نحوه سئو یک وب سایت جدید از پایه

سئو سایت جدید - eBgroup

راه اندازی یک وب سایت جدید به چیزی بیش از طراحی و محتوا نیاز دارد. سئو سایت جدید باید در هر مرحله، از استراتژی گرفته تا راه اندازی، دخیل کنید.

مقدمه

طراحی وب سایت جدید یکی از پروژه های هیجان انگیز برای یک شرکت است. و در طول این پروژه، همه درگیر کوچکترین جزئیات هستند که گویی زندگی آنها به آن وابسته است.

رنگ‌ها، لوگو‌ها، فونت‌ها، عکس‌ها، هیچ بخشی نباید فراموش شود، به جز سئو که آخر می‌آید. اغلب، سئو تیمی است که اجازه ورود به بخش طراحی سایت را ندارد.

پس از راه اندازی سایت، همه انتظار دارند ترافیک به طور جادویی ظاهر شود. ولی اینطور نیست و حالا باید پول بیشتری را برای رفع مشکل سئو هزینه کنند.

سئو از پایه در یک وب سایت هزینه کمتری دارد و در مقایسه با تلاش برای قراردادن آن به عنوان یک فکر بعدی، سریعتر نتیجه می دهد.

این مقاله سه مرحله راه اندازی و طراحی وب سایت را توضیح می دهد و اینکه سئو چگونه باید در هر مرحله نقش داشته باشد:

  • مرحله استراتژی
  • فاز ساخت
  • مرحله راه اندازی

اگر شرکت شما در حال راه‌اندازی و طراحی یک وب‌سایت جدید است و می‌خواهید در طول فرآیند طراحی، سئو هم شود، ادامه مطلب را بخوانید.

3 مرحله طراحی وب سایت همراه با سئو

مرحله 1: مرحله استراتژی

در مرحله استراتژی، تیم ها درباره نحوه ظاهر و عملکرد وب سایت بحث می کنند.

وقتی دیگران در مورد اینکه آیا وب سایت باید عکس سیاه و سفید یا رنگی داشته باشد بحث می کنند، وظیفه شما این است که پایه و اساس سئو را ایجاد کنید.

بهترین راه برای انجام این کار انجام وظایف کلیدی زیر است که بر نحوه طراحی سایت توسط طراحان و توسعه دهندگان تأثیر می گذارد:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سیلوسازی سئو

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند محتوای وب سایت خود را با سوالات مخاطبان هدف شما هنگام جستجو و آنچه شما ارائه می دهید، هماهنگ کنید.

این چه نقشی در وب سایت جدید دارد؟

تحقیق کلمات کلیدی که در مرحله برنامه ریزی انجام می شود، بر محتوایی که در زمان راه اندازی در وب سایت نشان داده می شود، تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، می تواند به ایجاد ناوبری در سایت و اینکه چه موضوعاتی خواهد داشت کمک کند.

در طول این مرحله با پرسیدن سوالاتی از تیم برای ایجاد فهرست اولیه کلمات کلیدی خود، مانند زیر شروع کنید:

  • موضوعات اصلی وب سایت شما باید با چه موضوعاتی مرتبط باشد؟
  • اگر به دنبال چیزی باشید که ما باید ارائه دهیم، چه چیزی را در یک موتور جستجو جستجو می شود؟
  • مخاطبان ما آنچه را که ارائه می دهیم چگونه توصیف می کنند؟
  • مشکلاتی که محصولات یا خدمات ما حل می کنند چیست؟ اگر کسی آن مشکلات را داشت چه چیزی را جستجو می کرد؟

پس از بررسی این سؤالات (و احتمالاً بیشتر) باید فهرست خوبی داشته باشید. سپس باید کارهای سنگینی را برای اصلاح فهرست کلمات کلیدی با ابزارهای سئو مناسب انجام دهید.

هنگامی که فهرست را اصلاح کردید، می توانید واضح تر ببینید که پیمایش اصلی چگونه خواهد بود. و من به این موضوع می پردازم که بعداً در سیلوئینگ سئو با آن چه باید کرد.

سیلوسازی سئو

سئو سایت به سازماندهی محتوا و لینک‌ها در یک وب سایت کمک می کند. برخی از اهداف سیلوئینگ سئو عبارتند از:

  • به کاربران کمک کنید تا به راحتی در وب سایت حرکت کنند.
  • به حداکثر رساندن ارتباط سایت با کلمات کلیدی مهم، در نتیجه به رتبه بندی صفحات کمک می کند.
  • ایجاد تخصص و اقتدار سایت در مورد یک موضوع.
  • با تحقیق کلمات کلیدی، می توانید معماری سایتی را که از آن کلمات کلیدی با محتوا پشتیبانی می کند، الگوبرداری کنید.

چگونه؟ مثال ما را دنبال کنید:

اگر یک شرکت ابزارآلات برقی دارید که ابزارهای برقی بی سیم، ابزارهای برقی سیم دار و ابزارهای گازسوز می فروخت، تحقیقات کلیدواژه شما احتمالاً نشان خواهد داد که باید به دنبال عبارات کلیدی مانند «ابزار برقی بی سیم»، «ابزار برقی» و “ابزارهای گازسوز” باشید.

همانطور که ناوبری سایت را برای طراحان و توسعه دهندگان وب سایت توضیح می دهید (بله، شما باید در این امر مشارکت داشته باشید!)، نشان می دهید که چگونه ناوبری سایت و محتوا از آن کلمات کلیدی پشتیبانی می کند.

شکل زیر نشان‌دهنده صفحات فرود و زیرصفحه‌هایی است که قرار است در وب‌سایت ابزار فروشی ایجاد شوند. صفحات دارای محتوایی خواهند بود که از کلمات کلیدی اصلی پشتیبانی می کند.

سیلوسازی سئو همه چیز را فراتر می برد و نحوه لینک دادن این صفحات را نشان می دهد.

مرحله 2: مرحله طراحی و ساخت سایت

همانطور که از مرحله استراتژی دور می شوید و وارد مرحله طراحی سایت می شوید، طراحان/توسعه دهندگان سایت را می سازند.

این کار معمولا طولانی‌ترین مرحله راه‌اندازی وب‌سایت است، و وظیفه شما این است که مطمئن شوید همه به سئو فکر می‌کنند.

سه زمینه اصلی نگرانی متخصص سئو:

  • جنبه فنی وب سایت
  • توسعه محتوا در سایت
  • بهینه سازی داخل صفحه سایت

جنبه های تکنیکی

بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب سایت به خوبی در سئو مهارت ندارند. بنابراین آنها می توانند در سایت اشتباهی کنند که موتورهای جستجو برای خزیدن و درک یک وب سایت به مشکل بخورند.

نه تنها این، بلکه باید صفحاتی بسازید که بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند. بسیاری از طراحان وب‌سایت باید هنگام بهینه‌سازی صفحات، آپدیت تجربه صفحه گوگل را در ذهن داشته باشند.

قبل از اینکه کار خود را شروع کنند، مطمئن شوید که طراحان/توسعه دهندگان شما با طراحی وب سایت کاربرپسند آشنا هستند.

در مورد نحوه ساخت وب سایت بحث کنید، یعنی ببینید طراح موارد زیر را می داند:

  • برای موتورهای جستجو به راحتی قابل دسترسی و خزیدن باشد.
  • اطمینان حاصل کند افرادی که از انواع دستگاه ها استفاده می کنند می توانند به راحتی به سایت دسترسی داشته باشند.
  • صفحات وبی داشته باشید که به راحتی با آنها تعامل داشته باشند (لینک ها، دکمه ها، پاپ آپ ها و غیره).
  • سریع و مطمئن باشید.

افرادی که سایت را می سازند باید اصول طراحی سئو پسند زیر را در نظر داشته باشند:

  • کد تمیز
  • یک سایت سریع
  • سازگاری با موبایل
  • نقاط حیاتی وب اصلی
  • اجتناب از پاپ آپ های مزاحم
  • پیاده سازی HTTPS

گوگل اطلاعات بسیاری از این موضوعات را در Google for Developers دارد.

محتوا

محتوا یکی از مهمترین وظایف متخصص

سئو در راه اندازی وب سایت است.

گوگل محتوای با کیفیت را در موتورهای جستجوی خود نمایش می دهد. و با توجه به اینکه شما در حال رقابت با میلیون ها وب سایت دیگر هستید، این بخش باید مهم حساب شود.

به عنوان یک متخصص سئو، باید اطمینان حاصل کنید که هر صفحه فرود و صفحه فرعی پر از محتوای با کیفیت و مفید است.

هنگام ایجاد محتوا، سوالاتی مانند زیر را بپرسید:

  • آیا محتوا با تجربه و تخصص لازم برای موضوع ایجاد خواهد شد؟
  • آیا وب سایت/برند شما خود را به عنوان یک مرجع در موضوع مطرح می کند؟
  • آیا مردم می توانند به شما اعتماد کنند؟
  • آیا شما بهتر از رقیب خود به سؤال پاسخ می دهید؟
  • آیا داده‌های نتایج جستجو مانند «افراد نیز سؤال می‌کنند و جستجوهای مربوط به علاوه بر رسیدگی به سؤالات متداول» را لحاظ کردید؟
  • آیا شامل تحقیقات، داده ها، نظرات و تصاویر اصلی می شود؟
  • آیا حقایق را بررسی می کنید و به منابع مرتبط با کیفیت و استناد می کنید؟
  • آیا هنگام بحث در مورد موضوعات “پول یا زندگی شما” با درجه بالایی از دقت می نویسید؟

برای اطلاعات بیشتر، گوگل را ببینید:

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو

فایلی درباره تولید محتوای مفید و برای مردم

بهينه سازی

هنگامی که صفحات ساخته شدند و محتوا وارد شد، گام بعدی این است که هر صفحه را به بهترین شکل ممکن بهینه کنید.

چک لیست یکسانی برای همه وجود ندارد، اما برخی از مهم ترین تاکتیک های سئو داخل صفحه که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • خوانایی: آیا محتوای شما در سطح پایه مناسب با مخاطب و موضوع مورد نظر نوشته شده است؟
  • متا تگ ها: آیا هر یک از صفحات وب شما دارای برچسب های عنوان اصلی و قانع کننده و توضیحات متا با تعداد کاراکتر مناسب است که شامل کلمات کلیدی باشد، هست؟
  • برچسب‌های عنوان: آیا تگ‌های عنوان در صفحات وب به درستی در ترتیب درست قالب‌بندی شده‌اند؟ (H1، H2، H3، H4، و غیره)
  • بهینه سازی کلمات کلیدی: آیا می توانید محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی تغییر دهید تا ارتباط صفحه را حتی کمی بیشتر بهبود بخشید؟
  • بهینه سازی تصویر: آیا تصاویر موجود در صفحه بهینه شده اند تا شانس بیشتری برای هدایت ترافیک از طریق تصاویر در نتایج جستجو داشته باشید؟
  • متن جایگزین: آیا متن جایگزین را برای افراد دارای اختلال بینایی روی تصاویر قرار دادید؟
  • طرحواره: چه فرصت هایی در دسترس شماست تا به موتورهای جستجو توضیح دهید که صفحه در مورد چیست، و همچنین فهرست نتایج موتور جستجوی خود را ارتقا دهید؟ برای اطلاعات بیشتر به Schema.org مراجعه کنید.
  • سایر داده‌های ساختاریافته: آیا صفحه را طوری قالب‌بندی کرده‌اید که موتورهای جستجو و افراد بتوانند محتوا را آسان‌تر درک کنند؟ (فهرست مطالب، جداول، لیست های گلوله ای و غیره)
  • لینک‌ها: آیا پیوندهای شما کاملاً واجد شرایط هستند؟ لینک‌های ممکن است کار بیشتری را انجام دهند، همچنین نگهداری آنها در طولانی مدت آسان تر است.

مرحله 3: مرحله بارگذاری سایت

وقت رفتن است.

مرحله راه اندازی باید بدون مشکل پیش برود. حتی اگر همه چیز به خوبی انجام شده باشد، بازهم با این حال، هنوز برخی از وظایف حیاتی سئو در مراحل پیش از راه اندازی و راه اندازی وجود دارد.

پیش از راه اندازی

قبل از راه اندازی سایت، کارهای زیر را انجام دهید:

  • دسترسی: وب سایت را با یک ابزار سئو جستجو کنید تا ببینید آیا خطایی وجود دارد یا خیر.
  • تجزیه و تحلیل: مطمئن شوید که Google Analytics و Google Search Console به درستی پیکربندی شده اند.
  • فنی: مطمئن شوید مواردی مانند نقشه سایت XML، نقشه سایت HTML و فایل robots.txt به درستی تنظیم شده اند.
  • متن جایگزین (ALT text): آیا متن جایگزین را برای افراد دارای اختلال بینایی روی تصاویر قرار دادید؟
  • طرحواره یا اسکیما: این فرصتی در دسترس شماست تا به موتورهای جستجو توضیح دهید که صفحه در مورد چیست، و همچنین فهرست نتایج موتور جستجوی خود را ارتقا دهید. برای اطلاعات بیشتر به Schema.org مراجعه کنید.
  • سایر داده‌های ساختاریافته: آیا صفحه را طوری قالب‌بندی کرده‌اید که موتورهای جستجو و افراد بتوانند محتوا را آسان‌تر درک کنند؟ (فهرست مطالب، جداول، لیست های غیره)
  • لینک‌ها: آیا پیوندهای شما کاملاً واجد شرایط هستند؟ لینک‌های مطلق ممکن است کار بیشتری را از قبل انجام دهند، اما نگهداری آنها در طولانی مدت آسان تر است.

راه اندازی

روز راه اندازی یک زمان هیجان انگیز برای همه افراد درگیر در طراحی سایت است. از نظر سئو، این مرحله تماماً مربوط به نظارت و واکنش مناسب است.

به دنبال مواردی مانند زیر باشید:

  • خطاهای فنی: با استفاده از ابزارهای سئو سایت را از نظر مسائل فنی را رصد کنید.
  • مشکلات نمایه سازی: ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد تا سایت به طور کامل ایندکس شود، اما حتماً مراقب مشکلات نمایه سازی باشید.

پس از راه اندازی، به یاد داشته باشید که سئو هرگز پایان نخواهد یافت، یعنی پیشرفت و تغییر خواهد کرد.

تا زمانی که رقابت دارید و تا زمانی که گوگل تغییراتی در جستجوگرش ایجاد می کند، به یک استراتژی سئو برای وب سایت خود نیاز خواهید داشت.

نکته پایانی: با وب سایت جدید قوی شروع کنید

اکنون با رقابت بیشتر از همیشه در نتایج جستجو، سئو یک وب سایت جدید از ابتدا به شما شانس بهتری برای عملکرد می دهد.

هر چه زودتر بتوانید ترافیک را دریافت کنید، بهتر است – هر روز برای پیشی گرفتن از رقبایتان مهم است.

اگر عضو یک تیم راه‌اندازی وب‌سایت هستید، مطمئن شوید که همه در هر مرحله، از جمله مراحل استراتژی، ساخت و راه‌اندازی، با پیروی از راهنمایی‌های این مقاله، به سئو فکر می‌کنند.

5/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟