تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی

اگر وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید قطعا با محتوای صوتی برخورد داشته اید و امروزه انتشار چنین محتواهایی بسیار بیشتر از گذشته شده است. دلیل محبوبیت محتوای صوتی این است که دیگر نیازی نیست شما مقالات را در وب سایت ها بالا و پایین کنید و چشم شما درگیر مطالعه باشد، فقط کافی است چشمان خود را ببندید و گوش کنید و به این ترتیب یادگیری عمیق و لذت بخش تر می شود.

در اینجا می خواهیم به  صورت کامل در مورد این که تولید محتوای صوتی چیست؟ صحبت هایی را داشته باشیم تا بیشتر با این روش انتشار محتوا آشنا  شوید.

تولید محتوای صوتی چیست؟

خیلی ها با شنیدن نام محتوای صوتی برایشان سوال پیش می آید که تولید محتوای صوتی چیست؟ و چرا امروزه تا به این حد محبوبیت دارد؟ یا کسانی که دارای وب سایت هستند ممکن است از قدرت تاثیر گذاری پادکست غافل باشند.

وقتی که قرار است مطالبی در سایت منتشر شود معمولا این مطالب به صورت مقالات در وب سایت ها قرار می گیرند، حالا چه وب سایت باشد و یا یک پیج شبکه اجتماعی. بعد از انتشار مطالب جدید افرادی که علاقه مند به مطالب هستند به صفحه مورد نظر مراجعه می کنند تا مطالب را مطالعه کنند. طبیعتا اگر مطالب طولانی باشد کمی خسته کننده می شود و از آنجایی که این مطالب در صفحه نمایش کامپیوترها و یا دستگاه هایی چون گوشی موبایل و یا تبلت ها به نمایش درمی آیند نگاه کردن طولانی مدت به این صفحات نمایشگر باعث خستگی چشم ها و ضعف آنها می شود.

این در حالی است که محتواهای صوتی دیگر این مشکل را ندارد و شما کافی است که فقط گوش کنید و حتی در زمان گوش دادن برای تمرکز بیشتر چشمان خود را ببندید.

بزرگترین تفاوت بین محتوای صوتی و غیر صوتی:

پس از انتشار محتوای صوتی در رسانه متعلق به خود، آن را تغییر دهید و همزمان در همه جا منتشر کنید. بنابراین شنوندگان بالقوه می توانند محتوای شما را در پلتفرم و دستگاه مورد نظر خود بدون دانلود برنامه دیگری پیدا کنند.

10 فرمت محتوای صوتی مورد نیاز بازاریابی شما

10 فرمت محتوای صوتی نیازهای بازاریابی شما چرا محتوای صوتی را به ترکیب بازاریابی خود اضافه کنید؟

در حالی که بازاریابی شما ممکن است ریشه در زیبایی کلمات و تصاویر داشته باشد، تقریباً 80٪ از مردم به محتوای گوشی هوشمند یا دستگاه دیگر خود گوش می دهند.

بنابراین تولید محتوای صوتی به شما این امکان را می دهد که با کلمات، موسیقی و صداها در دستگاه مورد نظر و بر اساس جدول زمانی به مشتریان فعلی و آینده خود دسترسی پیدا کنید.

از منظر بازاریابی، محتوای صوتی ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ارسال صدای برند یا کسب و کار شما است. حتی بهتر از آن، این احتمال وجود دارد که سازمان شما قبلاً نوعی محتوای صوتی را داشته باشد و از آن استفاده کند.

فراتر از گوش دادن به لایو، محتوای صوتی این مزیت را دارد که برای مصرف درخواستی تولید شود. هر یک از این 10 فرمت محتوا صوتی می تواند بازاریابی شما را بهبود بخشد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام فرمت های محتوای صوتی بهترین نتایج را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.

1. پادکست

پادکست محبوب ترین فرمت محتوا صوتی است و پایگاه شنوندگان در سراسر دنیاست که همچنان در حال گسترش است.

برای جذب و حفظ مخاطبان پادکست، صدای صوتی خود را به صورت مجموعه ای از قسمت ها یا به عنوان یک محتوای ثابت ضبط کنید. از جمله محبوب‌ترین قالب‌ها می‌توان به میزبانی، مصاحبه و داستان‌های سریالی اشاره کرد. با ایجاد منظم محتوا، شنوندگان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازمی‌گردانید.

علاوه بر این، برای آزمایش اثربخشی پادکست، مصاحبه با مهمان انجام دهید.

نکات بازاریابی عملی:

ابتدا پادکست ها و محتوای مرتبط خود را در رسانه متعلق به خود ارسال کنید. همیشه متن کامل متن ضبط شده را برای بهبود خوانایی، حقوق مالکیت و قابلیت جستجو ویرایش شده اضافه کنید.

برای پست کردن مصاحبه های خود در پلتفرم های دیگران اجازه بگیرید. برای جلوگیری از محتوای تکراری به پست اصلی پیوند دهید.

2. محتوای خاص دستیار صوتی

این محتوا خصوصاً برای یافتن و گوش دادن به دستیار صوتی مانند Amazon Alexa یا Google Assistant ایجاد شده است.

هدف بازاریابی صوتی شما:

برای هر یک از این اکوسیستم‌های محتوای اصلی، یک پایگاه محتوایی ایجاد کنید. محتوای شما باید در اکوسیستم هر دستگاه قابل شنیدن باشد.

تغییر قالب محتوای صوتی شما، باید توسط هر ناشر به طور جداگانه بررسی و تأیید شود. از نظر فراوانی، برنامه ها را به صورت روزانه یا هفتگی منتشر کنید تا عادت شنونده ثابتی ایجاد کنید.

نکات بازاریابی محتوای صوتی عملی:

اطلاعات کلیدی کسب و کار را برای اطمینان از قابلیت یافتن در پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها منتشر کنید. انجام این کار برای حمایت از تلاش های بازاریابی جستجوی شما است.

برای بازگرداندن شنوندگان به وب‌سایت خود، دکمه فراخوانی برای اقدام را در نظر بگیرید.

3. کتاب های صوتی

قبل از اینکه فکر کنید کتاب‌های صوتی فقط مختص نویسندگان است، نگاهی به فهرست‌های آمازون، بزرگترین فروشنده کتاب جهان بیندازید.

با تبدیل کتاب‌های الکترونیکی و سایر محتوای اصلی خود به کتاب‌های صوتی، دید بیشتری برای بازاریابی محتوای خود خواهید داشت. و به عنوان یک امتیاز بیشتر، خوانندگان هزینه آن را پرداخت خواهند کرد!

از آنجایی که بسیاری از شنوندگان کتاب‌های صوتی تمایل دارند از این قالب برای آزمایش محتوای جدید استفاده کنند، کتاب‌های صوتی خود را با گزینه‌های چاپ با نرخ ویژه همراه کنید. همچنین برای خرید نسخه کاغذی با نرخ پایین، پیشنهاد ویژه ای را در متن کتاب صوتی خود لحاظ کنید.

نکات بازاریابی :

از کتاب‌های صوتی با تبلیغات هدفمند پولی در سایت‌هایی بزرگ استفاده کنید.

موارد بیشتری در کتاب صوتی خود ارائه دهید. این کار خوانندگان بیشتری را به وب سایت شما سوق می دهد و به آنها دلیلی برای اشتراک می دهد.

مقالات مرتبط

4. نمایش های رادیویی سنتی

علی‌رغم گسترش دستگاه‌های صوتی، رادیو سنتی همچنان در همه دستگاه‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. علاوه بر رادیو زمینی، گزینه‌های مختلف رادیویی دیگر از جمله رادیو اینترنتی مانند Sirius FM و دیگر رادیوهای دیجیتالی مانند Spotify و Pandora وجود دارد.

نمایش های رادیویی بومی شکل اصلی محتوای صوتی هستند. آنها که به عنوان درام های رادیویی اصلی شروع شدند، به پادکست های تخیلی یا کتاب های صوتی تبدیل شدند.

نمایش های رادیویی به فرمت های مختلف گسترش یافت. آنها شامل همه موسیقی، همه اخبار و برنامه های گفتگو می شوند. هر نوع نمایش مزایای منحصر به فردی مانند سرگرمی، اطلاع رسانی و آموزش دارد.

برای اینکه نمایش‌های رادیویی بومی شما در محیطی صدادار کار کنند، صفحه‌ای از NPR بگیرید و کتابدارانی را استخدام کنید تا داده‌ها و ابرداده‌های مناسب را اضافه کنند تا این محتوا قابل یافتن و قابل استفاده باشد. سپس آن را برای شنود در دستگاه‌های اول صدا تغییر دهید.

نکته کاربردی بازاریابی

رادیو بومی را به فرمت های صوتی تبدیل کنید تا دسترسی برنامه های خود را به شنوندگان جدید گسترش دهید. اگر صاحب حقوق IP (یا مالکیت معنوی) هستید، با صدور مجوز محتوای اصلی نمایش رادیویی، جریان درآمد دیگری ایجاد کنید. این محتوا اطلاعات مفید و پس زمینه ای برای محتوای صوتی جدید فراهم می کند.

5. محتوای سوالات متداول

کلید موفقیت محتوای پرسش‌های متداول این است که به هر سؤالی که مشتری احتمالی شما ممکن است در مورد محصولات و تجارت شما داشته باشد پاسخ دهید. و آنها را بر اساس موضوع سازماندهی کنید تا قابلیت یافتن با جستجوی صوتی افزایش یابد.

نکته کاربردی بازاریابی :

تصاویر و ویدیوهای مرتبط را به محتوای صوتی خود اضافه کنید. از آنجایی که شنوندگان آینده نگر ممکن است زمانی که دستانشان مشغول است از یک وسیله چندوجهی استفاده کنند، اما تصویر بصری به درک آنها کمک می کند. همچنین متادیتا را برای پشتیبانی از شنوندگان اضافه کنید.

6. دستورالعمل ها و محتوای “چگونه”

اغلب بازاریابان محتوا قدرت دستورالعمل‌ها و محتوای «چگونگی» را نادیده می‌گیرند، زیرا این محتوا توسط تیم‌های محصول یا شرکت تولید شده است. با این حال، این اطلاعات می تواند از دیدگاه مشتریان شما بسیار مهم باشد زیرا به آنها کمک می کند تا با اطلاعات اضافی بهتر از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

تبدیل دستورالعمل‌ها و محتوای «چگونگی» به قالب‌های صوتی و چندوجهی، ورود مشتریان جدید را با ترغیب مشتریان به استفاده سریع‌تر از محصولات شما، بهبود می‌بخشد و سرعت می‌بخشد. این محتوا از فروش پشتیبانی می کند و ارزش مادام العمر مشتری شما را افزایش می دهد.

علاوه بر این، این محتوا از مشتریان قدیمی هم پشتیبانی می‌کند، به‌ویژه آن‌هایی که اقلام بالایی را خریداری می‌کنند. عدم ارائه خدمات خوب به این مشتریان به فروش آتی لطمه می زند و روابط مشتری را از بین می برد.

نکته کاربردی بازاریابی :

ایجاد دستورالعمل ها و محتوای «چگونه» را متمرکز کنید تا هزینه ها را به حداقل برسانید. سپس عناصر خاصی از این محتوا را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتری در هر مرحله از فرآیند خرید، تطبیق دهید. همه بخش‌های خود را در ابتدای فرآیند درگیر کنید تا از ایجاد تمام محتوای مرتبط اطمینان حاصل کنید.

7. مقالات، اسناد سفید، مطالعات موردی و ارتباطات

در حالی که بیشتر بازاریابان محتوا بر ایجاد و توزیع قالب‌های متنی محتوای اصلی یا ستونی خود تمرکز می‌کنند، فرصت تبدیل این اطلاعات به قالب‌های صوتی را ارزیابی می‌کنند.

برای گسترش مخاطبان بالقوه خود با دستیابی به بخش های جدیدی که عمدتاً ابتدا محتوا را مصرف می کنند.

نکات بازاریابی عملی:

گزینه‌های گوش دادن به صدای نخست را به رسانه‌ای که دارید اضافه کنید. این قابلیت یافتن این محتوا را افزایش می دهد.

برای ایجاد فایل خانگی ایمیل خود از شنوندگان اول صدا، یک فراخوان برای اقدام در این محتوای صوتی اول بگنجانید تا بتوانید مستقیماً با محتوای جدید صدا تماس بگیرید.

8. فیلم ها، وبینارها، دوره ها و کنفرانس ها

چه محتوای فعلی یا قدیمی‌تر باشد، می‌توانید به راحتی ویدیو، وبینار، محتوای دوره و کنفرانس خود را به اطلاعات صوتی تبدیل کنید. این به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را برای این محتوا افزایش دهید و به آن در همه پلت‌فرم‌ها و دستگاه‌های صوتی و تصویری خود جانی دوباره ببخشید.

بسته به قالب اصلی این محتوا، فقط صوتی و/یا محتوای چندوجهی ایجاد کنید.

نکته کاربردی بازاریابی

صفحات فرود جدید ایجاد کنید تا شنوندگان اول صدا آدرس ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارند. سپس از ایمیل اولیه خود برای تعیین نوع محتوای صوتی مورد نظر خود استفاده کنید.

9. محتوای تعاملی

محتوای تعاملی مزایای اولیه محتوای محاوره ای یا تعاملات صوتی دو طرفه را نشان می دهد.

این محتوای دیجیتالی به مخاطبان شما اجازه می دهد تا روایت خود را بر اساس درخواست ها در نقاط خاص ایجاد کنند. مانند تعاملات صوتی ساده، شنوندگان دو گزینه را انتخاب می کنند. مزیت این قالب محتوا این است که می توانید در مورد ترجیحات مشتری بالقوه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید تا تجربه شخصی تر ارائه دهید.

نکته کاربردی بازاریابی:

محتوای تعاملی موجود را به قالب‌های صوتی تبدیل کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

10. محتوای صوتی تاریخی

این نوع محتوای صوتی به دو دسته تقسیم می شود:

محتوا صوتی بومی

این محتوا در ابتدا در قالب صوتی برای گوش دادن ایجاد شده است. اطلاعات و ابرداده مربوطه را قبل از انتشار در رسانه متعلق به خود اضافه کنید. سپس تعیین کنید که آیا آن را گسترده تر توزیع می‌کنید یا نه. و اگر چنین است، در کدام پلتفرم ها یا دستگاه ها.

متن سخنرانی ها و سایر رویدادهای گفتاری.

کپی‌های رویدادهای گذشته را می‌توان با استفاده از ضبط صوتی در خواندن هر سند برای بازسازی تجربه، به محتوای اول صدا تبدیل کرد. بر اساس ارزش فعلی بالقوه این موارد ضبط‌ شده و نیازهای مخاطبان خود، انتخاب کنید که کدام محتوای تاریخی تغییر کند.

از محتوا صوتی تاریخی استفاده کنید تا به مخاطبان خود این حس را بدهید که برای تجربه رویداد زنده از تاریخ عقب نشینی کرده اند.

نکته کاربردی بازاریابی

بر سخنرانی های کلیدی مدیریت ارشد و فرصت های داستان سرایی تمرکز کنید تا حداکثر بازده را به دست آورید.

5/5 - (22 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟