قیمت گذاری خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ

قیمت اینفلوئنسر مارکتینگ

از زمانی که تبلیغات و بازاریابی به وجود آمد، برندها برای فروش محصولات خود از چهره های معروف استفاده می‌کردند. اگر افراد مشهوری را ببینیم که از محصولات و خدمات خاصی استفاده می کنند، ما هم می خواهیم از آنها استفاده کنیم. یعنی درجه ای از همذات پنداری را با آنها احساس می‌کنیم

با ظهور شبکه‌های اجتماعی، شاهد ظهور نوع جدیدی از افراد مشهور هستیم: اینفلوئنسر. نه افراد مشهور به معنای معمول، زیرا شهرت آنها به طور جدایی ناپذیری با شبکه هایی که از طریق آن برنامه پخش می کنند، پیوند خورده است.

محتوایی که آنها ارسال می کنند آرزویی است. مانند سلبریتی های قدیم، طرفداران آنها می خواهند مانند آنها باشند و از محصولات مشابه آنها استفاده کنند. به همین دلیل “اینفلوئنسر” نامیده می‌شوند. اینفلوئنسرها نسبت به سلبریتی های قدیم مزایایی دارند. آنها در دسترس تر (و مقرون به صرفه تر) هستند “درست مثل من و شما”. آنها اغلب روابط نزدیکی با طرفداران خود دارند. و غالباً در بخش‌هایی که از نزدیک با دسته‌های محصول خاص مرتبط هستند، تأثیرگذار هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ به یک کانال بازاریابی کلیدی در قرن بیست و یکم تبدیل شده است. برای بسیاری از برندها، این به یک عنصر دقیق ترکیبی تبدیل شده است.

برای مشاهده مجموعه آمار ما در مورد نرخ اینفلوئنسرها و هزینه های اینفلوئنسر مارکتینگ در پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

هنگام تعیین قیمت گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابان سعی در دستیابی به نوع مخاطب دارند. یعنی نوع یا کمیت رسانه، سطوح تعامل و بسیاری عوامل دیگر باید در نظر گرفته شوند.

بازاریابی و اینفلوئنسر مارکتینگ

بر اساس تحقیقات InfluencerMarketingHub در سال 2020، 62 درصد از شرکت‌ها، بودجه بازاریابی اینفلوئنسر خود را در طول سال 2020 افزایش دادند. و 20 درصد دیگر متعهد به حفظ همان بودجه در سال 2021 شدند.

49 درصد از این شرکت‌ها بودجه بازاریابی اینفلوئنسر خود را در سطح قبل نگه داشته‌اند. 23 درصد دیگر تا 50 درصد آن را بالا بردند و حدود 9 درصد بیش از 200 درصد افزایش داشتند.

قیمت گذاری خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک خلاقیت و به معنای نگاه بلندمدت به همکاری‌های معتبر و کارهایی است که می‌تواند نام شما را طنین انداز کند شناخته می‌شود.

اینفلوئنسرها معمولاً برای همکاری مؤثر با برندها، باید یک پایگاه خوب از فالوورها بعنوان مثال در اینستاگرام (Instagram) داشته باشند. ما متوجه شدیم که حداقل بین 500 هزار تا 1 میلیون فالوور برای شروع حتماً باید داشته باشند.

بسیاری از افراد درباره این موضوع نظرات مختلفی دارند. اما برای اینکه ایده روشنی از میزان دستیابی، مشارکت و رشد خود داشته باشند، ابتدا باید مخاطبان کافی برای ردیابی، تحلیل و کیفیت حساب کاربری پیدا کرده باشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

نقاط عطف و مهم برای رشد اینفلوئنسرها

اولین قدم قبل از فکر کردن در مورد روش‌های قیمت گذاری این است که داده‌هایی داشته باشید که بتواند به شما در افزایش درآمدتان کمک کند. دو نکته مورد علاقه ما:

دنبال کنندگان یا فالوورها:

برای یافتن تعداد دنبال کنندگان یا کاربران ماهانه به سراغ حساب کاربری خود بروید یا با ابزار گوگل آنالیتیکس Google Analytics به یک عدد دقیق برسید.

میزان تعامل کاربران:

با استفاده از فرمول این مطلب می‌توانید میانگین تعامل خود را در 30 روز گذشته محاسبه کنید. به سادگی میانگین پست‌هایتان را با بیشترین و کمترین تعامل محاسبه کنید و سپس درصد آن را بدست آورید.

معمولاً افراد کمی در مورد چراهای کسب و کار خود سوال می‌کنند و برایشان چنین فاکتورهایی مهم نیست. اما تعامل و برگشت مخاطب برای توجیه هزینه خدمات و همچنین افزایش اعتبار برای برندهایی که به دنبال تقویت ROI هستند مهم است.

علاوه بر تعامل صرفه جویی، اشتراک و بازدید استوری‌ها هم برای شرکا و حامیان احتمالی بسیار مهم است.

محتوای استوری

وقتی صحبت از استوری می‌شود، توصیه ما این است که آنها را به یک پکیج با یک پست اضافه کنید. مگر اینکه شما به دنبال ارائه یک استوری مستقل به عنوان یک پیشنهاد جداگانه باشید.

سه روش قیمت گذاری در خدمات اینفلوئنسرها

شما بعنوان یک اینفلوئنسر یک پایگاه خوب دارید و می‌خواهید از فالوورها و تعامل با آنها استفاده کنید و خدمات و بسترهای مختلفی را که برای ایجاد یک تصویر واضح از همکاری و هزینه کلی را ترکیب کرده‌اید را به نمایش می‌گذارید.

به عنوان یک قاعده کلی، وقتی نوبت به قیمت گذاری خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ می‌رسد، زمان ، منابع مورد نیاز و هزینه‌های مرتبط با پست را در نظر بگیرید و آنها را به قیمت خود تبدیل کنید.

پروژه محور :

اگر از قبل در نوع خاصی از بخش‌های مختلف تخصص دارید ، دریافت هزینه بصورت پروژه‌ای بهترین حالت برای یک اینفلوئنسر است. با این روش می‌توانید پروژه را سریع به پایان برسانید و درآمد خوبی هم داشته باشید.

ساعت :

این می تواند بهترین انتخاب برای انجام پروژه‌ای باشد که چندین ساعت به طول خواهد انجامید. با این حال، اکثر مشتری‌ها در مورد پرداخت ساعتی احتیاط می‌کنند. توصیه می‌کنیم مقدارساعت هر پروژه را از قبل تعیین کنید.

بلوک بندی :

اگر به طور جداگانه هرکدام از عناصر پروژه را (به عنوان مثال پست ها، فیلم ها، استوری ها، انتشار محتوا) به صورت جداگانه قیمت گذاری کنید.

می‌توانید مبلغی را از هر بلوکی که در یک پروژه آورده‌اید دریافت کنید و به مشتریان خود اجازه دهید بلوک‌ها را خودشان انتخاب کنند.

موارد دیگری که باید در قیمت گذاری خود لحاظ کنید

رعایت مسائل حقوقی: بسیارخوب است که از یک برند برای تغییر شکل یک پست بیشتر هزینه دریافت کنید که البته این به مهارت عکاسی شما بستگی دارد. ولی از قبل مطمئن شوید که کپی رایتینگ رعایت شود.

نوع محتوا: اگر به دنبال تمرکز روی تصاویر، فیلم ها یا محتوای پویا باشید، باعث تغییر قیمت می‌شود.

درصدی را برای موارد اضافی قرار دهید: گاهی اوقات ساده بودن بهتر است، بنابراین به جای داشتن یک منوی کامل از خدمات متنوع، می توانید خدمات خود را ساده نگه دارید. مثلاً:
تعامل بیش از 3٪ + 20٪
استاپ موشن: 3٪+45٪


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

محاسبه قیمت تبلیغات اینفلوئنسر

در بحث قیمت اینفلوئنسر مارکتینگ، اگر می‌خواهید حداکثر ارزش را برای مشتریان خود فراهم کنید، بسته های مختلفی را تهیه و ارائه کنید که با سطوح مختلف خدمات شما همخوانی داشته باشند.

ممکن است بخواهید 20٪ به قیمت اصلی خود اضافه کنید و به نقطه‌ای برسید که از آن راضی باشید. بنابراین به جای توافق نامه‌های تبلیغاتی یک طرفه، چشم اندازتان را به سوی کار با برندهایی که به دنبال شریک طولانی مدت هستند هدایت کنید.

لیست اینفلوئنسرهای ایرانی

سبک زندگی

نامشناسهتعداد فالوورانگیجمنت
نفیسه عابدیnafis_style538K۵
پارمیدا فتحیparmidamamaghanii1.1M۶
صبا مرشدیsabamorshedii790K۱۷

مد و زیبایی

نامشناسهتعداد فالوورانگیجمنت
فرینfariiiiiiiinn330K۵
نفس زحمتکشnfsofficiall482K۱۲
الهام گلرخeligolrokh412K۶
فوژانfozhaaaan285K۵

گردشگری

نامشناسهتعداد فالوورانگیجمنت
سمیه شیریshirisomaye124K۴.۵
سوگل نیکdr.sogol.nik311K۱۰
آسودهasuhsworld615K۷
صحراsahrazn156K۴

غذایی

نامشناسهتعداد فالوورانگیجمنت
امیر جابریamir_food_review1.8M۴.۵
سمنتا فودsamanta_food226K۲.۵
ستاره پرچمیsetare_design_food356K۴
ساناز مؤذنیsanaz.moazzeni166K۵

واینر

نامشناسهتعداد فالوورانگیجمنت
علی صبوریsaburi_Ali3.3M۲۴
جواد خواجویjavadkhaajavi3.7M۱۳
محسن بروفرmohsenboroofar2169K۱۱

سلبریتی و سینما

نامشناسهتعداد فالوورانگیجمنت
پوریا پورسرخpouriapoursorkh3.1M۲.۱
ارسلان قاسمیarsalanghasemi1995960K۹
رامبد جوانrambodjavan111.8M۱
بهنوش بختیاریbehnoosh_bakhtiari9.1M۰.۵

5/5 - (47 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟