طول تگ عنوان در سال 2023 چقدر باید باشد؟

تگ عنوان

بهینه سازی تگ عنوان (Title Tag) برای افزایش دید در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل حیاتی است. اما لازم نیست نگران محدودیت تعداد کاراکتر باشید.

همانطور که می‌دانیم تگ عنوان یکی از مهمترین عناصر سئو است. تایتل می تواند تاثیر زیادی در رتبه بندی شما داشته باشد. براساس تجربیات ما، بهینه‌سازی تگ‌های عنوان می‌تواند به تقویت رتبه‌بندی کمک کند.

راه های مختلفی برای بهینه سازی تگ عنوان وجود دارد.

یکی از این راه ها این است که مطمئن شوید تعداد کاراکتر تایتل شما در محدوده 55-60 کاراکتری قرار گیرد. اگرچه برخی متخصصین سئو پیشنهاد می کنند که داشتن برچسب عنوان تا 70 کاراکتر اشکالی ندارد.

همچنین برخی دیگر می گویند کوتاه شدن عنوان در نتایج جستجو یا بازنویسی آن توسط گوگل می تواند بر عملکرد ارگانیک تأثیر منفی بگذارد.

در این پست، ما اساس چنین نگرانی‌هایی، بیانیه رسمی گوگل در مورد طول عنوان و یافته‌های خود را پس از بررسی دستی 645 تگ عنوان در صفحه یک گوگل بررسی خواهیم کرد.

نمونه ای از برچسب عنوان کوتاه شده در SERP

از نظر فنی، تعداد کاراکترهای یک تگ عنوان که گوگل بتواند در SERP نمایش دهد، بر حسب پیکسل اندازه گیری می شود. وقتی تگ تایتل شما خیلی طولانی است، گوگل باید آن را به این صورت قطع کند.

فهرست SERP با عنوان کوتاه شده.

آپدیت گوگل برای تگ عنوان و عواقب آن

در آگوست 2021، گوگل یک به‌روزرسانی را با هدف برچسب‌های عنوان منتشر کرد. این به‌روزرسانی به گوگل امکان داد عنوانی متفاوت از عنوان موجود در تگ عنوان HTML به کاربران در SERP نشان دهد.

تگ های عنوان HTML ممکن است در SERP ها زمانی بازنویسی شوند که:

  • خیلی طولانی باشد.
  • پر از کلمات کلیدی باشد.
  • فاقد یا حاوی زبان تکراری «boilerplate» باشد (به عنوان مثال، صفحات اصلی ممکن است «خانه» نامیده شوند).

هنگامی که این به روز رسانی منتشر شد، سر و صدای زیادی در جامعه سئو به پا شد، زیرا بسیاری از کارشناسان سئو گزارش کردند که بازنویسی عنوان “به طرز وحشتناکی اشتباه” بوده است.

این موضوع حتی باعث شد که جان مولر یکی از مدیران گوگل در این مورد توییت بزند:

من دوست دارم نمونه هایی را ببینم که در آن همه چیز با تغییرات اخیر به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می رود، اما بیشتر مواردی که تا به حال دیده ام بسیار معقول به نظر می رسند. (همچنین، من عاشق دیدن تحلیل هایی مانند شما در مورد این تغییرات هستم!)

راب وودز اتفاقی را گزارش کرد که در آن تگ عنوان با URL Slug جایگزین شد:

این را در جای دیگری به اشتراک گذاشت پرس و جو مخاطبین “رنگی” بود که در عنوان و H1 ظاهر می شود. به جای یکی از آن ها، از URL Slug به عنوان تایتل serp استفاده می کنند.

یعنی Slug به عنوان تایتل فهرست SERP استفاده می شود.

در بین متخصصین سئو نمونه‌های زیادی از جایگزینی برچسب‌های <title> توسط گوگل در نتایج جستجو را با عناصر صفحه جایگزین مانند تگ‌های H1، متن‌های جایگزین تصویر، نام فایل‌های تصویری نشان داده شد و گاهی اوقات متن انتخاب شده حتی در کد منبع صفحه قرار نمی‌گیرد.

قابل توجه ترین اطلاعات از به روز رسانی برچسب عنوان این است که “گوگل می خواهد عناوین کوتاه تری در SERP ها نمایش داده شود.”

این موضوع باعث ایجاد وحشت در بین کارشناسان سئو شده است. بسیاری از افراد متخصص سئو اهمیت جلوگیری از بازنویسی عنوان را با بررسی کوتاه و در محدوده کاراکتر بودن عناوین جبران کردند.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

سردرگمی کارشناسان سئو

حالا برای همه واضح است که گوگل عناوین کوتاه تری را در SERP می خواهد.

اما آیا این بدان معناست که آنها از عناوین نمایش داده شده در SERP ها (که ممکن است به طور بالقوه قطع یا بازنویسی شوند) برای رتبه بندی به جای عنوان HTML استفاده می کنند؟

این موضوع باعث شده است که بسیاری از کارشناسان سئو تصور کنند که عناوین طولانی تر یا کوتاه می شوند یا بازنویسی می شوند و گوگل آنها را برای رتبه بندی در نظر نمی گیرد بلکه عنوان جدید نمایش داده شده در SERP ها را برای رتبه بندی در نظر می گیرد.

بیانیه رسمی گوگل در مورد طول عنوان یا تیتر چیست؟

در یک قسمت Search Off the Record، جان مولر از گوگل از گری ایلیز در مورد طول تگ عنوان پرسید:

گری. آیا داشتن برچسب‌های <i>title</i> که طولانی‌تر از فضای قابل نمایش و بخش‌های آن باشد، ارزشی دارد؟

که ایلیز پاسخ بسیار واضح و دقیقی به آن داد، «بله».

او افزود:

«طول <i> title </i>، این یک معیار ساخته شده خارجی است… از نظر فنی، محدودیتی وجود دارد، مانند مدت زمانی که می تواند هر چیزی در صفحه باشد، اما تعداد کمی نیست.

و توصیه کرد:

«سعی کنید آن را در صفحه دقیق نگه دارید، اما من زیاد به طول آن و اینکه آیا به اندازه کافی طولانی است یا خیلی طولانی فکر نمی کنم. اگر صفحه شما را پر می کند، احتمالاً خیلی طولانی است، اما اگر فقط یک جمله باشد که در یک خط یا دو خط قرار می گیرد، عکس العملی برای آن دریافت نمی کنید.

اگر به اسناد گوگل در مورد عناوین SERP (با نام مستعار، لینک‌های عنوان) مراجعه کنیم، هیچ طول توصیه‌ای برای برچسب عنوان وجود ندارد.

آیا داشتن عناوین طولانی تر بر رتبه تأثیر می گذارد؟

اگر تگ های عنوان طولانی تر در SERP ها کوتاه یا بازنویسی شوند، آیا این روی رتبه بندی تاثیر نمی گذارد؟ خوشبختانه، لیلی ری این سوال را در توییتر مطرح کرد و این پاسخ را از گلن گیب دریافت کرد.

این همان چیزی است که جان مولر در 11 دسامبر 2020 گفت.

بنابراین چه عناوین شما در SERP ها کوتاه یا بازنویسی شوند، گوگل همچنان از تگ عنوان HTML برای ملاحظات رتبه بندی استفاده می کند و نه عناوین نشان داده شده در SERP.

تحلیل ما در مورد تگ عنوان

اینجا می خواهیم به این بحث پایان دهیم. امیدواریم به‌عنوان یک کارشناس سئو، به مشتریانتان توصیه نکنید که برچسب‌های عنوان خود را به‌خاطر این دلیل که متریک طول عنوان تقریباً در همه منابع آنلاین در مورد این موضوع بدون هیچ حقایق یا مدرکی در حال پخش است، آن را «کوتاه» کنند.

ما مجموعه ای تصادفی از کلمات کلیدی را گردآوری کردیم و عناوین صفحه 1 SERP را برای هر یک از آن کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل کردیم.

در اینجا یافته های ما پس از بررسی دستی 645 برچسب عنوان آمده است:

گوگل تمایل دارد عناوین کوتاه تری را نمایش دهد. از 645 عنوان نمایش داده شده در SERP که ما تجزیه و تحلیل کردیم، تنها 79 (12٪) بالای 60 کاراکتر بودند که حداکثر طول آن 68 کاراکتر بود.

از 645 URL، 286 URL (22%) دارای برچسب عنوان HTML بلندتر از 60 کاراکتر بودند که حداکثر طول آن 139 کاراکتر بود. این به این معنی است که می‌توانید از محدودیت طول عنوان 60 کاراکتری بالاتر بروید، کوتاه شوید یا بازنویسی شوید و همچنان در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

اگر صفحاتی را که اصلاً برچسب عنوان نداشتند فیلتر کنیم، مواردی وجود دارد که گوگل در واقع طول تگ عنوان را افزایش داد. بنابراین حتی عناوین کوتاه‌تر نیز می‌توانند بازنویسی شوند.

مثال برای طول عنوان

این در عناوین صفحه پروفایل لینکدین بسیار رایج است. مثال:

برای این URL [https://ca.linkedin.com/in/michael-kuch-387740207] تگ عنوان HTML «Michael Kuch | لینکدین» اما گوگل تصمیم گرفت عنوان توصیفی طولانی تری را به شرح زیر نمایش دهد:

عنوان صفحه نمایه لینکدین طولانی تر در SERP

طول عناوین نمایش داده شده در SERP در 103 URL از 645 URL نمونه افزایش یافته است. این 16 درصد از کل نمونه است.

متداول ترین طول عناوین نمایش داده شده در SERP در این نمونه بین 58-60 کاراکتر است (هیستوگرام زیر را ببینید).

طول عناوین نمایش داده شده در SERP

برای مشاهده نمونه کامل، این برگه Google را بررسی کنید.

طول تگ عنوان در سال 2023

به طور خلاصه، لازم نیست برای برچسب‌های عنوان خود به محدودیت 55 تا 60 کاراکتر پایبند باشید. عناوین شما می توانند تا زمانی که لازم است ادامه یابند.

تگ‌های عنوان جزو معدود دارایی‌هایی هستند که در رتبه‌بندی‌ها تأثیر زیادی دارند و ما هنوز روی آن‌ها کنترل داریم. بیایید از آنها بهترین استفاده را ببریم.

اگر نگران کوتاه شدن یا بازنویسی عنوان خود هستید، بدانید که اینها نگرانی های ثانویه هستند. رتبه بندی خوب بالاترین اولویت را دارد.

عناوین خود را برای رتبه اول بهینه کنید حتی اگر از محدودیت 60 تا 70 کاراکتر بالاتر بروید. سپس، آزمایش کنید تا نحوه ظاهر عناوین خود را در SERP ها تنظیم کنید.

اما اگر رتبه ندارید، مهم نیست عناوین شما چقدر طولانی هستند.

5/5 - (11 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟