سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست

همانطورکه در تعریف سئو گفته شد سئو سایت از 3 نوع سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری تشکیل شده است که سعی داریم در این بخش سئو کلاه سیاه را برای شما شرح دهیم. بسیار مهم است که بدانیم اجرای تاکتیک‌ها و استراتژی‌های سئو کلاه سیاه می‌تواند سایت شما را از نظر موتورهای جستجو بد نشان دهد و از منبع ارجاع ترافیک شماره یک در اینترنت حذف کند. پس همه متخصصان سئو نیاز به درک درستی از سئو کلاه سیاه و عواقب آن دارند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می‌کنند، استفاده می‌شود. اصطلاح «کلاه سیاه» از فیلم‌های وسترن سرچشمه گرفت تا «افراد بد» را از «آدم‌های خوب» که کلاه سفید می‌پوشیدند متمایز کند.

اما در دنیای فناوری اطلاعات بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه، سازندگان ویروس و کسانی که اقدامات غیراخلاقی با رایانه انجام می‌دهند، استفاده می‌شود.

سئو کلاه سیاه معمولاً به عنوان یک عمل تایید نشده تعریف می‌شود که با این وجود می‌تواند رتبه یک صفحه را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به خود اختصاص دهد. این اقدامات خلاف شرایط و قوانین خدمات موتورهای جستجو است و می‌تواند منجر به ممنوعیت سایت از حضور در موتور جستجو و سایت‌های وابسته شود. فهرستی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های به کار گرفته شده توسط متخصصان سئو کلاه سیاه در دستورالعمل‌های وب‌مستر Google و دستورالعمل‌های وب‌مستر بینگ بطور واضح و آشکار توضیح و محکوم شده است.

این سوال را همیشه در ذهن خود داشته باشید:

آیا کاری که من انجام می‌دهم ارزش افزوده‌ای برای کاربر دارد یا فقط برای دیدن موتورهای جستجو این کار را انجام می‌دهم؟  

این یک سوال است برای فهمیدن اینکه آیا تاکتیک سئوی شما برخلاف دستورالعمل وبمستر موتور جستجو است یا خیر. اگر با تاکتیک شما هیچ ارزشی به کاربر اضافه نشود، اما رتبه‌بندی افزایش می‌یابد، احتمالاً تصمیمات شما کلاه سیاه است. همین آزمایش را می‌توان برای روش‌های جستجوی پولی اعمال کرد تا مشخص شود آیا یک تبلیغات ppc کلاه سیاه در نظر گرفته‌اید یا خیر.

تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه

تاکتیک‌های سئو زیر به عنوان کلاه سیاه در نظر گرفته می‌شوند و اگر می‌خواهید در گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه بالا بمانید، به هیچ وجه نباید از آن‌ها استفاده کنید:

  • اتوماسیون محتوا
  • صفحات درگاه
  • متن یا لینک‌های مخفی
  • کلید واژه زیاد
  • گزارش یک رقیب (یا سئوی منفی)
  • تغییر مسیرهای یواشکی
  • پنهان کاری
  • لینک اسکیما
  • شبکه‌های پست مهمان
  • دستکاری لینک (از جمله خرید بک لینک)
  • اِسپین مقاله
  • لینک فارم، چرخش لینک یا لینک‌های شبکه‌ای
  • Rich Snippet Markup Spam
  • سوالات خودکار از  Google
  • ایجاد صفحات، زیر دامنه‌ها یا دامنه‌هایی با محتوای تکراری
  • صفحات دارای رفتار مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان‌ها و سایر بدافزارها

۹ تکنیک سئو کلاه سیاه

برای جلوگیری از نارضایتی موتورهای جستجو و کاربران، روی تکنیک‌های سئو کلاه سفید تمرکز کنید و از تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه زیر اجتناب کنید.

1. انتشار مجموعه‌ای از محتوای با کیفیت پایین

موتورهای جستجو وب سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که محتوای باکیفیت بالا دارند. از آنجایی که ایجاد محتوای با کیفیت بالا آسان یا ارزان نیست، بسیاری از بازاریابان کلاه سیاه سعی می‌کنند با انتشار محتوای کم کیفیت، کم ارزش و ارزان، موتورهای جستجو را فریب دهند.

به جای این تاکتیک کلاه سیاه، محتوای سئو مرتبط و ارزشمند برای خوانندگان ایجاد کنید که به هدف جستجو پاسخ می‌دهد.

سئو کلاه سیاه

2. پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری (Keyword stuffing)

پر کردن کلمات کلیدی عمل استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوای خود است تا موتورهای جستجو را وادار به رتبه‌بندی صفحه برای عبارت مورد نظر کنید. اگر درصد چگالی کلمه کلیدی آن بسیار بالا باشد، ممکن است صفحه‌ای از پر کردن کلمات کلیدی استفاده کند.

محتوای تکراری انتشار یک محتوا در چندین صفحه از یک وب سایت در تلاش برای جذب موتورهای جستجو است. هر دوی این تاکتیک‌ها معمولاً برخلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو هستند.

به جای پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری، از بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی کلمات کلیدی و جستجوگر محتوای تکراری استفاده کنید تا مطمئن شوید صفحات شما سیگنال‌های مناسب را به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند.

3. پنهان کاری (Cloaking)

Cloaking یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که برای فریب دادن موتورهای جستجو به منظور رتبه‌بندی محتوا برای یک عبارت جستجوی خاص که به بافت صفحه وب مرتبط نیست، استفاده می‌شود. Cloaking یک قسمت از محتوا را به کاربران نشان می‌دهد در حالی که محتوای متفاوتی را به موتورهای جستجو نشان می‌دهد.

4. استفاده از تغییر مسیرهای گمراه کننده (Sneaky redirect)

تغییر مسیرهای نادرست یکی دیگر از ترفندهای سئو کلاه سیاه (black hat seo) است که برای گمراه کردن مخاطبان و موتورهای جستجو استفاده می‌شود. یعنی یک لینک برای تغییر مسیر تنظیم می‌شود که کاربران و موتورهای جستجو را به صفحات مختلف هدایت کند. از طرف دیگر، یک صفحه با کیفیت بالا به یک صفحه با کیفیت پایین هدایت می‌شود تا رتبه‌بندی جستجوی صفحه با کیفیت پایین را افزایش دهد.

خدمات سئو سایت

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

5. خرید بک لینک

لینک دادن تعداد زیادی سایت با کیفیت بالا به سایت شما یک تکنیک سئوی خارج از صفحه است (سئو off-page) که می‌تواند رتبه شما در جستجوگر را افزایش دهد. بازاریابان و سئوکاران کلاه سیاه ممکن است به جای دریافت بک لینک‌های با کیفیت بالا، به وب سایت‌ها برای لینک دادن انبوده به سایت اقدام کنند.

6. استفاده از لینک فارم و شبکه‌های وبلاگ خصوصی (pbn)

ایجاد لینک و شبکه‌های وبلاگ خصوصی دو روش دیگر هستند که سئو کلاه سیاه سعی در ایجاد سریع و غیر ارگانیک لینک دارد. در این شرایط، سئوکار برای استفاده از شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها که صرفاً برای پیوند دادن به سایت‌هایی که می‌خواهند رتبه‌بندی جستجوی خود را بهبود بخشند، از آن بهره برده و یا هزینه پرداخت می‌کند.

7. ارسال هرزنامه به نظرات وبلاگ

این کار نیز روش دیگری برای به دست آوردن لینک به وب سایت است، که یک فرد سئو کلاه سیاه استفاده می‌کند و ممکن است در مورد ده‌ها و صد‌ها پست وبلاگ با یک پیوند به وب سایت خود نظر دهد.

8. سوء استفاده از داده‌های ساخت یافته

اسکیما یا داده‌های ساختاریافته یا نشانه‌گذاری طرحواره، کدی است که به یک صفحه وب اضافه می‌شود تا به موتورهای جستجو بگوید چه اطلاعات غنی را در صفحات نتایج جستجو نمایش دهند. سئو کلاه سیاه داده‌های ساختار یافته را دستکاری می‌کند تا موتورهای جستجو اطلاعات نادرست را در نتایج جستجو نشان دهند.

9. سئوی منفی (negative seo)

سئوی منفی تاکتیکی است که از آن استفاده می‌شود تا به نظر برسد که یک سایت رقیب درگیر سئو کلاه سیاه شده است. هدف این تاکتیک جریمه شدن رقبا توسط موتورهای جستجو است. این که به نظر برسد سایت دیگری درگیر سئوی کلاه سیاه است، یا ادعای نادرست آن و گزارش آن به موتور جستجو، دو تاکتیک ناخوشایند کلاه سیاه هستند.

انواع روش های سئو کلاه سیاه

نحوه گزارش سئو کلاه سیاه

دو دلیل وجود دارد که باید سئو کلاه سیاه (black hat seo) را گزارش دهید. یا وب سایت شما از طریق هک مخرب، ویروس یا کمپین سئو منفی پیوندهای هرزنامه مورد حمله قرار گرفته است، یا نتایج وب اسپم را در یک کلمه کلیدی رقابتی مشاهده می‌کنید که وب سایت شما در آن رتبه‌بندی می‌شود. برای مورد دوم، می‌توانید یک گزارش وب اسپم را از طریق Google Webmaster Tools ارسال کنید. لطفا با احتیاط از این ابزار استفاده کنید. هرزنامه برای موقعیت‌های جستجو بالاتر از شما نیست! گزارش نادرست اسپم وب را هم می‌توان سئو کلاه سیاه در نظر گرفت.

در صورتی که وب سایت شما از طریق هک، ویروس یا بدافزار مخرب مورد حمله قرار گرفته است، پس از حذف کد مخرب، درخواست بررسی بدافزار را بدهید.

در صورتی که وب سایت شما هدف یک کمپین منفی سئوی لینک‌های هرزنامه باشد، پس از تماس با وب مسترهایی که این لینک‌ها را به وب سایت شما نشان می‌دهند تا حذف شوند، از ابزار Disavow Links Tool در Google Webmaster Tools استفاده کنید.

سوالات متداول

5/5 - (96 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «سئو کلاه سیاه چیست؟»

  1. رمضانی

    من که معتقدم از سئو کلاه سیاه برای سایت معتبر هرگز نباید استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟