آشنایی با 12 نوع از انواع محتوا

آشنایی با انواع محتوا

وقتی صحبت از دیجیتال مارکتینگ می‌شود، محتوا همه چیز است. محتوا همان چیزی است که شرکت شما را از رقبا متمایز می‌کند و منجر به تبدیل سرنخ‌ها از طریق ترافیک آنلاین مرتبط می‌شود. پس باید ابتدا انواع محتوا را شناخت تا به درستی از آن‌ها استفاده کرد.

ضرورت استفاده از محتوا در بازاریابی

بر اساس نظرسنجی ها، ۹۲٪ از بازاریابان موفق بر این باورند که شرکت آن‌ها محتوا را به عنوان یک دارایی تجاری بسیار مهم می‌بیند.

یکی از دلایلی که بازاریابی محتوا تا این حد مؤثر بوده این است که مؤلفه‌های متعددی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای هدف‌گیری و پرورش بازدیدکنندگان به مشتریان استفاده کرد.

به عنوان مثال، بازاریابان B۲B تمایل دارند از کمپین‌های ایمیلی و محتوای آموزشی برای پرورش سرنخ‌ها استفاده کنند. بازاریابان محتوای B۲B در درجه اول از طریق ایمیل و محتوای آموزشی مخاطب را پرورش می‌دهند.

کسب و کارهای B۲C نیز از این روش‌ها تمرکز بیشتر بر منابع محتوای اضافی مانند داستان سرایی، پیشنهادات مشوق‌ها، و همچنین مشارکت مخاطب استفاده می‌کنند.

به همین دلیل مهم است که انواع مختلف محتوا را به درستی بشناسید تا بتوانید از آن‌ها به طور موثر برای کمپین‌های مختلف استفاده کنید تا با بخش‌های مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کنید.

حقیقت این است که مشتریان مختلف، محتوای خود را می‌خواهند.

طبق یک مطالعه، ترجیحات محتوای خریداران B۲B بسته به این که در حال حاضر در کدام مرحله از سفر مشتری قرار دارند، بسیار متفاوت است.

کسانی که در مراحل اولیه بودند، محتوای اطلاعاتی مانند اینفوگرافیک و پادکست را ترجیح می‌دادند، در حالی که مشتریان مرحله بعدی شواهد ملموس از گزارش‌های تحلیلگر و مطالعات موردی را می‌خواستند.

انواع محتوا

همین امر در مورد مشتریان B۲C نیز صدق می‌کند. آن‌ها تمایل دارند از انواع مختلف محتوا برای برآوردن نیازهای خود هنگام عبور از قیف فروش شما استفاده کنند.

تیم بازاریابی شما باید بداند که از چه روش‌های محتوایی برای پرورش مناسب همه بخش‌های مخاطبان خود استفاده کند.

بنابراین، بیایید انواع محتوایی را که امروزه می‌بینید، را بشناسیم:

انواع محتوا

1. محتوای متنی: پست‌های وبلاگ / مقالات

شاید غالب‌ترین شکل محتوا در اینترنت، پست‌های وبلاگ و مقاله‌ها باشند. محتوای مکتوبِ دقیق می‌تواند ترافیک ارگانیک زیادی را به سایت شما هدایت کند و در عین حال مشتریان را در مورد محصولات، نام تجاری و تخصص شما در این زمینه آگاه کند.

محتوای طولانی به برندها این امکان را می‌دهد که با پاسخ دادن به سؤالات یا آموزش مفاهیم، با پرس و جوها و جستجوهای محبوب مرتبط با مخاطبان مطابقت داشته باشند.

علاوه بر این، بخش‌های وبلاگ فرصت‌های طلایی برای سئو کلمات کلیدی و به دست آوردن لینک‌های ورودی هستند که به طور چشمگیری به سئو و رشد ترافیک کمک می‌کند. این نوع محتوای آنلاین به نویسندگان این امکان را می‌دهد که چندین کلمه کلیدی هدفمند، به ویژه کلمات کلیدی دم بلند را برای افزایش رتبه‌بندی لینک‌ها در SERP‌ها بگنجانند.

طبق آخرین تحقیقات HubSpot، مشاغلی که به طور خاص از وبلاگ‌ها در بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، ۱۳ برابر بیشتر بازگشت سرمایه خود را افزایش داده‌اند. یکی دیگر از موارد خوب در مورد وبلاگ‌نویسی این است که قراردادن آن در اکثر وب سایت‌ها بسیار آسان است.

شما باید محتوای سئو شده در وب سایت خود منتشر کنید. پست‌ها و مقاله‌های وبلاگ می‌توانند طولانی باشند، اما معمولاً بین ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه هستند و طول مناسب آن حدود ۱۶۰۰ کلمه است.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

2. کاغذهای سفید، کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌ها

کاغذهای سفید (White Paper)، کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌ها به برندها این امکان را می‌دهند تا موضوعات خود را تعمیم دهند و جزئیات بیشتری را در خود جای دهند. به طور معمول، این نوع محتوا حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه طول دارد – و معمولاً به صورت PDF قابل دانلود است.

محتوای طولانی برای کسب و کارهای مختلف بسیار ارزشمند است. هدف این نوع محتواها ارتقای سطح عمیقی از تخصص و دانش صنعت است.

کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند رتبه‌بندی شما را در کلمات کلیدی افزایش دهند و اطلاعات سرنخ را جمع‌آوری و بینش ارزشمندی را به خوانندگان ارائه دهند.

اسناد و گزارش سفید ممکن است بیشتر از محتوا وبلاگی باشد، اما آمار نشان می‌دهد که آن‌ها در جلب توجه مردم و ایجاد تخصص در هر استراتژی توزیع بازاریابی محتوا بسیار موثر هستند.

3. پادکست

یک دهه پیش پادکست‌ها چیز مهمی نبودند، اما اکنون، بیش از ۲۹ میلیون قسمت پادکست روی آنتن می‌رود. بیش از نیمی از مصرف کنندگان حداقل یک قسمت از پادکست را گوش داده‌اند و ۳۲٪ به طور منظم گوش می‌دهند.

طبق آمار Statista، تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۲ تعداد شنوندگان پادکست به ۱۳۲ میلیون نفر برسد!

این شکل از صدا در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده است، و یک ایده هوشمندانه برای کسب‌وکارها است که از آن استفاده کنند.

پادکست‌ها یک تاکتیک جذاب و با شخصیت هستند که در آن می‌توانید به کاربران دسترسی پیدا کنید – حتی افرادی که از خواندن لذت نمی‌برند می‌توانند در مورد محصولات و ایده‌های برند شما اطلاعات کسب کنند.

پادکست‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند که محتوا را منفعلانه‌تر مصرف کنند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند هنگام حضور در باشگاه یا رانندگی به پادکست گوش دهند، در حلیکه آنجا نمی‌توانند مقاله‌ای بخوانند یا ویدیو ببینند.

مقالات مرتبط

4. محتوای ایمیلی، خبرنامه

اگر کسب‌وکار شما به‌طور مداوم محصولات، به‌روزرسانی‌ها یا اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان دارد، یک خبرنامه ایمیلی معمولی نوعی «فرصت» ارائه محتوای دیجیتال است. و همانطور که از گزارش‌های ذکر شده قبلی مشاهده کردید، محتوای ایمیلی بهترین ROI محتوای مورد استفاده توسط سازمان‌های B۲B و B۲C را دارد.

ایمیل‌ها ساده، مختصر و به طور کلی کوتاه هستند و ایجاد آن‌ها را به صورت ثابت بسیار آسان می‌کند. نکته کلیدی این است که به ایمیل‌های خود عناوین معنی‌داری بدهید تا در پوشه هرزنامه یا سطل زباله قرار نگیرند.

5. محتوای ویدیویی (فیلم‌ها)

آیا می‌دانستید که ۷۵۰ میلیون نفر در جهان هر روز یک ویدیو آنلاین تماشا می‌کنند؟

سهولت استفاده و در دسترس بودن ویدیو در چند سال گذشته، آن را به شکل محتوایی ضروری برای مشاغل در هر شکل و اندازه تبدیل کرده است. خود مارک زاکربرگ حتی رکورد زده و گفته است که معتقد است بیشتر محتوای آنلاین در آینده نزدیک ویدیو خواهد بود!

نگاهی بیندازید که مردم معمولاً چقدر زمان صرف تماشای انواع مختلف پلتفرم‌های ویدئویی، از جمله برنامه‌های تلویزیونی زنده و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

محتوا ویدئویی به شکل زیادی از تولید محتوا تبدیل شده است، به این دلیل که مردم انواع رسانه‌ها را در تلفن‌های هوشمند خود در تمام ساعات شبانه‌روز تماشا می‌کنند.

تولید محتوا ویدئویی

یکی از دلایل محبوبیت این فرم محتوا این است که می‌توان آن را تا به شکل منفعلانه نیز مصرف کرد. علاوه بر این، شما شانس بیشتری نسبت به مقاله طولانی که آن‌ها باید بخوانند، برای جلب توجه بیننده با یک کلیپ ویدیویی ۳۰ ثانیه‌ای دارید.

ویدیوهای زنده یکی دیگر از انواع محبوب محتوای دیجیتال است که بسیاری از برندها از آن برای ایجاد تعامل با مخاطبان خود در لحظه استفاده می‌کنند. و طبق تحقیقات فیس بوک، مردم سه برابر سایر محتواها با پخش زنده ارتباط برقرار می‌کنند.

بسیاری از برندها برای آموزش‌های زنده یا جلسات پرسش و پاسخ که مخاطبان خود را درگیر می‌کند، از پخش زنده استفاده می‌کنند. می‌توان انتظار داشت که این نوع توزیع محتوای رسانه‌ای در چند سال آینده نفوذ بیشتری پیدا کند.

6. رهبری فکری (POVs)

مردم عاشق شنیدن نظرات متخصصان هستند. این به آن‌ها منبعی از اطلاعات می‌دهد که می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند، صرف نظر از اینکه در مورد چه موضوع یا صنعتی تحقیق می‌کنند.

برای ورود به بخش رهبری فکری، می‌توانید مصاحبه‌هایی با رهبران در این زمینه انجام دهید/منتشر کنید تا مشاوره و اطلاعات مفیدی دریافت کنید. حتی ممکن است سعی کنید از برخی کارشناسان دعوت کنید تا یک پست مهمان در وب سایت شما داشته باشند تا دیدگاه خود را در مورد ترندهای داغ بیان کنند.

این تعاملات را می‌توان در قالب یک وبلاگ، مصاحبه پادکست، ویدئو یا حتی یک وبینار انجام داد – سپس از طریق سایت‌های مختلف توزیع محتوا به اشتراک گذاشته شد.

7. محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها عالی هستند زیرا به راحتی قابل اشتراک‌گذاری و مصرف هستند. آن‌ها نمایش‌های بصری جالبی از اطلاعات و آمار ایجاد می‌کنند و خواندن آن‌ها را بسیار ساده‌تر از فهرستی از اعداد و حقایق می‌کند.

خوانندگان اینفوگرافیک‌ها را دوست دارند زیرا اغلب درک و هضم مفاهیم را آسان‌تر می‌کنند. در واقع، مصرف کنندگان در مقایسه با محتوایی که فقط به صورت متنی نوشته شده است، سی برابر بیشتر احتمال دارد که یک قطعه از محتوا را به صورت اینفوگرافیک مصرف کنند.

تولیدکنندگان محتوا آن‌ها را دوست دارند زیرا نسبتاً سریع تولید می‌شوند اما عملکرد قدرتمندی دارند.

اگر بسیاری از محتوای شما بر اساس واقعیت‌ها و ارقام باشد، تبدیل این مقالات به محتوای بصری راهی ساده اما بسیار موثر برای جذب ترافیک بیشتر است. ابزارهای متعددی نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند به راحتی محتوا را به صورت آنلاین ایجاد کنید. Visme. co و همچنین PiktoChart و Canva همه گزینه‌های خوبی هستند.

با استفاده از این ابزارها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که داده‌هایی را که می‌خواهید اضافه کنید، به شیوه‌ای هنرمندانه و در عین حال خواندنی مرتب کنید، سپس آن‌ها را در وبلاگ و/یا پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود اضافه کنید.

8. راهنماهای چگونه – سوالات متداول

به محض اینکه عبارت «چگونه» را در کادر جستجوی گوگل تایپ می‌کنید، گوگل پیشنهادات بی‌شماری به شما می‌دهد. خود گوگل دریافته که پرس و جوهایی از جمله عبارت «چگونه» در پانزده سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

به این فکر کنید که مردم در رشته شما باید چه چیزهایی بیاموزند و چه نوع دستورالعمل‌های آموزنده‌ای را می‌توانید ارائه دهید. اگر کارت‌های خود را درست بازی می‌کنید، می‌توانید یک راهنمای چگونگی ایجاد کنید که در صنعت شما ویروسی شود.

راهنماهای نحوه کار می‌توانند ویدیو، مقالات طولانی یا اینفوگرافیک باشند. مهمترین جنبه این است که درک آن آسان است، بنابراین گنجاندن تعداد زیادی تصاویر بصری معمولاً مسیر خوبی برای طی کردن است.

اگر به الهام گرفتن در مورد آنچه بسازید نیاز دارید، به رایج‌ترین سوالات بخش خدمات مشتری خود نگاهی بیندازید. با ایجاد محتوایی که دستورالعمل‌های گام به گام برای پاسخ به این سؤالات متداول را به مشتریان نشان می‌دهد، به مشتریان خود کمک کنید مشکلات را برطرف کنند.

9. پست‌های شبکه‌های اجتماعی

شکی نیست که هر کسب و کاری باید در برخی ظرفیت‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند. اما استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان شبکه‌های توزیع محتوا کافی نیست. باید محتوایی را ایجاد کنید که مختص کانال‌های مختلف شما باشد.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی اساساً به موتورهای جستجوی متمرکز بر برند تبدیل می‌شوند. ۴۰ درصد از مصرف کنندگان از یک سایت شبکه اجتماعی برای تحقیق در مورد مشاغل و محصولات جدید استفاده کرده اند. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان بیشتر از برندهایی خرید می‌کنند که در حساب‌های اجتماعی خود فعال و درگیر هستند.

بسیاری از کانال‌های اجتماعی ویژگی‌های جدیدی را منتشر کرده‌اند که کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای تعامل بیشتر با فالوورهای خود و سرعت بخشیدن به چرخه فروش استفاده کنند.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

به عنوان مثال، در اینستاگرام و اسنپ چت، می‌توانید استوری بگذارید یا چت‌های زنده را با بینندگان خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید ابزارهایی مانند نظرسنجی یا پرسش و پاسخ ارسالی را برای تعاملی‌تر کردن کارها بگنجانید.

پلتفرم‌های اجتماعی نیز خرید مستقیم محصولات را از طریق پست‌ها برای مشتریان آسان‌تر از همیشه می‌کنند. اینستاگرام اکنون به برندها اجازه می‌دهد تا لینک مستقیم محصول را در پست‌های منتشر شده و همچنین در استوری‌های خود قرار دهند.

به یاد داشته باشید، مطمئن شوید که محتوای اجتماعی خود را کاملاً تبلیغاتی نگه ندارید. اکثر کاربران این رفتار را کاملا آزاردهنده می‌دانند و اگر فقط بخواهید چیزهایی به آن‌ها بفروشید، حساب شما را دنبال نخواهند کرد. در عوض، آن‌ها ترجیح می‌دهند برندها صادق، دوستانه و مفید باشند.

گزینه‌های مختلف را در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی مورد استفاده خود کاوش کنید، سپس انواع مختلف محتوا را برای دنبال کنندگان خود آزمایش کنید.

10. نقد و بررسی و مشخصات مشتری

یافتن نمونه‌های موردی و پروفایل مشتری در اکثر وب‌سایت‌های تجاری دشوارتر است، زیرا ایجاد آن‌ها زمان و انرژی زیادی می‌گیرد.

با این حال، آن‌ها تاثیر قابل توجهی برای خوانندگان دارند – آن‌ها اساساً داستان‌های موفقیت‌آمیزی هستند که قدرت شرکت شما و خدمات آن را نشان می‌دهند.

همچنین بر خریداران B۲B بسیار تأثیرگذار هستند. ۷۹ درصد از این مصرف‌کنندگان، نقد و بررسی را بر هر نوع بازاریابی محتوا ترجیح می‌دهند – زیرا به آن‌ها کمک می‌کرد تا تصمیم خرید آگاهانه‌تری بگیرند.

ایجاد این محتوا زمان بر است، و شما باید با مشتریان فعلی و قبلی ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که با شما خوب هستند و یک مطالعه موردی پیرامون آن‌ها ایجاد می‌کنید. همچنین برای اثبات این نتایج به داده‌های مشخصی نیاز خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که اینها همیشه نیازی به محتوای طولانی ندارند. ویدیوهای نیز می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

با تحقیق و نگاهی عمیق به یک موضوع خاص (به احتمال زیاد یک داستان مثبت از مجموعه کاری شما)، کسب و کار شما می‌تواند اعتماد و تخصص خود را در چشم کاربران افزایش دهد.

هر چه نتایج خاص‌تری را بتوانید به نمایش بگذارید و عمیق‌تر در فرآیند خود غوطه‌ور شوید. افراد موثرتر باور خواهند کرد که شرکت شما می‌تواند باشد.

11. وبینارها

وبینارها شکل دیگری از محتوای جذاب است که می‌تواند برای آموزش مشتریان معجزه کند. اینها معمولاً توسط سازمان‌های B۲B استفاده می‌شوند – زیرا تمایل دارند کاملاً واقعی باشند.

ثابت شده است که وبینارها برای افزایش نتایج بازاریابی، فروش و نرخ تعامل بسیار موثر هستند. طبق تحقیقات ClickMeeting، ۷۶ درصد از خریداران B۲B پس از تماشای وبینار خریدی را انجام داده اند.

بدیهی است که وبینارها باید جالب و مرتبط باشند تا مخاطبان شما را درگیر خود نگه دارند. اکثر بینندگان ترجیح می‌دهند وبینارها بین سی تا چهل و پنج دقیقه طول بکشد. همچنین، ۹۲ درصد از بینندگان می‌خواهند از طریق یک جلسه پرسش و پاسخ زنده در پایان با هم ارتباط برقرار کنند، بنابراین حتماً این گزینه را وارد کنید.

نکته دیگر در این است که با سایر رهبران فکری در صنعت خود همکاری کنید تا نظرات متخصص آن‌ها را بشنوید و محتوای منحصر به فرد ارائه دهید.

12. محتوا پروموشن

محتوای پروموشن فرآیند توزیع پست‌های وبلاگ و سایر منابع از طریق کانال‌های پولی و ارگانیک است که ممکن است شامل تبلیغات کلیکی، گسترش نفوذ، روابط عمومی، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و لینک باشد. پس از ایجاد محتوا، باید آن را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید تا بر کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد.

جمع‌بندی

محتوای خوب پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق بوده است (و همیشه خواهد بود). این چیزی است که مشتریان را از طریق جستجوهای ارگانیک هدایت می‌کند و تلاش می‌کند تا این سرنخ‌ها را به مشتریان پولی تبدیل کند.

محتوا بسیار قابل کنترل است. محتوا به کسب و کار شما این فرصت را می‌دهد تا خط داستانی را کنترل کند و به مشتریان خود بگوید که چرا باید برند شما را دوست داشته باشند و محصولات شما را بخرند.

در گذشته، بازاریابان در انتخاب‌های خود در مورد محتوای برند بسیار محدودتر بودند. امروزه، گزینه‌های متعددی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از میان آن‌ها برای ایجاد آمیخته بازاریابی خود که مناسب بازار هدفشان است، انتخاب کنند.

5/5 - (43 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با 12 نوع از انواع محتوا»

  1. برای رشد درست کسب و کار در این شرایط فعلی باید از انواع تولید محتوا استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟