هر آنچه که درباره بازاریابی پزشکی در ایران نمی‌دانید

بازاریابی پزشکی

تبلیغات و بازاریابی برای مهارت ها و تخصص پزشکی شما در ایران کار بسیار دشوار و گیج کننده‌ای است ، و بگذارید اعتراف کنیم ، این یک کار پیچیده است.

از یک طرف اخلاق ، قوانین و مقررات را دارید و از طرف دیگر، همه تصورات غلط و اطلاعات پزشکی اشتباه که در همه جای وب پخش می‌شود.

من اعتقاد دارم اکنون یکی از وظایف پزشکان حضور بیشتر در اینترنت و عهده دار شدن مسئولیت‌ به عنوان منبع اطلاعات مطمئن مراقبت‌های بهداشتی در اینترنت است! اینگونه است که آنها می‌توانند بیماران بیشتری را نجات دهند و مأموریت خود را در این عصر اطلاعات جدید به انجام رسانند.

من ترجیح می دهم که پزشکان ، جراحان و ارائه دهندگان مراقبت باید این را فرصتی برای دستیابی به بیماران بیشتر و بهبود آگاهی خود در مورد بیماری‌ها و موضوعات بهداشتی بدانند!

برای کمک به شما در جهت تلاش و اولویت بندی سرمایه‌گذاری روی خود از نظر یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کلینیک و تخصص‌تان ، ما 9 استراتژی بازاریابی تدریجی که برای ارتقاء دسترسی آنلاین و بهینه‌سازی بازاریابی باید برنامه ریزی کنید را معرفی می‌کنیم!

 

1- یک برند شخصی پزشکی – بنیاد اصلی بازاریابی:

برند شخصی برای پزشکان متخصص، یک برنامه مفید و مؤثر در ایجاد تمایز میان پیام برند در یک سازمان پزشکی است.

برند شخصی وسیله‌ای برای کنترل و هدایت آنچه منحصر به فرد است ، می باشد. بنابراین مخاطب را راهنمایی می‌کند که چگونه شهرت حرفه‌ای شما را درک کند.

بعلاوه ، برندسازی شخصی می‌تواند:

  • نقاط قوت و ویژگی‌های را برجسته می‌کند
  • اعتبار و اعتماد را تعیین می‌کند.
  • ااز قهرمانان و تأثیر گذاران الهام می‌گیرد
  • گسترش دید و آگاهی عمومی می‌بخشد
  • تقاضای بیمار و ویزیت را افزایش می‌بخشد
  • افزایش اعتماد به نفس و فرکانس ارجاع حرفه ای را به دنبال دارد
  • رضایت شخصی و حرفه‌ای را افزایش می‌دهد.

تصور کنید که شما یک ستتوسکوپ خریداری می‌کنید ، ترجیح می دهید برند لیتمان (Littmann) بخرید یا یک دستگاه ارزان قیمت ساخته شده در چین را انتخاب کنید؟

یک برند همیشه با کیفیت بهتری همراه است و اعتماد بیشتری را ترغیب می‌کند!


خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

2- وب سایت پزشکی با طراحی درست

امروزه بیش از هر زمان دیگر ، بیماران بالقوه در حال جستجو در وب برای پزشکان محلی و خدمات درمانی هستند. 90٪ از بیماران انتخاب پزشک خود را با جستجوی آنلاین شروع می‌کنند.

حالا حدس بزنید چه اتفاقی می افتد وقتی شما را پیدا نکنند؟ بله به همان پزشکی که پیدا کرده‌اند مراجعه می‌کنند!

بهبود تجربه بیمار در وب سایت شما باعث افزایش چشمگیر علاقه و اشتیاق بیمار می‌شود.

طراحی وب سایت شما باید دارای ویژگی‌های سفارشی، سرعت سریع بارگذاری ، ارتباط و تعامل باشد.

وب سایت‌های سازگار با موبایل

بیشتر جستجوها از طریق دستگاه‌های تلفن همراه یا تبلت انجام می‌شود، بنابراین داشتن یک طراحی وب سایت پزشکی کاملاً پاسخگو و مطابق با دستگاه‌های مختلف بسیار مهم است.

طراحی وب سایت شما باید دارای تصاویر منعطف و ساختاری برای حرکت آسان در وب سایت و صفحات مختلف آن باشد.

وب سایت درست باید درهمه سیستم‌عامل ها کار کند، تا شما حداکثر تعداد بازدید کنندگان وب سایت را بدست آورید.

بارگذاری سریع وب سایت

سرعت صفحه می‌تواند یکی از دلایل بالا بودن میزان ترافیک در وب سایت پزشکی شما باشد، زیرا توجه افراد به حواشی کاهش می‌یابد.

وب سایت شما اولین مکان تماس شما با بیمار است، اگر حرکت در آن دشوار باشد، تجربه بدی را به وی منتقل می‌کند که بر تصمیم انتخاب وی تأثیر می‌گذارد.

سیستم رزرو وقت

یک تجربه منفی باعث می‌شود کاربران وب سایت شما را ترک کرده و به یک وضعیت بهتر بروند. ارزیابی و ایجاد یک برنامه برای بهبود سرعت صفحه وب برای کاهش نرخ ترافیک و افزایش تبدیل مخاطب بسیار مهم است.

شما چه سرویس‌هایی را ارائه می‌دهید!؟

در مورد خدمات و سرویس‌هایی که در صفحات اصلی خود ارائه می‌دهید بسیار شفاف باشید تا بیمار مستقیماً به آنچه که شما به آن می‌پردازید برسد!

هنگامی که بیماران به وب سایت شما مراجعه می‌کنند، چنانچه تخصص پزشکی شما خدمات گسترده‌ای را به روش‌های درست ارائه دهد، به راحتی آنها را پیدا می کند.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه روش‌هایی برای دستیابی وجود دارد، به مخاطبان ایده‌آل، تمایزگرهای کلیدی و رویه‌های درآمد بالا فکر کنید.

فرم‌های مخاطبان، نرخ تبدیل وب سایت را بهبود می‌بخشند و منجر به ایجاد مشتریان جدید برای یک عمل پزشکی یا می شوند.

برندینگ پزشکی

سئو مناسب با الگوریتم جستجوگرها!

وب سایت پزشکی شما باید با سئو و کلمات کلیدی پزشکی مناسب ساخته شود ، تا ترافیک ارگانیک رایگان را با بازده طولانی مدت به همراه داشته باشد.

برای حفظ رقابت و حضور در نتایج جستجو ، طراحی وب سایت شما باید تمام کلمات کلیدی و ساختار مناسب سئو را در اختیار داشته باشد.

یک وب سایت با عملکرد بالای سئو و کلمات کلیدی محکم را در پایه طراحی وب سایت قرار دهید.

یک متخصص جستجوگرهای پزشکی، وقت خود را صرف ساخت هر صفحه از وب سایت شما می‌کند و تحقیقات کلمات کلیدی رقابتی را برای شما انجام می‌دهد تا مطمئن شوید سایت شما در صدر نتایج جستجوی محلی قرار می‌گیرد.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

3- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای انجام اقدامات پزشکی

برخی پزشکان، فوق ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. همه ما آنها را دیده ایم: آنها ممکن است میزبان برنامه‌های تلویزیونی نیز باشند یا بعنوان مفسر مکرراً در زمینه مراقبت‌های بهداشتی خدمت کنند. آنها را به عنوان یک منبع رسانه در شبکه‌های اجتماعی می‌شناسند. برخی حتی از اینستاگرام برای نمایش رویه‌ها استفاده می‌کنند که عموم مردم را مجذوب خود می‌کنند.

برای بقیه پزشکان، شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کمی رمز و راز داشته باشد. ممکن است فقط گاهی اوقات روی صفحه خود چیزی بنویسند و بهترین نتایج را بخواهند، یا ممکن است اصلاً در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشند.

4- حضور مداوم آنلاین برای تعامل!

پزشکان یک کار شگفت‌انگیز انجام می‌دهند و کارشان برای آنها صحبت خواهد کرد ، اما بازار مراقبت‌های بهداشتی در حال تغییر و تحول است ، فرصت برای صحبت کردن در مورد خود ، نباید در آنجا از دست برود.

ممکن است برخی دیگر از پزشکان دارای صفحات اجتماعی خوبی باشند اما به روشی اشتباه صحبت کنند! بنابراین ، تنها راه درست این است که باید در اینترنت حضور مداوم داشته باشید و در مورد خدمات خود صحبت کنید و شهرت خود را حفظ نمائید.

به عنوان خلاصه بازاریابی رسانه های اجتماعی برای اقدامات پزشکی موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • سازگار و سازمان یافته باشید
  • صفحات به درستی بهینه شده باشد
  • در ارتباط باشید
  • ارسال منظم پست داشته باشید
  • برای خود از تصاویر و مطالب منحصر به فرد استفاده کنید
  • برای تداوم برند سازگار ایجاد کنید
  • مطالبی که بیماران را به وب سایت شما هدایت کند را به اشتراک بگذارید


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

5- لیست محلی برای معرفی شما:

لیست مشاغل محلی به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما در سئو محلی تأثیر بسزایی دارد.

لیست کسب و کار شما، اطلاعات تماس تجاری است که وقتی بیماران به صورت آنلاین در وب سایت‌ها، فهرست‌ها و تابلوهای به جستجوی شما می پردازند ، نمایش داده می‌شود.

بیشتر فهرست‌ها و سایت‌های نقد و بررسی که حاوی اطلاعات تجاری هستند، به گوگل اطمینان بیشتری می‌دهند تا اطلاعات شما را نمایش دهند.

گوگل برای جمع آوری اطلاعات در مورد خدمات پزشکی شما ، تمام سایت‌های را فهرست بندی می‌کند ، و این لیست‌های یکنواخت است که باعث بهینه سازی موتور جستجوگر محلی می‌شود.

پس از ثبت و به روزرسانی لیست‌ کسب و کار شما، نظارت مداوم بر روی موارد تکراری یا خطاهایی که ممکن است بوجود بیاید ضروری است.

6- استراتژی تولید محتوای پزشکی برای پزشکان:

ایجاد محتوای بازاریابی خدمات و مراقبت‌های بهداشتی برای وبلاگ ، وب سایت و حضور آنلاین شما به بیش از یک کمیت نیاز دارد زیرا 9 تا از 10 تا محتواخوب ممکن است نتیجه ای نداشته باشد. شما به اقدامات کیفی ، اعتبار و مشارکت در فرمول نیاز دارید، یعنی:

  • جذب و حفظ مخاطب هدف
  • سئو را بهبود بخشیده و رتبه خوبی کسب کنید
  • روابط برقرار کنید و رشد کنید
  • از تأثیرگذار دیجیتال الهام بگیرید
  • آیا محتوای فعلی ارزش اشتراک گذاری دارد
  • با بیماران آینده‌نگر همراه باشید

7- بازاریابی ایمیلی (ساده کردن ارتباطات با بیماران جدید)

با بازاریابی ایمیلی در کنار بیماران و بازدیدکنندگان وب سایت خود بمانید! ایمیل به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی پزشکی شما، راهی عالی برای رضایت بیماران یا رسیدن به بیماران جدید است که علاقه به یک روش یا معالجه دارند.

از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا بتوانید نقاط بازدید لمسی را با بازدیدکنندگان وب سایت خود ایجاد کنید و تبلیغات جدید ، ویژه ، پست های وبلاگ و جدیدترین اخبار را به اشتراک بگذارید. با تشویق بازدید کنندگان وب سایت برای ثبت نام در خبرنامه ، لیست ایمیل بیمار را افزایش دهید.

یک خبرنامه به شما کمک می کند تا مطالب ماهانه در مورد عمل پزشکی خود را به اشتراک بگذارید و تخصص خود را در ذهن بیماران حفظ کنید.

8- بررسی نظرات

بررسی وضعیت بیمار یکی از 3 عامل مهم سئو در هنگام رتبه بندی جستجوی محلی است. مطالعات نشان داده است که 68٪ از بیماران بالقوه به خدمات پزشکی شما نیاز دارند.

این یعنی چی؟ بررسی و نظرات بیمار روشی اساسی برای تبدیل بیماران بالقوه و بازتابی از اعتبار خدمات پزشکی شما است.

وقتی صحبت از استراتژی‌های بازاریابی پزشکی می‌شود، بررسی‌ها و نظرات مثبت بیماران باید در صدر لیست قرار گیرد!

9- قبل و بعد از انجام عمل زیبایی

به اشتراک گذاشتن تصاویر واقعی بیمار مربوط به کیفیت بالای قبل و بعد از عمل، می تواند یکی از مهمترین استراتژی‌های بازاریابی پزشکی باشد ، عملی که خدمات زیبایی را نشان می‌دهد.

هنگامی که صحبت از جراحی زیبایی و بازاریابی زیبایی می‌شود، در استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی عکس‌های زیبایی قبل و بعد از عمل ضروری است.

اگر تخصص پزشکی شما مبتنی بر لوازم آرایشی نیست، با یک بیمار که مایل است سفر درمانی خود را به عنوان یک مطالعه موردی به نمایش درآورد ، صحبت کنید.

بسیاری از بیماران بالقوه به طور مداوم به دنبال بهترین درمان‌ها برای شرایط پزشکی و بهبود کیفیت زندگی آنها هستند.

به اشتراک گذاشتن داستان‌های موفق بیمار و آموزش بازدید‌کنندگان آنلاین از تجربه و تخصص شما ، بازدیدکنندگان آنلاین را به بیماران واقعی تبدیل می‌کند.

در صورت انجام صحیح ، این می تواند بخش بسیار موفقی از استراتژی بازاریابی پزشکی شما باشد.

10- برنامه بازاریابی ارتباط پزشکان

مراجعه به پزشکان می تواند رگ حیات اصلی پزشکی باشد، بنابراین ایجاد یک برنامه بازاریابی از طریق پزشک برای حفظ روابط پزشک ضروری است.

یک استراتژی موفقیت آمیز در زمینه بازاریابی مراقبت های بهداشتی ، تلاش برای گسترش شبکه مراقبت‌های بهداشتی و افزایش رشد بیمار متمرکز خواهد بود.

بازاریابی، رابط پزشک برای ملاقات بیماران و اقدامات پزشکی برای افزایش مراجعه بیماران برای خدمات خواهد بود.

مارکتینگ به عنوان نماینده روابط پزشکان، پل ارتباط بین پزشکان، مراجعه کننده و اقدامات پزشکی را گسترش می دهد. بازاریابی ارتباط پزشک، منجر به افزایش چشمگیر مراجعه بیماران و رشد کلی عملکرد می شود.

سایر اقدامات پزشکی و دندانپزشکی می‌توانند از داشتن یک مدیر ارتباطات پزشک به منظور رشد شبکه بهداشت و درمان خود و ملاقات با پزشکان محلی به طور چشمگیری بهره مند شوند.

مزایای برنامه بازاریابی ارتباط پزشکان:

  • نماینده ارتباط پزشک ماهر برای ارتقاء خدمات
  • خدمات پزشکی و پزشکان را با بیمار مرتبط می کند
  • به معرفی پزشکان جدید به جامعه مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند
  • روشی برای ساده‌تر کردن مراجعه به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه
  • نقطه تماس قابل دسترسی برای مراجعه به پزشکان برای سؤال یا رفع نگرانی یا هر نیاز دیگری
  • مدیر بازاریابی برای شما
  • مراجعه بیماران را افزایش می دهد
  • رویه های درآمد را افزایش می دهد
  • درآمد کلی را افزایش می دهد
  • پیگیر ویزیت ها و ایجاد شبکه پزشک است
  • تجزیه و تحلیل ارجاع پزشک را ارائه می دهد
  • رشد را ارزیابی می‌کند و یک استراتژی بازاریابی ایجاد می‌کند
  • آسان برای ردیابی موفقیت و ROI

5/5 - (60 امتیاز)

اشتراک گذاری

3 دیدگاه دربارهٔ «هر آنچه که درباره بازاریابی پزشکی در ایران نمی‌دانید»

  1. منصوری

    برندینگ پزشکی برای پزشکان ضروری شده چون تعداد متخصصان پزشکی زیاد است و باید برند بشوند.

  2. پزشکان باید وب سایت داشته باشند تا بیماران به راحتی بتواند پزشک خوب نزدیک محل زندگی خود را به راحتی انتخاب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟