارد می‌کنید، داده‌های بسیار مفیدی را روی آن دریافت می‌کنید. مانند:

  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
  • دشواری کلمه کلیدی
  • حجم جستجو
  • بازدیدهای تخمینی
  • ترندها

این اطلاعات کلمات کلیدی کم رقابت که رتبه بندی آن آسان است را برای شما پیدا می‌کند.

تحقیق کلمات کلیدی با kwfinder
تحقیق کلمات کلیدی با kwfinder

11. همیشه بر کیفیت تمرکز کنید

در تلاش برای بهبود سئوی خود، کیفیت محتوای خود را به خطر نیندازید. به یاد داشته باشید، شما برای خوانندگان می‌نویسید نه روبات ها.

سئو درون صفحه (On-Page)

حالا در قدم بعدی باید ببینیم وقتی به دنبال راه‌هایی برای بهبود سئوی خود هستیم، چگونه می‌توان با کمک چند فاکتور سئوی درون صفحه، محتوای خود را بهینه کنیم.

12. تگ عنوان را با کلمه کلیدی شروع کنید

باید تگ‌های عنوان مؤثری بنویسید. 36 درصد از کارشناسان سئو معتقدند که تگ عنوان مهمترین عنصر سئو است. بهتر است کلمه کلیدی را در ابتدای تگ عنوان قرار دهید.

مبانی سئو

13. کلمات کلیدی خود را در 150 کلمه اول سایت قرار دهید.

گوگل 100 تا150 کلمه اول صفحه سایت را بسیار مهم می‌داند. بنابراین، مطمئن شوید که کلمه کلیدی خود را یک بار وارد کرده‌اید.

14. از لینک های داخلی استفاده کنید

وقتی یک محتوای تازه می‌نویسید، ببینید سعی کنید به 2 تا 5 صفحه دیگر در وب سایت خود لینک دهید.

نکته: در پیوندهای داخلی، از متن دارای کلمات کلیدی استفاده کنید.

15. از لینک های خارجی استفاده کنید

مطمئن شوید که از مقاله ‌خود به 5 تا 8 وب سایت معتبر پیوند داده‌اید (به عنوان مثال، ویکی پدیا). چنین کاری به گوگل می‌گوید که محتوای شما قابل اعتماد و به خوبی ارجاع شده است.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

16. محتوای خود را مرتباً بررسی کنید

این یکی دیگر از نکات مهم چک لیست سئو است. محتوایی را که در SERP ها رتبه ای ندارد و هیچ ارزشی اضافه نمی‌کند را حذف کنید. برای انجام این کار، محتواهای ضعیف سایت‌تان را بررسی و هر گونه محتوای تکراری، کوتاه یا با کیفیت پایین را 1 تا 2 بار در سال حذف کنید.

حذف محتوای غیر ضروری باعث می‌شود محتوای ارزشمند در سایت شما شکوفا شود و بدرخشد.

17. بهینه سازی تصاویر

برای کمک به گوگل درک تصاویر موجود در محتوای خود، باید نام فایل های تصویری و تگ های alt آن را بهینه کنید. از نام فایلی استفاده کنید که توضیح مختصری از تصویر بدهد. همچنین، در زمان افزودن تصویر به صفحه وب خود، یک برچسب جایگزین توصیفی به آن بدهید.

توجه: تصاویر بهینه شده به شما کمک می کنند در جستجوی تصویر رتبه بندی کنید.

سئو فنی

سئوی فنی (سئو تکنیکال) به بهینه‌سازی سرور و وب‌سایت اشاره دارد که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما را به شیوه‌ای مؤثرتر بخزند و فهرست کنند.

حوزه های مشترک بهترین عملکرد که باید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:

18. سرعت بارگذاری سایت

داشتن یک وب سایت کند یکی از اشتباهاتی است که می‌تواند استراتژی سئوی شما را خراب کند. اگر بارگذاری وب سایت شما 2 ثانیه بیشتر طول ، نرخ پرش 103٪ افزایش می‌یابد.

اگر سایت شما بسیار سریع بارگذاری نشود، رتبه ای نخواهد داشت.

از ابزار رایگان PageSpeed Insights استفاده کنید تا بدانید وب سایت شما با چه سرعتی برای کاربران موبایل و دسکتاپ بارگیری می شود. همچنین نشان می‌دهد که برای افزایش سرعت سایت چه اقداماتی باید انجام دهید.

19. لینک های شکسته داخلی و خارجی را رفع کنید

لینک های شکسته فقط یک چیز دارند – تجربه کاربری ضعیف. لیست لینک‌های خروجی و داخلی شکسته را در گزارش سایت بررسی کنید و آنها را اصلاح کنید.

20. مطمئن شوید که سایت شما موبایل فرندلی است

گوگل از سال 2019 برای همه وب سایت‌ها نمایه سازی موبایل را بوجود آورد. حالا اگر یک سایت سازگار با موبایل ارائه نکنید، بازدید ارگانیک شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

از ابزار تست موبایل پسند گوگل برای بررسی سازگاری سایت خود با موبایل استفاده کنید. 87 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند روزانه از موتور جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین، مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است.

موبایل فرندلی
موبایل فرندلی بودن سایت

21. مطمئن شوید که از HTTPS استفاده می کنید

این هم یکی از مهمترین عوامل در این چک لیست سئو است. اگر از رمزگذاری HTTPS در سایت خود استفاده نمی‌کنید، وقت آن رسیده که این کار را انجام دهید. HTTPS از سال 2014 یک عامل رتبه بندی بوده است.

22. از ساختار URL مناسب سئو استفاده کنید

ساختار URL سازگار با سئو به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد که صفحات شما را به راحتی بخزند و موضوع فعالیت را بفهمند. آدرس صفحه شما باید توصیفی و ساده باشد.

یک URL مناسب SEO به این صورت است:

https://www.domain.com/yellow-shoes

نکته: برای جدا کردن کلمات از خط فاصله در URL های خود استفاده کنید. هرگز از زیرخط استفاده نکنید.

23. یک نقشه سایت ایجاد و ثبت کنید

نقشه سایت به ربات خزنده موتور جستجو اطلاع می‌دهد که کدام فایل ها را در وب سایت خود مهم می‌دانید و حتی اطلاعات مهمی را در مورد این فایل ها منتقل می‌کند. به عنوان مثال، صفحات جدید، تعداد دفعاتی که صفحه تغییر می‌کند، آخرین بار کی به روز شده است و غیره.

گوگل از قالب های مختلف نقشه سایت پشتیبانی می کند که XML بیشترین استفاده را دارد. معمولاً می‌توانید نقشه سایت خود را در آدرس https://www.domain.com/sitemap.xml پیدا کنید.

در پایان، مطمئن شوید که نقشه سایت خود را در فایل robots.txt خود ارجاع داده اید.

24. یک فایل Robots.txt ایجاد کنید

فایل robots.txt وب‌سایت، فایل‌ها و صفحاتی را که خزنده‌های وب نباید از وب‌سایت شما بازدید کنند، مشخص می‌کند. بیشتر، برای جلوگیری از خزیدن بخش های خاصی از وب سایت شما استفاده می شود.

فایل robots.txt وب سایت خود را در https://www.domain.com/robots.txt ببینید. اگر ندارید، باید یکی بسازید (حتی اگر نیازی به جلوگیری از خزیدن هر صفحه وب ندارید).

مقالات مرتبط

عامل کاربر

25. عمق صفحه وب سایت خود را بررسی کنید

هر چه یک صفحه تو در تو باشد، احتمال اینکه موتورهای جستجو یا کاربران آن را پیدا کنند کمتر است. مطمئن شوید که صفحات برای دسترسی به آنها بیش از سه کلیک نیاز ندارند.

26. بررسی کنید Google چگونه صفحه شما را مشاهده می کند

اگر گوگل نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی داشته باشد، رتبه نخواهید گرفت. برای همین از ویژگی “Inspect URL” کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا صفحه خود را از نظر گوگل ببینید.

27. داده های ساختاریافته اضافه کنید

باید بدانید که نشانه گذاری داده های ساخت یافته امروزه ارزش بیشتری پیدا کرده است. اگر از داده های ساخت یافته استفاده نمی‌کنید، باید آن را اضافه کنید. به این دلیل که لیست‌های ارگانیک در SERP ها با کمک داده‌های ساختاریافته برجسته می‌شوند.

سئو خارجی (Off-Page)

در ادامه بیایید چک لیست سئو را برای این دسته مورد بحث قرار دهیم:

28. صفحات و نمایه‌های شبکه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌هایی ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند.

29. وارد LinkedIn Pulse شوید (این پلت فرم انتشار لینکدین است).

30. پادکست مهمان داشته باشید (به شما امکان می دهد مستقیماً با شنوندگان پادکست جدید که بخشی از مخاطبان هدف شما هستند صحبت کنید).

31. در پینترست فعال باشید و به تابلوهای مربوطه بپیوندید.

32. برای توسعه روابط در وبلاگ‌ها نظر دهید.

33. در خبرنامه‌ها مشارکت کنید.

34. رویدادهایی را که می‌توانید از آنها حمایت مالی کنید، جستجو کنید.

35. Google My Business را راه اندازی و بهینه کنید.

36. منشن های بدون لینک را به لینک‌دار تبدیل کنید.

37. وب سایت‌ها را با استفاده از تصاویر خود بررسی کنید و از آنها بک‌لینک بخواهید.

38. وارد وب سایت‌هایی شوید که جوایز ارائه می‌دهند.

39. جمع بندی‌های تخصصی انجام دهید (اما زیاده روی نکنید).

40. تصاویر و نشان‌هایی بسازید که جامعه شما بتواند از آن در وب سایت‌های خود استفاده کند.

برندینگ (نام تجاری)

اینجا یک چک لیست کامل سئو در این دسته قرار می‌گیرد:

41. صفحه «درباره ما» شما به شخصیت برند شما می‌افزاید. مطمئن شوید که آن را به حساب آورده‌اید.

42. صدا و لحنی ایجاد کنید که در تمام وبلاگ‌های خود دنبال می‌کنید. خسته کننده یا زیاد رسمی نباشد.

43. حداقل در یک مورد در صنعت خود محبوب شوید (به عنوان مثال، KISSmetrics برای تست تقسیم A/B شناخته شده است).

44. انکر تکست ‌های بک لینک خود را علامت گذاری کنید.

45. یک شعار انتخاب و در وب سایت نمایش دهید که دقیقاً آنچه را که می‌خواهید بیان کند تا لحظه‌ای که بازدیدکنندگان وارد سایت شما می‌شوند، نگاهی اجمالی به کسب و کار شما ارائه دهد.

46. لوگو و آرم خود را با دقت انتخاب کنید زیرا چیزی است که حضور آنلاین شما را مشخص می‌کند.

بک لینک ها

طبق آخرین آمار سئو، هرچه یک صفحه بک لینک بیشتری داشته باشد، ترافیک جستجوی بیشتری از گوگل دریافت می‌کند. اگر می‌خواهید در گوگل رتبه داشته باشید، بک‌لینک‌ها کاملا ضروری هستند.

در ادامه‌ی چک لیست سئو برای بک‌لینک‌ها را دنبال کنید:

47. به پست مهمان برای دریافت بک لینک فکر بروید

48. مطمئن شوید که متن میهمان را بیش از حد بهینه نکنید. کلمات کلیدی عمومی بیشتری مانند – اینجا کلیک کنید، بیشتر بخوانید و غیره را در متن قرار دهید.

49. ایجاد ارتباط با رهبران صنعت را در اولویت قرار دهید. این به این دلیل است که وبلاگ نویسان به وب مسترها و وبلاگ نویسانی که می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند لینک می‌دهند.

50. لینک‌های دامنه‌های .edu و .gov بسیار معتبرتر و سودمندتر از .net و .com هستند.

مقالات مرتبط

محتوا

51. با استفاده از “تکنیک آسمان خراش” محتوای خارق العاده تولید کنید. این به شما کمک می‌کند تا ترافیک موتور جستجوی خود را افزایش دهید. این تکنیک شامل موارد زیر است:

  • با یک محتوای محبوب در صنعت خود آشنا شوید.
  • چیزی بسیار بهتر از یک محتوا تولید کنید.
  • در نهایت، محتوا را تبلیغ کنید.

52. محتوای خود را به قطعات تقسیم کنید تا خواندن آن بسیار آسان شود. اگر این کار را انجام دهید، نرخ پرش شما (یک عامل مهم رتبه بندی گوگل) می‌تواند بسیار کم شود.

53. طبق تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Backlinko در بیش از 11 میلیون نتیجه جستجوی گوگل، محتوایی که بهترین رتبه را در گوگل دارد، کل موضوع را به صورت عمیق پوشش می‌دهد.

54. اشکال مختلف چند رسانه‌ای مانند تصاویر، ویدئوها، نمودارها و محتوای بصری به رتبه بهتر محتوای شما کمک می‌کند.

55. به طور مداوم وبلاگ و وب سایت خود را به روز کنید. موتورهای جستجو دوست دارند آخرین مطالب را به کاربران خود نشان دهند.

56. راهنماهای شگفت انگیز و طولانی ایجاد کنید که به عنوان بهترین منبع در مورد یک موضوع خاص کار کنند. آنها حجم عظیمی از ترافیک، بک لینک‌ها و اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی را جذب می‌کنند.

57. متن خود را طوری قالب بندی کنید که محتوا را برجسته و خواندن آن را آسان تر کند.

58. محتوای شما باید آنقدر شگفت انگیز باشد که خوانندگان مجذوب شوند و وبلاگ شما را هر روز/هفته بررسی کنند.

59. به تولید اینفوگرافیک فکر کنید. آنها نظرات زیادی را جذب می‌کنند، زیاد به اشتراک گذاشته می‌شوند و بک‌لینک‌های زیادی دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر، اینفوگرافیک می‌تواند به شما کمک کند تا وایرال شوید.

60. از لیست‌های شماره دار و نقاط گلوله استفاده کنید تا محتوای شما قابل مشاهده شود.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

چک لیست عمومی

بیایید برخی از نکات کلی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را که باید دنبال شود، مورد بحث قرار دهیم:

61. یک URL طولانی ایجاد نکنید. نه تنها جذاب به نظر نمی‌رسد بلکه برای سئو نیز مضر است.

62. یک پست را دو بار در وب سایت خود منتشر نکنید. به عبارت دیگر، محتوای تکراری منتشر نکنید.

63. صرف نظر از فایلی که آپلود می‌کنید، مطمئن شوید که متن جایگزین را در این قالب دارد: your-keyword-here.

64. وبلاگ‌های مرتبط با صنعت خود را بخوانید تا از آنها ایده بگیرید.

65. مطمئن شوید که همه چیزهایی را که در مورد یک موضوع باید بدانید پوشش داده‌اید.

66. هرچه نظرات بیشتری داشته باشید، برای وب سایت شما بهتر است (به گوگل می‌گوید که افراد درگیر و تعامل با سایت شما هستند).

67. قدرت برند خود را حول یک جایگاه خاص در صنعت خود توسعه دهید.

68. وقتی فرکانس وبلاگ نویسی خود را افزایش می‌دهید، ترافیک ارگانیک خود را افزایش می‌دهید.

69. ساختار سایت خود را بسازید – قبل از شروع فرآیند توسعه، یک طرح معماری برای آن تهیه کنید.

70. ترافیک مستقیم بیشتر برابر است با یک سایت با کیفیت بالا و برابر با افزایش رتبه است.

71. هر صفحه فقط یک تگ H1 باید باشد. تگ‌های بیشتر را جستجو و حذف کنید.

72. توضیحات متا تکراری و از دست رفته را پیدا و رفع کنید.

73. از صفحات eBgroup بازدید کنید و از آن برای طوفان فکری کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کنید.

74. منو اختصاصی بسازید و از خبرنامه برای ایجاد و ساختن جامعه هدف استفاده کنید.

75. بررسی‌های پروفایل بک لینک خود را برنامه ریزی کنید.

76. در جریان آخرین تغییرات دستورالعمل گوگل باشید.

تعاملات برای بهبود سئو سایت

77. از دکمه‌های اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی استفاده کنید که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و اشتراک گذاری‌های زیادی انجام می‌شود.

78. Reddit، انجمن‌ها، Quora، و سایت‌های مختلف آنلاین مکان‌های فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانید کلمات کلیدی بیشتری را در آنها پیدا کنید.

79. به مجلات و همچنین وب سایت‌های روزنامه‌ها سر بزنید.

80. ابزار Social Crawlytics به شما امکان می‌دهد بیشترین اشتراک گذاری پست‌های وبلاگ رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. آن را بررسی کنید تا بدانید چه محتوای بالقوه ویروسی باید تولید کنید که اشتراک‌ گذاری بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد.

81. مخاطبان خود را تشویق کنید تا پست‌های وبلاگ شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این را در پایان پست‌های وبلاگ خود ذکر کنید.

82. ویجت “پست های محبوب” را در نوار کناری خود بگنجانید تا بتوانید بازدید از صفحه را افزایش دهید و بازدیدکنندگان را وادار کنید تا سایت شما را بیشتر مرور کنند.

83. روی تعامل کاربر تمرکز کنید زیرا نرخ پرش را کاهش می‌دهد، بازدید از صفحه را به ازای هر بازدیدکننده افزایش می‌دهد و اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

84. نام اینفلوئنسرها را در پست‌های وبلاگ خود ذکر کنید و به آنها اطلاع دهید که به آنها اشاره کرده‌اید. همچنین به آنها بگویید که اگر از متن لذت بردند، می‌توانند آن را لایک یا توییت کنند. به احتمال زیاد، آنها خوشحال خواهند شد که محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

بخش پایانی 101 روش برای بهبود سئو سایت در سال 2022

85. هر چه دامنه شما قدیمی تر باشد، بهتر است.

86. پست‌های وبلاگ خود را با کلمات کلیدی مناسب تگ کنید.

87. از کلمه کلیدی و عبارات مرتبط خود دو بار در H2، H3 و H4 در پست‌های وبلاگ استفاده کنید.

88. از کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Index) در پست های وبلاگ خود استفاده کنید. اینها مترادف‌ها و عبارات مرتبطی هستند که کلیدواژه اصلی شما را مشخص می‌کنند.

89. اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما تا حد امکان کوچک هستند و کیفیت آنها کم نیست.

90. رپورتاژ آگهی داشته باشید، اما مراقب هم باشید.

91. اگر بازدیدکنندگان شما برای بار دوم، سوم یا چهارم بازگردند، نشانه واضحی به گوگل می‌دهد که سایت شما به عنوان یک منبع مفید برای آنها عمل می‌کند.

92. هنگامی که کلمه کلیدی خود را در گوگل با تایپ آن با دو نقل قول جستجو می‌کنید، تعداد نتایج نشان داده شده در زیر نوار جستجو رقابت کلمات کلیدی است.

93. حلقه ها و زنجیره‌های تغییر مسیر (ریدایرکت) را پیدا و شناسایی کنید و آنها را اصلاح کنید. تغییر مسیرها باید از صفحه A به صفحه B بروند.

94. مسائل مربوط به کنیبالیزیشن کلمات کلیدی را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید.

95. URL ها را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

96. برچسب‌های عنوان گم شده، کوتاه شده و تکراری را جستجو و رفع کنید.

97. صفحات یتیم سایت را جستجو و تعمیر کنید.

98. نسخه های تکراری از وب سایت خود را در فهرست گوگل بررسی کنید.

تاکتیک ها و نکات سئو پیشرفته

سوال چگونه سئوی خود را بهبود ببخشیم به اینجا ختم نمی‌شود، بیایید برخی از تاکتیک‌ها و نکات پیشرفته سئو را نیز مورد بحث قرار دهیم.

99. زمان توقف وب سایت را محدود کنید

گوگل می‌گوید که قطع شدن برنامه ریزی نشده سایت می‌تواند بر برند یک سایت تاثیر منفی بگذارد. برای بررسی خرابی سایت، می‌توانید از ابزاری به نام Pingdom استفاده کنید.

100. زمان ماندن در وب سایت را افزایش دهید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم رتبه بندی Dwell Time است.

زمان ماندن زمانی است که یک جستجوگر گوگل قبل از بازگشت به صفحات نتایج موتور جستجو در یک صفحه وب از نتایج جستجو می‌گذراند.

هنگامی که مردم آنچه را که در صفحه شما جستجو و دریافت می کنند و می‌مانند. گوگل هم به این موضوع توجه می‌کند. بنابراین، مطمئن شوید که روش‌هایی پیاده‌سازی کرده‌اید که در آن جستجوکنندگان مدت بیشتری در صفحه شما می‌مانند.

101. محتوای قدیمی را به روز کنید و دوباره بارگذاری کنید

اگر پست‌های قدیمی در وبلاگ دارید که فقط خاک می‌خورند، با انجام مراحل زیر می‌توانید آنها را به روز و بهتر کنید:

  • قالب آن را تقویت کنید
  • عکس‌های جدید بگذارید
  • محتوای ملموس‌تر بیشتری به آن اضافه کنید

سپس، در نهایت، می توانید آن را دوباره بارگذاری کنید. ممکن است شاهد افزایش ترافیک موتورهای جستجو به سمت آن باشید.

تمام 101 مورد را اگر درست انجام دهید، مطمئناً سئوی سایت خود را بهبود می‌بخشید!

از اصول اولیه سئو گرفته تا تکنیک‌های سئو داخلی، این چک لیست در مورد چگونگی بهبود سئو در سال 2022 است.

از آنجایی که ما در این چک لیست سئو، استراتژی‌ها و نکات زیادی را پوشش دادیم، ممکن است به نظر برسد که اطلاعات زیادی را در یک بخش جمع شده است. شما می‌توانید این پست را ذخیره یا در شبکه اجتماعی خود فوروارد کنید و هر زمانی که می‌خواهید به آن مراجعه و دوباره آن را مطالعه کنید.

5/5 - (47 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟