بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟

Home » بلاگ » مقالات » دیجیتال مارکتینگ » بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

تمام تلاش ما در دیجیتال مارکتینگ می‌بایست منجر به تبدیل مخاطب و مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و بالا رفتن نرخ تبدیل آنهاست. در این مطلب با واژه بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم شد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion rate optimization) یا CRO فرآیند بهینه سازی وب سایت برای افزایش احتمال انجام یک اقدام خاص توسط بازدیدکنندگان است. هرچه نرخ تبدیل وب سایت شما بیشتر باشد، سود شما بیشتر است. وب‌سایت شما می‌تواند در همه زمینه‌های دیگر عملکرد درخشانی داشته باشد، اما اگر نرخ تبدیل شما ضعیف باشد، مستقیماً روی نتیجه شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین ضروری است که پیشرفت‌هایی انجام دهید.

برای ایجاد وب سایتی که مرورگرها را متقاعد به انجام یک عمل کند، مراحل مختلفی باید انجام دهید. این اقدام می تواند پرس و جو در مورد یک سرویس، خرید، ایجاد یک حساب کاربری، اشتراک در لیست پستی یا برقراری تماس باشد.

در مرحله اول، طراحی سایت باید اعتماد مرورگرها را جلب کند. ناوبری باید آسان و استفاده از آن ساده باشد. همچنین باید به طریقی ترافیک را جذب کند، چه از طریق نتایج جستجوی ارگانیک یا یک کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC).

مرحله پایانی شاید سخت ترین مرحله باشد. اگر کاربران (مخاطبان) سایت مجبور به انجام کاری نباشند، تمام آن ترافیک برای کسب و کار شما ارزشی ندارد. بنابراین وب سایت شما باید بتواند با تبدیل بخشی از آن ترافیک به سرنخ، مشترک و مشتری، کار «تبدیل» را انجام دهد.

بهینه سازی نرخ تبدیل CRO چقدر مهم است؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بهینه سازی نرخ تبدیل بسیار مهم است. در مرحله اول، زمانی که در حال خرج کردن پول برای سئو یا پرداخت هزینه ترافیک از طریق یک کمپین PPC هستید، یک نرخ تبدیل خوب، بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری را برای شما فراهم می کند. همچنین تبدیل بازدیدکنندگانی که در حال حاضر دارید به جای جذب ترافیک بیشتر مقرون به صرفه تر است.

اهمیت CRO در تیم های بازاریابی دیجیتال از بین نمی رود. در واقع، 59 درصد می‌گویند که CRO برای استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال آنها بسیار مهم است، به همین دلیل است که کسب‌وکارهای بیشتری برای سرمایه‌گذاری در آموزش CRO انتخاب می‌کنند. آموزش CRO می‌تواند مهارت‌هایی را برای کسب‌وکارها فراهم کند که برای شناسایی و از بین بردن موانعی که تبدیل‌ها را کاهش می‌دهند، درآمد را افزایش داده و بازگشت سرمایه را به حداکثر برسانند.

بازاریابی CRO چیست؟

بازاریابی CRO یا بازاریابی بهینه سازی نرخ تبدیل، فرآیندی سیستماتیک برای افزایش درصد بازدیدکنندگان سایت است که اقدام مورد نظر خود را انجام می دهند؛ اشتراک در لیست پستی، پر کردن فرم اطلاعات شخصی، ثبت نام در یک سمینار و غیره.

به طور خلاصه، بهینه سازی اهمیت دارد زیرا کارایی تلاش های بازاریابی شما را به حداکثر می‌رساند. بنابراین اکنون که اصل را مورد بحث قرار دادیم، بیایید در مورد اجرای آن صحبت کنیم! در حالی که اجرای CRO در یک برنامه بازاریابی بر اساس اهداف و نیازهای منحصر به فرد شرکت شما متفاوت است، یک ستون فقرات کلی برای این فرآیند چند مرحله ای وجود دارد.

چگونه می توان نرخ تبدیل را بهینه کرد؟

بهینه سازی نرخ تبدیل می تواند یک راه بسیار ساده و مقرون به صرفه برای تیم های بازاریابی دیجیتال باشد تا تأثیر چشمگیری بر موفقیت کمپین های آنلاین خود داشته باشد. بسیاری از بازاریابان که آموزش CRO را می‌بینند، از اینکه چند تغییر ظریف در یک وب سایت چقدر می‌تواند تفاوت ایجاد کند شگفت زده می‌شوند.

تبدیل ها می توانند در سراسر یک وب سایت، از صفحه اصلی و صفحات خدمات گرفته تا صفحات قیمت گذاری، وبلاگ ها و صفحات فرود طراحی شده برای کمپین های خاص رخ دهند. در اینجا چند روش ساده برای بهینه سازی آن صفحات برای تبدیل آورده شده است.

1- صفحه نخست

یک صفحه اصلی معمولاً موردی نیست که بازدیدکنندگان صفحه اقدامی را در آن انجام دهند، اما نقش مهمی در تبدیل ها دارد. باید اولین تاثیر مثبت را بر بازدیدکنندگان بگذارد و آنها را به وضوح از طریق وب سایت شما به اطلاعاتی که می‌خواهند بیابند راهنمایی کند. یک صفحه اصلی باید لینک‌های واضحی را به اطلاعات محصول و خدمات نشان دهد، شامل دکمه هایی باشد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد سریع اقدام کنند و حتی ویژگی هایی مانند ربات چت را در خود جای دهد که می تواند به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد.

2- صفحات فرود

صفحات فرود به طور خاص برای افراد طراحی شده اند تا بتوانند اقدام کنند. آنها اغلب مقصد اصلی کمپین‌های بازاریابی آنلاین پولی هستند و پول زیادی برای هدایت ترافیک به این صفحات صرف می‌شود، بنابراین مهم است که آنها را درست انجام دهید. محدود کردن تعداد اقدامات بالقوه ای که بازدیدکنندگان می توانند انجام دهند، بیان واضح ارزشی که محصول یا خدمات می تواند به بازدیدکننده ارائه دهد و ایجاد اعتبار کسب و کار تنها تعدادی از عناصری هستند که باید برای بهینه سازی نرخ تبدیل در نظر بگیرید.

3- صفحه قیمت گذاری

صفحه قیمت گذاری یک وب سایت آماده و آماده بهینه سازی نرخ تبدیل CRO است. بازدیدکننده‌ای که به صفحه قیمت‌گذاری یک وب‌سایت می‌رسد، می‌تواند قصد خرید داشته باشد، بنابراین این صفحه‌ای است که می‌تواند این تصمیم را برای او بگیرد یا شکست دهد. ارائه طیف وسیعی از گزینه های قیمت گذاری (به عنوان مثال قیمت در هفته، ماهانه و سالانه)، ارائه تبلیغات از جمله کدهای تخفیف، ارائه اطلاعات فراوان در مورد ویژگی های محصول و داشتن گزینه های پرداخت ساده، همگی می توانند به افزایش نرخ تبدیل کمک کنند.

4- وبلاگ‌ها

وبلاگ ها راهی عالی برای پاسخ به سوالاتی است که بازدیدکنندگان در مورد محصولات یا خدمات شما ممکن است داشته باشند و اطلاعات بیشتری در مورد نوع مزایایی که می توانند ارائه دهند ارائه دهند. این همچنین آنها را به روشی مؤثر برای تبدیل خوانندگان به سرنخ تبدیل می کند. انتشار محتوای مرتبط و واقعاً مفید که شامل یک فراخوان برای اقدام (CTA) می‌شود، خوانندگان را به اطلاعات بیشتر دعوت می‌کند و از آنها می‌خواهد آدرس ایمیل خود را برای اطلاعات جامع‌تر ارسال کنند، می‌تواند به شما در تبدیل کمک کند.

CRO چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تیم های دیجیتال مارکتیگ به طور فزاینده ای زمان و پول خود را صرف آموزش حرفه ای CRO می کنند. مزایای بهینه سازی نرخ تبدیل عبارتند از:

  1. شما می توانید از ترافیک موجود خود بدون نیاز به صرف هزینه برای سئو، PPC و سایر روش های تولید ترافیک استفاده کنید.
  2. نرخ تبدیل بالاتر منجر به تکرار بیشتر معامله و حفظ مشتری بیشتر می‌شود.
  3. بهینه سازی نرخ تبدیل CRO به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان رقبای خود را جذب کنید.
  4. با تجزیه و تحلیل داده هایی مانند ضبط جلسات کاربر و رفتار ناوبری وب سایت، درک بهتری از سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان خود به دست خواهید آورد.
  5. شما می‌توانید تشخیص دهید که کدام بخش از وب سایت شما عملکرد ضعیفی دارد و بهبودهای لازم را انجام دهید.
  6. داشتن وب سایتی که بازدیدکنندگان را به طور یکپارچه به اهدافشان راهنمایی کند، به تقویت درک برند کمک می‌کند.

CRO در مقابل SEO: تفاوت در بازاریابی دیجیتال چیست؟

CRO و SEO (بهینه سازی موتور جستجو) تا حدودی رابطه عجیبی در دنیای بازاریابی دارند. آنها را می‌توان به عنوان مترادف با یکدیگر اشتباه گرفت، یا حتی در مقابل یکدیگر قرار داد. با این حال، در واقعیت، این دو اجزای متمایز و مکمل یک استراتژی بازاریابی جامع هستند که بیش از آن قادر به کار در هماهنگی هستند.

سئو حول تکنیک‌هایی می‌چرخد که قرار است شرکت را در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک از طریق استراتژی سئو داخلی و سئو خارجی افزایش دهد.

تعارض زیادی می‌تواند بین این دو ایجاد شود. به عنوان مثال، برخی تغییرات در عناصری که می‌تواند CRO را بهبود بخشد، بر رتبه جستجوی صفحه تأثیر منفی می‌گذارد و با اهداف سئو مطابقت ندارد. با این حال، بدون شک می توان این موارد را با خلاقیت، مصالحه در صورت نیاز و آزمایش های فراوان حل کرد.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

بنابراین چگونه SEO و CRO می توانند سازگار باشند؟

در اینجا نمونه هایی از اقداماتی است که برای هر دو مفید است:

  • صفحات کاربرپسند با عناوین واضح و مرتبط
  • کپی محتوای قابل هضم و منظم که بر موضوعات/محصولات خاص تمرکز دارد
  • سلسله مراتب محتوا با کلمات کلیدی و تگ های عنوان
  • به روز رسانی های مکرر برای طرح و محتوای سایت
  • سرعت بارگذاری صفحه سایت (40٪ از مردم وب سایتی را که بیش از 3 ثانیه طول می کشد را رها می کنند!)

به طور خلاصه، بازاریابی CRO می تواند نتایج مهمی را برای کمپین های شما به ارمغان بیاورد بدون اینکه استراتژی موجود شما را مختل کند.

اگر در اجرای فرآیند بهینه سازی نرخ تبدیل برای برند کسب و کار الکترونیک خود مشکل دارید، تنها نیستید. به همین دلیل است که ما این راهنمای گام به گام را ایجاد کردیم که چگونه یک فرآیند CRO برای تجارت الکترونیک را اجرا کنید که درآمد پایدار را به همراه دارد.

4.9/5 - (20 امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.