آشنایی با انواع بازاریابی محتوایی

انواع بازاریابی محتوا

اگر از 10 کارشناس و تیم بازاریابی مختلف در مورد انواع بازاریابی محتوا و بهترین نوع آن بپرسید، 10 پاسخ کاملاً متفاوت خواهید شنید. یک بازاریاب ممکن است در مورد بازاریابی محتوای فوق العاده خود در یوتیوب صحبت کند.

دیگری ممکن است در مورد استراتژی‌های محتوای سئو شده بحث کند. و دیگری ممکن است درباره نحوه همکاری آنها با وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها برای ایجاد کمپین محتوای تصویری اینستاگرام و اسنپ چت صحبت کند.

این اتفاق به این دلیل است که عبارت “بازاریابی محتوا” اغلب به عنوان یک تعریف جامع برای تمام استراتژی‌های محتوایی استفاده می‌شود.

اما، واقعیت این است که انواع بازاریابی محتوایی متعددی وجود دارد که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند. به همین دلیل دانستن انواع مختلف بازاریابی محتوا مهم است، زیرا گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما بعنوان دیجیتال مارکتر وجود دارد. علاوه بر این، درک نحوه استفاده موثر از هر یک برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای کلی منسجم بسیار مهم است.

برای شناخت انواع مختلف بازاریابی محتوا و نحوه استفاده از هر یک برای افزایش بازگشت سرمایه، این مقاله را تا انتها بخواهید.

انواع مختلف بازاریابی محتوا

هر محتوایی که تولید می‌کنید باید هدف مشخصی داشته باشد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از: آموزش، ایده، سودمندی، متقاعدسازی، سرگرمی، یا فروش.

علاوه بر این، فرمت‌های مختلفی برای در نظر گرفتن وجود دارد. در اینجا لیست کوتاهی از محبوب ترین انواع بازاریابی محتوا آمده است:

  • وبلاگ نویسی
  • مطالعات موردی
  • داستان های موفقیت
  • توصیفات مشتری
  • بررسی آنلاین
  • کاغذهای سفید و کتاب های الکترونیکی
  • قالب ها
  • فیلم
  • اینفوگرافیک
  • پادکست ها
  • وبینارها
  • محتوای تعاملی
  • رسانه های اجتماعی
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
  • گیف

هنگامی که به نمونه‌های مختلف بازاریابی محتوا فکر می‌کنید، به یاد داشته باشید که افراد به روش‌های مختلف یاد می‌گیرند. انواع مختلف محتوا برای بخش‌های مختلف مخاطبان شما جذابیت دارد. برخی زبان آموزان شنیداری هستند و جذب پادکست‌ها می‌شوند. دیگران یادگیرنده بصری هستند و ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها یا ارائه‌ها را ترجیح می‌دهند. و با این حال برخی خواندن متن را ترجیح می‌دهند، مانند پست های وبلاگ، مقالات بلند یا گزارش‌ها.

بنابراین، با استفاده از انواع مختلف محتوا در دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید مخاطبان مختلفی را جذب کنید.

نکته eBgroup

هیچ کدام از انواع بازاریابی محتوا “بهترین” نیستند. بسته به کسب و کار هرکدام می‌توانند بهترین باشند.

برخی از انواع بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی ورودی مفید هستند. فرمت‌های دیگر می‌توانند جزء مهمی از ابتکار بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) باشند. به همین شکل، محتوای خاصی به طور طبیعی از تیم فروش شما پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، برخی از انواع محتوا برای مراحل خاصی در سفر مشتری بهتر از سایرین هستند. به عنوان مثال، پست‌های وبلاگ، مقاله‌ها و ویدئو می‌تواند راه بسیار خوبی برای ارتباط با افرادی باشد که در مرحله آگاهی از سفر هستند. کاغذهای سفید، کتاب‌های الکترونیکی و وبینارها اغلب برای مرحله میانی فرآیند خرید مناسب هستند. و مطالعات موردی، داستان‌های موفقیت و محاسبات ROI می‌توانند در غلبه بر مخالفت‌ها و متقاعد کردن مشتری بالقوه برای تبدیل شدن به یک مشتری کلیدی باشند.

استفاده از اشکال مختلف محتوا به شما این امکان را می دهد که با مشتریان احتمالی بدون توجه به جایی که در سفر خود هستند صحبت کنید.

مزایای استفاده از انواع بازاریابی محتوا

شرکت ها و برندها می‌توانند طیف وسیعی از مزایای بازاریابی محتوا را تجربه کنند، این مزایا عبارتند از:

  • گسترش دسترسی و آگاهی از برند
  • جلب توجه
  • ایجاد رهبری فکری
  • ترافیک وب
  • اعتماد سازی
  • تعمیق روابط
  • ایجاد اشتراک های اجتماعی و بک لینک
  • افزایش فروش

هر نوع محتوا مزایای منحصر به فردی را به همراه دارد. یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی باید شامل انواع مختلفی از محتوا باشد که اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

1. وبلاگ ها

محتوای وبلاگ یک راه برجسته برای ایجاد نام تجاری و افزایش ترافیک وب سایت شما است. یک استراتژی وبلاگ به خوبی اجرا شده، شما را بر روی کلمات کلیدی و موضوعاتی که مخاطب هدف به آنها اهمیت می‌دهد متمرکز می‌کند. محتوای طولانی روشی عالی برای پرداختن به نقاط دردناک، پاسخ به سؤالات و ایجاد قدرت در فضای شما است.

پست های وبلاگ بهینه شده با کیفیت بالا نیز می‌توانند در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشند و سئوی شما را تقویت کنند. محتوای طولانی در مقایسه با بسیاری از قالب‌های دیگر، نوعی بازاریابی محتوا همیشه سبزتر است. بنابراین، محتوایی که امروز منتشر می‌کنید می‌تواند برای سال‌ها به افزایش ترافیک و مشتریان منجر شود. این را با پست‌های شبکه‌های اجتماعی مقایسه کنید، که می‌توانند پس از چند ساعت در فیدهای خبری دفن شوند.

یکی دیگر از مزایای وبلاگ نویسی این است که بر شخصیت برند شما تأکید می‌کند. اگر نام تجاری شما مبتکر، هوشمند یا نماد خنده است، وبلاگ نویسی به شما باندهای زیادی می‌دهد تا شخصیت منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارید.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

2. مطالعات موردی و داستان‌های موفقیت

مطالعات موردی و داستان‌های موفقیت نمونه بارز بازاریابی محتوای مبتنی بر تبدیل هستند. آنها یک راه بسیار موثر برای ایجاد سرنخ در انتهای قیف تبدیل هستند. وقتی مشتریان بالقوه در مورد مشتریان مشابهی که تجربیات مثبتی با سازمان شما داشته‌اند مطالعه می‌کنند، به آنها ثبات تفکر می‌دهد و تصمیم خرید آنها را آسان‌تر می‌کند.

به عبارت دیگر، آنها احساس می کنند که شما قبلاً این کار را انجام داده اید، بنابراین می توانند انتظار نتایج مشابهی داشته باشند.

مطالعات موردی به ویژه برای محصولات و خدمات با هزینه بالاتر و با ارزش بالاتر اهمیت دارد. این نوع محتوا بر بازگشت سرمایه بازاریابی تاکید دارد و ریسک سرمایه گذاری بزرگ را کاهش می‌دهد.

3. توصیفات و نظرات مشتریان

توصیفات و نظرات مشتریان شکل متفاوتی از بازاریابی محتوا هستند که از اثبات تفکر و تائید اجتماعی استفاده می‌کنند. آنها به طور ویژه به برند شما برای غلبه بر مخالفت‌های احتمالی مشتریان و کاهش احساس ریسک آنها کمک می‌کنند. علاوه بر این، بررسی‌های آنلاین در سایت‌های شخص ثالث مانند Google، Angi یا Trustpilot نیز از آنها به عنوان یک سیگنال سئو خارج از صفحه‌ی ارزشمند یاد می‌کند.

وقتی گوگل تعداد زیادی نظرات مثبت مرتبط با برند شما را می‌بیند، به آنها نشان می‌دهد که برند شما قابل اعتماد است و وب سایت شما باید در نتایج جستجو بالاتر از برندهایی باشد که نظرات مثبت کمتری دارند.

برخی از راه‌های ساده برای افزایش تعداد بررسی‌ها و تائیدیه دریافتی عبارتند از:

  • مستقیما از مشتریان فعلی سوال کنید
  • یک درخواست پیگیری خودکار ایجاد کنید که پس از خرید از شما برای مشتریان ارسال شود
  • مشتریان را با تخفیف یا پاداش دیگر برای به اشتراک گذاشتن نظر خود تشویق کنید
  • یک ویجت بررسی/توصیه‌ها را به صفحه اصلی وب سایت خود و سایر صفحات کلیدی خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت بازخورد خود را بدون ترک سایت ارسال کنند.
  • توصیفات و نظرات را به طور برجسته در صفحه اصلی خود و همچنین در سایر صفحات مرتبط وب سایت خود نمایش دهید. یک نکته قدرتمند این است که توصیفات و نظرات را در جایی قرار دهید که از نظر متنی با آنچه در یک صفحه مشخص است مرتبط باشند.

4. مقالات بلند توصیفی و کتاب‌های الکترونیکی

کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی راه بسیار خوبی برای ایجاد رهبری فکری، کسب اعتبار در صنعت، ایجاد سرنخ و جایگاه به عنوان یک متخصص هستند. آنها معمولا طولانی‌تر و فنی‌تر از پست‌های وبلاگ هستند. این نوع محتوا به شما امکان می‌دهد یک موضوع خاص را به طور کامل بررسی کنید و اطلاعات دقیق‌تری را فراتر از آنچه که معمولاً می‌توانید در یک پست وبلاگ انجام دهید به اشتراک بگذارید.

زمانی که دانش عمیق یا تمایز در زمینه موضوعی خاص دارید، کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی ایجاد کنید. با کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی، مهم است که محتوای با کیفیتی را به اشتراک بگذارید که ارزش صرف زمان برای دانلود محتوای شما را داشته باشد.

این نوع استراتژی بازاریابی محتوا به‌ویژه در وسط/پایین قیف خوب عمل می‌کند. در این مرحله، باید به مشتریان بالقوه در مورد مشکلی که با آن روبرو هستند، راه حلی که ارائه می‌دهید و اینکه چرا انتخاب بهتری نسبت به یک رقیب هستید، آموزش دهید.

5. گزارش‌های بازار

گزارش‌های بازار یک راه فوق‌العاده مؤثر برای جلب توجه رسانه‌ها و جایگاه برند شما به عنوان یک رهبر فکری در صنعت هستند. این نوع بازاریابی محتوا تصمیم گیرندگانی را هدف قرار می‌دهد که به منظور ایجاد استراتژی خود به داده‌های گسترده بازار دسترسی دارند.

گزارش‌ها می‌توانند بر سهم بازار، هزینه‌ها، ترندها، فناوری، رفتار مصرف‌کننده یا تعدادی از عوامل دیگر تمرکز کنند.

چیزی که آنها را به ویژه قدرتمند می‌کند، توانایی آنها در هدایت نام‌های رسانه‌ای با ارزش بالا، بک لینک‌ها و سرنخ‌ها است (با فرض اینکه گزارش را در اختیار دارید).

6. فیلم ها

در سال‌های اخیر، محتوای ویدئویی به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا اهمیت زیادی پیدا کرده است.

  • ویدیوها به جذب 300 درصد ترافیک بیشتر کمک می‌کنند. (منبع: MarketingSherpa)
  • ویدیو به 83 درصد از بازاریابان ویدیو کمک کرده است که به فروش برسند. (منبع: Wyzowl)
  • تماشای ویدیوی یک برند 84 درصد از مردم را متقاعد کرده است که یک محصول یا خدمات را خریداری کنند. (منبع: Wyzowl)
  • 68 درصد از بازاریابان می‌گویند که ویدیو بازده سرمایه گذاری بهتری نسبت به تبلیغات گوگل دارد. (منبع: Biteable)
  • 88 درصد از بازاریابان ویدیو گزارش دادند که ویدیو به آنها بازگشت سرمایه مثبت می‌دهد. (منبع: Wyzowl)

محتوای ویدیویی بسیار مؤثر است زیرا به شما امکان می‌دهد با مخاطبان هدف خود به شیوه ای بصری و جذاب ارتباط دهید که از طریق بسیاری از انواع دیگر محتوا امکان پذیر نیست. مثلا:

  • ویدیوهای توضیحی کوتاه که 60 ثانیه یا کمتر هستند به عنوان یک راه سریع و ساده برای آموزش سریع مشتریان احتمالی در مورد یک موضوع عمل می‌کنند.
  • ویدیوهایی با موضوع چگونه به مشتریان کمک کنیم تا بفهمند چگونه یک مشکل بسیار خاص را حل کنند
  • ویدیوهای آزمایشی می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا به سرعت قابلیت‌های محصول شما را ببینند
  • مصاحبه‌ها به مشتریان شما امکان می دهد جنبه انسانی کسب و کار شما را ببینند و مصاحبه با مشتری آنها را وادار می‌کند تا ببینند خودشان چه چیزی می‌توانند به دست آورند.
  • ویدیوهای طولانی می‌توانند داستان را به گونه‌ای بیان کنند که از نظر احساسی با مخاطب ارتباط برقرار کند
  • کلیپ‌های شبکه‌های اجتماعی سریع توجه را به خود جلب می‌کنند و باعث ایجاد تعامل می‌شوند

7. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها به شما امکان می‌دهند حجم قابل توجهی از اطلاعات را به سرعت و واضح ارائه کنید، از جمله آمار کسب و کار، صنعت یا SEO، نقشه ها، رویدادها، جدول زمانی و غیره. از طرف دیگر، آنها می توانند به عنوان مکملی برای محتوای نوشته شده، مانند یک پست وبلاگ یا یک مقاله سفید عمل کنند.

علاوه بر جذابیت بصری، اینفوگرافیک‌ها برای تلاش‌های بازاریابی شبکه‌‌های اجتماعی مناسب هستند و به خصوص موارد جالب به طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شوند.

علاوه بر این، اگر یک اینفوگرافیک را در یک صفحه در وب سایت خود قرار دهید، می‌توانید به راحتی یک قطعه کوچک از کد HTML ایجاد کنید که به دیگران امکان می‌دهد اینفوگرافیک را در سایت خود جاسازی کنند. HTML را می‌توان به گونه ای کدگذاری کرد که هر بار که شخصی تصویر را در یک وب سایت جاسازی می‌کند، یک بک لینک به وب سایت شما به طور خودکار به عنوان بخشی از توضیحات درج می‌شود. هرچه افراد بیشتری اینفوگرافیک را جاسازی کنند، بک لینک بیشتری دریافت می‌کنید که به نفع سئوی شماست.

و گرافیک برای موثر بودن نیازی به حجیم بودن ندارد. گاهی اوقات میکروگراف ها حتی بهتر عمل می‌کنند. در اینجا نمونه‌ای از مواردی است که برای کمک به توضیح مفهوم خوشه‌های موضوعی ایجاد کرده‌ایم:

8. پادکست

پادکست در حال تبدیل شدن به یک شکل موثر برای بازاریابی محتوا و ساخت برند است. یکی از بزرگترین مزیت‌های آن این است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات طولانی و با ارزش را بدون صرف زمان یا تلاش گزاف ارائه دهید. این به شما امکان می‌دهد تخصص و داستان‌های خود را مستقیماً با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. پادکست به شما کمک می‌کند تا با مشتریان بالقوه خود در سطح شخصی تر ارتباط برقرار کنید.

یکی دیگر از مزایای مهم پادکست ها این است که قابل حمل هستند. گوش دادن به پادکست در طول رفت و آمد یا در حین تمرین هوازی، آسان است.

اگر در پادکست خود با مهمانان مصاحبه می کنید، از مزیت افزوده استفاده بالقوه از پادکست خود به عنوان موتور تولید سرنخ لذت خواهید برد. می‌توانید نمایندگان شرکت‌هایی را که بیشتر می‌خواهید با آن‌ها تجارت کنید دعوت کنید و آنها را به عنوان راهی برای 1) تولید محتوای پادکست و 2) ایجاد رابطه با یک رهبر جدید معرفی کنید.

مقالات مرتبط

9. وبینارها

وبینارها ابزاری برای بازاریابی محتوا هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریان بالقوه و فعلی خود را آموزش دهید تا به آنها در درک بهتر موضوعات مختلف مانند نحوه بهترین استفاده از محصول خود، بینش متخصص در مورد یک موضوع خاص، نحوه غلبه بر یک مشکل خاص و غیره کمک کند. بیشتر وبینارها معمولاً طولانی هستند (30+ دقیقه)، زیرا حاوی یک عنصر آموزشی قوی هستند.

مشابه پادکست‌ها، می‌توانید از وبینار خود برای مصاحبه با افراد احتمالی واقعی استفاده کنید و به وبینارهای خود کمک کنید تا وظایف مضاعف را انجام دهند. باز هم، شما قادر خواهید بود در حین ایجاد رابطه با یک سرنخ جدید، محتوای منحصر به فردی تولید کنید.

یکی دیگر از مزایای کلیدی وبینارها این است که امکان تعامل زنده بین ارائه دهنده و بینندگان را فراهم می‌کند. بینندگان می‌توانند سؤالاتی بپرسند و ارائه‌دهنده می‌توانند در زمان واقعی به آنها پاسخ دهند، که به ایجاد ارتباط شخصی‌تر نسبت به سایر اشکال ثابت‌تر محتوا کمک می‌کند.

10. محتوای تعاملی

محتوای تعاملی مانند آزمون‌ها، ارزیابی‌ها، چک‌لیست‌ها، برنامه‌ها، ابزارها یا بازی‌ها را می‌توان برای تعامل با مخاطبان هدف و در عین حال جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند استفاده کرد. به عنوان مثال، شرکت تشک Helix یک “آزمون خواب” تعاملی دارد که به خریداران بالقوه کمک می‌کند تا تشک مناسب را بر اساس ترجیحات خواب خود پیدا کنند. و البته، برای دریافت نتایج مسابقه، باید آدرس ایمیل خود را وارد کنند تا هلیکس از آن برای بازاریابی بیشتر محصولات خود برای شما استفاده کند.

می‌توانید از انواع مشابهی از محتوای تعاملی برای جذب سرنخ‌های جدید، دریافت بازخورد مشتری، تقویت حفظ و تعامل، یا ایجاد یک مخاطب اولیه برای هدف‌گیری مجدد استفاده کنید. و البته، شما همیشه این گزینه را دارید که به سادگی آنها را سرگرم کنید.

یکی از مزایای اضافه شده محتوای تعاملی این است که می تواند تعداد زیادی لینک ورودی را جذب کند. به عنوان مثال، ابزار HubSpot برای ساخت پرسونا بیش از 15000 بک لینک از تقریباً 3300 وب سایت جذب کرده است.

11. شبکه‌های اجتماعی

با میلیاردها کاربر فعال هر ماه، شبکه‌های اجتماعی ممکن است ابزاری کلیدی در بازاریابی محتوای شما باشند. مزیت اصلی شبکه‌های اجتماعی تعامل مستقیم با مخاطبان شماست. این یک حلقه بازخورد فوری است که به شما کمک می‌کند بفهمید مخاطبانتان به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و برای عمیق‌تر کردن بیشتر با آن‌ها گفتگوی مستقیم داشته باشید.

برندهای خاص می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای راهنمایی مخاطبان به سمت فروش، تبلیغات و رویدادها استفاده کنند. علاوه بر این، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شما یک مسیر مستقیم برای توزیع محتوای خود در بین مخاطبان و بیان شخصیت برند خود در این فرآیند می‌دهد.

موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مستلزم دانستن پلتفرم‌های مورد علاقه مخاطبان و همچنین انواع پست‌هایی است که برای آنها ارزشمند است. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید که تجهیزات صخره نوردی می‌فروشد و مخاطبان اصلی شما افراد نوجوانان و جوانان هستند، ممکن است در درجه اول روی پست‌های پر ماجرا در اینستاگرام و TikTok تمرکز کنید.

برای تقویت بیشتر عملکرد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود، سعی کنید با تعدادی از اینفلوئنسرها در فضای خود رابطه برقرار کنید. اینفلوئنسرها می‌توانند مخاطبان و جوامع بسیار وفاداری داشته باشند که می‌توانند به تقویت تأثیر محتوای شما کمک کنند.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

12. محتوای تولید شده توسط کاربر

برخی از گزینه‌های بازاریابی محتوا مانند محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) باعث ایجاد تعامل می‌شود. UGC محتوایی است که توسط مشتریان شما منتشر می‌شود که به نوعی برند شما را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، ارسال یک سلفی در هنگام استفاده از محصول شما یا برچسب زدن برند شما در یک پست باشد.

UGC بسیار مؤثر است زیرا هم از بازاریابی دهان به دهان (WOM) و هم از تائید اجتماعی استفاده می‌کند. به هر حال، احتمال اعتماد مشتریان بالقوه به سایر مصرف کنندگان بیشتر از مواد بازاریابی شماست. و هنگامی که شخصی محصول شما را دوست دارد و در UGC شرکت می‌کند، احتمالاً به همه دوستان خود در مورد آن اطلاع می‌دهد و همین امر باعث تسریع دسترسی به برند شما می‌شود.

چند راهی که می‌توانید UGC انجام دهید:

  • از مشتریان دعوت کنید تا محتوا ارسال کنند و برای بهترین ورودی ها جوایزی ارائه کنند
  • از یک هشتگ شبکه‌های اجتماعی در مورد برند یا محصولات خاص خود استفاده کنید و در صورت استفاده از آن هشتگ، مشوق‌هایی را به مشتریان ارائه دهید.
  • برای ویژگی UGC با وبلاگ نویسان همکاری کنید یا مرکز محتوای خود را ایجاد کنید
  • به طور منظم UGC را در فیدهای شبکه‌های اجتماعی خود پست کنید

13. قالب های بازاریابی

قالب‌های قابل دانلود می‌توانند اسب تروجان شما باشند. اینها می‌توانند به سادگی یک قالب ایمیل یا یک چارچوب پست وبلاگ، یا به اندازه ابزاری برای تحقیق و ساختن شخصیت‌های خریدار پیچیده باشند.

شخصیت های مشتری خود را دوباره تصور کنید.

  • اسم شما
  • ایمیل شما

قالب ها یکی از بهترین انواع محتوا برای بازاریابی به تیم های B2B هستند زیرا ارزش را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. سپس، پس از جمع‌آوری اطلاعات تماس کاربر، می‌توانید از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی برای پرورش آنها از طریق توالی ایمیل استفاده کنید.

از انواع مختلف بازاریابی محتوا برای بازگشت سرمایه بیشتر استفاده کنید

استفاده مجدد از محتوا در قالب‌های مختلف می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند، به شما امکان می‌دهد به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و به بازده بازاریابی محتوای بالاتری دست پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ طولانی منتشر می‌کنید، می توانید نقل قول های جداگانه‌ای استخراج و آن‌ها را در پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید چند ویدیو ایجاد کنید که به نکاتی که در پست گفته شده عمیق‌تر توضیح می‌دهند. سپس می‌توانید ویدیوها را به شکل پست آماده کنید، و همزمان در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی نیز پست کنید.

برای دستیابی به دسترسی بیشتر به محتوای خود، از یک محتوای پایه به عنوان منبع اصلی خود استفاده کنید و سپس 10 درصد از آن را سفارشی کنید تا برای بخش‌های مختلف یا سایر بخش های بازار خود جذابیت داشته باشید.

و اجازه ندهید محتوای قدیمی شما هدر برود. محتوای قدیمی و کم حجم را به‌روزرسانی کنید تا امروز برای مخاطبانتان مرتبط و ارزشمند باشد.

با استفاده مجدد از محتوای خود در قالب های مختلف، می‌توانید بدون نیاز به شروع از صفر با هر قطعه از محتوا، به مخاطبان بسیار بیشتری دست پیدا کنید.

تفکر بلندمدت، پاداش بلند مدت

هنگام انتخاب بهترین نوع از انواع بازاریابی محتوا برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود، شاید راحت‌ترین مسیر را در پیش بگیرید. اما، مطمئناً باید در نظر داشته باشید که چه چیزی می‌توانید به طور دقیق ایجاد کنید، همیشه بهتر است یک طرز فکر بلند مدت داشته باشید.

با اهداف و معیارهای موفقیت خود شروع کنید و سپس به عقب برگردید تا یک برنامه گام به گام برای رسیدن به آن ایجاد کنید.

محتوای ارزشمندی مانند یک پست وبلاگی که به خوبی تحقیق شده است همراه با یک صفحه فرود برای دانلود الگوی جدید شما به منابع بیشتری نسبت به چند پست رسانه اجتماعی در لینکدین نیاز دارد. اما، اگر آن مقاله را از طریق فرآیند بهینه سازی مناسب روی صفحه اجرا کنید، می تواند برای سال های آینده ترافیک وب سایت ارگانیک ایجاد کند. از سوی دیگر، آن پست‌های رسانه‌های اجتماعی صرف نظر از اینکه چقدر قابل اشتراک‌گذاری هستند، ظرف چند ساعت فراموش می‌شوند.

با انواع قالب‌های بازاریابی محتوا که برای مخاطبان شما منطقی هستند شروع کنید، اما بازاریابی رشد بلندمدت را بر سود کوتاه‌مدت اولویت دهید. آنچه را که برای سرمایه گذاری در ایجاد محتوای عالی لازم است انجام دهید، حتی اگر نتایج فوری را مشاهده نکنید.

انجام بازی طولانی با بازاریابی محتوا به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد، اما هنگامی که شروع به دیدن کشش کردید، احتمالاً در دراز مدت نتایج ترکیبی را خواهید دید. که می تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد.

5/5 - (50 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با انواع بازاریابی محتوایی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟