چهار روش تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی

چهار روش برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد. پس مطمئن شوید که یکی را صحیح انجام می‌دهید.

دوستان ، تحقیق درباره کلمات کلیدی ، کلید واژه (کیورد) گسترده تر از آن است که شما فکر می کنید. ما برای شما 4 روش تحقیق کلمات کلیدی را آماده کرده‌ایم: 

1- تحقیق کلمات کلیدی برای SEO / PPC

(برای یادگیری اینکه کدام اصطلاحات حجم جستجو در Google را دارند و چه مقدار)

2- تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

(برای کشف هشتگ ها، موضوعات ، عباراتی که در Instagram ، Twitter ، Facebook ، LinkedIn ، Pinterest مورد استفاده قرار می گیرند و برای دیگران قابل مشاهده هستند)

3- تحقیق کلید واژه برای تولید محتوا

(برای یافتن موضوعاتی که احتمالاً علاقه مندی و طنین انداز آنها با مخاطب مورد نظر شما فراتر از فقط جستجو باشد ، به عنوان مثال آنچه برای خبرنامه ایمیل کلیک می‌کند ، اشتراک و لینک‌های اجتماعی کسب می‌کند ، چه چیزی باعث پوشش روابط عمومی و غیره می شود)

4- تحقیق کلی واژه برای تحقیقات بازار / مخاطب

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفتار آنلاین گروه ، استفاده از زبان ، علایق و تنظیمات ترجیحی یک گروه.

تیم ما سال‌های زیادی در زمینه سئو تجربه کسب کرده است، و حاصل این تجربه نگاه مشتریان دقیقاً روی یک خروجی متمرکز است: بازدید بیشتر از گوگل.

یک روش موثر تحقیق:

رتبه بندی بالاتر برای کلمات کلیدی که افراد در موتور جستجوی Google تایپ می کنند.

امروزه ، این فرآیند کلاسیک متمرکز بر Google هنوز هم موثر است، اما به طرز فوق‌العاده ای رقابتی شده و اکثریت قریب به اتفاق مزایا به خود Google تعلق می گیرد.

اگر به ترافیک جستجوی Google معتاد شده باشید، همه موارد دیگر می توانند احساس کوچکی کنند. گوگل مسئول اکثر بازدیدهای ارجاع شده در وب است.

فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، یوتیوب و لینکدین تنها 10٪ از سهم آنچه Google Search به وب ارسال می‌کند را دارند که این جای تعجب ندارد.

تنها مشکل Google این است که نمی‌تواند بازدیدکنندگان را در سایت نگه دارد، اما سیستم عامل های دیگر از روز اول برای حفظ بازدیدکنندگان ساخته شده بودند، نه اینکه آنها را به جای دیگری بفرستند.

آیا فرصت های ترافیکی فراتر از Google هم وجود دارد؟

بله خود اینترنت ، ده ها سایت شبکه‌های اجتماعی ، صدها سیستم عامل محتوایی ، ناشران از هر نوع مختلف ، پادکست ها ، وبلاگ ها ، سایت های خبری ، وبینارها ، ایمیل و دیگران نیز می توانند ترافیک با کیفیت ارسال کنند.

حقیقت این است که هرچه در کانال های دیگر بهتر عمل کنید ، رتبه بندی و بازدید بیشتری از خود Google کسب خواهید کرد. دلیل این امر این است که سیستم رتبه بندی جستجوی Google به سیگنال‌هایی مانند تعامل ، پیوندها ، ترافیک ، برند ، معرفی ها و معادل های دیجیتالی دهان به دهان متکی است.

این سیگنال‌ها را از همه مکان‌های دیگر بدست می‌آید و Google با بازدید بیشتر پاداش شما را می دهد.

اما برای بیرون آمدن از سئو، باید بدانید که این داده های کلمه کلیدی پلتفرم‌های متفاوت را از کجا می توانید بیابیم ، چگونه می توان به درستی آنها را جستجو کرد و چگونه آنها را اعمال کرد.

نگران نباشید ، ما به شما می‌گوئیم:

1- تحقیق کلمات کلیدی برای SEO / PPC

تحقیقات کلمات کلیدی کلاسیک با Google (و خانواده جستجوی گسترده در Google؛ تصاویر Google؛ Google News؛ YouTube و غیره) شروع و پایانی دارد. مهم نیست این ابزار ، داده ها از یک منبع واحد بدست بیایند:

آنچه افراد هنگام جستجوی اطلاعات در گوگل تایپ می کنند (یا صحبت می‌کنند) مهم است.

پیشنهاد جستجوی Google

هدف: یافتن کلمات کلیدی که جستجوگران از آنها استفاده می کنند و شناسایی افرادی که ارزش هدف گذاری را برای کمپین های بازاریابی جستجوی پولی یا ارگانیک دارند.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

روند

  1. کلمات کلیدی طوفان فکری مربوط به مخاطبان خود
  2. برای گسترش لیست از ابزارها (و / یا مصاحبه با مشتری) استفاده کنید
  3. از لیست اصلی گزینه های انتخاب شده کلمات کلیدی، برای اولویت بندی از معیارها و شهود استفاده کنید

منابع / ابزارها

  • پیشنهادات Google (یعنی اینجا بروید ؛ شروع به تایپ کنید)
  • Google Trends
  • Moz Keyword Explorer
  • کلمه جستجو
  • شبکه تحقیقات شفافیت SEO
  • تحقیقات SpyFu KW
  • Ahrefs
  • بررسی با SEMRush KW
  • Google Keyword Planner

اگر هدف انحصاری شما رتبه بندی در نتایج Google برای عبارات جستجو باشد ، این داده ها می توانند بسیار ارزشمند باشند. اما ، اگر می خواهید با محتوای خود از راه های دیگر جذب مخاطب کنید ، موضوعاتی را پیدا کنید که ممکن است مورد علاقه شما باشد و لزوماً جستجو نشوند ، یا دامنه بازاریابی خود را خارج از رتبه بندی Google تقویت کنید.

مشکلات و محدودیت های زیادی در تحقیقات کلمات کلیدی Google وجود دارد. از جمله تعصبات جدی در بیشتر مجموعه های داده که اصطلاحات / عبارات در آنها نمایش داده می شود ، برآورد حجم ، ارزش و دقت معیارها مانند دشواری و رقابت ، و غیره.

2- تحقیق کلمه کلیدی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی حوزه گسترده ای است، اگرچه اهداف اکثر کمپین ها مشابه است (کسب آگاهی ، فالوور ، ترافیک) ، اما سیستم عامل ها بسیار متفاوت هستند.

همان عکس‌هایی که در اینستاگرام معجزه می کنند لزوماً در Pinterest طنین انداز نخواهند شد. یک توییتِ کاملاً طنز آمیز و درست ممکن است کاملاً در LinkedIn به درد نخورد. 

هدف: کشف مباحث بحث و تعامل به علاوه هشتگ هایی که باعث جلب توجه می شوند.

بنابراین می توانید به سوالات اصلی زیر پاسخ دهید:

  • کدام هشتگ ها را باید در پست ها استفاده کنم؟
  • کدام موضوعات را باید دنبال و ارسال کنم؟
  • چه کلمات / عباراتی را باید در پست های خود استفاده کنم تا دید بیشتری داشته باشم؟
  • تبلیغات هدفمند علیه کدام یک از موارد بالا را انجام دهم (و در کدام سیستم عامل ها)؟


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

روند

  1. با یک موضوع ، کلمه کلیدی ، هشتگ یا مخاطب شروع کنید
  2. در صورت استفاده از فرآیند دستی ، از شبکه های مورد نظر بازدید کنید ، اصطلاحات / هشتگ ها را وارد کنید و از طریق لیست پست های اخیر و / یا اخیراً محبوب مرتب سازی یا فیلتر کنید.
  3. در صورت استفاده از ابزاری مانند SparkToro (یا سایر ابزارهای نظارت اجتماعی یا اطلاعاتی مخاطبان) ، عبارت جستجو را وارد کرده و به قسمت Text Insights بروید (برچسب ها ممکن است در سایر محصولات متفاوت باشند ، اما بیشتر آنها دارای بخشی برای نتایج هشتگ و متن هستند )
  4. متن و هشتگ‌هایی را که با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارند را در یک سیستم عامل شناسایی کنید. این یک فرایند دستی است و برای درک اینکه آیا یک عبارت یا هشتگ خاص واقعاً مرتبط و مفید است ، باید به شهود اعتماد کنید.
  5. این اطلاعات متنی را در کمپین خود اعمال کنید. از آنها در پست های اجتماعی یا هدف گذاری تبلیغات خود استفاده کنید.
  6. برای شناسایی روندهای محتوایی که ممکن است مایل باشید از آنها الگو بگیرید ، آنها را دنبال کنید. از حساب‌هایی که بیشترین نفوذ را در بین کاربران بهره ببیرید. یا اگر هدف شما فقط یادگیری است ، آنها را در نظارت بر شبکه های اجتماعی خود ادغام کنید.

منابع / ابزارها

  • Brandwatch (هشدار: گران است ، اما بسیار کامل است)
  • Sprout Social (بیشتر متمرکز بر شنیدن شبکه های اجتماعی است ، اما داده های آن مطمئناً می تواند برای این مشکل استفاده شود)
  • Audiense (با یک نسخه رایگان قوی و رابط کاربری منحصر به فرد ، این نزدیکترین گزینه برای داده های مقرون به صرفه از این نوع است) 

3- تحقیق کلید واژه برای تولید محتوا

بازاریابی محتوایی اغلب به طور انحصاری با سئو همپوشانی دارد و گرچه این دو می توانند اهداف و نتایج را به اشتراک بگذارند ، اما مجبور نیستند با هم باشند! شما می توانید به دلایلی فراتر از رتبه بندی ساده برای یک کلمه کلیدی محتوا ایجاد کنید. برخی از این اهداف غیر رتبه بندی در جستجوگر عبارتند از:

  • لیست اشتراک ایمیل را رشد یابد
  • رهبری فکری و پیروی در یک فضا را بسازید
  • فرصت های مشاوره را جلب کنید
  • روی یک موضوع اجتماعی، سیاسی یا تجاری تأثیر بگذارید
  • موارد زیر را در شبکه های اجتماعی جمع کنید یا یکی از موارد موجود را تقویت کنید
  • ایجاد ارتباط با سایر تولیدکنندگان محتوا یا مصرف کنندگان
  • لینک هایی را جذب کنید که به مقام وب سایت شما کمک می کند تا در صفحات دیگر رتبه بندی شوند

اما این موارد یک لیست جامع نیست. محتوا به یکی از اصلی ترین ابزارهای بازاریابی های دیجیتال مدرن تبدیل شده است.

بسیاری از مشهورترین بازاریاب های محتوا بیشتر از موارد فوق که صرفاً برای جستجو در نظر گرفته می‌شود انجام می دهند.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

صرف نظر از مورد استفاده، داده ها حیاتی هستند. اگر روی ترافیک جستجو متمرکز هستید ، به آن بخش مراجعه کنید ، اما اگر به دنبال چیز دیگری هستید ، داده های کلمه کلیدی جستجو همان چیزی است که شما نیاز دارید.

درمورد اینکه چه محتوایی قبلاً در زمینه اجتماعی عملکرد خوبی داشته یا با مخاطب خاصی کار شده است ، زبان استفاده شده در عناوین یا تیترها ، یا هشتگ ها و فرمول های عبارتی که با اهداف مشتری شما آشنایی دارند ، را دنبال کنید.

برای دسترسی به این اطلاعات ، به مجموعه ای متفاوت از ابزار نیاز دارید.

Buzzsumo

هدف: با درک علایق ، مواردی که قبلاً برای دستیابی به آنها کار کرده است و آنچه در این فضا به آنها توجه می‌کنند و فرمول‌های اثبات شده ، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

روند:

  1. با یک موضوع ، حوزه مورد علاقه ، محتوای موجود ، هشتگ ، وب سایت یا حساب شبکه اجتماعی شروع کنید (اغلب رقبا یا یک محتوای رقابتی که به خوبی کار کرده ، می تواند یک کاتالیزور خوب باشد)
  2. کلمه / عبارت / وب سایت / حساب شبکه اجتماعی ، شبکه محتوا (مانند Reddit ، YouTube ، Google Discover) یا Google News وارد کنید
  3. وب سایت ها ، پست ها ، پوشش ها و مطالبی که قابل توجه و جذب شده اند را پیدا و لیستی از اینها را فهرست کنید.
  4. در صورت امکان معیارها را به لیست خود اضافه کنید (به عنوان مثال Buzzsumo می تواند تعداد زیادی اشتراک اجتماعی را برای مطالب مختلف ارائه دهد ، Reddit و YouTube خود تعداد آراء/ مشاهده و غیره را ارائه می دهد)
  5. از این داده ها برای اطلاع رسانی در مورد ایجاد محتوا، استراتژی تبلیغات، و فرمول پاسخ درست به این سوال که چه کسی آن را تقویت می‌کند و چرا استفاده کنید؟
مقالات مرتبط

منابع / ابزارها

  • شبکه های محتوایی مانند Reddit ،YouTube ،Quora ،Google Discover ،Google News
  • Buzzsumo (استاندارد طلایی برای تجزیه و تحلیل محتوای رقابتی)
  • Ahrefs & SEMRush (هر دو در مجموعه محصولات خود کلون هایی شبیه Buzzsumo دارند ، گرچه ممکن است این موارد بیشتر مورد استفاده در SEO باشد)

قبل از ایجاد محتوا ، آن را به چیزی هدایت کنید که می دانید احتمالاً کار خواهد کرد.

4- تحقیق کلی واژه برای تحقیقات بازار / مخاطب

وقتی می‌خواهید در مورد گروهی از افراد بیشتر بدانید، باید داده ها در مورد موضوعاتی که آنها دنبال می کنند، کلمات و عباراتی که در پست های عمومی و نوشتن خود به کار می برند، هشتگ‌هایی که استفاده می کنند و نحوه توصیف خود و علایقشان بسیار ارزشمند است.

شرکت های تحقیقات بازار معمولاً ماه ها کار و میلیون‌ها تومان برای استخراج این اطلاعات از طریق نظرسنجی و مصاحبه (که دارای ارزش زیادی برای برنامه های دیگر هستند ، اما اغلب به طور نادرست استفاده از واژگان را در مقیاس نشان می دهند) صرف می کنند.

اگر این اطلاعات را بدست آورید ، می توانید با مشکلات پیچیده موقعیت ، توضیحات محصول ، کپی تبلیغات ، ایجاد صفحه فرود ، برند تجاری و البته هدف قرار دادن تبلیغات مقابله کنید.

نمی‌توان اطلاعات درستی را از داده های کلمات کلیدی جستجوشده دریافت کرد، زیرا ابزار تحقیق کلمات کلیدی:

الف) نمی‌تواند به شما بگوید چه کسی آن جستجوها را انجام می‌دهد .

ب) نمی‌تواند چیزی فراتر از آنچه در جستجوی Google وارد شده است ، به شما بگوید.

هدف شما:

درباره تنظیمات ، رفتارها و توصیفات خود مخاطب بیشتر بیاموزید تا بتوانید به سوالاتی مانند این ها را پاسخ دهید:

  • با کدام حرفه ها ، عناوین ، نقش های شغلی و توضیحات باید در نسخه بازاریابی و هدف گذاری خود همگام شویم؟
  • برای ارائه و ارتباط با محصولات / خدمات خود به چه موضوعات مورد علاقه ای نیاز دارم؟
  • از کجا می توانم به مشتریان آنلاین خود دسترسی پیدا کنم (این فقط تبلیغات فیس بوک و Google نیست)؟
  • از چه زبانی می توانم با اطمینان استفاده کنم زیرا مشتریان / مخاطبانم از آن استفاده می کنند؟

روند

  1. مخاطبانی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید جستجو کنید (اگر در توصیف یا کشف آنها تلاش می کنید ، این روش بسیار خوب کار می کند)
  2. لیستی از ویژگی های مرتبط ایجاد کنید که مستقیماً به هر مشکلی که می خواهید حل کنید ، گره بخورد (اگر اشخاص موردنظر شما هستند ، به دنبال آنها بروید)
  3. داده های کلمه کلیدی را به عنوان نیاز در موضوع استفاده خود اعمال کنید. فقط ماه‌ها را بدون به روزرسانی نگذارید زیرا نمایه ها ، رفتارها و ویژگی ها می توانند به سرعت تغییر کنند

منابع / ابزارها

  • رسیدگی
  • لیدها (به خصوص اگر فقط به دنبال داده‌های از نوع B2B هستید)

اکثر افراد در تحقیقات بازار، داده‌ها را به صورت جدول می‌آورند. اما ظهور اطلاعات عمومی، مشخصات عمومی در مقیاس گسترده، با پوشش چنین درصد بالایی از جمعیت جهانی ، به این معنی است که شما نباید منابع قابل تأمین را نادیده بگیرید.

نظرسنجی ها و مصاحبه ها ، فقط به همان روش ها یا با همان دقت در حدود هزاران نفر یا بیشتر قطعاً در اینجا نیز مفید هستند.

با استفاده از این ابزارها و این دانش ، شما در فرصت های بازاریابی خود شروع خوبی دارید. انتظار می رود که در گفتگو به تحقیق بپردازید ، اما در زمینه های دیگر ، روشی که آژانس ها ، مشاوران و بازاریاب های داخلی می توانند از جمعیت متمایز شوند، همین است.

بازاریابی آگاه از داده قدرتمند است ، به ویژه هنگامی که می تواند توسط منابع قابل اعتماد و قابل تکرار پشتیبانی شود.

5/5 - (158 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «چهار روش تحقیق کلمات کلیدی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟