راهنمای عقد قرارداد سئو سایت + نمونه قرارداد

قرارداد سئو سایت

به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و متخصص سئو، درخواست همکاری زیادی از سوی کسب و کارها دریافت می‌کنیم تا حضور آن‌ها در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، یاهو و بینگ را افزایش دهیم. اما، قبل از وارد شدن به یک رابطه کاری با مشاغل، همیشه باید یک قرارداد سئو امضا کنیم. این قرارداد کمک می‌کند تا مطمئن شویم که هر دو طرف در مورد جزئیات پروژه، پرداخت‌ها، موارد قابل تحویل و پیامدهای احتمالی در یک صفحه واقف هستند.

نوشتن یک قرارداد سئو ممکن است مهمترین بخش کار به عنوان خدمات سئو نباشد، اما داشتن قرارداد به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را به خوبی اداره کنید. ما در این مقاله هشت شرط مهم را آماده کرده‌ایم که باید در قرارداد سئو خود لحاظ کنید:

  • خدمات سئو
  • مدت قرارداد
  • تحویل دادنی‌ها
  • پرداخت
  • پیمانکار فرعی
  • مسئولیت‌های مشتری
  • سلب مسئولیت
  • لغو

قرارداد سئو چیست؟

قرارداد سئو (یا توافقنامه سئو) یک سند الزام‌آور قانونی بین شما و مشتری است. این قرارداد تمام اطلاعات مرتبط با یک پروژه سئو مانند محدوده پروژه، انتظارات هر دو طرف، محصولات تحویلی خاص و جزئیات پرداخت را مشخص می‌کند. مهمتر از همه، شرایطی را تعریف می‌کند که در صورت اختلاف نظرها مانند تاخیر در پرداخت‌ها چه اتفاقی می‌افتد.

چرا قرارداد سئو برای شما و مشتری شما مهم است؟

کار بدون قرارداد می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. برخی از مشکلات که ممکن است بدون قرارداد سئو با آن‌ها روبرو شوید عبارتند از:

  • مشتری ممکن است بیشتر از آنچه که شما با آن موافقت کرده‌اید درخواست کار کند
  • ممکن است مشتری کمتر از آنچه توافق شده است به شما بپردازد یا اصلاً از پرداخت امتناع کند
  • مشتری ممکن است پروژه را پیش از موعد لغو کند

یک قرارداد سئو نه تنها روابط تجاری بین شما و مشتری را مشخص می‌کند، بلکه از شما در برابر هر گونه اتفاق پیش بینی نشده محافظت می‌کند.

قراردادهای سئو برای مشتریان نیز مهم است؟

این قرارداد به محافظت از کسب و کار مشتریان در برابر هرگونه تکنیک سئو کلاه سیاه که آژانس‌های سئو یا مشاوران سئو می‌توانند برای رتبه گرفتن یک وب سایت در موتور جستجو استفاده کنند، کمک می‌کند.

در قرارداد سئوی خود چه مواردی را باید لحاظ کنیم؟

در ابتدای هر کمپین سئو، مشاوران سئو یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ یک پیشنهاد سئو به مشتری می‌دهند که خدمات آن‌ها را مشخص می‌کند. به دنبال آن یک قرارداد سئو بسته می‌شود. در اینجا هشت شرط گفته‌ایم که هر قرارداد سئو باید شامل چه بندهایی باشد:

1. خدمات سئو

این یکی از بخش‌های اصلی قرارداد سئو است. اینجا باید در مورد خدمات سئو یا خدمات گزارشی که قصد ارائه آن را دارید، اطلاعات دقیقی ذکر کنید. خدمات شما ممکن است شامل تحقیق کلمات کلیدی، رفع تگ‌های HTML، دریافت بک لینک و افزودن صفحات وب یا محتوای اضافی برای بهینه‌سازی وب سایت مشتری باشد. صرف نظر از اینکه چه خدماتی را فهرست می‌کنید، مطمئن شوید که جزئیات را نوشته باشید.

2. مدت قرارداد

مدت قرارداد شما چقدر است؟ شش ماهه یا ۱۲ ماهه یا تا اتمام پروژه است؟ بسیار مهم است که مدت زمان رابطه کاری خود با مشتری را مشخص کنید. معمولا دو نوع طول مدت قرارداد وجود دارد.

نوع اول محدود و دیگری تمدید خودکار است. برخی از آژانس‌های سئو به دنبال قراردادهای محدودی هستند که تاریخ شروع و پایان خاصی را ذکر می‌کنند. این کار معمولا برای یک پروژه یک بار مصرف است. دیگران قراردادهای تمدید خودکار را بهتر می‌دانند زیرا بهینه‌سازی موتور جستجو یک فرآیند مداوم است.

3. موارد تحویلی

وقتی کمپین‌های سئو برنامه ریزی می‌شود، مشتریان نگران این هستند که چه مواردی را در طول و بعد از کمپین دریافت خواهند کرد. این بخش جایی است که شما باید آنچه را که قرار است به مشتری تحویل شود، توضیح دهید. نتایج ممکن است شامل گزارش حسابرسی وب سایت، گزارش تجزیه و تحلیل رقابتی، گزارش تحقیق کلمه کلیدی، ایجاد محتوا (به عنوان مثال، محتوای صفحه وب، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و غیره) و گزارش ساخت لینک باشد.

در این بخش باید چارچوب زمانی برای هر محصول تحویلی ذکر شود. مشتریان را در مورد آنچه که روی آن کار می‌کنید و آنچه می‌توانند در هر مرحله انتظار داشته باشند مطلع کنید.

4. پرداخت

از کدام نرخ استفاده می‌کنید؟ آیا می‌خواهید مشتریان شما ماهانه پرداخت کنند یا در پایان پروژه؟ می‌خواهید مشتریان از طریق پول نقد، چک یا نوع دیگری پرداخت کنند؟ آیا هزینه تأخیر خواهید داشت؟ آیا برای بازسازی محتوا هزینه اضافی دریافت خواهید کرد؟

در قرارداد باید تمام جزئیات مربوط به پرداخت به وضوح بیان شود تا هیچ گونه سردرگمی بین شما و مشتری شما وجود نداشته باشد.

5. پیمانکار فرعی

اگر قصد دارید از یک پیمانکار فرعی برای انجام برخی کارهای سئو کمک بگیرید، باید در قرارداد ذکر شده باشد. این انتظارات روشنی را بین تمام سهامداران درگیر در کمپین سئو ایجاد می‌کند.

مقالات مرتبط

6. مسئولیت‌های یک مشتری

ممکن است شما مسئول رتبه گرفتن وب سایت در موتورهای جستجو باشید، اما برخی از وظایف ممکن است به عهده مشتری باشد. در این بخش همه چیزهایی که مشتری یا مدیر وب سایت مشتری مسئولیت آن را بر عهده دارند فهرست کنید تا بتوانید به کار بر روی نتایج نهایی خود ادامه دهید.

برخی از مسئولیت‌های مشتری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • به شما امکان دسترسی فنی به وب سایت برای بهینه‌سازی سئو داده شود.
  • به شما اجازه استفاده از لوگوها، علائم تجاری، تصاویر وب سایت و غیره را برای اهداف سئو داده شود.
  • ارائه محتوای متنی، عکس، طرح، عناصر متن و غیره برای درج در وب سایت
  • دسترسی FTP را برای شما فراهم ‌کند.

7. سلب مسئولیت

سئو و رتبه‌بندی صفحات تحت تأثیر رقابتی بودن عبارات جستجو، تغییرات مداوم در الگوریتم‌های رتبه‌بندی و سایر عوامل رقابتی است. بنابراین، هنگام تهیه پیش‌نویس قرارداد سئو، حتماً بند سلب مسئولیت را لحاظ کنید که بیان می‌کند که تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت خاصی یا رتبه‌بندی صفحه اول موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص را به مشتری خود قول نمی‌دهید.

8. لغو

شما و مشتریتان ممکن است به یکی از دلایل زیر قرارداد را فسخ کنید:

  • نقض بندهای قرارداد توسط هر طرف درگیر
  • ناراضی بودن
  • پروژه دیگر مورد نیاز نباشد
  • پرداخت به موقع انجام نمی‌شود

دلیل هر چه که باشد، قرارداد شما باید شامل یک بند فسخ باشد که اگر یکی از طرفین قرارداد را فسخ کند چه اتفاقی می‌افتد و تعهدات مالی چه خواهد بود.

نمونه قرارداد سئو

این توافقنامه سئو (از این پس به عنوان «قرارداد سئو» نامیده می‌شود) منعقد شده است و در تاریخ [تاریخ لازم الاجرا شدن] لازم الاجرا خواهد بود.

توسط و بین

[آژانس / شرکت / مشاور سئو] (از این پس «مشاور سئو» نامیده می‌شود) که دفتر ثبت شده خود در [آدرس] دارد، و؛

[نام مشتری] (از این پس «مشتری» نامیده می‌شود)، ساکن در [آدرس]،

هم مشاور سئو و هم مشتری در مجموع به عنوان «طرفین» و به صورت جداگانه «طرف» نامیده می‌شوند.

باتوجه به اینکه مشاور سئو در زمینه ارائه خدمات بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و گزارش دهی (از این پس به عنوان «سرویس ها» نامیده می‌شود) فعالیت می‌کند.

و با توجه به اینکه مشتری مایل است از چنین خدماتی از مشاور SEO برای بهبود رتبه موتور جستجوی وب سایت خود [نام دامنه وب سایت] (از این پس به عنوان «پروژه» نامیده می‌شود) استفاده کند.

بنابراین، با توجه به وعده‌ها و تعهدات‌های مندرج در اینجا، طرفین بدین وسیله به شرح زیر موافقت می‌کنند:

شرایط و ضوابط

۱- تعاریف

تعاریف برای اهداف این قرارداد:

سئو: بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است برای بهبود کیفیت ترافیک یک وب سایت از طریق موتورهای جستجو.

موتور جستجو: موتور جستجو ابزاری مبتنی بر وب است که به کاربران امکان جستجوی اطلاعات در وب جهانی را می‌دهد.

کلمه کلیدی: کلمه یا عبارتی که به عنوان یک عبارت جستجو برای بازیابی اطلاعات از طریق موتورهای جستجو استفاده می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی: این فرآیندی است که متخصصان سئو برای یافتن و تحقیق عبارات جستجو از آن استفاده می‌کنند که کاربران هنگام جستجوی محصولات، خدمات یا اطلاعات عمومی در موتورهای جستجو وارد می‌کنند.

لینک سازی: فرآیند به دست آوردن هایپرلینک‌ها (همچنین به عنوان «بک لینک» شناخته می‌شود) از سایر وب سایت‌ها به یک وب سایت با هدف بهبود دید موتورهای جستجو.

۲- خدمات سئو

مشاور سئو باید خدمات سئو زیر را بر اساس الزامات پروژه به کارفرما ارائه دهد:

  • تحقیق کلمات کلیدی برای عبارات جستجوی مناسب و مرتبط
  • ویرایش و بهینه‌سازی متن برای تگ‌های مختلف HTML و عناوین و متون صفحات وب
  • توسعه ترافیک و گزارش‌های رتبه‌بندی برای مشتری، در رابطه با رقابت بازار و روندها
  • بهینه‌سازی درون صفحه (سئو داخلی) برای بهبود دید وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت
  • دریافت بک لینک از سایر وب سایت‌ها به منظور افزایش دید موتورهای جستجو
  • سایر خدمات
مقالات مرتبط

۳- موارد قابل تحویل

مشاور سئو باید موارد قابل تحویل زیر را به منظور ارائه خدمات پروژه به مشتری ایجاد کند:

  • گزارش حسابرسی وب سایت
  • آنالیز تحلیل رقابتی
  • گزارش تحقیق کلمه کلیدی
  • پست شبکه‌های اجتماعی
  • محتوای صفحه وب
  • وبلاگ‌ها
  • اینفوگرافیک
  • افزودن موارد تحویلی

۴- مدت قرارداد

پروژه از تاریخ اجرایی شروع خواهد شد و برای یک دوره [زمان] ادامه خواهد داشت مگر اینکه با رضایت دو طرف تمدید شود.

5- پرداخت

کل هزینه خدمات سئوی ارائه شده [0.00 ریال] است. پس از امضای این قرارداد، یک سپرده غیر قابل استرداد به مبلغ [0.00] ریال توسط مشتری به مشاور SEO پرداخت می‌شود. تمام هزینه‌ها باید صورتحساب شود [هفتگی / دو هفته ای / ماهانه]. نحوه پرداخت [نقد/چک/حواله بانکی/کارت اعتباری] خواهد بود.

نکته: کسورات قانونی را و میزان تعهد مربوط به کسورات قانونی را ذکر کنیم.

6- گزارش

مشاور سئو موظف است گزارش‌های [هفتگی/دو هفته‌ای/ماهانه] جزئیات فعالیت‌های انجام‌شده برای [دوره زمانی] قبلی را همراه با نتایج تلاش‌های سئو در اختیار مشتری قرار دهد. هر دو طرف توافق می‌کنند که یک جلسه [هفتگی/دو هفته‌ای/ماهانه] برای بحث درباره این گزارش و هر گونه وظایف آتی مرتبط با این قرارداد برگزار کنند.

7- مسئولیت مشتری

مشتری باید کلیه دسترسی ها، اطلاعات و داده‌های مربوطه را در اختیار مشاور سئو قرار دهد تا بتواند خدمات را طبق شرایط و ضوابط این قرارداد ارائه دهد.

8- اعتبار و گارانتی

مشاور سئو بدین وسیله نشان می‌دهد که تخصص، دانش و تجربه لازم برای ارائه خدمات مذکور را دارد.

مشتری تصدیق می‌کند که الگوریتم‌های موتور جستجو به طور منظم تغییر و ممکن است بر رتبه‌بندی وب سایت تأثیر بگذارد.

نماینده مشتری اذعان می‌کند که مشاور سئو مسئولیتی در قبال رویدادهایی که خارج از محدوده و مسئولیت مشاور سئو برای کنترل یا اجتناب از آن است، نخواهد داشت.

مشتری اذعان می‌کند که مشاور سئو، در ارائه خدمات زیر، ممکن است هر از گاهی با پیمانکاران فرعی («نوع پیمانکاران فرعی») برای ارائه خدمات سئوی خاص همکاری کند. مشاور سئو می‌پذیرد که تنها پس از رضایت مشتری، پیمانکاران فرعی را استخدام می‌کند.

برای مشاور سئو و مشتری مسجل شده که آن‌ها صلاحیت انعقاد این قرارداد را دارند.

مشاور سئو تضمین می‌کند که باید خدمات خود را به موقع ارائه دهد و به تعهدات خود طبق این قرارداد به صورت کارآمد عمل کند.

مقالات مرتبط

9- سلب مسئولیت از ضمانت سئو

مشاور سئو به دلیل ماهیت پویای سئو، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت یا رتبه‌بندی صفحه اول موتور جستجو را برای کلمات کلیدی خاص وعده نمی‌دهد.

مشاور سئو هیچ ادعا یا کنترلی بر سیاست‌های موتورهای جستجو ندارد. اگر در هر زمان، وب سایت مشتری از هر فهرست یا موتور جستجو حذف شود، مشاور سئو مسئولیتی در قبال حذف وب سایت مشتری نخواهد داشت.

گاهی اوقات، موتورهای جستجو بدون هیچ دلیل مشخصی لیست را حذف می‌کنند. مشاور سئو مسئولیتی در قبال چنین لیست‌های حذف شده از وب سایت مشتری ندارد.

و اضافه کردن موارد دیگر سلب مسئولیت

10- روابط طرفین

مشتری بر اساس این قرارداد یک متخصص سئو را به عنوان یک پیمانکار استخدام می‌کند. مشتری و متخصص سئو نباید هیچ گونه مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک یا رابطه کارفرما و کارمندی ایجاد کنند.

11- فسخ

این قرارداد ممکن است توسط هر یک از طرفین به شرح زیر فسخ شود:

  • پس از [تعداد روز] روز قبل از اطلاع کتبی به طرف دیگر، با یا بدون دلیل
  • در صورت نقض هر یک از شرایط ذکر شده در این قرارداد
  • پس از تکمیل خدمات و پرداخت کامل توسط مشتری

12- محرمانه بودن

تمام اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط طرفین در طول این قرارداد محرمانه تلقی خواهد شد، مگر اینکه به طور دیگری در حوزه عمومی در دسترس باشد یا یک واقعیت عمومی شناخته شده باشد. این موارد محرمانه باید توسط هر دو طرف در طول و همچنین پس از خاتمه این قرارداد حفظ شود. هر گونه اطلاعات ارائه شده توسط یکی از طرفین در این قرارداد صرفاً برای اهداف ارائه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد، به جز مواردی که ممکن است در اجرای شرایط این قرارداد مورد نیاز باشد و نباید بدون رضایت قبلی طرف ارائه دهنده به هیچ شخص ثالثی فاش شود.

13- محدودیت مسئولیت

هیچ یک از طرفین در قبال خسارات غیرمستقیم، خاص یا تبعی ناشی از این قرارداد، از جمله از دست دادن سود یا تجهیزات یا سایر هزینه‌ها، مسئولیتی در قبال طرف دیگر یا شخص ثالثی نخواهد داشت.

14- غرامت

هر دو طرف توافق می‌کنند که بدون هیچ محدودیتی غرامت را جبران کنند و یکدیگر را برای هر گونه ضرر، خسارت یا تعهدات بی‌ضرر نگه دارند.

15- داوری

در صورت بروز هر گونه اختلاف در این قرارداد بین طرفین و خارج از آن، توسط داوری حل و فصل خواهد شد. باید [تعداد داوران] داورانی وجود داشته باشند که توسط [نام طرف] منصوب شوند. محل داوری باید [محل/محل داوری] و مقر آن [دولت] باشد. تصمیم داوران نهایی خواهد بود و برای هر دو طرف لازم الاجرا خواهد بود.

16- متفرقه

قابلیت واگذاری: هیچ یک از طرفین نمی‌توانند این قرارداد یا حقوق و تعهدات ناشی از آن را بدون رضایت صریح کتبی قبلی طرف دیگر به شخص ثالث واگذار کنند که نباید به طور غیرمنطقی از آن خودداری شود.

قابل تفکیک: در صورتی که هر یک از مفاد این قرارداد به طور کلی یا جزئی باطل یا غیرقابل اجرا تلقی شود، آن قسمت از باقیمانده این قرارداد منفک خواهد شد و سایر مفاد به قوت خود باقی خواهند ماند. قابل اجرا

قانون حاکم: این قرارداد باید از همه جهات تحت حاکمیت و مطابق با قوانین دولت [استان] باشد.

اخطارها: هرگونه اخطارهای مورد نیاز یا مجاز در این قرارداد باید به صورت کتبی باشد و از طریق ایمیل معتبر یا پیک به آدرس فوق تحویل داده شود.

کل قرارداد: طرفین تصدیق می‌کنند که این قرارداد کل قرارداد بین هر دو طرف را مشخص کرده و نشان می‌دهد.

پذیرش و امضا

در گواهی آن، طرفین با شرایط و ضوابط مندرج در بالا موافقت می‌کنند که با امضای آن‌ها به شرح زیر نشان داده شده است:

تاریخ، امضا و مهر طرفین

نمونه قرارداد سئو سایت

سوالات متداول

5/5 - (24 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای عقد قرارداد سئو سایت + نمونه قرارداد»

  1. المیرا

    من تا جای که میدونم باید حتما کلمات کلیدی رو برسی کرد و زمان بالا امدن کلمات رو مشخص کرد یک حرف کلی به همه گفته نشه.

    1. سلام

      ممنون از نظر شما

      البته در سئو نمی‌توان زمان دقیق گفت اما معمولا بین 3 تا 6 ماه کلمات جایگاه خودشون رو ثابت می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟