جدیدترین روش‌های سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی

اگر می‌خواهید ترافیک و فروش بیشتری به وب‌سایت فروشگاهی تجارت الکترونیک خود داشته باشید، سئو سایت اولین قدم مهم است.

مقالات و آموزش‌های زیادی در سایت ما و سایر سایت‌ها وجود دارد که آموزش کلی سئو را ارائه می‌دهند، اما تعداد بسیار کمی هستند که به طور خاص به نیازهای کارآفرینان تجارت الکترونیک و فروش آنلاین می‌پردازند.

ما می‌خواهیم به شما یک شناخت اساسی از بهینه‌سازی موتورهای جستجو (seo) در سایت فروشگاهی برای تجارت الکترونیک بدهیم. برای شروع کافی است، مطمئن شوید که تمام سیگنال‌های مناسب را به گوگل ارسال می‌کنید و تا شما را برای موفقیت در سئو آماده کنیم.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو سایت فروشگاهی یا سایت تجارت الکترونیک فرآیندی است که فروشگاه آنلاین شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بیشتر ظاهر می‌کند. وقتی مردم محصولاتی را که شما می‌فروشید جستجو می‌کنند، می‌خواهید تا جایی که ممکن است رتبه بالایی کسب کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.

شما می‌توانید از جستجوی پولی ترافیک دریافت کنید، اما سئو هزینه بسیار کمتری دارد. بعلاوه، مسدودکننده‌های تبلیغات و عدم اطمینان به تبلیغات می‌توانند اثربخشی جستجوی پولی را کاهش دهند، بنابراین باید بدون توجه به جستجو، آن را بهینه کنید.

سئو سایت فروشگاهی معمولاً شامل بهینه‌سازی سرفصل ها، توضیحات محصول، داده‌های متا، ساختار لینک داخلی و ساختار ناوبری برای جستجو و تجربه کاربر است. هر محصولی که می‌فروشید باید یک صفحه اختصاصی طراحی شده برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو داشته باشد.

با این حال، شما نباید صفحات ثابت و غیرمحصولی را در سایت خود فراموش کنید، مانند موارد زیر:

  • صفحه نخست
  • صفحه درباره
  • F.A.Q
  • مقالات وبلاگ
  • مرکز راهنمایی
  • صفحه تماس

لیستی از کلمات کلیدی برای آن صفحات و همچنین کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید. ابزارهایی مانند Keyword Planner جستجو برای یک کلمه کلیدی طولانی و یافتن کلمات کلیدی معنایی که به خوبی با آن مطابقت دارند را آسان می‌کند.

چرا سئو برای سایت فروشگاهی مهم است؟

مصرف کنندگان در صورت نیاز به محصول یا خدمات چه می‌کنند؟ بسیاری از آن‌ها در گوگل جستجو را انجام می‌دهند. آن‌ها به دنبال گزینه‌ها، راهنمایی‌ها، مقایسه‌ها و سایر اطلاعات هستند تا به آن‌ها در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

اگر وب سایت شما در SERP‌ها ظاهر نشود، دسترسی حیاتی به مشتریان واجد شرایط و علاقه‌مند خرید آنلاین را از دست می‌دهید. محصولات شما ممکن است فضایی در وب داشته باشند، اما آیا قابل یافتن هستند؟

اینجاست که سئو سایت فروشگاهی وارد می‌شود. راهی برای دستیابی به مخاطبان هدف بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد. هنگامی که افراد را به سایت خود جذب کردید، می‌توانید آن‌ها را با محصولات باکیفیت، کپی جذاب و دعوت به اقدام انگیزشی خوشحال کنید.

اگر وب سایت خود را فقط برای افراد بهینه‌سازی کنید، به شرکت خود آسیب رسانده اید. سئو سایت فروشگاهی اولین مرحله برای دستیابی به مشتریان جدید است: جذب افراد به سایت شما.

چگونه یک استراتژی سئو سایت فروشگاهی ایجاد کنیم؟

سئو سایت فروشگاهی ممکن است کار بزرگی به نظر برسد، به خصوص اگر قبلاً وب سایتی داشتید که با هزاران محصول پر شده است. بله، ممکن است زمان ببرد، اما می‌توانید با یک استراتژی قوی، روند را تسریع کنید. این استراتژی شامل موارد زیر خواهد بود:

اولویت‌بندی صفحات

کدام صفحات در سایت شما بیشترین بازدید را دارند؟ با آن‌ها شروع کنید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید مردم بر روی یک محصول خاص یا شاخص تمرکز کنند، ابتدا برای آن محصول بهینه‌سازی کنید.

یک گردش کار ایجاد کنید

سئو به شما نیاز دارد که بسیاری از الزامات خاص را برآورده کنید. انتخاب کلمات کلیدی، افزودن متا داده ها، نامگذاری صحیح تصاویر، افزودن ویژگی‌های جایگزین تصویر، و ترکیب کلمات کلیدی مرتبط، همگی در این دسته قرار می‌گیرند.

رقبا و میزان رقابت را بررسی کنید

استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شما باید طوری طراحی شود که از رقبا پیشی بگیرد. به سایت رقبای برتر خود نگاه کنید و تلاش‌های سئو آن‌ها را بررسی کنید. راه‌هایی را برای بهتر کردن زندگی خود شناسایی کنید.

CRO را دنبال کنید

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) باید از سئو پیروی کند. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چک لیست سئو سایت فروشگاهی (بهترین روش‌ها برای استراتژی سئو سایت فروشگاهی)

بیایید به برخی از بهترین نکات برای سایت‌های فروشگاهی که در فضای سئو کمبود دارند نگاه کنیم. اگر می‌خواهید افراد راحت‌تر محصولات شما را پیدا کنند، به یک استراتژی سئو سایت فروشگاهی نیاز دارید و بررسی هر یک از موارد از لیست، استراتژی شما را موثرتر می‌کند.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

بله، کلمات کلیدی هنوز مهم هستند. شما نباید عناوین و توضیحات محصول خود را با کلمات کلیدی پر کنید، اما آن‌ها باید در صفحه موجود باشند.

تحقیق کلمات کلیدی

کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان محصول، توضیحات، توضیحات متا، ویژگی‌های جایگزین تصویر و عنوان فرعی ذکر کنید. کلمات کلیدی شاخص معنایی پنهان (LSI) را در سراسر صفحه قرار دهید. اینها کلمات کلیدی مرتبطی هستند که به گوگل کمک می‌کنند صفحه شما را در زمینه درک کند.

حجم جستجوی کلیدواژه، CPC و هدف کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از استفاده از یک کلمه کلیدی، کمی در مورد آن تحقیق کنید. بدانید که افراد چقدر آن را جستجو می‌کنند (حجم جستجوی کلمه کلیدی)، چقدر رقابتی است؟ در فضای تبلیغاتی پولی (هزینه به ازای کلیک، یا CPC)، و زمانی که مردم از آن کلمه کلیدی استفاده می‌کنند به دنبال چه چیزی هستند.

حجم جستجو به شما می‌گوید که یک کلمه کلیدی خاص چقدر علاقه را به مصرف کنندگان القا می‌کند. حجم بالای جستجو نشان دهنده محبوبیت بیشتر است، به این معنی که جستجوهای فعال‌تری برای آن کلمه کلیدی خواهید داشت.

CPC به شما می‌گوید که مردم هنگام خرید تبلیغات بر اساس یک کلمه کلیدی خاص چقدر به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنند. CPC بالا نشان دهنده افزایش رقابت است. اگر کلمه کلیدی هدف شما بسیار رقابتی است، به دنبال یافتن یک جایگزین طولانی باشید.

در نهایت، هدف کاربر توصیف می‌کند که مردم وقتی یک کلمه کلیدی خاص را در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنند، می‌خواهند پیدا کنند. برای مثال، فرض کنید که شخصی «دوش حمام» را تایپ کرده و Enter را می‌زند.

آیا آن شخص اطلاعاتی در مورد نصب دوش، تعمیر دوش، حمام نوزاد، دوش عروس یا چیز دیگری می‌خواهد؟ اگر نمی‌توانید هدف کاربر را در پس یک کلمه کلیدی تعیین کنید، برای وضوح، کلمات دیگری را به رشته جستجو اضافه کنید.

انجام تحقیقات رقبا

اگر هیچ سرنخی برای بهینه‌سازی در سایت برای سایت فروشگاهی خود ندارید، بهترین گزینه برای شما رقبای شما هستند. رقبای بزرگ‌تر، به‌ویژه، آن‌ها که قبلاً برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌هایشان قدم برداشته‌اند، می‌توانید بسیاری از اسرار آن‌ها را در خود وب‌سایت‌هایشان بیاموزید.

کلمات کلیدی چیزی هستند که باید روی آن تمرکز کنید. به ویژه، باید کلمات کلیدی را در صفحات اصلی آن‌ها و همچنین صفحات محصولات برتر آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه می‌توان تشخیص داد که یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص در حال بهینه‌سازی است؟ می‌توانید با استفاده از ابزار Moz شروع کنید تا عنوان سئو و توضیحاتی که رقبای شما در تگ‌های عنوان خود استفاده می‌کنند را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند SEMrush استفاده کنید تا ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی در جستجوی ارگانیک و پولی رتبه‌بندی می‌کنند.

آنالیز سایت فروشگاهی با SEMrush

تحقیقات خود را با کلمات کلیدی متوقف نکنید. صفحات فرود رقبای خود را نیز بررسی کنید، بنابراین می‌توانید ببینید که چگونه از کلمات کلیدی مشخص شده برای بهینه‌سازی آن صفحات استفاده می‌کنند.

روی سئو صفحه اصلی تمرکز کنید

صفحه اصلی معمولاً جایی است که اکثر مشاغل بودجه و انرژی سئو خود را در آن متمرکز می‌کنند. اگرچه صفحه اصلی یکی از بهترین صفحات وب سایت شما برای بهینه‌سازی است، به هیچ وجه تنها صفحه‌ای نیست که باید روی آن تمرکز کنید.

باید صفحه اصلی خود را به خوبی بهینه کنید. موارد کلیدی که می‌خواهید اضافه و بهینه کنید موارد زیر است.

برچسب عنوان صفحه اصلی

تگ عنوان سئو یکی از مهمترین عناصر بهینه‌سازی جستجو در سایت است. این باید شامل نام کسب و کار شما به همراه عبارت کلیدی اصلی مورد نظر شما باشد. شما باید این تگ عنوان را با کمتر از ۷۰ کاراکتر و به گونه‌ای بنویسید که برای بازدیدکنندگان جستجو جذاب باشد، زیرا آن را در نتایج جستجو می‌بینند.

توضیحات متای صفحه اصلی

توضیحات متا برای صفحه اصلی شما یک توضیح ۱۶۰ کاراکتری از کسب و کار شما است که در جستجو در زیر برچسب عنوان نیز نشان داده می‌شود. آن را به گونه‌ای بنویسید که مردم را تشویق کند که بخواهند از وب سایت شما بازدید کنند.

محتوای صفحه اصلی

محتوای صفحه اصلی شما باید به بازدیدکنندگان کمک کند تا در مورد کسب و کار شما و محصولاتی که باید ارائه دهید به روشی واضح و مختصر اطلاعات بیشتری کسب کنند. از بارگذاری بیش از حد اطلاعات خودداری کنید. چند محصول برتر خود را در صفحه اصلی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید.

صفحات اصلی به هم ریخته می‌توانند بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو را گیج کنند. به عنوان مثال، شاید شما محصولات را در دسته‌های مختلف می‌فروشید. گوگل برای شناسایی آنچه که شما می‌فروشید و چه کسانی را با محصولات خود هدف قرار می‌دهید با مشکل روبرو خواهد شد، بنابراین در مورد آنچه سایت شما ارائه می‌دهد دقیق باشید.

سئو صفحه اصلی

معماری سایت خود را ساده کنید

همانطور که محصولات و دسته‌بندی‌ها را به فروشگاه خود اضافه می‌کنید، به یاد داشته باشید که معماری سایت نقش مهمی در بهینه‌سازی جستجو دارد. به ویژه، باید یک سلسله مراتب متمایز از فهرست، از صفحه اصلی خود گرفته تا دسته‌بندی محصولات تا محصولات فهرست شده در آن‌ها داشته باشید.

ربات‌های موتور جستجو صفحات و محصولات شما را در وب سایت بر اساس یک ساختار لینک داخلی واضح که به راحتی قابل پیگیری است کشف می‌کنند.

قانون کلی برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان این است که مطمئن شوند مردم می‌توانند با سه کلیک به همه چیز دسترسی پیدا کنند. از صفحه اصلی، آن‌ها فقط باید حداکثر سه کلیک کنند تا به هر محصولی در وب سایت شما برسند.

لینک داخلی

لینک‌های داخلی دو هدف اصلی را دنبال می‌کنند:

  • تقویت سئو سایت فروشگاهی با نشان دادن اینکه چگونه صفحات با یکدیگر مرتبط هستند
  • افزایش زمان در سایت با تشویق بازدیدکنندگان برای کاوش بیشتر سایت شما

لینک به محصولات مرتبط یا مقالات وبلاگ پر از اطلاعات می‌تواند به بهبود سئو سایت فروشگاهی کمک کند و سایت شما را برای بررسی عمیق وسوسه انگیزتر کند.

بهینه‌سازی صفحات محصول

در وب سایت‌های فروشگاهی صفحات محصول مایه حیات کسب و کار هستند، بنابراین باید انرژی خود را روی بهینه‌سازی آن‌ها متمرکز کنید. بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به سادگی چند خط متن در مورد هر محصول می‌نویسند و یک تصویر یا ویدیو را منتشر می‌کنند.

شما به اطلاعات بیشتری در مورد صفحات محصول خود نیاز دارید تا گوگل بتواند آن‌ها را پیدا کند. در اینجا موارد خاصی وجود دارد که می‌خواهید روی آن‌ها کار کنید.

نام محصول

نام محصول شما مهم است. در بیشتر موارد، در عنوان سئو و URL صفحه محصول شما نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید یک عبارت جستجو یا عبارت کلیدی رایج را به محصولات خود اضافه کنید.

مثلاً اگر تی شرت می‌فروشید، حتماً در نام محصول عبارت «تی شرت» را قید کنید. به این ترتیب، کلمه کلیدی به عنوان سئو و URL نیز ختم می‌شود.

به‌عنوان یک امتیاز اضافی، هنگامی که مردم محصول شما را در فیس بوک یا پینترست به اشتراک می‌گذارند، آن کلمه کلیدی در عنوان پست اشتراک‌گذاری شده قرار می‌گیرد.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

بهینه‌سازی تصویر

تصاویر بخش مهمی از صفحه محصول شما هستند. لحظه‌ای جای مشتری خود بایستید. آیا بیشتر احتمال دارد که محصولی را از سایتی بخرید که محصول را از زوایای مختلف به وضوح نشان می‌دهد، از سایتی که اصلاً تصویر ندارد یا از سایتی که کوچک و ناخوانا است؟

نه تنها تصاویر برای مشتریان شما مهم هستند، بلکه برای بهینه‌سازی جستجو نیز مهم هستند.

برای بهینه‌سازی مناسب تصاویر خود برای جستجو، با نام فایل شروع کنید. تصاویری با نام IMG0010. jpg به صفحات محصول خود اضافه نکنید. در عوض، از نام محصول و کلمه کلیدی اصلی مانند eastcoast-skinny-jeans. jpg استفاده کنید.

اگر دیدگاه‌های جایگزینی از محصول خود دارید، کلمات کلیدی را درج کنید که اگر افراد در جستجوی آن تصاویر بودند، از آن‌ها استفاده می‌کردند.

همچنین، هنگامی که تصاویر خود را به صفحه محصول خود اضافه می‌کنید، نام محصول و کلمه کلیدی را در متن ALT تصویر قرار دهید.

نتیجه؟ تصاویر شما اکنون این شانس را دارند که در جستجوی تصویر گوگل همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است یا در صفحه نتایج جستجوی اصلی به عنوان بخشی از رسانه‌های اضافی نمایش داده شوند.

ویدئو

با افزودن ویدئو به صفحه محصول خود، به مشتری خود کمک کنید تا در مورد خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشد. این ویدیو می‌تواند اطلاعات اولیه در مورد محصول شما (مانند یک آگهی تجاری)، یک ویدیوی نحوه استفاده از محصول برای به دست آوردن نتایج، یا توصیفات افرادی باشد که از محصول استفاده کرده اند.

انتشار ویدیوهای خارج از سایت در شبکه‌هایی مانند YouTube می‌تواند راهی عالی برای جذب و آموزش مشتریان بالقوه در مورد محصولات شما باشد.

برای مثال، ویدئوهای آموزشی می‌توانند به مردم نشان دهند که چگونه با ترکیب محصولات شما، چیزی شگفت‌انگیز خلق کنند. هنگامی که آن‌ها به ایده کار بر روی آن پروژه می‌پردازند، احتمال خرید محصولات مرتبط شما افزایش می‌یابد.

نظرات مشتریان

بررسی‌ها راه دیگری برای افزایش اعتماد مشتری به محصول شماست، بنابراین اگر محصول خوبی دارید، حتما به آن‌ها اجازه دهید نظر دهند.

نقدهای بد همیشه هم چیز بدی نیستند. در مورد آن فکر کنید – اگر یک کالای با قیمت بالاتر دارید که بررسی‌های عالی دارد، و یک کالای با قیمت پایین‌تر با بررسی‌های بسیار زیاد، در این صورت احتمال بیشتری وجود دارد که مردم کالای با قیمت بالاتر را انتخاب کنند و در نتیجه فروش بیشتری برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.

محتوای سوالات متداول

آیا مردم درباره محصولات شما سوال می‌پرسند؟ البته که می‌پرسند. داشتن محتوای پرسش‌های متداول خاص محصول در صفحات محصول شما کلید تبدیل است.

اگر مشتریان سؤالاتی داشته باشند که شما به آن‌ها پاسخ نمی‌دهید، آن‌ها به جای دیگری می‌روند تا آن پاسخ‌ها را بیابند – و احتمالاً از منبعی که به سؤالات پاسخ می‌دهد خرید می‌کنند.

داشتن یک صفحه پرسش و پاسخ عمومی در وب سایت شما نیز ایده خوبی است. پاسخ به سؤالات اساسی در مورد سیاست‌های امنیتی، حمل و نقل و بازگشت وب سایت شما می‌تواند اعتماد خریدار را افزایش دهد و منجر به فروش بیشتر شود.

از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

مردم این روزها خرید قابل توجهی از طریق موبایل انجام می‌دهند. استفاده از یک طراحی واکنش گرا برای وب سایت فروشگاهی شما نه تنها می‌تواند به تجربه کاربری بهتر منجر شود، بلکه نتایج جستجو را نیز بهبود می‌بخشد. فهرست موبایل اول گوگل از سازگاری تلفن همراه به عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

کاهش سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه نیز یک سیگنال رتبه‌بندی برای دسکتاپ و موبایل است. هرچه صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند، گوگل رتبه بهتری به شما خواهد داد.

چگونه سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهیم؟ روی کم کردن عناصر غیر ضروری از صفحه خود تا حد امکان تمرکز کنید. برای مثال، یک تصویر پس‌زمینه بزرگ که عمدتاً توسط یک ستون سفید پوشانده شده است، ممکن است ضروری نباشد. به طور مشابه، هر پلاگین یا افزونه‌ای را که به نتیجه کسب و کار فروشگاه آنلاین شما کمک نمی‌کند حذف کنید.

اندازه و ابعاد تصویر

هرچه تصاویر شما بزرگتر باشد، مرورگر زمان بیشتری برای بارگذاری آن‌ها نیاز دارد. اگر اندازه یک تصویر را از ۱۰۰۰×۱۰۰۰ پیکسل به ۵۰۰×۵۰۰ پیکسل کاهش دهید، «وزن» آن را به نصف کاهش داده اید. همچنین می‌توانید تصاویر خود را به صورت JPG (JPEG) با کیفیت پایین با برنامه‌ای مانند Adobe Photoshop ذخیره کنید.

کاهش سایز عکس

شما این امکان را خواهید داشت که تصویر خود را به صورت JPG (JPEG) در سطح کیفی بین صفر تا ۱۲ ذخیره کنید.

ایجاد بک لینک برای سئو سایت فروشگاهی

بک لینک‌ها یکی دیگر از سیگنال‌های رتبه‌بندی هستند که گوگل برای تعیین محل تعلق صفحات شما در SERP‌ها استفاده می‌کند. هرچه بک لینک‌های بیشتری از سایت‌های با کیفیت داشته باشید، سایت شما معتبرتر می‌شود.

ساخت بک لینک برای سایت‌های فروشگاهی نباید دشوار باشد. پست مهمان در وبلاگ‌های مرتبط با جایگاه شما یکی از راه‌های آسان و کلاه سفید برای ایجاد لینک است. به سادگی به صاحبان وبلاگ‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید ایمیل بزنید و سه یا چند ایده برای پست‌های مهمان احتمالی به آن‌ها ارائه دهید.

بهترین ابزارهای سئو سایت فروشگاهی

اگر می‌خواهید استراتژی سئو سایت فروشگاهی شما کار کند، به ابزارهای مناسب نیاز دارید. در زیر برخی از مفیدترین وب‌سایت‌ها برای یافتن راه‌هایی برای بهبود سئوی درون صفحه و خارج از صفحه برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو آمده است.

Ubersuggest

این یک ابزار بسیار سودمند برای جداسازی بهترین کلمات کلیدی برای هدف سایت فروشگاهی شما و یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای کمک به افزایش رتبه شما است.

به سادگی کلمه کلیدی مرتبط با محصول خود را وارد کنید. این ابزار منابع مختلفی را در وب برای کسب اطلاعات در مورد کلمات کلیدی مرتبط، CPC، حجم جستجو و موارد دیگر خراش می‌دهد.

Ahrefs

از Ahrefs برای بهینه‌سازی و پیگیری استراتژی سئو سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. این برای یافتن بک لینک به سایت شما و همچنین به سایت‌های رقبای شما عالی است. اگر شخصی به رقیب شما لینک داده است، ممکن است بتوانید با ارسال ایمیل به آن شخص و ایجاد ارتباط، لینکی را به سایت خود بگیرید. پیشنهاد لینک دادن به سایت او را بدهید، سپس یکی از پست‌های باکیفیت خود را پیشنهاد دهید که مخاطبان ممکن است به آن علاقه‌مند باشند.

ScreamingFrog

ScreamingFrog برای یافتن مشکلات سایت شما مانند لینک‌های شکسته، توضیحات متا از دست رفته و محتوای تکراری عالی است. وقتی این مشکلات را شناسایی کردید، تغییر مسیرها ایجاد کنید یا محتوای گم شده را اضافه کنید تا در موتورهای جستجو جریمه نشوید. نسخه رایگان ابزارهای مفید زیادی ارائه می‌دهد، اما اگر بیش از ۵۰۰ URL دارید، ممکن است بخواهید آن را به Premium ارتقا دهید.

MOZ

زمانی که می‌خواهید کلمات کلیدی را ردیابی و پیدا کنید، فرصت‌های ایجاد لینک را پیدا کنید و معیارهای صفحه رقبا را تحلیل کنید، MOZ ابزار ایده‌آلی است. نسخه‌های رایگان و پولی وجود دارد، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که چه مقدار قدرت برای تقویت کمپین سئوی تجارت الکترونیک خود نیاز دارید.

چرا باید سئو سایت فروشگاهی را با CRO ترکیب کنید؟

به طور خلاصه به CRO در بالا اشاره کردیم، اما نرخ تبدیل چه ربطی به سئو دارد؟ پاسخ این است که آن‌ها دو مرحله هستند که مصرف کننده باید برای خرید محصولات تجارت الکترونیک شما طی کند.

اگر مردم نتوانند سایت شما (SEO) را پیدا کنند، نمی‌توانند پیشنهادات شما را دریافت کنند. به طور مشابه، اگر برای تبدیل‌ها بهینه‌سازی نکرده باشید، همه بازدیدکنندگان در جهان برای شما فروش به ارمغان نمی‌آورند.

ترکیب سئو با CRO مجموعه‌ای از استراتژی‌های قدرتمند را به شما می‌دهد تا به شما کمک کند نرخ تبدیل‌ها را افزایش دهید و فروش ایجاد کنید. تجارت الکترونیک به طور فزاینده‌ای رقابتی شده است، بنابراین شما به راه‌هایی نیاز دارید تا افراد بیشتری را به سایت خود و از طریق قیف فروش جذب کنید.

با تجزیه و تحلیل دقیق سایت خود با گزارش‌های Heatmap ،Scrollmap و Confetti شروع کنید. نحوه تعامل افراد با سایت شما را مشاهده کنید تا بتوانید هر صفحه را برای تبدیل بهینه کنید. تا زمانی که سئو را به درستی پیاده‌سازی کرده باشید، می‌توانید ترافیک ثابتی ایجاد کنید و درصد بیشتری از آن‌ها را تبدیل کنید.

نتیجه گیری

بسیاری از صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک و وب سایت‌های فروشگاهی می‌خواهند مستقیماً به سمت افزایش نرخ تبدیل بپرند. این طرز فکر درستی است، اما شما یک قدم جلوتر هستید.

قبل از اینکه بتوانید آن‌ها را در پیشنهادات خود تبدیل کنید، باید افراد را به سایت خود جذب کنید. شروع با سئو سایت فروشگاهی شما را برای موفقیت آماده می‌کند.

بیایید به چک لیست خود برای سئو سایت فروشگاهی نگاهی بیندازیم:

  • کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
  • انجام تحقیقات رقبا
  • روی سئوی صفحه اصلی تمرکز کنید
  • معماری سایت خود را ساده کنید
  • بهینه‌سازی صفحات محصول
  • از طراحی واکنشگرا استفاده کنید
  • سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهید
  • ایجاد بک لینک

اگر این مراحل را دنبال کنید، سایت فروشگاهی شما در موتورهای جستجو رتبه بهتری پیدا می‌کند و چشم‌انداز بیشتری برای تلاش‌های CRO شما ایجاد می‌کند.

سوالات متداول

5/5 - (42 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟