انواع آژانس بازاریابی و نحوه انتخاب بهترین آنها

آژانس بازاریابی

اگر شما یک تیم تخصصی برای اجرای کمپین بازاریابی و کنترل مارکتینگ در کسب و کارتان نداشته باشید، آژانس بازاریابی می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

وقتی شما کار مارکتینگ خودتان را به آژانس بازاریابی بسپارید، یعنی یک تعداد از کارشناسان بازاریابی را برای مدیریت کارآمد کمپین‌های تبلیغاتی خود استخدام کرده اید. و این به شما اجازه می‌دهد کارهای مهم‌تری مانند بهبود محصول یا خدمات خود را انجام دهید.

حال برای تعیین اینکه به چه نوع آژانس بازاریابی نیاز دارید، باید به طور کامل در مورد نیازهای خود فکر کنید. فقط در ین صورت است که واقعاً می توانید ببینید که آیا به بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) نیاز دارید یا حضور فعال در شبکه های اجتماعی. این همه به نیازهای شما بستگی دارد.

در ادامه با ما باشید تا با انواع آژانس های بازاریابی و تخصص آنها بیشتر آشنا شوید.

آژانس بازاریابی چیست؟

آژانس بازاریابی با هدف دسترسی مشتریان به متخصصان تبلیغاتی که دانش خلاق و تخصص لازم برای ایجاد طرح‌ها و اجرای کلیه تلاش‌های بازاریابی و تبلیغات را دارند، تاسیس می‌شوند. امروزه تبلیغات بیش از هر زمان دیگری در زندگی مشتریان ما ادغام شده است، به طوری که تبلیغات مستقیماً در فید شبکه های اجتماعی آنها پخش می شود. به همین دلیل برای مشتریان بسیار مهم است که نوع تبلیغات مناسب را با نوع کمپین تطبیق دهند.

انواع تبلیغات و انواع آژانس هایی که می توانید انتخاب کنید متفاوت هستند، زیرا هر آژانس ممکن است در زمینه های خاصی مانند پادکست، ویدئو، روابط عمومی و شبکه های اجتماعی تخصص داشته باشد.

چرا آژانس ها انواع مختلفی دارند؟

امروزه با افزایش و تعدد کانال های دسترسی به مشتریان و یافتن محل حضور مخاطبان در کانال مورد نظر باعث شده است که تخصص در شناسایی و استفاده از این کانال ها بیشتر شود. به همین دلیل آژانس های بازاریابی تخصص تر می‌توانند به کسب و کار شما بهتر کمک کنند.

چه نوع آژانس بازاریابی را باید انتخاب کنم؟

وقتی با یک تیم تخصصی بازاریابی کار می‌کنید، می‌توانید به حوزه‌هایی از کسب‌وکارتان که در آن به کمک نیاز دارید عمیق‌تر بروید و مطمئن شوید که نتایجی را که می‌خواهید کسب می‌کنید و می‌دانید محصولتان قادر به انجام آن است. هدف شما باید این باشد که آژانس بازاریابی انتخاب کنید که بیشترین تجربه را در آن حوزه خاص بازاریابی دارد.

در ادامه انواع آژانس های بازاریابی را با هم بررسی می‌کنیم:

آژانس دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی مانند eBgroup، تمام نیازهای بازاریابی آنلاین شما، از جمله تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک)، طراحی سایت، تولید محتوا، گزارش داده، استراتژی های تولید سرنخ و سایر وظایف مرتبط را برای ایجاد حضور آنلاین شما برطرف خواهد شد.

جنبه دیجیتال فراتر از آنلاین بودن است، یعنی می تواند شامل طراحی گرافیک و طراحی لوگو مطابق با ترندهای فعلی شما باشد.

برخی از خدمات اصلی بازاریابی دیجیتال :

در کسب و کارهایی که در زمینه B2B تخصص دارند، افزایش نرخ تبدیل به سرنخ های فروش و افزایش تولید سرنخ های اینترنتی تمرکز خواهد شد. بنابراین، استراتژی بازاریابی B2B بر استفاده از وب سایت و سایر کانال های دیجیتال برای به دست آوردن سرنخ ها متمرکز خواهد شد تا ادامه به مشتریان وفادار تبدیل شوند.

از سوی دیگر، اگر کسب و کار شما یک شرکت B2C باشد، تلاش های بازاریابی شما بر جذب افراد به وب سایت و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با یک فروشنده متمرکز خواهد بود. به همین دلیل، شما کمتر بر روی ایده سنتی جستجوی سرنخ متمرکز هستید. اما در عوض، روی تسریع سفر خریدار از لحظه ای که در وب سایت شما تا پایان خرید وارد می شود، تمرکز کنید. در نتیجه، شما باید محصول خود را بیشتر از یک شرکت B2B در قیف بازاریابی قرار دهید و به طور بالقوه از فراخوان‌های اقدام قوی‌تری برای جذب مشتریان خود پس از اینکه مجبور شدند استفاده کنید.

آژانس بازاریابی رشد

همانطور که از نام آن پیداست، آژانس‌های بازاریابی رشد تلاش می‌کنند تا با ترکیب فناوری‌های بازاریابی و فروش، استراتژی‌های بازاریابی متقابل و سایر تاکتیک‌ها، سود را به حداکثر برسانند. و با استفاده از پتانسیل آنها در کوتاه‌ترین زمان و ارائه جهت روشن، تعداد مشتریان خود را به حداکثر برسانند..

اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان از پتانسیل واقعی کسب و کار و محصول خود بهره ببرید، بهتر است. هکرهای رشد بر کسب‌وکارتان تمرکز کنند تا در مدت زمان کوتاهی رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. آنها می‌توانند با مقیاس‌بندی مسائل یا استراتژی‌هایی برای مدیریت توده‌هایی که به محصول/خدمات می‌آیند به شما کمک کنند.

آژانس بازاریابی بسته به مرحله فعلی رشد خود به انواع مختلفی از هک رشد نیاز دارد. اگر کسب و کار شما در مرحله اولیه است، آژانس هک رشد می تواند به شما کمک کند تا محصول خود را در بازار اعتبار سنجی کنید و واقعاً ببینید که آیا مناسب است یا خیر.

همچنین، آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریانی را که هسته اصلی تجربه لذت‌بخش محصول شما هستند، شناسایی کنید. اگر در مورد کسب و کار شما اینطور نیست و بیشتر در میانه توسعه هستید، یک آژانس می تواند به شما کمک کند تا در کانال های جدیدی حضور یابید تا بتوانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

آژانس بازاریابی عملکرد

یک آژانس بازاریابی عملکرد (Performance Marketing) از تجزیه و تحلیل ها استفاده می‌کند تا بداند بودجه را کجا هزینه کند، ببیند نتایج بهتر از کجا می آیند و مشتریانی را که به استفاده از محصول یا خدمات ادامه می دهند برجسته کند. اگر به بازاریابی نیاز دارید که اعداد را دنبال کند و لزوما خلاق باشد یا محتوای جدید تولید کنند، این نوع آژانسی است که باید انتخاب کنید.

یا اگر به استراتژی های جدیدی برای افزایش سود و درآمد خود نیاز دارید، این آژانس ها بهترین هستند. آژانس‌های بازاریابی مبتنی بر عملکرد می‌توانند تست‌های A/B و سایر آزمایش‌های کمپین تبلیغاتی شما را به خوبی اجرا کنند تا مطمئن شوند، تبلیغاتی را اجرا می‌کنید که بالاترین بازگشت سرمایه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آژانس بازاریابی خلاق

اگر واقعاً با یک آژانس بازاریابی خلاق کار کنید، می تواند به تمام نیازهای رسانه ای شما، از جمله فیلم، پست های شبکه های اجتماعی، طرح های لوگوی خوب، طرح های رنگی جدید، و همه عناصری که به جذابیت بصری کسب و کار شما ختم می‌شود، رسیدگی کند. این کار به شما کمک می کند تا همیشه با روندها همراه باشید و در عین حال تجربه ای منحصر به فرد از برند را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

آژانس بازاریابی خلاق بهترین انتخاب برای هر کسب و کاری است که به ایده های جدید برای محتوا، لوگو و سایر گرافیک ها، هویت برند و هر چیزی که به هویت دیجیتال مربوط می شود نیاز دارد.

آژانس بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر کسب و کار شما واقعاً برای تولید محتوا و حضور در شبکه های اجتماعی به کمک نیاز دارد، باید با یک آژانس بازاریابی شبکه های اجتماعی تماس بگیرید. برای مثال، اگر کسب و کار شما نیاز به تولید محتوای ویروسی در اینستاگرام دارد اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یک آژانس بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به شما می تواند کمک کند.

اما حتی بالاتر از این اهداف بزرگ، آژانس‌های SMM واقعاً می‌توانند با آپلود روزانه پست‌هایی که مردم را درگیر می‌کنند، به شما کمک کنند.

اگر تلاش‌های شما در شبکه‌های اجتماعی بهترین نیستند یا اگر با آنچه نزد فالوورهای تان محبوب است همراهی نمی‌کنید، آن را به متخصصان بسپارید.

آژانس تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی، تبلیغاتی تولید می کنند که واقعا برای مشتریان شما جذاب است و از استراتژی های خوب برای تولید تبلیغات استفاده می کنند. این آژانس ها می توانند به شما کمک کنند تا از فرصت تبلیغات در گوگل، فیس بوک یا هر پلتفرم دیگری را استفاده کنید. و به افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنید و با آنچه می خواهید در تعامل باشید.

بازاریابی مبتنی بر حساب

بازاریابی مبتنی بر حساب اساساً به این معنی است که شما بر روی هر یک از مشتریان خود به گونه ای تمرکز می کنید که گویی آنها فرزند شما هستند. به این ترتیب، می‌دانید که این نوع بازاریابی واقعاً به مشتریان شما اهمیت می‌دهد. و اطمینان حاصل می‌کنید که تا حد امکان به مشتری تبدیل می‌شوند و با نهایت دقت با آنها رفتار می‌کنند.

اگر فقط می خواهید چند مشتری داشته باشید که بیشترین درآمد را داشته باشند، این مدل بازاریابی بهترین است.

هنگامی که یک آژانس بازاریابی مبتنی بر مشتری را انتخاب می‌کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اهداف بازاریابی و فروش شما همسو هستند. این موضوع بدون برنامه‌ریزی دقیق دشوار است. شما همچنین قادر خواهید بود ROI خود را اندازه گیری کنید و تجربیات مشتری ثابت را به اشتراک بگذارید.

همچنین شما قادر خواهید بود ارتباط شرکت خود را با مشتریان با ارزش بالا به حداکثر برسانید. یعنی با توجه دقیق به نیازهای هر مشتری و پاسخ به درخواست های آنها، کسب و کار را از طریق روابط با مشتری رشد دهید.

آژانس برندینگ یا برندسازی

هدف بازاریابی برندینگ افزایش آگاهی و شهرت برند است. با این حال، بازاریابی برند فراتر از قرار دادن نام و لوگوی شرکت بر روی دیوار است. همانطور که می دانید، برندها احساسات دارند. برای بازاریابی برند خود، باید با مشتریان خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید. بازاریابی برند شما شامل بردن مشتریان به سفری برای ساختن برندی است که می خواهید باشید. ایجاد یک برند فقط به این نیست که اکنون چه کسی هستید. بلکه به این است که می خواهید در آینده چه کسی باشید و مشتریان شما می توانند با ارائه پیشنهادات به شما در این امر کمک کنند.

نتیجه

استخدام آژانس مناسب بسته به اهداف تجاری شما برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که انتخاب آژانس ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل است که در این مقاله ما به اهمیت استخدام آژانس اشاره ‌کردیم تا با تغییرات درست به کسب‌وکار شما ‌کند.

یک آژانس بازاریابی خوب به سرعت از هر نظر سازگار می‌شود. خود را با موفقیت ارتقا می‌دهد، داده‌ها را مدیریت می‌کند، و در نهایت، فلسفه‌ای دارد که با شما همسو باشد. دفعه بعد که خواستید آژانس درست را انتخاب کنید این را در نظر داشته باشید.

5/5 - (17 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «انواع آژانس بازاریابی و نحوه انتخاب بهترین آنها»

  1. سلام. فاکتورهای زیادی میشه برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب در نظر گرفت ولی به نظر من توجه به وب سایت یک آژانس اولین و مهم‌ترین فاکتور می‌تونه باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟