راهنمای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

طراحی سایت رستوران

یک گفتار قدیمی میگه: “کسانی که عاشق غذا خوردند همیشه بهترین مردم هستند.” اما حتی مشتاق ترین افراد در غذاخوردن، یک رستوران فقط برای غذاهای لذیذش انتخاب نمی‌کنند. از دیزاین مناسب تا خدمات بی عیب و نقص و محیط رستوران، همه عواملی هستند که در برند رستوران به اندازه کیفیت غذا نقش دارند. در بین عوامل مختلف یکی از موارد ضروری برای برند رستوران، طراحی سایت رستوران است. یک حضور آنلاین قوی و حرفه‌ای قدرت خاصی دارد که شما را در راس رقابت قرار می‌دهد. و مشتریان را وادار به رزرو میز، سفارش دادن و به اشتراک گذاری تجربه با دوستان می‌کند.

خوشبختانه، طراحی سایت رستوران و کافی شاپ لزوماً نیاز به مهارت های کدنویسی یا طراحی اختصاصی ندارد. به سادگی مراحل زیر را با ما دنبال کنید تا بتوانید وب سایت رویایی برای برندتان ایجاد کنید.

1- الهامات و ایده ها را جمع کنید

الهام گیری برای طراحی سایت رستوران، باید در خارج از آشپزخانه باشد. جدیدترین نمونه‌ها و مدل‌های طراحی سایت رستوران و کافی شاپ را جستجو کنید و از وب‌سایت‌ رستوران‌هایی را که دوست دارید بازدید کنید. البته مراقب تقلید از وب‌سایت‌ رستوران‌های نزدیک یا آنهایی که سبک غذاخوری مشابه شما دارند، باشید.

همانطور که وب سایت ها و قالب های رستورانی را نگاه می کنید، یادداشت بردارید. بنویسید چرا آنها بسیار جذاب هستند و فکر می‌کنید چه چیزی آنها را بهتر می‌کند. این روش در طراحی سایت مفید خواهد بود. سپس می‌توانید ایده‌های سایت خود را به طوفان فکری بگذارید:

  • آیا یک عکس تمام صفحه از بازدیدکنندگان استقبال می‌شود یا ترجیح می‌دهید فقط با یک لوگو شروع کنید؟
  • آیا می خواهید بازدیدکنندگان شما با استفاده از یک منو یا با پیمایش به پایین در یک صفحه حرکت کنند؟

با شروع و شکل‌گیری ایده‌هایی مانند این، می‌توانید ساختار سایت خود را برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانید برای دریافت ایده‌های الهام‌بخش با بخش طراحی سایت ما تماس بگیرید. جدیدترین مدل‌های طراحی سایت رستورانی را ببینید و آنها را برای شما سفارشی‌سازی کنیم.

2- محتوای سایت را برنامه ریزی کنید

طراحی سایت بدون تصمیم گیری در مورد صفحات یا بخش‌های آن مانند تهیه یک وعده غذایی بدون انتخاب مواد اولیه است. به این فکر کنید که می‌خواهید چه اطلاعاتی در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید (از ساعات کاری تا گالری عکس) و چه اقداماتی را می‌خواهید انجام دهند (مانند رزرو میز).

به منظور انتخاب راحت شما لیستی برای طراحی وب سایت رستوران آماده کرده‌ایم. شما می‌توانید نظرات خود را به این فهرست اضافه یا کم کنید تا کسب‌وکارتان را به بهترین نحو منعکس کند:


خدمات طراحی سایت

سرویس طراحی سایت یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی می‌شود.

صفحه اصلی سایت

به عنوان ورودی به سایت، صفحه اصلی سایت شانس شما خواهد بود. این بخش باید تمیز و بدون درهم‌ریختگی باشد و تنها مختصرترین اطلاعاتی را که بازدیدکنندگان باید بدانند را ارائه کند.

نام رستوران، باید به طور برجسته و به دنبال آن یک توضیح کوتاه قرار گیرد که خدمات ارائه شده توسط شما را توضیح دهد. در نهایت، افزودن یک یا دو تصویر چشم نواز به صفحه اصلی همیشه تجربه خوبی برای جذب بازدیدکنندگان است.

منو غذا

غذایی که سرو می‌کنید جوهر کسب و کار شما است. بنابراین باید در هسته وب سایت شما قرار گیرد. علاقه مشتریان خود را با انتخاب غذاهای لذید خود جلب کنید و در عین حال قیمت‌ها و غذاهای ویژه را ذکر کنید.

با استفاده از تجربه طراحان سایت ما، می‌توانید منویی ایجاد کنید که هم در دسکتاپ و هم در موبایل عالی به نظر برسد و برای موتورهای جستجو نیز جذاب است. مطمئن شوید که منوی شما به گونه‌ای تنظیم شده که واضح باشد. برای خوانایی بهتر، اضافه کردن عکس غذاهای خود یا تقسیم منو به بخش‌های جزئی تر را تصور کنید.

گالری عکس

انسان ابتدا با چشمان خود غذا می‌خورد، که این دلیل خوبی برای نمایش غذاهای شما به شکل درست در سایت است. با عکس‌های خوشمزه از غذا، رستوران، و شاید حتی عکسی از درهای بسته آشپزخانه، مشتریان را در حال و هوای مناسب قرار دهید.

گالری سایت باید عکس‌ها را در رزولوشن بهینه در نسخه دسک‌تاپ و موبایل ارائه کند و به شما امکان دهد از بین طرح‌های متنوع انتخاب کنید. اگر یک حساب اینستاگرام فعال برای رستوران خود دارید، می‌توانید به‌ طور یکپارچه فید اینستاگرام خود را در سایت خود ادغام کنید و محتوای خود را مانند فید شبکه اجتماعی خود تازه و به‌روز نگه دارید.

رزرو آنلاین میز

چه راهی بهتر از اینکه به مشتریان اجازه دهید میز را مستقیماً از خانه یا محل کار از طریق وب سایت رستوران رزرو کنند. تکیه کردن به شرکت‌های واسط و تماس‌های تلفنی برای هر کسب‌ و کاری دیگر بی‌ اثر شده است و منجر به از دست رفتن پتانسیل‌های استفاده نشده می‌شود.

نمونه طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستورانی همزمان با قابلیت رزرو آنلاین میز به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که زمان، روز و اندازه مهمانی خود را هنگام رزرو میز انتخاب کنند. پس از پذیرفتن رزرو، یک ایمیل تأییدیه برای آنها ارسال می‌گردد. به‌عنوان مالک کسب‌ و کار، می‌توانید تمام رزروها را مدیریت کنید و اطلاعات مشتریان را به صورت آنلاین، بدون هزینه جمع‌آوری کنید.

سفارش آنلاین غذا

اگر کسب‌ و کار شما سفارش و تحویل غذا هم داشته باشد، وب‌سایت شما فرصتی طلایی برای دستیابی به مشتریان بیشتر است. از قابلیت دریافت سفارش با یک رابط کاربری دوستانه و آسان استفاده کنید که به مشتریان امکان می‌دهد غذاهای مورد علاقه خود را مستقیماً از منوی شما انتخاب و تحویل بگیرند. آنها می‌توانند از هر وسیله‌ای برای پرداخت صورت حساب یا انعام استفاده کنند.

راه تماس

قبل از اینکه مشتریان شما «گرسنه» شوند، شما باید همه مسیرهای برقراری ارتباط را آماده و دراختیار آنان قرار دهید. یک صفحه یا بخش جداگانه اضافه کنید که شامل تمام اطلاعات تماس مربوطه باشد. ساعات کار، مکان (ها)، شماره تلفن، ایمیل، و پیوند به حساب های شبکه‌های اجتماعی خود را ذکر کنید. همچنین می‌توانید در صورت داشتن یک فرم تماس یا فرم اشتراک به خبرنامه خود اضافه کنید.

در زمان ایجاد صفحه تماس، مهمترین اطلاعات ارتباطی خود را در پائین وب سایت خود قرار دهید. (قسمت پایین که در تمام صفحات وب سایت نشان داده می‌شود.) و به راحتی از هر صفحه قابل دسترسی باشد. فوتر شما می‌تواند ساعات کار، شماره تلفن، آدرس و پیوندهای شبکه‌های اجتماعی را نمایش دهد.

درباره ما

صفحه «درباره» یا «داستان ما» مکان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن اندکی از چیزهایی است که رستوران شما را منحصر به فرد می‌کند. در مورد سابقه کسب و کار، تخصص، ماموریت و ارزش‌های خود بنویسید. همچنین ممکن است بخواهید اعضای تیم خود را معرفی کنید و هر یک از داستان های فردی آنها را بگویید. اجازه دهید بازدیدکنندگان سایت شما احساسی نسبت به رستوران شما، افراد آن و ایده های پشت آن داشته باشند، به طوری که حتی قبل از رسیدن به شما شناخت پیدا کرده باشند.

توضیحات و نظرات

این بخش اختیاری است، اما اگر یکی از مشتریان شما در مورد یک غذای شما علاقه نشان داده باشد، یا اگر نشریه‌ای نظری در مورد تمجید از خدمات استثنایی شما نوشته است، فرصت رایگان روابط عمومی را از دست ندهید. مشتریان نظرات بی‌طرفانه را به‌عنوان منبع اطلاعاتی بسیار قابل اعتماد می‌بینند، بنابراین نقل قول‌های خوب را بنویسید و فراموش نکنید که منبع را برای اعتبار بیشتر ذکر کنید.

مقالات مرتبط

3- یک الگوی زیبا انتخاب کنید

برای اینکه وب سایت خود را مانند غذاهایتان اشتها آور کنید، لازم نیست یک طراح وب حرفه‌ای داشته باشید. در میان مجموعه‌ قالب‌های رستورانی که توسط طراحان ما ساخته شده است، بگردید تا نمونه‌ای مناسب برای کسب‌ و کارتان پیداکنید. و با زیبایی‌شناسی و نیازهای شما مطابقت دهید. هر قالب کاملاً قابل اختصاصی سازی است. می‌توانید آن را همانطور که هست استفاده کنید یا در آن تغییراتی ایجاد کنید.

برای سهولت در فرآیند انتخاب شما، ما تعدادی قالب برای کمک به طراحی وب سایت رستوران آماده کرده‌ایم. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اختیار شما قرار دهند.

4- وب سایت خود را براساس برند خود بسازید

ما می‌دانیم شما تا آخرین جزئیات رستوران را فکر کرده‌اید. مطمئن باشید دستمال‌ها با ظرف غذای آماده هماهنگی رنگی داشته باشند. برای ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای رستوران، توجه دقیق به برندسازی و زبان بصری نیز باید با توجه به عناصر زیر به وب سایت منتقل شود:

لوگوی منحصر به فرد

این اولین گام در برندسازی وب سایت است تا آن را به طور مشخص و بدون تردید متعلق به برند شما کند. لوگو به عنوان یک لنگر بصری کوچک عمل و مشتریان با برند شما مرتبط می‌کند.

زبان بصری خود را تعریف کنید

هر عنصر در وب‌سایت شما باید با برند شما تطابق داشته باشد، به این معنی که همه آنها باید با یک زبان بصری هماهنگ شوند. برای انجام این کار، یک پالت رنگ محدود و تعدادی فونت را برای وب سایت رستوران خود انتخاب کنید. استفاده از رنگ را به یک رنگ اصلی و دو تا سه رنگ کناری محدود کنید تا به یک حس منسجم دست یابید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که احساسات مناسبی را برانگیزد. به عنوان مثال، برای یک کافی شاپ ارگانیک، ممکن است بخواهید از یک پالت سبز و خنثی استفاده کنید که حال و هوای سالم و تازه ای به شما ب دهد. با این حال، برای یک پیتزا فروشی، ممکن است پالت گرم‌تری از رنگ‌های قرمز و زرد را ترجیح دهید.

همین چارچوب فکری باید برای فونت‌ها استفاده و در وب سایت اعمال شود. در این مرحله نیز حداکثر سه فونت را انتخاب کنید. یک فونت را به‌عنوان اصلی انتخاب کنید تا در عناوین و سرصفحه‌ها استفاده شود، دیگری به‌عنوان ثانویه برای استفاده در متن در حال اجرا (برای اکثر نوشته‌هایتان و همه پاراگراف‌ها) و یک فونت تأکیدی سوم اختیاری (کمتر استفاده می‌شود، مانند مانند سرصفحه‌های فرعی، دکمه ها و منوی ناوبری و غیره).

ثبت یک دامنه

نام دامنه آدرس وب سایت شما است، مانند ebgroup.ir ، نام دامنه شما باید نام رستوران شما باشد و ترجیحاً شامل یک کلمه کلیدی که با کاری که انجام می‌دهید (مانند نوع غذاهایی که سرو می‌کنید یا نام شهر شما) مرتبط باشد.

5- مطمئن شوید که وب سایت موبایل فرندلی است

امروزه افراد زیادی از طریق گوشی‌های هوشمند در اینترنت جستجو می‌کنند. بهینه‌سازی وب‌سایت برای تلفن همراه (طراحی سایت رسپانسیو) برای اطمینان از دسترسی به آن حتی در حین حرکت ضروری است. همه سایت‌های طراحی شده توسط eBgroup به‌طور خودکار به نسخه تلفن همراه تبدیل می‌شوند.

به یاد داشته باشید که برای تجربه ایده آل مرور تلفن همراه، بهتر است محتوا و ناوبری خود را ساده کنید. سعی کنید سایت خود را به نیازهای خود محدود کنید و محتوای اضافی را حذف کنید تا حتی در صفحه نمایش تلفن همراه کوچکتر به بهترین شکل ظاهر شود. اطمینان حاصل کنید که تمام اندازه‌ها و رنگ‌های فونت در موبایل نیز خوانا هستند.

توجه داشته باشید که همه ویژگی‌های مختلف رستوران‌های، مانند برنامه‌های منوها، سفارش‌ها و رزروها، همگی برای موبایل بهینه‌سازی شده‌ باشند تا بتوانید به راحتی کسب و کار خود را از هر دستگاهی اجرا کنید.

6- به سئوی سایت اهمیت دهید

همانطور که وب سایت باید زیبا و کاربرپسند باشد، برای اینکه در جذب مشتریان جدید هم مؤثر شود باید در نتایج جستجو در رتبه بالا نمایش داده شود. از طریق فرآیند سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)، هر زمان که کسی در اینترنت برای کسب و کاری مشابه شما جستجو کند، سایت شما کمی تقویت می‌شود.

کارشناسان سئو eBgroup می‌توانند یک استراتژی سئو متناسب با نیازهای شما ایجاد کنند و شما را در فرآیندهایی مانند انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت، افزودن متن جایگزین به تصاویر و موارد دیگر راهنمایی کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو، راهنمای ما سئو سایت و موارد مشابه بررسی کنید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

به عنوان یک صاحب رستوران، حوزه اصلی تمرکز شما باید سئوی محلی باشد. از آنجایی که اکنون مردم برای پاسخ به همه سؤالات روزانه خود مانند اینکه “فنجان قهوه از کجا تهیه کنیم” یا “برای بستنی کجا برویم” به Google مراجعه می‌کنند، بسیار مهم است که مکان خود را در «Google» ثبت کنید. به این ترتیب، اگر یک رستوران در تهران دارید، شانس بیشتری برای نمایش در جستجوهای «رستوران در تهران»، «بهترین رستوران در تهران» و غیره خواهید داشت.

7- بازخورد بخواهید

طراحی سایت تقریباً تمام شده است. حالا فقط یک بررسی نهایی قبل از پایان طراحی وب‌سایت رستوران مانده است. یعنی پیش نمایش سایت برای پیدا کردن لینک شکسته، اشتباهات املایی یا سایر خطاها. سپس می‌توانید سایت خود را انتشار دهید. اما هنوز آن را برای دیدن همه به اشتراک نگذارید. لینک را فقط برای چند نفر از دوستان قابل اعتماد ارسال کنید تا بررسی کنند.

از طرفداران خود بخواهید که با بازخورد صادقانه در مورد تجربه کاربری سایت بدهند، خواه با مشکلات ناوبری یا اینکه بتوانند اشتباهات دیگری را تشخیص دهند. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید که میز رستورانتان را رزرو کنند یا یک وعده غذایی سفارش دهند، از ابتدا تا انتها فرآیند آنلاین را طی کنند تا دوبار بررسی کنند که همه چیز به‌خوبی و طبق برنامه پیش می‌رود. خیلی بهتر است که این اشتباهات را زودتر و با دوستان خود تشخیص دهید تا به دست مشتریانتان.

8- همه جا سایت را تبلیغ کنید

وب سایت رستوران اکنون طراحی و فعال شده است. حالا مشتریان باید از آن مطلع شوند. با به اشتراک گذاری اخبار وب سایت خود در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی شروع کنید. علاوه بر این، از بخش پروفایل هر یک از کانال‌های اجتماعی (مانند بخش بیو اینستاگرام و بخش درباره فیس بوک) به سایت خود لینک دهید.

می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت خود در موارد برندینگ رستوران، مانند کارت‌های ویزیت، منوهای تحویل و موارد دیگر، برخی از اشتراک‌گذاری‌های واقعی را نیز انجام دهید.

هنگامی که سایت شما در اینترنت منتشر شد، اجازه ندهید فهرست اولویت‌های شما پایین بیاید. هر چند وقت یکبار، سایت را با محتوای جدید و به روز تازه کنید. برای مثال، اگر یک منوی فصلی برای پاییز منتشر می‌کنید، آن را با یک عکس زیبا به وب سایت خود اضافه کنید (و به یاد داشته باشید که وقتی زمانش رسید آن را حذف کنید).

مطمئن شوید که وب‌سایت شما دقیق‌ترین اطلاعات را منعکس می‌کند و در صورت تغییر ساعت کاری، باز کردن مکان جدید یا نیاز به اشتراک‌گذاری هر به‌روزرسانی دیگری، اطلاعات خود را بازبینی کنید.

در خاتمه خود را آماده کنید. زیرا سفارشات رستوران در حال ورود هستند. لطفاً میز دو نفره!

5/5 - (102 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای طراحی سایت رستوران و کافی شاپ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟