تولید محتوا تصویری چیست؟

تولید محتوای تصویری

تصاویر افراد بیشتری را به سمت محتوا جذب می‌کنند و به افراد کمک می‌کنند مدت طولانی‌تری روی محتوا تمرکز کنند.  به همین دلیل شناخت تولید محتوا تصویری برای موفقیت پست بسیار مهم است، ما هم بیشتر روی این موضوع تمرکز می‌کنم.

بطور مثال اگر قصد دارید یک کمپین بازاریابی محتوا اجرا کنید، باید دقیقاً بدانید که چه چیزی باعث رشد و تعامل در فضای آنلاین می‌شود. محتوای مبتنی بر متن همیشه بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا خواهد بود، اما برای اینکه واقعاً خود را در عصر دیجیتال متمایز کنید، محتوای تصویری باید نقشی اساسی در تمام بازاریابی شما داشته باشد.

براساس آمار ۶۵ درصد مردم از تصاویر آموزش می‌گیرند. ۹۰ درصد اطلاعاتی که به مغز می‌رسد تصویری است، و ارائه با ابزار تصویری ۴۳ درصد متقاعدکننده‌تر است. پس برای ما منطقی است که از انواع محتوایی استفاده کنیم که افراد با آن بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.

انواع تولید محتوا تصویری

در اینجا هفت نوع تولید محتوا تصویری وجود دارد که کمپین بازاریابی محتوایی شما را به سطح بالاتری می‌برد.

1.  تولید محتوای عکس

هنگامی که متنی را با تعدادی عکس مرتبط همراه می‌کنید، مردم تمایل بیشتری به خواندن آن نوشته دارند (به شرطی که تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط با زمینه باشند). مقالات دارای تصویر ۹۴ درصد بیشتر از مقالات بدون تصویر خوانده می‌شود.

با توجه به اشباع بیش از حد محتوای دیجیتال و افزایش پذیرش دسترسی به اینترنت تلفن همراه، دامنه توجهات مردم کوتاه‌تر از همیشه شده، که این باعث می‌شود محتوای ارائه شده در قالب بلوک‌های بزرگ متنی بسیار کمتر مورد توجه باشد.

تولید محتوا عکس

نکته:

ترجیحاً از عکس اورجینال یا تصاویری که توسط خودتان گرفته شده است استفاده کنید، زیرا این امر به کمپین شما یک حس شخصی بسیار مطلوب می‌بخشد. خرید تصاویر با کیفیت بالا و جذاب اغلب گران است یا تولید آن زمان بر است. با استفاده از منابعی مانند Canva، می‌توانید تصاویر منحصر به فرد و جذاب را به صورت رایگان ایجاد کنید. از طرف دیگر، تعداد زیادی عکس با کیفیت عالی در سایت‌هایی عکس مانند Flickr و Morguefile وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به صورت رایگان تهیه کرد. با توجه به تعداد زیاد عکس‌ها در این سایت‌ها، بعید است که کسب‌وکارهای دیگر در حوزه شما قبلاً از آن‌ها استفاده کرده باشند. فقط مطمئن شوید که اختیار استفاده از آن‌ها را دارید.

2. تولید محتوای ویدیویی یا فیلم‌

ویدئوها برای نمایش مشکلات معمول و سپس نشان دادن راه حل‌هایی که محصول شما می‌تواند برای آن مشکلات ارائه دهد بسیار مفید هستند. انواع مختلف محتوای تصویری ارزان وجود دارد، اما یک ویدیوی عالی می‌تواند کیفیت کار شما را نشان دهد و تأثیر بیشتری برای کمپین شما به همراه بیاورد. یک مطالعه نشان داده است که قرار دادن ویدیو در صفحه لندینگ باعث افزایش ۸۶ درصدی نرخ تبدیل شد.

تولید محتوای ویدیویی

انواع مختلفی از ویدیوها وجود دارد که می‌توانند کسب و کار شما را بهبود بخشند – می‌توانید ویدیوهای نحوه کار، ویدیوهای توضیح دهنده متحرک، نمایش‌ها یا توصیفات مشتری را در نظر بگیرید. هر انتخابی که دارید، مهم است که ویدیوها با سبک کلی و اخلاق برند شما همخوانی داشته باشند. InVideo یک ابزار عالی است که می‌تواند به شما کمک کند روی استراتژی بازاریابی ویدیویی خود تسلط داشته باشید.

3. محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها ابزاری عالی برای استفاده از تمام داده‌ها و آمارهای پیچیده و جمع آوری آن‌ها در یک صفحه نمایش تصویری قانع کننده و قابل درک است. همزمان با تلاش‌های تبلیغاتی شما (شبکه‌سازی با اینفلوئنسرهای کلیدی، بهینه‌سازی صفحه فرود و شبکه‌های اجتماعی)، اینفوگرافیک می‌تواند به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتوایتان تبدیل شود.

برای نتیجه بهتر یک اینفوگرافیک، باید چیدمان و طراحی آن تا حد ممکن تاثیرگذار باشد. طراح باید رنگ ها، شکل‌ها و فونت‌های مناسب را برای انتقال داده‌های مهم ترکیب کند.

اطلاعاتی که برای درج در اینفوگرافی انتخاب می‌کنید باید دقیق (منابع بررسی شده) و از نظر زمینه مرتبط باشند. گاهی اوقات حتی به ظاهر پیش پا افتاده‌ترین آمارها را می‌توان به عنوان تجسم‌های خیره کننده منتقل کرد. با این حال، مطمئن شوید که همه عناصر بصری راوی موارد باشند.

وبلاگ نویسان تمایل دارند یک اینفوگرافیک خوب داشته باشند، بنابراین اگر شما به طور موثر اینفوگرافیک‌تان را تبلیغ کنید، به احتمال زیاد در سراسر وب و همچنین در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. اشتراک‌های بیشتر به معنای تبلیغات بیشتر برای برند شما است، به خصوص اگر به وضعیت بسیار وایرال «ویروسی» دست یابید.

هنگامی که اینفوگرافیک خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، بهتر است یک تصویر کوچک و همچنین یک لینک به سایت خود قرار دهید که تصویر کامل در آن پوشش داده شود. این به شما امکان می‌دهد تا از هر محدودیت اندازه در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی عبور کنید و ترافیک بیشتری (و لینک‌های ورودی) به سایت خود بیاورید.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

4. میم (Meme)

اصطلاح «میم» برای اولین بار توسط ریچارد داوکینز در سال ۱۹۷۶ ابداع شد تا ایده‌ای از ظرفیت تکرار خود را به معانی مختلف از فردی به فرد دیگر نسبت دهد. میم‌ها امروزه معمولاً به عنوان تصاویری شناخته می‌شوند که با زیرنویس‌های طنز همراه هستند.

بسیاری از مردم تصور نمی‌کردند که میم‌ها در بازاریابی محتوا نقشی ایفا کنند، زیرا آن‌ها در ابتدا به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته و توسط دانشجویان به عنوان نوعی سرگرمی استفاده می‌شدند. با این حال، آن‌ها در حال حاضر نشان دهنده یک فرم ساده برای ایجاد محتوای بصری هستند.

ایجاد میم خود راهی درست برای برانگیختن احساسات مثبت و متمایز کردن خود از رقبایتان است. در ابتدا، باید تعیین کنید که آیا میم‌ها برای جایگاه شما مناسب هستند یا خیر و اینکه آیا آن‌ها تعامل واقعی با مخاطبان شما را به دست خواهند آورد یا خیر.

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد میم‌ها این است که به شما امکان می‌دهند در مورد صنعت خود طنز بسازید، که راهی عالی برای خنداندن مردم و ایجاد جامعه‌ای در اطراف برند شما است.

5. ارائه

دیگر روزهایی که ارائه‌ها فقط به اتاق هیئت مدیره محدود می‌شد، گذشته است. اکنون می‌توانید ارائه خود را با جهان از طریق سایت‌هایی مانند SlideShare به اشتراک بگذارید و به طور چشمگیری دامنه کسب و کار خود را گسترش دهید. یک ارائه عالی به شما امکان می‌دهد بدون توجه به دستگاهی که مخاطبان خود استفاده می‌کنند، اطلاع‌رسانی کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

ارائه

ارائه‌ها عملکردی مشابه اینفوگرافیک‌ها دارند و تمرکز زیادی روی طرح و رنگ جذاب دارند و در نتیجه خواننده را به داخل متن می‌کشانند. دامنه‌ی بیشتر ارائه‌ها متفاوت هستند. بنابراین، اگر موضوعی بیش از حد طولانی باشد که برای یک اینفوگرافیک مناسب نباشد، یک ارائه زیبا می‌تواند در جذب افراد با محتوای شما بسیار مؤثر باشد.

از آنجایی که ارائه شما احتمالاً حاوی اطلاعات زیادی است، باید مواردی مانند فونت ها، حاشیه‌ها و رنگ‌ها با هم سازگار باشند. درست مانند هر شکلی از محتوا، تصحیح اشتباهات املایی و گرامری بسیار مهم است. مانند اینفوگرافیک ها، همیشه منابع خود را تا حد امکان معتبر نگه دارید (استناد به wikipedia.org خوب نیست). در عوض، به منابع ویکی‌پدیا نگاه کنید و ببینید آیا آن‌ها معتبر هستند یا خیر. اگر آن‌ها معتبر بودند، می‌توانید به جای مقاله ویکی پدیا به آن‌ها ارجاع دهید.

6. اسکرین شات

با یک اسکرین شات، می‌توانید نگاهی اجمالی به عملکرد درونی محصول یا خدمات خود داشته و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. می‌توانید خدمات و عملکردهایی را که ارائه می‌دهید بطور مستقیم نشان دهید، و حتی می‌توانید اسکرین‌شات خود را با برخی از متون بازاریابی یا یک گواهی ترکیب کنید تا اعتبار خود را افزایش دهید.

اسکرین شات‌ها برای پشتیبانی از ادعاهایی که در محتوای فروش خود دارید بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، اگر برای برنامه‌ای بازاریابی می‌کنید که می‌تواند عملکردهای خاصی را انجام دهد. یک اسکرین شات با عنوان، می‌تواند تأیید بصری زیادی باشد که مخاطب برای اعتماد به ادعاهای شما به آن نیاز دارد.

همچنین اگر می‌خواهید توجه را به قسمت خاصی از تصویر جلب کنید (مانند دکمه‌ای که باید کلیک کنید) یا توضیح عمیق‌تری از آنچه در پشت صحنه می‌گذرد، ارائه دهید، می‌توانید اسکرین‌شات‌های خود را حاشیه‌نویسی کنید.

اسکرین شات‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری برای اعتمادسازی بسیار مفید باشند. استفاده از آن‌ها را برای گرفتن نظرات یا توصیفات مشتریان از انجمن‌های صنعتی یا شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید اسکرین‌شات‌ها را در اینفوگرافیک‌ها و ارائه‌های SlideShare خود بگنجانید، زیرا آن‌ها می‌توانند معنای بیشتری را برای آمار یا اطلاعاتی که ارائه می‌کنید به ارمغان بیاورند.

مقالات مرتبط

7. GIF

برخی از بازاریابان از استفاده از GIF در پست‌های وبلاگ خود می‌ترسند. باید بگوئیم ما هم طرفدار این نوع محتوای بصری نیستیم.

اگر مطمئن نیستید که از GIF استفاده کنید یا نه، اجازه دهید چند دلیل برای امتحان کردن آن‌ها به شما ارائه کنیم. GIFها می‌توانند:

  • حال و هوای حرفه‌ای ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد تجارت شما روندهای اینترنت را درک می‌کند
  • مصرف و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی آسان است
  • انتقال احساسات
  • جنبه انسانی برند خود را نشان دهید

نکته مهم : گیف‌ها می‌توانند راهی برای متمایز شدن از رقبای محتوای شما باشند. استفاده از آن‌ها را شروع کنید و ببینید خوانندگان شما چگونه با آن‌ها تعامل دارند.

از تولید محتوای تصویری بهره کامل ببرید

تولید محتوا تصویری به روان درونی مخاطبان شما ورود می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره برند شما پیدا کنند. اگر بتوانید تولید محتوا تصویری با کیفیت بالا تولید کنید که واقعاً در بین مردم طنین‌انداز شود و آن را به طور منظم تبلیغ کنید، مطمئناً شهرت و آگاهی برند شما سر به فلک خواهد کشید.

با این حال، اگر محتوای شما بی‌مزه یا بد طراحی شده باشد، در نهایت ضرر بیشتری نسبت به فایده خواهید داشت؛ همیشه نیازهای مخاطبان خود را در نظر بگیرید و فقط برای پایبندی به تقویم محتوا را منتشر نکنید. مانند هر نوع محتوا، این ماده است که اهمیت دارد، اما سبک عالی قطعا مورد توجه قرار می‌گیرد.

4.8/5 - (17 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟