وب سایت شخصی چیست؟

وب سایت شخصی چیست
وب سایت شخصی چیست

همه ما با وب‌سایت‌های شرکتی، حرفه‌ای، فروشگاه‌های آنلاین و پورتال‌های تجارت الکترونیک آشنا هستیم، اما همیشه لازم نیست یک وب‌سایت تماماً تجاری باشد. ایجاد یک وب سایت شخصی که در آن بتوانید علایق و تخصص خود را نشان دهید، احساسات‌تان را به اشتراک بگذارید هم برای افراد گاهی یک نیاز است.

در این مقاله نگاهی به لزوم و نحوه راه اندازی یک وب سایت شخصی به همراه برخی ایده‌های موضوعی خواهیم داشت.

کاربرد وب سایت شخصی

برخی از متخصصان و یا افراد مشهور علاقه دارند تخصص و شخصیت منحصر به فرد خود را با جهان پیرامون به اشتراک بگذارند.  پس یک وب سایت شخصی فرصتی عالی برای نشان دادن شخصیت و مهارت‌ها و تولید برند شخصی یک فرد است.

یک وبسایت شخصی را می‌توان برای به اشتراک‌گذاری چگونگی گذراندن تجربه‌های سخت زندگی اختصاص دهید، یا یک بخش تجارت الکترونیکی را برای نمایش جواهرات دست ساز یا سایر سرمایه‌گذاری‌های خلاقانه اضافه کنید.

نقش سایت شخصی در پرسونال برندینگ

یک وب سایت شخصی به دنیا نشان می‌دهد که شما کی هستید. هر کسی که هستید و هر کاری که انجام می‌دهید، ایجاد یک وبسایت شخصی برای آگاهی دادن به همه چیزهایی که شما را خاص می‌کند (پرسونال برندینگ) ضروری است. این کار به عنوان یک فانوس دریایی عمل می‌کند و افراد همفکری را که علاقه‌مندند بدانند شما چه کسی هستید یا چه کاری انجام می‌دهید را وارد عمل می‌کند.

می‌تواند شما را با افراد مرتبط و فرصت‌هایی را ایجاد کند که در حالت عادی محقق نمی‌شوند.  یعنی چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند؟ استعدادهای شما چیست؟ و چه چیزی را مهم می‌دانید؟ یک وب سایت شخصی ایجاد کنید و اجازه دهید همه ما بدانیم.

مزایای وب سایت شخصی

وب سایت شخصی می‌تواند درباره هر چیزی که می‌خواهید ازجمله، سرگرمی‌ها، حیوانات خانگی یا تخصص شما باشد. می‌تواند یک وبسایت خانوادگی داشته باشید که ماجراجویی‌های شما را با طرفداران‌تان به اشتراک می‌گذارد. یا اگر نویسنده باشید، وبسایت شخصی شما می‌تواند بستری برای دریافت بازخورد درباره ایده‌های داستان یا کتاب‌تان باشد. خیلی موارد دیگر نیز وجود دارد که یک وب‌ سایت شخصی می‌تواند برای شما پوشش دهد.

اگر هدف شما کسب و کار است، وبسایت شخصی شما می‌تواند نقش مهمی در کمک به بازاریابی مهارت‌ها و استعدادهایتان و ایجاد مشتری داشته باشد.

چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

نحوه ساخت یک وب سایت شخصی در ۱۱ مرحله

راهنمای گام به گام ایجاد یک وب سایت شخصی – از انتخاب موضوع سایت تا راه اندازی سایت.


خدمات طراحی سایت

سرویس طراحی سایت یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی می‌شود.

مرحله ۱: بدانید که چرا می‌خواهید یک وب سایت شخصی ایجاد کنید

ابتدا موضوع و هدف وب سایت شخصی را مشخص کنید. ممکن است بخواهید فضای وبلاگی در مورد سفرهای خود یا جایی برای انتشار نوشته‌های خلاقانه خود داشته باشید. یا ممکن است بخواهید یک پلتفرم برای تبلیغ تخصص و کسب‌وکار رو به رشد خود در زمینه‌های مختلف، یا کانالی برای جذب مشتریان بیشتر به عنوان یک فریلنسر، یا یک نمونه کار کپی رایتینگ داشته باشید.

صرف نظر از دلایلی که برای ایجاد یک وب سایت شخصی دارید، باید در مورد علایق خود و نحوه ارائه آن‌ها (و برند خودتان) به صورت آنلاین فکر و تمرکز کنید.

هنگامی که می‌دانید چه چیزی می‌خواهید، سپس می‌توانید نوع وبسایت شخصی را که می‌خواهید بسازید، مشخص کنید. نوع وب سایت شخصی می‌تواند هر چیزی باشد، از یک صفحه ساده که فقط بخش درباره من و اطلاعات تماس دارد تا یک وبسایت پیچیده‌تر مانند یک سایت فروشگاهی که در آن محصولاتی را که ایجاد می‌کنید، می‌فروشید.

مرحله ۲: مخاطبان خود را تعیین کنید

وب سایت‌ها برای افرادی با علایق خاص طراحی می‌شوند. اینکه بدانید می‌خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید به همان اندازه‌ی دلیل ایجاد وب‌سایت شخصی مهم است.

هنگام ساخت وب سایت، از خود بپرسید:

  • چه داستانی دوست دارید در مورد خودتان بگویید؟
  • علایق مشترکی که با مخاطب هدف خود به اشتراک می‌گذارید چیست؟
  • اگر وب سایت شما برای بازاریابی خودتان طراحی شده، مشتریان بالقوه وقتی در به صفحه شما می‌آیند، به دنبال چه مهارت‌هایی هستند؟

مخاطبان خود را مشخص و تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی باید از سایت شما بدست آورند.

محتوایی که می‌نویسید، تصاویری که قرار می‌دهید و نحوه سازماندهی سایت همگی باید طوری ساخته شوند که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد.

مرحله ۳: نوع وب سایت شخصی را که می‌خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید

اکنون که می‌دانید چه چیزی را می‌خواهید بیان کنید و مخاطبان شما چه کسانی هستند، باید به دسته‌بندی‌های اصلی که وب‌سایت‌های شخصی در آن قرار می‌گیرند، و اینکه کدام یک برای شما بهتر است، بپردازید.

وب سایت تک صفحه‌ای

یک وب سایت شخصی لزوماً نباید پیچیده باشند. برای نمایش تخصص خود در اینترنت، ممکن است یک صفحه کافی باشد.

وب‌سایت‌های تک صفحه‌ای معمولاً از یک صفحه اصلی با بخش‌هایی مانند «درباره من» و اطلاعات تماس تشکیل شده‌اند. این نوع سایت‌ها عمدتاً اطلاعاتی هستند و به عملکرد پیچیده‌ای نیاز ندارند.

اگر حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارید که به عنوان مرکز اصلی آنلاین شما عمل می‌کنند، یک سایت یک صفحه‌ای به عنوان وب سایت شخصی کافی است.

وبلاگ

ایجاد یک وبلاگ نسبتا ساده و یک انتخاب خوب بعنوان اولین وب سایت شخصی است. این نوع وب سایت به بازدیدکنندگان شما اجازه می‌دهد تا به وضوح دیدگاه منحصر به فرد و مهارت‌های شما را درک کنند و مهمتر از همه بتوانند به روشی شخصی‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

برای شروع باید از خود بپرسید که آیا از هنر نویسندگی لذت می‌برید؟ چشم‌انداز ارائه پست‌های وبلاگ منحصر به فرد، نوشتن و به اشتراک‌گذاری آن‌ها با مخاطبان باید شما را هیجان زده کند. برای داشتن یک وبلاگ موفق، باید آهنگ پست منظمی داشته باشید و به طور مداوم مخاطبان هدف را درگیر کنید.  وبلاگ‌نویسی یک فضای اشباع شده است. اما بهترین وبلاگ نویسان نسبت به آنچه در مورد آن می‌نویسند، صحت و عشق مشترک دارند.

مقالات مرتبط

وب سایت نمونه کار

هدف وب سایت‌های پرتفولیو بازاریابی مهارت‌ها و استعدادهای شما است. اگر در زمینه‌ای مانند عکاسی، طراحی، نویسندگی، یا کارهای خلاقانه دیگر فعالیت می‌کنید، داشتن یک نمونه کار ضروری است. پورتفولیوی شخصی تخصص شما را نمایش می‌دهد، برند شخصی شما را ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی پیدا کنید.

یک نمونه کار باید دارای عناصر بیشتری نسبت به یک وبلاگ ساده یا یک وب سایت یک صفحه‌ای باشد. eBgroup معمولاً دارای تعدادی قالب نمونه کار است که می‌توانید از آن‌ها برای راه اندازی و اجرای سایت نمونه کارها در مدت زمان کوتاهی استفاده کنید.

مرحله ۴: محتوای خود را آماده کنید

توصیه می‌کنیم برای طراحی وب سایت شخصی از رویکرد اول محتوا استفاده کنید. به این ترتیب، می‌دانید که می‌خواهید چه بخش‌هایی را شامل شود و می‌توانید وب‌سایت خود را طوری طراحی کنید که به آن محتوا پاسخ دهد. برای شروع نیازی به همه چیز ندارید، اما تهیه یک نسخه آزمایش به شما نمایش دقیق‌تری از ظاهر وب سایت پس از اتمام می‌دهد.

صفحه فرود یا لندینگ پیج

صفحه فرود یا صفحه اصلی سایت را به عنوان اولین برداشت کاربران از شما در نظر بگیرید. برای شروع، یک عنوان قوی و چند نوشته همراه داشته باشید که بیانگر شخصیت شما باشد، و یک تصویر بصری قوی برای شروع صفحه اصلی خود داشته باشید.

درباره من

شما باید افراد را در مورد اینکه چه کسی هستید و در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید آگاه کنید. اجازه دهید بازدیدکنندگان شما کمی با پیشینه شما آشنا شوند. پس ابتدا اطلاعاتی در مورد خودتان قرار دهید.

صفحه درباره من شما نباید خیلی طولانی باشد. فقط اطلاعات مربوط به خود، مهارت‌های خود و هر چیز دیگری را که دوست دارید بازدیدکنندگان سایت در مورد شما بدانند به اشتراک بگذارید.

عکس‌ها و سایر تصاویر

باید تعادل خوبی بین تصاویر و متن وجود داشته باشد. هیچ‌کس علاقه‌ای به پاراگراف‌های طولانی ندارد، و همچنین نمی‌خواهد عکس‌های بدون شرح ببیند.

از تصاویری استفاده کنید که به بیان داستان شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید فراتر از آن بروید، از یک طراح گرافیک استفاده کنید تا برخی از تصاویر را سفارشی کند.

پروژه‌های برجسته

اگر قرار است وبسایت شخصی شما به عنوان نمونه کار یا رزومه عمل کند، باید نمونه‌هایی از کارهای گذشته شما را در بر گیرد. پروژه‌هایی را قرار دهید که بهترین ارتباط را با آنچه انجام می‌دهید نشان می‌دهند و ماهیت مهارت‌ها و استعدادهای شما را به تصویر می‌کشند.

توصیه‌ها و نظرات کاربران

این بخش بیشتر برای یک وب سایت نمونه کار یا یک وب سایت کسب و کار کوچک که هدف بازاریابی دارد کاربرد دارد.

از همکاران و کسانی که برای آن‌ها کار کرده اید، نقل قول (نظرات) دریافت کنید. از انتقادات افرادی که با آن‌ها کار کرده‌اید خجالت نکشید. ممکن است در مورد حرفه‌ای بودن شما چیزهای خوبی هم گفته باشند.

پست‌های وبلاگی بنویسید

اگر می‌خواهید وبلاگ را هم به عنوان بخشی از وب‌سایت شخصی خود بگنجانید، بهتر است قبل از راه‌اندازی آن، چند مقاله را مشخص کنید. پست کردن به طور منظم باعث می‌شود مردم بخواهند برگردند و چیزهای جدید ببینند. استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS)  ارسال به روزرسانی و ویرایش را آسان می‌کند.

مرحله ۵: محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به خزنده‌های وب کمک می‌کند تا محتوای شما را اسکن کنند و بفهمن وب سایت شما در مورد چیست. سئوی خوب شامل کار فنی در وب سایت و همچنین استفاده استراتژیک از کلمات و عباراتی است که می‌خواهید در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه‌بندی شوند. همیشه بهتر است قبل از شروع به قرار دادن محتوا در سایت، کار سئو محتوا را انجام دهید.

محتوای با کیفیت بالا بخش بزرگی از استراتژی سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. نوشته شما باید دارای عمق و جزئیات مهم باشد. با اضافه کردن وبلاگی که به طور مداوم به روز می‌کنید، جریان دیگری از محتوا را در مقابل خزنده‌های وب که از طریق وب سایت شما اسکن می‌کنند، دریافت خواهید کرد.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

مرحله ۶: موضوعات الهام بخش خود را پیدا کنید

شاید وب سایت مورد علاقه شما از ترکیب رنگ‌هایی استفاده می‌کند که دوست دارید. یا شاید یک فونت شیک و جالب وجود داشته باشد که دیده‌اید. اشکالی ندارد که تحت تأثیر طرح‌های دیگران قرار بگیرید و آنچه را که دوست دارید از جای دیگر الگو بگیرید تا زیبایی بصری خود را شکل دهید.

مرحله ۷: طرح‌بندی صحیح برای وب سایت ایجاد کنید

اگر تا به حال طراحی سایت انجام نداده اید، الان ممکن است احساس خستگی کنید. اما با کمی کار، حتی کسانی که هرگز چیزی طراحی نکرده اند، می‌توانند یک وب سایت شخصی راه اندازی کنند. اما اگر از شرکت طراحی سایت مانند eBgroup استفاده کنید، قالب‌های زیادی برای ساخت وب‌سایت خود و همچنین مجموعه کاملی از آموزش‌ها و سایر مواد آموزشی وجود دارد که برای شروع به کار نیاز دارید.

هنگام شروع خود در طراحی وب، عناصر اصلی طراحی سایت زیر را در نظر داشته باشید:

رنگ

رنگ می‌تواند احساسات را به گونه‌ای برانگیزد که ما حتی متوجه نمی‌شویم. اگر به دنبال یک وب سایت جدی و حرفه‌ای هستید، بهتر است از رنگ خاکستری یا آبی استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید هر چیزی که انتخاب می‌کنید، شخصیت و لحن وب سایت شما را نشان می‌دهد.

تایپوگرافی

درست مانند طرح رنگ شما، تایپوگرافی هم می‌تواند احساسات را برانگیزد. فونت‌هایی که در قسمت عمده متن خود استفاده می‌کنید باید به راحتی قابل خواندن باشند، اما برای هدرها و آیتم‌های منو می‌توانید از چیزی بصورت کمی چشمگیرتر استفاده کنید.

مرحله ۸: طرح‌بندی واضح و ناوبری کاربر پسند ارائه دهید

شخصی که وارد وب سایت شما می‌شود مانند کسی است که وارد فضای زندگی شما می‌شود. اگر چیزی که آن‌ها می‌بینند بهم ریخته و نامرتب باشد، بدون انجام هیچ اقدام دیگری از سایت شما خارج می‌شوند.

چیدمان شما باید طوری باشد تا همه عناصر فضایی برای نمایش داشته باشند. علاوه بر این، ناوبری باید برای بازدیدکنندگان سایت شهودی باشد تا بتوانند به سریع‌ترین و آسان‌ترین شکل به محتوای مورد علاقه خود دست یابند.

مقالات مرتبط

مرحله ۹: به بازدیدکنندگان خود راهی برای تماس با شما بدهید

فراموش نکنید که به افراد راهی برای ارتباط با شما نشان دهید. این راه می‌تواند یک لینک ایمیل، یا کمی پیشرفته تر، فرم ارسال، باشد. بسیاری از وب‌سایت‌های شخصی لینک‌های شبکه‌های اجتماعی و فرم‌های تماس را در فوتر قرار می‌دهند تا همیشه بتوانند اطلاعات تماس را پیدا کنند.

مرحله ۱۰: قسمت فنی اجرای یک سایت

چند نکته فنی وجود دارد که باید با آن وب سایت خود را راه اندازی کنید.

یک نام دامنه خریداری کنید

اگر خوش شانس‌ باشید، می‌توانید دامنه‌ای با نام خود بخرید. اگر کسی قبلاً آن را ثبت کرده بود، مجبور هستید کمی خلاقیت بیشتری به خرج دهید یا یک دامنه دات نت یا جایگزین برای وب سایت شخصی خود انتخاب کنید.

یک سرویس میزبانی وب (هاست) خوب پیدا کنید

برای اینکه وب سایت شما در دسترس عموم قرار گیرد، باید توسط یک شرکت هاستینگ میزبانی شود. هاستی پیدا کنید که با بودجه شما بخواند، و با افزایش مخاطبان وب سایت، به راحتی قابل افزایش است.

مرحله ۱۱: وجود وب سایت را به گوش دیگران برسانید

هنگامی که وب سایت شخصی شما فعال شد، زمان آن است که همه را در مورد آن مطلع کنید. آدرس آن را به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و آن را به بخش بیو خود اضافه کنید و یک لینک مستقیم در امضای ایمیل قرار دهید.

برخی از ابزارها و وب سایت های رایگان ایجاد وب سایت شخصی

بسیاری از پلتفرم‌های وب سایت رایگان با ویژگی‌های مختلف وجود دارد که می‌توان با کمترین هزینه یک وب سایت شخصی ایجاد کنیم. در اینجا چند مورد از آنها را معرفی می‌کنیم:

About.me

About.Me یک سرویس میزبانی وب شخصی است که به شما امکان می‌دهد نشان دهید که چه کسی هستید و دوست دارید چه کاری انجام دهید، و به مردم این امکان را می‌دهد تا راه شخصی‌تر و مستقیم‌تری برای ارتباط با شما داشته باشند.

LiveJournal

اگر یک وب‌سایت از نوع مجله آنلاین می‌خواهید، LiveJournal تماماً در مورد سرویس می‌دهد. در عرض چند دقیقه یک حساب کاربری ایجاد ، یک وبلاگ راه اندازی کنید و از به اشتراک‌گذاری افکار خود لذت ببرید.

وردپرس

وردپرس گزینه عالی دیگری برای یک طراحی وب سایت شخصی به سبک وبلاگ یا راه اندازی پیچیده‌تر آن است. در عرض چند دقیقه یک وب سایت حرفه‌ای و پیچیده با تم‌ها و عملکردهای مختلف ایجاد کنید.

Squarespace

اگر بخواهید با وب سایت شخصی خود وارد تجارت الکترونیک شوید، Squarespace یک گزینه عالی است، اما رایگان نیست.

Blogger

بلاگر یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین ابزارهای ایجاد وبلاگ است. استفاده از آن رایگان است، رابط ایجاد محتوا آسان است، و تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب Google رایگان برای راه اندازی وبلاگ خود است.

وبلاگ Tumblr

اگر در حال تجسم یک وب سایت با انجمن‌های آنلاین و مدیریت محتوا هستید، وبلاگ‌های Tumblr یک انتخاب عالی هستند. در کمترین زمان ممکن، علایق و پروژه‌های خود را با پست‌های مالتی مدیا به نمایش خواهید گذاشت.

سایت‌های گوگل

Google Sites یک ابزار فوق العاده و آسان برای ایجاد وب سایت است. اگر یک حساب Google دارید، به یک سایت ساز ساده دسترسی خواهید داشت. صفحاتی ایجاد کنید و به راحتی متن، گرافیک یا ویدیو اضافه کنید. ادغام محتوا با سایر سرویس‌های Google، به ویژه اسناد، صفحات گسترده

5/5 - (61 امتیاز)

اشتراک گذاری

4 دیدگاه دربارهٔ «وب سایت شخصی چیست؟»

  1. سلام من تولید کننده کیف و کفش هستم نزدیک به سی سال هست که در این صنعت هستم ولی وب سایتی ندارم و نمی دونم باید وب سایت شخصی درست کنم یا نه.

    1. سلام
      شما باید سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید تا محصولاتتون رو به فروش برسانید.
      لطفا با بخش مشاوره طراحی سایت ما تماس بگیرید تا توضیحات بیشتر رو خدمتتون بدهند

  2. سلام من معلم شیمی هستم خیلی دوست دارم فیلم های آموزشی که داررم رو در یک جا باشه در اختیار دیگران بگذارم و این ایده وب سایت شخصی خیلی خوب بود.

    1. Afshin Riahi

      سلام

      ما میتونیم بهترین راهکارها رو برای راه اندازی وب سایت شخصی و یا حتی فروشگاهی شما ارائه کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟