طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت اختصاصی

اگر در نظر دارید یک وب سایت برای کسب و کار خود طراحی کنید، احتمالاً با اصطلاحاتی مواجه خواهید شد که از آنها اطلاعی ندارید. یکی از این اصطلاحات طراحی سایت اختصاصی یا سفارشی است.

اگر حتی کمی تحقیق در مورد طراحی وب سایت کرده باشید، این اصطلاح را دیده‌اید. اما آیا می‌دانید طراحی وب سایت اختصاصی دقیقاً چیست؟

در این مقاله ما درباره همه چیزهایی که باید بدانید، توضیح خواهیم داد.

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

تعریف وب سایت اختصاصی یا سفارشی

هنگام تعریف یک وب سایت اختصاصی و سفارشی مهم است که ابتدا کلمه اختصاصی را بشناسیم. کلمه اختصاصی برای توصیف چیزی استفاده می‌شود که آن چیز به نحوی اصلاح شده باشد.

  • اختصاصی و سفارشی: ساخته شده یا انجام شده برای سفارش یک مشتری خاص.
  • اختصاصی و سفارشی کردن: تغییر دادن (چیزی) به تناسب یک فرد یا کار خاص.

این معانی به این دلیل مهم است که ممکن است شما “وب سایت اختصاصی یا سفارشی” را به یک روش تعریف کنید در حالی که آژانس طراحی وب سایت آن را به عنوان چیز دیگری تعریف کند.

طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی چیست؟

وقتی می‌پرسید «طراحی وب‌سایت اختصاصی و سفارشی چیست؟» – پاسخی که دریافت می‌کنید بستگی به این دارد که چه کسی به سوال شما پاسخ می‌دهد.

برخی از آژانس‌های طراحی وب سایت، طراحی وب اختصاصی و سفارشی را سایتی می‌دانند که سفارشی سازی شده باشد.

برخی دیگر از آژانس‌های طراحی سایت، قالب ساخته شده بر روی یک پلت فرم را تغییر و آن را «طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی» می‌نامند.

از سوی دیگر، آژانس‌هایی هستند که «طراحی سایت اختصاصی و سفارشی» را کاملاً منحصر به فرد می‌دانند.یعنی روی پلتفرم ساخته نمی‌شوند.

آیا آژانس وب شما طرح های اختصاصی و سفارشی ایجاد می کند؟

چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند این است که:

برخی از شرکت‌های طراحی سایت اختصاصی و سفارشی، در واقع یک سری از قالب‌های از پیش طراحی شده را خریداری و فقط لوگوی، پس‌زمینه، رنگ و چند لینک داخل سایت را اختصاصی و سفارشی می‌کنند. در واقع سایت شخصی سازی می‌شود.

برخی فریلنسرها یا آژانس دیجیتال مارکتینگ ممکن است ادعا کند که «وب‌سایت‌های اختصاصی و سفارشی» می‌سازد، اما فقط قالب‌ها را تغییر می‌دهند.

مقالات مرتبط

از شرکت طراحی سایت خود سوال کنید

ما تعریف “معمول” را برای شما ذکر کردیم تا نشان دهیم چقدر موضوع مبهم است. هنگامی که به دنبال خدمات طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی هستید، از آنچه می‌خواهید آگاه باشید.

حتماً از نحوه طراحی وب سایت سؤال کنید:

آیا وب سایت بر روی یک پلتفرم اختصاصی می‌شود؟

یا کدنویسی خواهد بود؟

آیا طراحی سایت با قالب آماده انجام می‌شود؟

نکته eBgroup: وب سایت اختصاصی را با وب سایت کدنویسی اشتباه نگیرید. فقط وب‌سایت‌های وردپرسی قالب آماده نیستند. برخی از وب سایت‌های کدنویسی شده هم از قبل بصورت آماده وجود دارند.

طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی یا آماده؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید که می‌خواهید یک وب سایت داشته باشید، باید بدانید که چگونه بین یک وب سایت اختصاصی و یک وب سایت آماده انتخاب کنید؟

اگر فقط هزینه های اولیه را در نظر بگیرید، ممکن است انتخاب آسانی به نظر برسد. یک وب سایت آماده، ارزان تر از طراحی وب سایت اختصاصی است.

بله، البته یک اما وجود دارد! هزینه اولیه تنها هزینه ای نیست که باید نگران آن باشید. در واقع، این فقط یک قطعه کوچک از پازل است.

چند مورد برای بررسی:

  • بودجه شما چقدر است؟
  • چارچوب زمانی شما چیست؟
  • چقدر زمان برای سرمایه گذاری در پروژه طراحی وب دارید؟
  • چقدر رقابت آنلاین دارید؟


خدمات طراحی سایت

سرویس طراحی سایت یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی می‌شود.

بودجه

چقدر می‌توانید برای طراحی وب سایت هزینه کنید؟ اگر می‌خواهید، محدوده قیمت را از حداقل تا حد مطلق بنویسید.

دوره زمانی

آیا تاریخ خاصی را برای راه اندازی وب سایت خود در نظر دارید؟ اگر دارید، دلیل این تاریخ چیست؟ آیا در این تاریخ انعطاف دارید یا فوری است؟

وب‌سایت‌های قالب آماده به سرعت راه‌اندازی می‌شوند. به خصوص اگر قالب را تغییر ندهید. با این حال، یک طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی به دلیل میزان اختصاصی و سفارشی سازی، زمان بیشتری را برای آنلاین شدن نیاز دارد.

سرمایه گذاری زمان

وقتی به این فکر می‌کنید که آیا برای طراحی وب اختصاصی و سفارشی هزینه کنید یا از یک سایت آماده برای طراحی خود استفاده کنید. از خود بپرسید که چقدر زمان می‌توانید برای سرمایه گذاری در پروژه اختصاص دهید.

این موضوع بسیار مهم است. زیرا یک وب سایت قالب آماده برای راه‌اندازی به زمان کمتری نسبت به طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی نیاز دارد.

میزان رقابت آنلاین

  • رقبای آنلاین شما چه می‌کنند؟
  • آیا فضای رقابت آنلاین شما شلوغ است؟
  • دید شدن سایت در بین رقبا چقدر سخت است؟
  • اگر مشتریان وب سایت شما را با وب سایت های رقبا مقایسه کنند، چه فکری می‌کنند؟
  • آیا وب سایت شما از رقبا متمایز خواهد شد؟

در اینجا چند مورد دیگر برای بررسی وجود دارد:

مخاطبان

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ آیا آنها روی خدمات تحقیق یا آنلاین خرید می‌کنند؟ اگر این کار را انجام دهند، هنگام تصمیم گیری برای خرید آنلاین از چه فروشگاه‌های آنلاین یا وب سایت‌های تجاری دیگری بازدید می‌کنند؟

چرا مخاطبان مهم هستند؟

1- مخاطبان شما هنگام بررسی وب‌سایت‌های تجاری به صورت آنلاین، سطح خاصی از عملکرد و جذابیت را انتظار دارند. اگر رقبای شما طراحی وب سایت کاملاً اختصاصی و سفارشی دارند، مخاطبان شما به احتمال زیاد از شما انتظار دارند که یک طراحی وب اختصاصی و سفارشی داشته باشید.

2- اگر مخاطبان هدف شما افراد زیر 40 سال را شامل می‌شوند، احتمالاً با کامپیوتر و فناوری آشنا و راحت هستند. توجه به این نکته مهم است زیرا هرچه مخاطبان شما جوان تر باشند، استاندارد طراحی و عملکرد وب سایت باید بالاتر باشد.

عملکرد

عملکرد به کارهایی اشاره دارد که شما نیاز دارید (یا می‌خواهید) وب سایت شما انجام دهد. آیا به عملکرد تخصصی نیاز دارید؟ یک سیستم عضویت برای مشتریان؟ این موارد تحت عملکرد وب سایت قرار می‌گیرند.

“هنگامی که یک سایت جدید با استفاده از یک سفارشی سازی طراحی می‌کنید، شما خودتان تصمیم گیری می‌کنید. طراحان و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای از جزئیات عملکرد وب‌سایت آگاه هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین گزینه‌ها را برای سایت خود انتخاب کنید که به بهینه‌سازی آن برای نیازهای کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

عملکرد بخشی از شفاف سازی محدوده وب سایت شما برای ماندن روی میزان بودجه و راه اندازی به موقع است.

قدرت برند

برند شما همان چیزی است که برای مشتریان خود هستید. کسانی که بیشترین اهمیت را دارند، کسب و کار شما را چگونه می‌بینند: افرادی که خدمات یا محصولات شما را می‌خرند.

سوال این است: “تا چه اندازه می‌خواهید برند شما در فضای آنلاین دیده شود؟”

برند تجاری شما چقدر برای مشتریانتان مهم است؟ هر چه برند شما اهمیت بیشتری داشته باشد، به احتمال زیاد به طراحی وب اختصاصی و سفارشی نیاز خواهید داشت.

زمانی که تصمیم می‌گیرید که طراحی وب اختصاصی و سفارشی انجام دهید، یا اینکه از قالب آماده وب‌سایت استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که می‌خواهید کسب‌وکارتان از دیگر افراد متمایز و به یاد ماندنی تر باشد.

چرا؟

از آنجا که قالب‌های آماده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سریع و آسان نصب و راه‌اندازی شوند، منحصر به فرد بودن برند را از دست می‌دهند.

استراتژی وب سایت

استراتژی وب سایت باید در طول تحقیق و طراحی وب سایت استفاده شود. چگونه بازدیدکنندگان وب سایت خود را جذب خواهید کرد؟ و هنگامی که یک بازدیدکننده وارد وب سایت شما شد، اولین برداشت او چه خواهد بود؟

وب سایت هایی که تاثیرات ماندگاری را ایجاد می‌کنند، می‌توانند یکی از مهمترین دارایی‌های تجاری شما باشند. الگوها ممکن است راهی راحت و آسان برای ایجاد یک سایت برای شرکت شما به نظر برسند. اما در دراز مدت، یک سایت اختصاصی و سفارشی مقرون به صرفه تر است و انتخاب مناسبی برای کسب و کار شما است تا شما را از سایرین متمایز کند.

نمونه هایی از پلتفرم های طراحی وب سایت

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است. این پلتفرم بر پایه PHP و MySQL ساخته شده است. برای راه‌اندازی، وردپرس باید بر روی یک وب سرور نصب شود، که یا بخشی از یک سرویس میزبانی اینترنت یا یک میزبان شبکه به تنهایی است.

وردپرس

Wix

Wix یک پلتفرم توسعه وب مبتنی بر ابر است که برای اولین بار توسط شرکت اسرائیلی توسعه و محبوبیت یافت. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا وب سایت های HTML5 و سایت های تلفن همراه را با استفاده از ابزارهای آنلاین پلاگ اند پلی ایجاد کنند.

دروپال

دروپال یک پلتفرم رایگان و منبع باز مدیریت محتوا است. این پلتفرم به زبان PHP است و تحت مجوز عمومی گنو توزیع شده است.

جوملا!

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز برای انتشار محتوای وب است. این پلتفرم از یک چارچوب برنامه کاربردی وب (مدل-نما-کنترلر) ساخته شده است که می‌تواند مستقل از CMS استفاده شود.

آیا کسب و کار شما به یک وب سایت اختصاصی و سفارشی نیاز دارد؟

به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا به عملکرد خاصی در وب سایت خود نیاز دارید؟
  • تامین هزینه طراحی و پشتیبانی سایت اختصاصی چگونه خواهد بود؟
  • آیا رقبای شما حضور آنلاین قوی دارند؟
  • برای پیدا کردن زمان برای برنامه ریزی و توسعه وب سایت خود مشکل خواهید داشت یا خیر؟
  • آیا مخاطب هدف من از نظر فنی و زیبایی شناختی باهوش است؟

اگر به بیش از یک یا دو سوال بالا “بله” پاسخ می‌دهید، ممکن است بخواهید یک طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی را انتخاب کنید.

یک آژانس طراحی وب سایت اختصاصی و سفارشی به صاحبان مشاغل پرمشغله یا مدیران بازاریابی فرصت می‌دهد تا بر آنچه که بهترین بازدهی را دارد تمرکز کنند یعنی رشد شرکت. این همان کاری است که یک آژانس وب اختصاصی و سفارشی واقعی، مانند eBgroup، انجام می‌دهد.

5/5 - (150 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟