چرا سایت طلا و جواهرات به سئو نیاز دارد؟

سئو سایت طلا و جواهر

صنف طلا و جواهر یکی از چالش برانگیزترین بازارها در ایران است که حالا تعداد زیادی از برندها برای کسب سهم بازار آنلاین در آن رقابت می‌کنند. در ایران، رتبه‌ی نتایج جستجوی ارگانیک در صنعت طلا و جواهرات تحت سلطه چند برند خاص است که توانسته‌اند بالاترین دید سئو به خود اختصاص بدهند و رتبه اول در سئو سایت طلا و جواهرات به خصوص در عبارات «جواهرات» یا «طلا» داشته باشند.

بزرگترین چالش برای خرده فروشان طلا و جواهرات این است که چگونه در جستجوهای گوگل بتوانند در مقایسه با رقبای بزرگ صنعت طلا و جواهرات متمایز شوند؟

ما این راهنمای سئو سایت طلا و جواهرات را برای شما آماده نموده‌ایم تا کماکان در رقابت با برندهای طلا و جواهرات باقی بمانید. یعنی:

  1. ترافیک سایت را افزایش دهید و درآمدتان را از فروشگاه جواهرات آنلاین خود افزایش دهید.
  2. بهبود رتبه‌ی سایت درجستجوی کلمات کلیدی طلا و جواهرات را هدف هدایت ترافیک مرتبط.به سایت خود کنید.
  3. از طریق سئوی محلی تعداد تقاضای خرید و تعداد مشتریان فروشگاه فیزیکی خود را افزایش دهید.

قبل از اینکه راهنمای سئو سایت طلا و جواهرات eBgroup را بخوانید، اول به این فکر کنید که چه تنوعی برای بهبود دید هدف دارید.

آیا «طلا» همان «جواهر» است؟ اگر بازار هدف شما فقط ایران است، باید کلیدواژه‌های مرتبط با طلا و جواهرات را در سایت بهینه کنید. اگر بازار هدف شما کشورهای دیگر هست، برای تنوع کلمات کلیدی طلا و جواهرات، اصطلاحات آنها را پیدا و بهینه کنید.

طلا و جواهرات در موتورهای جستجو

وقتی صحبت از سئو سایت طلا و جواهرات و یا صنعت جواهرسازی به میان می‌آید، چیزی بیشتر از بهینه‌سازی لینک‌ها در موتورهای جستجو خواهیم داشت. هنگامی که برای عبارات حاوی محصولات مرتبط با طلا و جواهرات جستجو می‌کنید، رایج‌ترین نوع نمایش موتورهای جستجو به شکل زیر است:

با تغییرات دائمی الگوریتم موتورهای جستجو، طلافروشی‌ها و برندهای جواهرات باید نوع بازاریابی خود را تقویت کنند تا در انواع ویژگی‌های SERP از بقیه رقبا متمایز شوند و به مخاطبان هدف خود دست یابند. برای دنبال کردن نحوه بهبود سئوی سایت جواهرات همراه ما باشید.

جستجوی طلا و جواهرات

40 کلمه کلیدی برتر در جستجوی صنعت طلا و جواهرات

تحقیق کلمات کلیدی ستون فقرات و اساس استراتژی سئو است. سرمایه‌گذاری زمان در تحقیقات کامل کلمات کلیدی به شناسایی کلمات کلیدی طلا و جواهرات کمک می‌کند. یک برند برای بهینه‌سازی و قابل مشاهده شدن به کلمات کلیدی درست نیاز دارد.

محبوب‌ترین محصولات ارائه شده در فروشگاه‌های آنلاین طلا و جواهرات عبارتند از: حلقه نامزدی زیبا، حلقه ازدواج، گردنبند، دستبند، گوشواره و آویز الماس و سایر سنگ‌های قیمتی است.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

ما در لیست زیر 4۰ کلیدواژه محبوب بدون برند را در صنعت جواهرات برای شما فهرست کرده ایم:

کلمه کلیدی              میانگین جستجوهای ماهانه

  • حلقه نامزدی         ۲۴۶۰۰۰
  • ساعت                 ۲۰۱۰۰۰
  • ساعت مردانه        ۲۰۱۰۰۰
  • جواهرات             ۱۶۵۰۰۰
  • حلقه                   ۱۳۵۰۰۰
  • گوشواره              ۹۰۵۰۰
  • حلقه ازدواج          ۹۰۵۰۰
  • ساعت زنانه          ۹۰۵۰۰
  • الماس                 ۹۰۵۰۰
  • گردنبند               ۷۴۰۰۰
  • طلا                    ۷۴۰۰۰
  • انگشتر مردانه       ۶۰۵۰۰
  • دستبند                 ۴۹۵۰۰
  • زنجیر                 ۴۹۵۰۰
  • حلقه نامزدی         ۴۹۵۰۰
  • زنجیر طلا           ۴۹۵۰۰
  • حلقه نشان            ۴۹۵۰۰
  • گردنبند               ۴۰۵۰۰
  • دستبند مردانه        ۴۰۵۰۰
  • انگشتر الماس        ۴۰۵۰۰
  • دستبند                 ۲۷۱۰۰
  • رزگلد                 ۲۷۱۰۰
  • گوشواره الماس      ۲۷۱۰۰
  • مروارید               ۲۷۱۰۰
  • دستبند زنانه          ۲۲۲۰۰
  • گردنبند طلا          ۲۲۲۰۰
  • انگشتر طلا          ۲۲۲۰۰
  • گردنبند مروارید     ۲۲۲۰۰
  • دستبند نقره           ۲۲۲۰۰
  • گردنبند نقره          ۲۲۲۰۰
  • انگشتر زنانه         ۱۸۱۰۰
  • انگشتر نقره          ۱۸۱۰۰
  • گردنبند زنانه         ۱۸۱۰۰
  • جذابیت               ۱۸۱۰۰
  • النگو                  ۱۴۸۰۰
  • آویز                   ۹۹۰۰
  • گردنبند آویز          ۶۶۰۰
  • ست جواهرات       ۵۴۰۰
  • گردنبند کریستال     ۵۴۰۰
  • ست گردنبند و گوشواره ۴۴۰۰
جواهرات روژین

استراتژی سئو سایت طلا و جواهرات

با توجه به اینکه طلا و جواهرات یکی از رقابتی‌ترین بازارها در سئو سایت هستند، برای ربودن سهم بازار از برندهای بزرگ، به یک استراتژی واقعا خوب سئوی طلا و جواهرات نیاز دارید. این استراتژی باید شامل موارد زیر باشد:

  • سئو عناوین صفحه و توضیحات متا
  • بهینه‌سازی محتوای صفحه
  • URLهای سایت را برای گنجاندن کلمات کلیدی هدف بهینه کنید
  • یک وبلاگ طلا و جواهرات راه اندازی کنید
  • سئوی محلی فروشگاه طلا و جواهرات
  • استراتژی لینک‌سازی
  • بررسی سئو فنی سایت
  • سرعت سایت و سازگاری با موبایل
  • Google Analytics و Search Console را راه اندازی کنید

عناوین صفحه و توضیحات متا خود را بهینه کنید

توجه داشته باشید که موتورهای جستجو هنگام جستجوی کلمه «حلقه نامزدی» شکل زیر را به شما نشان می‌دهند. همه عناوین صفحه از عبارت «حلقه نامزدی» استفاده می‌کنند که به وضوح به گوگل (و کاربران) می‌گوید که صفحه در مورد چیست.

سئوی توضیحات متا با عنوان طلا و جواهرات

توضیحات متا که در زیر عنوان ظاهر می‌شوند نیز کلمات کلیدی اصلی و ثانویه شما را هدف قرار می‌دهند. نوشتن توضیحات متای معنی دار برای توضیح دادن به مشتریان بالقوه در مورد موضوع صفحه شما بسیار مهم است. توضیحات متا عامل رتبه‌بندی نیستند، اما بر روی CTR  تأثیر می‌گذارند. همانند تگ‌های عنوان، تعداد مشخصی از کاراکترها برای طول توضیحات متای بهینه وجود ندارد. اما توصیه می‌شود توضیحات خود را کمتر از ۱۶۰ کاراکتر نگه دارید.

بهینه‌سازی محتوای صفحه

محتوای صفحه باید با عنوان صفحه و کلمات کلیدی شما مرتبط باشد. تگ‌های عنوان صفحه و کپی روی صفحه خود را برای کلمات کلیدی هدف بهینه کنید. نمونه‌های زیر را با قرار دادن کپی دسته‌بندی خود در بالای صفحه بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای دسته بر اساس فصلی بودن، بازبینی و به روز شده است. یک صفحه دسته‌بندی با ساختار مناسب شامل لینک‌های داخلی به زیر مجموعه‌ها یا سایر دسته‌های مرتبط از طریق متن آن‌ها می‌شود.

طلا و جواهرات در سئو محتوای صفحه

دیدن متن دسته‌بندی برندهای لوکس در پایین صفحه در زیر شبکه محصولات غیر معمول نیست.

کلمات کلیدی را در URLهای سایت قرار دهید

استفاده از کلمات کلیدی در URL شما نه تنها URL را واضح و قابل خواندن می‌کند، بلکه یک عامل رتبه‌بندی جزئی نیز می‌باشد. همه ۱۰ نشانی اینترنتی برتر که برای عبارت «حلقه نامزدی» در Google رتبه‌ دارند، از کلمه کلیدی در URL برای منعکس کردن محتوای دسته‌های برند استفاده می‌کنند.

مقالات مرتبط

یک وبلاگ طلا و جواهرات راه اندازی کنید

اکثریت قریب به اتفاق مشتریان جواهرات قبل از اینکه وارد جواهرفروشی شوند یا جواهرات را به صورت آنلاین خریداری کنند، ساعت‌ها در مورد خرید جواهرات تحقیق می‌کنند. کلید وبلاگ شما تبدیل این محققان به خریداران آنلاین است. برندهای لوکس می‌توانند این کار را با ایجاد یک وبلاگ برای ساختن شخصیت برند و دادن دسترسی بهتر به مشتریان بالقوه به محتوای جدید و مرتبط انجام دهند تا به آن‌ها در تصمیم گیری برای خرید جواهرات کمک کند.

از محتوای وبلاگ خود برای نمایش محصولات استفاده کنید و کلمات کلیدی دم بلند (کمتر رقابتی) را هدف قرار دهید تا ترافیک ارگانیک زیادی به سایت مراجعه کند.

ایده‌های eBgroup برای محتوای وبلاگ طلا و جواهرات

  • راهنمای خرید موفق طلا و جواهرات: راهنمای خرید دقیق برای محصولات اصلی خود ایجاد و در آخر به محصولات لینک بدهید.
  • ایده‌های در مورد ارسال هدایای لوکس در رویدادهای تقویم مانند روز ولنتاین، روز مادر و غیره برای هدف قرار دادن درخواست‌های جستجوی هدیه.
  • پست‌های استایل و الهام بخش محصول.
  • آخرین پست‌های راه اندازی مجموعه/معرفی محصول. این پست‌های روند معمولاً از انتشارات یا وبلاگ نویسان بک لینک دریافت می‌کنند.
  • مقالات نحوه انجام و سایر پست‌های آموزنده مبتنی بر پاسخ برای نشان دادن تخصص صنعت شما.

سئوی محلی برای فروشگاه‌های فیزیکی طلا و جواهرات

ناگفته نماند که فروشگاه جواهرات شما باید برای جستجوهای محلی به عنوان بخشی از استراتژی سئو طلا و جواهرات بهینه شود. سئوی محلی به شما کمک می‌کند تا مشتریانی را که در یک مکان خاص جستجو می‌کنند، هدف قرار دهید. اگر بتوانید رتبه‌ی محلی خود را بالا ببرید، کسب و کار طلا و جواهرات شما جایگاه‌های اصلی را در جستجوگر گوگل خواهد گرفت، یعنی ۳ نتیجه جستجوی برتر در جستجوی محلی.

ما یک راهنمای سئو محلی برای بهینه‌سازی نمایه کسب و کار Google شما جهت کسب رتبه بالاتر برای جستجوهای نقشه‌های محلی و همچنین نتایج جستجوی عمومی نوشته‌ایم.

بهترین کلمات کلیدی سئو محلی طلا و جواهرات

میانگین کلمات کلیدی سئو محلی       جستجوهای ماهانه

  • طلا فروشی                                  ۲۷۱۰۰
  • طلا فروشی نزدیک من                     ۱۸۱۰۰
  • جواهرات فروشی                           ۱۸۱۰۰
  • جواهر فروشی نزدیک من                 ۹۹۰۰
  • جواهرات فروشی در نزدیکی من         ۲۴۰۰

برخی از موارد مهمی که باید در سئوی محلی در نظر داشته باشید عبارتند از:  Google Maps، Bing Places، Apple Maps, Facebook، نشان، بلد و غیره. مطمئن شوید که ساعات کاری شما همیشه در همه پلتفرم‌ها، به ویژه در وب‌سایت، نقشه‌ها و فهرست راهنمای شما ثابت می‌ماند و مشتریان را تشویق کنید که درباره برند شما نظر بدهند.

استراتژی لینک‌سازی طلا و جواهرات

در این بخش، چند نمونه از تاکتیک‌های لینک‌سازی را که توسط وب‌سایت‌های معروف برای به دست آوردن بک لینک‌های معتبر استفاده می‌شود، به شما نشان می‌دهیم. استراتژی ساخت لینک باید در دریافت لینک‌های ورودی با کیفیت و مرتبط باشد تا اعتبار سایت شما و دید سئو را بهبود بخشد.

اگر راهنمای متنی، محصولات نوآورانه، ویژگی‌های جالب یا راه اندازی محصول جدید داشته باشید، مردم به آن‌ها لینک می‌دهند.  

توصیه ما این است که از نزدیک با تیم روابط عمومی دیجیتال خود همکاری کنید تا آگاهی از برند و فروش شما افزایش یابد. تیم روابط عمومی همیشه در حال ارتباط رسانه‌ای با مطبوعات چاپی و آنلاین هستند. بنابراین از آن‌ها استفاده کنید تا فعالیت روابط عمومی خود را حول یک فعالیت مطبوعاتی «همیشه فعال» ساختاردهی کنید تا به رسانه‌ها و راهنماهای کلیدی برسید.

برند شما همچنین می‌تواند از ایجاد کمپین‌های خلاقانه با تأثیرگذاری بالا سود ببرد.

سایت‌های مجله سبک زندگی که معمولاً مد، زیبایی، سلامتی و سرگرمی را پوشش می‌دهند. پوشش در این سایت‌ها معمولاً شامل قرار دادن محصول است که با زمان‌های محبوب برای خرید جواهرات مانند سال نو، روز ولنتاین، روز مادر، روز پدر و غیره مرتبط است. مناسبت‌های اصلی هدیه مانند تولدهای ۱۸ و ۲۱ سالگی، عروسی و زایمان است. محتوا زمانی محبوب است که مصرف کنندگان به دنبال پوشش قرار دادن محصول برای مجموعه شما هستند.

وب سایت‌های مد/ترند

  • سایت‌های جواهرات: قرار دادن نظرات تخصصی صاحبان برند طلا و جواهرات در سایت‌های جواهرات آنلاین
  • اسپانسرینگ رویداد
  • سایت‌های مجله سفر
  • و چندین سایت بلاگرهای مد مانند کسانی که قبلاً به برند‌های جواهرات اشاره کرده‌اند.

از ابزارهایی مانند SEMRush یا Ahrefs استفاده کنید تا به بک لینک‌های رقیب خود پیدا کنید و ببینید آیا می‌توانید لینک‌هایی را مانند آن‌ها دریافت کنید. ابزارهایی مانند ابزار Link Intersect در Ahrefs می‌توانند برای مقایسه پروفایل لینک شما با رقبا مفید باشند.

به دنبال بک لینک‌های رقیب با یک DA قوی باشید تا به لیست لینک خود اضافه کنید. در سئو سایت همبستگی مثبتی بین رتبه‌ی DA و وب سایت نشان داده شده است.

مقالات مرتبط

آنالیز فنی سایت طلا و جواهرات

انجام آنالیز و بررسی فنی منظم سئو (سئو فنی) سایت می‌تواند به شما اطلاعات مهمی در مورد مسائل غیرمنطبق سایت بدهد که نیاز به حل دارند. اصلاحات فنی سئو می‌تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر عملکرد سئوی شما داشته باشد.

ابزارهای سئو که توصیه می‌کنیم را در دسترس خود داشته باشید، ScreamingFrog و هر یک از این ابزارهای بزرگ‌تر SEO سازمانی مانند Botify / Deepcrawl / Sitebulb / OnCrawl هستند.

حتی می‌توانید برای یافتن مشکلات، آمار خزیدن جدید و بهبود یافته برای سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید.

سرعت سایت و سازگاری با موبایل

مطمئن شوید که وب سایت شما سازگار با موبایل (ریسپانسیو)، سریع و ایمن است. زیرا سرعت صفحه نه تنها برای مشتریان خوب است، بلکه به بهبود رتبه‌بندی سئو نیز کمک می‌کند، صفحات سریعتر از نظر موتورهای جستجو بهتر هستند. بیایید از تست سرعت صفحه مقایسه بصری با استفاده از webpagetest. org استفاده کنیم تا مشخص شود که کدام یک از رقبای شما در صنعت طلا و جواهرات دارای سریع‌ترین سرعت صفحه است.

گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول را راه اندازی کنید

تا به حال باید متوجه شده‌اید که تأثیر تغییرات سئو یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اگر به درستی این کار را انجام دهید، طی چند هفته شاهد نتایج مثبت خواهید بود. راه اندازی کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل گوگل می‌تواند برای بررسی سلامت سایت، خطاهای خزیدن، فهرست‌بندی مرور، خطاهای نقشه سایت، عملکرد ارگانیک و غیره مفید باشد.

نکات مهم eBgroup برای وب سایت‌های طلا و جواهرات

  • مطمئن شوید که از تصاویر با کیفیت بالا از طلا و جواهرات خود در سراسر سایت استفاده می‌کنید
  • چندین زاویه از عکس‌های طلا و جواهرات را در صفحات توضیحات محصول خود قرار دهید.
  • محصول جواهرات را در یک چرخش ۳۶۰ درجه نشان دهید تا مشتریان خود تجربه خرید از یک مرکز خرید بزرگ را داشته باشند.
5/5 - (89 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «چرا سایت طلا و جواهرات به سئو نیاز دارد؟»

  1. هادی عظیمی

    سلام وقتتون بخیر متشکرم مطالبی که گذاشتید کاربردی بود

  2. من وقتی وارد سایت طلا و جواهرات میشم بقدری عکس های جذاب دارند که کلی وقت من رو میگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟