راهنمای جامع سئو سازمانی (Enterprise SEO)

سئو سازمانی

اگرچه بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) نقش فعالی در بسیاری از تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی کسب‌وکارهای کوچک ایفا می‌کند، اما همیشه نمی‌توان همین را برای سازمان‌های بزرگ گفت. اما برندهای بزرگ هم به همان اندازه‌ی کسب و کارهای کوچک به بهینه سازی و سئوی سازمانی نیاز دارند، به خصوص اگر بخواهند در فضاهای آنلاین مرتبط بمانند.

حتی اگر آن‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو یکسان (SERP) رتبه داشته باشند، باز هم برندهای بزرگ در جستجوی ارگانیک نیازها و چالش‌های متفاوتی نسبت به برندهای کوچک دارند. شما نمی‌توانید برای یک شرکت ۵۰۰ نفری همان استراتژی مشابهی یک کسب و کار محلی را استفاده کنید و انتظار نتایج یکسانی را داشته باشید. اگر یک تجارت بزرگ، یک سایت فروشگاهی بزرگ، یا چندین دامنه برای یک کسب و کار داشته باشد، باید سئو سازمانی روی آن اعمال شود.

سئو سازمانی ریشه در بهترین روش‌های سئو سنتی دارد. این روش‌ها شامل ایمن‌سازی بک لینک‌های مرتبط، تولید محتوای با کیفیت بالا و اطمینان از اینکه سایت شما فاقد خطاهای فنی است. همچنین شامل تاکتیک‌های پیشرفته‌تری برای مقیاس و پیچیدگی سازمان نیز است. برندهای بزرگ به دلیل همین پیچیدگی‌ها، اگر در تکنیک‌های سئو خود بصورت استراتژیک عمل کنند، از جستجوی ارگانیک سود زیادی می‌برند.

در این مقاله در مورد سئو سازمانی توضیح خواهیم داد تا بتوانید از قدرت آن برای سازمان خود استفاده کنید.

مزایای سئو سازمانی

مزایای سئو سازمانی

هر کسب‌وکاری می‌تواند از سئو سود ببرد، اما ممکن است برای سازمان های بزرگ تاثیرات کمتری داشته باشد. به‌ویژه اگر سازمان‌ها سودمند باشند. لذا می‌خواهیم ابتدا مزایای سئوی سازمانی را بررسی کنیم:

دید سازمان را بهبود می‌بخشد

افزایش دید آنلاین یکی از اهداف اولیه سئو است. در دنیای آنلاین پر سرعت و پویا، در دریایی از برندهای دیگر بسیار آسان گم می‌شوید. بیرون آوردن نام خود و اطمینان از اینکه مردم آن را به خاطر بسپارند، به همان اندازه که بسیار مهم است دشوار هم است.

اگر بتوانید برند خود را در جستجوی ارگانیک برجسته کنید، شانس بسیار بیشتری برای قابل مشاهده بودن نام تجاری خود خواهید داشت. وقتی مردم چیزی را جستجو می‌کنند و نام تجاری شما نشان داده می‌شود، می‌توانند نام شما را در SERP ببینند. شما اساساً به کاربران راه دیگری برای یافتن سازمان خود و ایجاد آگاهی آن‌ها از نام تجاری خود می‌دهید.

بهبود دید سازمان

به مدیریت برند کمک می‌کند

سئوی سازمانی می‌تواند به مدیریت برند و شهرت کمک کند. هنگامی که افراد نام‌های تجاری را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، معمولاً نتایج مختلفی پیدا می‌کنند. برخی ممکن است از سایت شما یا پروفایل شبکه‌های اجتماعی، اخبار و سایر منابع شخص ثالث باشند.

شما می‌توانید تأثیر بگذارید، اما همیشه نمی‌توانید آنچه را که منابع شخص ثالث در مورد برند شما می‌گویند کنترل کنید. ممکن است مثبت، منفی یا جایی در این بین باشد. بدون سئو، این منابع شخص ثالث ممکن است بالاتر از شما قرار بگیرند و محتوای آن‌ها را به اولین چیزی که مردم در SERP می‌بینند تبدیل کنند.

کمک به مدیریت برند

می‌توانید آنچه را که در وب‌سایت، کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، و سایر دارایی‌هایی که مالک یا مدیریت می‌کنید، ظاهر می‌شود، کنترل کنید. از طریق این صفحات می‌توانید پیام خود را با کاربران به اشتراک بگذارید و ارتباط مثبتی با برند خود ایجاد کنید.

اگر سئو سازمانی خود را بهبود ببخشید، می‌توانید تلاش کنید تا این صفحات را برای پرس و جوهای برند به بالای SERP برسانید. به این ترتیب، سازمان شما فضای بیشتری را کسب می‌کند و اولین چیزی است که کاربران هنگام جستجوی می‌بینند برند شما است.

جذب مخاطب را افزایش می‌دهد

به عنوان یک سازمان مستقل، شما مخاطبین هدفی دارید که به برند شما علاقه‌مند هستند و به طور بالقوه به آن وفادار هستند. مردم نام برند شما را می‌شناسند و احتمالاً در حال جستجو برای آن هستند. اگر محتوای خاصی داشته باشید، ممکن است نام شما را از بین برندهای دیگر در SERP انتخاب کنند. این امر ترافیک بیشتری را به دامنه شما هدایت می‌کند و شانس تبدیل را افزایش می‌دهد.

جذب مخاطب

سئو همچنین می‌تواند به شما در گسترش مخاطب کمک کند. اکثر خوانندگان ممکن است به برند شما علاقه‌مند نباشند، اما بیشتر آن‌ها به دنبال اطلاعات مربوط به جایگاه عمومی شما هستند. اگر محتوایی دارید که این اطلاعات را ارائه می‌دهد، می‌تواند این کاربران را به دامنه شما جذب کند. اگر خوش شانس باشید، برخی از این خوانندگان ممکن است تبدیل شوند، اگرچه همه آن‌ها در ابتدا این کار را نمی‌کنند. اما تعامل آن‌ها با برند شما باعث می‌شود که شما قابل اعتمادتر به نظر برسید، و ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی شما داشته باشد و به شما کمک کند تا خوانندگان بیشتری را جذب کنید.

اگرچه تأثیرات سئو تا حد زیادی غیرمستقیم است، اما همه اینها به معنای امکان یافتن مشتریان بیشتر و ایجاد درآمد بیشتر است – همه اینها در حالی که بودجه بازاریابی خود را کمتر برای این کار خرج می‌کنید.

مزایایی که برندهای بزرگ در جستجوی ارگانیک دارند

سازمان شما تنها سازمانی نیست که برای رتبه برتر در جستجو رقابت می‌کند. اگر می‌خواهید از مزایای رتبه‌های بالا لذت ببرید، باید برای آن‌ها کار کنید. خوشبختانه، به عنوان یک برند بزرگ، شما در حال حاضر چند چیز به نفع شما در  SERPها دارید:

مزایای برندهای بزرگ

حضور آنلاین

سازمان شما یک حضور اینترنتی آنلاین دارد و در شبکه جهانی وب هیچ اتفاقی خاصی نمی‌افتد. موتورهای جستجو از وب سایت شما بازدید، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کنند. مردم از موتورهای جستجو برای تعامل با برند شما استفاده می‌کنند. افراد و دامنه‌های دیگر درباره برند شما بحث می‌کنند و به دامنه شما لینک می‌زنند.

به دلیل وجود شما، سازمان شما هم بخشی از اکوسیستم جستجو است. موتورهای جستجو تعیین کرده‌اند که دامنه شما در کجای SERP  قرار بگیرد. بسته به اندازه و جایگاه سازمان خود، ممکن است بتوانید از برخی از مزایای رتبه‌های بالا بدون کار کردن برای آن‌ها بهره‌مند شوید.

حضور آنلاین

اگر توانسته‌اید بدون سئو جایگاه خوب داشته باشید، ببینید با کمی تلاش چه اتفاقی می‌افتد.

هیچ تضمینی در جستجو وجود ندارد، اما اگر این موفقیت را دارید، موفقیت در دسترس شماست.

منابع در دسترس

به عنوان یک سازمان بزرگ، شما منابعی برای سئو در اختیار دارید که کسب‌وکارهای کوچک تنها می‌توانند رویای آن را داشته باشند. این منابع فقط به پول محدود نمی‌شود، بلکه شامل تخصص بخش بازاریابی، تعداد کارمندان و اطلاعات داخلی مانند داده‌های مشتری نیز می‌شود.

منابع در دسترس

البته، این منابع باعث ایجاد یا شکست تلاش‌های شما در سئو نمی‌شوند. استفاده عاقلانه از منابعی که دارید مهمتر از داشتن منابع بی‌شمار است. اما از آنجایی که شما منابع بیشتری دارید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید – و به همین دلیل نتایج بهتری در SERPها مشاهده کنید.

تثبیت شهرت

شاید بزرگترین مزیتی که شما نسبت به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک دارید این است که برند شما یک نام آشناست. سازمان شما در صنعت شما مستقر است و مردم نام شما را با جایگاهی که در آن فعالیت می‌کنید مرتبط می‌کنند، که در چشم‌انداز فعلی بسیار ارزشمند است.

تثبیت شهرت

در سال‌های اخیر، موتورهای جستجو تاکید زیادی بر تخصص، اعتبار و اعتماد (E-A-T) داشته‌اند. اساسا، جستجوگران و موتورهای جستجو به طور یکسان می‌خواهند محتوای دقیقی توسط متخصصان موضوعی ایجاد شود و در دامنه‌های معتبر و مرتبط میزبانی شود. E-A-T به خودی خود یک عامل رتبه‌بندی نیست، به این معنی که مستقیماً بر توانایی شما برای رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارد.

اما E-A-T بی شک راه مهمی برای درک آنچه موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی محتوا مهم هستند، خواهد بود. اگر E-A-T پایینی در یک موضوع خاص داشته باشید، محتوای شما برای رتبه‌بندی مشکل خواهد داشت. برعکس، رتبه‌بندی با E-A-T بالاتر بسیار آسان‌تر خواهد بود.

زمانی که مردم شما را در زمینه تخصصی خود متخصص می‌دانند یا به برند شما اعتماد دارند، ایجاد E-A-T در جستجوی ارگانیک چندان دشوار نخواهد بود. و هنگامی که چنین باشد، رتبه‌بندی برای پرس و جوهای اطلاعاتی و کلمات کلیدی طولانی کار چندان سختی نیست، حتی اگر فضا بسیار رقابتی باشد.

به عبارت دیگر، شما پایه و اساس E-A-T بالا را به دلیل موفقیت قبلی کسب و کار خود ایجاد کرده اید. ساختن موفقیت‌آمیز بر این پایه برای شما به اندازه یک تجارت جدید یا کمتر شناخته شده دشوار نخواهد بود.

این مزایا به نقطه فروش منحصر به فرد یا سایر ویژگی‌هایی که کسب و کار شما می‌رسد، که ممکن است به تلاش‌های سئوی شما نیز کمک کند. هر راهی که بتوانید برند خود را از دیگران متمایز کنید، به شما کمک می‌کند تا بر جنبه‌های چالش برانگیز سئو غلبه کنید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

چالش‌های پیش روی برندهای بزرگ در جستجوی ارگانیک

حتی اگر کسب و کار شما آماده باشد تا در SERPها عملکرد خوبی نشان دهد، باید از برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی همه سازمان‌های بزرگ در جستجوی ارگانیک آگاه باشید:

چالش‌های پیش روی برندهای بزرگ در جستجوی ارگانیک

رقابت سخت

تقریباً در همه بخش‌ها، جستجوی ارگانیک بسیار رقابتی است. کسب و کارها می‌دانند که بسیاری از افراد از موتورهای جستجو و همچنین مزایای سئو استفاده می‌کنند. این کسب‌وکارها استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای بازتاب این درک تنظیم کرده‌اند.

این بدان معناست که سازمان‌های بی‌شماری در جستجوی کسب‌وکارهای بزرگی مانند شما هستند، از رقبای مستقیم سازمانی شما گرفته تا کوچک‌ترین کسب‌وکارها. هر چه یک فضا رقابتی‌تر باشد، کسب رتبه برای شما سخت‌تر خواهد بود.

رقابت سخت

با گذشت زمان، رسیدن به این رقبای سئو دشوارتر خواهد شد، زیرا آن‌ها از قبل شروع به انجام کارهای لازم برای موفقیت در جستجو کرده اند. اجرای هرچه زودتر یک استراتژی سئوی سازمانی تنها راهی است که می‌توانید به طور موثر با آن‌ها رقابت کنید.

اندازه وب سایت

طبق تعریف، سایت‌های سازمانی بزرگ هستند. اندازه بزرگ برند و وب سایت (های) شما، سئوی آن را به چالشی تبدیل کرده است. اگر مشکلی در هسته دامنه شما وجود داشته باشد – مانند بهینه‌سازی ضعیف تلفن همراه یا سرعت بارگذاری پایین – صفحات سایت شما در SERPها آسیب می‌بیند. با گذشت زمان، این مشکلات بیشتر در دامنه شما ریشه دوانده و آسیب بیشتری به عملکرد سئو شما وارد می‌کند.

اندازه وب سایت

اگر مشکل عمده‌ای در سایت خود دارید که بر سئوی سایت شما تأثیر می‌گذارد، اصلاح این مشکل چالش برانگیز است، اما غیرممکن نیست. بهتر است در اسرع وقت به مشکل رسیدگی کنید، زیرا با گذشت زمان بدتر و رفع آن دشوارتر می‌شود. علاوه بر این، با گذشت زمان بیشتر، صفحات سایت شما ممکن است به سمت پایین‌تر نتایج SERPها بروند، بنابراین آن‌ها باید برای به دست آوردن (یا بازیابی) رتبه‌های از دست رفته بسیار سخت‌تر کار کنند.

عدم درک

سئو پیچیده، گیج کننده و بسیار متفاوت از سایر اشکال بازاریابی است. اطلاعات نادرست زیادی در مورد روش صحیح «انجام» سئو وجود دارد. افراد سازمان شما ممکن است به روش‌های قدیمی یا تاکتیک‌های کلاه سیاه مضر روی بیاورند، فقط به این دلیل که چیز درستی از سئو نمی‌دانند.

عدم درک

با این حال، داشتن درک ناقص از سئو می‌تواند برای برند شما مضرتر از اجتناب از بهینه‌سازی جستجو باشد. همه گام‌های اشتباه، حتی گام‌های با نیت خوب، مستقیماً به تلاش‌های شما آسیب می‌زند. اگر مراقب نباشید، ممکن است در راه خود بایستید و به بزرگترین مانعی تبدیل شوید که سازمان شما در جستجوی ارگانیک با آن مواجه است.

مشکلات سازمانی

این موضوعی قدیمی است، اما مشکلات سازمانی داخلی همچنان دامنگیر تعداد بی‌شماری کسب‌وکارهای بزرگ و فعالیت‌های بازاریابی آن‌ها است. این ها می‌توانند شامل مشکلات ارتباطی، بخش‌های مخفی، کندی حرکت پروژه وعدم تایید سهامداران باشد، اما قطعاً به این تعداد محدود نمی‌شود.

مشکل هرچه که باشد، موانع داخلی روند دنبال کردن هر نوع استراتژی سئو را پیچیده می‌کند. بدون برنامه، علیرغم ارزش بسیار زیاد انجام این کار هم، نمی‌توانید دید برند خود را در جستجوی ارگانیک افزایش دهید.

مشکلات سازمانی

ایجاد یک استراتژی سئوی سازمانی برای سازمان شما

تمام ابتکارات سئوی سازمانی باید توسط یک استراتژی خوب برنامه ریزی شده هدایت شوند که این چالش‌ها و همچنین نقاط قوت سازمان شما را در بر می‌گیرد. اگر بدانید می‌خواهید چه کاری انجام دهید و مراحلی را که باید برای رسیدن به آن نتیجه بردارید را کامل بدانید، احتمال موفقیت شما بسیار بیشتر است.

استراتژی سئوی سازمانی

به اصول اولیه بچسبید

برای ایجاد یک استراتژی سئوی سازمانی مستحکم نیازی به اختراع مجدد چرخ ندارید. شما هم مثل بقیه به محتوا، بک لینک و یک سایت از نظر فنی سالم نیاز دارید. به این ترتیب به موتورهای جستجو نشان می‌دهید که جایگاه خود را در  SERPها به دست آورده‌اید، مهم نیست که برند شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد.

بزرگترین تفاوت صرفاً در مقیاسی است که شما باید این کارها را انجام دهید. یک کسب و کار کوچک ممکن است تنها چند صد صفحه در سایت خود برای بهینه‌سازی داشته باشد، در حالی که شما ممکن است هزاران صفحه یا دامنه‌های متعددی برای رقابت داشته باشید. و در حالی که صفحات بیشتری برای نگرانی دارید، هنوز باید کیفیت را هنگام انجام کار سئو در اولویت قرار دهید.

اصول اولیه

در سازمان خود، بهترین راه را برای انجام کارآمد و بدون از دست دادن کیفیت تعیین کنید. با بخش بازاریابی خود ارتباط برقرار کنید تا مسئولیت‌ها را تقسیم کنید، فرآیندهای جدیدی ایجاد کنید، الگوها و طرح‌های کلی ایجاد کنید، و هر کار دیگری که تیم شما را برای موفقیت در جستجو آماده کند، انجام دهید. سعی کنید در این فرآیند عجله نکنید. از آنجایی که این اساس کار شماست، تکمیل این اصول سئو ضروری است.

سئو محلی را فراموش نکنید

سئوی سنتی می‌تواند دید برند شما را در فضاهای ملی یا بین المللی بهبود بخشد، در حالی که سئوی محلی به افزایش دید شما در بازارهای محلی کمک می‌کند.

این یک ضرورت برای هر کسب و کار فیزیکی است، به خصوص اگر چندین مکان دارید. به هر حال، مشتریان شما باید بتوانند شما را پیدا کنند، و این احتمال وجود دارد که قبل از دیدار حضوری، کسب و کار شما را به صورت آنلاین بررسی کنند. اگر نتوانند اطلاعات دقیقی درباره نحوه تعامل با کسب و کار شما پیدا کنند، مشتریان و تبدیل‌ها را از دست خواهید داد – حداقل تا زمانی که این اطلاعات اصلاح شود.

سئو محلی

سئوی محلی مبتنی بر هدف‌گذاری جغرافیایی است و برای مرتبط کردن کسب و کار شما با مکانی که در آن مستقر است کار می‌کند. در وهله اول، باید نقل قول‌های محلی داشته باشید که حاوی اطلاعات ضروری درباره کسب و کار شما، از جمله نام، آدرس و شماره تلفن شما باشد. این شامل مکان‌هایی مانند (Google My Business)، پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما و فهرست‌های راهنمای آنلاین مانند دایرکتورهای آنلاین می‌شود. مانند سئو سنتی، حفظ این لیست‌ها بسیار مهم است تا همیشه به روز و با بهترین شیوه‌های فعلی هماهنگ باشند.

از ابزارهای مناسب استفاده کنید

ابزارها و برنامه‌های بی‌شماری، چه پولی و چه رایگان، وجود دارد که می‌توانید برای هر جنبه‌ای از سئو از آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان یک سازمان بزرگ، بسیاری از برنامه‌های محبوبی که توسط آژانس‌های سئو و کسب‌وکارهای کوچک استفاده می‌شوند ممکن است برای شما خوب کار نکنند. اگرچه آن‌ها عمدتا ابزارهای خوبی هستند، برخی از آن‌ها به سادگی برای مدیریت ساختارهای بزرگ و اغلب پیچیده سایت‌های سازمانی طراحی نشده‌اند.

ابزارهای مناسب

در مورد ابزارهای مختلف موجود تحقیق کنید. برخی از ابزارهای محبوب، از جمله SEMRush و Ahrefs، راه‌حل‌های منحصربه‌فرد و برنامه‌های قابل تنظیمی را ارائه می‌دهند که برای سازمان‌های بزرگ مناسب‌تر هستند. ابزارهای دیگر، مانند BrightEdge ،Conductor و seoClarity به طور خاص برای برندهای تجاری ایجاد شده اند. مهم نیست که چه نوع ابزاری را انتخاب می‌کنید، مهم این است آن ابزار برای نیازهای شما به خوبی کار کند.

اتوماسیون

در صورت امکان، از اتوماسیون استفاده کنید. این کلید دستیابی به مقیاس مورد نیاز برای سئوی سازمانی است. بسته به ابزاری که استفاده می‌کنید و فرآیندهایی که دارید، ممکن است بتوانید وظایفی مانند نظارت بر عملکرد، انتشار محتوا و ممیزی فنی را خودکار کنید.

اتوماسیون

گفته می‌شود، بسیاری از تکنیک‌های سئو را نمی‌توان خودکار کرد. اتوماسیون را تنها یکی از ابزارهای خود در نظر بگیرید. اتوماسیون برای برخی کارها عالی است، اما نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد. اگر سعی کنید از این ابزار برای هر کار سئو استفاده کنید، ممکن است در نهایت ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشد. در مورد کارهایی که خودکار می‌کنید استراتژیک باشید تا شما و تیمتان بتوانید روی کارهایی تمرکز کنید که فقط توسط یک انسان انجام می‌شود.

کمک بگیرید

در نهایت، از کمک گرفتن از کارشناسان و متخصصان سئو دریغ نکنید. سئو چالش برانگیز است و مشاوره و راهنمایی متخصص ممکن است چیزی باشد که برند شما برای موفقیت در جستجوی ارگانیک به آن نیاز دارد.

کمک گرفتن

اطمینان حاصل کنید که یک آژانس معتبر پیدا کرده‌اید که تجربه کار با برندهای بزرگ را داشته باشد. آژانس‌های سئو بی‌شماری وجود دارند و بسیاری از آن‌ها در کاری که انجام می‌دهند عالی هستند. با این حال، اگر آن‌ها عمدتاً با مشاغل کوچک کار کرده باشند، ممکن است تخصص لازم برای ایجاد و اجرای استراتژی سئو مورد نیاز سازمان شما را نداشته باشند. وقت خود را صرف پیدا کردن آژانسی کنید که بتواند کمپینی متناسب با نیازهای منحصر به فرد یک سازمان بزرگ ترتیب دهد.

شهرت موجود برند شما برای بهره مندی از مزایای جستجوی ارگانیک کافی نیست. فرصت‌های موجود را هدر ندهید. از منابع بی‌شمار خود استفاده کنید، یک استراتژی سئو برای سازمان خود بسازید و ببینید در  SERPها چه اتفاقی می‌افتد.

4.9/5 - (13 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟