چرا سئو برای کسب و کارهای کوچک مهم است ؟

سئو برای کسب و کارهای کوچک

حضور قوی در وب، شرکت را به سمت مشتریان جدید و سود بیشتر راهنمایی می کند. سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو (SEO) با بهبود رتبه موتور جستجو به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند. پس بدانید و آگاه باشید که سئو برای کسب و کارهای کوچک شما بسیار مهم است.

چرا؟

بیش از 50 درصد از کسب و کارهای کوچک استراتژی سئو ندارند و 22 درصد هیچ برنامه ای برای ایجاد یا اجرای آن در سال آینده ندارند. با توجه به اینکه سئو می تواند به کسب و کارها کمک کند تا قدرت خود را در یک صنعت ایجاد کنند و آگاهی از برند را ایجاد کنند، غفلت از کشف دنیای سئو می تواند به شدت رشد را محدود کند.

علاوه بر این، این یک راه عالی برای ترویج ارگانیک یک تجارت به صورت رایگان است. سازمان ها در هر اندازه می توانند از سئو بهره مند شوند، خواه یک فروشگاه آنلاین باشد یا یک تجارت حضوری.

مطالب مرتبط: ۸ راهکار سئو و افزایش ترافیک سایت برای کسب و کارهای کوچک

مزایای سئو برای کسب و کارهای کوچک

همانطور که گفته شد، عملکرد خوب سئو برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک ضروری است. در اینجا فقط چند دلیل را ذکر می کنیم:

مقرون به صرفه: سئو در مقایسه با تبلیغات پولی، یک استراتژی مقرون به صرفه برای بیزینس کوچک است. ممکن است حتی سرمایه گذاری روی نرم افزارهای پولی سئو را انتخاب کنید تا به شما کمک کند نتایج خود را اندازه گیری کند، اما مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه ها خواهد بود.

تجربه کاربر را بهبود می بخشد: با تمرکز بر سئو، تجربه کاربری را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود بهبود می بخشید. این باعث بهبود تعامل و احتمالاً منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود.

مزیت رقابتی: با سرمایه گذاری در سئو، مزیت رقابتی خوبی نسبت به سایر کسب و کارها در صنعت تان به دست خواهید آورد. به عنوان مثال، فرض کنید یک کسب و کار مبتنی بر خدمات اداره می کنید و مشتریان محلی را هدف شما هستند. تمرکز بر سئو به این معنی است که وقتی مشتریان به دنبال مشاغل محلی در همان دسته می گردند، کسب و کار شما در نتایج جستجو بالاتر نشان داده می شود.

نتایج بلند مدت: سئو یک استراتژی بلندمدت است که برای سال های آینده به سود کسب و کار شما ادامه خواهد داد. تبلیغات پولی پس از توقف پرداخت، تولید ترافیک را متوقف می کند، اما سئو در طول زمان به نتایج خود ادامه می دهد.

مطالب مرتبط: محاسبه هزینه سئو برای کسب و کارهای کوچک

چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم

بدون یک استراتژی مناسب، سرمایه گذاری روی سئو غیرممکن خواهد بود. در اینجا چهار استراتژی وجود دارد که کسب و کارهای کوچک می توانند برای ایجاد یک استراتژی سئو قوی استفاده کنند که یک کسب و کار را به آینده منتقل می کند و در دراز مدت سود سهام را پرداخت می کند.

تحقیق کلمات کلیدی یا کلیدواژه:

الگوریتم گوگل همیشه در حال تغییر است، اما یکی از استراتژی های سئو که در طول سال ها ثابت مانده است، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. هنگامی که در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنید، به دنبال کلمات و عباراتی باشید که مخاطبان هدف شما در گوگل جستجو می کنند.

همانطور که کسب و کار شما شروع به رتبه گیری برای آن کلمات کلیدی می کند، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود می کشانید. زمانی که تازه شروع کرده اید، بهتر است به دنبال کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت باشید.

این یعنی شاید رقبای زیادی در جستجوی آن کلمه کلیدی باشند، اما هنوز هم راحت تر رتبه بالا برای آن کسب می کنند. ساده ترین راه برای یافتن این اطلاعات استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی است. این نرم افزار می تواند گران باشد، اما ابزارهای رایگان هم برای استفاده وجود دارد.

مطالب مرتبط: چهار روش تحقیق کلمات کلیدی

وب سایت خود را بهینه کنید:

هنگامی که می دانید برای چه کلمات کلیدی می خواهید رتبه کسب کنید، آنها را به صورت استراتژیک در سراسر وب سایت خود قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید از کلمات کلیدی خاصی در تگ های alt تصاویر، عنوان پست ها و توضیحات صفحه خود استفاده کنید.

افزودن کلمات کلیدی به وب سایت به تنهایی کافی نخواهد بود. باید در نظر بگیرید که به طور کلی وب سایت چقدر خوب عمل می کند. به عنوان مثال، سرعت صفحه شما یک عامل رتبه بندی مهم است زیرا یک وب سایت با بارگذاری سریع تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

از آنجایی که اکثر مردم از تلفن برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، شما باید مطمئن شوید که وب سایت تان برای موبایل بهینه شده است. اگر نه، احتمالاً نرخ پرش بالایی خواهید داشت زیرا وب سایت به درستی در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری نمی شود.

طراحی سایت ریسپانسیو

از وب سایت های معتبر بک لینک دریافت کنید:

گوگل به منابع معتبر اهمیت بیشتری می دهد، بنابراین یکی دیگر از استراتژی های سئو، دریافت بک لینک از سایت های معتبر است. یکی از راه های بدست آوردن بک لینک، تبدیل شدن به یک منبع خبره برای روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان است.

اگر به یک سایت رایگان به نام Help a Reporter Out (HARO) بپیوندید، درخواست های روزنامه نگارانی را خواهید دید که به دنبال منابعی برای استفاده در مقالاتی هستند که می نویسند. می‌توانید هر روز این درخواست‌ها را زیر نظر داشته باشید و زمانی که چیز ارزشمندی برای مشارکت دارید، پیشنهاد ارسال کنید.

این استراتژی آسان نیست، و باید همیشه اطلاعات با ارزش ارسال کنید. با این حال، اگر به آن پایبند باشید، به مرور زمان شروع به دریافت بک لینک و ایجاد اعتبار دامنه خود خواهید کرد.

به طور منظم محتوای جدید ایجاد کنید:

ایجاد مداوم محتوای جدید راه دیگری برای بهبود رتبه سئو است زیرا گوگل به سایت هایی که محتوای با کیفیت بالا تولید می کنند پاداش می دهد. با این حال، شما باید محتوای جدید را به طور منظم منتشر کنید، نه هر چند وقت یکبار.

ساده ترین راه برای انجام این کار، تهیه یک تقویم محتوا و زمان بندی انتشار است. 12 تا 15 پست وبلاگی را که می توانید بنویسید به طوفان فکری بگذارید و بفهمید که چقدر می توانید واقع بینانه مقالات جدید بنویسید. همچنین می توانید شروع به ترکیب کلمات کلیدی مرتبط در پست های وبلاگ خود کنید.

نتیجه

حالا اگر می‌پرسید آیا سئو برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد یا خیر، پاسخ کاملاً مثبت است. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، سئو می تواند به شما کمک کند تا دید آنلاین خود را افزایش دهید، اعتبار ایجاد کنید و مخاطبان مناسب را به وب سایت خود جذب کنید.

این یک راه حل خوب بازاریابی و مقرون به صرفه است که نتایج بلندمدتی را ارائه می دهد. بلافاصله نتایج را نخواهید دید، اما با صرف زمان و تلاش، به بهبود رتبه گوگل خود ادامه خواهید داد.

5/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟