Home » مقالات » کسب و کار الکترونیک » صفحه 5

ماتریس ترند طراحی کسب و کار

ماتریس ترند: یک دید کلی برای روندهای مربوط به کسب و کار است. قبل از اینکه ما واقعاً توصیه های خود را با تمرکز بر روی اطلاعات مصرف کننده شروع کنیم، که همیشه در هسته اصلی کار ما است و قبل از آنکه حتی برای این موضوع اقدام به ایجاد…

ادامه مطلب

موفقیت در تحول دیجیتال

فن آوری های دیجیتال در تغییر شکل چشمگیر صنعت موثر بوده است. بسیاری از شرکت ها برای تغییر در مقیاس بزرگتری تلاش می‌کنند تا با به دست آوردن مزایای این روند به رقابت با رقبا بپردازند. در یک بررسی جهانی جدید در مورد تحول دیجیتال ، بیش از هشتاد درصد…

ادامه مطلب

مدل کسب و کار

یک مدل کسب و کار چیست؟ یک مدل کسب و کار چارچوبی برای چگونگی ایجاد یک شرکت است. درنهایت ، پتانسیل های یک سازمان را تا ذات خود تقلیل می دهد و چارچوبی برای موفقیت و غلبه بر چالش ها را فراهم می کند. یک مدل کسب‌وکار فرضیات اساسی و…

ادامه مطلب

استراتژی کسب و کار

در استراتژی کسب و کار برای دستیابی به بازده بالاتر، باید ویژگی های اصلی یک سازمان بر روی برآورده کردن نیازهای مشتری یا ترجیحات او متمرکز باشد. این کار از طریق استراتژی های سطح کسب و کار انجام می شود. استراتژی های سطح کسب و کار عبارت است از: اقدامات…

ادامه مطلب

طراحی تجارت الکترونیک

مشاغل سنتی “کف بازار” تجربه‌ی مستقیم ، حضوری فروش محصولات و خدمات را به مشتریان می دهد. درست همانطور که تجربه مشتری نقش اساسی در تبدیل خریداران ویترین به خریداران واقعی دارد ، طراحی تجارت الکترونیک یک نوع تعامل مشتریان با تجارت را تعیین می کند. تدوین یک برنامه طراحی…

ادامه مطلب
کسب و کار الکترونیک

مبانی کسب و کار الکترونیکی

مقدمه استفاده از فناوری رایانه‌ای در جمع‌آوری، پردازش و ارایه اطلاعات به نحوی که منجر به پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌های یک سازمان با اهداف تجاری و غیرتجاری باشد، کسب و کار الکترونیکی می‌گویند. گسترش و رشد فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و ورود آنها به عرصه سیستم های سازمانی آثار و…

ادامه مطلب

کسب و کار دیجیتال

بدون داشتن تجربه و برنامه ای کامل و جامع در حوزه کسب و کار دیجیتال، هیچ ارتباط موثری بین صاحبان کسب و کار و مشتریان ایجاد نمی شود. برای داشتن یک  کسب و کار دیجیتال قوی باید از متخصصان این حوزه کمک گرفت. گسترش و پیشرفت روز افزون تکنولوژی بخصوص…

ادامه مطلب

چگونه تحول دیجیتال موفق ایجاد کنیم؟

برای انجام تحول دیجیتال موفق و درست بهتر است مراحل زیر را به دقت به انجام برسانیم: خوب اول یه هسته دیجیتالی توی تیم‌تون ایجاد کنید دیجیتال چیزی نیست که بشه برون سپاریش کرد یا در قالب یه پروژه به شخصی واگذارش کنیم تا برامون درستش کنه. دیجیتال ابزاریه که…

ادامه مطلب

چگونه از شکست پروژه های تحول دیجیتال جلوگیری نماییم؟

در عصر دیجیتال، استفاده از تکنولوژی‌ها و زیرساخت‌های دیجیتال توانسته است پتانسیل‌های چشمگیری برای توسعه و ارائه ارزش‌های نوآورانه به بازار ایجاد نماید. در همین راستا مدیران و صاحبان کسب‌و‌کارها می‌بایست با شناخت درست قابلیت‌های سازمان و صنعت خود، نقشه راه تحول دیجیتال کسب و کارشان را برای بهره‌مندی از…

ادامه مطلب

شکست و موفقیت مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار با BPR

باید بدانیم که BPR روش مطمئنی برای موفقیت نیست و درست مانند همه‌ی فعالیت‌ها احتمال شکست هم در آن وجود دارد. در این موارد برنامه BPR موفق می‌شود: نیازهای مشتری در اولویت باشند و این هدف مستقیما روی فعالیت‌های تجاری شرکت تأثیر بگذارد؛ هزینه‌ها باید کاهش بیابند تا شرکت بتواند…

ادامه مطلب