قدرت گیری استراتژی بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی

هنگامی که همه گیری کرونا ویروس آغاز شد، شرکت‌های ارتباطی برای تامین اینترنت مازاد سریعاً آماده شدند. در حالی که آنها داشتند خود را آماده می‌کردند، یک اتفاق دیگر برای یک دستگاه پر افتخار افتاد: تلفن کلاسیک. حالا همه به فکر استراتژی بازاریابی تلفنی هستند.

در حقیقت، تعداد تماس‌های تلفنی روزانه شرکت‌ها زیاد شد، مثلاً تماس‌های شرکت‌های آمریکایی Verizon به 800 میلیون رسیده است.

این در مقایسه با رشد 25 درصدی در ترافیک اینترنت نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد بوده است.

در حالی که برخی بر این عقیده هستند که این “بازگشت” برای تماس تلفنی “زودگذر” است ، اما حقیقت این است که تلفن هرگز از بین نرفته است.

در حالی که ما ممکن است از برنامه‌های پیام‌رسان و تماس‌های ویدئویی برای حرکت در زندگی شخصی استفاده کنیم ، اما رهبران زرنگ و دانا همواره به قدرت تماس تلفنی در یک محیط تجاری واقفند.

حال، هرچه مردم بیشتر به صحبت کردن بپردازند، قدرت صدا خصوصاً به عنوان وسیله ای برای افزایش فروش بیشتر می شود.

صدای خود را برسانید، فروش را بدست آورید

برای یک استراتژی فروش و بازاریابی قوی در قرن بیست و یکم ، باید همه فنون را بانجام برسانید (همانطور که کاتلر در نسل چهارم بازاریابی ذکر می‌کند).

حفظ حضور در شبکه‌های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا به صورت آنلاین می‌تواند به نتایج ورودی عالی منجر شود ، اما برای ایجاد زمینه و بستن معاملات بطور مستقیم ، شما به راحتی نمی‌توانید مکالمه یک به یک (مستقیم) را کنار بزنید.

شناخت چشم انداز مشتری و صحبت کردن با آنها بطور مستقیم بسیار مهم است.این توانایی برای ایجاد زمینه محتوای مناسب، مهارت و مراقبت از نیازهای مشتری‌های فعلی و آینده شماست که باعث می‌شود تماس صوتی بسیار مؤثر باشد.

اینجا تنها فروشندگان نیستند که تماس تلفنی را ترجیح می‌دهند – 92 درصد از کل تعامل مشتری از طریق تلفن اتفاق می افتد. به بیان ساده تر، ارتباط مستقیم انسانی، محیط مناسبی را برای ایجاد اعتماد ایجاد می‌کند.

فروشندگان و بازاریابان برای ارتقاء محصول خود به روش شفاف و قانع کننده باید به ارتباطات اعتقاد داشته باشند و بدانند که چه زمانی از منابع بازاریابی دیگر خود به دست آوردن امتیازات بیشتر استفاده کنند.

تأکید بر تماس‌های تلفنی به عنوان بخشی از یک استراتژی فروش و بازاریابی جامع، به کارکنان شما ابزارهای لازم را برای توسعه و رساندن صدای خود به مخاطب را می‌دهد.

به طور کلی ، شرکت‌ها به دلیل ارتباط ضعیف هر ساله رقم زیادی را از دست می‌دهند. کمک به کارمندان برای درک بهتر مکالمه تلفنی مؤثر، نه تنها فروش بلکه ارتباطات داخلی را نیز بهبود می‌بخشد.

مشکل با بزرگنمایی

در هفته های اول ماه مارس 2020 ، برنامه و اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس 90 درصد افزایش تقاضا را در فروشگاه برنامه‌ها تجربه کردند که اکنون این تعداد با گذشت زمان کاهش یافته است.

گذشته از این، نگرانی‌های جدی درباره امنیت و حریم خصوصی، باعث شده بسیاری از افراد از تماس‌های ویدیویی خسته و نگران شوند. کارمندان و دوستانی که از راه دور با یکدیگر ارتباط دارند، همگی نوعی از خستگی می‌گویند.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تحریک بصری ارائه شده توسط برنامه‌های تماس ویدیویی با تمایل مغز ما برای حضور و ارتباط واقعی با شخص دیگری که می توانیم ببینیم مغایرت دارد.

به عبارت ساده، تماس چشمی از طریق وب کم احساس واقعی برای ما ایجاد نمی‌کند و در نهایت به یک حواس پرتی درخلال گفتگو تبدیل منجر می‌شود.

این بدان معنا نیست که تماس ویدیویی جای خود را پیدا نمی‌کند. مواقعی وجود دارد که پخش مستقیم تصویر به نشان دادن یک محصول کمک می کند ، یا وقتی می خواهید چهره همه را در یک کنفرانس ببینید بسیار موثر است.

اما خستگی ذکر شده توسط محققان می‌تواند برای استراتژی فروش شما بسیار خبر بدی باشد.

مکالمات تلفنی به سبک قدیمی به افراد فعال در فروش و بازاریابی این امکان را می‌دهد به جای چهره پیکسلی در صفحه نمایش، روی محتوای پیام خود تمرکز کنند.

این راه را برای گفتگو بیشتر، بدون اینکه احتمال بروز مشکلات فنی در برنامه‌های ویدیویی وجود داشته باشد، باز می‌کند.

تماس‌هایی برای فروش در دوره‌ای فاصله گذاری اجتماعی

از زمان شروع فعالیت‌های اقتصادی در خلال کرونا، تقریباً هر فرد تغییر عمده‌ای در نحوه انجام کار خود بوجود آورده است. لذا فروشندگان به دلیل ماهیت شغلی خود ، بخش عمده ای از این تغییرات را دیده‌اند.

ناهارهای کاری ، جلسات درون خانه ، مسافرت‌های بین المللی برای فروش، همه ازجمله کارهایی است که تیم فروش باید انجام دهد. اکنون همه آنها به مکالمه رو در رو متکی است.

بدیهی است که تماس‌های فروش تلفنی چیز جدیدی نیست، اما آنچه تغییر کرده است اهمیت و تأثیر شگفت آوراین تماس‌ها است.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، تغییرات محیطی تأکید بر فناوری‌های جدید را به همراه داشته است.

تماس‌های ویدیویی ، چت بات‌ها و تمرکز بر روی شبکه‌های اجتماعی همه می‌توانند شرکت شما را به طور موثرتری به ویژه در مورد بازاریابی وارد عصر دیجیتال کنند.

با این حال ، در بعضی از مواقع ، بزرگترین مشتری‌های شما می‌خواهند شخصا با شما و کارمندانتان آشنا شوند ، پس با یک پست یا چت بات به سادگی نمی‌توانید آنها را راضی کنید.

اینجاست که تماس تلفنی واقعاً جواب می‌دهد.مدیران و صاحبان شرکت به جای اینکه بهترین مشتریان خود را با صرفاً با یک ایمیل دنبال کنند، هم اکنون می‌توانند شماره تلفنی اختصاصی را برای مشتریان دارای بیشترین ارزش بوجود آورند.

این نوع پیشنهادات، مبتنی بر اصل پارتو است که می‌گوید 80 درصد نتایج شما از 20 درصد مشتریان شما حاصل می‌شود.

فناوری VoIP و سایر ابزارهایی که به کارکنان برای ارتباط کمک می‌کنند، می‌توانند نتایج فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

داشتن توانایی ارتباط برقرار کردن با مشتریان از هر کجا، منجر به تعامل بهتر ، مکرر – و در نتیجه فروش بیشتر می‌شود.

در بخش فروش ، این به معنای محدود کردن ، بازاندیشی و بازآفرینی مجدد پس از اتمام روش‌های جدید و آماده آزمایش است.

بهترین فروشندگان باید همواره تلاش کنند تا به کسانی که ممکن است کمی نیاز به مشاوره بیشتر دارند ، کمک کنند.

سخن پایانی

اگر در حال حاضر یک استراتژی فروش تلفنی ندارید، احتمالاً زمان شروع این استراتژی اکنون است. به یاد داشته باشید تیم شما در طی چند ماه کوتاه شاهد تغییراتی فراتر از هر چیزی بود که انتظار داشته است.

ما اکنون از خانه کار می‌کنیم ، از نظر اجتماعی از هم فاصله می‌گیریم و نمی‌دانیم در آینده ممکن است چه چیزی دیگری را تجربه کنیم.

با این همه تغییر و تحولات یکباره – خوب و بد – اتکا به روش‌های ارتباطی آزمایش شده و اثربخش مانند تماس تلفنی ، حس کنترل و آشنایی لازم را در محیط تجاری بی ارتباط امروز و در عین حال جدا از نظر اجتماعی ایجاد می‌کند.

منبع: CRMBUYER

5/5 - (27 امتیاز)

اشتراک گذاری

5 دیدگاه دربارهٔ «قدرت گیری استراتژی بازاریابی تلفنی»

  1. به موضوعات خوبی اشاره کرده بودین عالی بود یک سوال دوره رشد کسب و کار دارید؟

    1. ممنون از نظر شما.

      خیر دوره ای نداریم اما چنانچه علاقه مند باشید بعنوان مشاور کسب و کار می‌توانیم در خدمتتان باشیم.

      همچنین اصول دریافت بک لینک کلاه سفید رو هم میتونیم بهتون آموزش بدیم.

  2. در این شرایط که کرونا بوجود آورد شرکت ما هم از بازاریابی تلفنی استقبال فراوانی کرد و نتیجه داد.

  3. بله تماس تلفی باز خورد بهتری دارد تا چت یا فقط پست الکترونیک باشد.

    1. البته تمام موارد باید در استراتژی دیده شده و بهترین گزینش شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟