بلاگ, تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگ, وبلاگ

هزینه بازاریابی محتوا چقدر است؟

Advertisements

هزینه بازاریابی محتوا زیاد نیست، اما چون هزینه می‌شود باید محاسبه شود. در این مطلب ، ما در مورد چگونگی تصمیم گیری در مورد قیمت و انتظاراتی که از انواع مختلف محتوا داریم، صحبت خواهیم کرد.

بسیاری از مشتری ها نزد ما می‌آیند و می‌پرسند ، “بازاریابی محتوا چقدر هزینه دارد؟ من می‌خواهم بازاریابی محتوا انجام دهم.”

و پاسخ ما به طور کلی این است که ما برای هزینه‌های خود چارچوب‌های مشخصی داریم ، علاوه بر این ما تلاش می‌کنیم تا بین محتوای یک کمپین بازاریابی مناسب و یک کمپین بازاریابی محتوا ارتباط برقرار کنیم.

از نظر ما درست نیست افرادی غالباً بازاریابی محتوا را به عنوان بخشی از یک بسته ارتباطی ارائه می‌دهند، مثلاً می‌گویند: “سلام ، ما در هر ماه چهار پست و برای هر پست ۲۰۰ هزارتومان محتوا تولید خواهیم نمود.”

این نوع تلاش‌ها معمولاً نتیجه ای نمی دهند، زیرا استراتژیک نیستند. برخلاف افرادی که بازاریابی محتوا انجام می دهند به خوبی به آن فکر می کنند ، زیرا هر پستی تلاش و ایده خوب می‌خواهد. البته، هر دو حالت مشترکاتی دارند، مثلاٌ چه مدت زمان طول می کشد.

اولین قطعه از تولید محتوا، اطمینان از چارچوب ایجاد و تبلیغ محتوا است.

آیا چارچوب مناسبی برای تبلیغ محتوا دارید؟

منظور من از آن طراحی است. برخی از افراد برای تولید محتوا پیش ما می‌آیند ولی متأسفانه یک وب سایت یا وبلاگ وحشتناک دارند. آنها واقعاً درک نکرده اند که برای موفقیت از دیدگاه بازاریابی محتوا ، باید یک چارچوب زیبا برای محتوا داشته باشید، نه فقط یک صفحه ورود زیبا ایجاد کنید.

به همین دلیل ، ما اغلب توصیه می کنیم که یک طراحی وب سایت سفارشی برای آنها ایجاد یا این کار را خودمان دهیم تا به نتیجه درست برسند.

ما پیشنهاد می کنیم اگر می‌خواهید ماندگار باشید و تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود انجام دهید، واقعاً این تلاش را خوب انجام دهید.

بنابراین اگر آماده نیستید که برای طراحی وب سایت خود سرمایه گذاری کنید، احتمالاً باید فعالیت‌تان را متوقف کنید تا مطمئن شوید که بودجه و پول لازم برای انجام این کار را دارید و سپس قدم بعدی را در جهت تولید محتوا بردارید.

طراحی وب سایت بهترین سالن زیبایی در مشهد

مرحله بعدی قطعه اول یک پست اساسی وبلاگ است.

هزینه پست بلاگ چیست؟

هزینه اولیه وبلاگ از نظر ما حدوده ۱ تا ۲ میلیون تومان است و برای آن دلایل مختلفی داریم.

اول ، اگر به مطلبی که بلاگ را خوب نشان دهد فکر کنید، یک دوره ایده پردازی وجود خواهد داشت که قبل از آن اتفاق می‌افتد. این ایده نیاز به یک تحقیق دارد تا ببینند افراد دیگری چیزهایی مانند این را منتشر کرده‌اند و آیا موفقیت برایشان حاصل شده است.

برای نتیجه درست، حداقل هشت ساعت تحقیق نیاز است، نقاط مختلف داده را جستجو کنند، آنها را اصلاح کنند و سپس به یک طراح نیاز است تا ببینند می توانند برخی از عناصر را سفارشی کنند.

سپس می توانید چیزی شبیه به پست وبلاگ ۲۰۰ دلاری که در بالا مشاهده می کنید تهیه کنند. این گونه محتواها همیشه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کلمه محتوا هستند.

هزینه محتوای اینفوگرافیک + هزینه طراحی چقدر است؟

عنصر بعدی که ممکن است بخواهید ایجاد کنید ، اینفوگرافیک است. همان ایده — تحقیق ، ایجاد محتوا، اما این بار برای ایجاد آن از طراحی بیشتر استفاده می کنید.

یک طراح خوب ارزان نیست. بنابراین احتمالاً باید ۵ تا ۱۰ میلیون برای یک اینفوگرافیک خوب هزینه کنید.

نمونه یک اینفوگرافی درست

اینفوگرافی متحرک یا موشن گرافی + هزینه طراحی


شاید بخواهید اینفوگرافیک (همان کار، ایده پردازی خوب و تحقیق عمیق) را انیمیشن کنید – پس باید آن را به یک انیماتور تحویل داد که عموماً یک طراح با تجربه تر هستند.

یک اینفوگرافیک معمولی ما حدود چهار روز طول می کشد ، در حالی که یک انیمیشن ممکن است دو هفته به طول انجامد. بنابراین می بینید که اختلاف زمانی اختلاف قیمت را ایجاد می کند ، و این به خودی خود تا ۶ میلیون هزینه برای موشن گرافی ممکن است به همراه بیاورد.

هزینه ساخت کلیپ و تیزر چقدر است؟

فیلم ها مشابه هستند ، و برای ساخت فیلم های با کیفیت بالا ، من می گویم حدود ۳ میلیون برای هر دقیقه می‌تواند یک چارچوب خوب باشد.

بدیهی است که اگر پیچیدگی فیلم بیشتر شود، به ازای آن فیلم هم گران‌تر می‌شود. بنابراین شاید یک فیلم دو دقیقه‌ای در محدوده ۶ میلیون تومان باشد و واقعاً خوب هم انجام شود.

هزینه محتوا عکسی چقدر است؟

سایر محتویات مورد توجه، پست های شامل عکس است که می تواند برخی از هزینه ها را اضافه کند.

این ممکن است ببین ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون برای یک پست با کیفیت بالا هزینه داشته باشد، زیرا شما مجبور هستید عکسی اختصاصی را که منحصر به فرد باشد، تهیه کنید. این موضوع به یک استودیوی عکس ، دوربین آماده و یک عکاس با استعداد نیاز دارد تا بتواند برای شما عکاسی کند، نیاز دارید.

هزینه تعامل چیست؟

سرانجام ، تعامل بطور قطع یک عامل متمایز است و حتی زمان بیشتری هم می‌برد تا واقعاً خوب انجام شود. شما می‌توانید از چهارچوب های تعاملی استفاده کنید که توسعه دهندگان می توانند از آن بهره ببرند ، اما همانطور که بیشتر می دانید ، توسعه دهندگان بسیار مورد توجه هستند و بنابراین گرفتن آنها سخت است. به همین دلیل ، عرضه و تقاضای واقعیت اقتصادی باعث می شود کار توسعه گران تر شود.

اما این بدان معناست که اگر شما مایل به سرمایه گذاری در آن زمان هستید ، یک توسعه دهنده با استعداد، با تجربه و همچنین ایده ای مناسب که از آن ظرفیت بیرون می آید ، ایستادگی می کنید. بعد از ایجاد محتوای ، سمت توزیع محتوا است.

هزینه توزیع محتوا چیست؟

من فکر می کنم اگر این کار را به درستی انجام دهیم ، یک کارکرد خوبی از محتوا برای تولید کننده محتوا بوجود خواهد آورد.

حتی اگر قرار است کسی محتوا را تبلیغ کند، باز هم شما نیاز به یک استراتژی درست تا بتوانید بهترین کار را انجام دهید و بالاترین نرخ بازگشت را داشته باشید.

برای بیشتر پست‌ها ما توصیه می کنیم حداقل ۱۶ ساعت تبلیغ داشته باشند ، البته بسته به سایت یا بسته به تلاش خود ممکن است بخواهید موارد بیشتری را انجام دهید.

بدیهی است که تبلیغات شبکه های اجتماعی هم وجود دارد که می توانید انجام دهید ، می توانید در LinkedIn ، Pinterest , Instagram تبلیغ کنید ، همه این شبکه ها مدل توزیع محتوای خود را دارند.

هزینه کمپین چقدر هزینه می کند؟

می توان گفت که در اصل تمام مراحل ایجاد ، توزیع، هزینه کل یک کمپین بازاریابی با محتوای خوب است.

بنابراین وقتی به بازارهای پیچیده‌تر و پر رقابت‌تر می‌روید در مقابل رقیبان بزرگ با بودجه‌های کلان قرار می‌گیرید، ما فکر می‌کنیم هزینه ای که که می تواند برای یک کمپین بازاریابی محتوا که به خوبی انجام می شود حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون و یا ۶ میلیون در ماه است. چرا که در کمپین بسیاری از مدل‌های مختلف فیلم ، انیمیشن ، عکاسی وجود دارد و این چیزی است که برای رقابت لازم است و نیز بازاریابی محتوایی که به خوبی انجام شود ارزان نیست.

اما در پایان روز، بازاریابی محتوا گران نیست. بازاریابی با محتوای بد گران است، اما اگر شما بازاریابی محتوا را خوب انجام دهید ، بهترین سرمایه گذاری است.

چرا برای محتوا خرج کردن ارزش دارد؟

بعد از خواندن این اعداد، ممکن است بگوئید که “چرا باید این مبلغ را هزینه کنم؟” ممکن است این عددها برای برخی گران به نظر برسند ، اما اگر شما به درستی و با یک استراتژی پیش بروید، اینگونه نخواهد بود.

فرض کنید که هزینه ترافیک رتبه بندی محتوای مبحث X به ارزش ۲۰میلیون در ماه است اگر بتوانیم رتبه خوبی کسب کنیم ، ایجاد یک پست وبلاگ ۳ میلیونی هزینه زیادی نیست.

به طور مشابه در محاسبه هزینه بازاریابی محتوا اگر ببینیم کل چشم انداز شما برای رتبه بندی به ارزش ۲۰۰ میلیون در ترافیک ماهانه است ، و شکاف لینک ۷۵ است ( می دانیم یک عامل مهم رتبه بندی است ) اگر بتوانیم آن ۷۵ لینک را با محتوا به میزان قابل توجهی کمتر کنیم ارزش این کار چقدر خواهد بود؟

این اعداد را با هم جمع کنید و خروجی را با ROI و پیوندها و رتبه بندی تان مقایسه کنید. مطمئناً به سمت استراتژی تولید محتوا خواهید آمد و برای هزینه بازاریابی محتوا نگران نخواهید بود.


آیا به فکر جهش هستید؟ برای به دست آوردن یک محتوای سفارشی ، از خدمات بازاریابی محتوا ما دیدن کنید.

8 دیدگاه برای “هزینه بازاریابی محتوا چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *