30 ایده بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارها

بازاریابی کم هزینه
بازاریابی کم هزینه

برای بازاریابی پول نداری؟ مشکلی نیست ما در این مقاله 30 ایده بازاریابی کم هزینه برای کسب و کار شما آماده کرده‌ایم که می‌توانیم با استفاده از آنها به خوبی کسب و کار خود را معرفی کنید.

بازاریابی موثر با یک تعریف خوب شروع و به هر کسی که علاقه مند به گوش دادن باشد تحویل داده می شود.

فهرست مطالب
  1. 1- زمینه کاری خود را کامل کنید.
  2. 2- با جامعه خود درگیر شوید.
  3. 3- درخواست معرفیبرای بازاریابی کم هزینه
  4. 4- به گروه های شبکه ای رو در رو بپیوندید.
  5. 5- در برنامه های تجاری/نمایشگاه های محلی شرکت کنید.
  6. 6- برای کسب جوایز اقدام کنید.
  7. 7- اینفلوئنسرها را فراموش نکنید.
  8. 8- با سایر مشاغل همکاری کنید.
  9. 9- شروع به تماس سرد یا همان ایمیل مارکتینگ کنید.
  10. 10- با شرکت های وابسته و فروشندگان کار کنید.
  11. 11- پیشنهاد گفتگو
  12. 12- یک رویداد یا دوره میزبانی کنید.
  13. 13- محتوای درجه یک تولید و منتشر کنید.
  14. 14- برای نشر در صنعت تان بنویسید.
  15. 15- به دنبال تخفیف تبلیغات باشید.
  16. 16- محتوای خود را دوباره به روز کنید.
  17. 17- پیشنهاد کوپن.
  18. 18- یک مسابقه آنلاین برگزار کنید.
  19. 19-   محصولات رایگان یا خدمات رایگان ارائه کنید.
  20. 20-   لیست های آنلاین خود را بررسی کنید.
  21. 21-   آدرس های ایمیل جمع آوری کنید و یک خبرنامه ارسال کنید.
  22. 22-   وسایل نقلیه خود را محل تبلیغات کنید.
  23. 23-   کارت ویزیت جذاب طراحی کنید.
  24. 24-   استفاده از لایو در محل کار
  25. 25-   پادکست را شروع کنید.
  26. 26-   ارتباط با مشتری را شخصی کنید.
  27. 27- از ایمیل کارمندان نهایت استفاده را ببرید.
  28. 28- به سوالات پاسخ دهید.
  29. 29- از اینستاگرام و پینترست استفاده کنید.
  30.  30- بازاریابی چریکی.

اگر می خواهید کسب و کارتان رشد کند، باید هم زمان و هم پول برای بازاریابی کنار بگذارید. زمانی که شما یک کسب و کار در سطح سازمانی هستید که منابع لازم برای صرف بازاریابی را دارید، مشکلی نیست. اما اگر بودجه و زمان محدودی برای اختصاص دادن به بازاریابی خود داشته باشید، چه؟ آیا این بدان معناست که فقط باید منتظر بمانید تا پول بیشتری وارد کسب و کارتان شود بعد بازاریابی کنید؟ قطعاً نه!

با این 30 ایده بازاریابی کم هزینه، کسب‌وکار خود را بدون صرف هزینه زیاد به بازار عرضه کنید.

1- زمینه کاری خود را کامل کنید.

فرقی نمی‌کند در یک دورهمی خانوادگی، عروسی، مسافرت یا تماشای بازی فوتبال باشید، باید همیشه برای کسب و کار خود بازاریابی کنید. موثرترین راه برای انجام این کار، داشتن یک زمینه کاری قانع کننده است.

با توجه به اینکه اکثر مردم مدت توجه کوتاهی دارند، این کار آسان نیست.

شما اگر خوش شانس باشید، 90 ثانیه فرصت دارید. اگر در آن زمان نتوانید توانمندی کسب و کار خود را بطور متقاعدکننده بیان کنید، شانس تاثیرگذاری را از دست داده اید. حقایق و ارقام مهم هستند، اما این تنها معیار نیست – شما باید به گونه ای ارائه دهید که تخصص و اعتماد به نفس ایجاد کنید.

بنابراین، چگونه می توانید زمینه کاری خود را کامل کنید ؟ شروع با:

  • اینکه چه چیزی به مخاطب شما انگیزه می دهد.
  • ترکیب خود با اثبات اجتماعی
  • گفتن داستانی که نشان دهنده تخصص و چگونگی صلاحیت شما برای حل مشکل مخاطبان است.
  • پیش بینی سوالات کلیدی از سوی مخاطبان، مانند “مزیت رقابتی شما چیست؟”

2- با جامعه خود درگیر شوید.

اغلب اوقات وقتی صحبت از بازاریابی می‌شود اغلب به یک کمپین در مقیاس بزرگ فکر می کنند. اما گاهی اوقات باید کوچکتر فکر کنید و ببینید در جامعه شما چه خبر است.

  • آیا می توانید از یک خیریه یا لیگ کوچک حمایت کنید؟
  • آیا خیریه یا بخش غیرانتفاعی وجود دارد که بتوانید بصورت داوطلب در آن حاضر شوید؟
  • آیا می توانید یک مهمانی کوچک با سایر مشاغل محلی ترتیب دهید؟

3- درخواست معرفیبرای بازاریابی کم هزینه

ارجاعات آشنایان موثرترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ایجاد کسب و کار هستند.” مشکل این است که ما اغلب هنگام درخواست ارجاع احساس ناخوشایندی داریم. حتی بدتر، نمی خواهید درخواست شما با مخالفت رو به رو شود.

خوشبختانه، راه های زیادی برای درخواست ارجاع بدون نیاز به احساس بد یا ناامیدی وجود دارد. ما در اینجا فقط چند ایده برای شروع به شما می‌گوئیم:

  • روراست باشید و فقط از طریق ایمیل، آنلاین، حضوری یا در پایین فاکتورهای خود درخواست معرفی کنید.
  • به جای همه، روی درخواست از بهترین مشتریان خود تمرکز کنید.
  • مشوق‌هایی مانند کارت هدیه، درصد تخفیف از کار آینده، هدیه کوچک یا کمک خیریه به نام آنها ارائه دهید.
  • ارجاع را برای همه آسان کنید، مانند یک اسکریپت ایمیل یا عملکرد توصیه در سایت.
  • از مشتریان خود بخواهید صفحه شبکه اجتماعی شما را لایک کنند.

4- به گروه های شبکه ای رو در رو بپیوندید.

یکی از سریع‌ترین، آسان‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد روابط معنادار است که می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند، شبکه سازی است. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید به گروه‌های شبکه‌ای رو در رو در جامعه هدف خود مانند اتاق بازرگانی محلی خود بپیوندید.

همچنین می‌توانید عضو سازمان‌های تجاری مانند Business Networking International، شورای کارآفرینان جوان، سازمان کارآفرینی شوید. همچنین سازمان‌های خاص صنعت را جستجو کنید که می‌توانید به آنها بپیوندید.

5- در برنامه های تجاری/نمایشگاه های محلی شرکت کنید.

سازمان‌های محلی مانند اتاق بازرگانی اغلب ترکیب‌کننده‌های کسب‌وکار محلی را عهده دارند. اکنون که پیشرفت خود را کامل کرده اید، ادامه دهید و این رویدادها را به تقویم خود اضافه کنید.

همچنین حضور در نمایشگاه های تخصصی را رد نکنید.

6- برای کسب جوایز اقدام کنید.

معمولاً برای صنایع و سازمان ها جوایز تجاری مانند “بهترین رستوران ” یا “بهترین خدمات مشتری” وجود دارد. این نه تنها باعث ایجاد سر و صدای رایگان برای کسب و کار شما می شود، بلکه در صورت برنده شدن، می توانید یک نشان در سایت یا ویترین فروشگاه خود قرار دهید تا اعتبار خود را افزایش دهید.

7- اینفلوئنسرها را فراموش نکنید.

مردم آنچه را که می دانند و از افرادی که به آنها اعتماد دارند می خرند. به همین دلیل است که بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین استراتژی های بازاریابی در دنیای مدرن است.

اینفلوئنسرها با تعداد زیادی کانال دیجیتال می توانند به راحتی محصولات و خدمات را با کلیک یک دکمه برای میلیون ها دنبال کننده تبلیغ کنند.

وقتی به دنبال اینفلوئنسرها می‌گردید، “باید روی کیفیت به جای کمیت تمرکز کنید. به دنبال تعامل زیاد به جای دنبال کنندگان زیاد باشید. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که یک اینفلوئنسر خاص برای صنعت خود انتخاب می‌کنید.”

هنگامی که تشخیص دادید “باید به اینفلوئنسر در ازای بررسی محصول ، محصولات یا خدمات رایگان ارائه دهید. این یک استراتژی بسیار محبوب است که توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام انجام می شود.”

8- با سایر مشاغل همکاری کنید.

همکاری با یک کسب و کار مرتبط با شما راهی عالی برای معرفی کسب و کار خود به مخاطبان کاملاً جدید است. می توانید این کار را با همکاری آنلاین با یک وبینار یا آفلاین از طریق یک رویداد اختصاصی انجام دهید.

اگر با یک کسب و کار محلی شریک هستید، می توانید به سادگی کارت ویزیت، بروشور یا کاتالوگ را در محل فیزیکی آن قرار دهید.

9- شروع به تماس سرد یا همان ایمیل مارکتینگ کنید.

باور کنید یا نه، تماس سرد یا ایمیل مارکتینگ هنوز راه‌های موثری برای به دست آوردن مشتری جدید هستند — همچنین هزینه‌ای جز زمان برای شما ندارد. به هر حال، اگر کسی را می خواهید، باید دنبال آن بروید.

البته چیزهای بیشتری جز برداشتن تلفن و تماس با کسی یا ارسال ایمیل برای او وجود دارد. یک هنر برای تماس سرد وجود دارد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی موفقیت بیشتر در تماس سرد می‌گوئیم:

  • روی فروش تمرکز نکنید. ایده این است که فرصتی برای شما ایجاد شود تا بتوانید طرح خود را ارائه دهید.
  • قبل از تماس با هر کسی، تحقیقات بازار را انجام دهید تا فقط با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.
  • یک بیانیه آغازین موثر آماده کنید که شامل احوالپرسی، معرفی، نقطه مرجع (این چیزی در مورد مشتری بالقوه شما است)، مزایای محصول/خدمت شما، و انتقال به یک سوال یا گفتگو.
  • یک اسکریپت تهیه کنید تا بتوانید به هر سوال یا نگرانی در مورد محصول یا خدمات خود پاسخ دهید.
  • قرار ملاقاتی را تنظیم کنید – می توانید تقویم خود را با آنها به اشتراک بگذارید تا بتوانند در دسترس بودن شما را ببینند و سپس زمانی را انتخاب کنید که برای آنها مناسب باشد.
  • همیشه با کسی که تلفن را برمی دارد یا به ایمیل شما پاسخ می دهد خوش برخورد باشید.
  • یک آیتم تبلیغاتی کوچک و منحصر به فرد برای آنها بفرستید.
  • پیشنهاد می شود که پنجشنبه ها صبح زود یا بعد از ظهر با آنها تماس بگیرید.
  • پیگیر باش تنظیم قرار ملاقات ممکن است به سه یا چهار روز زمان نیاز داشته باشد.

10- با شرکت های وابسته و فروشندگان کار کنید.

به جای بازاریابی کسب و کار خود، با شرکت های وابسته و فروشندگان کار کنید. آنها در ازای پورسانت فروش، برای شما سرنخ ایجاد می کنند. اگر این مسیر را می‌روید، مطمئن شوید که ساختار قیمت‌گذاری شما این هزینه‌ها و کمیسیون‌ها را در نظر می‌گیرد.

11- پیشنهاد گفتگو

فرصت های زیادی برای شما وجود دارد که در مقابل یک مخاطب صحبت کنید. در واقع، کنفرانس‌های صنعتی، سازمان‌های داوطلب، گروه‌های تجاری محلی، کالج‌های اجتماعی و کتابخانه‌ها معمولاً به سخنرانان نیاز دارند. در نتیجه به ازای آن، مخاطبین و تبلیغات را دریافت خواهید کرد.

12- یک رویداد یا دوره میزبانی کنید.

اگر فرصت‌های صحبتی در آینده وجود ندارد، فرصت‌های خود را ایجاد کنید.

یک رویداد برنامه ریزی کنید یا یک کلاس را در کتابخانه محلی، دانشگاه یا فضای کاری خود برگزار کنید. سپس، بروشور چاپ کنید و روی تابلوهای اعلانات مانند کتابخانه یا کافی شاپ، قرار دهید.

13- محتوای درجه یک تولید و منتشر کنید.

اگر وبلاگ ندارید، کاری را که در حال حاضر انجام می‌دهید متوقف کنید و یک نام سایت یا دامنه انتخاب و ثبت کنید. این کار ساده ترین و بهترین راه برای بازاریابی کم هزینه کسب و کار شما است ، همچنین هزینه ای زیادی ندارد.

اگر نویسنده ماهری نباشیم چه؟ مهم نیست.

مردم به شما مراجعه می کنند زیرا به دنبال مشاوره برای بهبود زندگی خود هستند. علاوه بر این، برنامه هایی مانند گرامرلی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود مهارت های نوشتاری کمک کند.

اگر برای راه اندازی وبلاگ خود به ایده نیاز دارید، سعی کنید 10 لیست برتر، بهترین شیوه ها یا راهنماهای آموزشی را بنویسید.

14- برای نشر در صنعت تان بنویسید.

صحبت از نوشتن شد، به وبلاگ صنعتی و نشریاتی که نویسندگان مهمان را می پذیرند، دسترسی پیدا کنید. درست مانند وبلاگ خودتان، تخصص خود را نشان می دهید. مهمتر از آن این است که شما را مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار می دهد.

15- به دنبال تخفیف تبلیغات باشید.

کمپین های تبلیغاتی می توانند گران شوند. اما، اگر کمی جستجو کنید، ممکن است بتوانید کوپن یا تخفیف برای تبلیغات پولی پیدا کنید. برخی از خدمات میزبانی وب کدهای تخفیف تبلیغاتی را نیز به اعضای خود ارائه می دهند که برای بازاریابی کم هزینه شما انتخاب خوبی است.

16- محتوای خود را دوباره به روز کنید.

اگر محتوای قدیمی دارید، می توانید با به روز رسانی آن جان تازه ای به وبلاگ تان بدمید. برای مثال، می‌توانید مطالعه‌ای را که انجام داده‌اید بردارید و آن را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید. این مجموعه از پست های وبلاگ در مورد یک موضوع خاص می تواند برای یک کتاب الکترونیکی استفاده شود. پادکستی که به تازگی ضبط کرده اید می تواند به یک ویدیوی YouTube تبدیل شود.

17- پیشنهاد کوپن.

کوپن ها در جذب مشتریان جدید عالی هستند و در عین حال باعث وفاداری مشتریان فعلی شما می شوند. منظورم این است که چند بار به دلیل داشتن کوپن، یک محصول یا یک رستوران را امتحان کرده اید؟

18- یک مسابقه آنلاین برگزار کنید.

هدایا و مسابقات تبلیغاتی یک راه آزمایش شده و واقعی برای ایجاد آگاهی و معرفی کسب و کار شما به مشتریان بالقوه است.

برای بازاریابی کم هزینه، مسابقه یا هدیه شما باید شامل محصولات یا خدمات شما باشد، مانند شانس برنده شدن یک عضویت رایگان در سرویس شما یا محصول اخیرا منتشر شده.

مسابقه را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و فراموش نکنید که برنده را اعلام کنید.

19-   محصولات رایگان یا خدمات رایگان ارائه کنید.

این ممکن است معکوس به نظر برسد، اما در ارائه خدمات آزمایشی رایگان به مردم یا نمونه رایگان از محصول خود دریغ نکنید. اگر از چیزی که شما ارائه می‌دهید خوششان بیاید، برای خرید بیشتر محصولات یا خدمات شما مشکلی نخواهند داشت، زیرا این فرصت را داشتند که “قبل از خرید امتحان کنند.”

20-   لیست های آنلاین خود را بررسی کنید.

امیدواریم قبلاً کسب و کار خود را در فهرست راهنماهای محلی موتورهای جستجو و همچنین صفحات ایجاد شده در اینستاگرام، لینکدین یا توییتر فهرست کرده باشید.

اگر چنین است، با استفاده از ابزاری مانند Yext مطمئن شوید که اطلاعات شما مانند وب سایت، صاحبان مشاغل و اطلاعات تماس شما صحیح و به روز هستند.

21-   آدرس های ایمیل جمع آوری کنید و یک خبرنامه ارسال کنید.

ایمیل مرگ ندارد. در واقع، این روش ارتباطی ترجیحی در بین مشتریان است. به این ترتیب، مطمئن شوید که در حال رشد و پرورش لیست های ایمیل خود هستید. می‌توانید با مشوق‌هایی مانند کتاب‌های الکترونیکی، ثبت‌نام‌های جدید به دست بیاورید. پیشنهاد می کنم از سرویسی مانند MailChimp یا Constant Contact استفاده کنید.

در مورد خبرنامه خود، اگر وبلاگ دارید، می توانید یک خبرنامه ارسال کنید. ایجاد یک خبرنامه انحصاری که محتوای متفاوتی نسبت به وبلاگ شما دارد باعث می‌شود مشترکین شما احساس خاص بودن کنند.

22-   وسایل نقلیه خود را محل تبلیغات کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک علامت جذاب روی وسیله نقلیه خود قرار دهید. مطمئن شوید که نام کسب و کار و اطلاعات تماس شما روی آن باشد. دفعه بعد که در حال رانندگی هستید، آگاهی از برند را نیز گسترش می دهید. اگر نمی‌خواهید خیلی واضح باشد، برچسب‌های سپر پنجره را امتحان کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به دوستان، خانواده و مشتریان فعلی بدهید تا آگاهی بیشتر از برند را گسترش دهید.

23-   کارت ویزیت جذاب طراحی کنید.

به لطف شرکت هایی طراحی مدرن، می توانید کارت ویزیت منحصر به فرد خود را ایجاد کنید که با قیمت مناسبی چاپ شود. به این ترتیب هر زمان که با کسی ملاقات که می‌کنید، می توانید به او کارتتان را بدهید.

24-   استفاده از لایو در محل کار

راه‌های زیادی برای پخش زنده رویدادها وجود دارد، مانند از پشت صحنه محصول جدید، ویدیوهای آموزشی، ویدیوهای «چگونه محصول ساخته می‌شود» یا پخش زنده رویداد محلی در لایو اینستاگرام.

25-   پادکست را شروع کنید.

راه اندازی یک پادکست گران نیست — شما فقط باید یک میکروفون و هاست بخرید. با این حال، این سرمایه گذاری اولیه راهی عالی برای ایجاد آگاهی، نمایش دانش و انسانی کردن برند شما است. از دیگر صاحبان مشاغل و کارشناسان دعوت کنید تا به پادکست شما بپیوندند تا بتوانند برای مخاطبان خود تبلیغ کنند.

26-   ارتباط با مشتری را شخصی کنید.

اگر مشتری دارید، وقت بگذارید و به آنها نشان دهید که چقدر از حمایت آنها قدردانی می کنید. می‌توانید با نوشتن یک یادداشت دست‌نویس «متشکرم» یا نام بردن از آنها در یک ویدیو یا پادکست، این کار را انجام دهید. این حسن نیت متقابل خواهد بود که آنها به دیگران بگویند که چگونه در ایجاد احساس VIP عمل کرده اید.

27- از ایمیل کارمندان نهایت استفاده را ببرید.

این یک راه ساده و مقرون به صرفه برای بازاریابی کم هزینه کسب و کار شما است. فقط از تیم خود بخواهید یک جمله کوتاه همراه با دعوت به اقدام را در امضای ایمیل خود اضافه کند. اکنون هر زمان که آنها ایمیلی ارسال می کنند، یک پیام بازاریابی توسط مشتریان بالقوه مشاهده می شود.

28- به سوالات پاسخ دهید.

برای پاسخ به سؤالات در پلتفرم هایی مانند Quora، پیوستن به HARO یا فعال بودن در انجمن های آنلاین مرتبط با صنعت خود وقت بگذارید. این نه تنها راه ساده و ارزانی برای اثبات این است که شما یک شخصیت معتبر هستید، بلکه می تواند شما را مورد توجه مخاطبان کاملا جدیدی قرار دهد که شاید هرگز درباره شما یا کسب و کارتان نشنیده باشید. .

29- از اینستاگرام و پینترست استفاده کنید.

اینستاگرام و پینترست هر دو پلتفرم های عالی برای بیان بصری داستان برند شما هستند. این د ابزار در بازاریابی کم هزینه ما، هیچ هزینه ای ندارد. زیرا ما فقط از دوربین گوشی خود استفاده می‌کنید – و شاید مدتی هم آن را ویرایش و آپلود کنید.

چه نوع عکس هایی را باید منتشر کنیم؟ در اینجا چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • به پشت صحنه کسب و کار خود نگاه کنید.
  • تصاویری که محصولات شما را به صورت برجسته نشان می دهد.
  • الگوهای رفتاری
  • هشتگ و هدف گذاری جغرافیایی
  • مشاوره اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه
  • توصیفات تصویری از مشتریان فعلی
  • از مشتریان خود بخواهید تصاویری از نحوه استفاده از محصولات یا خدمات شما را به اشتراک بگذارند.

 30- بازاریابی چریکی.

چیزی که من در مورد بازاریابی چریکی دوست دارم: بیشتر روی خلاقیت تمرکز می کند تا پول.

برای مثال، می‌توانید اجازه گرافیتی کردن یک قطعه از بنای شرکت را دریافت کنید، از شابلون‌ها برای ایجاد آثار مکرر خیابانی استفاده کنید، برچسب‌ها را در اطراف شهر قرار دهید یا برای یک فلش موب برنامه ریزی کنید. باز هم، ایده این است که خارج از چارچوب فکر کنید، معتبر باشید و کار غیرقانونی انجام ندهید.

اگر در مورد بازاریابی کم هزینه به اطلاعات بیشتر نیاز دارید، مقاله بهترین ابزارهای بازاریابی ما را دنبال کنید.

5/5 - (12 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟