همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

Home » بلاگ » مقالات » دیجیتال مارکتینگ » همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی همیشه در مورد برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است. امروز، این بدان معناست که شما باید آن‌ها را در جایی که قبلاً وقت خود را سپری می‌کنند ملاقات کنید: در اینترنت. پس به بیان ساده دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)، هر شکلی از بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می‌شود.

در eBgroup، ما در مورد بازاریابی درونگرا به عنوان یک روش موثر برای جذب، تعامل و خوشحالی مشتریان آنلاین صحبت می‌کنیم. اما سوالات زیادی در مورد بازاریابی دیجیتال از ما می‌شود. بنابراین، تصمیم گرفتیم به آن‌ها پاسخ دهیم.

فهرست مطالب
  1. دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  2. چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
  3. چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:
  4. انواع دیجیتال مارکتینگ
  5. سوالات متداول

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می‌گویند، به تمام تلاش‌های بازاریابی که در اینترنت انجام می‌شود اشاره دارد. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند.

دنیای تجارت، دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می‌کند؟

در این مرحله، بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. به نظر می‌رسد امروزه هر برند یک وب سایت دارد و اگر هم نداشته باشد، حداقل در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته و یا استراتژی تبلیغات دیجیتال دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان به آن به عنوان راهی برای یادگیری و شناخت برندها اعتماد می‌کنند. از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ دارای گزینه‌ها و استراتژی‌های زیادی در ارتباط با آن است، می‌توانید خلاق باشید و انواع تاکتیک‌های بازاریابی را با بودجه‌ای کم آزمایش کنید.

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک‌ها و کانال‌های دیجیتال متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می‌کنند تعریف می‌شود: یعنی آنلاین.

بهترین بازاریابان دیجیتال تصویر واضحی از نحوه حمایت هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف کلی خود دارند، و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان می‌توانند از طریق کانال‌های رایگان و پولی که در اختیار دارند از کمپین بزرگ‌تری استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا، می‌تواند مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی ایجاد کند که از کتاب الکترونیکی جدیدی که کسب‌وکار اخیراً ایجاد کرده، منجر به تولید مخاطب شود. پس از آن، بازاریاب شبکه‌های اجتماعی شرکت ممکن است به تبلیغ این پست‌های وبلاگ از طریق پست‌های پولی و ارگانیک در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی کسب و کار کمک کند. شاید بازاریاب ایمیلی یک کمپین ایمیلی ایجاد کند تا به کسانی که کتاب الکترونیکی را دانلود می‌کنند اطلاعات بیشتری در مورد شرکت ارسال کند.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا از طریق روش‌های سنتی به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که می‌توانستید دست پیدا کنید و مشتریان بالقوه‌ای را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ اغلب از تبلیغات سنتی به صرفه تر است و به شما امکان می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه‌گیری کنید و آن‌طور که مناسب می‌دانید حرکت کنید.

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

  • شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
  • مقرون به صرفه‌تر از روش‌های بازاریابی برون گرا است.
  • بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می‌کند و به شما امکان می‌دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
  • دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
  • تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان‌تر است.
  • دیجیتال مارکتینگ می‌تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ‌های شما را بهبود بخشد.
  • شما می‌توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

۱- شما می‌توانید تلاش خود را فقط بر روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی افرادی که آگهی را می‌بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناسی خاصی را اندازه‌گیری کنید – از جمله خوانندگان معمولی مجله، یا جمعیت یک محله خاص – اما تا حد زیادی نامفهوم است.

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با نرخ تبدیل بالا به آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی‌های هدف‌گذاری شبکه‌های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه‌ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاصی را که به صنعت شما مربوط می‌شوند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا مطمئن شوید که به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت.

2. مقرون به صرفه‌تر از روش‌های بازاریابی برون گرا است.

دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می‌دهد کمپین‌ها را به صورت روزانه دنبال کنید و در صورتی که ROI بالایی را نشان نمی‌دهد، مقدار پولی را که در یک کانال خاص خرج می‌کنید کاهش دهید. این را نمی‌توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات انجام داد. مهم نیست که بیلبورد شما چگونه کار می‌کند – چه برای شما تبدیل شود یا نه، همچنان هزینه آن یکسان است.

به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، کنترل کاملی بر جایی که می‌خواهید پول خود را خرج کنید، دارید. شاید به جای پرداخت هزینه برای کمپین‌های PPC، شما تصمیم می‌گیرید که برای ایجاد محتوای اینستاگرام با تبدیل بالا، هزینه کنید. استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می‌دهد به طور مداوم منعطف باشید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای کانال‌هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر نمی‌دهید.

به طور کلی، بازاریابی دیجیتال راه حل مقرون به صرفه‌تری است و فرصت‌های منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مطمئن شوید که بیشترین سود را به دست می‌آورید.

به عنوان مثال، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می‌کنید، ممکن است سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی یا سئو سرمایه‌گذاری کنید؛ سه استراتژی که می‌توانند حتی با حداقل هزینه، بازگشت سرمایه بالایی به شما بدهند.

3. بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می‌کند و به شما امکان می‌دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.

اگر در یک کسب‌وکار کوچک کار می‌کنید، احتمالاً رقابت با برندهای اصلی در صنعت خود، که بسیاری از آن‌ها میلیاردها تومان برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات تلویزیونی یا کمپین‌های سراسری دارند، برایتان دشوار است. خوشبختانه، فرصت‌های زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال استراتژیک از بازیگران بزرگ هم پیشی بگیرید.

به عنوان مثال، کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند شناسایی کنید و محتوای باکیفیت ایجاد کنید تا به شما در رتبه‌بندی آن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو کمک کند. موتورهای جستجو اهمیتی نمی‌دهند که کدام برند بزرگ‌تر است، آنها محتوایی را اولویت‌بندی می‌کنند که بهترین ارتباط را با مخاطب هدف داشته باشد.

4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند دیدی جامع و کامل از تمام معیارهایی که ممکن است برای شرکت شما مهم باشد – از جمله برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها، کلیک‌ها و زمان روی صفحه به شما ارائه دهد. این یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال است. تبلیغات سنتی فقط می‌تواند برای اهداف خاصی مفید باشد، که بزرگترین محدودیت آن قابلیت اندازه گیری است.

برخلاف اکثر تلاش‌های بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نتایج دقیق را در لحظه ببینند. اگر تا به حال تبلیغی را در روزنامه قرار داده باشید، می‌دانید که چقدر دشوار است تخمین بزنید که واقعاً چند نفر به آن صفحه رفته و به تبلیغ شما توجه کرده‌اند. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا اصلاً آن تبلیغ مسئول فروش بوده است وجود ندارد.

از سوی دیگر، با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید بازگشت سرمایه هر جنبه‌ای از تلاش‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید.

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

ترافیک وب سایت

با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید تعداد دقیق افرادی را که صفحه اصلی وب سایت شما را در لحظه مشاهده کرده‌اند، با استفاده از نرم‌افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال موجود در پلتفرم‌های بازاریابی مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از بین سایر داده‌های تجزیه و تحلیل دیجیتال، ببینید که از چه تعداد صفحه بازدید کرده‌اند، از چه دستگاهی استفاده می‌کنند و از کجا آمده‌اند.

این هوشمندی به شما کمک می‌کند تا بر اساس تعداد افرادی که آن کانال‌ها به وب‌سایت شما می‌برند، اولویت‌بندی کنید که کدام کانال‌های بازاریابی را بیشتر یا کمتر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر تنها ۱۰ درصد از ترافیک شما از جستجوی ارگانیک است، باید برای افزایش این درصد مدتی را صرف سئو سایت کنید.

با بازاریابی آفلاین، تشخیص اینکه مردم چگونه با برند شما تعامل دارند، قبل از اینکه با یک فروشنده تعامل داشته باشند یا خرید کنند، بسیار دشوار است. با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید ترندها و الگوهای رفتار افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی سفر خریدارشان شناسایی کنید، به این معنی که می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد نحوه جذب آن‌ها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی بگیرید.

عملکرد محتوا و تولید سرنخ

تصور کنید یک بروشور محصول ایجاد کرده‌اید و آن را از طریق صندوق پستی افراد پست کرده‌اید – آن بروشور نوعی محتوا است، هرچند آفلاین. مشکل این است که شما نمی‌دانید چند نفر بروشور شما را باز کردند یا چند نفر آن را مستقیماً به سطل زباله انداختند.

حالا تصور کنید که در عوض آن بروشور را در وب سایت خود داشتید. می‌توانید دقیقاً تعداد افراد صفحه‌ای را که در آن میزبانی شده است اندازه‌گیری کنید، و می‌توانید با استفاده از فرم‌ها، اطلاعات تماس کسانی که آن را دانلود کرده‌اند جمع‌آوری کنید. نه تنها می‌توانید تعداد افرادی که با محتوای شما درگیر هستند را اندازه گیری کنید، بلکه هنگام دانلود آن توسط افراد، سرنخ‌های درست ایجاد می‌کنید.

مدلسازی اسناد

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر همراه با ابزارها و فن‌آوری‌های مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا تمام فروش خود را با اولین نقطه تماس دیجیتال مشتری با کسب‌وکار خود ردیابی کنید.

ما به این مدل‌سازی اسناد می‌گوییم. این کار به شما امکان می‌دهد روندهایی را در روش تحقیق و خرید افراد برای محصول خود شناسایی کنید و به شما کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد اینکه کدام بخش از استراتژی بازاریابی شما مستحق توجه بیشتر است و چه بخش‌هایی از چرخه فروش شما نیاز به اصلاح دارد بگیرید.

اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است – طبق گفته Aberdeen Group، شرکت‌هایی که فروش و همسویی بازاریابی قوی دارند به نرخ رشد سالانه ۲۰ درصدی در مقایسه با کاهش ۴ درصدی درآمد برای شرکت‌هایی که همسویی ضعیف دارند، دست می‌یابند. اگر بتوانید سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فناوری‌های دیجیتال بهبود ببخشید، احتمالاً تأثیر مثبتی بر نتیجه کسب‌وکار شما خواهد داشت.

5. سازگاری و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسانتر است.

کارهای زیادی برای توسعه یک استراتژی بازاریابی انجام می‌شود. به طور کلی، شما آن استراتژی را تا زمان تکمیل دنبال خواهید کرد، اجازه می‌دهید اثرگذار شود و سپس نتایج آن را قضاوت کنید. با این حال، همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. ممکن است در نیمه راه متوجه شوید که یک محاسبات درست نبوده، یک فرض نادرست بوده است، یا مخاطبان آن طور که انتظار می‌رود واکنش نشان نداده اند. اینکه بتوانید استراتژی را در طول مسیر تغییر دهید یا تنظیم کنید بسیار سودمند است زیرا از شروع کامل مجدد جلوگیری می‌کند.

اینکه بتوانید استراتژی خود را به راحتی تغییر دهید، یک مزیت بزرگ بازاریابی دیجیتال است. انطباق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار ساده‌تر از سایر اشکال سنتی بازاریابی مانند پست الکترونیکی یا تبلیغات بیلبورد است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین آنطور که انتظار می‌رود ارائه نمی‌شود، می‌توانید به سرعت آن را تغییر دهید یا آن را متوقف کنید تا نتایج بهتری حاصل شود.

6. بازاریابی دیجیتال می‌تواند نرخ تبدیل شما و کیفیت سرنخ‌های شما را بهبود بخشد.

همانطور که بازاریابی دیجیتال اندازه گیری تلاش‌های بازاریابی شما را ساده‌تر می‌کند، باعث می‌شود نرخ تبدیل شما نیز ساده‌تر شود. توانایی اندازه گیری اثربخشی هر تاکتیک به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بهتری ایجاد کنید. اصلاح مداوم روش‌های خود نرخ تبدیل شما را بهبود می‌بخشد. سرمایه‌گذاری در بازاریابی آنلاین تضمین می‌کند که همه چیز برای بیشترین میزان تبدیل بهینه شده است.

علاوه بر این، همه سرنخ‌ها ارزش یکسانی برای کسب و کار شما ندارند. دیجیتال مارکتینگ فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید که منجر به مشتریان با کیفیت بالاتر می‌شود. اتصال کسب و کار شما با با ارزش‌ترین سرنخ‌ها به طور مستقیم نرخ تبدیل شما را بهبود می‌بخشد.

7. می‌توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را درگیر کنید.

ضروری است که هر چه زودتر مخاطب خود را درگیر کنید. برقراری ارتباط در مرحله اول سفر خریدار به هدایت پیشرو از طریق قیف مشتری کمک می‌کند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که از ابتدا تا انتها و در هر نقطه‌ای بین آن‌ها این کار را انجام دهید.

کانال‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که کل سفر خرید مشتریان خود را دنبال کنید. درک و تجزیه و تحلیل نحوه حرکت و عملکرد مشتریان برای تبدیل سرنخ مهم است. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را از طریق این فرآیند ردیابی کنید و، حتی اگر در مراحل اولیه تبدیل نشوند، حداقل به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده‌اند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

در اینجا خلاصه‌ای از برخی از رایج‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال و کانال‌های درگیر را به شما توضیح خواهیم داد.

1. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

فرآیند بهینه‌سازی وب سایت شما برای «رتبه» بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، در نتیجه افزایش میزان ترافیک ارگانیک (یا رایگان) وب سایت شما است. کانال‌هایی که از سئو سود می‌برند شامل وب سایت ها، وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها هستند.

راه‌های مختلفی برای سئو وجود دارد تا ترافیک واجد شرایطی برای وب سایت خود ایجاد کنید. این روش‌ها شامل:

سئوی داخلی:

این نوع سئو بر روی تمام محتوایی که «در صفحه» وجود دارد هنگام مشاهده یک وب سایت تمرکز می‌کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جستجو و هدف (یا معنی) آن‌ها، می‌توانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که این سؤالات ایجاد می‌کنند رتبه بالاتری کسب کنید.

سئوی خارجی:

سئو خارجی بر روی تمام فعالیت‌هایی تمرکز می‌کند که هنگام بهینه‌سازی وب سایت شما در «خارج از سایت» انجام می‌شود.

ممکن است بپرسید : چه فعالیتی که در وب سایت شخصی من نیست می‌تواند بر رتبه من تأثیر بگذارد؟

پاسخ، لینک‌های ورودی است که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شوند. تعداد ناشرانی که به شما لینک می‌دهند، و «اقتدار» نسبی آن ناشران، بر میزان رتبه بالای شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه‌تان تأثیر می‌گذارد. با ایجاد شبکه با سایت‌های دیگر، نوشتن پست‌های مهمان در این وب‌سایت‌ها (و لینک دادن به وب‌سایت خود)، و جلب توجه خارج از صفحه، می‌توانید بک لینک‌هایی را که برای ارتقای وب‌سایت خود در همه SERPهای مناسب نیاز دارید، به دست آورید.

سئوی فنی:

این نوع سئو بر روی باطن وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده‌سازی تصویر، داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی شکلی از سئو فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند – یک عامل رتبه‌بندی مهم در چشم موتورهای جستجو مانند Google .

2. بازاریابی محتوا

این اصطلاح به ایجاد و ارتقای دارایی‌های محتوایی به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، تولید سرنخ و مشتریان اشاره دارد.

کانال‌هایی که می‌توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند عبارتند از:

پست‌های وبلاگ:

نوشتن و انتشار مقاله در وبلاگ شرکت به شما کمک می‌کند تخصص صنعت خود را نشان دهید و ترافیک جستجوی ارگانیک را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت‌های بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ برای تیم فروش خود می‌دهد.

کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید:

کتاب‌های الکترونیکی، وایت‌پیپرها و محتوای طولانی مشابه به آموزش بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کنند. همچنین به شما امکان می‌دهد برای اطلاعات تماس خواننده، محتوا را مبادله کنید، برای شرکت خود سرنخ ایجاد کنید و مردم را در سفر خریدار جابجا کنید.

اینفوگرافیک:

گاهی اوقات، خوانندگان از شما می‌خواهند که نشان دهید، نه اینکه بگویید. اینفوگرافیک‌ها شکلی از محتوای بصری هستند که به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می‌کند تا مفهومی را تجسم کنند که می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید یاد بگیرند.

محتوای صوتی یا تصویری:

تلویزیون و رادیو کانال‌های محبوبی برای بازاریابی دیجیتال هستند. ایجاد محتوایی که می‌تواند به صورت آنلاین به عنوان یک ویدیو به اشتراک گذاشته شود یا توسط شنوندگان در رادیو شنیده شود، می‌تواند مخاطبان بالقوه شما را تا حد زیادی گسترش دهد.

3. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روش برند و محتوای شما را در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند تا آگاهی از برند را افزایش دهد، ترافیک را افزایش دهد و برای کسب و کار شما سرنخ ایجاد کند.

کانال‌هایی معروفی که می‌توانید در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:

بسیاری از بازاریابان از این پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد یک کمپین ویروسی استفاده می‌کنند. شراکت با یک تولیدکننده محتوای محبوب یا شرکت در روندی که در حال حاضر با مخاطبان زیادی طنین‌انداز شده است، یک استراتژی بازاریابی ویروسی است. هدف ایجاد چیزی قابل اشتراک است به این امید که به طور ارگانیک در یک کانال شبکه اجتماعی پخش شود.

نمی‌دانید چگونه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را شروع کنید؟ برای راه اندازی استراتژی اجتماعی خود، تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی رایگان ما را دانلود کنید.

4. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک (PPC) روشی است برای هدایت ترافیک به وب سایت شما با پرداخت هزینه به ناشر در هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود. یکی از رایج‌ترین انواع  PPC، تبلیغات گوگل یا گوگل ادز است که به شما امکان می‌دهد برای اسلات‌های برتر در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل با قیمت «در هر کلیک» لینک‌هایی که قرار می‌دهید، پرداخت کنید.

5. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب سایت خود کمیسیون دریافت می‌کنید. کانال‌های بازاریابی وابسته عبارتند از:

  • میزبانی تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه شریک مانند YouTube یا آپارات
  • ارسال لینک‌های وابسته از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی

این بخشی از موج نسبتاً جدید اینفلوئنسر مارکتینگ است. ایجاد یک کمپین با استفاده از اینفلوئنسرها می‌تواند شکل بسیار موثری از بازاریابی وابسته باشد. پیدا کردن تولیدکنندگان محتوای مناسب می‌تواند کمپین دیجیتالی شما را به سطح بالاتری برساند.

6. تبلیغات محلی یا بومی

تبلیغات محلی یا بومی به تبلیغاتی می‌گویند که عمدتاً مبتنی بر محتوا هستند و در یک پلتفرم در کنار محتوای غیر پولی دیگر نمایش داده می‌شوند. پست‌های حمایت شده مثال خوبی هستند، اما بسیاری از مردم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را «بومی» می‌دانند – برای مثال تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام.

7. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری گفته می‌شود که به منظور خودکارسازی عملیات اصلی بازاریابی شما عمل می‌کند. بسیاری از بخش‌های بازاریابی می‌توانند کارهای تکراری را که در غیر این صورت به صورت دستی انجام می‌دهند، خودکار کنند، مانند:

خبرنامه‌های ایمیلی:

اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمی‌دهد که به طور خودکار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید. می‌تواند به شما کمک کند فهرست مخاطبین خود را در صورت نیاز کوچک و گسترش دهید تا خبرنامه‌های شما فقط به افرادی ارسال شود که می‌خواهند آن‌ها را در صندوق ورودی خود ببینند.

زمان‌بندی پست شبکه‌های اجتماعی:

اگر می‌خواهید حضور سازمان خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید، باید مرتب پست کنید. این باعث می‌شود ارسال دستی کمی روند سرکش باشد. ابزارهای زمان‌بندی شبکه‌های اجتماعی، محتوای شما را برای شما به کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتقل می‌کنند، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی محتوا کنید.

گردش کار پیشرو:

تولید سرنخ‌ها و تبدیل آن‌ها به مشتریان می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد. شما می‌توانید این فرآیند را با ارسال ایمیل‌ها و محتوای خاص سرنخ‌ها به محض اینکه با معیارهای خاصی مطابقت داشته باشند، خودکار کنید.

ردیابی و گزارش کمپین:

کمپین‌های بازاریابی می‌تواند شامل تعداد زیادی افراد مختلف، ایمیل ها، محتوا، صفحات وب، تماس‌های تلفنی و موارد دیگر باشد. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار می‌کنید بر اساس کمپینی که ارائه می‌کند مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفت همه این اجزا در طول زمان پیگیری کنید.

8. بازاریابی ایمیلی

شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف‌ها و رویدادها و همچنین هدایت افراد به سمت وب سایت کسب و کار استفاده می‌شود. انواع ایمیل‌هایی که ممکن است در کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه‌های اشتراک وبلاگ.
  • ایمیل‌های بعدی به بازدیدکنندگان وب سایتی که چیزی را دانلود کرده اند.
  • ایمیل‌های خوش آمدگویی مشتری
  • تبلیغات تعطیلات برای اعضای باشگاه مشتریان.
  • نکات یا ایمیل‌های سری مشابه برای پرورش مشتری.

9. روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین، عملی است برای تضمین پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ‌ها و سایر وب سایت‌های مبتنی بر محتوا. این کار بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است، اما در فضای آنلاین. کانال‌هایی که می‌توانید برای به حداکثر رساندن تلاش‌های روابط عمومی خود استفاده کنید عبارتند از:

ارتباط با خبرنگاران از طریق شبکه‌های اجتماعی:

به عنوان مثال، گفتگو با خبرنگاران در توییتر، راهی عالی برای ایجاد رابطه با مطبوعات است که فرصت‌های شبکه‌ای کسب شده برای شرکت شما ایجاد می‌کند.

بررسی آنلاین جذاب شرکت شما:

وقتی شخصی شرکت شما را به صورت آنلاین بررسی می‌کند و نظر می‌دهد، خواه آن بررسی خوب یا بد باشد، غریزه شما ممکن است این باشد که آن را لمس نکنید. برعکس، بررسی‌های جذاب شرکت به شما کمک می‌کند برند خود را انسانی کنید و پیام‌های قدرتمندی ارائه دهید که از شهرت شما محافظت می‌کند.

نظرات جذاب در وب سایت یا وبلاگ شما:

مشابه روشی که شما به نظرات شرکت خود پاسخ می‌دهید، پاسخ به افرادی که محتوای شما را می‌خوانند بهترین راه برای ایجاد گفتگوی سازنده در اطراف صنعت شما است.

اگر یک تیم PR اختصاصی ندارید، شروع کار می‌تواند سخت باشد. خوشبختانه، eBgroup شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. فرم رایگان روابط عمومی ما را در زیر دانلود کنید:

10. بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما مشتریان را در هر مرحله از سفر خریدار جذب و خوشحال می‌کنید. شما می‌توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی که در بالا ذکر شده است، در طول یک استراتژی بازاریابی درونگرا، برای ایجاد تجربه‌ای برای مشتری استفاده کنید که با مشتری همراه است. در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:

  • وبلاگ‌نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ
  • بازاریابی ویدیویی در مقابل تبلیغات تجاری
  • لیست مخاطبین ایمیل در مقابل هرزنامه ایمیل

11. محتوای حمایت شده (رپورتاژ آگهی)

با رپورتاژ آگهی یا محتوای حمایت‌شده، شما به‌عنوان یک برند به شرکت یا نهاد دیگری پول می‌دهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به نوعی درباره برند یا خدمات شما بحث می‌کند.

رپورتاژ آگهی یا محتوای حمایت شده می‌تواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا برند نوشته شده است.

یکی دیگر از انواع محبوب محتوای حمایت شده، اینفلوئنسر مارکتینگ است. با این نوع محتوای حمایت شده، یک اینفلوئنسر در صنعت خود از یک برند حمایت می‌کند تا پست‌ها یا ویدیوهای مربوط به شرکت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

12. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

هنگامی که یک فرد (سرنخ بالقوه) در حال جستجوی محصول یا کسب و کاری است که به شما مرتبط است، این یک فرصت عالی برای ارتقاء است. تبلیغات پولی و سئو دو استراتژی عالی برای ارتقای کسب و کار شما در سرمایه‌گذاری بر روی آن سرنخ‌های آینده هستند. بازاریابی موتورهای جستجو راه دیگری برای افزایش ترافیک وب سایت با قرار دادن تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. دو سرویس محبوب SEM عبارتند از Bing Ads و Google Ads. این تبلیغات پولی به‌طور یکپارچه در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرند و دید فوری را به مخاطب می‌دهند. این نیز نمونه‌ای از تبلیغات بومی موثر است.

13. بازاریابی پیام فوری یا اس ام اس مارکتینگ

بازاریابی محصولاتتان از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان راهی سریع برای دستیابی به سرنخ‌های بالقوه است، حتی برای کسانی که شماره تلفن همراه خود را به شما نداده‌اند. این یک راه ساده برای آگاه کردن مخاطبان خود از فروش سریع، محصولات جدید، یا به‌روزرسانی‌های سفارش‌هایشان است. اگر مشتریان شما سؤالی دارند یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، این نیز راهی مناسب برای اتصال آن‌ها به خدمات مشتری است. می‌توانید پیام‌ها را مستقیماً از طریق اس ام اس یا از طریق پیام‌ در پلتفرم‌هایی مانند تلگرام یا واتس اپ ارسال کنید.

سوالات متداول

5/5 - (39 امتیاز)
اشتراک گذاری:
یک دیدگاه درباره
  1. سلام ممنون از راهنمایی خوبتون اگر از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ها به درستی استفاده بشه به رشدکسب و کار خیلی کمک میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.