سه ترند برتر در کمپین بازاریابی چند کاناله سال 2023

با گسترش کانال های بازاریابی، یک کمپین بازاریابی چند کاناله برای افزایش آگاهی و حرکت در سراسر قیف فروش بسیار مهم است.

تبلیغات درون برنامه ای در حال افزایش است. طبق آمار Statista، پیش‌بینی می‌شود که بازار تبلیغات دیجیتال اروپا تا سال 2027 از 152 میلیارد دلار (123 میلیارد پوند) فراتر رود و 82 درصد از درآمد تبلیغات دیجیتال از طریق برنامه‌نویسی باشد. پذیرش رو به رشد کانال های دیجیتال تا حدی به لطف افزایش قابلیت های برنامه نویسی است که شامل ابزارهایی برای اندازه گیری و گزارش است. در نتیجه، بازاریابان انتظار دارند که برای اجرای کمپین های بزرگتر با بودجه بالاتر و بازگشت سرمایه (ROI) بیشتر برای کمپین های درون برنامه ای هزینه کنند.

کانال‌ها و قالب‌های مختلفی وجود دارد که بازاریابان می‌توانند از آنها در تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده کنند، اما برخی از رایج‌ترین آنها عبارتند از: بومی سازی، نمایش، ویدیو، تلویزیون (CTV)، صدا، تبلیغات درون بازی و دنیای دیجیتال خارج از خانه (DOOH).

استراتژی بازاریابی چند کاناله

با یک استراتژی بازاریابی چند کاناله درست، می توان نه تنها از یک کانال، بلکه ترکیبی از کانال های مکمل استفاده کرد. این کار باعث افزایش درصدی از کل مخاطبان هدف می شود که یک کمپین برنامه ای به آن می رسد. استراتژی بازاریابی چند کاناله در چشم‌انداز برنامه‌ریزی امروزی بسیار حیاتی است، زیرا مصرف‌کنندگان در کانال‌ها و دستگاه‌های مختلف فعال هستند.

یک کمپین بازاریابی چند کاناله به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا به کاربرانی دسترسی پیدا کنند که زمان را با کانال‌های دیجیتال سپری می‌کنند و در همه جا وجود دارد.

بیشتر از بازاریابان، آژانس های دیجیتال مارکتینگ تقریباً از همه انواع رسانه ها در کمپین های خود استفاده می کنند. اما ویدئو و نمایش دیجیتال، همراه با شبکه های اجتماعی، پرکاربردترین کانال ها برای کمپین های چند کاناله هستند. برای اجرای کمپین‌های برنامه‌ای، برندها و کسب‌وکارها معمولاً با یک پلتفرم برنامه‌نویسی یا با آژانسی که در تبلیغات برنامه‌ای تخصص دارد، شریک می‌شوند. این پلتفرم‌ها که به پلتفرم‌های سمت تقاضا (DSP) معروف هستند، نرم‌افزارهای تبلیغات دیجیتالی هستند که ویژگی‌هایی را برای خرید آگهی‌های آنلاین و در زمان واقعی در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهند.

با افزایش برنامه‌ریزی، تبلیغ‌کنندگان به دنبال رویکردهای کل‌نگر برای هدف‌یابی هستند. یک کمپین بازاریابی چند کاناله از این امر پشتیبانی می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا به کاربرانی دسترسی پیدا کنند که زمان را با کانال‌های دیجیتالی سپری می‌کنند. بیایید سه ترند را که باعث موفقیت کمپین بازاریابی چند کاناله می شوند، بررسی کنیم.

1. کمپین های بازاریابی چند کاناله ای که باعث افزایش آگاهی می شوند

با یک کمپین بازاریابی چند کاناله، برندها، محصولات و خدمات حضور بیشتری در کانال‌های مختلف خواهند داشت. با ایجاد یک پیام منسجم در آن کانال‌ها، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به طور مداوم پیشنهادات خود را به کاربران یادآوری کنند، تا باعث نزدیک‌تر شدن مخاطبان به تبدیل می‌شود و همچنین به ایجاد آگاهی از برند کمک می‌کند.

علاوه بر این، تبلیغ‌کنندگان احتمال دستیابی به مخاطبان را در کانال دلخواه خود افزایش می‌دهند. ممکن است برخی از مصرف کنندگان یک تبلیغ نمایشی را جذاب ندانند. اما شنیدن یک تبلیغ از طریق صدای برنامه‌ریزی شده ممکن است توجه آنها را جلب کند. یک کمپین بازاریابی چند کاناله تضمین کننده این موضوع است که:

رسانه‌ای بهترین کار را برای مخاطبان هدف دارد که تبلیغ‌کننده با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

2. کمپین های بازاریابی چند کاناله در سراسر قیف فروش موثر هستند

کمپین های بازاریابی چند کاناله با ایجاد چندین نقطه تماس برای مخاطبان هدف، کل قیف فروش را پوشش می دهند. برای تبلیغ کنندگان، این به معنای فرصت های بیشتری برای کسب مشتری است.

هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی چند کاناله، تبلیغ‌کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که پوششی در سراسر کانال‌ها دارند که مخاطبان را از آگاهی تا تبدیل هدایت می‌کند. شبکه‌های اجتماعی، ویدیوی دیجیتال و تلویزیون اشتراکی معمولاً برای افزایش آگاهی استفاده می‌شوند و جستجوها کانال پیشرو برای افزایش فروش است. CTV، تبلیغات درون بازی و DOOH کانال های عالی برای کمپین های بالای قیف هستند.

قرار گرفتن مداوم در معرض یک برند در کانال‌ها و دستگاه‌های مختلف، به سوق دادن کاربران بیشتر قیف، به سمت هدف تبدیل مطلوب کمک می‌کند. با ترکیب مناسب کانال ها، کاربران بدون توجه به جایی که در فرآیند تبدیل هستند، دسترسی پیدا می کنند.

3. کمپین های بازاریابی چند کاناله کلیدی برای هدف گیری مجدد هستند

استراتژی هدف‌گیری مجدد یا ریتارگتینگ، تبلیغ‌کنندگان را قادر می‌سازد تا تبلیغات آنلاین را بر اساس اقدامات قبلی مبتنی بر هدف در وب به کاربر ارائه دهند. به خصوص هنگامی که با یک استراتژی بازاریابی چند کاناله ترکیب شود. یک تاکتیک مهم برای انتقال کاربران به سمت پایین قیف یعنی به سمت تبدیل یا اقدام دلخواه دیگری است.

کانال های Native و Display کانال های رایجی هستند که برای تبلیغات هدفمند استفاده می شوند. به عنوان مثال، پس از اجرای یک کمپین بازاریابی چند کاناله در CTV، صداهای درون بازی و برنامه‌ای، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند افراد درگیر را با تبلیغات نمایشی HTML5 دوباره هدف‌گیری کنند. با این تبلیغات می توانند محتوای سفارشی مرتبط با آنچه کاربر قبلا دیده است ارائه دهند.

کمپین‌های بازاریابی چند کاناله فرصتی برای جذب کاربران در کل قیف بازاریابی است و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا آگاهی، توجه و خرید را افزایش دهند. این کمپین‌ها بازاریابان را قادر می‌سازند:

  • از اهداف فراتر بروند
  • برندها می‌توانند کمپین‌هایی را پیرامون سفرهای مشتری طراحی کنند
  • در مراحل مختلف خرید به افراد دسترسی پیدا کنند
  • اندازه‌گیری جامع‌تری انجام دهند.

جمع بندی

در چشم انداز دیجیتال امروزی، جایی که مصرف کنندگان به طور فعال در کانال ها و دستگاه های مختلف درگیر هستند، کمپین بازاریابی چند کاناله یک حرکت هوشمندانه است. بر اساس یک گزارش تحقیقاتی انجام شده با Advertiser Perceptions، بیش از نیمی از تبلیغ‌کنندگان در بریتانیا که یک استراتژی تبلیغات چند کاناله را اجرا کرده‌اند، دسترسی گسترده‌تر، افزایش آگاهی از برند و تعامل بیشتر با تبلیغات را تجربه کردند. این گزارش همچنین نشان داد که 47 درصد از تبلیغ‌کنندگان بازده بهتری داشتند.

با توجه به طیف متنوعی از دستگاه‌ها و کانال‌هایی که امروزه توسط مخاطبان استفاده می‌شود، اتخاذ رویکرد هدف‌یابی جامع برای تبلیغ‌کنندگان بسیار مهم است. با انجام این کار، آنها می توانند به طور موثر به مخاطبان هدف خود در پلتفرم های مختلف دسترسی پیدا کنند و از حضور قوی در هر کجا که مخاطبان آنها پیدا می شوند اطمینان حاصل کنند.

5/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟