5 تکنیک سئو کلاه خاکستری که باید مراقب آنها باشید

تکنیک سئو کلاه خاکستری
تکنیک سئو کلاه خاکستری

تکنیک سئو کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی از بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) گفته می‌شود که کاملاً بعنوان تکنیک کلاه سیاه شناخته نمی‌شوند، اما به آن نزدیک اند. از نظر فنی، استراتژی های سئو کلاه خاکستری توسط موتورهای جستجو مجاز است. با این حال، این تاکتیک ها هم از نظر اخلاقی و هم از نظر عملی در یک منطقه خاکستری قرار می‌گیرند.

در این مقاله، مفهوم سئو کلاه خاکستری را برای شما شرح می‌دهیم. و در مورد برخی از محبوب‌ترین تکنیک‌های کلاه خاکستری که می‌توانید استفاده کنید بحث خواهیم کرد و جایگزین‌های سئو کلاه سفید را برای آنها ارائه خواهیم کرد.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه سفید به دنبال پیروی از دستورالعمل های مشخص شده توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو است. این ها شامل ایجاد محتوا بر اساس هدف جستجوی کاربر، ایجاد لینک‌ها به صورت ارگانیک و ارائه یک تجربه کاربری دلپذیر است. این روش‌ها آزمایش شده، تایید شده و رسمی برای رتبه بندی بالا در SERP ها هستند. نقطه ضعف حضور در مسیر سئو کلاه سفید (که باید!) این است که دیدن نتایج به زمان نیاز دارد.

از طرف دیگر، سئوی کلاه سیاه روی دستیابی به نتایج در سریع ترین زمان ممکن تمرکز می‌کند. اما اغلب با زیر پا گذاشتن قوانین. برخی از نمونه‌های سئو کلاه سیاه به جای ساختن لینک‌ها، جعل یا خرید لینک‌ها را شامل می‌شود. همچنین می‌توانید به جای نوشتن مطالب خود، محتوا را کپی کنید (بخوانید: سرقت محتوا). تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه دستورالعمل‌های موتورهای جستجو را کنار هم می‌گذارند، همه اینها به نام کسب رتبه بهتر و سریع است.

سئوی کلاه خاکستری می‌تواند دشوار باشد. از نظر فنی، این تکنیک‌ها قوانین را زیر پا نمیگذارند. با این حال، آنها برای بهره برداری از نحوه محاسبه رتبه بندی توسط موتورهای جستجو طراحی شده‌اند. بسته به رویکرد شما در سئو کلاه خاکستری، وب سایت شما می‌تواند جریمه، رتبه بندی یا ممنوع شود. یا ممکن است بتوانید سیستم را بازی دهید و بتوانید از آن استفاده کنید.

5 تکنیک سئو کلاه خاکستری که باید مراقب آنها باشید

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، می‌خواهید از هرگونه نشانه‌ای از نامناسب بودن یا تلاش برای الگوریتم‌های بازی اجتناب کنید. درگیر شدن در سئو کلاه سیاه می‌تواند منجر به جریمه‌هایی مانند از دست دادن رتبه صفحه یا حذف ایندکس شود.

سئوی کلاه خاکستری ممکن است مجازات های سختی را از جانب موتورهای جستجو برای شما به همراه نداشته باشد، اما هنگام اجرای آنها همیشه در معرض خطراتی قرار می‌گیرید. بیایید برخی از تکنیک‌های رایج کلاه خاکستری و جایگزین‌های کلاه سفید آنها را بررسی کنیم.

1- ایجاد محتوایی که ارزش ارائه نمی‌دهد

بصورت ایده‌آل، هر صفحه و پست وبلاگی که منتشر می‌کنید باید ارزشی برای بازدیدکنندگان ایجاد کند. محتوای شما می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد، کاربران را به منابع مرتبط راهنمایی کند، معاملات عالی ارائه دهد یا موارد دیگر.

رویکرد کلاه خاکستری برای تولید محتوا کاملاً بر کلمات کلیدی متمرکز است. شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می‌دهید تا بهترین گزینه ها را بیابید و محتوایی ایجاد کنید که ارزش واقعی ارائه دهد. تاکتیک های کلاه خاکستری به جای ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان، فقط بر ترافیک و نتایج کوتاه مدت تمرکز می‌کنند. این تاکتیک اغلب برای جلب توجه هر چه بیشتر به تبلیغات استفاده می‌شود، و کاملاً می‌داند که کاربر پس از کلیک چیزی برای نگه داشتن آنها در آنجا پیدا نمی‌کند.

اگرچه رویکرد کلاه خاکستری برای تولید محتوا ممکن است بازدیدکنندگان را جذب کند (گاهی اوقات به صورت انبوه)، این یک استراتژی بلندمدت قابل دوام نیست. هنگامی که کاربران متوجه می شوند که وب سایت شما شایستگی چندانی ندارد، دیگر ادامه نمی‌دهند. آنها به دنبال منابع دیگری می‌گردند و شاید حتی در آینده از صفحه شما دیگر بازدید نکنند. همچنین گوگل و سایر موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که نرخ پرش شما فوق العاده بالا است و بیشتر تحقیق می‌کنند.

هنگام جمع آوری پست های وبلاگ، مطمئن شوید که هر موضوع را تا حد امکان عمیقاً  بررسی کرده‌اید. لزوماً نیازی نیست که مقالات طولانی تر از مقالات رقبای شما باشند (اگرچه رویکرد آسمان خراش به خوبی کار می‌کند). با این حال، محتوای شما باید در حالت ایده‌آل جذاب‌تر، خواندنی‌تر و ارائه اطلاعات در قالبی قابل هضم باشد. و دوباره، مستقیماً به هدف جستجوی کاربران خود پاسخ دهید.

2- استفاده از دامنه های منقضی شده

گاهی اوقات، با نام دامنه ای مواجه می‌شوید که مالک ندارد اما سابقه طولانی دارد. می توانید دامنه‌هایی را برای فروش با صدها بک لینک پیدا کنید. خرید آنها می‌تواند به شما کمک کند تا وب سایتی را راه اندازی کنید که در مقایسه با وب سایت صفر دارای قدرت بیشتری باشد. به این نمونه از دامنه‌های منقضی شده، به ویژه ستون BL برای تعداد بک لینک‌ها نگاهی بیندازید:

خرید دامنه های منقضی شده
خرید دامنه منقضی شده نمونه ای از سئو کلاه خاکستری است

با این تکنیک می‌توانید دامنه‌های منقضی شده را خریداری کرده و ترافیک آن ها را به وب سایت خود هدایت کنید. این رویکرد به شما امکان می‌دهد برخی از لینک‌ها را از سایتی که موتورهای جستجو از قبل معتبر می‌دانند، منتقل کنید.

اگر می‌خواهید راه بیشتری را طی کنید، می‌توانید با مشاهده نسخه‌های ذخیره‌شده محتوای آن، یک وب‌سایت کامل را احیا کنید. به این ترتیب، می‌توانید مالکیت یک وب‌سایت کاملاً کارآمد را به دست آورید که ممکن است به خوبی جواب دهد.

اگر دامنه را تغییر مسیر دهید، ممکن است به یک وب سایت نامرتبط اشاره کند. پس اگر یک دامنه منقضی شده را فقط برای احیای وب سایت بخرید، باید تا حدودی در زمینه کاری قبلی آن، تجربه داشته باشید.

ساخت بک لینک و کتابخانه‌ی محتوا از ابتدا جذاب نیست. با این حال، این بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت است که به تاکتیک های کلی برای بک لینک ها متکی نیست و واقعاً محتوای مرتبط را ارائه می‌دهد.

3. خرید لینک

خرید لینک می‌تواند یک تکنیک سئو کلاه خاکستری یا سیاه باشد. بسته به اینکه از چه کسی بخواهید بخرید. با توجه به دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل، خرید یا تجارت لینک به منزله «لینک‌یازی» است. این استراتژی راهی برای بازی الگوریتم‌های موتورهای جستجو است، به همین دلیل است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

در عمل، خرید و تجارت لینک در بین صاحبان وب سایت بسیار محبوب است. برخی از نشریات با دریافت هزینه وبلاگ نویسی مهمان (یا پست های حمایت شده)، این رویکرد را پنهان می‌کنند. اما اساساً به این معنی است که شما در حال خرید لینک هستید. برچسب‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای علامت‌گذاری پست‌های حمایت‌شده استفاده کنید، که این موضوع را به تاکتیک‌های کلاه سفید نزدیک‌تر می‌کند، اما این برچسب‌ها آنطور که باید استفاده نمی‌شوند، به همین دلیل است که در منطقه خاکستری می‌مانند.

خرید لینک اگر پول زیادی داشته باشید، می تواند موفقیت آمیز باشد و وب سایت های مناسب را هدف قرار دهید. شما می‌توانید به سرعت نتایج عالی سئو را دریافت کنید. با این حال، اگر مالک تصمیم به حذف بک لینک بگیرد، هیچ راهکاری ندارید.

همین اتفاق می‌تواند در مورد بک لینک های ارگانیک نیز رخ دهد. با این حال، در آن سناریو، شما پول خرج نکرده‌اید. از آنجایی که شما لینک‌ها را به صورت ارگانیک ایجاد می‌کنید، دستورالعمل های وب مستر گوگل را نیز نقض نمی‌کنید (به این معنی که جریمه نمی‌شوید).


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

4. استفاده از بسترهای وبلاگ نویسی برای ایجاد بک لینک

پلتفرم های وبلاگ نویسی مانند Medium یا Tumblr و در ایران ویرگول و … دارای مخاطبین داخلی هستند. اگر بتوانید یک پست وبلاگی منتشر کنید که در یکی از این سایت ها مورد توجه قرار گیرد، آن محتوا می‌تواند شامل یک بک لینک با ارزش به وب سایت دیگری باشد.

ایجاد بک لینک بر روی پلتفرمی مانند Medium یک تکنیک سئو کلاه خاکستری است.

medium

مسلماً این تاکتیک سئو بیشتر کلاه سفید است تا کلاه سیاه. یعنی نوعی خاکستری روشن. اگر محتوایی را منتشر می‌کنید که کاربران می‌خواهند بخوانند و به وب‌سایت دیگری لینک دهید که مرتبط است، هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته‌اید.

با این حال، این که یک پست وبلاگ در سایت‌هایی مانند Medium توجه زیادی را به خود جلب کند چندان راحت نیست. اغلب، فقط پست های ویروسی یا نویسندگان محبوب بیشتر کلیک‌ها را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، برخی از افراد چندین وبلاگ و خبرنامه Medium ،Tumblr یا Substack راه اندازی کرده‌اند تا نوعی شبکه وبلاگ شخصی را برای لینک‌های درونی تشکیل دهند. این موارد به طور مستقیم در دستورالعمل سئو کلاه سیاه گوگل آمده است.

افزودن بک لینک به پلتفرم‌های Medium و مشابه آن سود چندانی برای وب‌سایت اصلی شما نخواهد داشت. در عوض، شاید بهتر باشد محتوای جدید را مستقیماً در سایتی که می‌خواهید رتبه‌ کسب کنید، منتشر کنید. یا باید به دنبال فرصت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان از افرادی باشید که قبلاً در آن پلتفرم‌ها بوده‌اند.

5. پرداخت برای تائید

گوگل نتایج جستجو را با نظرات مثبت در اولویت قرار می‌دهد زیرا بازدیدکنندگان معمولاً از این توصیه ها راضی تر خواهند بود. اگر کسب‌وکاری با توصیفات مثبت و سئوی محلی عالی دارید، احتمالاً در بین نتایج برتر در منطقه خود ظاهر خواهید شد.

متأسفانه، دریافت نظرات خوب اغلب زمان زیادی می برد. ممکن است بلافاصله پس از راه اندازی یک کسب و کار، چند رتبه پنج ستاره دریافت کنید، اما جمع آوری صدها تائیدیه زمان می‌برد.

برخی از صاحبان کسب و کار با پرداخت پول نظرات مثبت می‌گیرند. مسلماً این یک تاکتیک سئو کلاه سیاه است، اما تشخیص آن دشوار است، که ادعای شهرت سئو کلاه خاکستری است.

خرید نظرات
خرید نظرات برای گوگل یک تکنیک سئو کلاه خاکستری است

خرید نقدهای مثبت بسیار شبیه خرید فالوور شبکه‌های اجتماعی است. اغلب، توصیفات آشکارا جعلی هستند و ارزش کمی به حساب شما اضافه می‌کنند. مهمتر از آن، گوگل به دلیل شرایط خدمات خود می‌تواند نظرات جعلی را در هر زمان حذف کند. بنابراین مانند خرید بک لینک، هیچ راه حلی ندارید و پول خود را از دست خواهید داد.

اگرچه این رویکرد می تواند به شما کمک کند تا نتایج سئوی محلی را افزایش دهید، اما کسب و کار خود را نیز در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهید. اگر گوگل تصمیم بگیرد که شما را جریمه کند، می‌تواند برای همیشه بر فهرست کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

نتیجه گیری

تصورات غلطی در مورد تکنیک های سئو کلاه خاکستری وجود دارد. و اصلی ترین آنها این است که ممکن است سئو کلاه سفید نیز در نظر گرفته شوند. این درست نیست. این استراتژی‌ها ممکن است در اکثر موارد منجر به جریمه های سئو برای وب سایت شما نشود. بسته به روشی که استفاده می‌کنید، ممکن است از مرز سئو کلاه سیاه عبور کنید. این موضوع قطعاً می‌تواند رتبه شما را در معرض خطر قرار دهد. و همانطور که همه ما می دانیم گوگل در به روز رسانی‌های الگوریتم خود سریع است. استفاده از تاکتیک های سئو که ممکن است آن را جریمه کند، خطر بسیار بزرگی است.

اگر در مورد تکنیک های سئو کلاه خاکستری سوالی دارید، با کارشناسان eBgroup صحبت کنید!

5/5 - (26 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟