تولید محتوای صوتی

اگر وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی را مشاهده می کنید قطعا با محتوای صوتی یا پادکست برخورد داشته اید و امروزه انتشار چنین محتواهایی بسیار بیشتر از گذشته شده است. دلیل محبوبیت پادکست و یا همان محتوای صوتی این است که دیگر نیازی نیست شما مقالات را در وب سایت ها بالا و پایین کنید و چشم شما درگیر مطالعه باشد، فقط کافی است چشمان خود را ببندید و گوش کنید و به این ترتیب یادگیری عمیق و لذت بخش تر می شود. در اینجا می خواهیم به  صورت کامل در مورد این که تولید محتوای صوتی یا پادکست چیست؟ صحبت هایی را داشته باشیم تا بیشتر با این روش انتشار محتوا آشنا  شوید.

کمی درباره تولید محتوای صوتی

خیلی ها با شنیدن نام پادکست و یا محتوای صوتی برایشان سوال پیش می آید که تولید محتوای صوتی یا پادکست چیست؟ و چرا امروزه تا به این حد محبوبیت دارد؟ یا کسانی که دارای وب سایت هستند ممکن است از قدرت تاثیر گذاری پادکست غافل باشند.

وقتی که قرار است مطالبی در سایت منتشر شود معمولا این مطالب به صورت مقالات در وب سایت ها قرار می گیرند، حالا چه وب سایت باشد و یا یک پیج شبکه اجتماعی. بعد از انتشار مطالب جدید افرادی که علاقه مند به مطالب هستند به صفحه مورد نظر مراجعه می کنند تا مطالب را مطالعه کنند. طبیعتا اگر مطالب طولانی باشد کمی خسته کننده می شود و از آنجایی که این مطالب در صفحه نمایش کامپیوترها و یا دستگاه هایی چون گوشی موبایل و یا تبلت ها به نمایش درمی آیند نگاه کردن طولانی مدت به این صفحات نمایشگر باعث خستگی چشم ها و ضعف آنها می شود. این در حالی است که محتواهای صوتی یا پادکست ها دیگر این مشکل را ندارد و شما کافی است که فقط گوش کنید و حتی در زمان گوش دادن برای تمرکز بیشتر چشمان خود را ببندید.

تبادل بهتر افکار نویسنده با استفاده از محتوای صوتی یا پادکست

مهمتر از همه این است که اگر نویسنده ای که مطالب را در سایت می نویسد این مطالب را یا حداقل بخش های مهم مطالب را به صورت صوتی منتشر کند، می تواند اطلاعاتی بسیار تکمیلی تر را در اختیار کاربران قرار دهد؛ چرا که این اطلاعات در نوشتار ممکن است به اندازه گفتار نتواند مطالب و منظور را برساند. برای همین در مورد نوع درک منظور استفاده از پادکست بسیار بهتر است و جالب آنکه طبق تحقیقات و آمار، مطالب شنیداری بیشتر در خاطر می ماند تا نوشتاری.

حتی موتورهای جستجویی مانند گوگل اهمیت زیادی به فایل های صوتی می دهند که در وب سایت ها وجود داشته باشند؛ چرا که موتورهای جستجو همواره سعی می کنند که کاربران از نتایج جستجو راضی باشند و برای همین تقریبا تمامی افراد از اینکه مطالب را شنیداری یاد بگیرند رضایت  بیشتری خواهند داشت و همین دلیل برای گوگل مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *