راهنمای سئو سایت پزشکی

راهنمای سئو سایت پزشکی

سوالی که این روزها از ما پرسیده می‌شود این است که “چگونه با سئو سایت پزشکی به صفحه اول گوگل در نتایج جستجوی پزشکی برسیم؟”

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ۷۳ درصد از بیماران هنگام یافتن پزشک، و ۸۹ درصد از مردم هنگامی که به دنبال پاسخ سؤالات و شناخت علائم بیماری هستند، به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند. از آنجایی که ۵۵ درصد جستجوگران بر روی یکی از ورودی‌های صفحه اول موتور جستجور کلیک می‌کنند، اگر بیمارستان، مرکز درمانی یا کلینیک و مطب شما در صفحه اول نباشد، بیماران را به رقبای خود سپرده‌اید.

اگر می‌خواهید که وب سایت پزشکی در بالای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود، با ما همراه شوید.

سئو سایت پزشکی چیست؟

به بیان ساده، سئوی سایت پزشکی فرآیند افزایش رتبه‌ی وب سایت پزشکی در موتورهای جستجو است تا پزشکان و مراکز درمانی بتوانند به بیماران بیشتری که به دنبال خدمات آنها هستند دسترسی پیدا کنند و در عین حال برند پزشکی خود را ارتقا دهند.

چرا باید روی سئو سایت پزشکی سرمایه‌گذاری کنیم؟

روش قدیمی بازاریابی و برندینگ مدت زیادی است که دیگر جواب نمی‌دهد. به لطف تکامل دیجیتالی خدمات مصرف‌کننده، بیماران اغلب از طریق دستگاه تلفن همراه به دنبال بیمارستان‌ها، پزشکان و مراکز درمانی جدید به‌صورت آنلاین هستند. از آنجایی که ۵۵ درصد از جستجوگران از سه صفحه اول گوگل عبور نمی‌کنند، اگر روی سئو سایت پزشکی سرمایه‌گذاری نکنید، کلیک‌ها را به رقبا تحویل می‌دهید.

برخی از پزشکان فکر می‌کنند که تبلیغات کلیکی یعنی پرداخت به ازای کلیک (PPC) در تبلیغات کافی است. بله – اگر وب سایت شما تازه کار است و مطالب معتبر و محتوای غنی ندارد تا مخاطب را داخل سایت بکشاند، تبلیغات PPC راه خوبی برای جلب توجه جستجوگران است.

در کوتاه مدت خوب است اما در دراز مدت خیر. انتخاب تبلیغات PPC به جای سئو مانند استفاده از یک چسب زخم روی یک زخم عمیق است. ممکن است برخی از مشکلات را در کوتاه مدت حل کند، اما برای نتایج پایدار باید به فکر سئو باشید.

به این موضوع فکر کنید که 80 درصد افراد با وب سایت‌هایی که بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد، رابطه خوبی ندارند. این یعنی حتی شما اگر تبلیغات پولی انجام داده باشید ضمانتی برای وارد شدن افراد به سایت شما وجود ندارد.

مقالات مرتبط

چگونه از سئوی وب سایت پزشکی استفاده کنید تا وب سایت در رتبه‌های بالای گوگل قرار گیرد.

گوگل بی‌دلیل سایتی را در بالای نتایج جستجوی خود قرار نمی‌دهد. موتور جستجوی گوگل نتایج جستجو را بر اساس الگوریتم نمایشِ مرتبط‌ترین لینک‌ها و پاسخ‌ها به پرسش‌های جستجوگر طراحی شده است. خب در سئو بیش از ۲۰۰ عامل رتبه‌بندی واقعی در الگوریتم وجود دارد، که خلاصه آن شامل موارد زیر است:

  • وب سایت پزشکی باید سریع، ایمن و سازگار با موبایل باشد
  • به صفحات زیادی با محتوای با کیفیت برای سئوی پزشکی نیاز دارید
  • شما باید کلمات کلیدی پزشکی مناسب را انتخاب کنید
  • صفحات وب به اسکیمای پزشکی و تگ‌های عنوان و توضیحات متا نیاز دارند
  • شما به تصاویر و ویدیوهای سئو شده، نیاز دارید
  • شما به بسیاری از اِلمان‌های خارج از سایت مانند سیگنال‌های شبکه اجتماعی، بک لینک‌های با کیفیت و نقل قول‌های دایرکتوری نیاز دارید.

در زیر به هر یک از اینها با جزئیات بیشتر می‌پردازم.

1. وب سایت پزشکی شما باید سریع، ایمن و سازگار با موبایل باشد

سرعت وب‌سایت، امنیت، و سازگاری با موبایل همه عوامل رتبه‌بندی هستند. اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، اکثر بازدیدکنندگان وب دکمه «بازگشت» را می‌زنند. گوگل این را می‌داند، و از آنجایی که هدف آن‌ها ارائه بهترین منابع مطلق است، نمی‌خواهند یک وب‌سایت کند را در رتبه بالا قرار دهد.

اول اینکه وب سایت شما باید سریع باشد. چقدر سریع؟ گوگل می‌گوید زیر سه ثانیه. اما سرعت صفحه وب مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی نیست، بلکه امنیت است.  اگر یک شرکت بهداشتی یا وب سایت پزشکی هستید که وب‌سایت امن (HTTPS) ندارید، مشکلات بالاتری از SEO دارید .

وب سایت شما همچنین باید موبایل فرندلی باشد. در جستجوهای وب برای کلمات کلیدی پزشکی «مراقبت فوری در نزدیکی من»، «بیمارستان زایمان»، «پزشک مراقبت‌های اولیه» و «پزشک آلرژی» نگاهی بیندازید. بیش از ۷۰ درصد از این جستجوها در دستگاه تلفن همراه انجام می‌شود.

۶۲ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند از دستگاه خود برای جستجوی اطلاعات سلامتی استفاده می‌کنند و ۸۲ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند هنگام جستجوی یک کلینیک یا مرکز درمانی محلی از موتور جستجو استفاده می‌کنند. به گفته گوگل، ۷۷ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند در شش ماه گذشته از تلفن‌های خود برای یافتن خدمات بهداشتی محلی استفاده کرده‌اند. و ۷۹ درصد از آن‌ها می‌گویند که اگر استفاده از آن آسان باشد، احتمال بیشتری دارد که دوباره از یک سایت با تلفن همراه بازدید کنند. .

2. به محتوای پزشکی و درمانی با کیفیت و بهینه شده برای سئو وب سایت پزشکی نیاز دارید

وب سایت نه تنها باید سریع، ایمن و سازگار با موبایل باشد، بلکه باید صفحات زیادی در بخش محتوای باکیفیت برای سئو (وبلاگ یا مقاله) داشته باشد.

چه چیزی به عنوان محتوای با کیفیت شناخته می‌شود؟

محتوای با کیفیت محتوایی است که واقعاً به آسان‌تر یا بهتر شدن زندگی مخاطب هدف شما کمک کند. به زبان ساده، شما به محتوایی نیاز دارید که بر اساس خواسته‌ها و نیازهای بیمارانتان باشد. شما برای هر یک از نیازهای پزشکی افراد به محتوای بهینه و برنامه توزیع محتوا نیاز دارید.

در اینجا نحوه تعریف گوگل از محتوای با کیفیت، را می‌گوئیم:

صفحات را در درجه اول برای کاربران بسازید، نه برای موتورهای جستجو.

کاربران خود را فریب ندهید

از ترفندهایی که برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است خودداری کنید. از خود بپرسید: “آیا این به کاربران من کمک می‌کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشته باشند، آیا این کار را انجام می‌دهم؟

به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می‌کند. وب سایت خود را از سایرین در حوزه کاری خود متمایز کنید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه که در زیر نوشته‌ایم دوری کنید:

  • تولید محتوا به صورت خودکار
  • لینک سازی زیاد
  • ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی
  • پنهان کاری
  • تغییر مسیرهای یواشکی
  • متن یا لینک‌های مخفی
  • صفحات درگاه
  • محتوای کپی
  • بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی نامربوط
  • ایجاد صفحاتی با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ یا نصب ویروس‌ها، تروجان‌ها یا سایر بدافزارها
  • سوء استفاده از نشانه‌گذاری rich snippets
  • ارسال پرسش‌های خودکار به Google

از روش‌های سئو کلاه سفید مانند موارد زیر پیروی کنید:

  • کنترل سایت برای جلوگیری از هک کردن و حذف محتوای هک شده به محض ظاهر شدن
  • جلوگیری و حذف هرزنامه‌های تولید شده توسط کاربر در سایت شما

دلیل دیگر برای تمرکز بر محتوای با کیفیت فوق‌العاده:

صفحات وب پزشکی همان‌هایی هستند که گوگل آن‌ها را صفحات Your Money Your Life (YMYL) می‌نامد. گوگل این صفحات را به‌عنوان صفحاتی دسته‌بندی می‌کند که می‌توانند به طور بالقوه بر شادی، سلامت یا ثبات مالی کاربران در آینده تأثیر بگذارند. استانداردها برای شما بالاتر است زیرا صفحات با کیفیت پایین در واقع می‌توانند خطرناک باشند و عواقب پزشکی ناخواسته‌ای داشته باشند.

3. باید کلمات کلیدی مناسب سایت پزشکی را انتخاب کنید

به منظور بهینه‌سازی محتوای خود برای سئو سایت پزشکی، باید محتوا را با کلمات کلیدی مناسب صنعت سلامت و پزشکی ایجاد کنید.

هر تخصص متفاوت است، اما با توجه به اینکه بیشتر بیماران به دنبال خدمات پزشکی محلی هستند، می‌توانید با کلمات کلیدی سئو پزشکی زیر بعنوان پایه اساسی شروع کنید (ما از متخصص آلرژی به عنوان مثال استفاده کرده‌ام):

  • متخصص آلرژی + شهر شما
  • متخصص آلرژی + شهرستان شما
  • متخصصین آلرژی + شهر شما
  • آلرژی فصلی + شهرستان شما
  • مرکز آلرژی و آسم + شهر شما
  • درمان آسم + شهر شما
  • آلرژی + دکتر + شهر شما
  • آلرژی + درمان + شهر

با این حال، کلمات کلیدی بر اساس عملکرد خاص شما متفاوت است. یک ابزار برنامه ریزی کلید واژه خوب، برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل است.

سئوی سایت محلی

4. وب سایت به طرح‌های پزشکی و برچسب‌های عنوان بهینه شده و توضیحات متا نیاز دارد

یک سیگنال رتبه‌بندی اصلی، برچسب عنوان صفحه وب است. قبلاً توضیحات متا وزن بیشتری داشت. الان گوگل توضیحات متا را بر اساس محتوا منتشر می‌کند. اما هنوز پر کردن هر دو بخش ضروری است.

اگر یک وب سایت پزشکی وردپرسی دارید، می‌توانید یک افزونه برای ویرایش عناوین و توضیحات متا خود نصب کنید.

شرکت‌های بازاریابی اینترنتی پزشکی

توصیه می‌کنیم کلمات کلیدی خود را هم در تگ عنوان و هم در توضیحات متا و همچنین اضافه کردن اسکیما برای پزشکان خود بگنجانید. اسکیما نوعی کد وب سایتی است که ما برای اینکه به گوگل زمینه و اطلاعات بیشتری در مورد صفحه شما بدهیم آن را اضافه می‌کنیم.

داشتن نشانه‌گذاری اسکیما در وب سایت به این معنی نیست که سایت شما به طور خودکار به رتبه بالای گوگل می‌رسد، اما تفسیر را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند و احتمال اینکه در نتایج جستجو گنجانده شود، بیشتر می‌شود.

در اینجا چند مورد وجود دارد که می‌توانید با اسکیما بهتر توضیح بدهید:

  • وضعیت پزشکی (اطلاعات در مورد یک وضعیت پزشکی خاص)
  • دارو (اطلاعات در مورد یک داروی پزشکی)
  • راهنمای پزشکی (راهنمای پزشکی)
  • اطلاعات پزشکی (یک صفحه وب تک موضوعی در مورد یک موضوع بهداشتی یا پزشکی)
  • مقالات پزشکی (صفحه‌ای با سابقه، چکیده یا متن کامل یک نشریه علمی پزشکی).


خدمات بازاریابی پزشکی

سرویس خدمات مارکتینگ پزشکی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. جستجوی و دسترسی به مشتریان هدف تنها چند مورد از خدمات بازاریابی پزشکی ebgroup است.

5. شما به تصاویر و ویدیوهای پزشکی سئو شده نیاز دارید

بازاریابی ویدیویی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای مصرف محتوا است. در نتیجه، صفحات وب با ویدیوهای موجود در آن‌ها به طور کلی ۱۵۷ درصد افزایش ترافیک ارگانیک از SERPها را تجربه می‌کنند. نه تنها این، بلکه یک ویدیو به تنهایی ۵۰ برابر بیشتر از صفحات وب قدیمی در صفحه اول گوگل ظاهر می‌شود.

سئو برای بیمارستان‌ها و سایت‌های بهداشتی

اولین نتایج جستجو در زیر نمودار دانش ویدیوها هستند. با این حال، برای اینکه تصاویر سئوی وب سایت شما را افزایش دهند و ویدیوها رتبه خوبی داشته باشند، باید بهینه شوند – اگر تصاویر بارگذاری نشوند یا زمان زیادی طول بکشد، ۳۹ درصد از مردم دیگر با وب سایت شما ارتباط برقرار نمی‌کنند.

6. شما باید برای سئو خارجی درست اقدام کنید

آیا می‌دانستید که یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل، شاخص‌های سئو خارجی مانند لینک‌های بازگشت به وب سایت شما هستند؟ گوگل هر نوع سیگنال خارج از سایت را به عنوان نشان تأیید می‌بیند. این «نشان‌ها» می‌توانند لینک‌هایی به سایت شما، فهرست‌های راهنما و حتی پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی باشند (بله، شبکه‌های اجتماعی بر سئو تأثیر می‌گذارند).

در واقع، شبکه‌های اجتماعی باید یکی از اولویت‌های سئوی شما باشد: ۴۱ درصد از مصرف کنندگان می‌گویند که محتوای یافت شده در شبکه‌های اجتماعی بر انتخاب بیمارستان یا مرکز درمانی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و ۴۲ درصد از افرادی که اطلاعات پزشکی را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند به سلامت نگاه می‌کنند.

7. شما به یک صفحه GOOGLE MY BUSINESS (GMB) نیاز دارید

ما در مورد قدرت سئو خارجی صحبت کردیم، حالا شما به یک صفحه Google برای کسب و کار هم نیاز دارید. بیماران مدرن خدمات بهداشتی نزدیک به خانه می‌خواهند و جستجوهای حاوی عبارت «نزدیک من» از سال ۲۰۱۵ دو برابر شده است. اما برای اینکه بیماران محلی شما را پیدا کنند، باید در بسته محلی Google نشان داده شوید.

بسته سئو محلی چیست؟ این یک گروه از ۴ تا ۵ لیست کسب و کار است که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده می‌شود. در تلفن همراه، این تنها چیزی است که جستجوگران بدون پیمایش به پایین می‌بینند:

استراتژی بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی: سئو محلی

اطلاعات موجود در بسته محلی Google از چند مکان، اما عمدتاً از صفحه Google My Business شما استخراج می‌شود. یکی از اولین کارهایی که بلافاصله پس از خواندن این مطلب انجام می‌دهید این است که فهرست GMB خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید موارد زیر پر شده است:

دسته‌های شرکت شما ( در بالا، می‌توانید ببینید که دقیقاً زیر میانگین رتبه‌بندی بازبینی، «پزشک» یا «متخصص آلرژی» نوشته شده است. این ویژگی در GMB است و به جستجوگران کمک می‌کند تا نیازهای خاص خود را پیدا کنند)

  • شماره تلفن اصلی شما
  • توضیحات شرکت شما
  • ساعات کار شما
  • آدرس یا منطقه خدمات شما
  • بررسی‌ها
مقالات مرتبط

سخن پایانی

اگر می‌خواهید رتبه بهتری در گوگل و بیماران بیشتر داشته باشید، به یک استراتژی سئوی پزشکی سالم نیاز دارید.

سئو کلید اصلی رساندن کلینیک یا کسب و کار مراقبت‌های بهداشتی شما به بالای نتایج جستجوی گوگل است. اما سئو سایت یک فرمول یکسان نیست. برای دریافت تصویر کامل نیاز به تشخیص کامل دارید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنم سئو سایت پزشکی خود را با تجزیه و تحلیل رقبای دیجیتال شروع کنید.

ما در eBgroup با تجربه فراوان کار بر روی سئوی صنعت پزشکی می‌توانیم به بیمارستان یا مرکز درمانی شما در پیشروی کمک کنیم!

سوالات متداول

5/5 - (102 امتیاز)

اشتراک گذاری

4 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای سئو سایت پزشکی»

  1. فرامرزی

    ما سایت پزشکی داریم ولی اصلا دیده نمی شود فقط باید اسمش رو بنویسیم.

    1. سلام

      به دلیل اینکه سایت شما سئو نشده
      اگر خواستید تماس بگیرید تا همکاران شما را راهنمایی کنند

  2. آدرنگی

    عالیه که میتونید سایت پزشکی رو تخصصی سئو کنید و ممنون بات نمونه کارهای که برایم ارسال کردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟